HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Atyaúristen: 13 giga egy patch

2014.01.21. 14:51 Stöki

Megjelent a Dead Rising 3 legutóbbi javítócsomagja, azaz patch-e. 13 gigabájt. És ezen a ponton menjünk át kicsit Denis Leary-be.

Tizen-kibaszott-három gigabájt. Egy nyomorult patch. Mi az úristen van, elmulasztottam egy meetinget a patchekről? Egy-két éve még félgigás letöltenivaló is soknak számított, és ha elérte az egy gigát, ordítva anyáztuk az adott játék senkiházi programozóit. Ti-zen-há-rom giga. Az Apollo 11 küldetés programja kilobájtokban volt mérhető, a misszió számítógépének 64 kilobájt volt a ROM-ja, és 2 kilobájt a memóriája. Hé, Capcom Vancouver, a Nasa tizenhárom gigabájtból elvinné a kanadai seggeteket az Andromédáig és vissza. Nagyjából tizenháromszor, baszki.

Dead_Rising_3-600x300.jpg

Hát ilyesmi gondolatai támadnak az embernek (ember, főnév: itt: én), amikor ilyen hírt olvas. Persze van magyarázkodás is: a patch nemcsak pár bugot javít ki, hanem előkészíti a hamarosan érkező dlc-t. Előkészíti, my ass. Tizenhárom gigára egyszerűen nincs mentség, a nextgen grafika sem indokol ennyit (annyira azért nem szép a DR3). Egyszerűen belepakolták a csomagba a dlc egy részét, talán arra számítva, hogy mivel a patch letöltése gyakorlatilag kötelező online játékhoz, az amúgy választható dlc így több konzolon veti meg a lábát, és az aktiválásához már elég egy aprócska impulzusvásárlás (de csak tippelek, próbálok egy marketinges fejével gondolkodni, amitől mindig megszédülök kicsit).

Amúgy ez olyan adatmennyiség, ami már komoly problémákat okozhat az internet-ellátottság szempontjából elmaradottabb vidékeken élő játékosoknál. A Kotaku idéz egy redditort, aki "vidéki térségben" él, és a környezetében a legjobb elérhető netcsomagnak is 20 gigás havi letöltési korlátja van. Aminek ez a patch rögtön el is vinné a 65 százalékát. Röhej. Arról nem is beszélve, hogy ilyen tempóban az Xbox One félterás háttértára hamar meg fog telni.

Oké, a digitális terjesztés jó dolog, töltöttem már le én is egy-két-többgigás teljes játékot. Na de könyörgöm. Tizenhárom. Giga. Egy. Darab. Peccs.

198 komment

Címkék: patch rekord dead rising 3

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr205773545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dester 2014.01.21. 15:01:30

Én nemrég megvettem a Season's Pass-t a Bioshock Infinite-hez. És csodálkoztam, hogy a Steam nem kezdte el automatikusan letölteni, csak jelezte, hogy update required.

Elindítottam. Elszöszölt egy darabig a 80 megabites neten is, de ráfogtam a wifire. Aztán nézem a vinyót, de megcsappant a hely.

Kilapoztam a könyvtárakat, és kezdett összeállni a kép.
Bioshock Infinite könyvtár, méret: 30 876 353 792 byte.

moli 2014.01.21. 15:10:32

"""a környezetében a legjobb elérhető netcsomagnak is 20 gigás havi letöltési korlátja van"""

hehehe, en napi ~90 GB-ot toltok FEL torrenten.

blr 2014.01.21. 15:11:29

Feltettem a Bard's Tale-t a telefonomra, 16 MB. Aztán indításnál válasszak, hogy sima vagy HD verziót szeretnék: 1,7/3,3 GB. Egy játék. Telefonra. 3,3 GB. WTF?

moli 2014.01.21. 15:13:00

"""hanem előkészíti a hamarosan érkező dlc-t. Előkészíti, my ass."""

ez nem azert van, mert a multiplayerhez a dlc-t meg NEM vasarloknak is latniuk kell a dlc-ben levo skineket/modelleket/mittomenmiket? tehat a dlc-t azert tolti le mindenki, hogy multiplayerben jatszhasson a dlc-ben unlockolt tartalom ELLEN. vagy itt nincs is multiplayer?

jürgen baromartz 2014.01.21. 15:19:09

pazarló, fölöslegesen erőforrás-igényes, béna kód, lusta és pancser programozóktól. ennyi a titok.

de azért hálásak is lehetünk nekik, mert ha ők nem volnának, semmi nem hajtaná előre a hardveripart. :D

siz · http://siz.hu 2014.01.21. 15:21:24

@moli: ennél szemetebb volt a Heroes of Dragon Age, ami b@szott szólni, hogy még le kell tölteni valamit és amikor a vonaton elindítottam szó nélkül lerántott még 200 megát 3G-n. Csak csodálkoztam, hogy miért indul ilyen lassan (persze progressbar sem volt). Jó, az nem volt nagy, de 3G-n, szó nélkül?

flamer 2014.01.21. 15:27:41

"azaz patch-cse"

Azaz patche, de legrosszab esetben is patch-e, ha mindenképpen ragaszkodunk ahhhoz, hogy a cs-nek ejtett ch "betűknek bonyolult, írásrendszerünkben szokatlan együttese".
</grammarnazi>

sóhajó 2014.01.21. 15:31:24

"ordítva anyáztuk az adott játék senkiházi programozóit"

@jürgen baromartz: "pazarló, fölöslegesen erőforrás-igényes, béna kód, lusta és pancser programozóktól. ennyi a titok."

Még jó, hogy itt van ennyi tehetséges ember, akik jobban tudják! Gondolom mindketten vezető programozók vagytok a legnagyobb játékfejlesztő cégeknél emiatt ez a sok okoskodás! :D

flea 2014.01.21. 15:31:40

@flamer: helyesen: minden esetben patch-e.

(Vicces, amikor náculás közben sikerül elírni a legrosszabbat, höhö. :D)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2014.01.21. 15:35:39

@flamer: Jogos, javítva.

@sóhajó: Diplomám van programozásból, és hét évig abból is éltem. A végén már vezetőként, igaz, nem a játékfejlesztésben.

bioLarzen 2014.01.21. 15:42:05

Én ott látom az alapvető hibát, hogy a fejlesztés mintha nagyon elment volna a látványvilág irányába - ami persze, a felbontás és bitmélység növekedésével egyre nagyobb és nagyobb adattömeget jelent - eközben olyan szempontok sikkadnak el, amik miatt az ember, néha nem is igazán tudatosan, de érzi, hogy valami nagyon nem stimmel...

Remek példa a főleg Amerikában nagyon népszerű Madden nevű amerikaifoci-játék franchise. Hihetetlen, milyen élethűek az arcok, mezeg, a fű stb... Viszont, bacchus, ugyanolyan darabosan mozognak a játékosok, mint az évekkel ezelőtti játékokban. Egy pillanatra sem tűnik a látvány valódinak - mert a mozgás nem az. Nyilvánvaló, hogy a látvány élethűsége volt a szinte kizárólagos prioritás - ami például a játékról készül screenshotokban nagyon látványos is.

Laikusként nem tudom, mi a nehezebb és adat- (tehát tárhely-), illetve erőforrásigényesebb: egy játék grafikájának vagy fizikájának tökéletesítése. De tény, hogy mintha az előbbi egyre inkább maga alá gyűrné az utóbbit. ami persze, több szempontból is érthető: egyrészt a pazar grafikát sokkal hatékonyabban be lehet mutatni, reklámozni lehet, mint a valós fizikát - tehát hatékonyabb "selling point", másrészt valószínűleg kevesebb gamert zavar a nem tökéletes fizika, mint a "dated" grafika?

Na mindegy, bocs az elmerengésért.

bio

SakmaN · http://www.sargakazi.hu 2014.01.21. 15:42:29

@sóhajó: szerinted akkor rendben van, hogy egy JAVÍTÓ csomag (mert ugye patch = FOLT és nem = KOMPLETT KABÁT) 13 GIGABÁJT!?!?!? Szerintem NEM! Épeszű magyarázat híján én is pancser, lusta, erőforrás pazarló - "úgyisvan 8 giga RAM-ja, meg 2 terás diszkje a juzernek" programozókat kiáltok, szerintem teljesen jogosan.

bioLarzen 2014.01.21. 15:43:39

@flea:

Leghelyesebben: javítócsomagja.

Problem solved :D

bio

Johnfive 2014.01.21. 15:48:45

@jürgen baromartz: :DDD Igen, nyilván 13 gigányi kód...

siz · http://siz.hu 2014.01.21. 15:50:09

@Stöki: ehhez szabad hozzászólni? :D

victor vacendak 2014.01.21. 15:50:19

nem csak a patch. a steamről telepíteni mondjuk egy Max Payne 3-at is idegölő. Visszasírom , mikor a játékok elfértek egy CD-n. Minden jobb vót X éve.

flamer 2014.01.21. 15:51:26

@SakmaN: Mondjuk itt pont nem gondolhatták, hogy úgyis van a usernek 2 terás diszkje, mert ez csak Xbone-ra jött ki, abban meg fixen 500 GB van, ami villámgyorsan elfogy pár ilyen patchtől.

Én inkább arra gondolnék, hogy a folyamatosan túlórázó, koffeinmérgezésben szenvedő programozók az utolsó utáni pillanatban jöttek rá, hogy ez ennyi lesz, aztán akkor már beleszartak az egészbe.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2014.01.21. 15:57:04

hehe, voltak ilyenek régen is, aztán megszoktuk.
- a win98 tizennégy lemez? mi van rajta? bónusz játék vagy csajos gif képek?
- te jó anyám, a megarace egy cd? hát mi van ennyi adat rajta?
- a resident evil 2 két cd-s játék? hát hol élnek ezek?
- phantasmagoria hét cd-n? biztos tuti játék lesz, csupa mozi meg horror. de azért a hét akkor is túlzás.
- metal gear solid 2 egy dvd? kojima biztos megőrült. minek ennyi adat?
- három darab kétrétegű dvd a battlefield 4? négy óra single player játékért? biztos megéri.

hungarisztan 2014.01.21. 15:57:21

Még évekig eljátszok a Wolfensteinnel és MOD-jaival – kábé darabonként pár megabyte-ból!
Igen, öklömnyi pixelek vannak benne, cserébe komolyan _lassítani_ kell hozzá a gépet!
:o)

Bérgyilkos Bohóc 2014.01.21. 16:05:21

@blr: Nem igazán értem a problémát. Ha ugyanazt a játékot kapod mint pc-n (nem tudom ugyanaz-e), akkor hogy várhatod el, hogy pár megabájt legyen?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2014.01.21. 16:07:00

Alapvető probléma, hogy itt nem a program a hatalmas, hanem a program által használt adatok mennyisége a brutális. Ennek kapcsán viszont fontos szempont az, hogy választhatunk: Ha az adat tömörített lenne és sok feldolgozást igényelne, az a játék futását lassítaná, ha pedig a grafikával, hanggal foglalkozó adatok rögtön használhatóak akkor sok helyet foglalnak el.

ÉS nagyon helyesen rámutatott valaki, hogy a DLC kérdésben az a gond, hogy a multi miatt a "nem csak a vásárlók által látható tartalom" az a patch-be kerül, és nem a DLC-be.

De Blizzard házatájáról is emlékszem mondjuk 6 giga körüli patchekre...

Megjegyzem: A patch sok esetben kicserél fileokat, így nem biztos, hogy a helyfoglalás ennyivel nő is... Sőt.

Acsabi44 2014.01.21. 16:12:47

Engem az érdekelne, hogy akkor az eredeti játék mekkora. Mert ha mondjuk 150 giga, akkor a 13-as paccs meg se kottyan.

Erről még az a sztori jut eszembe, hogy a Mass Effect1-ben Garrus feje nagyon low-detail (még ultra grafikai beállításokon is) egy bug miatt, de nem patchelik, mert úgy van megírva a játék, hogy sok gigás patch lenne :D

2014.01.21. 16:13:35

Szarnak tényleg szar, de ez valójában content kell legyen. Az meg elvileg bármekkora...
Azon én csodálkozom, hogy letöltök egy DRIVERT és 100mb mert az tényleg max pár 100 kb kellene legyen, de ilyen időket élünk... éljen a java meg .net...

tryclops 2014.01.21. 16:14:36

@TheElf: "Ha az adat tömörített lenne és sok feldolgozást igényelne, az a játék futását lassítaná, ha pedig a grafikával, hanggal foglalkozó adatok rögtön használhatóak akkor sok helyet foglalnak el."

