HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Uwe Boll titka

2011.10.27. 09:00 hancu

Ha van ember, aki nem osztja meg a játékostársadalmat, és mindenki egyöntetűen, őszintén, tiszta szívből rühelli, az Uwe Boll, alias Az Ember Aki Videojátékokból Csinál Iszonyatosan Rossz Filmeket. A legenda szerint valami trükkös német adókiskaput kihasználva, mert hogy nem kell visszaadni az állami támogatást, ha veszteséges a filmed, vagy valami hasonló. Aki csak egy random negyedórát is látott a mester tetszőleges művéből, biztosan feltette már magának a kérdést: hogyan lehet ilyen szinten nézhetetlen szemetet gyártani? De tényleg, mik lehetnek a műhelytitkok? Na, most eláruljuk, illetve nem is mi, hanem a Bloodrayne-film forgatókönyvírója, Guinevere Turner.

 

Angolból kicsit gyengébbeknek, a munkafolyamat nagyjából a következő: 1. ordítsd le a forgatókönyvíród fejét, mert késik, 2. ahogy leadja az első vázlatot, mondd azt, zseniális, és kezdd el a forgatást azonnal ez alapján, 3. útközben dobd ki a forgatókönyv 80 százalékát és improvizálj, 4. ???, 5. profit!

74 komment

Címkék: film uwe boll facepalm

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr293332320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burwor · http://loot.blog.hu 2011.10.27. 09:16:32

Bocsánat, nem értettem a negyedik lépést.

Gretzky99 2011.10.27. 09:25:32

Én már azon is meglepődtem, hogy egyáltalán van forgatókönyv. Csak azt nem tudom, ki az a barom, aki még mindig pénzt ad neki filmekre?

bucbuc 2011.10.27. 09:43:37

@Gretzky99: Aki adót akar kerülni.
A legendákkal ellentétben nem csak a szarrá adóztatott Magyarországon nagy az adóelkerülési hajlam.
A filmipar pont ideális terep ehhez. Ez alól Hollywood sem kivétel egyébként...

Gretzky99 2011.10.27. 09:54:49

@bucbuc: Ok, akkor azt kérdezném meg tisztelettel, hogy akinek ilyen játékok jogai vannak a birtokában, azt mi veszi rá arra, hogy saját hozzájárulásával meggyalázzák őket a nagyközönség előtt?

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2011.10.27. 10:48:25

@Gretzky99:
Valahogy így mehet ez:

Uwe boll bekopog a Majescohoz.
- Hogyé a Bladréjn jog?
- Öööö...nemtom, mondjuk 10 millió dolcsi?
- Oké. Tessék.
- Viszlát, sok sikert!

Gretzky99 2011.10.27. 10:55:31

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: Látom már, túl naiv vagyok. Azt hittem, ha valaki elkészít valamit, akkor nem szereti, ha szarba tapossák jó mélyen, és még ráadásul közszemlére is teszik. Persze lehet, hogy igazatok van, és ennyi pénzért én is feladnám az elveim.

Arilian 2011.10.27. 11:54:30

10M$ért? Feladnád :)

wpet 2011.10.27. 13:11:27

Bollnak állítólag sok pénze van, tehát csinálhat szart is, ha ahhoz van kedve, nem függ a bevételektől.
Az akadékoskodókat pedig móresre tanítja.

www.youtube.com/watch?v=swg4SshYx2E

Cadaver!! 2011.10.27. 13:17:43

@Burwor: www.youtube.com/watch?v=TBiSI6OdqvA
Ez lett megméseítve azóta, amit Hancu mester is használt. :)

Mostly Harmless 2011.10.27. 16:16:59

a zsák meg a foltja.
egyrészt, ki olyan hülye, hogy uwe bollnak forgatókönyvet ír?
másrészt, egy héttel határidő után ad le egy "first draft" (értsd: alibi)-forgatókönyvet, aztán kétségbeesik, hogy "jajj, de ez alapján még nem szabad forgatni!"

KenSentMe 2011.10.27. 16:32:51

@Burwor: A negyedik a mester titka.. csak nem képzelted, hogy megosztja veled? Akkor ledönthetnéd a trónról a királyt.

