HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Heti retro: Bruce Lee

2013.08.06. 07:30 Stöki

char1.gifNagyon régen volt utoljára Heti retro, amit sajnálok, de megvolt az oka, többször leírtam, most nem akarom ragozni, a lényeg az, hogy visszatérünk a megszokott kerékvágásba. Legutóbbi alkalommal a Bruce Lee és az Archon nyert a szavazáson nagyjából holtversenyben, szóval most jöjjön a Bruce Lee, jövő héten pedig az Archon (utóbbi egy vendégszerzőtől).

blee3.pngSajnos ez is olyan játék, amiről ma már nagyon kevés infót találni (a fejlesztésről gyakorlatilag semmit), részben azért, mert bár jó játék volt, nem vált egyik platformon sem megkerülhetetlen mérföldkővé, részben azért, mert alkotói már rég nincsenek a játékfejlesztésben. Szóval nagy Bruce Lee-kulisszatitkokat nem leltem sem a neten, sem majdnem 10 évfolyamnyi Retro Gamerben.

Annyit azért tudni, hogy a programot a Datasoft fejlesztette és ő is adta ki. Ezt a kaliforniai céget 1980-ban alapította egy fiatal üzletember, és a játékfejlesztés volt a fő profilja. A cégvezető felvásárolt mindenféle tévés és filmes licenceket, így a Datasoft-játékok részben ilyen licencekhez kapcsolódtak. Volt például egy Zorro-játékuk, egy kalandjáték a Dallasról, de Conan-játék is akadt a polcon. És persze az éppen dúló VHS-korszak egyik legnagyobb hőse, Bruce Lee is így került a képbe a nyolcvanas évek elején.

rfortier.jpg kday.jpgTalán ebből is látszik, hogy a Datasoft nem amatőr garázscégnek indult, hanem rögtön profi fejlesztőstúdiónak, már induláskor 15 programozót foglalkoztatott. Egyikük, Ronald J. Fortier (balra) írta a Bruce Lee kódját, a cuki grafika felelőse bizonyos Kelly Day volt (jobbra), a zeneszerző pedig egy John. A. Fitzpatrick nevű jómunkásember – de hogy milyen volt köztük a munkamegosztás, kinek az ötlete volt például a kooperatív mód, azt már elnyelte a múlt köde. Annyi bizonyos csak, hogy először Atarira (400, 800, XL) fejlesztették 1984-ben megjelent játékot, amit aztán rögtön portoltak is C64-re, majd később pc-re, Spectrumra, Apple II-re, meg még pár, nálunk nem annyira ismert platformra. (Az Amstrad verziónak volt egy vicces bugja: a bikaszobornál lehasalva át lehetett jutni egy másik képernyőre, ami sokkal előrébb volt a játékban.)

char3.gifA Bruce Lee titka talán az volt, hogy ügyesen kevert két zsánert abban az időben, amikor ez még nem nagyon volt szokás. Első blikkre verekedős marhaságnak látszott, de a szíve mélyén platformjáték volt, erre hamar rádöbbent, aki kipróbálta. A címszereplőre minden képernyőn kétféle ellenfél támadt, bottal hadonászó nindzsák és egy zöld szumós, de ők folyton újratermelődtek, mert a játék igazi célja egy húszképernyős labirintus végigjárása volt. Mind a húsz képernyőt különös gonoszsággal tervezték meg, a fejlesztőknek bizonyára vásárlói kedvezményük volt az Azonnal Ölő Csapdák Boltjában. Karók, aknák, elektromos padlók nehezítették a derék Bruce dolgát, bár néhányat kikapcsolhatott azzal, hogy összegyűjtötte a pályákon található lámpásokat (csak így lehetett továbbjutni), a többit meg átugrálta. A huszadik képernyőn pedig ott várt a Vörös Mágus, aki valószínűleg a legkönnyebben legyőzhető főellenség, amit videojátékban alkottak – csak el kellett rohanni előtte, mire annyit mondott, hogy okébocs, én most inkább felrobbanok, itt van minden kincsem a szomszéd szobában. Külön móka volt a már említett kooperatív módban eljutni idáig. Egyik játékos Bruce-t irányította, másik a zöld szumóst, de egy-egy eltévedt pofon után máris nem volt olyan kooperatív az a mód (akárcsak a Wizard of Worban).