Jó, amit írsz az egy jogos szempont, a gyors betöltés érdekében ne tárolja a fájlokat tömörítve a tárhelyen. Lehet vele vitatkozni, de nem fogok. Viszont a letöltésnél ne már uncompressed textúrákat nyomjanak ki. Idiótizmus netovábbja, pláne, hogy a sávszélességet se ingyen osztják. Nem biztos, hogy megkapják az év végi bónuszt a felelősök, ha elégettek x terabyte sávszélességet totál feleslegesen.

Amúgy meg: 13 fukking gigabyte!!4! Medve anyám.

SakmaN · http://www.sargakazi.hu 2014.01.21. 16:29:06

@flamer: jah, ezt mondjuk nem néztem. Egyébként alapvető hozzá állásról beszéltem...

flea 2014.01.21. 16:39:37

@Stöki: de még mindig nem jó...

helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/akh#F10_2_0_3

A "ch" = "cs" magyarul nem nevezhető szokványosnak, úgyhogy kell a kötőjel.

Más: te tényleg programozásból éltél??? Hogy létezik az, hogy egy programozó elmegy újságot írni? Elképzelni nem tudom, hogy hogy fizethetnek ott a tizedénél többet, pláne, ha vezető voltál...

RCH 2014.01.21. 16:43:59

"valószínűleg kevesebb gamert zavar a nem tökéletes fizika, mint a "dated" grafika?"
Anno 1 évig gyûrtem az X-Winget, 320*240 pixelen.
A felújíott 640*480-ast pár éve ismét végig toltam.
Lehet, hogy a grafika szar, de a játékélmény kifogástalan.

flea 2014.01.21. 17:12:29

@RCH: én meg Civ1-et és Impossible Mission 1-2-t tolok mindmáig rendszeresen, mondjuk ebből az IM már inkább ujjgyakorlat berozsdásodás ellen, mintsem játék. A Civre viszont ugyanaz illik, amit mondtál: szar grafika, kiváló játékélmény (kifogástalannak csak a bugjai miatt nem nevezném, de az is megszokható).

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2014.01.21. 17:22:58

És még csak nem is egy 40-60 órás rpg, vagy fullos stratégia. Tényleg az lehet még a probléma, hogy készen futtatható (nem tömörített) adatokat szuszakol át az update-csatornán a javítás...

qwertzu 2014.01.21. 17:28:13

@vuvuzela importőr: Meglehetősen biztos vagyok benne, hogy semilyen drivert nem írnak .Netben és Javaban.

ritmikus csimpifon 2014.01.21. 17:32:19

"Az Apollo 11 küldetés programja kilobájtokban volt mérhető, a misszió számítógépének 64 kilobájt volt a ROM-ja, és 2 kilobájt a memóriája."

Ez kb. olyan röhejes megjegyzés, mint amit egy korosodó rendszergazda mondott nekem, mégpedig hogy régen egy soros porttal meg assmebly-vel milyen tök jól elvoltak, minek most ez a sok új szar. Anyám ...

flea 2014.01.21. 17:43:50

@qwertzu: azt éppen nem, viszont sok drivert összecsomagolnak mindenféle utilitykkel, ami ugyan a kutyának sem kell, de juszt is felrakják, hátha többet nézed a logójukat. Aztán olyan is van, hogy az összes létező drivert csomagolják egybe, hogy ne kelljen korrektül karbantartani a letöltések lapot. És persze mindkét esetben rápakolnak egy faék bonyolultságú, de azért több 10 megás installer technológiát.

Például a HP régebben notórius volt az ilyesmire. Lehet, azóta megjavultak - mostanában sikerrel kerülöm őket :)

Taurusz 2014.01.21. 17:56:32

Igencsak bosszantó... mint amikor 100 Mb fölött van egy nyüves bt driver. Nem tudom agyilag lekövetni, hogy mi a franc van benne.

Komojtalan 2014.01.21. 17:59:23

@sóhajó: Te tudsz tojást tojni? Amennyiben nem, akkor gondolom a záptojást sem ismered fel.

Sanosuke 2014.01.21. 18:03:01

@flamer most kurvára büszke lehetsz magadra.

AlexWolf 2014.01.21. 18:06:32

"Hé, Capcom Vancouver, a Nasa tizenhárom gigabájtból elvinné a kanadai seggeteket az Andromédáig és vissza. Nagyjából tizenháromszor, baszki."

ezen fél órája röhögök :D

Bobby Newmark 2014.01.21. 18:09:08

@sóhajó: Nem kell ahhoz szakácsnak lenned, hogy ne edd meg a szart...

Bobby Newmark 2014.01.21. 18:11:18

Egyébként hogy is volt azzal az áltimét érvvel a konzol vs pc vitában, hogy a konzolos játékokat nem kell peccselni, csak beteszem a lemezt, és megy, kényelmesen, baszakodás nélkül, azonnal...? :P

qwertzu 2014.01.21. 18:17:24

@Bobby Newmark: Úgy vélem az az érv kimúlt.
Béke poraira.

Bobby Newmark 2014.01.21. 18:22:03

@vuvuzela importőr: Na igen, ettől én is hülyét kapok folyton.

Pl az egykor legjobbnak számító NERO-ról akkor szoktam le, amikor elkezdte közelíteni a száz megát. Pár éve néztem, hogy valahol 300 mega környékén járt akkor. Egy ingyenes, megjelenésében és funkcióiban régi NERO-ra hajazó ingyenes progi megállt 20 megából, és tudtam vele CD-t írni...

Bobby Newmark 2014.01.21. 18:25:48

@RCH: Hasadjon az a szőrszááál!

320x200 volt régen a sztenderd VGA felbontás, a 320x240 valami VESA-s, negyed 640x480 mód volt, meg nemrég telefonkijelzőkön volt elterjedt.

mr.guargumi 2014.01.21. 18:37:56

Tuti, hogy tartalmaz (jórészt) olyan adatokat, amik majd a jövőben kellenek, a DLC-hez. A kérdés az, hogy miért erőltetik ezt a nagy adatmennyiséget kötelező jelleggel mindenkire.

Van aki nem akarja majd a DLC-t használni, stb. stb. Páros lábbal kell kirúgni azt az idiótát, aki szerint a javítást jó ötlet összecsomagolni a választható jellegű extra tartalmakkal..

Bobby Newmark 2014.01.21. 18:42:02

@ritmikus csimpifon: És mi röhejes rajta? Szerintem simán ugyanannak a dolognak a két oldala. Ami buta felhasználónak "rádugom, oszt' mennyenakkó!" bármilyen eszközre, az programozói szinten biztos, hogy sokkal bonyolultabb, mint direktbe kiküldeni azt, és csak azt az adatot egy soros porton, amit akarsz.

A felhasználói hülyeségvédelem a másik oldalról simán lehet korlátozó és körülményes.

Reggie 2014.01.21. 18:52:07

"Az Apollo 11 küldetés programja kilobájtokban volt mérhető, a misszió számítógépének 64 kilobájt volt a ROM-ja, és 2 kilobájt a memóriája."

A ROM is memoria, azert ezt illene tudni.

Bambula 2014.01.21. 19:30:38

@Reggie: Pont ez lényeg, hogy a 64k ROM-ba befért a teljes misszió szoftvere (szerintem).

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2014.01.21. 19:31:12

@ritmikus csimpifon: Bocs, azt nyilván nem gondoltam vérkomolyan, reméltem, hogy a kontextusból kiderül. De lehet, hogy nem ismerik itt sokan Denis Learyt (ő szokott ilyen túlzó kifakadásokat nyomni).

@Reggie: Hidd el, tudom. De a memória szó eléggé köznevesült azért a RAM-ra, ha megkérdezik tőled, hogy "mennyi memória van a gépedben?", te sem a ROM-ra fogsz gondolni.

@flea: Hát ja, elég jól kerestem a végén. De nem szerettem csinálni, illetve nem voltam rá alkatilag alkalmas. Viszont külsősként kb. koleszos korom óta írogattam ide-oda, és azt meg nagyon élveztem. Szóval levelezőn elvégeztem az újságíró szakot, aztán egy szép nap kipróbáltam a szakmaváltást. Aztán úgy maradtam. :) Persze a zsé kevesebb, de a pénz nem minden.

RCH 2014.01.21. 19:48:15

@Bobby Newmark: Elôször én is 320x200-at írtam, de elbizonytalanodtam és javítottam a "logikusabb" QVGA-ra, vagy mire :-)

bioLarzen 2014.01.21. 19:53:41

@SakmaN: Igen, ez nekem elég jól rímel az "úgyis minden júzer állandóan a neten van, miért ne igényelhetne a játék állandó netkapcsolatot?" gondolatmentre tavalyról :)

bio

BobaFett 2014.01.21. 19:55:40

Azért ez még nem is olyan durva.
Tavaly kijött "remek" alien - colonial marines:

alapjáték: 6.05 gb
patch1: 6.15 gb
patch2: 8.0 gb

szóval az alapjátéknak két és félszerese jött ki patchként és még így is rakás fos volt a játék.

bioLarzen 2014.01.21. 19:56:21

@Bobby Newmark: Mondjuk, eleve megérdemli, aki ezt egyáltalán elhitte... miért lennének a konzolos játékok "immunisak" a fejlesztői hibákra/igénytelenségre/elsietésre stb...?

bio

emzperx 2014.01.21. 20:24:29

Tök jó hogy a Doom2 után egyszerűen ráuntam a játékokra.

Celtic 2014.01.21. 20:28:52

@jürgen baromartz: Naigen, 13G kodot megirni nem konnyu dolog. 1000 programozo dolgozott rajta fel evig, hogy kesz legyen hataridore....

szmoker (Homo Trollicus) 2014.01.21. 21:45:53

Rég nem játszok, eléggé meglepett az XCOM (ami alapból van vagy' 13-15gb) első pöcse, ami 4gb.
Öregszem...

Edrik 2014.01.21. 21:49:17

@AlexWolf: :] nálunk munkahelyen az a viszonyítási alap, hogy egy még elfogadható smartkártya professzor (ilyeneket programozunk) teljesítménye összemérhető a Saturn V kontrollerével. Számítási teljesítmény, memória, miegymás:
en.wikipedia.org/wiki/Saturn_Launch_Vehicle_Digital_Computer#Hardware

zyrobs 2014.01.21. 21:53:19

Azért megnéznék egy lebontást arról hogy a 13 gigában mi van. Mert ennyibe belefér manapság egy komplet AAA kategóriás játék, minusz fmv.

szogyenyi · http://jatekblog.blog.hu 2014.01.21. 21:53:47

@moli: De ezt a MP3-ban is tök jól megoldották. Ha nincs meg egy bizonyos map DLC, oda fel sem enged - Olyat ki sem listáz - Be sem léphetsz. A karaktereket meg lehúzza, azok nem nyomnak gigákat. Szóval, így is meg lehetne oldani. De ez tényleg szemétség. A DLC az legyen már külön csomagban tárolva, mint DLC. Ne javításokba pakolgassuk már bele. Könyörgöm...

zyrobs 2014.01.21. 21:55:55

@BobaFett: az Alien Colonial Marines alapból félkészen jelent meg, asszem zengett is tőle a net hogy mekkora lehúzás volt. Szóval ott még megértem.

BobaFett 2014.01.21. 22:20:45

@zyrobs:
Ez igaz, de a játék attól még teljes értékű volt, végigjátszható, stb. Én végig is szenvedtem... A patchek csak bugokat javítottak meg, néhányu plusz atmoszféra effekt is bekerült, de semmi lényeges. Szóval semmi nem indokolja az alapjáték méreténél több mint 2x nagyobb javítócsomagokat. BTW: állítólag mondjuk texturákat is cseréltek, de ez nem látszik a valóságban

meow? 2014.01.21. 22:49:01

@blr: Talan jatsszal vele, es megtudod, hogy mi a 3 giga benne. Sok picsogo szerencsetlen.