Harlek 2011.10.27. 16:32:52

Ez a box rész is olyan, hogy kihívók közül kiválasztott 4 olyat, aki abszolút esélytelen volt és szépen legyalázta őket. Szerintem csak az itt kommentelők közül vagy egy tucatnyi ember is simán elkenné a száját a ringben. :)

moli 2011.10.27. 16:34:18

@Mostly Harmless: szerintem a first draft hataridejet keste le (1 hettel).

stoppos76 2011.10.27. 18:02:26

Jesszus, nehogy már Uwét védjétek. A nyavajás tönkretette a "játék"film ipart.

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.10.27. 18:38:21

Jókat lehet Uwe Boll-ba rúgni, többek közt mert megérdemli, de mert még elég híres is ahhoz, hogy jól érezzük magunkat, amikor kritizáljuk.
De senki sem foglalkozik például a magyar Uwe Boll félékkel.
Most párhuzamba állítom Bolt és a magyar rajzfilmipart. Sajnos utóbbi esetében nem mondhatok neveket, mert akkor emberek élete is veszélyben lenne.
Tehát. Nem az a lényeg, hogy mekkora szart gyártanak, hanem az, hogy micsoda pénzeket akasztanak le a producerek, miközben veszteséges filmstúdiókat vezetnek. A filmes piac (az animációsra is értve) nagyon beszűkült. Budapesten van egypár animációs iparban tevékenykedő valódi maffiózó ember, akik teljes terrorban tartanak nagyon tehetséges rajzolókat és más embereket. Többségében úgy dolgoznak egy projecten, hogy a rajzolók nagy része soha nem kap fizetséget. Több száz ezer forint tartozása van a producernek minden egyes filmes felé, mégis nem kapnak semmit sem hónapokig. Mire XY eléggé felháborodik, a főnök ad neki egy kis összeget, nema teljes bérét, neeem, hanem csak egy kis részét a fizetségének. Soha nem fogja látni a teljes bérét. És tudja XY, hogy nem viheti perre a dolgot, mert a főnök nyíltan megmondta neki, hogy ebben az esetben elintézi, hogy sehol se kapjon munkát Magyarországon. Miközben az a pár producer csávó presztízskocsikkal furikázik Budapesten, és a legpuccosobb életvitelt folytatja. Higgyetek nekem, tudok olyan animáció filmesekről, akik már életveszélyesen is meg lettek fenyegetve, amikor nem voltak hajlandóak meghajolni a főnök akarata előtt. Miért nem mondanak fel? Mart akkor nem kapnak munkát sehol sem.
A korrupcióról még nem is beszéltem. De azt hiszem itt nem is fogok. legyen elég annyi, hogy van egy filmes alvilág. Uwe Boll is egy ilyenbe tartozik.

Amúgy a Mass Effect 3 körül is csúnya történetek keringenek Budapest sötétebb sarkaiban. Csak, hogy tudjátok: Ha valami csillog és villog a játékpiac polcain, akkor ott a legmocskosabb üzelmek vannak a háttérben.
Elég ködösen fogalmaztam, igaz. De a lényeg:
Uwe Boll egy alkalmazottait terrorizáló bűnöző producer, aki mint a magyar producerek, úgy saját hazája államának a csöcsét feji, és csak másodlagos, hogy milyen szar filmeket gyárt.
Ez Uwe Boll sötét titka...

moli 2011.10.27. 18:53:34

@taleskenis: :D postal tenyleg jo volt.

Toalettduck 2011.10.27. 19:08:08

@(त्वष्टृ): Nem értem, hogy egy tehetséges animátor miért ne dolgozhatna külföldön? Ott jobban ki is bontakozhatna mint itthon. Lásd pl Csupó Gábort, a Mézga családtól olyan magasságokba jutott mint a Simpson család, fecsegő tipegők, jajj szörnyek meg egy rakat nikelodeon cucc. A 90-es éveket simán dominálta a fickó.

K0vasz 2011.10.27. 19:53:48

Sztem meg a 3. pontban kell keresni a mester (?) titkát (??) a minőséget illetően

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.10.27. 20:04:48

@Toalettduck: Külföldön is szűk az animációs piac, nagyon fontos a protekció ha állásra pályázol. Persze ha azonnal kimegy valaki a friss animátor diplomájával, az teszi jól. Tekintve, hogy most a magyar animáció teljesen tetszhalott. A pénzforrások elapadtak.
De teszem azt elmegy valaki egy animációs stúdióba Angliába. Ott is bagóért kell gürcölnie. Az animációs ipar egy ribanc, Csak nyugaton több lehetőséged van, hogy felemelkedj.

