HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

A legelső GTA reklámja odaver

2013.09.09. 16:27 Stöki

Gondolom, nem én vagyok az egyetlen, aki vágja a centit szeptember 17-ig. Jön a GTA V, és várhatóan megint megdönt minden eladási rekordot, évjátéka-díjakra is esélyes a trailerek alapján, és persze nem kizárt, hogy pár botrányocska is lesz körülötte. A sorozat mindig is provokatív volt, már a legelső, 1997-es Grand Theft Auto is feszítette a húrt, amíg lehetett. Például egy akkori hirdetés arra volt felhúzva, hogy a játék 18+-os besorolást kapott: több brit játéklapban is csak ez a 18-as plecsni volt nagytotálban, és alatta a szöveg: "A Grand Theft Auto olyan jó, hogy már a megjelenése előtt díjat kapott." Ezt sajnos nem találtam meg, de egy másik, amerikai hirdetés szembejött a Redditen. Elég vicces, érdemes kattintásra nagyobb méretben megcsodálni:

gtaregi.jpg

Az egészben a hat bűnözőjelölt alá írt idézetek a legviccesebbek. "A kocsik olyanok, mint a pasik - a jókat el kell lopni" - mondja például a sor végén álló hölgy. "Sosem lopom el kétszer ugyanazt a kocsit" - így a bottal járó néni arc poeticája.

És ha már hirdetés: friss hír, hogy a GTA V fejlesztésére és marketingjére nagyjából egy igen-igen drága hollywoodi szuperprodukció büdzséjét tapsolták el. 265 millió dollárt egész pontosan. Persze a Rockstarnak nem nagyon kell aggódnia, csak Amerikában több mint 2,5 millió előrendelés van a játékra. A GTA IV-ből amúgy 25 millió ment el, egészen biztosan nyolc számjegyű lesz az ötödik rész eladása is.

Végül kontrasztnak álljon itt a GTA V egy reklámja, egyben magyarázat arra, hogy 265 milliót mi a bánatra lehet elverni.

gta_5_hotel1.jpg

54 komment

Címkék: retro reklám gta gta v

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr215503636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2013.09.09. 16:40:08

Öööö...nem a marketing fájt ennyibe, hanem a teljes (fejlesztési + marketing) költségvetés.

Leadfoot 2013.09.09. 16:48:06

Csak győzzük kihúzni a PC-s változatig.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.09.09. 17:26:51

@Leadfoot: Úgy! A GTA London - az még nem 3D - óta megvan az összes és kb. az egyetlen játék, amiért látatlanban hajlandó vagyok a megjelenés napján azonnal pénzt adni. Csendben azt is megjegyezném, hogy a negyedik részéből nagyon sok másik cég tanulhatna abból, hogy egy ilyen kaliberű játéknak mennyi nettó játékidőt illik kiadni, dettó a DLC-knek!

algi 2013.09.09. 17:39:54

Én a San Andreasnál abbahagytam. Elmentem a virtuális gangsztámmal gyúrni a virtuális edzőterembe, és ugyanolyan unalmas volt, mint egy igazi edzőterem, csak épp nem lettem tőle izmosabb. Akkor úgy döntöttem, hogy csak az időmet pocsékolom.

21 ezer Ft 2013.09.09. 18:06:49

@algi: Alapvetően nem volt rossz a San Andreas, de nálam kiverte a biztosítékot a kötelező víz alatt úszkálás és gangsztaháború. A barbizást én kihagytam benne, mivel értelmetlen volt.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2013.09.09. 18:15:26

remélem ez is legalább olyan jól optimalizált konzol-port lesz, mint a négy volt.

zyrobs 2013.09.09. 20:39:27

Szerintem a Brian Életének volt a leg pofátlanabb marketingje: a vallásos téma miatt pár országban betiltották (pl. Norvégia). Erre svédországban úgy hirdették, hogy "a film ami annyira jó, hogy Norvégiában betiltották".

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.09.09. 21:39:29

Sosem értettem, hogy kit köt le ilyen játék.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.09.09. 22:20:20

@molnibalage: bárkit akit mondjuk egy Skyrim, csak a modern érához vonzódik, nem a sárkányokhoz meg a várromokhoz.
Azt vágod, hogy ebben is vannak küldetések, meg sztori, nem csak sandboxozni lehet?

