Hosszú még az út, amíg a videojáték-sajtót tényleg újságírásnak lehet tekinteni - a zsákszámra osztogatott ingyen játékok, a kiadó által fizetett stúdiótúrák, a szinte kizárólag pozitív előzetesek és a jövőbeni hozzáféréssel sarokba szorított írók nem éppen egészséges, vagy érett szakma képét adják (legalábbis a játékos fórumok 98 százaléka szerint). Éppen ezért meglepő, ha valaki különösen negatívan kel ki valami ellen, főleg, ha az még meg se jelent. Nem tudni, Tom McShae, a GameSpot szerkesztője tényleg tökös-e, az viszont biztos, ha valamiről azt mondja, hogy "szégyenteljes, megalázó", arra általában mindenki felkapja a fejét. Például maguk a fejlesztők és a kiadó, akik ahelyett, hogy titokban és persze kollektíven küldenék el McShae-t melegebb éghajlatra, inkább csinálnak belőle egy PR eseményt, meghívják egy vitára, az egészet pedig rögzítik is.
A párbeszéd a modern környezetbe ágyazott, nem teljesen fiktív missziókat bemutató Medal of Honor: Warfighter kapcsán pattant ki, amely McShae szerint a visszatöltődő életerővel, illetve a headshot-számlálóval dózerolja le az előző Medal of Honor óta hangoztatott hitelességet, a katonák emlékének tiszteletben tartását, ráadásul teljesen valótlan képet fest a háborúzásról.
A másik oldalon Greg Goodrich, a játék producere foglalt helyet a vitában. Goodrich igazi veterán, dolgozott Steve Jobsszal a NeXT-en, producerként a Redneck Rampage, a Kingpin, a Return to Castle Wolfenstein is a nevéhez köthető, de a Spyro franchise feltámasztásában is aktív szerepelt vállalt, pár éve pedig az EA Los Angeles / Danger Close kulcsfontosságú embereként gyúrta át a modern háborús játékokról alkotott képet, úgyhogy tudja, hogy miről beszél.
És beszél, sokat, a vita közel félórás, de minden percéért megéri, mert remek kérdéseket és remek érveket dob fel a levegőbe arról, hol a határ a szórakozás céljából gyártott termékek, a hitelesség, illetve a szenzációhajhász, a kontextusból egy-két dolgot kiemelő újságírás között.
Kommentekbe jöhetnek vélemények mindkét oldalról: az újságírásról is, és arról is, hogy meddig szakadhat el egy félig-meddig valós eseményekre épülő játék a valóságtól.
Utolsó kommentek