Az akkortájt gyakran előforduló, csak örökélettel végigjátszható programok között a Bruce Lee nem volt nehéz játék, könnyű volt kimasterelni (mai szavunk nyelvnáci olvasóinknak), megtanulni a húsz képernyő fortélyait, és eljutni a végére. Talán ezért is szerették annyira a játékosok és a szaksajtó nagy része (a CVG 35 pontot adott rá 40-ből, a Zzap! 92%-ot, a Crash 91-et), de volt olyan lap is (a Your Sinclair), ami azért kritizálta, hogy túl könnyű. Akárhogy is, a játék elég nagy siker lett – pontos számot nem tudtam előásni, de 1986-ban bekerült az egyik They Sold a Million válogatásba, ami csak azoknak a játékoknak adatott meg, amik a különféle verzióikkal összesen összehoztak egymillió eladott példányt (ez a nyolcvanas évek közepén baromi soknak számított).

char2.gifA Bruce Lee diadalmenete viszont nem mentette meg a Datasoftot. A többi játékuk nem volt annyira kiemelkedő, és a filmes-tévés brandek sem jöttek be. A cég 1987 tájékára be is csődölt, és bár a vezetői IntelliCreations néven még megpróbáltak új életet lehelni bele, 1988-ban kénytelenek voltak végleg bezárni a kaput.

Ronald J. Fortier nagyjából 2000-ig a játékiparban maradt, már egyre kevésbé fejlesztőként, inkább projektvezetőként, majd producerként. A LinkedInen akadtam rá, a profilja szerint 2000-től már nem játékokkal foglalkozott, most éppen SEO menedzser. Kelly Day a kilencvenes évek elejéig, John Fitzpatrick nagyjából a Datasoft kinyúlásáig maradt a játékiparban, de hogy utána mit csináltak, nem tudtam kideríteni. Vigaszul a fenti lejátszóban a Bruce Lee zenéjének pár remixe az RKO gyűjteményéből.

bleetron.png

Aki kipróbálná a játékot, itt találja a C64-es verziót (emulátorok itt), de inkább a remake-eket javaslom, több kiváló is készült. Ez például egy, az eredetihez teljesen hű verzió, a csúcsok csúcsa viszont az Ultimate Bruce Lee nevű remake. Ebben az eredeti mellett új játékmódok találhatók szebb vagy idétlenebb grafikával, van például firkaverzió, de Tron-hangulatú játékmód is (a fenti kép ebből). Csak ajánlani tudom, engem napokra lekötött. És még mindig nincs vége: lelkes rajongók elkészítették idén pc-re a második részt. Aranyos ez is, de nekem kicsit sok volt benne a pixelpontos ugrás. És akkor szavazás most nincs, mert jövő héten Archon verünk benneteket.

blee.jpg

64 komment

Címkék: retro bruce lee heti retro jatek datasoft

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr705446341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

siz · http://siz.hu 2013.08.06. 08:25:06

"Archon verünk benneteket"??? Ez még tőled is durva volt. :D

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.08.06. 09:05:24

Speccy verzió online játszható java emulátorban és néhány mondat arról a portról itt:
www.sinclair.hu/szoftver/heti_jatek/hetijatek_adatlap.php?jatekid=1399#

2013.08.06. 09:08:48

Kelly Day tiszta Tom Hanks bajusszal. :)))

Egyébként kedvenc játékom volt gyerekkoromban a Bruce Lee. kösz a cikket.

Captain Caveman 2013.08.06. 10:06:42

A ko-op módot tényleg az első pofonnal lehetett azonnal kikapcsolni, ca. úgy az első pálya lampionjai felének begyűjtésénél.:)

Kurgan 2013.08.06. 10:10:13

Ha jól emlékszem, a szumós tag a Bolo nevű ellen valamelyik filmből. Remek volt vele laposra pofozni a nindzsát újra és újra :D

afazekas 2013.08.06. 10:28:27

Nagy kedvenc volt!
Többen is lehetett játszani és a fekete nindzsával mindig molesztáltuk a főhőst.