Lavmitendor 2013.09.10. 00:03:00

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Méghozzá nem is akármilyen sztorik!

norbert79 2013.09.10. 01:03:08

A GTA2-nek meg saját videó-klippje volt, (nem a bevezetőre gondolok), s tolták orrba-szájba az akkori VIVA TV-n (német). Ha eszembe jut a címe, megírom!

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.09.10. 06:56:49

@21 ezer Ft: San Andreas a legjobb. Zseniális játékélményt nyújtott számomra. Többször is kijátszottam. Utána egyértelműen a Vice City jön, aztán óriási szakadék.

A 4. számomra vontatott unalmas volt. Oké szép grafika meg minden, de közelébe sem ér az első kettőnek. Remélem az V. már ismét a régebbiek szintjét hozza.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2013.09.10. 07:59:26

@tb79: Tudom. Szándékos szójáték akart lenni.

Diopapa_sok 2013.09.10. 08:02:57

"kijátszottam" ... Akkor jó cseles vagy... :D :D

Kertigörény 2013.09.10. 08:23:35

ha csak annyira emlékszem, hogy:
"Tenpenny you motherfucker piece of shit, I ain't let you gone, with all you have done"
akkor az mindent elmond? :DDDD

Kertigörény 2013.09.10. 08:27:51

mondjuk a san andreas sok újítást hozott (pl testreszabás, gyúrás, ruhák, stb) plusz még a nagyon jól elkapott nigger gangszta érzés "homies", spanyolok, a getto végéből kisbiciklivel indulás, végén ejtőernyő a magángépből...stb. stb. szal jó volt. De talán az V-ben is a redneck vonalat látom a legerősebbnek (lakókocsiból indulás, meth főzés, tiszta breaking bad)

sdani 2013.09.10. 08:35:27

Számomra a GTA sorozat véget ért a krisnások lángszóróval való aprításánál... :(

False_GOD 2013.09.10. 08:51:08

Remélem nem valami román sufni brigádra bízzák a pc portot, mert akkor megint csak letorrentezni fogom. Szar kódért nem adunk pénzt.

A_G_A 2013.09.10. 09:10:22

@Stöki:
Ilyenkor mindig eszembe jut az amikor azt mondod "nem írunk arról, amiről mindenki más"
Kicsit rosszul is esett, hogy az évtized modja, a Blac Mesa (Source) úgy ahogy van kimaradt innen, GTA5-ről ugyanezt meg a HVG is megírta a minap.

Void Bunkoid 2013.09.10. 09:17:53

@False_GOD: vedd meg boxra vagy pléhállomásra.

Igaz hogy nemtudod letorrentezni (illetve le lehet, csak ugrik a törött boxoddal a multizás), viszont még így is a) ötödannyiba fog kerülni, mint majdan az a vidokártya, amit venned _kell_, hogy normálisan futtatni tudd PC-n, b) már játszhatsz vele most, és nem majd csak 2015 februárjától :)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2013.09.10. 09:25:20

@A_G_A: Ugyanezzel a hirdetéssel ment a HVG-n is? Csak mert én a retrófaktor miatt tettem ezt be, ugye.

Amúgy ja, a Black Mesa sajnos kimaradt annak idején, vagy időm vagy kedvem nem volt megírni (valszeg az előbbi, mert azóta sem tudtam kipróbálni a modot, pedig valaha nagy CS-s voltam). Lépjünk tovább.

Void Bunkoid 2013.09.10. 09:25:22

@False_GOD: ja igen, és amikor már a megjelenés előtt bejelented te és a hozzád hasonló még jópár millió ember, hogy te csak lewarezolni leszel hajlandó, akkor ne csodálkozz, ha esetleg mégiscsak úgy jár a dolog, mint a Red Dead Redemption.