Amúgy, hogy miért nem megy el valaki, ha itt rossz neki? Példának hozhatnám animációs ismerőseimet, akik hétről hétre élnek, és a gyerekeikre is gondolniuk kell.
Nem tudnak csak úgy kiugrani külföldre.
Én most az animátorokról, rajzolókról beszélek. Nem a kreatív részleg bajairól. De ez megy mindenhol. Gondolj csak az L. A. Noir-t fejlesztő Team Bondi cégre! Az alkalmazottakat szabályosan rabszolgaként hajtották.
en.wikipedia.org/wiki/Team_Bondi

taleskenis 2011.10.27. 20:07:51

@moli: Az aligátorok meg nem veszélyesek.

2011.10.27. 20:12:30

a postal jól szar (ellentétben a többi szarul jól vagy inkább a szarul szarral), mert nem boll kopogtatott, hanem az RWS kereste fel a trashkirályt. ők érezték, de azért ez már a játékból is lejön.

Toalettduck 2011.10.27. 21:17:44

@(त्वष्टृ): Akkor is azt mondom, hogy az nem megoldás ha hagyják magukat basztatni. Együttesen kell fellépni, tömegmészárlást azért talán egy maffiózónak sem néznek el. Azért nem lépni semmit, mert nem 100% hogy jobb lesz tőle egyenlő a beletörődéssel. De ha nem is nyugatra, miért ne lehetne keletre mozdulni? Nem vagyok tisztában a szituációval, hogy itt meg ott mi a helyzet, de nem hiszem el hogy semerre sem lehet mozdulni. Persze nekem nincs a seggemben egy maffiózó sem. Az öltönyös típusával még nem is kerültem kapcsolatba, csak az utcaiakkal eddig, ha baszkurálnak visszabaszkurálunk, szemet szemért alapon.

Iblys 2011.10.27. 23:09:12

A király nevében (www.imdb.com/title/tt0460780/) egész nézhető Boll film. Sajnos elkövettem azt a hibát hogy a plakáton addig jutottam A Dungeon Siege tale, és mivel a játékot szeretem moziban néztem meg. Amikor megláttam a ?mester? nevét először arra gondoltam kimegyek, de aztán győzött a magyar mentalitás "ha már fizettem érte megnézem vazze". Innentől az elvárásaim a béka hátsó része alatt voltak, azt viszont sikerült túlteljesítenie. Bár ebben az is közre játszhat hogy birom Jason Stathamet.

taleskenis 2011.10.27. 23:56:36

@Iblys: Nekem a haverom ezt fordítva mesélte. 1. Beül rá a barátnőjével (a barátnő választotta) 2. WTF? 3. Otthon rájön ki rendezte. Első Uwe Boll filmje volt. Ezen is át kell esni. ;) 4. ? :$ 5. Elmeséli nekem, én meg hangosan nevetek.

És egy jótanács. Link után hagyj szóközt.

@deto: Rampage viszont hozza a Resident Evil filmek színvonalát. Gondolom az meg a "kicsit szar" kategória. Az egyetlen gond vele, hogy valakit megihletett Norvégiában a mester géniusza. A művészek már csak ilyenek. Vagy ők másolnak, vagy őket másolják.

oplenti 2011.10.28. 08:35:38

jómagam Koltai óta nem codálkozom rajta, hogy ehetségtelen pancserek hogyan kaphatnak talicskaszámra pénzt a botrányosan rossz filmjeikhez újra-és-újra...
azon inkább gondolkozom, hogyan tud rávenni sztár színészeket (sőt, sokszor JÓ színészeket), hogy ezekben a terrorcselekménynek minősíthető filmekben szerepeljenek (és főleg, akik már nem mindent vállalnak el csak a pénzért), illetve a videojáték brand tulajdonosai miért adják el egymás után neki a licenszeket, mikor tudják, hogy óriási lejáratás lesz belőle....???
asszem, ha neki megy, én is kipróbálom ezt...:)

rognork 2011.10.28. 09:05:18

@(त्वष्टृ): nézd, ha egy ilyen életveszélyesen megfenyeget, akkor előbb-utóbb otthagyod, mint a szart. Legfeljebb nem leszel animátor, hanem pizzafutár, vagy gyártósori összeszerelő, vagy műkörmös. Én 5 évig dolgoztam úgy, hogy nem találtam másik állást, és közben folyamatos stressz alatt tartottak. Szar. Nagyon. Viszont ha ebben megmaradsz, és a kölykeidet nem tudod ellátni, akkor te vagy a hülye.
Szóval szvsz lépés, utána APEH feljelentés, majd nyugalmas élet kevesebb zsével.

