HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Élőben trollkodtak a Take-Two vezérével

2012.08.01. 10:58 .wilson

Tegnap zárta negyedévét a Take-Two, ami a játékvilágban mindig izgalmas esemény. A sajtó általában vaskos, számokkal, összegekkel és dátumokkal teli dokumentumba ássa bele magát, megnézve, az elmúlt időszak játékai hogyan is szerepeltek a piacon, a részvényesek pedig megtudhatják, hogy a befektetésük mennyire volt jó ötlet. Néha még arra is lehetőségük van, hogy telefonon tegyenek fel kérdést a minden bizonnyal hevesen izzadó menedzsmentnek, anélkül, hogy bárki is cenzúrázná a mondanivalójukat. Ezt használta ki este egy élelmes betelefonáló, aki mindenkit megdöbbentő kérdést szegezett az összegyűlteknek:

"What would you say is your best-selling game and the most professional game you have out there, with a cock?", amit úgy lehetne lefordítani, hogy  "Önök szerint mi volt a legsikeresebb és legprofesszionálisabb játékuk, amiben volt bráner/kakas?" - a cock ugyanis jelenthet péniszt és kakast is. Azt ugyan nem tudjuk, az úr melyikre gondolt, de mindenképp az egyetemes videojáték történelem legviccesebb csendjét élhettük át.

A Take-Two nyilvános megalázása, a vezetőség kínos helyzetbe hozása persze nem alaptalan: a Take-Two egy igazi anomália, amely minden tényező alapján sikerre van ítélve, mégis negyedévente / évente kénytelen mosakodni. Elvégre nézzük meg a portfóliót: náluk van Sid Meier és a Civilization sorozat, a jelenlegi konzolgeneráció egyik sikerbrandje, a BioShock, ők gyártják a legnépszerűbb és legjobb kosárlabda-szimulátort (NBA 2k), mernek új fejlesztésekbe vágni és azokkal gigantikusakat kaszálni (Borderlands), mégis minden egyes időszakban veszteségesek, ha nincs Rockstar-játék a közelben. Ilyen kínálattal, fejlesztői háttérországgal folyamatosan, éveken át veszteséget, vagy minimális bevételt termelni (a nem rockstaros hónapokban) inkompetens vezetőségére vall, akiket egy jól szituált cég, illetve azok részvényesei már rég vasvillával kergettek volna ki a búzatáblákon túlra, de a T2-t vezető Strauss Zelnick és hű fegyverhordozói valahogy mindig, mindent túléltek. Számonkérési lehetőségből meglehetősen kevés van, a T2 most is előre megírt sablonszövegek folyamatos ismételgetésével hárított mindent - például azt is, hogyan is áll a GTA V, egyáltalán mikor fog megjelenni, de válasz nem született, vagyis a legnagyobb fejőstehénről maguk a részvényesek sem tudnak semmit, pedig az ő pénzük a tét.

Ez a kérdés már csak azért is aktuális, mert ez a negyedév volt az első, ahol volt Rockstar-játék, az mégis bukott, a T2 pedig veszteséget termelt. Nagyot, 110 millió dollárosat. Nem tudni, pontosan mennyi fogyott a Max Payne 3-ból (a T2 nem adott ki számokat), de a Spec Ops: The Line mellett szerepelt a "várakozásokhoz képest jelentősen alulteljesítő szoftverek" táblázatban, ami 3 millió leszállított példány esetében nem éppen a legjobb hír. A bukás okai ismeretlenek, a Max Payne 3 pazar, látványos, elképesztően hangulatos akciójáték, igazi tömegcím, amire úgy kellett volna ugrania minden játékosnak, mintha ingyen osztogatnák. Lehet, hogy kevés volt benne a bráner vagy a kakas...?

33 komment

Címkék: troll taketwo

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr444690180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SplitGuy 2012.08.01. 12:48:16

Max Payne 3 talán azért taknyolt mert azok, akik annó szerették már kinőttek a játékos korszakukból, az újaknak meg nem mond semmit a pocakos, kopasz, megöregedett pisztolyhuszár.

A játékmenet meg már kevés ide (just like diablo), az, hogy belassítod az időt már nem szenzáció. Csak erre a fícsörre alapozva nem lehet eladni egy játékot.