Félreértés ne essék, én is szoktam PC-n játszani, de nem warezolok (éjjen a steam), és speciel többek között nektek köszönhető, hogy konzolt kellett vennem. De nembaj, így legalább van RDR, nem csak a róla három éve fórumozgatás és töketlen várás hogy lewarezolhassuk :)

False_GOD 2013.09.10. 09:40:31

@Void Bunkoid: Hardver kell mindenképp a munka miatt,az nem gond. A konzol pedig fertő, annak a hibája a buta játékok, a sok gagyi qte, a butított irányítás, a csökkenő minőség a játékok terén. A sok buta, még azt is próbálja megmagyarázni, hogy torrent csak pc-n van. Ez pedig netto hülyeség, a letöltés minden platformon ugyanúgy működik, ha egyedül akarsz játszani, akkor ott a tört, ha multizni is akarsz, akkor pedig eredeti. Most nyilván a konzol miatt csak szar játékot fejlesztenek elv, a R*-nál absolute nem érvényesül, de elég ránézni a blizzardra pl, hogy a nagy múlttal rendelkező, tökéletességre törekvő csapat, hogy lement kutyába, hogy megalázta a saját húzónevét, csak hogy kiadja a konzolra is, azt most meg megy a kapkodás a D2 fanok után, hogy majd a kieggel olyanná próbálják tenni a fostaliga, eldesingolt bughalmukat, hogy hátha visszajönnek azok, akik még tudják, hogyan is kéne kinéznie egy kreativ játéknak. De rossz példának ott a dice is, meg még ezer más,aki a multiplatform fejlesztés miatt eladta az agyát és a lelkét az ördögnek. És pont ezért fog a warez virulni örökké.

Pudva · http://www.fatfish.hu 2013.09.10. 10:21:25

Ha jól gondolom/látom a molinó Bronx egyik házfalál van...

Fausto(tm) 2013.09.10. 10:41:00

Ilyenkor arra gondolok, hogy biztos szükség van épület nagyságú plakátra, hogy sikeres legyen? Néha egy kicsit túlzásba viszik a marketinget.

Sun9us 2013.09.10. 11:41:10

@sdani: Miért? Mi bajod a lángszóróval? Amúgy már a 4-ben sem volt, és ebben sem lesz lángszóró.

Palex 2013.09.10. 11:47:03

Nekem a San Andreas után nagy a fekete folt.
2009-ben direkt azért cseréltem gépet, hogy majd a GTAIV fusson rajta, aztán valahogy egyszerűen kimaradt...
Pedig már lehet ideje lenne megnézni, milyen is, hiszen Vice City, San Andrea többször is megvolt már, illetve néha jó csak úgy bekapcsolni, aztán császkálni, mert mindig találni valami érdekességet :)
Viszont ehhez az V. részhez vajon milyen PC kell? NASA szintű? :)
Mert csak e miatt nem cserélném le a már ugyan 4 éves gépet, de semmi baja sincs egyébként.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.09.10. 11:59:25

@Void Bunkoid: Szóljatok ha elkezdtek konzol vs. PC flame-et nyomni, mert hozom a popcornt! 8-/

Mutyilufi 2013.09.10. 12:02:28

Ha már GTA I, akkor szerintem a zenéje is odaver
www.youtube.com/watch?v=JYy69qOJWoM

Még mindig szívesen meghallgatom ha eszembe jut.

Adani 2013.09.10. 13:46:13

@zyrobs:

Anno a Hungarikumot is úgy reklámozta a Cool, hogy bevágták azt, mikor valami a Parlamentben felszólalt ellene

Adani 2013.09.10. 13:49:24

Reméljük hamar kijön PC-re is.

Kertigörény 2013.09.10. 14:28:11

@Sam. Joe: kezdem. bunkoid egy hülye. PC foreva. ÉÉÉÉÉÉS: megveszed az xboxot 150E-é, plusz majd még hozzá valamit 20-é, aztán egyenként minden játék plusz 20 papír, a vége lesz vagy 500, arról nem is beszélve, hogy az élettartam kb kevesebb, mint a pécéé, HISZEN már jön is az újabb XBOX, újabb pléjsztésün, stb, stb, amihez egy újabb játék 30E.
DE MINDEZT leszarnám, ha nem azon a genny kontrolellel kéne játszani, hanem normális dolgon, ami alkalmas egy FPS irányítására. (EGÉR)
A fejlesztés korlátairól meg ne is beszéljünk.
Az meg, hogy a PC-re költeni kell, egy faszság, én kb 5-6 évente újítok be egy új gépet, (alaplap, proci, memória, videokari) ami tavaly nekem azt jelentette, hogy I5 3570K nyitott órajeles proci 55E ft, asus alaplap 35 Eft, geforce 660TIOC 70 EFt, plusz egy 20as a memória. Add össze: 180 E ft....
Te megveszed ebből az új pléjsztésünöd, meg 5 évre elegendő játékot? HÁT NEM. Az pedig egy másik téma, hogy nem kéne 20Eért adni egy játékot és az ember megvenné. Ezt meg lehetne oldani úgy, hogy a hardvergyártók jattolnak a játékgyártóknak és egy játék kerül max 5 E ft-ba. És így mindenki jól járna... Mi is, ők is, mindneki.