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.10.28. 11:12:53

@rognork: Úgy látszik teljesen egyértelművé tettem a fogalmazásommal, hogy rólam van szó.
Azonban egyáltalán nem az én élettörténetemet írtam meg. Tényleg ismerőseimről írtam.
Én nem fogok elmenni műkörmösnek. Annál több ambícióm van. Nem mintha aljamunka lenne, de nem azért végeztem el az egyetemet és kezdtem belerágni magamat a művészi világ egy szegmensébe, hogy aztán csapot papot otthagyjak. Habár animátori szakmám van, én nem dolgozom, és nem is szándékozom ebben az iparban tevékenykedni, úgy igencsak izgat, hogy milyen körülmények között élnek tehetséges és kihasznált szakemberek ma Magyarországon. vagy Európában.
Egyébként ez a mondat:
"Szóval szvsz lépés, utána APEH feljelentés, majd nyugalmas élet kevesebb zsével. "
Logikusnak tetszik, de elfelejtesz valamit. Kevés pénzért dolgoznak az emberek. Például fázisrajzoló meghatározott pénzt kap minden egyes leadott rajzlap után. Egy másodperc 24 rajz és ma-ha-harhára keveset ér.

anarch 2011.10.28. 13:06:05

@(त्वष्टृ): SouthPark werkfilmet állítólag érdemes megnézni (US-ben élő ismerős mesélte), rövid bemutató az animátorok életéből...

"6 days to air" címen fut. Egy epizódot gyakorlatilag a nulláról adásba kerülésig egy hét alatt zavarják le. Ebből a hétből kb 2-3 nap az, amit az animátorok dolgoznak. De azt non-stop. A szezon alatt végig.

rognork 2011.10.28. 13:31:24

@(त्वष्टृ): Hát, ahhoz nagyon elvakultan kell szeretni a szakmát, hogy kevés_pénzért_szopjanak_ekkorát. És ha hozzáteszed, hogy ebből gyerekeket kell nevelni, akkor ez minimum felelőtlenség az ismerősödtől. Mellesleg hidd el, számtalan ilyen munkahely van, a kihasznált sofőröktől kezdve a pénztárosokig, akiknek a helyére százak ugranak.
Fenn tartom a véleményemet, ilyen munkáltatót ott kell hagyni, és inkább szakmán kívül elhelyezkedni, ha nincs más esély.

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2011.10.28. 13:47:54

@rognork: Azért nem olyan egyszerű bátran beinteni manapság, főleg ha ugye család is van.

A cikkhez Fekete Vipera után szabadon: én azt hittem, csak berúgnak, beöltöznek pojácának és a sorsra bízzák magukat...:)

moli 2011.10.28. 13:54:47

@rognork: +1 (kezd rohadt uncsi lenni.)

rognork 2011.10.28. 14:34:09

@moli: két kommentnyi offot talán elbír a blog...

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.10.28. 15:00:23

@rognork: Ja, hát próbáltam is kicsit a játékiparról is szólni, ezért is kevertem bele a Team Bondit.

Egyébként van pár játékfejlesztő sztori a tarsolyomban, talán egyszer majd az IDDQD-nek is küldök belőle. Majd meglátjuk.

kamerasmobil 2011.10.28. 15:45:05

A Team Bondi egy a kevés negatív kivételből, és meg is kapták a magukét érte - hiába volt sikeres a játék, senki nem volt hajlandó újabb szerződést kötni velük, így csődbe mentek.

Az EA-nál volt jó pár éve még botrány, abból meg per lett és utólag minden túlórapénzt kifizettek.

Vannak kint is sztorik a játékiparban is, meg az animációs szakmában is (2D és 3D) de azért messze nem olyan borzasztó a helyzet...

taleskenis 2011.10.28. 16:36:37

Na, én megvilágosodtam.

1. Ordítsd le a forgatókönyvíró fejét.
2. Forgass az első leadott vázlatból (azt is csak egyszer olvasd el).
3. Vegyél fel nem túl jó színészeket (lehetőleg legyenek valamennyire ismertek, hogy becsalogassanak sok embert).
4. A megmaradt emlékfoszlányok alapján, felvétel előtt 5 perccel hadard el a szereplőknek, hogy nagyjából mit kell csinálni, és hagyd hogy improvizáljanak.
5. Profit. :)
6. Fogd rá a szar forgatókönyvre, a trollokra és Michael Bayre.