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2013.08.06. 10:32:18

@Kurgan: A sárkány közbelépre gondolsz? Pedig abban Bruce Lee és Bolo Yeung nem harcolt egymással- Bolo nagy szomorúságára.

freddyD 2013.08.06. 10:44:04

Ketten egy élvezet volt ezzel játszani! Nagyon jó hangulata volt.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.08.06. 11:03:41

A remake készítőjétől az Battle of Endort érdemes kirpóbálni. El lehet vele szórakozni egy darabig.

Po 2013.08.06. 11:05:37

Nagyon jól eltalált játék volt, tény egy kicsit könnyű, de mindig élmény volt végigtolni. Szerettem kijátszani őket egymás ellen, nincs annál szebb, mint mikor a zöld belerúgja a feketét az aknába :)

A főellen nem volt mindig ilyen blődli (vagy csak nálam akadt a cucc), néha hiába indultál rögtön betöltés után jobbra, kb. a pálya 2/3-ánál eltalált. De azért a legtöbbször simán át lehetett futni.

@siz: +1, "jövő héten Archon verünk benneteket" ez nem volt szép :) (volt egy haver, aki folyton "arcson"-ozta... egy másik szerint meg "árkhon" volt, szigorúan h-val)

Csokáv 2013.08.06. 11:06:25

De jó ez. És a Bruce Lee II-ért nagy köszönet! Végignyomtam most, és nagyon tetszett. Tényleg egy profi 2. rész. Valóban van 1-2 helyen pixelb*szás, de nem vészes. Futásból kicsit távolabbra ugrik, úgy megoldható. Persze csak örök élettel, de előrelátóan ezt belerakták a főmenübe. :)

Komojtalan 2013.08.06. 11:27:03

Ez valóban nagyon könnyűre sikerült, volt hogy 3-4 kör után életvesztés nélkül álltam és mivel X pontonként adott életet így túlcsordult a képernyőn a sok Bruce Lee :-). Ugorva rúgással bármelyik ellenséget meg lehetett ölni a platform része meg nagyon könnyű volt.

xlngx 2013.08.06. 11:32:19

Az elso jatek amit eletem elso gepen betoltottem (C64.

bioLarzen 2013.08.06. 12:25:25

Bazz, ezt még középiskolában haverral nyomtuk naphosszat nyáron, mert neki volt C64-ese :) Sosem jutottunk túl az egyik pályán...

... úgyhogy, kb. 2 éve letöltöttem, és csak végigcsináltam pár nap alatt. Yeah :D

Amúgy azóta röhögök ezen: anno még nem volt net meg ilyen játékos magazinok, úgyhogy a jűáétkokról általában nem tudtunk semmit előre, csak be a kazettát, aztán irány horány. Ezt a játékot sem ismertük - így azt sem tudtuk, hogy ennek több pályája van - csak riohangáltunk az első szint képernyőin és ütöttük az ellent vagy fél napig. Foggalmunk sem volt, hogy az összes "lámpát" le kell fejelni, és akkor megnyílik az átjáró a 2. szintre... Tök véletlenül jöttünk csak rá, amikor a - már megnyílt - ajtó felett átrohanva beestünk a 2. szintre :D Utána egy napig azt találgattuk, hogy lehet kinyitni azt a fránya ajtót. Nem kis idő volt rájönni... Először azt hittük, hogy meg kell ölni X ellenséget - de az nem működött :D

bio

Bobby Newmark 2013.08.06. 12:37:25

Eheh, az első játék, amiről tudatos emlékeim vannak.
Kár, hogy nem sok a műhelytitok hozzá. :(

Más, erősen OFF:
Amióta tönkrekúrták az Index rendszerét, szándékosan van betéve töltőképernyőnek a Halál? Hogy abban az 50-70%-ban, amikor nem működik a link és csak a forgó halált bámulom fél percig, akkor emlékeztessen arra, hogy minden másodperc, amit ezzel töltök, közelebb visz az életem végéhez?
Vagy mi az isten?
És egyébként mi szükség volt erre a kibaszottul felesleges, szarul működő és kifejezetten idegesítő dizájnváltásra?
Ki lehet valahogy kapcsolni azt a hulladék előugró lapozgató faszságot egyáltalán?
Meg lehet találni azt az embert, aki ezt a döntést meghozta, hogy ilyen legyen?
Konkrétan az Indexnek tudok panaszt tenni?

