HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Mennyire szégyenteljes a Medal of Honor?

2012.06.08. 13:08 .wilson

Hosszú még az út, amíg a videojáték-sajtót tényleg újságírásnak lehet tekinteni - a zsákszámra osztogatott ingyen játékok, a kiadó által fizetett stúdiótúrák, a szinte kizárólag pozitív előzetesek és a jövőbeni hozzáféréssel sarokba szorított írók nem éppen egészséges, vagy érett szakma képét adják (legalábbis a játékos fórumok 98 százaléka szerint). Éppen ezért meglepő, ha valaki különösen negatívan kel ki valami ellen, főleg, ha az még meg se jelent. Nem tudni, Tom McShae, a GameSpot szerkesztője tényleg tökös-e, az viszont biztos, ha valamiről azt mondja, hogy "szégyenteljes, megalázó", arra általában mindenki felkapja a fejét. Például maguk a fejlesztők és a kiadó, akik ahelyett, hogy titokban és persze kollektíven küldenék el McShae-t melegebb éghajlatra, inkább csinálnak belőle egy PR eseményt, meghívják egy vitára, az egészet pedig rögzítik is.

A párbeszéd a modern környezetbe ágyazott, nem teljesen fiktív missziókat bemutató Medal of Honor: Warfighter kapcsán pattant ki, amely McShae szerint a visszatöltődő életerővel, illetve a headshot-számlálóval dózerolja le az előző Medal of Honor óta hangoztatott hitelességet, a katonák emlékének tiszteletben tartását, ráadásul teljesen valótlan képet fest a háborúzásról.

A másik oldalon Greg Goodrich, a játék producere foglalt helyet a vitában. Goodrich igazi veterán, dolgozott Steve Jobsszal a NeXT-en, producerként a Redneck Rampage, a Kingpin, a Return to Castle Wolfenstein is a nevéhez köthető, de a Spyro franchise feltámasztásában is aktív szerepelt vállalt, pár éve pedig az EA Los Angeles / Danger Close kulcsfontosságú embereként gyúrta át a modern háborús játékokról alkotott képet, úgyhogy tudja, hogy miről beszél.

És beszél, sokat, a vita közel félórás, de minden percéért megéri, mert remek kérdéseket és remek érveket dob fel a levegőbe arról, hol a határ a szórakozás céljából gyártott termékek, a hitelesség, illetve a szenzációhajhász, a kontextusból egy-két dolgot kiemelő újságírás között.

Kommentekbe jöhetnek vélemények mindkét oldalról: az újságírásról is, és arról is, hogy meddig szakadhat el egy félig-meddig valós eseményekre épülő játék a valóságtól.

90 komment

Címkék: vita e3 medal of honor

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr974573546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ojio 2012.06.08. 13:35:40

Én hiányolom a ralis programokból a közönség véres cafattá zúzását, akár annak árán is, hogy az EGÉSZ játékot újra kéne kezdeni, mert "meghal" a sofőr. Ezzel mindent el is mondtam a témában.

ügyfélszolgálatos 2012.06.08. 13:57:37

Nem értem hogy miért most akadt ki ezen az életerő dolgon? Már a CoD2 -ben is "troll" katonák nyomultak...

Arilian 2012.06.08. 14:01:34

Nem szeretem a szériát, de amikor arról beszél, hogy a játék ne legyen 'fun' mert a háborús sem 'fun' akkor kikapcsoltam. Direkt szar kellene szerinte legyen a játék.

De egyébként érdekes lenne egy Hardcore Medal of Honor, gyógyulás nélkül :)

mikka87 2012.06.08. 14:01:49

Bakker, a cím alapján azt hittem, valaki legalább csúnyán leoltotta őket amiatt, hogy gyakorlatilag a Cod kopijával próbálják visszaszerezni a Cod miatt rég elvesztett pozíciójukat, erre még itt értelmes dolgokról is beszélnek a játék kapcsán.. Megjegyzem, fentiek miatt is nem értem egészen ezek miért most kerülnek elő, hiszen Codban is újratöltődik az életerő.. Azért, mert ez most félig valós eseményeket dolgoz fel?

mikka87 2012.06.08. 14:03:42

Egyébként az e3-as gameplay bemutató alapján az új cod is szégyenteljes, de inkább csak olyan formában, hogy elég boring.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.06.08. 14:13:30

Lassan az egész játékipar szégyenletes. Bár olyan dolog fordul elő 2011 vége óta, ami ritkán. Egy éven belül - ez nem naptári év - 4-5 eredeti játékot is megveszek. Mi a bibi? Ezek az alábbiak voltak / lesznek.

Skyrim. Pusztán érdekelt, hogy mit tud. Az első 1-1,5 eufória, aztán rájöttem, hogy mégsem olyan. Egyszer végigtoltam és másodjára már nem tetszett. (A Gothic 2 NoTR kb. 4-jére is előszedtem évek után. Fantasztikus hangulata volt most is.)

Civ V Gods and Kings. Csak azért veszem meg, mert hátha, meg amúgy is, nálam a Civ = tradíció.

Baldurs Gate Enchanted Ver. Ez nem új, csak feltupírozás.

Új X-COM. Ez sziplra remake.

Sim City. A játék ötlete nem új, csak érdekel, hogy mit tud.

Risen 2. (Az első tetszett PB játékok hangulata jó.)

Mit akarok mondani? Semmi újat és kreatívat nem látok. Vannak tisztes iparosmunkák, szériák folytatásai, meg remakek. A többi meg egy fostenger. Mondjuk engem nem zavar. Temérdek jó régi játék van.

Egyszer talán lesz normális modern repszim is... (DCS World, BMS4 egyszer talán...)

schizofrenic 2012.06.08. 14:13:42

Ez a Tom McShae szellemi fogyatékos vagy az Activision fizeti. Teljes hozzá nem értésről árulkodnak a kérdései.

schizofrenic 2012.06.08. 14:15:30

Mondjuk a célját elérte, az ő videóját néztem meg én is...

Jester 2012.06.08. 14:23:18

TF2, DOTA2 ingyenes. 'nuff said.

Reg5 2012.06.08. 14:23:56

Jó lenne ez ha a 90%-a nem mellébeszélés lenne.

flamer 2012.06.08. 14:29:03

Ha valaki rászán egy fél órát, hogy végignézze, az lenne olyan kedves, hogy egy percben összefoglalja, hogy milyen érveket hoznak fel?

miguel_ 2012.06.08. 14:29:05

Nem ez az első alkalom, hogy a gamespot eladja magát, csak ez most egy picit körmönfontabb terv.

Amúgy a MoH nem azért szar, mert a sztorira épít és mégis számolja a headshotot, hanem mert az előző rész is a sztorira épült (legalábbis Goodrich ezt mondta akkor is), és kurvára nem emlékszem a sztorira, pedig végigjátszottam másfélszer.