Ezúton szeretnék elnézést kérni Paul WS Andersontól. Boll minden idők felülmúlhatatlanul legszarabb rendezője. Szerintem erre gyúr.

Wertzui 2011.10.28. 19:09:47

@(त्वष्टृ): Hát akkor lépjenek ki együttesen és alapítsanak maguknak egy saját stúdiót. (az Activision is valahogy így kezdte.)

Miért ne lehetne (oké, a kezdeti nehézségek)?

Wertzui 2011.10.28. 19:17:04

@Wertzui: (A kérdés itt nem számonkérés, hanem annak a kérdése, hogy mik azok a buktatók, amik miatt még nem tették.)

KJ4prez 2011.10.29. 02:09:20

@(त्वष्टृ): nem tudom, de ha kreatív szakmát végeztem volna, szarnék én arra, hogy másnak hajtsam a pénzt.

nyan cat 44 millió nézőnél tart. és az is animáció. csak mondom.

Kraivan 2011.10.29. 09:33:34

"A kérdés itt nem számonkérés, hanem annak a kérdése, hogy mik azok a buktatók, amik miatt még nem tették."

Valszeg azért amiért én sem nyitottam még meg a saját vendéglátó egységemet.

Dolgoztat a kizsákmányoló vadvezér. Ad havi 110ezret. Te kifizeted az albérletet, megeteted a gyerekeket és...
Oh w8... 180ezer kéne neked havonta h ellegyetek a gyerekkel. És nem luxuréletről beszélünk, hanem minimállétformáról.

És akkor...
Hány évig kell spórolnod h saját stúdiótechnikát vegyél, és céget is alapíts rá?

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.10.29. 10:23:36

@KJ4prez: Kravian fentebb nagyon jól megmondja.
Az animáció világában (de felhozhatnám a játékfejlesztést is) farkastörvények uralkodnak.

A nyan cat nem kreatív alkotás. Felteszem mégis többen ismerik, mint a nagyszerű animációs rendező, David Ehrlich munkáit.
Rengeteg művész és kreatív ember alig (illetve nem is) kap lehetőséget arra, hogy megmutassa munkáit a nagy világnak. Mert az animáció van olyan drága, mint egy bronzszobor kiöntése. Sok pénzbe kerül és kell, hogy legyen pénzember mögötte.
Csakhogy a közönséget már nem érdekli az animáció. Illetve csak a 3d-s könnyen emészthető pop animáció, mint például a Pixar termékek. Bármilyen élvezhetőek is a filmjeik, ahogy egy nagy rendező mondta nekem:
Aki nem tudja elmondani 10 percben, hogy mit akar, az nem tudja egy órában sem.

Nem a számítógépes grafika ellen vagyok. De van, vagy volt az animációnak egy magas-művészeti kategóriája, ami teljesen elrohadt. Legalábbis itthon, de ez általános a világra nézve.
És akkor emberek milliói nézik a nyan cat-et és ahhoz hasonló bagatell "műveket". Megérkeztünk. ez itt a mélypont.

moli 2011.10.29. 11:34:55

@(त्वष्टृ): te vagy nem vagy tisztaban a kozonsegeddel, vagy igen, de akkor nem akarsz penzt keresni.

Toalettduck 2011.10.29. 17:02:29

@(त्वष्टृ): Én imádom,a nem 3d-s animációt. Sőt kiskoromban még rajzfilm táborban is voltam. De aztán máshogy alakultak a dolgok. Mennyi pénzbe kerülne összehozni egy produkciót?

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.10.29. 23:27:27

@Toalettduck:

Összehozni egy produkciót? A produkció tág fogalom. De akár otthon is nekikezdhetsz egy klasszikus rajzolt filmnek, és az eredmény lehet profi minőségű. Az ár függ az animáció stílusától is. Gyurmafilmnél, bábfilmnél, stb a lépések:
-Vegyél felszerelést, eszkábálj alul világítós asztalt.
-Szerezz kamerát, készíts terepasztalt. Legyen Pc-d
-Szerezd be mondjuk a "Firka" programot. Sok animációs stúdió dolgozik vele, remek cucc, ingyenesen le is töltheted a butított verzióját.
-Szerezz ismeretséget, mint zenészt, vagy más segítséget, akik között fel tudod osztani a munkát.
-Tervezd meg, gyártsd le és tedd fel a netre.
Ha rajzolt munkán gondolkozol:
-Dolgozz grafikus táblán, használj más programokat, iktasd ki a papír alapanyagot.
Mert ugye a papír sokba kerül.
- Nevezd be filmfesztiválokra.