K0vasz 2014.01.21. 23:02:11

@TheElf: "Megjegyzem: A patch sok esetben kicserél fileokat, így nem biztos, hogy a helyfoglalás ennyivel nő is... Sőt." - sztem itt van a kutya elásva: nem tudták/akarták/etc. megoldani azt, hogy egy adott fájlon csak módosításokat hajtson végre a patch, hanem cakkumpakk, fogták a módosított fájlt, és belenyomták a patchbe, ami aztán egyszerűen lecseréli a korábbi fájlt... így minden egyes olyan fájlt teljes egészében tartalmaz a patch, amin akár csak egy kb-nyi módosítás is történt. Viszont ami pl. az új skineket illeti: az alapjáték anélkül is el tudna menni, ilyenkor a játékok beraknak vmilyen alap skint, azt annyi, de gondolom ezzel is a dlc-vásárlásra akarják ösztönözni a népeket ("nézd már, a bélának milyen kemény skinje van, ez nekem is kell")... de nem hiszem, hogy ezek pár száz megánál többet nyomnának...

sikitomi 2014.01.21. 23:18:00

@Bobby Newmark: a 320x200 az CGA szabvany volt anno, aztan ugye kitalaltak a VGA 640x480-at, ami 4:3-as volt es akkor lehetett twíkelni (tweakelni)a vga kartyakat, hogy elokapjuk a 320x240-es QVGA Mode X felbontast. Es akkor szerintem azert is maradt meg ez a felbontas, mert szepen elszabvanyositottak a 4:3-as aranyt.

Anno ugy orultem neki, mint majom a farkanak amikor Pascalban egy kis Assembly rasegitessel elotudtam hivni es akkor az azt jelentette, hogy volt meg extra 40 pixelem (tragya gep, alacsony felbontas = gyorsabb grafikus megjelenites). Aztan persze jottek meg a jobbnal jobb Mode X felbontasok, mint pld.: 320x240, 320x360, 360x480, 400x300, stb. Na ezeket volt egy varazslat elokapni! :D (Regi szep idok...)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2014.01.21. 23:22:11

@K0vasz: Amit mondasz az sok szempontból nem jó. A skinek cserélése pl. azért nem jó, mert multiplayer játékok során a skin sokszor tájékozódási alapot is jelent. Megmondja mivel is állsz szemben. Nem véletlen, hogy szinte az összes MMO mindent letölt, tekintet nélkül arra, hogy mit használhatsz.

Az eltérésekre alapuló patchelés sem jó ötlet. Hiszen ezzel pl. ha több patchnyi eltérést hozol be, akkor a többször változtatott részek kapcsán bőven le kellene töltenie és végre kéne hajtania olyan változtatásokat amiket majd felülír.

De sokkal fontosabb dolog, hogy amikor nem kód, vagy szöveg változik, akkor a legtöbb esetben eleve a teljes file változik, így csak a bonyolultabb patch eljárás miatt vinnél át még több adatot.

Mint ahogy a más által felvetett tömörített letöltésnek is van hibája.

Például az, hogy a tömörített patch az valószínűleg nem fileonként patchelne.

Ha megnézed akkor nagyon sok esetben a patch részben P2P módszerrel megy. Miért? Mert így nem hal le olyan könnyen az updatek miatt a server, neked is gyorsabban lejön az anyag, és a patchelés is egyszerű és szabványosított módszerekkel működhet. Ráadásul bár nincs az általad kért változás követés, mégis van rá érdekes megoldás: "kapsz egy új torrent filet. Amelyik szeletekre jutó tartalom nem változott azt nem is kell frissíteni, ami változott azt igen"...

Ha pár dolgot szelet határra igazítasz, figyeled azt, hogy minimalizáld a letölthető mennyiséget, stb. akkor ez gyorsabb mint a tömörített file letöltése. És nem is kell kitömöríteni. Azaz nem foglal el dupla helyet. Vagy triplát (tömörített patch, kitömörített patch, telepített patch).

Nyilván a torrent helyett más hasonló megoldás is előfordulhat. Nyilván nem kötelező a feltöltés, így a torrent kapcsán is lehet, "webseed van, te viszont nem töltesz fel semmit, ilyen a patcher" elkerülve a P2P korlátozást. De ez csak beállítás, és szükség kérdése.

Torrent kliens tud prioritizálni? Oké, akkor azoknak a részeknek adunk prioritást ami a playable statushoz kell, utána a patchért felelős kliens és a játék engine kommunikál egymással. Amire hamarosan szükség van azt leszedi és hamar tudsz játszani.

Girhes Joe 2014.01.21. 23:34:46

@flea:

Biztos nagyon élvezik itt a grammarnáciskodást, de az Általad belinkelt szabályzat 216./b pontja szerint: "A -val, -vel és a -vá, -vé rag a mássalhangzót jelölő nem magyar betűre vagy betűkapcsolatra végződő idegen közszavakhoz és tulajdonnevekhez úgy járul, hogy v-je teljesen hasonul az utolsó kiejtett mássalhangzóhoz", és a példák között ott van, hogy: "Greenwichcsel". Ez ugyan miben különbözne a patchcsel szótól? ;) Szóval tipikus esete annak, amikor jó magyar módra agyon akarnak szabályozni valamit, de aztán mindegyik változat így vagy úgy támadható lesz...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2014.01.22. 00:55:34

@sikitomi: Azért ez nem volt ilyen egyszerű akkor sem. A CGA és a VGA között mondjuk ott volt az EGA. A PGC-t amin saját proci volt, stb. nem használtuk. Meg ugye volt egy MCGA szabvány is, de azzal gyakorlatilag csak VGA kártyáknál találkoztunk. Ugyanis ehhez külön kártya nem volt. Nem volt, mert ezt csak egyes PS/2 modellek használták.

A CGA és az MCGA között a fő különbség a színek száma volt. A CGA 2 palettáján lévő 4-4 színhez képest az MCGA már 256 színű palettát használt, ami nagyon sokat számított. Játékok szempontjából többet mint a felbontás. Az MCGA nem volt lefelé kompatibilis az EGA-val, és nem volt MDA monokróm text módja.

Mivel az MCGA-t gyakorlatilag csak a VGA kártyával, monitorral láttuk ezért maradt meg sokaknak a VGA felbontásának. Pedig az tudta a 640*350 EGA és a 640*480 VGA felbontást 16 színben, illetve az utóbbit monokrómban. A Mode X pedig ugye az MCGA módból jött. Nem véletlenül.

Ha belegondolsz akkor a PC 16 bites regiszterekkel, adat busszal rendelkezett, eredetileg a címzésre egy 20 bites busz volt. Így bizony, ha nem léptél át védett módba, összesen 1 megabyte volt az elérhető. Ezen osztozott a RAM, a ROM, a videó RAM és volt olyan terület amit más bővítő kártyák is használhattak.

Az utóbbi az EMS szabvány miatt volt érdekes. :) Hiszen ez lehetővé tette azt, hogy mondjuk egy memória bővítő kártyán lévő memória, vagy az alaplapon lévő memóriának 1 megabyteon felüli része is elérhető legyen. Csak jelezni kellett a megfelelő vezérlőnek, hogy éppen melyik RAM részletet tegye elérhetővé a vezérlő által használt (1 megabyte alatti részen lévő) területen.

A 320*200 azért volt jó megoldás, mert: cél volt, hogy ne legyen 65536-nál több pixel (16 biten címezhető legyen), egy sorba egész számú 8*8-as karakter férjen ki. Ez a vezérlőknél is fontos volt.

Illetve az MCGA esetében beleférjen a 64K-s szegmensbe.

Csakhogy már az EGA is több pixelt ismert ennél. És az is több video RAM-ot tartalmazott. Csak ott is volt némi lapozgatós trükkre is szükség. A Mode X viszont minden tweakelt megoldásra jó volt, és kb. a kezdetektől elérhető volt. Volt ami használta is.

A 4:3 viszont elég régóta általános volt. Csak éppen a négyzet alakú pixelek nem. Ha megnézed akkor bizony a DVD kapcsán sem négyzet alakú pixelekkel jön ki a 4:3... A TV kapcsán sem így gondolkodtak. Ez pl. a DVD szabványnál is érdekes.

Ha kész megrajzolt képet, betűket teszel ki a monitorra, ez nem volt gond. Grafikonnál sem. Betűket erre tervezték. CADnál eleve számításigényes volt a dolog, nyomtatásnál is. És négyzet alakú pixelekkel, normális felbontás sokáig drága és nehezen megoldható lett volna, így a kompromisszumok adottak voltak.

Pl. 320*200, 640*350 és sok más felbontás kapcsán. A VGA viszont a 640*480-as felbontás kapcsán nem csak 4:3-as képernyőt hozott el. Hanem a 480 pixeles magasság az bizony az NTSC video formátumra is igaz volt. A VGA-t átprogramozva viszont akár a 768*576 is ment. Ami viszont a PAL lenne négyzetes pixelekkel.

Csakhogy volt egy gond: Az ITU-R BT.601 szabvány pl. nem négyzetes pixeleket ír elő, viszont a 4:3 arányt nem pontosan tartó tévék miatt kicsit szélesebb képet, így ezt a beállításokkal lehet korrigálni. Fura az, hogy az NTSC kép e szerint a szabvány szerint időzítve 704 pixel széles lenne. Ellenben PAL esetén ez nem jönne ki egész pixelre... A szabvány ezért némi ráhagyással 720 pixel széles sorokat ír elő. A VGA átprogramozva ezt is tudta.

Ezek a felbontások azért érdekesek, mert így lehetett videókkal dolgozni. Ami korábban a PC kapcsán nem volt erősség. És ez a VGA komolyabb átprogramozhatóságát, a Mode X-et indokolta.

A 256 színű módban sem akartak sokkal több adatból álló sorokat. Így itt némi ráhagyással a vízszintes felbontást megfelezték, így volt feldogozható ez a VGA által. Ezét volt egy 360 pixeles szélességi korlát, a sorok számát viszont lehetett állítani.

A 480 pixel volt a max magasság így 256 színű Mode X kapcsán. Azaz az NTSC megvolt, a PAL nem. Videóra dolgozva ez hasznos volt.

Ellenben a Wolfeinstein 3D megjelenése kapcsán előkerült a 3D. Itt pedig sokmindent számolni kellett. És sok számolás egyszerűbb volt négyzet alakú Pixel esetén... Ráadásul így ugye a VGA kártya memóriájában elfért 3 kép is. Ideális esetben egyet láttál, egy várt a megjelenésre, egyet pedig éppen rajzolt.

Ez (a triple buffering) sokat tett a folyamatos animációért... Ez és a négyzet pixelek jó okai voltak annak, hogy nem a többi Mode X felbontás terjedt el.

Más esetben a double buffering mellett a video memóriában voltak kép részletek, amiket adott szabályok szerint a VGA maga másolhatott a kép megfelelő részére..

Később ugye a hasonló trükkök kapcsán ezek szabványosítására jött a VBE (Vesa BIOS Extension), ami tulajdonképpen a SuperVGA alapja, ha pedig új módon lehetett valamit programozni, akkor ezen az alapon hamar eljutottunk az XGA felbontás másolásáig és tovább...

2014.01.22. 02:23:23

jól fel kéne pofozni azt aki xbox onet vesz

mis 2014.01.22. 07:13:46

@moli: nem is feltöltési korlátról volt szó... :)

Labasmaz 2014.01.22. 08:00:23

Könyörgök, mivel ő nem könyörgik, hanem könyörög. Nem ikes.

Shopping 2014.01.22. 08:25:37

Most keltem.

Olvasva a kommenteket, két állat fajta jött ide:

- kocka. ( ram, rom, patch, giga, stb.)

-önkéntes nyelvészrendőr ( val, vel, ikes, nem ikes)

Na inkább visszafekszem...

Nektek meg javasolnék egy finom kávét, amit egy csinos lánnyal isztok meg, miközben beszélgettek. Annak van értelme. Az irogatásaitoknak nincs.

kis59 2014.01.22. 09:10:39

@Reggie: Jogos, biztonsági okokból akkor égetett programot használtak az űrkutatásban.

Nguyen 2014.01.22. 09:11:09

@sóhajó: mert ugye csak akkor lehet valamiről véleményed, ha profi módon értesz hozzá. Ha reggel a boltban megégett, kőkemény zsemlét kapsz, nem kifogásolhatod, mert te sem tudsz jobbat csinálni. Ha a házadat úgy építik fel, hogy egy éven belül összeomlik, nem kritizálhatod meg a kőművest, sőt, még egyetlen rossz szavad sem lehet rá, hiszen te sem tudtad volna jobban megcsinálni. Ha a vadiúj tévéd egy év múltán bedöglik, nem szólhatsz semmit a gyártóra, hiszen nem hogy olyat, de még gyatrábbat sem tudnál te előállítani.
... vagy talán az embernek lehet véleménye (adott esetben helytálló, reális véleménye) olyan dolgokról is, amikben nem vérprofi?