.wilson · http://w576.tumblr.com 2012.06.08. 14:30:17

@MrEd: Tálibok afganisztánban, te lenni amerikai katona, menni megölni őket mind.

Kuz 2012.06.08. 14:32:14

éljen a Delta Force!! Abban emlékszem nem töltődött az élet és instant lábvisszanövesztő healthpack-ek se voltak. Bár én valami marha régen játszottam, szóval lehet az újabb verziókba ezek bekerültek.
De amíg lehet menteni-betölteni addig nem tökmindegy hogy valakinek visszatöltődik az élete, vagy addig próbálkozik újra meg újra míg életveszteség nélkül megcsinálja? Mármint az egész ott elveszti a realitást hogy "oh a francba fejbelőttek, kezdhetem megint a checkpointtól". Ha realisztikusat akarunk akkor köpje ki darabokban a DvD-t és törölje a játékot a winyóról. Akkor aztán végleges lenne a halálod...

miguel_ 2012.06.08. 14:36:53

@.wilson: ja, ennyi rémlik. Meg hogy baromi rossz volt a multi. De hogy mi volt Motherrel meg a többi fura nevű alakkal, fogalmam sincs.

Joey Greco 2012.06.08. 14:37:59

A Delta Force az más...az kult és 1 legenda.S nemkülönben rétegjáték.Nem annak szánták de az lett.Benne van az a draft ami ezek mind nincsen.
Hua :)

Grabbe · http://www.hirstart.hu/ 2012.06.08. 14:42:09

Anno még volt az a szerep/kalandjáték, hogy "Call of Cthulhu", na abban sem lehetett gyógyulni és valami irgalmatlan nehezen lehetett muníciót szerezni, mert a készítők a realitásra törekedtek - úgy tűnik túl reális lett.

Habár nem véletlenül hívják ezeket játékoknak; még a szó értelmezése is arra adhat okot, hogy nincsen sok köze a realitásokhoz - legalábbis ezen a téren.

schizofrenic 2012.06.08. 14:44:11

Számomra a legnagyobb probléma az egész kérdez felelekkel, hogy egy az iparban járatos ember úgy és olyan kérdéseket tesz fel mintha teljesen idegen lenne tőle az egész.
Az idejárók pontosan tudják, hogy rendszeresen kapunk az arcunkba olyan cikkeket meg "tudományos" megállapításokat, hogy a játékok így nevelnek agresszívvé meg így meg úgy lesz belőlünk sorozatgyilkos.

A probléma az egésszel az, hogy akik nem játszanak azok nem értik, hogy amikor te fejbelősz valakit az nem egy agresszív cselekedet és nem a fejlövés tényének örülsz hanem annak az apró mozgáskoordináció sikerességének amit a kezeiddel elkövettél. Ez játék, aminek semmi köze a valósághoz. Az emberek nagy része már attól is megdermed ha az utcán rákiabálnak. Akkor gondoljunk már csak bele, hogy milyen sokk lehet élőben egy lövöldözés közepébe kerülni.

Amikor edzésen pofon vágok valakit nem annak örülök hogy fájdalmat okoztam valakinek hanem annak hogy ügyesebb voltam a másiknál. Ez sport. És így működnek a játékok is.

Ha valaki azt kéri számon egy játéktól hogy nem egy olyan élmény amitől még két év után is ágyba vizelsz egy rémálom után az nem normális. Fogalma sincs mi a célja egy játéknak. Nem érti mit jelent a játékmechanizmus szó. Nem érti, hogy "fun" vagyis szórakoztató nem csak egy jó vicc lehet. Szórakoztató lehet egy kifejezetten drámai történet ami megindítja az embert vagy akár meg is siratja. Nem értem hogy lehet egyáltalán egy ilyen kérdést egyáltalán feltenni?!?!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.06.08. 14:49:31

@schizofrenic: A gamespotos csóka kérdez?

Egyébként az egyik mitha harcdore szimért sírna a másik meg a csillagos sávos hazafi, akik mintha az nyomán, hogy micsoda emlékmű a játék azoknak, akik valóban ottvoltak.

Szerintem simán elbeszélnek egymás mellett. Az egyik menjen és vegyen Arma 3-at, a másik meg csinálja amit eddig is. Mindkét termékre van vevő. Max a két tábor verbálisan üti egymást.

Én soha nem fogok ilyen FPS-kel játszani, szóval leszarom. Számomra a játékipar túlnyomó szegmense a látó- és érdeklődési körömön kívül van...

kozi001 2012.06.08. 15:01:13

@molnibalage:
Én is inkább előveszek lassan egy Baldur's Gate-t vagy egy Planescape Torment-et ha játszani akarok.

Már mindent csak MMO-ként, böngészes vagy online játékként adnak ki...

Lásd: Neverwinter Nights MMO, Settlers online, Age of Empires online...

szmoker (Homo Trollicus) 2012.06.08. 15:06:09

@molnibalage: "Sim City. A játék ötlete nem új, csak érdekel, hogy mit tud."

Új Sim City?!?!
Új Sim City!!!!
!!!!!4!!!!négy!

F*ck yeah! :)
(remélem a 6 éves 8800GTS-en eldöcög)

DS90 2012.06.08. 15:06:51

Azzal egyetértek, hogy a sok "EZ A JÁTÉK ÚJRAFOGALMAZZA AZ XYZ TÍPUSÚ JÁTÉKOKAT, ZSENIÁLIS, CSODÁLATOS, CSAK JÓKAT TUDOK MONDANI RÓLA" kezd kicsit unalmas lenni minden egyes kiadott játék esetén. Biztos, hogy az újságírók nagy része nem független, vagy legalábbis nem mindig

maycontainnuts 2012.06.08. 15:10:37

Ez a visszatöltögetős életerő csak a save/load lebutított/gyorsított alternatívája, de az tény, hogy utóbbi legalább a játékon kívülre viszi a meghalással/sérüléssel kapcsolatos dolgokat, az előző meg benntartja, ezáltal problematikussá teszi a sztorit és hitelteleníti a játékmenetet.

