HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Bírói sztrájk miatt húzódik a kémkedéssel vádolt fejlesztők ügye

2012.10.17. 18:55 Stöki

Emlékeztek még az Arma 3 szerencsétlenül járt két fejlesztőjére? Egy hónapja írtuk meg, hogy Görögországban lesittelték őket, amiért állítólag fotókat és videókat készítettek egy katonai bázisról. Ez utóbbi tett amúgy nem lenne meglepő, hiszen az Arma 3 fő erőnye a realizmus: a fejlesztők valós helyszíneket, műholdképeket, térképadatokat használnak, és az igazinak tűnő díszletekben rendeznek fiktív hadjáratokat – a józan paraszti ész szerint ebbe simán belefér, hogy az egyszeri modellező lefényképez egy igazi katonai bázist egy-két élethű textúra kedvéért. A görög katonai hatóságoknál azonban nem a józan paraszti ész a protokoll, letartóztatták és bevarrták előzetesbe a két gyanúsan fényképezgető külföldit. Ha a bíróság úgy gondolja, hogy megáll a kémkedés vádja, akár húsz évre is elítélhetik a két fejlesztőt.

Remélhetőleg nem jut el ide a dolog, de a bíróság nem kapkodja el a döntést. Annyira nem, hogy éppen sztrájkolnak, bizonytalan ideig tartó munkabeszüntetés van a görög igazságszolgáltatásban, ami egyes források szerint legalább október 20-ig tart, más források szerint azonban leghamarabb novemberben állhat vissza a szokott munkarend. A már több mint egy hónapja sínylődő két fejlesztő, Ivan Buchta és Martin Pezlar tehát börtönben marad, még néhány hétig biztosan.

A PC Gamer megkereste az Arma 3-at fejlesztő cseh Bohemia Interactive kreatív igazgatóját, Jay Crowe-t, aki az interjúban nem sokat tudott hozzátenni a történtekhez, mert közvetlen kapcsolata nincs a kollégáihoz, azok csak a családtagjaikkal kommunikálhatnak. Crowe elmondta, a családtagoktól úgy tudja, hogy nem bánnak rosszul a fejlesztőkkel, és hogy próbálnak erősek maradni, de ez nehéz nekik – főleg Buchtának, akit felesége és kislánya vár otthon. Az interjú legérdekesebb része, hogy Crowe nem nagyon érti, miért tartóztatták le kollégáit. Buchtáék ügyvédjét idézve azt állítja, hogy a két fejlesztő nem járt katonai övezet környékén, és nem dokumentáltak semmi olyat, ami akár távolról is kémkedésnek tűnhet. Azt a kérdést, hogy az Arma 3 fejlesztését mennyiben érintik a történtek, a kreatív igazgató megkerüli, de azért a sorok között lehet olvasni, amikor azt mondja, hogy „Ivan az Arma 3 szíve”.

A két fejlesztő sorsát a helpivanandmartin.org-on lehet követni, ugyanitt egy petíció is található, amit már több mint 12 ezren aláírtak. Az IDDQD továbbra is drukkol a srácoknak.

21 komment

Címkék: börtön sztrájk arma bohemia

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr504854824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kvadrillio 2012.10.17. 21:04:23

NEM KÉMEK EZEK, CSAK azt hitték, hogy az az 51-es körzet !

Marengoo 2012.10.17. 21:16:40

És ha mégis kémek? A cseh titkosszolgálatnak kémelik a görög haderőt?

trazz 2012.10.17. 21:51:36

Jaja. Minden bizonnyal egy cseh inváziót készítenek elő... Minket is igazán lerohanhatnának. :D

Mindfield 2012.10.17. 21:53:29

Erre mondják azt, hogy pech. Vagy legalább egyeztettek volna a hatóságokkal mielőtt kattintgatni kezdenek.

thinkEdem 2012.10.17. 22:20:38

Görögoreszágbank, erőnye? Stöki, kapcsold vissza a spellcheckert! :P

moTmeN 2012.10.17. 22:53:47

Inkabb arrol kellett volna egy post, hogy ma ingyen van a carmageddon almas termekekre. Majdnem lemaradtam rola...