Void Bunkoid 2014.01.22. 09:11:13

@moli: azé' annyira én nem büszkülnék meg arra, hogy akkora kalóz vagyok, hogy Edward Kenway csókolommal köszön :)

Pandaaaa (törölt) 2014.01.22. 09:14:30

@Shopping: A harmadik állat, amelyik túl hülye, hogy érdemben hozzászóljon a témához, ezért hangsúlyozva felsőbbrendúségét, hogy NŐJE van, beszól.
Aludj is inkább, mert csak leterhelnéd agyadat az ébrenlét.

Savior 2014.01.22. 09:24:34

@blr: Ugyanaz a játék, mint PC-n, vagy tableten. Mégis, mit vártál?! Telefonon amúgy szerintem játszhatatlan, mert túl kicsi a képernyő (legalábbis az én Defy-omon, mondjuk itt lassú is), tableten lehet az igazi.

kis59 2014.01.22. 09:25:17

@sóhajó: Hümm, azért még az egyetemen is elverték a kezünket, ha erőforrás-pazarlóan programoztunk, kettesnél jobb nem lehetett....:)
Igaz, akkoriban szűk volt a hardverháttér, most megveheted a gigákat-terákat

2014.01.22. 09:40:29

@moli: Magyarországon a letöltés nem illegális. A feltöltés viszont az.

Shinanai 2014.01.22. 09:47:56

Nehanyan egyszeruen nem tudnak / nem akarnak patch-et tomoriteni; a Battlefield sorozat tokeletes pelda erre. Ok, hogy mar ott is belepakoljak az osszes DLC-t, de amikor a patch maga nagysagrendekkel nagyobb, mint amennyivel megnoveli az installalt jatek meretet, akkor nincs mentseg...

szemi90 2014.01.22. 11:05:38

@moli: 90 GB Up/day! Te vagy az élet császára! Mindannyian roppant büszkék vagyunk rád, még így látatlanban is.
Mennyi is vagy? 12 éves?
Legalábbis én kb. akkor dicsekedtem utoljára ilyen fontos dolgokkal.

pizzaboy 2014.01.22. 11:11:05

"előkészíti a dlc-t" = benne van az egész DLC, de lockolva.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.01.22. 11:27:46

Tegnapelőtt éjszaka lejátszottam az IWO JIMA játékot c64-en :) Egy fájl volt. SD-ről betöltötte szempillantás alatt, természetesen igazi c64-en.

Na, az lekötött jópár órára

Narancskommunista (törölt) 2014.01.22. 11:28:59

Nem tudom, én kb. akkoriban hagytam abba a játszást, mikor még általában 2 CD-s játékok voltak. Jó, kivéve hogy később próbáltam néhány F2P MMORPG-t, amelyek 8-20 gigát foglaltak.

Azt azért megjegyzem, hogy már a Duke Nukem 3D idején is a játék méretének 90%-át nem maga a program, hanem az adatai tették ki, gondolom azóta még inkább kisebb rész maga a program.

Narancskommunista (törölt) 2014.01.22. 11:30:54

Egyébként a 13 gigás patch a mai világban valami olyasmi lehet, mint ha az 1 CD-s játékok idején egy újabb CD-nyi lett volna a patch. Ilyesmire nem emlékszek, az már expansion lett volna.

Borenbukk 2014.01.22. 11:31:39

@Bobby Newmark: Viszont fogadjunk, hogy se videot nem jatszik le, se egy nyomorult naptar nincs benne. :)

oszt jónapot 2014.01.22. 11:37:05

@Shopping: Annak van értelme. Az irogatásaitoknak nincs.
A tiédnek ellenben rendkívül sok volt.

Sztavrosz_ (törölt) 2014.01.22. 12:01:04

@manson karcsi: A win98 soha nem volt 14 lemez. Utoljára a win95-nek volt floppy-s verziója, de az még az osr2 előtt volt. Nem volt benne opengl támogatás sem.

Exemplary 2014.01.22. 12:06:34

@moli: Okos vagy, hirdesd még ország világ előtt...

Bobby Newmark 2014.01.22. 12:09:31

@Shopping: Eldönthetjük esetleg magunknak, hogy minek van értelme és minek nincs..?

Egyébként meg a majd' végtelen világűr egy apró porszemén vagyunk igen korlátozott térbeli és időbeli lehetőségekkel, semminek, amit teszünk, tettünk a történelem során, és tenni fogunk valaha, nincs jelentősége az égvilágon semmi.

Narancskommunista (törölt) 2014.01.22. 12:20:32

@Sztavrosz_:
Arról nem is beszélve, hogy a Megarace meg még a Windows 95 előtt jött ki...

Vádöfák 2014.01.22. 12:24:18

Még mielőtt.
25 éve info, ebből 5 év gizdaság, olyan 15 év programozás/rendszertervezés, 5 év chief architect, és közben 15 év pm menedzsment - közben demo scene-ről és assy-ből indulva megvolt szinte minden programnyelv.

Namost.
Valaki már irta a Bard's Tale-t, telefonra. De emlithetek még 17 másik gyöngyszemet, és PC-re, konzolokra még számtalant.

A véleményem az, hogy siralomház. Nemhogy a res-t, de a kódot sem optimalizálják, tömöritik, ne adj' Isten obfuszkálják. Minek? Úgyis max. egy év alatt avul, akkor meg? Kiadunk egy újat, a régit cseszünk támogatni, a kódbázis megy a kukába. Tudom, mert megnéztem, egy debugger és hexeditor csodát művel, mert sokszor még egy anti-debugger kódrészlet sem fér bele...

Ennek köszönhető, hogy ekkorára hiznak ezek a szarok - mert már közben az embereket nem érdekli, hogy mennyit szed le. Engem sem, többnyire - mert nem tudod megkerülni a többszáz gigás vinyókat, telefonon a 32/64GB sd-t, és az igencsak megfelelő internetkapcsolatot.

Tablet, Nexus7, 32 GB. Felhasználói tartalom nincs rajta gyakorlatilag, de a 32 GB-ből 3,8 szabad, mert kiváncsi vagyok és szeretek is játszani.

Nézzük a listát:
Bard's Tale - 3,36 GB
NFS Most Wanted - 2,07 GB
Fifa 14 - 1,77 GB
Anomaly 2 - 1,44 GB
Choplifter 3D - 0,75 GB
Imperium Galactica II - 0,5 GB

A másik oldalon ott van a Pocket Rally, ami 26 MB és nem nyújt szignifikánsan rosszabb élményt, mint az NFS. A méretkülönbség majdnem 100x-os.

Nem tudom rossz irányba haladunk-e, nekem többnyire nem tetszik, mert iszonyatosan pazarlónak érzem és sokszor azt az igényt ölik ki a programozókból ezek a korlát nélküli lehetőségek, hogy gazán igényes kódot tegyen le az asztalra.

Szeretném hinni, hogy a játékfejlesztők nagy része tökéletesen tisztában van vele, hogyan használja hatékonyan a regisztereket.... jah, nem. S ez első kezes info, nem mondanám, hogy 2013-ban a legnagyobb magyar játékfejlesztőnél assy/c gurukat láttam volna. Szerintem nem is nagyon vágták mi az, hogy optimalizálni, azt majd megcsinálja a forditó/interpreter.

Bobby Newmark 2014.01.22. 12:36:10

@Void Bunkoid: @HUN_Sector: Én speciel semmit nem látok arról, hogy konkrétan mi az az adat, amit feltölt, innentől kezdve viszont elég meggondolatlan rögtön kalózkodással vagdalkozni...

fraki 2014.01.22. 12:38:34

@Girhes Joe: Jaj. Sokminden támadható a világban úgy általában, de ez pont marhára egyértelmű eset.

A posztban az -e birtokos személyjel található, nem a vá-vé (határozóképző) vagy a val-vel (rag) toldalék. Az -e birtokos személyjelben pedig, mint látható, nincs "v".

Szóval akkor a lecke mára:

- maci feje, játékos patche
- macifejjé, patchcsé
- macifejjel, patchcsel

Kapis?

2014.01.22. 12:46:55

@Bobby Newmark: 90gb saját adatot naponta létrehozni mondjuk úgy, hogy lehetetlen

Reggie 2014.01.22. 12:50:02

@Stöki: Sosem az a lenyeg, hogy a plebs milyen hanyagul beszel. Persze van az a szint, ahol az igenytelenseg a meno.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.01.22. 12:52:01

@ritmikus csimpifon: A megjegyzés arra akar utalni, hogy akkor vették a fáradságot arra, hogy optimalizáljanak. Nem a korszak technikai színvonalát, a hozzáállását várja el.

Azért valahol tényleg röhejes, hogy GB-so javításokat kell lehúzni. Még a szélessávúnak csúfolt nettel is órákig tart és nagyon sok embernek a világon még ilyen szélessávja sem. Ők majd heteig töltögetik a javítást...?

Azért valahol húzzák már me az épeszű határt...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.01.22. 12:59:49

@HUN_Sector: Ezt nem mondanám, csak azt, hogy folyamatosan és értelmesen. Én futtatok olyan numerikus szimulkációt, ahol fél óra alatt több GB adat keletkezik, mert a futás teljes idősor adata el van menteve. Ha ezt raknám fel és küldözkegném, akkor összejönne ennyi, de értelme nem sok lenne.

Szóval, hacsak ha nem valami tudmányos szerv alkalamzottja, ahol töménytelen adat keletkezhet, akkor az átlaguser tényleg ritkán hoz össze napi szinten ennyi adatot. Én szerint mióta netezek, azóta nem töltöttem fel ennyit. A tárhelyemen most olyan 20 GB van fent, de onnan azért töröltem is elég sok mindent az idők folyamán.

xxylon 2014.01.22. 13:02:15

@Bobby Newmark: Te meg irsz DVDt? Nekem szo szerint all benne a por es megijedek a hangjatol ha felzug mert valamelyik gyerek bennefelejtette a Vuk DVDt.

Vádöfák 2014.01.22. 13:02:34

@HUN_Sector: Miért kellene saját adat? Letölt, visszaoszt, legális tartalmat. Nem kell, hogy új legyen, lehet hogy 500MB-t töltenek tőle folyamatosan...

Nem védeni akarom az arcot, de valamennyire rávilágit arra, hogy miért lehetnek trehányok a szakemberek: mert egy civilnek is ilyen lehetőségei vannak, akkor miért ne könnyitsék meg a saját életüket?

Girhes Joe 2014.01.22. 13:12:57

@fraki:

Nyitott ajtókat döngetsz. Nem azt állítottam, hogy az lenne a helyes alak, hogy (valaminek a) patchcse...

Ha megnézed, mire válaszoltam, flea azt állította, hogy a ch-ra végződő szó az a magyarban annyira szokatlan, hogy a 217./a pont szerint minden esetben kötőjellel kell írni a toldalékot hozzá. Erre válaszoltam én azt, hogy nagy túróst, mert a 216./b pont példái között pont van egy ilyen szó (Greenwich), aminél nem a kötőjeles írást preferálja a szabályzat. Ennek marhára semmi köze nem volt ahhoz, hogy hasonuló val/vel volt a toldalék, vagy valami más.

Tehát egy malomban őrölünk, én is azt állítom, hogy a patche, patchet, patchem, patchből, patchről, patchcsé (válik), patchcsel a helyes forma.

A túlszabályozásra vonatkozó megjegyzéssel meg arra utalok, hogy a helyesírási szabályzat (mint általában a magyar törvények) minden speciális eset minden alesetének minden variánsát külön-külön (és persze mindet másképpen) szabályozni akarják, majd a végére odabiggyesztenek egy gumiszabályt, hogy "kivéve akkor, amikor mégsem". Ezek után nem annak lenne inkább értelme, hogy idegen nevek toldalékolása legyen helyes kötőjellel és kötőjel nélkül is, ahogy épp az olvashatóság és az értelmezhetőség megkívánja? Bezzeg a pácsót (pác-só) mind a mai napig tilos kötőjellel írni, hiába félreolvasható az egybeírás, merazmilyenlennemárhogynecsakegyféleírásmódlenneahelyes...?

Got it?

sanyix 2014.01.22. 13:14:20

@tryclops: ebben az a szép hogy léteznek olyan tömörítési eljárások, amik nyilván nem a leghatékonyabbak (de sokkal jobbak mint a semmi), és egy mai processzor gigabájt/sec-es tempóban tudja kicsomagolni, ami többszöröse egy HDD olvasási tempójának, tehát kb semmit nem lassítana a játék futásán ha ezzel tömörítenék.

sanyix 2014.01.22. 13:19:07

@Vádöfák: hát a játékok helyigénye semmiben nem függ a kódtól. A program rész 50 megába belefér szinte minden játékban. Ami sok helyet foglal azok a textúrák, és esetleg az átvezető videok ha van ilyen a játékban, és nem a játék motorjára scriptelték ezeket.
A textúrák pedig azért foglalnak sok helyet, mert 1:4 vagy 1:6 arányú tömörítést használnak (S3TC aka DXT), amit lecserélni hatékonyabbra bajos, mivel ennek a tömörítésnek az a lényege, hogy mivel fix, 1 memória olvasással elérhető, ezért a GPU-k sebességvesztés nélkül tudják használni, ellenben nem túl hatékony.