Pl. a mostani Diablónál is azon kellene megdöbbennem, hogy (Spoiler ALERT! )az egyik szereplő önként lemond a halhatatlanságról, miközben én magam is halhatatlan vagyok, mert halál esetén csak visszamegyek 500 méterrel az uccsó checkpointra, meg kicsit csorbul a máz a felszerelésemen. Akkor most mit kéne értékeljek?
Majd ha a halhatatlanság mellett lemond a checkpointrendszerről is, és fog végre sebződni is, akkor az már valami.

schizofrenic 2012.06.08. 15:16:26

@maycontainnuts: Játékoknál nincs hiteltelen játékmenet. Csak nem működő vagy frusztráló.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.06.08. 15:24:56

@kozi001: Az említett két játékra sem volt még soha időm. Pár NWN mod is a listán van.

wowerman 2012.06.08. 15:38:49

@molnibalage: Tudjuk neked minden szar az SG-n is. Mellesleg honnan vegyenek eredeti ötleteket? Már szinte mindent megcsináltak amire épeszű ember gondolni képes. Pont mint a filmeknél. Kezdjenek el LSD-zni a fejlesztők az új ötletekért? Ha nagyon új érdekel ajánlom neked a Curiosity-t, az új ötlet, a baj az hogy baromság, és csak egy szociális kísérlet Peter Molyneux-tól.

load error 2012.06.08. 15:41:22

Az Onionnak erről is van egy remek videója:
www.youtube.com/watch?v=A5tRNs2X5Q4

DeMarco 2012.06.08. 15:59:42

Ez érdekes kérdés. De pont ezen a blogon kell feltenni, aminek a neve IDDQD??? :)))

Már elfelejtettétek volna a Doom két legfontosabb cheatjét? Ezt álmunkból felkelve is tudjuk páran.

Biztosan a korral jár, de azt vettem észre, hogy évről évre fogy a türelmem. Már nincs meg bennem az alázat és az időm is erősen limitált. Egyszerűen nincs energiám ezredszeri nekifutásoknak. Valamikor régen a jumping jacket mérgemben kihajítottam az ablakon, annyira feldühített a sokadszori meghalás. (Bár egy fél óra után kimentem érte és végül végigjátszottam).
Ma már nem megy, irtó hamar elfogy a türelmem, de már nyugodtabb is vagyok, nem kapom fel a vizet, egyszerűen törlöm a játékot.
Ezért sem szeretem a túl realisztikus játékokat. Eleve kerülöm azokat a játékokat ahol nincs load/save, ahol nekem tetszik, vagy legalább rövidebb etapok után gyorsmentés.
A lövöldözős játékokban is utálom a gyors halált, de még jobban, ha nem ad elég lőszert a kedvenc fegyvereimhez... (Jah, idkfa...) Ennek ellenére kerülöm a cheateket is, igyekszem azok nélkül végigtolni.
Ezek az újabb COD-ok nem a szívem csücskei. Jobban kedvelem a 2.vh-s csatákat, mint a moderneket.

Mindenesetre én nem bánom, ha visszatöltődik az élet, ha realisztikusra vágynék elmennék katonának... Olvastam egy amerikai ezredes iraki szavait, aki elmondta, hogy az odavezényelt újoncok első (és sokszor utolsó) sokkja akkor történik, amikor kikerülnek harcba és rájönnek, hogy az nem cod, nincs több élet...

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.06.08. 16:36:13

"Hosszú még az út, amíg a videojáték-sajtót tényleg újságírásnak lehet tekinteni - a zsákszámra osztogatott ingyen játékok, a kiadó által fizetett stúdiótúrák, a szinte kizárólag pozitív előzetesek és a jövőbeni hozzáféréssel sarokba szorított írók nem éppen egészséges, vagy érett szakma képét adják (legalábbis a játékos fórumok 98 százaléka szerint)."

Oh, de sokat tudnánk mesélni hogy milyen volt - merthogy jó régen volt, amikor én játékokról írtam üzemszerűen - ez a valóságban!!! Ha érdekel az érem másik oldala - merthogy ügyesen elbújtál a golyóálló páncél mögé az utolsó fél mondattal -, akkor szívesen leírok pár sztorit, de szerintem Stökiék is tudnának ilyenekről mesélni. Az elérhetőségeim ismertek.

Most megyek és megnézem amit linkeltél.

Ironfist 2012.06.08. 16:40:54

@ügyfélszolgálatos:
"Nem értem hogy miért most akadt ki ezen az életerő dolgon? Már a CoD2 -ben is "troll" katonák nyomultak..."

Már a CoD2 is egy kalap sz@r volt.

bullseye 2012.06.08. 17:21:53

@MrEd: mondjuk én sem tudom hirtelen, hogy ki maradt életben, ki hal meg hősiesen, de szerintem jobb volt a sztorija, mint a COD állandó világmegmentéses rosszfiú hajszája.

@más, ez a "a játék ne legyen 'fun' mert a háborús sem 'fun'" tetszett. Jó látni, hogy más országokban is vannak puzsérok, akik mindent hihetetlen morális magasságukból szemlélnek.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.06.08. 18:00:32

Azt hiszem, a kommentelők többsége egyetért velem abban, hogy aki játszott 1990-2005 között, az nem igazán értékeli a 2005 utáni játékokat.

különvélemény 2012.06.08. 18:04:54

Aki gyorsan meg akar halni, játsszon a Vietcong-gal.

MoxNox 2012.06.08. 18:12:28

@maycontainnuts: Ne noobcore módban játsz, és akkor majd értékelni fogod :)

sztrelnyikov 2012.06.08. 18:37:15

Szerintem a MoH és a CoD az ilyen. Azok nem háborús játékok, hanem fun játékok. Az ArmA2, az háborús játék. Abban lelőnek és kezdheted elölről az egészet. Még keményebb volt az elődje (Op.Flashpoint) ott nem volt mentés, ott ha eltalálták a lábadat, akkor már csak kúszhattál és ha törzsedet vagy a fejedet is, akkor az egész 3 órája izzadva csinált küldetést kezdhetted a legelejéről.
Nem véletlen, hogy nincs akkora rajongótábora, mint a MoHnak vagy a CoDnak, de azért ott van és akinek realizmus kell az választhatja ezt is.

AbuBakr 2012.06.08. 18:41:53

a black water -be folyamatos a felvétel, úgyhogy ha valakinek a realitás hiányzik, jelentkezhet, még pénzt is kap érte

VT 135 2012.06.08. 19:08:51

No igen. A 6 év, nyomtatott szórakoztató számítástechnikai magazinnál dolgozás alatt én is megértettem, hogy 'legfőbb hatalmi ág', a média jómunkásemberei - a néhány nagy médiageci kivételével - a végletekig kiszolgáltatottak (lásd pl. nincs fix fizetésed, cikkpénzt kapsz, ha viszel számlát és a kiadó úgy gondolja, hogy ad pénzt a megírt cikkedért...).
Persze ennél a magazinnál csak nagyon ritkán lehetett ezt érezni, de megértettem: ha a kicsi, magyar játékfejlesztő cégek időnként befolyásolni tudják egy-egy cikk értékelését, akkor vajon mi történhet a politika világában, ahol egészen más tétek mozognak? Lehet találgatni...
Szóval nem véletlenül van az kitalálva, hogy a média talpasai legyenek a legkiszolgáltatottabbak - hiszen csak így lesznek kellően engedelmes szolgák, akik elvégzik a napi agymosást...