Nekem mondjuk azért tetszett a játék, tényleg nem értem miért nem lett nagyobb siker.

algi 2012.08.01. 14:36:31

A Spec Ops: The Line is ötletes játék. Talán a marketinggel lehet baj?

anarchoid · http://www.stormriders.hu 2012.08.01. 14:47:58

@algi: Specops egy iszonyu nagy "B" title ..voltak/vannak erenyei de ez nem szepiti meg hogy esetlen, gyenge ez egy olyan jatek amit csak marketing adhat el akkora nulla

anarchoid · http://www.stormriders.hu 2012.08.01. 14:48:46

es mint tudjuk marketingel sokmindent ellehet adni de szart csak nehezen

wowerman 2012.08.01. 17:38:41

A Max Payne 3 nem érdemli meg hogy ezt a nevet viselhesse, kb olyan megerőszakolása a szériának mint az Indiana Jones 4.

Martinus_Ursius 2012.08.01. 18:24:16

@anarchoid: a Spec Ops-szal többet szórakoztam, mint a legújabb Call of Dutyval. Nem tagadom, az nehézkes irányítás és a linearitás sokat ront az összképen, de a nullától nagyon messze van a játék, mégpedig pozitív skálán.
Ha több pénzt költöttek volna a fejlesztésre, durranhatott volna akkorát, mint a Call of Battlefield 47: Ultramodern Wars.

bp @ LONDON · http://london.jatekszoba.hu/ 2012.08.01. 18:24:17

@wowerman: A játék talán kicsit félresikerült marketing kampánya (gondoljunk csak az enyhén szólva is heves indulatokat kiváltott Game Informer leleplezésre) - ami pontosan az efféle pre-koncepciók kialakulásához vezetett -, járulhattak hozzá ahhoz hogy egy utoljára 10 éve megjelenő előző rész után talán kevésbé szerepeljen "sikeresen".

bp @ LONDON · http://london.jatekszoba.hu/ 2012.08.01. 18:30:58

wilson: "Nem tudni, pontosan mennyi fogyott a Max Payne 3-ból (a T2 nem adott ki számokat)" vs. "The title received excellent reviews and has sold-in over 3 million units to date."

nemecsek ernő áruló 2012.08.01. 20:03:24

Nem játszottam a Max Payne 3-mal, csak gameplay videókat láttam, szóval nyugodtan le lehet oltani, ha hülyeséget írok, mert a gépem jóval méreten aluli hozzá, de nekem úgy tűnt, az egy interaktív film, egy rolling demo, amit néha megszakít egy másfél perces nulla kihívást jelentő lövöldözés. Márpedig az eredeti Max Payne nem erről szólt! Nem lehet, hogy ez az oka?

trazz 2012.08.01. 20:47:50

"mert a gépem jóval méreten aluli hozzá, de nekem úgy tűnt, az egy interaktív film, egy rolling demo, amit néha megszakít egy másfél perces nulla kihívást jelentő lövöldözés. "

Hát hülyeséget írsz. Az utóbbi idők egyik legjobb FPSe, jó sztorival, fergeteges hangulattal, és baromira jól optimalizált enginenel. Ja, megjegyzem, a "rolling demo" átvezetők 1:1ben a játék enginejét használják, ergo semmivel nem néz ki másképp mint a játék. Ja, és nem 4 óra a játékideje sem mint egyes konkurenciának.

Sőt, továbbmegyek, számomra az elmúlt pár év egyik legélvezgetőbb játékáról van szó összességében.

Chapell 2012.08.01. 20:59:16

"Hát hülyeséget írsz. Az utóbbi idők egyik legjobb FPSe, jó sztorival"

Hát ha ő hülyeséget írt, akkor ez mi? Milyen FPS?

wowerman 2012.08.01. 23:01:19

@bp @ LONDON: Ez nem prekoncepció. A játék címe Max Payne. És kaptunk helyette egy bullet time-os shootert egy dél-amerikai országból. Semmi noir hangulat. Ja és nem is a Remedy csinálta. Erről ennyit.

vakkukac 2012.08.01. 23:05:30

Nem kellett volna lepasszolni a választ.

"What would you say is your best-selling game and the most professional game you have out there, with a cock?"

"Our most successful title with cock is the second episode of 'Cock in your back... yard', which - as I heard - you liked a lot"

Altaïr 2012.08.02. 00:10:11

A Max Payne kifejezetten idegesítőre sikerült, egyszer is alig volt türelmem végigvinni. Ha nem a legkönnyebb fokozaton viszed, akkor vannak olyan részek, amiket 20-30szor is újra kell csinálni.

A Spec Opsszal is hasonló a helyzet, de ott még az is van, hogy beharangozták ezt a szuper új játékmenetet, hogy harc közben a homok meg a vihar átformálja a környezetet. Na ehhez képest volt tán 2 vihar, a pálya 2szer változott a homok mozgása miatt, és kb. 4szer ki lehetett nyírni az ellenfelet úgy, hogy szétlőtted az üveget oszt bejött a homok. Egy nagy csalódás volt.