A_G_A 2012.10.18. 02:08:46

@moTmeN: Nyugi, Black Mesa (Source) -ról sem írtak egy szót sem. Bár nem is Stökitől vártam volna, mert ő a legaktívabb itt, mellékesen a legjobb cikkekkel.

A szerelő 2012.10.18. 02:40:12

Bürokratikus idiotizmus, az emberiség elleni legnagyobb bűn.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2012.10.18. 07:35:09

@A_G_A: @moTmeN: Hát azt a blog indulásakor megmondtuk, hogy napi hírek játékmegjelenésekről, illetve játéktesztek nem lesznek. Egyszerűen nincs időnk munka mellett ilyen szinten követni a piacot. Elég, ha annyit mondok, hogy két hete fenn van az X-Com a gépemen, de még nem volt időm kipróbálni?

paraszttibor 2012.10.18. 08:06:40

Hülyének lenni alkotmányos jog Csehországban is. A fejlesztők éltek alkotmányos jogukkal.

armitage 2012.10.18. 08:23:42

én azt nem értem, miért kell pont egy görög katonai bázist fotózni? Mi lett volna, ha hazai bázisokat fotóznak, aztán stockból meg kis grafikával feljavítják? Direkt van egy görög kampány a játékban?

pizzaboy 2012.10.18. 08:42:49

@Stöki: jobban is tetted, hogy nem próbáltad ki, különben még ennyi cikk sem lenne a blogon. Nálam gondolkodás nélkül az év játéka

vasziljevics 2012.10.18. 10:58:10

ezt én se vágom, miért kellene "szurkolni" nekik? ha odamentek bejelentés nélkül "csak kicsit fényképezgetni", akkor ugyan már magukra vessenek... majd legközelebb gondolkodnak egy kicsit, mielőtt cselekednének.

Brosi 2012.10.18. 11:05:37

@pizzaboy: Hát ezt elhamarkodottan mondtad. Majd ha a modderek helyre rakták kicsit akkor azt mondom igen, addig meg nem.

Értem ezt arra, hogy a százalékos hit chance nem úgy működik ahogy annak igazából kéne. Tesztelgettem kicsit sok visszatöltögetéssel a dolgot, és ha jól játszol, jól megy a katonáknak akkor elkezdődik a miss tenger 100%os hit chance mellett is. Ezt én epic fail-nek tartom egy ilyen kaliberű játékban. Ennyi erővel hit chance helyett azt is ki lehetne írni, hogy ebben a körben te miss-elni fogsz. :) Erről tudnék hoszabban is írni, hogy miket tesztelgettem, de értelme nincs, aki akarja úgy is megnézni magának.

ARMA-sok meg buták voltak, rossz országban rosszkor.

A_G_A 2012.10.18. 12:44:05

@Stöki: Tudom én, de míg pl. a DNF-t szinte napi szinten toltátok, addig a ~tíz évig készülő teljesen ingyenes remake semmi publicitást nem kapott. Pedig egy ilyen pont ide illene, nem pedig a 3 sor/post/GS/Guru/any gamer site-okra. Esküszöm elgondolkodtam hogyan írhatok érdekes cikket nektek róla, amit talán el is olvastok (megjelenés nálam még fel sem merült :) ).

Komojtalan 2012.10.18. 13:10:12

Most láttam torrenten, akarom mondani árlistában, hogy megjelent mind a 3 UFO -rol gold edition. Hogy mi benne a gold, egyáltalán hogy lett a pár megás játékokból 2-3 giga nem tudom, mert nem töltöttem le, illetve nem vettem meg.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.10.18. 13:45:12

@Stöki: Két hete hogyan, mikor az európai premier 1 hete volt...?

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2012.10.18. 13:46:41

@molnibalage: Vannak előnyei annak, hogy az ember újságíró. :)

pizzaboy 2012.10.18. 17:35:01

@Brosi: az én részemről nem mondtam elhamarkodottan. NEKEM az év játéka, másnak meg más. Így jó? :)

TH 2012.10.18. 22:20:13

@Stöki: mekkora előny, ha azóta sem volt rá időd. :D
süti beállítások módosítása