Uhu

privateer 2012.06.08. 19:09:37

@molnibalage: Kicsit off: Van modern, és jó repszim. MS FSX-et megvette a Lockheed. Prepar 3D néven már kint van. De ott az X-plane is. Igaz ezek polgári repszimek.

Void Bunkoid 2012.06.08. 19:41:38

@molnibalage: na, pont ezt akartam én is mondani, de megelőztél. Ha az újságírónak realisztikus harci szimuláció meg sebesülés kell, akkor játsszon az Operation Flashpoint/ArmA-sorozatok valamelyikével.

Sőt, még hellyel-közzel a Hidden and Dangerous játékok is realisztikusak voltak.

Ezek a cod/moh/bf cuccok leginkább csak látványos interaktív mozik, ahol egyfele lehet menni, és ilyen 4-5 másodperces időintervallumokon belül te határozhatod meg, hogy mikor b*ssza szét a szemben levő bunkert egy századnyi F-15ös, vagy mikor loccsanjon szét a feje a gaz ellenségnek, legtöbb esetben arabnak vagy természetesen orosznak :)

Ennél még tovább megy a Diablo-sorozat kattintóizomfejlesztő tréningje, de én vagyok a legeslegjobb, mert én már nem is játszok, csak game videókat nézek a jutúbon. A látvány, élmény megvan, minek bosszantsam magam azzal hogy még célozgatni meg kattintgatni is kelljen.

A szomorú ebben egyedül az, hogy ha így haladunk (mint én a gémvideónézéssel), akkor a konzol/pc-s játékokból PONT az az interaktivitás fog eltűnni hamarosan, ami miatt annak idején én a nyolcvanasok végén játszani kezdtem, és nem a bugyutábbnál bugyutább Van Damme-filmeket néztem a videón.

Hiába, butul az emberiség, no.

Void Bunkoid 2012.06.08. 19:44:39

@sztrelnyikov: nemigaz, az Op. Flashpointban küldetésenként lehetett EGYSZER menteni. De csakis egyszer, ha ellőtted az első ötpercben, akkor szopóálarc on :)

Az Armában már bármikor menthetsz, igaz, a lábellövős-kúszós poén ott is megvan, pl. próbálj így felszállni egy teherautóra :DDD

Void Bunkoid 2012.06.08. 19:52:54

A játékújságírásról meg hát...Magyarország-specifikusan: a hőskorban leginkább két ok volt, ami miatt érdemes volt gameújságba (a jó kis CoV, 576 és társai) írni - egyrészt mert mindenki kalózba' szedte-másolgatta a játékokat és nem mindenkinek volt kézikönyve, hogy tudja a mittomén F-567,34 és kétharmad repülőszimulátorhoz tartozó 58 billentyűs billentyűzetkiosztást, másrészt mert akkor még azért a játszadozó fiatalság zöme még csak az ékes russzkij jázikot kente, azt sem valami jól (manapság pl szinte lehetetlen olyan embert keríteni, aki JÓL tud oroszul, és még nem nyugdíjas), a játékok meg nagyrészt angolul kommunikáltak.

Ma már ezekkel nincs probléma, habár most is sokan kalózkodnak, de már a legtöbb játéknak alig van kezelőfelülete, valamint mostmár sokan jól tudnak angolul - ha meg netán nem tudnának, úgyis kijön a magyar lokalizált változata majd minden nagyobb kiadós játéknak, nem is kell hozzá külföldiül tudni.

No, de akkor mit lehet egy FPSről mondjuk írni?

"COD Black Ops2: egy közeljövőben játszódó FPS játék, futurisztikus kínai bizgentyűkkel meg a Terminátorból visszaköszönő UAV-kkel, Aliensből ismerős mozgásérzékelős smartgunnal. Lehet benne előremenni, néha kicsit hátra is, meg lehet lőni.
Néha előugrik egy-két QTE, amikor vadul nyomkodni kell a megfelelő gombot vagy kezelőt a kontrolleren. Tessék játszani!"

Így?

Littlerock 2012.06.08. 20:02:17

@Arilian: Chuck Norris talán végigvinné...

redriot77 2012.06.08. 20:04:31

@molnibalage: "Szerintem simán elbeszélnek egymás mellett. Az egyik menjen és vegyen Arma 3-at, a másik meg csinálja amit eddig is. Mindkét termékre van vevő. Max a két tábor verbálisan üti egymást."

Ott a pont uram! :) A MOH és a COD mindig is gondosan scriptelt interaktív mozik voltak, és nem is akartak mások lenni. Ha valaki több realizmusra vágyik akkor valóban ott az ARMA vagy a Red Orchestra.

Nem lehet mindenki hárdkór: van akinek egyszerűen kevesebb ideje és energiája van játszani, de azért néha kedve van hozzá. Sokan vannak, vennének játékokat, természetes hogy készítenek is nekik. Nincs ebben semmi rossz.

rognork 2012.06.08. 20:17:07

hogy a kérdésre is válaszoljon valaki: minden játéknak kurvára el kell szakadni a valóságtól, mert ha reális, akkor a júzer úgy kikúrja az ablakon, mint a sicc. az op flashpointot többen emlegették, én ott hagytam abba, hogy szakasz pk lettem, de sztem a legtöbben sokkal hamarabb abbahagyták.

ezt a videót meg meg se nézem, valahogy vitának álcázott reklám szag van.

bucbuc 2012.06.08. 21:09:24

@Arilian: Na de miért nincs ilyen? A diabloban van hardcore mód, nem elférne itt is egy ilyen?

Butulás, konzol a neved.

antiszociálisCDtok 2012.06.08. 21:11:42

Hát singleben nem érzem olyan elszállt dolognak a hp visszatöltődését, azt nézve, hogy tök egyedül hentelsz le több száz/ezer jól képzett katonát, ha lezuhansz pl egy repülővel vagy kilőnek alólad egy hummert elég gyorsan feltápászkodsz és már úgy lősz mintha semmi bajod nem lenne. Az előző Medal of Honor amúgy elég CoD koppincs lett, a multy is elég vacak volt pont ezért(artikulálatlan hentelés kicsi, zsúfolt pályákon tök egyforma fegyverekkel mint pl mw2/3 ban).

@MrEd: nekem annyi rémlik belőle, hogy valamelyik karakterre ráomlik egy ház meg talán lezuhan egy helikopter is és a végére meghalni is sikerül öhm végleg, meg van benne ac130

bucbuc 2012.06.08. 21:14:12

@schizofrenic: "Ez játék, aminek semmi köze a valósághoz. Az emberek nagy része már attól is megdermed ha az utcán rákiabálnak. Akkor gondoljunk már csak bele, hogy milyen sokk lehet élőben egy lövöldözés közepébe kerülni.