Na jó, mindegy, elnézést a kirohanásért, de kikívánkozott, meg lehet, hogy ti tudtok is válaszolni...

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2013.08.06. 12:54:34

@Bobby Newmark: A Halál valójában a kaszás mókus, az Index kabalaállata.

A lapozgató valóban erősen megosztó, de egyetlen klikkel ki tudod kapcsolni, a címlap legalján van a "Cikkek rétegben" checkbox, azt ikszeld ki, és máris a régi, layermentes Indexet kapod. Cookie alapján megjegyzi, szóval egyszer elég egy gépen.

Csokáv 2013.08.06. 12:56:05

@Bobby Newmark: Index címlapon leg jobb alul van a checkbox, hogy ne felugróak legyenek a cikkek.

nyisziati 2013.08.06. 12:56:52

@Po: "(volt egy haver, aki folyton "arcson"-ozta... egy másik szerint meg "árkhon" volt, szigorúan h-val) "

Ennél talán csak az volt durvább, amikor valaki a 'graphics' parancsot tendenciózusan "cs"-vel ejtette... :)

Fausto(tm) 2013.08.06. 12:57:33

Ezt én még Enterprise 128-on toltam, sok emlékem nincs róla, mert nagyon fiatal voltam. Arra emlékszem, hogy folyton apámat nyúztam, hogy hozza be nekem az örök életet :)

nyisziati 2013.08.06. 13:01:57

@bioLarzen: "Utána egy napig azt találgattuk, hogy lehet kinyitni azt a fránya ajtót. Nem kis idő volt rájönni..."

És hány ilyen játék volt, fú...
Alapból minden gombot végignyomogattunk, külön shifttel, commodore-ral, controllal, váltogattuk a sorrendet a játéknál, hátha úgy kinyílik valami/ megkapjuk a kincsesládát/ ölünkbe pottyan a hercegnő stb...

:D

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.08.06. 13:06:56

Én nagyon sokáig csak hallottam erről a játékról. Mivel én a 90-es évek elején C64-esedtem és kisvárosban élek, nem nagyon áradtak a gémek.

Úgyhogy én már emulátoron szembesültem először a Bruce Lee-vel, így idősebben már nem ütött maga a játék, csak a hangulata.

A Bart Klepka remixet viszont csomót szoktam döngetni kocsiban :)

nyisziati 2013.08.06. 13:09:49

@Bobby Newmark: használj Mozillát Flashblockerrel és Ad-blockkal. Az összes idegesítő (és géplassító) reklámot és izgő-mozgó izéket elfelejtheted. Csak a lényeg marad állókép (ill. szöveg) formátumban.

Nekem évek óta fényesen bevált.

bioLarzen 2013.08.06. 13:12:50

Az nagyon ciki, hogy ebben az új 2. részben rögtön az elején elakadtam? :D

A 3. képernyőn, ahol szakadék van az alján vízzel, ott a szakadék túloldalán van két lámpa, amit valszín el kéne érnem a folytatáshoz - de nem tudom átugrani a szakadékot...

bio

Fue · http://www.english-hungarian.com 2013.08.06. 13:12:58

Ez a "kooperatív" nem utólag rakódott rá? Mi mindig egymás ellen játszottuk.

Akkoriban az Electronic Gamesben is megjelent egy többoldalas cikk róla, abban is arról volt szó, hogy milyen jópofa egymást gyakni...

Jó lenne, ha lenne valahol egy eredeti kézikönyv, abból esetleg kiderülne az eredeti szándék.

bioLarzen 2013.08.06. 13:14:55

@nyisziati: Még belegondolni is nehéz, hogy manapság, ha egy dolog nyitjára nem jön rá 5 perc alatt az ember, akkor irány a youtube és egy walkthru - akkor meg volt olyan, hogy napokig - neadjisten, hetekig! - egyetlen puzzle megfejtésén agyaltunk. Emlékszem, pölö a Zac McKraken számunkra az egy nap agyalás-5 perc haladás- egy nap agyalás-5 perc haladás ritmusban ment végig :D

bio

Fue · http://www.english-hungarian.com 2013.08.06. 13:16:46

Itt is azt írja, hogy egymás ellen megy a játék:

www.c64-wiki.com/index.php/Bruce_Lee

Persze nyilván lehetett kooperatívan is nyomni, de akkor Yamónak nem sok dolga volt, csak ugrabugrált összevissza, esetleg néha lekevert egyet a kis nindzsának.