kukatr 2013.09.10. 14:49:46

@Kertigörény: A 'Warezolok, konzolos buták!' homloktetováláshoz jött már ki törés? :P

Amennyiben nem létezik hozzá ilyen, akkor meg szépen számold bele a PC-be is a játékok árát. Szegénységgel nem dicsekszünk.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.09.10. 15:22:40

@Kertigörény: Na, most kicsit megnyugodott a lelkem, mert eddig azt hittem, hogy csak én vagyok olyan nyomorult, hogy KÉPTELEN vagyok kontrollerrel 3rd/FPS-t és hasonlókat játszani! WASD+egérre vagyok kódolva.

Nagy vonalakban egyetértek azzal amit leírtál, holott PSP-m és PS3-am is van. "A PC halott" téma egyidős ha nem is a konzolokkal úgy általában, de a PSX-el mindenképp. Én azzal árnyalnám még a dolgot, hogy:
- A PC jóval többrétű eszköz, mint egy konzol. A mostani konzolok játékeszközök és relatíve korlátozott képességű médiajátszók. (Ne gyertek azzal, hogy lehet böngészni velük, mert szerintem ha valakit arra ítélnének, hogy konzolon netezzen, az rövid idő alatt felpattintaná az ereit kínjában.)

- Számos olyan játék van PC-re, amihez a rajongók olyan minőségű kiegészítőhalmot raktak össze, hogy az teljesen új távlatokat nyit a játékban. A GTA3-hoz is volt olyan alapvetően a grafikát javító, sok független kiegészítőt egybegyúró MOD - nem jut eszembe a címe, bocs -, hogy egy új minőségre lépett tőle a játék INGYEN. És hány ilyen van még? A Euro Truck Simulator 2-re olyan kiegészítőpackot rakott össze egy német csapat, hogy egészen komolyan beszóltak a játék fejlesztőinek rá valamelyik angol nyelvű site-on, hogy "Hát srácok, ilyennek kellett volna lennie a játéknak már alapból."

- A PC-re vannak kitűnő minőségű, teljes egészében házi készítésű (homebrew) dolgok, ingyen, amiknek nem homályos a jogi háttere. (Pl. OpenTTD, ami óriási kedvencem.) Mondjátok, ha tévedek, de amikor a Sony kibombázta a PS3-ból az alternatív operndszer telepítésének a lehetőségét, gyakorlatilag egy tollvonással megszüntette ezt. A módosított első generációs XBOX-okra, óriási homebrew felhozatal volt, de onnantól, hogy csak tört XBOX-on mentek a dolgok, máris ingoványos volt a talaj jogilag. Szóval talán nem beszélek nagy marhaságot, ha azt mondom, hogy konzolon ilyen nincs.

-Nem tudom, hogy ez másnak mennyire szempont, de azt gondolom, hogy talán az: A régi, kedvenc játékaid nagy része futtatható a legújabb PC-ken is. Amikor Stökiék elővesznek itt egy régi játékot, akkor azért sokan reagálnak úgy, hogy "Hú de jó is, hogy van ez az emulátor, vagy DOSbox, etc." Nekem nem tudom mikor lesz elegem majd a Civilization IV-ből, ami bőven XP-re jött ki és remekül közlekedik a 64-bites Win7-en, de 8-on is akár. A konzolokra a régebbi generációkra íródott programok futtatásának a lehetősége egy ideje nem jellemző.

-A konzolok abban verhetetlenek, hogy a csíkhülye userek is tudják őket kezelni, a PC-hez meg így vagy úgy, de érteni kell, legalább egy picit. Ezzel a PC soha nem fog tudni versenyezni. Szerintem a konzolboltban dolgozók közül rengetegen tudnának nagyon vad történeteket mesélni, hogy mikkel futnak össze, hogy mennyire komoly szempont, hogy a csíkhülye szülőket is ki kell tudni szolgálni.