Az árat lehet variálni. Ez annak a függvénye, hogy mennyire találod fel magad, és mennyi mindent vagy képes megcsinálni egyedül.
De gondolkozhatsz abban is, hogy pénzbeli támogatót keresel. Amúgy nagyon fontos, hogy szerezz ismeretséget. Zenészt, rajzolót, rendezőt, és informálódj. Meséld el nekik az ötleted. Fentebbi kommentemben megemlítettem David Ehrlichet. Ő egyedül csinálja az animációit, elvonultan. De még így is kell keresnie médiumokat, támogatókat , hogy be is tudja mutatni a filmet. Sok sikert!
Utolsó off topicom, ígérem az IDDQD-nek!

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.10.29. 23:28:04

@moli: Most már kezdek tisztábban látni, köszönöm.

rosettif · http://istennyila.hu/ 2011.10.30. 14:08:53

@KJ4prez: A jutyúbon akármilyen állatságon több millió kattintás van. Ugyanakkor próbálj meg te feltölteni oda valamit, és azt látod: a kutya se találja meg hosszú-hosszú hónapokig, évekig...

Szerencsére egy Uwe Boll-"alkotást" sem láttam. Nálam már a Paul W. S. Anderson- és Roland Emmerich-féle figurák is kivágják a biztosítékot. Valahogyan ezek közül egyikben sem vélem fölfedezni azt a fajta ártatlanságot, ami miatt például egy csomó régi, mondjuk '80-as évekbeli ZS-kategóriájú izé is még tök szórakoztató bír lenni utólag.

farönk 2011.10.30. 21:04:46

Egy kis kritika a videóban fellelhető anyaghoz: mi van, kiment az egy vízszintest tartalmazó kereszt a divatból? És ugye kettős keresztünket ily aljas módon meggyalázni...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.11.01. 13:00:29

@(त्वष्टृ): Egyiket sem ismerem. A macskát megnézem. Nem kellett volna...

dr. HáziMacska 2011.11.02. 11:42:48

@(त्वष्टृ):
Igazabol, nem ertem ezt a mentalitast - ha jo rajzos lennek, pont hogy mukormosnak mennek - vegtelenul kreativ es muveszi mukorom kompoziciokat csinalnak. Iparosmunka? Az. De nem tud mindenki profi lenni benne, egy igazan tehetseges pedig egy "par szinbol es egy 0-s ecsetbol" csodakat muvelene.
Es ez pont eleg ahoz, hogy a csalad se haljon ehen. Es maradna ido es lehetoseg a kreativ dolgokra is - mindig is csodaltam azokat, akik kreativak tudtak lenni, mikozben "azert guriztek, hogy legyen mint enniuk". Csak nem hiszek benne. Ha tenyleg akarasbol, es nem muszalybol dolgoznanak... Igazi csodak szulethetnenek.

moli 2011.11.02. 12:05:57

@HáziMacska: www.muszaly.hu

regen is mecenasaik voltak a muveszeknek, a haszontalan idotoltesert ugyanis nem fizet barki.
a mai muveszember is vagy talal maganak egy mecenast, vagy talal olyan munkat ahol muveszkedhet, vagy muveszkedik munka utan.

dr. HáziMacska 2011.11.02. 13:10:44

@moli:

Muszáj,muszáj,muszáj,muszáj (a többi 96-ot inkabb jegyzettombbe irom, ekkora blamat -_-! )

És igen, erröl beszelek - ha mecénás nincs, akkor nem hiszem hogy a "nemfizetik ki melo" a megfelelo, mikor csak a megtanult tudasat hasznalva iparosodva is meglenne a betevoje. (mukormos pelda)
De ha az budos, akkor nem tudom mit irhatnak. Szoval, igenis legyenek profi mukormosok a rajzolok, animatorok. Abbol van penz.
(meg normalis ismeretseg is. :P )