Bobby Newmark 2013.08.06. 13:17:22

@Stöki: @Csokáv: Köszi, ez elkerülte a figyelmem.
@nyisziati: Munkahelyi böngésző, még addig nem jutottam el, hogy kigészítőkkel foglalkozzam. Köszi a tippet mindenesetre.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.08.06. 13:17:35

Ja, és ha már Bruce Lee, emlékezzünk meg Jim Kellyről is. RIP

Bobby Newmark 2013.08.06. 13:25:08

@Fue: Mi meg folyton kooperatívban játszottunk, a nagy zöld kínozta a nindszát, BrúszLí meg szedegette a lampionokat.
Eredetileg biztos, hogy ellenségnek kellene lennie, mert "opponent" a mód elnevezése a játék elején a menüben.
De nem is teljesen értem a dolgot, ha a zöldet irányító pléjer "nyer", akkor a jutalma... egy Game Over felirat?

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2013.08.06. 13:32:48

@Bobby Newmark: Vagy még ha Firefoxban megnyitás új lapon menüpont (aka középső egérgomb) is kiüti az új designt. De hivatalos kikapcsolás meg véglegesnek is mondható.

Csokáv 2013.08.06. 13:53:23

@nyisziati: C64-es koromban szigorúan magyar kiejtéssel olvastam a játékokat. Sőt, ha szóba kerülnek, még ma is szívesebben ejtem úgy, nosztalgiailag. Igaz, akkor még csak oroszt oktattak...

titan 2013.08.06. 13:56:14

@Sam. Joe: jee, ezen az oldalon megtaláltam a másik nagy régi kedvencet a Cyclone-t. Ezerhála

Morgan kapitány (törölt) 2013.08.06. 14:08:49

Örülök, hogy visszatér a régi kerékvágásba a retró, de kérünk szavazólistát, hogy fel tudjunk készülni a választás nehéz pillanataira :)

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2013.08.06. 14:20:48

Anno Speccyn eleg sokat jatszottam vele.
A vegen mar annyira jo voltam a jatekban, hogy eletvesztes nelkul vegigvittem.
(nagyon bena jatekos vagyok)

A fekete nindzsa es a mozgasa egyszeruen felejthetetlen.
Kb. olyan ikonikus, mint a Lemmingsben a Lemmingek mozgasa.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2013.08.06. 14:21:36

@Morgan kapitány: Brutális lesz. Klasszik kilencvenes évekbeli szerepjátékokat tervezek betenni a szavazásba. Fallout, Baldur's Gate, Planescepe Torment, ilyesmik. És gonoszul fogok nevetni közben.

nyisziati 2013.08.06. 14:51:20

@Csokáv: na ja, ez is igaz, sok helyütt csak az orosz volt az alap.

A sztorit csak azért írtam le, mert a mi sulinkban a késői '80-as években már szervezetten oktatták az angolt, a lelkes kisdiákok meg folyamatosan felvilágosították a "nem-angolosokat" a helyes kiejtésről, ezért az nekünk már ciki volt nem tudni néhány alapszó helyes kiejtését. De legalább azt, hogy az angolban nincs "cs" hang. (illetve van, csak nem az ábécében és nem magyar fonetika szerint leírva)

titan 2013.08.06. 15:43:08

@Fausto(tm): ó, a jó öreg PEEK-POKE cheatek, amiket ki lehetett hámozni a magazinokból :D

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.08.06. 15:54:42

@Fue: Ha megnézed a Speccy verzió menüjét, akkor ott úgy tudod beállítani azt, hogy dagi barátunkat élő játékos irányítsa, hogy "Opponent". Szóval van abban valami, hogy a szándék nem az volt, hogy segítse Bruce-t, aki vele játszik. Mondjuk ez is a játék zsenialitását dicséri, hogy co-op-ra is jó. Arról már nem is beszélve, ha egyjátékosban nyomod, akkor ellened van a csávó...

a Bloom 2013.08.06. 20:15:26

Ez az első játék, amiről viszonylag sok emlékem maradt. A másik a Manic Miner. Mit nem adnék, ha most is lehetne egy jó Sinclairem! :)

bioLarzen 2013.08.06. 20:37:51

Na, mivel pár óra után egyértelművé vált, hogy nem lesz türelmem/időm "halandó" módban végigvinni a II. részt, kihasználtam, hogy lehet vlégtelen élettel is játszani. Így egy jó fél óra alatt végigvittem (kb. 100 halállal :D).