Összességében meg a tököm kivan a konzolportokról. Röviden:
1) Miért kell megnyomni az Entert, amikor elindul a játék? Gondolom, ez magába az engine-be van beleprogramozva, és nem lehet kivenni a pécés verzióból.
2) F*szér nem lehet bárhol bármikor menteni?

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.08.02. 00:31:04

Hát jah, a Borderlands minden idők egyik legjobb játéka, imádtam / imádom és remegve várom a szeptembert, hogy kijöjjön a 2 :)

Karvaly 2012.08.02. 01:18:45

Talán én vagyok rosszindulatú, vagy az amerikai cégekből nem csak a jót láttam, de szerintem úgy lehetnek veszteségesek, hogy a vezetőség lopja a pénzt.

Egyedi nicket kell megadnod · http://irkalmanyok.blog.hu 2012.08.02. 06:47:19

" Ilyen kínálattal, fejlesztői háttérországgal folyamatosan, éveken át veszteséget, vagy minimális bevételt termelni (a nem rockstaros hónapokban) inkompetens vezetőségére vall"

vagy jó könyvelőre

Öde 2012.08.02. 17:38:29

@trazz: Szerintem te összekevered a Max Payne sorozatot a Borderlandsszel. A Max Payne sose volt FPS.

Valaki feljebb írta, hogy már nincs meg a noir hangulat, amivel teljesen egyetértek. Én a T2 helyében itt keresném a hibát, nem a marketingben.

OFF:
Apropó T2, ti várjátok már az XCOM remaket?

KJ4prez 2012.08.02. 18:17:56

nem lehet, hogy magyar származású a vezetőség, és csak papíron veszteségesek? :P

wowerman 2012.08.03. 01:33:30

@Öde: a Firaxis játékot várom, az FPS-t nem annyira

Archenemy 2012.08.05. 23:59:19

@wowerman: hm miez miez? firaxis, xcom?

Doline 2012.08.07. 13:39:27

IDDQD down!
I repeat, IDDQD is DOWN!

:(

NightBagoly 2012.08.07. 19:54:16

Nézzünk szembe a tényekkel: bármennyire is finomra van csiszolva a Max Payne játékmechanikája, Dan Houser gyakorlatilag zöld turhával köpte arcon nem csak a játéktörténelem egyik legnagyobb alakját, de annak az összes rajongóját is. :(

Bicikliző medve 2012.08.09. 11:38:13

@Altaïr: lehet fikázni a konzolportokat, de nem kötelező a konzoloknál egyik sem ,amit leírtál. A kedves fejlesztőket kell ezért okolni, ők gondolják azt, hogy ez kell az embereknek. Aki pedig ezt kitalálta, az a pokolban fog mindörökké enter nyomogatni, de a játék csak nem fog elindulni neki :)

Wertzui 2012.08.11. 22:36:24

Ez a komment vagy legalább csütörtökig ki lesz moderálva ...vagy tényleg gáz van!

Sanosuke 2012.08.12. 10:35:32

11 napja nincs új poszt :/

mi van gyerekek ?

TomFace 2012.08.14. 11:23:40

Valami életjelet adhatnátok, és akkor tudnám mi a helyzet, nem kéne feleslegesen, napi ~10 alkalommal ide kattintanom :\

Reg5 2012.08.14. 19:06:01

@TomFace: Erre találták ki az RSS-t.

TomFace 2012.08.14. 20:27:08

@Reg5: Persze persze, ideális megoldás lenne az RSS, de én az a 'kattolós' típus vagyok, aki a kedvenc oldalait a bookmark sávon végigkattintgatja, hátha lesz valami újdonság. Az RSS azonnal lelövi nekem a poént :) (pont ezért csak néhány kevésbé kedvelt oldalhoz használok).
Igazából csak arra akartam utalni, hogy szeretnék már végre új kontentet találni, amikor itt lyukadok ki ;)

Amiga Mania Magazin 2012.08.15. 10:08:38

Én azt hiszem átpártolok más blogra ... itt elég gyér a postok mennyisége már jó ideje ...

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2012.08.31. 09:24:00

A maga idején tudtommal a MP2 is bukott, hiába volt jobb is mint az első rész. Nálam itt figyel a táskámban a megvásárolt példány, hogy végre otthon a nagygépen végigtoljam :)
süti beállítások módosítása