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.11.03. 19:01:18

@HáziMacska: Én a rajzfilm világáról beszéltem.
És ez a világ kegyetlenül bedarál mindenkit ebben az országban, függetlenül, hogy a filmkészítés mely síkján mozog az egyén. Kreatívtól az indusztriális részlegig, rendezőtől a fázisrajzolóig mindenkit kihasználnak a kevesek. A kevesek, akiknél a pénz van, és lesz is. Én csak tudom. Ismerem ezt a világot. És hidd el nekem, hogy bár izgalmas munkákat csinálhat pár műkörmös, azok akik az animáció világában próbálnak megélni, azért kerültek be oda, mert megragadta őket a mozgókép varázsa. Rajzot életre kelteni papíron, vagy digitálisan fantasztikus érzés, és egyeseknek ez az önkifejezés. És ők (ahogy én is) csak körmöt látnak, semmi egyebet a műkörmösök munkájában.
Más oldalról megközelítve:
Van egy fiatalember, aki animációt tanult évekig. Ezt a tudást fel is kell, hogy használja, nem? Mert ami tudást megszerzünk azt hasznosítanunk kell. És ezért megy el animátornak. És ahelyett, hogy a rajzfilmstúdiók tulajdonosai esélyt adnának a tehetségeknek és kreatív ideáknak, ahelyett igába hajtják munkásaikat a profitmaximalizálás céljáért. Mert ebben az iparban és ebben az országban manapság ember embernek farkasa.
Kedves HáziMacska. Ideákról beszélsz, amik szépen hangoznak, de közük kevés a valósághoz.

bucbuc 2011.11.03. 19:33:05

@Gretzky99: Neked ezeket az elveket tanítják, hogy irányítható légy, hogy így érezd magad jól a világban - azok, akik nem ezen elvek mentén élnek és irányítanak téged. :)

moli 2011.11.03. 19:53:04

@(त्वष्टृ): """Van egy fiatalember, aki animációt tanult évekig. Ezt a tudást fel is kell, hogy használja, nem?"""

ez marhasag, ott a sok egyetemen kommunikaciot tanult ember. nincs nekik munka. az embernek azt kell csinalnia, amibol meg tud elni, nem azt, amit tanult.

pont, hogy te vagy idealista, cseppet sem gyakorlatias.

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.11.03. 21:06:25

@moli: Egyetértek veled moli, de Istenem, úgy utálok a komment ablakban beszélgetni. Hiába, mintha csak kódolva lennének a soraim. Na de sebaj, most körülírom:

Én éveket töltöttem el azzal, hogy két tudást szerezzek: 1. Grafikai tudás
2. Angol tudás.

Na már most igyekszem grafikusként elhelyezkedni a jövőben, mivel kamatoztatni akarom tudásomat, még ez nem jött össze. Ezért úgy döntöttem, hogy a második tudásomat használom fel, és kimegyek külföldre, feltehetőleg pincérnek.

Ahol több pénzt keresnék, mint itthon, és képes leszek grafikusnak készülni közben.
Tehát: a fentebb említett képzeletbeli animátor fiú esetében a szitu a következő: Az egyetemről frissen kikerülve nem csoda, hogy úgy dönt, hogy több, mint fél évtizedes (de van aki 9-10 évet is tanul) animációs tudását és szakképzettségét felhasználja egy filmstúdióban. Akad is stúdió. Kecsegtető az ajánlata: Azt csinálhatja amit szeret (sokak mindig ezt tanácsolják, csináld azt amit szeretsz), kreatív és művészi munka lesz, szükség van a több éves iskolában megszerzett tudásra.
És akkor bumm: Egyszerűen igába kerül. A főnök, mint egy drogdíler, kezdetben jól fizet, majd utána csak ígérget neki, hogy majd jön a pénz.
Agyondolgoztatja a srácot, és közben külföldről (mert a legtöbb project külföldi film itthoni megrajzolása) olyan rossz minőségű karaktertervek jönnek, amikkel képtelenség jó mozgásanimációt tervezni.
És mindez miért? Azért mert annyi időt költött az életéből az animáció tanulására, hogy úgy érezte élete elfecsérlése lenne, ha nem ezt csinálná.