Remek! Méltó folytatása a nagy klasszikusnak sztem.

bio

Desrix 2013.08.07. 11:47:50

@nyisziati: Nekem van egy ismerősöm, akinek a nyelvérzéke a nulla felé tendál, és emlékszem, hogy konzekvensen nem tudta megjegyezni annak a pár angol szónak sem a kiejtését, amivel traktáltuk, így aztán neki a Load, az load maradt (igen, így, kiejtve, load), a Cancel pedig - egyfajta igyekezetből kiindulva - csencsel. Megszínesítette a napjainkat. :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.07. 12:12:51

Olyan régen volt már Heti Retró, hogy azt hittem, a rovat következő témája maga a Heti Retró lesz.

Bruce Lee:

Soha nem sikerült végigvinnem, igaz egy idő után nem is kötött le annyira.

Viszont valóban egy nagyon jó játék. Emlékszem, olyan 87 körül lehetett, hogy vasárnapi ebédnél ülték nagybátyámék körbe az asztalt. Beállított hozzájuk két barátja, egy taxis, és egy ma is méltán közismert színész. A Bruce Lee valamelyik pályája miatt jöttek, mert rájöttek, hogy kell valamit átugrani. A nagybátyám asztalt-ételt hátrahagyva ment és izzította a gépet.

Karvaly 2013.08.07. 12:45:49

@Desrix: most miért, a discard helyes magyar kiejtése a díszkard, az összes ismerősöm szerint.
:)

Amúgy én is emlékszem kb. az első találkozásra a Bruce Lee-vel, művházban ment a játékbarlang két C64-gyel, beállítottak a zöld szumósnak, hogy írtsam a nindzsát...

21 ezer Ft 2013.08.07. 13:14:02

@Bobby Newmark: Nekem is. Az Elektromos oviban, ha jók voltunk, akkor néha jutalomként odaengedtek a géphez, hogy ezt a játékot nyüstöljük.

Amiga Mania Magazin 2013.08.08. 07:53:16

molnibalage: The Battle of Endort Bruno R. Marcos keszitette, a Bruce remake-t viszont nem o ...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.08.08. 10:39:47

Ezt a játékot sosem szerettem, de nagyon örülök hogy újra van Hetiretró :D

Dukefazon 2013.08.09. 20:32:06

Ha a szumóssal vagy és nyomod a lefele irányt, akkor feltartott kézzel és kinyitott szájjal áll. Valószínűleg ordít, de mi mindig úgy vettük, hogy böfög egy nagyon :)

Savior 2013.08.10. 08:50:04

Egyik kedvenc játékom volt C64-en. Olyan volt, mint az Another World: gyorsan végig lehetett vinni, utána rögtön újrakezdeni, és egy pillanatig sem volt unalmas.

Chessterfield 2013.08.10. 12:10:40

Én mindig két-játékos módban indítottam, de egyedül játszottam, így egy ellenféllel kevesebb volt :-)

De a szumóssal is mozogni kellett időnként, mert ha sokáig állt egy helyben, akkor a gép átvette az irányítást és rögtön nekem támadott :-)

alligata 2013.08.12. 20:39:16

Mi azzal szórakoztunk, hogy Bruce lehasalt a ninja és a szumós közé. Egyből el is kezdték egymást gyakni :D

Bobby Newmark 2013.08.13. 11:04:12

@alligata: Na meg az "elszaladok a gáz/robbanós csapda mellett, megállok, a kis fekete genyó meg pont a csapda tetején áll meg hadonászni"... :)

alligata 2013.08.13. 18:39:04

Igen, az is jó móka volt. Látom te is mindent kihoztál a játékból :D

Knorr 2013.08.16. 11:48:13

kezdők vagytok:

- a robbanós csapda mellett elrohan -> visszafordul flying kickel mindkettő visszarúg.

- robbanós csapdán úgy megfordulni hogy pont belerohanjon

- lerúgni az aknába

a végén már csak azzal foglalkoztam hogyan kerüljem ki őket, és rohanjak végig a pályákon minél gyorsabban.