Amikor edzésen pofon vágok valakit nem annak örülök hogy fájdalmat okoztam valakinek hanem annak hogy ügyesebb voltam a másiknál. Ez sport. És így működnek a játékok is. "

_Te_ nem annak örülsz, van aki meg annak, hogy virtuálisan gyilkolhat. (Carmageddonnál láttam ilyet sajnos.)

grashrat 2012.06.08. 21:27:04

@molnibalage:
Baldurs Gate Enchanted Ver. hol szerezted meg? Köszi

Wertzui 2012.06.08. 21:40:39

Szóval akkor Medal of Dishonor?

Wertzui 2012.06.08. 22:21:17

Ha már titkos helyek (na jó talán még nem hozta fel senki) olyat gondoltam, hogy egy modern lineáris, hűderealisztikus, agyonspoilerezett, szétcutscenelt FPS-be raknék egy szürrealisztikus, nehéz, oldschool játékmenettel rendelkező (Doom/Duke Nukem 3D szintű) titkos pályát. A pályát úgy lehetne előhozni, hogy kemény drogot kell felvenni. Ha csak simán beadjuk, akkor kinyír, azzal az üzenettel hogy ez túl kemény neked. Egy bizonyos esemény után lehetne aktiválni, mondjuk pl egy nagyobb killstreak után (hintként rádióüzenetbe valaki azt mondaná neked hogy "Wow, you're tougher than a hard drug!") Ezután egy megadott helyen kellene beadni a drogot (hintként injekcióstűk lennének ott elszórva), beadásra betöltődne a titkos pálya. Az égbolt a háttérzene vizualizációja lenne, mint valami zenelejátszóban és Chuck Norrisos izompólót viselne a főhős. Az ellenségek és a főellenség a titkos pályán a játékbeli gonosz szervezetnek a logójából származnanának, és ha sikerül végigvinni a titkos pályát, a játék hátralevő részében a gonoszok logója megváltozna valami viccesebbre, anélkül, hogy a játékban bárki is észrevenné.

Wertzui 2012.06.08. 22:28:22

@Wertzui: Hopsz, killstreak multiban van.

NagyH · http://katpol.blog.hu 2012.06.08. 23:31:11

Csak egy újabb forduló a feneketlen hardcore vs kazuár vitában. Azt meg már ezerszer kifejtették itt is és máshol is, hogy miért tolódott el a játékfejlesztés a casual irányába.

@AbuBakr: Magunkfajta csupaszseggű civilként azért oda nem nagyon lehet bekerülni. Főleg hogy Blackwater mint olyan már nem is létezik. Arról nem is beszélve, hogy legtöbbünk itt vsz túl idős vagy eleve alkalmatlan katonai szolgálatra :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.06.09. 00:05:24

@wowerman: Túrót. A legtöbb RPG harc és mágiarendszere olyan primitív, hogy sírni lehetne rajta.

Dinamkius helyszínnel rendelkező RPG? Hm..? Hol van?

Hát dinamikus hadjárattal bíró repszim? Falcon 4.0 óta lényegében semmi.

A startégiai játékok terén is n+1 játékelem újítás lehetne, csak meg kellene írni, tesztelni meg kirpóbálni. Szarnak rá megcsinálni, újító személet sehol.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.06.09. 00:10:32

@privateer: Ez a baj, polgári. Az életben sem túl izgalmas dolog leszámítva, hogy más emberek és a sajátodé van a kezedbe. Virtuális repkedésnek nekem kevés. :(

@Void Bunkoid:

A Runaway point&click gammával soha nem tudtam játszani. Megnéztem a longplay videót. Jobb volt, mint sok film.

@redriot77:

Hát igen. Valaki a H.A.W.X-re izgul valami meg Lock On / DCS / Falcon 4.0 utódainaka realizmusára.

A probléma ott van, hogy egyesek szemében túlságosan az igénytelenség felé mozdultunk el.

Az RTS is lehetne máshogy RTS, de azzal sem igen kísérletezik senki egy-két rétegjátékot leszámítva...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.06.09. 00:11:22

@grashrat: Sehonnan, tervezem. Az régi "megapackot" megvettem, de soha nem volt időm még elkezdeni sem. Mire lenne, addigra talán kijön az enhanced is.

Brushy 2012.06.09. 03:56:14

@különvélemény: Na az volt az egyetlen olyan FPS, ami szvsz tökéletes egyensúlyt talált a realitás és a szórakoztatás közt. Aki nem játszott vele, annak annyi, hogy minden küldetésen volt (ha jól emlékszem 7) korlátozott számú mentési lehetőséged. A sebzés is érdekes volt, mert ha bekaptál egy lövést, akkor egyrészt vesztettél HP-t, másrészt a maximum HP-d is folyamatosan csökkent, egészen az aktuális értékig. Na olyankor kellett az, hogy fedezékbe vonulsz, majd ellátod a sebeidet. Ha az osztag medicje kötözött be, akkor fullra visszaállt a max HP-d. (Igen, jól gondolod, a játékszopatós pályáin sokszor egyedül voltál.:) Ez a rendszer mindig is tetszett.

A fenti videót még nem néztem és bár lehet a fickó fizetett, de én nekem látatlanban az a bajom a felvetett problémával, hogy nem illik egy játékban a kettőt összehozni. Tehát egy realisztikus környezetben, félig valós eseményeken alapuló háborús fps szerintem egy olyan stílus, ami valahol azért komolyan veszi magát. Míg a headshot counter meg multiba, meg bevallottan ökörködős játékokba való. Nekem ez így a problémám. Már amennyire lehet ma már egy Mohát, codot, battlefieldet komolyan venni.:)

algi 2012.06.09. 03:56:32

Szóval lesz hardcore mód, ami pont azt tudja, amit a srác elvár. Innentől kezdve…

GameDroid 2012.06.09. 09:20:41

Pár éve nem követem a játékipart, mert semmi újat nem mutat. Tömeggyártás van, fizetett cikkekkel, nulla innovációval, egyre primitívebb játékmenettel, instant élményt nyújtó ökörködések 10-16 éveseknek és konzolidiótáknak. Az egészre a Skyrim tette a "koronát", ami a monoton játékmenetével, végtelenül buta rendszerével, kiszámíthatóságával stb. stb. mégis a "legjobb rpg" címét kapta mindenhol. Mire?

Az egész mai mainstream legalább annyira fos, mint a tonnaszámra megkreált popsztárok, nulla értékekkel. Az indie szférában találni esetleg értékelhető alkotásokat, de amin Ubisoft és hasonló logo van, messziről kerülendő.