Bobby Newmark 2014.01.22. 13:25:10

@Borenbukk: Ja, csak mondjuk nem tudom miért képzeli a NERO magáról, hogy ő az egyetlen program a számítógépen, és mindent neki kell csinálnia.

De tényleg, ez trend. Miért? ACDSee volt a kedvenc képnézőm, amíg három mega volt, és képet lehetett vele nézni. Aztán kitalálta magának, hogy csiricsáré hátteret állíthatok be az ablaknak, meg hogy videót is le akar játszani, csak NEM TUD, meg zenét, meg minden fiszemfaszom hülyeséget akart csinálni, amire nekem kurvára semmi szükségem nincs.

Miért? Ha valaki csinál egy kompakt, működő, egyszerű és használható célprogramot, és az sikeres lesz, miért kell tönkrekúrni halálfelesleges funkciókkal?

Bobby Newmark 2014.01.22. 13:31:40

@HUN_Sector: Ez éppen igaz, csak ő azt sem mondta, hogy minden, adott napon feltöltött adatot a feltöltés napján hoz létre.

Bobby Newmark 2014.01.22. 13:42:40

@molnibalage: Mondjuk ez olyan dolog, hogy mindig infrastruktúra kérdése volt, hogy tudsz-e peccselni. '90-es években nagyjából azt sem tudtam, mi az a peccs, no nem azért, mert ne lett volna, hanem mert nem kopogott be az ajtón a kiadó kislemezzel a kezében, hogy "nesze, javítócsomag".

Játszottunk az 1.0 verzióval, és mivel nem volt tudomásunk jobbról, vagy épp volt, de lehetetlen volt megszerezni, így hát használtuk peccseletlenül.

Majd így tesznek azok is, akiknél nincs szélessáv. Nem tragédia.

fraki 2014.01.22. 13:55:40

@Girhes Joe: Megkövetlek, ráadásul offenzív is voltam.

flea valóban rosszat írt, mert a szabályzat a nem ejtett betűkre végződő szavakat kötőjelezteti, viszont a ch-t ejtett összetett betűnek értelmezi a szakma, amit a szabályzat példája is mutat, nem pedig külön c és h betűnek. Ezt teljesen logikus is.

Köszi a kiigazítást.

Bobby Newmark 2014.01.22. 14:03:08

@xxylon: Hasonlóképp. Mondom, évekkel ezelőtt töltöttem azt az íróprogramot... :P

De egyébként nem tudok jobb módszert az archiválásra. Azt már számtalanszor benyaltam, hogy úgy gondoltam, hogy ami egyszer könnyen elérhető volt az interneten, az örökre az is marad, úgyhogy igényem van az archiválásra.

A baj az, hogy lusta vagyok hozzá. :D
750 gigányi tárhelyem van a gépemben (tudom, rohadt kevés, 2014-van mit képzelek mire elég, stb), ennek bő kétharmada már csak "halott adat", amit valami módon archiválni kéne. Az istennek nem tudom rászánni magam. :P

De ha a DVDírásnál van jobb tipped, örömmel várom! :)

Exploiter 2014.01.22. 14:16:00

@Bobby Newmark:

Nem tragédia, csak manapság a legtöbb cucc el sem indul, amíg nem up-to-date, úgyhogy baszhatod az 1.0-s verziódat.

flea 2014.01.22. 14:18:17

@Girhes Joe: hmmm, érdekes, eszerint az Akadémia (ill. a Nyelvtud. Intézet valamely munkatársa...) azt gondolja, hogy a cs hang ch-val írása nem "szokatlan".

Vitatom, hogy "jó magyar módra", a helyesírás minden nyelven ilyen. A természetes nyelvek szabályszerűségei elég esetlegesek ahhoz, hogy akárhogy próbálod formalizálni őket, legyen alóluk kivétel. Ilyenkor vagy szubjektív gumiszabályokat alkotsz (mint ez a fenti a "szokatlan" kifejezéssel), vagy elmész abba az irányba, mint az angolok, ahol van, hogy ugyanaz az összetett szó egybe, kötőjellel és külön is írható a szabály szerint... Na, AZ már magyaros, hogy mi szinte mindig az elsőt választjuk, majd mindenféle önjelölt megmondóemberek tényként sulykolják a fejünkbe, hogy az ő szubjektív értelmezésük az egyedül üdvözítő kizárólagos objektív értelmezés. :)

flea 2014.01.22. 14:26:59

@Girhes Joe: viccesek vagytok, míg én itthagytam a félkész kommentet, ezerrel demonstráltátok a tartalmát. :D
Én azt állítottam, hogy SZERINTEM szokatlan a ch, ezért a patch-e a helyes. De közben rájöttem, hogy nektek van igazatok, mert azt, hogy patchel, az életben le nem tudnám írni kötőjellel. Bocs, Stöki...

flea 2014.01.22. 14:27:44

@flea: (tudniillik: patchel, úgymint megpatcheli a cuccot, aminek a patche a szóban forgó patch. egészségünkre)

flea 2014.01.22. 14:32:21

@Stöki: azon nem csodálkozom, hogy szívesebben írsz. Sokszor átjön az írásaidon, hogy élvezettel írtad őket, számomra épp ettől jó olvasni. Mint például amit fentebb említettek már, a "Hé, Capcom" kezdetű mondatot, én is nyerítettem rajta egy jóízűt.

Az viszont ritkaság Magyarországon, hogy valaki rájön, hogy a pénz nem minden. Azon pedig még mindig csodálkozom, hogy újságíróként lehet _eleget_ keresni.

Bobby Newmark 2014.01.22. 14:37:51

@Exploiter: Ha nem játszol számítógépen egyáltalán, még az sem tragédia... :P

Ez az egész téma annyira firstworldproblem, hogy ha ekkora problémának érzed, akkor nem sávszél hiányzik neked, hanem egy pina.

Egyébként eléggé szomorú is, hogy itt tart ma a játékipar, hogy a készként kiadott termék baszik működni...

xxylon 2014.01.22. 14:46:01

@Bobby Newmark: En nem hiszek a cloudos megoldasokban ugyhogy csak offline tarolok dolgokat, bar nehany filet el szoktam magamnak kuldelni emailben.

50fontert vettem egy 1TB disket ami az okostvbe van bekotve es meg regebbrol van egy 250megas azon mar csak fontos dokumentumok es csaladi kepek vannak (ez is kb 50 fontba kerult csak jopar eve).

A kepek meg megvannak a gepemen is, tudom hogy mindharmat egy helyen tartani nem adatbiztonsag de eddig meg nem jutottam el odaig hogy atvigyem a kisebbik disket valami ismerosomhoz.

kisebb dolgok atvitelehez meg ott a telo memoriaja vagy SD card.

Bobby Newmark 2014.01.22. 14:52:45

@xxylon: Eh, igen, én is lassan eljutok ide, hogy ha megtelik egy vinyó, veszek egy másikat, nagyobbat, leszarom a kiírást.

Na ezzel csak az a baj, hogy az előző vinyómat pont azért vettem, mert az akkori aktuális elkezdett kattogni, rángatni az olvasófejet.
Gondoltam benn hagyom a gépben, a rendszert az új vinyóra teszem, a fontos dolgokat áthúzom, de amíg teljesen el nem pusztul, használni fogom.
Ez három éve volt, és a vinyó ugyan kattog továbbra is, de mivel másodlagos, sokkal kevesebbet, és még működik. De már nem bízom benne, olyan dolgot nem tárolnék rajta, amit biztosan szeretnék megtartani.

Továbbá áramszünet miatti áramingadozással is buktam már vinyót egy az egyben.

Szal nem tartom igazán tartós és megbízható megoldásnak a vinyóra archiválást. Csak a lemez marad, de az meg baromi macera.

Szakyster 2014.01.22. 14:56:47

@Bobby Newmark: A CD-re kiírás sem tartós. Nekem legalábbis legalábbis rossz tapasztalatom van ez ügyben, minőségi (TDK) lemezeknél 5-6-7 év után nagyon sok minden sérül, nemegyszer a komplett lemez olvashatatlan.

Bobby Newmark 2014.01.22. 15:53:17

@Szakyster: Ja, igen, nekem is lehámlottak az első, 2500 forintért(!) iratott CD-im belső szektorai...

De ami azt illeti, későbbi lemezek esetében nem találkoztam ilyesmivel. Aminek lehet, hogy az az oka, hogy valójában soha nem veszek elő archivált lemezeket, és akkor a fenti problémám is ugye fiktív... :P

Na nem teljesen, azért filmeket néha szedek elő lemezről, és eddig még mindegyik lemez rendben volt. Pedig van már 10 éves is köztük.

Vádöfák 2014.01.22. 16:15:11

@sanyix: Hali.
Én másképp tudom.

Konkrétan ránéztem és többszáz megás állományok figyelnek és nem feltétlenül res-ek vannak benne, sőt.

Elfogadom, hogy a textura sok helyet foglal, de könyörgöm. Értem én, hogy érdemes feltexturázni a hangya pöcsét is fitymával akkor is, ha takarásban áll és egy 4K-s monitoron is nagyitóval látod csak... de minek? És minek akkora texturával, mintha a fél képernyőt foglalná el?

Számomra az egyik óriási kedvenc játékom a legnagyobb csalódás.
Europa Universalis IV.
HD-ben egy két éve top notebooknak számitó gép ma szenved vele, konkrétan játszhatatlan. Ez nem a texturák, hanem az iszonyatosan borzasztó igénytelen kódolás miatt lehet csak - a össz. cucc egyébként 500 MB körül van, ha jól emlékszem.
Jah, nem egy csoda csilivili cucc, s emelett a Diablo III reccenésmentesen megy ugyanúgy full HD-ban effektekkel.

Tehát itt mondjuk konkrétan a "leszarom, a mai gépek úgyis elviszik" tipusú coder gondolkozás üt be és szerintem még nagyon sok helyen.

Nem foghatod ezt arra, hogy textura igy meg úgy. Pontosan ezért hoztam az ellenpéldát is (Android):
NFS Most Wanted - 2,07 GB
Pocket Rally - 0,026 GB

Tedd meg nekem, nézz rá a két cuccra, ha teheted és tegyél indokot az 100x-os méretkülönbség mellé.
Én nem tudtam.

Bobby Newmark 2014.01.22. 16:25:02

A digitalizált hangokat elfelejtitek. Ritkán van mp3-ba letömörítve, általában odabasszák nyers raw-ban esetleg wav-ban, az meg zabálja a helyet...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.01.22. 16:50:23

@Bobby Newmark: Nem tragédia...? Egy RTW II kiadott változata egy fostaliga volt. A játék alapvető funkció sem működtek, FPS a béka segge alatt. December végén már egész vállalható volt, mikor újra elővette. És ez a trend az általános...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.01.22. 16:53:59

@Szakyster: Az optikai adatárrolás elavult. Meg nem tudom mondani, hogy mikor íram ki bármit CD/DVD-re. Anno az egyetemi munkám backupja is azon volt. Csak éppen szegényt semmi sem olvasta vissza egy vinyóhalál után. Integethettem is annak a félévnek két tárgyból... Azóta inkább amin aktuálisan dolgozom arról napi/heti szinten megy a mentés USB-re.

A kiírt CD/DVD-im kb. 1/3-a úgy ment tönkre, hogy tokban voltak és kb. kétszer vettem őket elő. Az egyik írom olyat is képes volt csinálni, hogy a frissen írt és ellenőrzött lemezt a kivétel után 5 perccel nem olvasta vissza és más meghajtó sem.

Az én szemembe az optikai adattárolás egy rossz vicc ma már...

Szakyster 2014.01.22. 17:57:48

@molnibalage: Ez igaz, de mi van helyette? Ha hosszútávra el akarsz tenni valamit, mondjuk 5 évre, akkor eddig még a legjobb megoldás egy Winyót becseszni a szekrénybe. Ha 15 évre, akkor meg marad a papír...

Bobby Newmark 2014.01.22. 18:11:15

@molnibalage: Mondom, firstworldproblem... Tényleg, akkora túltengés van játékokból, hogy ha valamelyik egy játszhatatlan fostömlő, akkor játszom másikkal, vagy megvárom, míg kijavítják.