Xezs 2013.08.30. 15:09:12

Ez a játék fasza volt, ami azért is meglepő, mert a filmekből adoptált játékok nagy része bűnszar.

Burwor · http://loot.blog.hu 2015.03.30. 13:55:56

Éééééééés! Visszaportolták a Bruce Lee 2-t C64-re mert csak! tehernaplo.blog.hu/2015/03/29/bruce_lee_ii_uj_c64_jatek

VikMorroHun 2015.04.01. 12:43:03

@bioLarzen: Én a Ghost 'n Goblinsszal voltam így. Sokáig nem jöttem rá, hogy jobbra el lehet menni, csak az első 1-2 képernyőn csapkodtam a zombikat, gyűjtögettem a fegyvereket, aztán kezdtem elölről, ha véletlenül sikerült elég sokáig életben maradnom, hogy újrakezdje a program a fegyverek ciklusát...

bioLarzen 2015.04.01. 14:44:16

@nyisziati: Tudja franc, nyilván generációs kérdés is, de nekem valahogy tetszett a régi játékokban, hogy nem volt walkthrough meg ezernyi netes fórum - vagyis, az ember rá volt kényszerítve, hogy a nem evidens dolgokra is rájöjjön valahogy...

Volt apósom pölö imádta a TIM-et (The Incredible Machine) - ami, ugye abból áll, hogy megadott elemekből kellett olyan gépezeteket építeni, ami teljesített egy bizonyos feladatot. Namost, apóspajtás egy szót nem beszélt angolul, így nem tudta, mi a feladat - csak elkezdte építgetni a gépezeteket - aztán egyszercsak sikerült véletlenül megoldani a feladatot :) Néha egyszerűbb volt (adva van az elején egy egér a pálya egyik sarkában és egy kalitka a másikban - nyilván el kell juttatni oda az egeret...), néha viszont nagyon nem... És így is végigvitte az egész játékot. Beletellt szerintem egy bő évébe, de sebaj - a lényeg, hogy szórakozott.

bioLarzen 2015.04.01. 14:45:24

@Burwor: Van egy olyan érzésem, hogy sokkal több ember játszik C64-esen manapság, mint gondolnánk :)

nyisziati 2015.04.01. 17:23:31

@bioLarzen: más volt az a kor. Kevés is volt a játék (főleg az értelmes és jóminőségű), úgyhogy szívesen eljátszadozott az ember azzal a kevéssel. A Revs-szel fél évembe telt, mire úgy begyakoroltam, hogy nyerni is tudtam. :D
A Silverstone-i pályán, mert a másik már jóval nehezebb volt. :D
9 gombbal kellett irányítani. :DDD
.
Ma már ez kb. elképzelhetetlen. Felgyorsult, pénztermelő iparág lett, ahol garantált sikerélmény kell 5 percenként (ld. achievementek), különben lerakod és másikkal játszol, arra költöd a pénzed.
.
Tulajdonképpen pont az élvezetes játékot ölték ezzel meg, nem véletlen az indie játékok sikere, amik még nyomokban szórakozást tartalmaznak, némi bájos amatőrséggel fűszerezve. :D

bioLarzen 2015.04.01. 19:49:18

@nyisziati: Nekünk a haverral vagy 3 hétbe tellett, mire megoldottunk egyetlenegy rejtvényt a Zac McKrackenben :)

nyisziati 2015.04.02. 18:42:44

@bioLarzen: akkor én valószínűleg ezért nem játszottam vele 5 percnél többet... :D
.
Meg még kiskölyök voltam, angolul sem igen tudtam, nem kötött le.

bioLarzen 2015.04.02. 21:33:28

@nyisziati: Amúgy elég jól játszahtó volt, nem volt túl bonyolult haladni benne, de volt pár pont, ahol azért baszottul el lehetett akadni. Hajól emlékszem, leginkább egy repülőn, ahol mintha valami tojást kellett volna berakni mikróba, hogy lekössük/kiiktassuk a stewardesst, aki egyébként nem akart továbbengedni vagy valami ilyesmi...

Xezs 2015.04.11. 00:02:35

Én meg pont úgy vagyok vele, hogy túl vannak értékelve az indie játékok.