2012.06.09. 10:40:51

a gamespotnál kommerszebb gamer oldal nem létezik. minden csak hype, nyilván ez is. azt merik lehúzni, ami kis költségvetésű indie, mert abból úgysem jönnek be a pr-cikk bevételek, vagy ami annyira nyilvánvaló, hogy még a az ő olvasóiknak is feltűnne, ha mondjuk 3 pont fölé értékelnék. úgyhogy valószínű ez csak reklám és nem mostantol fordul meg a föld forgásának iránya.

egyébként meg annyira valós egy játék amennyire az akar lenni, nem tudom ebbe mit lehet belekötni, nagyon mű az egész sztori és egyben nagyon jellemző is erre a korra.

wowerman 2012.06.09. 11:21:57

@GameDroid: nem értem, egyszer az a bajod hogy instant élményt nyújt egy játék, egyszer meg az hogy monoton... wtf

whitewolf688 2012.06.09. 15:46:23

@GameDroid: a Skyrim monoton? 6 alkalommal játszottam végig és még mindig tud újat mutatni. Folyamatosan jönnek ki hozzá az új patchek, most jön az új kiegészítő (igen dlc, de 10 óra játékidő már kieg. nálam), és még jön 2 hozzá.

Van 4 guild, 4 olyan sztorival, ami más műfajban már egy egész sztori. Mindegyik guildnél még a befejezés után is van bőven mit csinálni (ezalól kivétel a Dark Brotherhood, ellenpontja a Thieves Guild). Emellett ott van a polgárháború, a mellékküldetések, a rengeteg easter egg, a Daedric Prince questek, na meg a fő küldetés a maga pompájában.

És ez neked monoton? Ahányféleképpen lehet ezt játszani már az maga egy élmény, nincs merev rendszer azt játszol amit és ahogy akarsz.

Ha nem jött be, sajnálom, te véleményed, de ne fogd egy olyan tényezőre ami aztán nagyon nem illik a játékra.

Reactor 2012.06.09. 19:21:25

@mikka87: A Medal of Honor sorozat jelent meg hamarabb, mint a Kell a Dutyi, szóval technically a Kell a Dutyi kopizza a Medal of Honor-t.

@DS90: Az újságírók többsége nemhogy nem játssza ki,de ki sem próbálja a játékot. Max. megnéznek róla egy 5 perces játékmenet-videót a jewtube-n, oszt annyi. Meg egyébként is, a firkászoknak nem az a lényeg hogy igazat írjanak a játékról, hanem hogy vegyék-vigyék a játékot. Nem véletlenül van a szarnak még nagyobb marketingje, a Sztálin Subway 2 is agyba-főbe volt dícsérve, közben pedig egy játszhatatlan szar...
Amíg az újságírók nem a realitásra törekednek, hanem reklámhordozót csinálnak a cikkjeikből, senki nem is fogja komolyan venni őket. Period.

@wowerman: Ki lehet találni simán új ötleteket is. Nézd meg,ott volt a Limbo. 10-ből kilences értékelést kapott. Előtte konkrétan 1 darab dark-gothic játékot se ismertem. Többek közt én is azért a Tristania 2-t fejlesztem, mivel ez még egy egészen szűz terület a játékfejlesztésben.
Enyhén szólva unalmas hogy minden harmadik játékban nácikat, robotokat meg marslakókat kell irtani, és van valami semmitmondó kis története jobb esetben, hogy a Krixkraxiak megtámadták a Lumbulábiakat, és neked, mint a Lumbulábi Birodalom hős katonájának, egymagadban le kell győznöd a Krixkraxi Birodalmat, a gonosz fővezért is beleértve.
U-NAL-MAAAAAAS. Akinek csak ilyenre futja, az ne készítsen játékot, menjen el inkább péknek.

Nézzünk szembe a tényekkel: lehetetlenség mindenkinek megfelelni. A játékosok egyik felének a legnehezebb fokozat is túl könnyű, és azért verik a tamtamot, hogy élőben miért nem halnak meg, ha a játékban lelövik őket, a játékosok másik fele pedig elvárja hogy minden játékban "Press any key to win" opció.

Azért van manapság annyi dedós könnyű játék, mert a programozók segglusták, a grafikára marhára odateszik magukat, a játék többi 80%-a meg egy kalap szar. Amit csak lehet, scripteléssel oldják meg, szanaszét van scriptelve az egész játék, tényleg inkább már film, mint játék. A pályákon össz-vissz EGYETLEN útvonal van, szóval kb. a pályák nem mások mint szépen kidekorált folyosók, elvégre a fejlesztőknek nem a minőség számít, hanem a mennyiség. Legyen profit, a többi meg kit érdekel? A bugyuta tömegeknek a szart is el lehet adni megfelelő reklámmal...

Pontosan ezért lesz a Tristania 2 a legnehezebb FPS játék, ha majd elkészítem. Azon senki nem fog átjutni, ezt garantálom :P

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2012.06.10. 11:26:31

@ojio: Richard Burns Rallyban van valami ehhez hasonló. Ott ugyan nem a sofőr hal meg, de a versenyednek annyi, ha elgázolsz valakit, persze csak akkor ha nem kezdő szinten indulsz neki, hanem pro-n. Akkor mondjuk 6-nal lekoccolod a fát és az autó is megáll. :-)

www.youtube.com/watch?v=5XwovJ1-LeA

moli 2012.06.10. 16:45:38

@GameDroid: az igazsag az, hogy megoregedtel, es mar nem is koveted a jatekipart, ezert nem ismered a forradalmi jatekokat.
fentiektol fuggetlenul meg a driver san francisco es a rayman origins jo ubisoft jatek volt.

mikka87 2012.06.10. 18:05:16

@Reactor: mint irtam: "gyakorlatilag a Cod kopijával próbálják visszaszerezni a Cod miatt rég elvesztett pozíciójukat". MOHA előbb volt, tudom, és tudtommal a COD készitők léptek ki a moha teamből és lenyomták a moha stábot, most meg már a moha a codot kopizza vissza a modern hadviseléses okosságával - csak rosszul. erről beszéltem, hogy azt hittem ennek szól a cimben szereplő szégyenletes.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.06.10. 18:32:37

@online távmunkás: Játszottam az általad említett időszakban, de bőven akad olyan 2005 utáni játék amit értékelek. Pl. Bully szórakoztató volt. L.A. Noire is. Red Dead Redemption is.

Konzolos casual játékok kapcsán: Kinnect Sports mindkét része.

Dagda 2012.06.10. 20:13:04

Az a játék, ami "életszerű" az unalmas.
Más a játékok filozófiája és mechanizmusa, az élet visszatöltődés vitája kapcsán akkor már felmerülhetne hogy miért nem tarja a program nyilván a játékos sérülését, vérveszteségét, hogyan képes olyan sokáig futni, annyi felszerelést magával vinni, miért nem homályosul el a látása füstben, egy-egy sérülés után miért nem lábadozik hetekig.
Beláthatjuk hogy nem sok értelme lenne így játszani. :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.06.10. 22:28:44

@TheElf: Ezek pont nem a mainstream játékok, amiket agyonsztároltak és a fiatalok epekedve vártak.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.06.10. 23:06:51

@online távmunkás: Én nagyon elégedett vagyok jelenleg a GTA 4-gyel, a Mass Effect 2-vel, stb. is. Ezek között már vannak nagyobb nevek :)

De a Kinnect Sports kapcsán kevés nagyobb nevet tudok, és a 2es részt sokan várták nagyon... Szerintem a 3ast is fogják.