Félkész játékot meg csak úgy veszek, hogy ha szólnak, hogy félkész, mint pl a DayZ vagy a Starbound.
Úgy nem, hogy 1.0-nak hívják, de még csak b0.7 és kell még neki fél év fejlesztés... És a Total War sorozattal sajnos ez a helyzet kb a Shogun (az 1) óta. Az tipikusan az a játék, amivel meg kell várni a következő Steam sale-t, aztán addigra talán tényleg elkészül, meg belekerül az összes nép is.

xxylon 2014.01.22. 18:54:35

@Bobby Newmark: Ez nekem mindketto kulso lemez, a kisebbik a szekrenyben pihen egy tokban es csak addig veszem elo amig a kepeket felteszem ra, a masik az ugye fixen bele van dugva a TVbe.

Csaba Sugár 2014.01.22. 19:07:37

Egyszerűen lustulnak a programozók, mivel már nem kell gazdaságosan programozni.

Kiváncsi lennék mennyi redundancia van abban kódban.

Csaba Sugár 2014.01.22. 19:22:38

Egyébként nagyvállalati környezetben megszokott az ilyen nagyméretű patch a verzió követés miatt, csak ez marhára nem az.

Ha tippelnem kéne akkor azt mondanám hogy a frissült fájlok nagyrészében csak a verziószám meg a change log változott.

Komojtalan 2014.01.22. 20:17:42

@Bobby Newmark: Egy jó darabig nem volt CD íróm, de én is megdöbbentem amikor a megszokott@Szakyster: Nerot le akartam szedni: 600M. Anyád. Elég nekem a Burn4free 4 megája. Persze az is elkezdett hízni, múltkor már 30M lett volna, de megvolt a régi verzió, inkább le sem töltöttem.

Nekem az első CD -m kb. 17 éves és 2 éve még működött. Most már persze egyszerűbb leszedni a netről azt a pár megát, mint feltúrni a szekrény alját a dobozért. De a 10+ éves MP3 CD -k most is mennek az autóban. Nem mondom 1-2 -n van track hiba, de nagy része megy.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.01.22. 22:56:53

Nekem a 400 nagyfloppymból több olvashatöbb mint a pár éves 500 dvd-mből.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.01.23. 00:12:53

@Szakyster: Ennyi. A legfontosabb adataim duplikálva vannak vinyón. Az aktuális munkám meg kb. 3-4 helyen van elmentve.

@Bobby Newmark: Én, aki évi 1-2 játékkal játszom, annak bizony nagyon is számítana ilyen bibi...

Szakyster 2014.01.23. 06:39:11

@Komojtalan: Jójó, de ami MP3-ban egykét trackhiba, az mondjuk egy ködbázisnál, szakdolgozatnál KürtKft, vagy kuka.

flea 2014.01.23. 08:24:24

@molnibalage: azért a leírt eset jó eséllyel az íród hibája.

Egyszer a közelében voltam egy audio cd kiadásának, a gyártó kérdezte, hogy tudunk hozni mastert, vagy írjon ő. Mondtuk, jó írónk van nekünk, hozunk szívesen, az arc meg ingatta a fejét, hogy csak úgy egy számítógépbe berakott CD-íróval az nemigen fog menni, de üsse kő, próbáljuk meg.

Megírtuk egy (akkoriban tényleg jó névnek számító, a konkrét márkára nem emlékszem) íróval, elvittük, arc betette a saját ipari cuccába, és lefuttatott rajta valami ellenőrzést, ami azt mutatta ki, hogy kb. 250 helyen nem felel meg a szabványnak, ahogy meg lett írva a lemez. Úgy képzeld el, mintha egy bakelitlemezen a barázda nem majdnem kör alakú menetekből álló spirál lenne, hanem eleve ovális, és azon belül még csalinkázna.

Azt mondta egyébként, hogy tényleg jobbfajta CD-írónk van, mert ilyen hibák ezerszám szoktak lenni, a CD-írók nagy része úgy ír, hogy egy másik eszközbe betéve 50%, hogy olvasható, ez meg azért inkább 95%. Persze egy CD-t kiadni nyilván nem lehet úgy, hogy minden 20 vásárlóból 1 nem tudja egyszer sem meghallgatni.

(A vége nyilván az lett, hogy ő írta meg a mastert és arról ment utána a gyártás.)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.01.23. 10:15:38

@flea: Két eltérő író is előadta ezt a mutatványt és úgy, hogy egyik íróval sem írtam 50 lemeznél többet. Ennyi után be is adták a kulcsot, mert akkor még olvasni azért kellett.

2008 van ugynaz a DVD író/olvasóm. Azért húzza eddig, mert gyakorlatilag nincs használva...

Ha 30-ször tettem bele lemezt, akkor lehet, hogy még felül is becsültem a dolgot. Kétszer lett feltéve a Civ V, kétszer a Skyrim, kétszer a TES IV, egyszer a Risen és Risen 2, kétszer a Gothic 3 és még egy-két játék egy egy alkalommal meg volt egyszer Win8 isntall és driver DVD. Kb. ennyi.

Komojtalan 2014.01.23. 10:34:35

@Szakyster: De egy fontos anyag nekem pl. 3 helyen van meg: 2 HDD + USB. Csak azért írtam, hogy aki minőségibb alapanyagra dolgozott, az még akár 20 év múlva is visszanyerheti az adatait. Nekem eleinte Philips CD -im voltak, egy agyon nyúzott Maxell CD -n van kb. 50 megányi rész amit egyáltalán nem tudok beolvasni, azt 13 éve írtam, most néztem meg a Catfishben. De gondolhatod, hogy a kocsiban mit kapott: hideg-meleg, kosz, stb ... Ha már bent voltam a Catfishben a legelső CD -m 1995.05.28 -ai, erről olvastam be 2 éve egy filet amit nem találtam a neten. 17 év után ...

Szakyster 2014.01.23. 10:43:31

@Komojtalan: Én mindig a legjobb kapható TDK-kat használtam. KB 500, csak tokban tartott lemez, maximális életkor 10 év, és fél éve kb 5%-ot le kellett selejtezni.

Persze vannak kifejezetten archiválásra optimalizált lemezek is, nagyjából 10szeres áron.

Nyilván sokmindentől függ a dolog, de tényleg a legjobb mód a terítés, minél több helyre elrakni az adatot.

De azért felhívnám a figyelmedet arra is, hogy technológiai okai is lehetnek annak, hogy nem tudod elolvasni a lemez tartalmát: pl nekem most komoly utánjárást jelentene egy IDE-s lemezmeghajtót életre kelteni...

Bobby Newmark 2014.01.23. 15:32:40

@molnibalage: Ha évi két-három játékkal játszol, akkor viszont pont ki tudod várni azt a fél évet, amíg megjavítják annyira, hogy érdemes legyen megvenni. Addig játszol az előző résszel. Ha ennyire ritkán játszol, akkor nem lehet olyan sürgős egy új játék.

Mint írtam, én sem szeretem, hogy ha valamit kiadnak készként, ami még nincs kész. De igazából ezt nem tartom nagy "bűnnek", csak annyira, hogy ne vegyem meg.

Ennél szerintem sokkal nagyobbakat is hibáznak, olyanokat, amiket nem, vagy sokkal nehezebben tudok megbocsájtani. Pl jól menő frencsájzok kiherélése és földbe állítása, hazugsággokal túlhájpolás, konzolok faszának fényesre szopása, stb.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.01.23. 16:54:00

@Bobby Newmark: Attól, hogy kevés játékall játszom, attól még simán lehetne az, hogy olyan netem van, amivel hetes nagyságrend leszedni a GB-os patcheket vagy olyan drágán, amiből kis túlzással elutazok az első városba és megvenném fizikai adathordozón, ha árulnák a patchet. Ez a baj.

jürgen baromartz 2014.01.24. 01:03:50

@Johnfive: @Celtic:

látom sikerült megérteni a lényeget.

egy 64k-s demo kódjába érdekes módon belefér egy 8-10 perces "videó" hd felbontásban, zenével együtt.

és akkor itt van egy patch (patch bazmeg, nem is komplett program), aminek kell 13 gigabájt.

ezen gondolkozzunk már el, legyetek szívesek.

False_GOD 2014.01.24. 09:12:32

Na pont emiatt van létjogosultsága a wareznak, és ezért is lesz. ha ők basznak dolgozni, vagy szarul, akkor inkább letöltöm. De ilyen szar munkáért nem adunk pénzt.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.01.24. 09:14:43

@False_GOD: az érvelésed azért hamis, mert akkor ne is játsz vele egyáltalán, úgyis szar, és nem adtál érte pénzt. Akkor tölts le ingyenes játékot.

Celtic 2014.01.24. 10:43:57

@jürgen baromartz: Latom, sikerult atugrani az ertelmezo keziszotarban az "i" betut, legalabbis az "ironia" szot.

algi80 2014.01.24. 12:17:38

@False_GOD: Mondjuk azt nem értem, miért jó ingyen lefoglalni ugyanazt a 13 gigát rosszul megírt kóddal.

Vádöfák 2014.01.24. 13:21:50

@Edrik: Igen, ilyesmiről beszéltem, pontosan ezért nem értem hogyan hizhat bármilyen rém egyszerű játék 9-10 GBs-re.

Bobby Newmark 2014.01.24. 14:22:01

@Edrik: Ebben éppen nulla textúra van, a játék gyártja le őket az induláskor. Vagy ha úgy vesszük, akkor a textúra tárolt mérete az az algoritmus, ami legyártja.
De ha természetes jellegű, matematikailag egzakt módon nem leírható textúrát akarsz, akkor hagyományos módon adatként tárolni a gazdaságosabb, nem így. Embert ezzel a módszerrel nem textúrázol be normálisan...

Bobby Newmark 2014.01.24. 14:25:50

@enpera: Ez meg azért hamis, mert ha nem nézem meg, nem tudhatom, hogy szar.

Úgyhogy a helyes sorrend:
1. Warez letölt
2. Csekkol
3. Dönt hogy szar vagy nem
4. Ha nem szar, vásárol

Persze le lehet térdelni a kiadóknak, de szerintem meg szarjanak sünt, a saját érdekeim fontosabbak, mint az övéik.

Bobby Newmark 2014.01.24. 14:30:52

@jürgen baromartz: Azt kéne megérteni, hogy a 64k-s demókban gyakorlatilag SEMMI adat nincs. Az meg, hogy egy videót le lehet programozni úgy is, hogy kézzel tologatod koordináták alapján a vertexeket, nem jelenti azt, hogy ez épeszű dolog lenne a gyakorlatban. Ugyanis nem mindegy, hogy egy grafikusnak 1 óra, vagy egy programozónak 10...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.01.24. 14:42:39

@jürgen baromartz: Azért ez így nem igaz, mert a DirectX-et is hasznlja, ami a gépen van. Az meg hány száz mega is?

Bobby Newmark 2014.01.24. 15:11:37

@molnibalage: Azt mondjuk kissé szőrszálhasogatás beleszámolni, ennyi erővel a Windowst is beleszámolhatnád, mert az is kell hozzá.

De mondjuk a DOS-os játékoknál sem számoljuk a játék méretéhez a rendszerfájlokat, meg mondjuk a VESA vezérlőt, vagy a konzoloknál a ROMokat...

flea 2014.01.24. 15:13:30

@Bobby Newmark: szigorúan véve mindent bele kellene számolni. Egy C=64-es demo _tényleg_ fizikailag nem tudott többet használni, ha nem is 64K-nál, de mondjuk 80-90-nél.

xxylon 2014.01.24. 15:17:35

A jatekok 99%a media vagy valami egyeb adat. A kod nagyresze se specifikusan a jatekhoz keszul hanem valami engine amit keszen vesznek es parameterezni lehet a gep erejenek fuggvenyeben. A jateklogika leprogramozasat nyilvan lehet rosszul is megcsinalni de nem hiszem hogy ez lenne a legnagyobb oka annak hogy "lassu a 2 eves notebookomon". Allits a felbontason, vazz.

Johnfive 2014.01.24. 20:08:09

@jürgen baromartz: látom fogalmad sincs róla, hogy a kettőnek semi köze egymáshoz...

Johnfive 2014.01.24. 20:21:13

@Shopping: no de így már bővült a lista egy trollal is. :)

Johnfive 2014.01.24. 20:26:35

@Vádöfák: Egy komolyabb munkahelyről páros lábbal rúgnák ki azt a programozót, aki elkezdeni low-level optimalizációval baxakodni ahelyett, hogy amunkáját végezné.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.01.24. 20:46:28

@Bobby Newmark: akkor én meg elmegyek tankolni, és nem fizetek. Mert én vagyok a fontos.