Ha a PS3-on futó GTA V-nek lenne billentyű, meg egér támogatása - nem tudom, hogy lesz-e, egyes játékoknak van - PS3-on, azonnal megvenném, nem várnám meg a PC-t, pedig annak a képminősége bizonyosan jobb lesz, mint a PS3-omé.

Beszéltem, UFF. 8-)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2013.09.10. 15:26:32

@Sam. Joe: Ha már így belefolytál, átvenném tőled a popcornt, köszi. :)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.09.10. 15:28:39

@kukatr: @Kertigörény: Ehh, igen, ezt a részt kifelejtettem. Ha warezolsz, az a te dolgod, nekem nem szempont és talán nem is fair belevenni az összehasonlításba. Teljesen mindegy, hogy mi a platform, ha az a játék megérdemli, akkor megveszem. Maximum várok addig, míg olyan szintre nem süllyed az ára, amit hajlandó vagyok megfizetni. Amikor az első Maffia kijött, nem voltam hajlandó érte kifizetni a 60 dodót. 30-at már igen. A Diablo III-al is úgy vagyok, hogy megvárom míg kijön 3-4 hónap múlva az első kiegészítés, mert akkor szinte biztos, hogy lesz valami kedvező árú ajánlat az alapjátékra és a DLC-re együtt. Azon már rég túl vagyok, hogy rosszul aludjak, ha nem "zero day" dolgok vannak a gépemen.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.09.10. 15:30:27

@Stöki: Tudod hogy van ez, beszélgetésben partner vagyok, anyázásban nem. 8-)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.09.10. 15:33:11

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Ez eddig így eszembe sem jutott.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.09.10. 15:35:54

@Mutyilufi: Mintha a múltban beszélgettünk volna már ilyesmiről itt. Szóval nagyon más stílus, de nekem ez a csúcs:
Interstate '76
www.youtube.com/watch?v=3JCGZFQZkdc

Ebből is de jó lenne egy ráncfelvarrot változat!

Ecco 2013.09.10. 15:46:34

@algi: Detto, mondjuk én a 4-nél éreztem így. Eltartott pár óráig mire tudatosult bennem, hogy nem, ez nem lesz érdekesebb később sem. Sztoriban és hangulatban a Sleeping Dogs, fun factorban a Saints Row széria alázza a GTA-t.

False_GOD 2013.09.10. 16:18:40

@Sam. Joe: Köszönöm, hogy kiegészítettél :D

grungi · http://grungirpg.blog.hu 2013.09.10. 16:22:31

@Ecco: Én előbb játszottam a SD-al és érdekes mód GTA4-nél pont ez jutott eszembe. Persze ne legyünk igazságtalanok. 3 év van köztük.

sdani 2013.09.11. 11:00:13

@Sun9us: BAJOM??? Az volt a kedvencem, le is ragadtam nála. :) A küldetések már ott is túl komplexek voltak quake-en nevelkedett érzékeny lelkemnek.

VT 135 2013.09.11. 17:08:55

Stöki,
szerintem ne lépjünk tovább, tényleg kár, hogy nem írtatok a Black Mesa mod-ról (én is jeleztem nektek, szerintem mailben, hogy kéne), mert továbbra is aktuális - egy ilyen modnál nincs jelentősége, hogy nem tegnap jelent meg.
Maga a fejlesztés ideje, a fejlesztés mérete és a végeredmény van akkora szenzáció, hogy pont ebbe a blogba kéne passzolnia.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2013.09.11. 17:16:12

@VT 135: Oké, én szvesen megjelentetem, ha valaki megírja. De én nem látom, mikor tudom egyáltalán kipróbálni a közeljövőben.

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2013.09.12. 15:56:06

en most szervaltam havertol hasznaltan boxot, kifejezetten a gta miatt, es a GOW alapjan arra jottem rá, hogy TPS-t teljesen problemamentesen tudok ket analog karral jatszani, oke neha a pontos celzas kissé vitustáncba megy át, de legalabb akkor is röhögök egy jot :D
süti beállítások módosítása