Vannak olyan cégek akiknek elhiszem, hogy a következő játékuk is jó lesz. Talán ezért várom annyira a GTA V-öt.

De a 2005 utáni játékoknak nem kell feltétlenül nagy játéknak lenni. Nem tudom mond-e neked valamit az XNA név. Igen, az amatőr / független / stb. játékfejlesztők kiszolgálására szolgáló Microsoftos csomag. Windowsra, XBOX 360ra, Windows Phonera, stb. is lehet játékot fejleszteni vele.

Akadtak olyan játékok amiket valaki hobbiból írt, sok más hobbi fejlesztő várta, és ha nem is voltak hatalmas játékok, mégis éppen úgy élveztük őket, mint a hőskor hobbiprojektjeit. Más kérdés, hogy ugye volt szerencsém olyan játékhoz amit nem "megvenni, letölteni és játszani" kellett, hanem lefordítani és tesztelni :)

Sosem voltam konzolos, de mikor visszaköltöztem Budapestre, úgy döntöttem, a testmozgáshoz Kinnect vagy Wii kellene, de éppen az XNA miatt döntöttem az XBOX 360 mellett. Amit eddig megvettem azt többnyire nem bántam meg.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2012.06.10. 23:15:15

Annyiban jogos a panasz, hogy ha visszatöltődős életű a főhős egy játékban, akkor az legyen valami scifivel vagy mágiával megmagyarázva, és ne reáliskinézetű, pláne ne történelmi hűségre törekedő sztorival nyomuló játék legyen. Nem az a probléma a hiteltelenséggel, hogy nem olyan mint az igazi, hanem hogy nem olyan a szabály, mint a virtuális világ. Ha az a virtuális világ, hogy 1944, akkor ott le legyen visszatöltődő az életerő, hanem próbálkozzon a játékos túlélni, és a játékélményt az epizódonkénti visszatöltéssel oldják meg.

A visszatöltődő életerő, mint játékokban felmerülő elem nem hülyeség, mert jól kiváltja a save/load megszakításokat, inkább bennehagy a flow élményben, de kell hozzá akkor is a virtuális világba illeszkedő sztori. Ez mondjuk a Deus Ex szériában nagyon szépen bennevolt: meg volt magyarázva, hogy miért is töltődik az életerő, vagy extra munkát kellett végezni ahhoz, hogy megkapjuk a képességet.

algi 2012.06.10. 23:45:46

@flugi_: Nem, a probléma az intuícióval van. Ha nem életerőnek neveznék azt a csíkot, hanem mondjuk "készenlét"-nek, akkor máris hiperrealisztikussá válna a dolog? Az tök reális, hogy az ember néha megpihen, mielőtt továbbindul. Ezt el tudják érni a visszatöltődő életerővel. Egyáltalán nem kell az életerőnek holmi misztikus életenergiát jelentenie.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2012.06.11. 00:12:41

@algi: ?? mármint hogy a készenlét mondjuk csökken attól, hogy belelőnek a lábadba, majd egy kis pihenés múlva a golyóval a lábban már vissza is gyűlik a készenlét? Ennyire azért ez nem egyszerű.

Egyszer ki kéne számolni, hogy melyik játékban átlagosan mekkora tömegű/térfogatú lövedéket gyűjt össze a karakter egy végigjátszás alatt (a save/load visszatöltések nélkül, mintha minden elsőre sikerült volna) :)

algi 2012.06.11. 00:31:08

@flugi_: Mármint nem azt kellene nézni, hogy mely értékeket hogyan hívnak, hanem azt, hogy mi az "emergent gameplay", vagyis a szabályoknak köszönhetően hogyan viselkednek a játékosok.

Ha a játékban fedezékről fedezékre rohansz, miközben lőnek rád, és időnként a fedezékben megpihensz, és a példa kedvéért feltételezzük, hogy a valóságban is a katonák fedezékről fedezékre rohannak és időnként megpihennek a fedezékben, akkor tök mindegy, hogy milyen játékmechanizmussal bírják rá a játékost, hogy így viselkedjen, mert a végeredmény a valósághoz hasonlatos lesz.

Nem kell a "HP"-t feltétlenül "egészségi állapotnak" értelmezni, ha ez akadályoz abban, hogy beleéljük magunkat a játékba.

sztrelnyikov 2012.06.11. 10:16:33

@Void Bunkoid: ArmA-ban is csak egyszer menthetsz, ha nem easyben (vagy regular vagy mi a szösz a neve) játszod. :D Normál fokozaton ott sincs mentés. Vagyis igazad van: egy mentés van.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2012.06.11. 18:07:58

@algi: "tök mindegy, hogy milyen játékmechanizmussal bírják rá a játékost, hogy így viselkedjen, mert a végeredmény a valósághoz hasonlatos lesz."

egyáltalán nem értek egyet. A játékos játékbeli viselkedése lesz hasonló, ami lényegében független a játékélménytől. Ugyanaz a játékbeli viselkedés játékszabálytól függően adhat flow élményt, vagy nem. Flow élmény pedig akkor van, ha a játékos bele tudja magát élni a virtuális világba. Ha a virtuális világ nem konzisztens, akkor ez nem megy.

Például hiába volt egy rakat effekt meg spéci mozdulat a Total Overdose nevű miacsudában, lélektelen vacak. Ugyanazok az effektek egy jól kitalált virtuális világban viszont játékélményt adnak. Ugyanazok a lövöldözési mozdulatsorok, amik a Total Overdose játékban sikeresek a játékszabályok szerint, egy Max Payne-ben még élményt is adnak.

algi 2012.06.11. 18:26:41

@flugi_: Na, jó, de ebben a konkrét esetben, ami az interjúben elhangzik, konkrétan egy változónak a viselkedéséről (és szerintem elnevezéséről) van szó. Azt hozzák fel, hogy a katona gyógyul (mármint rövid határidőn belül). Ezek szerint a srác úgy gondolja, hogy ha nem gyógyulna a katona, akkor egy egydimenziós érték realisztikusan ábrázolná az egészségi állapotot? Már a DnD asztali játékban is elmagyarázzák, hogy a HP nem a testen keletkező fizikai sebeket jelenti, hanem egy elvont érték, ami azt mutatja, hogy mennyire közel van a karakter a halálhoz.

Egy ellene intézett sikeres támadástól közelebb kerülhet ahhoz, hogy meghaljon, de ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy még épp annyi % vér van a testében az elvérzéséig vagy ilyesmi.