Vádöfák 2014.01.24. 22:14:40

@Johnfive: Hm.
Egy normális munkahelyen van ember a low level optimalizációra is.
Ez olyan, mintha azt mondanád egy autószerelő esetében, hogy ott kitennék azt, aki azzal foglalkozik, hogy kopog a motor, ameddig gurul az autó.

Példa:
volt amikor egy teljesen triviálisnak tűnő probléma megoldása során a gc egy dokumentált hibájába futottunk bele. Persze hagyhattuk volna a francba az egészet, hogy a munkánkkal foglalkozzunk... aztán mégse.

Egyszóval igen, ha problémába ütközöm, jelzem. Itt az is probléma, ha nagy a res, vagy spagettikóddá vált az egész. Ha pedig valaki ezt leszarja, akkor igénytelen és igénytelen munka fog kikerülni tőle.

Vádöfák 2014.01.24. 22:27:01

@xxylon: nem lenne baj, ha olvasnál is.
2 éves noti, anno csúcskategória. MOST a D3 röccenés nélkül fut rajta FULL felbontásban és részletességgel, az EU4 640x480-ban, minimál részletességgel is akad. Nvidia 550M chip, anno nem volt olyan szar. Nekem ez semmi más, mint igénytelenség.

tamareaf 2014.01.25. 01:32:19

@Vádöfák: öcsém, azért te sem vagy semmi. Igazán kételkedek benne, hogy tényleg programozó vagy.
13 GB-s patchre, azt írod, hogy a programozóknak kellene tudniuk fejleszteni, amikor a patch nagy része kontent, nem kód, de még csak nem is szkript.

És erre jössz ezzel a hülye példával, összeveted a D3-at, ami feltételezem a Diablo 3, és összeveted az EU4-el. És írod, hogy még minimumon is hogy szaggat. Most te ferdítesz, vagy nem értesz te itt semmit.

Az eszedben sem volt, hogy húzhatod te fel-le a grafikai beállítást, amikor nem azért szaggat???

Ezután meg bólogatsz a 64k-s demóra, hogy íme, miket lehet csinálni, és fel sem fogod, hogy az hogy működik, meg egy tényleges több óra hosszúságú játék.

Ez kérem csak szimpla trollkodás. EU4 vs D3 öcsém...

Celtic 2014.01.25. 09:47:38

@Narancskommunista: Igy van. Vagyis a kod most sem nagyon lehet tobb 5%-nal. De inkabb kevesebb, mint 1%. Tehat ha normal, kodot patchelo cucc lett volna,
akkor 1,3 T-s programnak kellene lennie, vagy ha feltetelezetm a 10% kodot, akkor 130G program...

Szoval ebben a patchben nem a kodot javitottak, hanem valami mast...

Celtic 2014.01.25. 09:50:05

@HUN_Sector: Tomoritetlen video egy forgalmas utcarol? Bar ha tomoritetlen, akkor tokmindegy, milyen valtozasok vannak a mozgokepen.

Vádöfák 2014.01.25. 09:50:25

@feamatar: Szia.
1. Semmi baj nem lesz. :)
2. A stílusodból ítélve kb. annyi programozói múlt van mögöttem, amennyi idős lehetsz (olyan 25 év),
3. Lehetséges, hogy eddig nem volt világos, de értem a kontent a kód közötti különbséget,
4. Kérlek fejtsd ki miért ferdítés a D3 vs. EU4 összevetés ugyanazon a vason. A méretük is szignifikánsan eltér (több GB vs. 600MB), tehát valószínűtlen, hogy az EU4 a kontent miatt szaggasson,
5. Én azt mondom, hogy amelyik csapat 13 GBs patchet ad ki, az igénytelen. Te másképp látod?

Celtic 2014.01.25. 09:55:12

@Bobby Newmark: Errol irt eccer regebben Fisher is:
www.f99.hu/blog/index.php?lap=2012feb.html

"
Ez már a sokadik ilyen, amit látok, és szerintem ebbe fog megdögölni a kapitalizmus, ebbe a muszájfejlesztésbe. Mert van valami használható kis program, könnyű, ügyes, okos, pici, azt csinálja, amit kell, de azt kurva jól. Hirtelen pl. a Nero jut az eszembe, az a CD-író program volt ilyen (de állítólag a winamp is ezt az utat futotta be). Aztán van egy felpörgős időszak, amikor tesznek bele kényelmi dolgokat, például nem kézzel kell beleütni a pít 32 számjegyig, hanem kiszámolja maga, na akkor kurva jó a program, ez a zenit. De erre már felvettek fejlesztőt, alapítottak kis céget, esetleg valami nagyobb cég megvette a fejlesztőt vagy kis céget.
És innen már csak lefelé vezet az út, ettől kezdve már muszáj fejleszteni, a fejlesztőknek munkát adni, meg pénz kell jöjjön belőle, és hát ugye pl. egy CD-írás nem valami túbonyolítható dolog, akkorööötegyünk bele/mellé hangeditort, borítószerkesztőt, húsvéti nyulat, mittudoménmit, legyen külön kezelőfelület felület a butáknak, az okosoknak, az átlagnak, azoknak, akik okosabbak, mint az átlag, de nem annyira okosak, mint az igazi okosak stb. Tegyünk bele skineket, közösségi baszt, hogy mindenki tudja, mit írunk éppen satöbbi, a vége az, hogy egy pár megás program egy egész CD-t elfoglaló nagy böszme konglomerátummá válik, amire valójában senkinek nincs szüksége.

"

tamareaf 2014.01.25. 10:35:57

@Vádöfák: Kedves Vádöfák, azon nem vitatkozok, hogy a 13GB-os patch nonsensz. Azt, hogy ez a kódereken múlna, azonban tömény ostobaság. Textúrákat, modelleket és pályákat tartalmaz főképp egy ilyen update. Én elfogadnám indoklásnak azt, hogy újratömörített textúrákat kapunk, a gyorsabb betöltés érdekében, vagy optimalizáltak a modelleken. Illetve a pályákon is optimalizálhattak. A hírek egy része persze azt állítja, hogy a patch tartalmazza a DLC contentjének egy részét.

Ami meg az EU4-et illeti, tekintve hogy olyan jó laptopod van, én valami kompatibilitási hibára gyanakodnék, tekintve az én 6 éves vasamon egész jól fut. Viszont, és itt jössz megint egy ostobasággal. Azt állítod van egy jó laptopod, és hogy a játék szaggat, akár még minimumon is. A helyedben én már gyanakodnék, hogy talán nem is a grafika miatt szaggat.. De ha amiatt szaggat, akkor biza valami inkompatibilitás miatt, mert a 7 éves vasamon éppen jól fut 1080p-ben. Jó, persze a vidkari az csak egy 4 éves gt220, ami elméletileg gyengébb mint a tied.

Persze akkor mondom, hogy nem szaggat, amikor meg van állítva a játék. Mert ha elindítom az időt, főleg maximum gyorsaságra állítva a szimulációt, hát, no, döcög. De a D3-mal ellentétben, itt kérlek 2025 provinciát kell updatelni havonta, és minden ország AI-ján is végig kell szaladnia. Ezért nem vetném össze a kettőt. És igen, az EU4-ben több a kontent, csak az a kontent nem a képekből és modellekből áll, hanem textfileokból.

Továbbra sem tudom elhinni, hogy programoztál valaha is egy komolyan vehető cégnél.

Bobby Newmark 2014.01.25. 13:54:18

@enpera: Nyugodtan. Ha meg tudod oldani, tiéd. Van egy tippem, hogy nem fog olyan flottul és következmények nélkül menni, mint nekem a warezolás.

De egyébként legyél csak birka, tartsd mindig szemed előtt mások érdekeit a sajátod helyett, főleg és különösen akkor, ha erre semmi sem kényszerít, és biztosan sokra viszed még. De lehet, hogy nem...

tamareaf 2014.01.25. 13:58:17

@enpera: már maga a játék, vagy a betöltése?

Azért akkor tájt jó volt, hogy ebéd előtt beraktam tölteni a játékot, hogy ebéd után játszhassak vele :D

tamareaf 2014.01.25. 14:08:20

@Celtic: azért másképp is lehet erre tekinteni. Anno a Nerot is warezolni kellett, mivel a CD író magában is fizetős volt, esetleg shareware. És épp azért kellettek az extra funkciók, mert az ingyenes író szoftvereek korszakában teljesen jelentéktelenné vált a termékük.

Vagy el tudjuk ma képzelni, hogy egy böngészőért pénzt adjunk ki? Netán egy cd képet mountoló software-ért? Vagy akár egy vírusírtóért?

Bobby Newmark 2014.01.25. 15:04:58

@feamatar: "És épp azért kellettek az extra funkciók, mert az ingyenes író szoftvereek korszakában teljesen jelentéktelenné vált a termékük."

És az extra funkciók miatt viszont használhatatlanná is vált, ami még tovább erősítette a jelentéktelenségét.

Ez egy spirál, csőddel a végén. Ebből csak úgy lehet kijönni, ha finanszírozási modellt váltanak.

Összességében a tanulság az, hogy nem árt felismerni, hogy egy adott szolgáltatásért meddig lehet pénzt kérni. Ha már nem lehet, akkor nem is szabad...

tamareaf 2014.01.25. 17:16:40

@Bobby Newmark: Sokan ezért is adják el a cégüket, nem?

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.01.25. 17:47:07

@Bobby Newmark: ja értem, tehát ha nem lopok, csalok, gyilkolok, birka vagyok. Értem.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.01.25. 17:48:03

@feamatar: a betöltése szempillantás, mint mondottam SD kártya olvasó van a c64-re kötve:)

Bobby Newmark 2014.01.25. 18:13:20

@enpera: Nem, azért vagy birka, mert agy nélküli szolgalelkű szar vagy.

Letölteni saját használatra filmet vagy programot a magyar törvények szerint legális. Akkor is, ha ez egy amerikai cég anyagi érdekei ellen is megy, akkor is, ha esetleg morálisan ez elítélhető, és akkor is, ha máshol ez illegális.

Tehát halálnyugodtan megtehetem. Nincs retorzió, nincs semmi következmény. Valakinek az érdekeivel ellentétes, amit nem tudott érvényesíteni, de nekem meg jól felfogott érdekem. Úgyhogy eszerint cselekszem.

Innentől viszont az a kérdés, hogy tényleg egy agyatlan birka módjára azt csinálod amit kiszabtak neked olyanok, akinek nincs is hatalma feletted, vagy a saját érdekeid szerint cselekszel? Te lemész kutyába úgy is, hogy nem vagy rákényszerítve.
Én nem.

flea 2014.01.25. 19:28:05

@feamatar: @Vádöfák: szerintem komolyan vehető cégnél az az előírás a programozók számára, hogy olyasmivel töltsék az idejüket, aminek értelme van.

Mögöttem nincs 25 éves programozói múlt, hacsak a kisiskolás kori C=64-ezést is bele nem számítjuk :), de már dolgoztam olyan helyen, ahol nagyon csúnyán néztek volna, ha nekiállok optimalizálgatni, és olyan helyen is, ahol az ellenkezőjéért néztek volna csúnyán.

És lássuk be, a jelen posztban érintett szoftverről születik egy-két viccesen kiakadt blogposzt, de a júzerek túlnyomó többsége így vagy úgy letölti és felpakolja. Felmerül a kérdés: megérné egy embert felvenni arra, hogy kisebb legyen a patch? (Ha ugyan ez lehetséges... mert nem tudjuk, nem az van-e, hogy tényleg az idióta marketingesek toltak bele ennyi kontentot, és a fejére is állhat akárhány programozó, akkor se lenne szignifikánsan kisebb.)

flea 2014.01.25. 19:33:20

@Bobby Newmark: vannak, akiknek az erkölcsi érzéke nem merül ki annyiban, hogy amiért nem kapnak büntetést, az erkölcsös.

Például vannak olyan, a te szavaiddal élve "agy nélküli szolgalelkű szar" emberek, akik akkor is lyukasztanak jegyet a buszon, ha tudják, hogy nem jár arra ellenőr (és/vagy el tudják küldeni a ****ba, ha mégis).

Olyanok is vannak, akik a megtalált pénztárcáról először megpróbálják kideríteni, hogy kié, és ha sikerül, visszaadják neki.

Az ilyen embereket közkeletűen csak úgy szokták nevezni, hogy "becsületes".

