Az idei Quakeconon John Carmack bejelentette, amit mindig be szokott, ha elkészül az új grafikus motorja: azt, hogy az előző, kiöregedett engine forráskódját közzéteszi, minden opensource-hívő nagy örömére. Aztán telt-múlt az idő, és nem nagyon történt előrelépés az ügyben, mígnem JC most a Twitterén kibökte, mi a gáz: a céges ügyvédek cseszegetésének engedve átírja a több mint hét éves programot. Emiatt aztán az egész nyíltforráskód-projekt átcsúszik 2012-re.
A probléma gyökere a stencil shadows nevű árnyékolási technológia megvalósításában van, ehhez ugyanis anno Carmack olyan algoritmusokat talált ki, amelyekről kiderült, hogy már szabadalmi oltalom alatt állnak, a hangkártyákat gyártó Creative védette le őket. A két cég 2004 nyarán, röviddel a játék megjelenése előtt talált is megoldást: az id Software licencelte a játékhoz a Creative EAX nevű cuccát, ami pénzzel is járt meg jó reklám is volt, és cserébe engedte a szabadalmaztatott algoritmusok használatát.
Igen ám, de arra nem tért ki a megállapodás, hogy mi van, ha Carmack hét évvel (ami a játékiparban ugye nagyjából két jégkorszakot jelent) később a nép közé akarja szórni ingyen a kódot. Hát úgy néz ki, az van, hogy a jogászok letiltatták Carmackkal a nyíltforráskód-bulit, aki most inkább újraírja a problémás kódrészleteket.
Utolsó kommentek