Én pl. Mass Effect 3-at szoktam játszani, ahol a fedezékben visszatöltődik az életerő egy része, illetve megfelelő eszköz alkalmazásával a teljes életerő. Én egyáltalán nem érzem ezt irreálisnak, mert ugyanúgy félek kidugni a fejem fedezékből, mintha valóságos golyók röpködnének. Tehát másfajta eszközzel ugyanazt a hatást éri el a játék. Félek előjönni fedezékből, nehogy meghaljak. Előbb inkább pihenek, hogy aztán újult erővel induljak neki. Ez nekem kifejezetten segít beleélni magam a csatába annak ellenére, hogy ha a hivatalos elnevezéseket vesszük, akkor az jön ki, hogy "pár másodperc alatt visszagyógyulok."

Nekem meg az a véleményem, hogy ostobaság azt feltételezni, hogy az a piros csík valaha is a kapott sebeket jelezte (még úgy is, hogy ez volt a fejlesztői szándék). Nem a HUD-on megjelenő virtuális értékek alapján kell eldönteni, hogy realisztikus-e a játék, hanem a játékban történő események és a játékosi reakció alapján. Ha a játékosban több lesz az adrenalin, ha a karakter HP-ja visszagyógyul, akkor jól csinálták, mert bár sosem voltam éles küzdelemben, lefogadom, hogy ott tombol az adrenalin.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2012.06.12. 00:02:02

@algi: értem amit mondasz, de nem a felvetésemre reagálsz. Persze hogy mindegy, hogy mi a _neve_ egy csíknak. Az a lényeg, hogy konzisztens-e a virtuális világ. Egy Mass Effect játékban, ami egy scifi, ott lehet olyan fogalmakat építeni abba a virtuális világba, hogy mi az a tetszőleges nevű dolog, amivel az életerőt méri a virtuális világ.

Csakhogy egy világháborús játékban ezt a világ konzisztenciájának sérülése nélkül nem lehet megtenni. Naná, hogy akárhogy lehet hívni, de tetszőleges névvel inkonzisztens egy amúgy történelmi hűségre törekedő virtuális világban az a tény, hogy a golyókat a főhős kilószámra abszorbeálja.

Egy szimbolikus medic beavatkozása, vagy egy szimbolikus elsősegélycsomag használata, és bizonyos kezeletlen mennyiségű ólom utáni állástöltés legalábbis jobban fenntartja a konzisztenciát.

Persze a virtuális világ konzisztenciája csak akkor szempont, ha a játékos el akar benne merülni. Aki a COD sorozatot cybersportnak fogja fel, annak természetesen nem számít, és őrá a te érveid tökéletesen állnak, és ezt nem is vitatom. Én azonban kipróbáltam valamelyik ősi epizódot valamelyikből, és felbosszantott, hogy mennyire irreális az egész, tehát hagytam a fenébe, és azóta se érdekel se a cod, se a moh. Világháborús játékból eddig szinte csak a day of defeat jött be.

algi 2012.06.12. 04:29:46

@flugi_: Ja, értem. Így már nagyrészt egyetértek veled.

Hipper 2012.06.13. 13:33:25

@maycontainnuts: Sikerült pont azt a játékot (Diablo) példának hozzad, amiben pont van hardcore mód, ahol cseszheted a checkpontokat mert végléges karakterdöglés van :)) Próbáld ki HCban érezni fogod a haláltól való rettegést (főleg 3K ms latencyval):)

Reactor 2012.06.13. 15:53:15

@mikka87: Igen, így már igaz :)
A visszatöltődős életerő egyébként se a Kell a Dutyi találmánya...használta előtte már a Close Quarters Conflict is, és a Mortyr 3 is.

maycontainnuts 2012.06.14. 18:16:59

@Hipper:
"Sikerült pont azt a játékot (Diablo) példának hozzad, amiben pont van hardcore mód, ahol cseszheted a checkpontokat mert végléges karakterdöglés van"

Ebben teljesen igazat adok neked (pláne a lag miatt. : )).
Az állítólagosan "halandóvá" lett fazon viszont pont ugyanannyira sebezhetetlen Hardcore módban is. Nem?
(De a sztoriban voltak számomra egyéb furcsaságok is, de hátha ki tudsz segíteni, mert én értek félre valamit)
(Megintcsak Spoiler alerteznem kell)
A démonurakat most (is) egy kristályba akarják terelni, hogy azt szétzúzva végre elpusztítsák őket (Btw. ők nem halhatatlanok?). Miközben a démonurak (egy része?) már korábban is benne volt X darab kristályban, de akkor valahogy mégse merült fel ez a kézenfekvő lehetőség senkiben, inkább megvárták, hogy kiszökjenek...

TARTYOM 2012.06.17. 01:25:40

A MOH csak alkalmazkodik a Cod széria utáni lebutuláshoz.. Pontosan ez látszik a Battlefielden is..

Hipper 2012.06.19. 01:50:47

@maycontainnuts: Ebben igazad van Tyraelt (halhatatlan fazon aki halandóvá lett) sose láttam kinyíródni... etől még lehet halandó csak nagyon nagyon nagyon nagyon erőős :) A második felvetésed a démonurakkal kapcsolatban: logikailag szinte minden mesében találhatunk bakikat, de a mesében bármi megtörténhet végül is (sok mese szól arról, hogy valami halhatatlant kell megölni vagy egy halhatatlant kell megmentenie egy halandónak). Az eredeti témához visszakanyarodva: azért egy diabloban ami egy mesevilág valósághű dolgokat számonkérni szerintem felesleges, de egy COD vagy MOH világában már van értelme, főleg akkor, ha a fejlesztők és a kiadó is arról beszél mennyire nagyon törekedtek a valósághű ábrázolásra. Más kérdés, hogy egy teljesen valósághű ábrázolás mennyire csapná agyon a játékélményt.

anarch 2012.06.19. 10:23:25

Jaja, bezzeg a régi jó élethű játékok... a [url=http://www.youtube.com/watch?v=Yy5j0L6o6ns]tapper[/url] pl. miért dolgozik több söntéspulttal... és miért közeledik hozzá a fogyasztó vendégsereg a pult mentén? Pfujj de nem életszerű :P A cseresznyétől szellem-evővé váló APEH logóról már nem is szólva.

Egy JÁTÉK legyen játék, legyen hangulata és legyen élmény vele játszani. Mondjuk a háborúsok nekem annyira nem jönnek be, de másnak meg gondolom a Thief-ek nem jönnek be annyira ahol nem is lehet ölni (experten).

anarch 2012.06.19. 10:43:07

Jah, ha már az "életszerűség"nél tartunk, javaslom a Freeman's mind-ot: fazon HalfLife 1-t tolja végig életszerű kommentekkel, Gordon Freeman szemszögéből.

Első rész:
www.youtube.com/show?p=bYPdeqBaYDg
süti beállítások módosítása