(És ezzel nem azt akarom mondani, hogy pl. aki potyázik, az feltétlenül becstelen, mert ez nincs mindig így... De ahogy te fogalmaztál, az konkrétan nevetséges.)

Celtic 2014.01.25. 21:34:19

@feamatar: Csomo irohoz ingyen adtak a Nero Expresst. Opera meg par eve is fizetos volt. Asszem, a daemon-toolsnak is van fizetos verzioja (de nem tudom, mivel tud tobbet, MagicDisket hasznalak, aminek a parja, a MagisIso fizetos)
Aki meg virusirtot warezol, az magara vessen. Speciel a Norton/Kaspersky ha ingyen adjak, sem kell, megy a kukaba a vasarolt geprol.

Egyebkent ha pl. a vlc nem lenne ingyen, fizetnek is erte. Vagy az IrfanView-ert (esszeru arat persze). Ahogy a Total Commandert is megvettem. De nem orulnek, ha a fenti harom kozul barmelyikbe pl. raknanak egy DVD iro funkciot....

tamareaf 2014.01.26. 11:09:47

@flea: hogy lehet-e kisebb az annak függvényében lenne tudható, ha pontosabban lehetne tudni mi van benne. Amennyit tudok eddig, hogy a játék méretét csak 1.5GB-ájttal növeli meg.
Én nem is azt vitatom Vádöfák állításában, hogy mennyire kell optimalizálni egy programot, hanem azon állítását, hogy ez egyáltalán a fejlesztőn múlik, nem mondjuk a tömörítési technológián amit használtak. Illetve, hogy állításai alapján gyanús, hogy nem ért annyira ahhoz, amit mond, mint amennyire szeretné feltüntetni.

tamareaf 2014.01.26. 11:13:57

@enpera: na igen, így nem is jöhet át úgy a poén.

De azért az jó volt, amikor még fastloaderrel is percekig töltött a játék :D
Volt vagy 20 kazettám C64-re, és egy példány a TurboTape-ből. Túl kicsi voltam, és nem gondolkodtam eléggé előrelátóan. S mikor a TurboTape tönkrement, soha többet nem tudtam semmit se betölteni.

tamareaf 2014.01.26. 11:18:39

@Celtic: Én évek óta ingyenes vírusírtót használók. S lekopogom, több mint 10 éve nem volt kártevővel gondom.

Amennyire emlékszek a Nero Express nem tartalmazta azokat a funkciókat, amiket a full verzió igen.

És szerintem állításaid nem mondanak ellent annak, hogy az egyre másra megjelenő olcsóbb/ingyenes alternatívák sarkallják arra a fejlesztőket, hogy mindennel telepakolják a szoftvereket vagy épp olcsóbbá tegyék őket. Nem hinném, hogy az Opera is csak jószívűségből vált volna ingyenessé.

Celtic 2014.01.26. 12:00:21

@feamatar:
1. Vagy nem vetted eszre :) (De ez ugyanugy vonatkozik a fizetosre is)

2. Nem tudom, en tudtam vele cd/dvd-t irni, mast meg nem akartam. Jelenleg meg ecceruen a growisofs-szel irok, teljesen jo (kiveve a ketretegure, ott hibazik)

3. nem tudom, miert pakoljak tele. Egy kis fejlesztes meg oke, de neha olyan marhasagok kerulnek bele, hogy ihaj. Pl. nem tudom minek egy cd/dvd iro programba filmkodolas/filmvagas. Vannak arra nagyon jol hasznalhato celprogramok.
De ennyibol rakhatnanak bele pl. spamszurot is, az is ugyanannyira illeszkedik bele.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.01.26. 12:44:25

@Bobby Newmark: a mocskos kurva anyáddal személyeskedj te tolvaj féreg

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.01.26. 12:46:05

@feamatar: én kazettát csak c16-tal használtam, ott még is vicces volt, főleg ha máshonnan kapott kazettával kellett fejet állítanom:) aztán jött a negyedórás töltés, és a load error :)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.01.26. 12:46:50

@feamatar: látod, én még vírusírtót sem használok :) c64-re meg ipadra minek:)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2014.01.26. 12:59:41

@Bobby Newmark: @enpera:
Kérném normális stílusban folytatni a vitát, különben mindkettőtöknek megy egy figyelmeztető lövés.

Vádöfák 2014.01.26. 18:54:42

@feamatar: Örvendek, hogy sikerült személyskedni.
Az "ennyire ért hozzá" nagyon nem érdekel, elég jól megfizetnek érte, hogy ne ezen rágódjak.

Ami kicsit jobban zavar, hogy teljesen legitimnek tűnik számodra (is) pl. a Bard's Tale 3,5 GB-ja Androidon, vagy akár egy 13 GB-s patch egy PC játékkal kapcsolatban, akár hogy egy egyébként rohadtul nem grafikára kihegyezett játék használhatatlan egy 2 éves felsőkategóriás gépen. Nekem nem, s ez lassan hitvita lesz, lehet én vagyok őskövület.

Mindenesetre kapok olyan visszajelzéseket a munkám során, hogy nem gondolom rosszul és amíg én fogadom el egy coder munkáját, addig rosszul jár, ha ilyesmit tesz elém, bármi is legyen az oka. Nekem mindegy, hogy engine-re hivatkozik, vagy a res-ek óriási méretére. Amíg más meg tudja oldani, hogy valami elfogadható méretű, vagy elég gyors legyen, addig ezek csak kifogások, a szarabbik fajtából.
Ugyanez igaz minden szinten, tehát egy architect se okolhat meg semmit ilyesmivel.

Akarjon a legjobb lenni, nyűgözzön le mindenkit, ne elégedjen meg egy átlagos szarral, főleg ne egy átlagnál szarabbal. Az említett példák vagy a méretüknél, vagy a minőségüknél fogva az átlagnál szarabbak, soha nem adtam volna ki ilyet a kezemből, de ha megtettem volna, akkor már nem kiraktak volna.

tamareaf 2014.01.26. 20:24:41

@Vádöfák: Nem tudom feltünt-e, de a Bard's Tale az fully voiced + a mozik.

És komolyan mondom, ha 12GB textúrát+modelleket updatelnek, te, mint fejlesztő milyen alternatívát látsz? Gondolom, valamit nagyon elrontottak, hogy ennyit kell kicserélniük. Viszont ennek a játék kódjához semmi köze.

Az EU4 kapcsán meg nem tudom supportot megkérdezted-e, mert mondom, 6 éves vason fut kisebb döccenőkkel maxon. Tehát valami inkompatibilis nálad, de akkor jelezz vissza nekik, válaszolni fognak. Meg driver frissítés+meg patch meg ami ilyenkor szokásos.

Vádöfák 2014.01.27. 11:25:13

@feamatar:
fully voiced - nem tudom értelmezni.
Mobilon 64kbit/sec körüli a maximális ráta, amit használnak (de ami ennél mmagasabb, azt már prémiumként is definiálják, lásd T-Com és az sem éri el a 128 kbit/sec-t). Ez bőven elég beszédhanghoz, egy játékban is. Ha 128kbit-el számolok, akkor is kb. 100 perc 100MB. Csodálkoznék, ha netto 100 perc duma lenne benne...
mozik: scriptelt cuccok az engine-el generálva. Mást nem láttam benne, de lehet benéztem.
SEMMI nem indokolja ezt a méretet.

Az eredeti témához pedig annyit, hogy nem csak itt, hanem mindenhol az "enormous, gigantic" jelzőket használják, nem pozitiv értelemben. Sehol nem láttam jó indokot, hogy miért ekkora a cucc, csak bullshit-elést. Az, hogy a DLC benne van (ha igy is van, de sehol nem erősitették meg) egy baromság, az meg a másik, hogy az ahhoz való kompatibilitáshoz kell. Ha ahhoz kell, nem teszem bele egy patch-be, hanem adom azzal...

Az EU4-es témát szerintem kimeritettem. Igen, volt support, driver, DirectX, patch update (Steam játék). Semmi értelmes válasz vagy megoldás, a cucc ugyanúgy szar. Ha inkompatibilitásról van szó, z is gáz, nem egy dzsunka notiról van szó, szerintem az Asus 2 éves csúcsgépe, Win7-el Steam-en, nem az a kategória, amire ne lehetne tesztelni, felkészülni - vagy a bejelentés után (ami megvolt) megoldani a problémát.

Egyelőre semmi olyat nem mondtál, amivel okolhatóak ezek a méretek, problémák - már persze azon túl, hogy hülye vagyok hozzá. :)
Más?

nál 2014.01.27. 13:16:51

@Bobby Newmark:

Nem feladatom, hogy a nagy arcodat helyre tegyem, kedvem sincs hozzá, de jobb, ha tudod, hogy szoftver megosztása és letöltése még Magyarországon sem legális.
Audiovizuális tartalmak igen, szoftver nem.

Reactor 2014.01.28. 12:48:30

13 gigás javítás? ZOMG,akkor az eredeti vagy iszonyatosan szar, vagy valami mögöttes ganéjságot akar a gépedre telepíteni. Ööö, 13 gigából konkrétan egy egész hajórakomány spyware, DRM-cuccos és egyéb nyalánkság belefér. Lehet tippelgetni.

@Bobby Newmark: Egyetértek, ugyanez figyelhető meg kb. minden második elektromos kütyünél, lásd okostelefonok. Lehet vele telefonálni, SMS-t küldeni, de hát ez kevés, legyen mellé játékplatform, fényképező, HD-kamera, gyümölcscentrifuga, Chrono-sphere, Iron Curtain, meg Missile Siló is. Megjegyzem az ilyen túlpumpált vackokról, hogy a funkciók 90%-a nagyon gyengén,vagy egyáltalán nem működik, és csak arra való hogy megdobja jól az árat. Ha egy szoftvernél is elkezdődik ez a "mindenrejóakaroklenni" kurvulás, na akkor kell otthagyni, és keríteni másikat helyette, me' előbb-utóbb eljő az a pont, amikor a nagyot fingani akarásból beszarás lesz.

Külsö adatok archiválására hatékony a hordozható vinyó, csak hát jó mélyen a zsebbe köll nyúlni érte.

@Vádöfák: A mai játékipar szellemisége. Kakast, kacsát...még tyúkot is. A gamer úgyis kikönyörgi a másfél százezres videókártyát apukától karácsonyra...

13 gigás patch...vattafák...ebből kitelik 4-5 teljes verziós játék...

Macropus Rufus 2014.01.29. 16:35:39

13GB patch. Szép.

Anno a PS3-nál a GT5-ben futottam bele egy érdekes helyzetbe: amíg nem volt a vas a netre bigyesztve minden okés volt. Amint megkapta a netet, rendszerfrissítést akart a gép. Megkapta. Indítom a GT5-öt, és mivel új rendszer van a gépen, lehúzható a fenetudja melyik frissítés. Mondom most nem. Akkor nem is játszól, szólt a gép és kilépett a programból. Ez egy ördögi kőr. Ui. ha nem hagyom a frissítés települését csak késöbb, akkor is már bejegyezte valahová a rendszer az infót, tehát mindeféleképpen frissítenem kell.
Ezzel nem tudok kibékűlni, gy.k. a gép felülbírál engem. Mind régi pc-s ezt nehéz megszoknom.

De 13GB esetén padlót fognék az fix. Nem hinném, hogy a játék 85GB lenne. Szerintem olyan 50-60körál lehet, tehát a patch simán több mint a játék telepített méretének az 1/6. Ez rengetek. Gy.k. ha ez javítás akkor a gém majd 1/6-át cserélték, javították. Ez azért megérne egy misét.
Amennyiben csak dlc előkészítés van akkor is menjenek már a fenébe. Ez egy átlagos elérés mellett is több óra (és most a letőltő lovagok kímáljenek a 100Mb/s elérésükkel, az átlagos elérés valahol 5-10Mb között van). Arról nem is beszélve, hogy más is van a neten és ő pl. filmet streamel, akkor máris még több óra.
Szánalom, de az MS cuccok esetén már megszokhatuk, hogy bizonyos esetekben a szervíz pak, komplet új rendszer jelent (lásd: Win95-Win98 és/vagy Win8->Win8.1)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.03.11. 15:15:32

Érdekes visszaolvasni ezt a posztot úgy, hogy most 170 GB feletti tartományt is átléptük játékban.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2020.03.12. 15:03:06

@molnibalage: kösz a cikket, tanulságos volt.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2021.11.26. 20:17:45

@molnibalage: lassan létjogosultságát érzem a streamen keresztül játszott játékoknak.
süti beállítások módosítása