Ez egy képzeletbeli (kábé) történet. De életszagú. Kérlek értsd már meg moli, hogy nem arról beszéltem, hogy azt kell csinálni, amit tanultál, hanem próbáltam felvázolni, hogy miért ragadnak egyesek benne egy iparban. A mai időkben tucatszor szakmát kell váltanunk. Így van. A megélhetés. Na igen.
Amúgy a fentebb mesélt történet főszereplője jobban tenné, ha kimenne Londonba. hallottam sikeres fiatal magyar rajzfilmesekről odakint.
Csak kiugrani nem olyan könnyű feladat. Na.

moli 2011.11.03. 21:20:51

@(त्वष्टृ): mondjuk nekem makom van, mert az a hobbim, ami a munkam, es az a munkam, ami jelenleg a vilagon a leghianyoltabb szakma.
itt a szulok felelosege, oda tereljek a gyereket (mondjuk nalam veletlen volt). de, mikor azt hallom, hogy a szulo pl. enekorara kuldi a gyereket, felhuzom a szemoldokom.

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.11.04. 15:30:42

@moli: Tökéletes egyetértek veled, de van az éremnek egy másik oldala is. Énekórára járatni a gyereket nem haszontalan, sőt! Csak gondolj bele! Az ókorban egy civilizált országban minden valamire való gyereknek tudnia kellett valamilyen hangszeren játszania. A zeneiség egy fontos dolog, kultúránk képtelen egy pilléren megállni. Muzsika, irodalom, tudományok. Mindenből művelnie kellene magát minden egyes embernek.
A zene és irodalom pedig különösen fejleszti a nyelvi készséget és a gondolkodást! Azt megértem, hogy van egy pár szülő, akik csak azért járatják gyereküket hegedülni mondjuk, mert ők gyerekkorukban nem tanultak. Az idegesítő tud lenni.
Ahogy mondod, a szülő felelőssége nagy, abban a tekintetben, hogy fel kell ismernie a gyermeke készségeit és nem erőltetni olyat rá, amihez nincs affinitása. De ugyanakkor fontos a műveltség minél nagyobb kiterjesztése, és ebbe a zene beletartozik.
Mert tudtad-e, hogy a zenéből és hanghatásokból fejlődött ki a nyelv az őskorban?

moli 2011.11.04. 15:48:43

@(त्वष्टृ): manapsag kap eleg zenet a gyerek egyedul is, nem kell ezzel kulon foglalkozni. kezugyesseguk, termeszettudomanyi tudasuk viszont semmi. ha valami hasznos, de van mas, ami hasznosabb, akkor konnyen haszontalanna valik a hasznos is.

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.11.04. 20:29:08

@moli: Ellent kell neked mondanom, kedves moli.
A zene egy kód ugyanúgy, mint a beszélt nyelv. Csak tanulással lehet elsajátítani, és megérteni. Annál többet tudatosítunk, minél inkább ismerjük és minél jobban dekódoljuk a kódolt üzenetet.
Az ízlés felől nem kell és nem is szabad vitatkozni, ahogy a rómaiak mondták, de igenis lényeges a jó ízlésre való nevelés.

A természettudomány fontosságát értelemszerűen nem szabad elhanyagolni, de mint mondtam, nem lehet műveltségünk templomát felhúzni a kultúra egyetlen pillérjére.
Neoplatonista megfontolásból pedig fontos, hogy a gyermek minél inkább elsajátítsa a jót, szépet és igazságost nem nélkülöző erényes életet.
Tehát nem elég hallani, fel is kell tudni dolgozni. Mint ahogy nem elég látni, megérteni is kell. A hasznos dolgok nem zárják ki egymást, ahogy két jó ember egy szobában nem cselekszik gonoszat, úgy megszerzett ismeretünk nem felejteti el hasznos tudásunkat, ami már jellemünk része.

moli 2011.11.04. 21:40:22

@(त्वष्टृ): hat, ebben tenyleg nem ertunk egyet.
de a masikra: csakhogy az idod veges.

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.11.04. 22:12:54

@moli: Tanulni és művelni magunkat mindig van idő.
Találkoztam már olyan emberrel, aki azt mondta nekem, hogy nem ér rá olvasni. Ilyen nincs. ha valaki akar olvasni, akkor fog. így van ez a zene, vagy hangszeres ismerettel is.
Amúgy felnőtt korba érve tényleg kevesebb szabad időnk van, ezért is kell megbecsülnünk a gyerekkort.
De nem állhatunk meg felnőttként sem azt mondva, hogy ennyi, innen tovább nem lehet fejlődni.
Én egyszer élek, abban hiszek, hogy nincsen halhatatlan lelkem, egy világmindenség fog eltelni halálom után -nélkülem- ezért muszáj ezt az egy testemet felhasználni arra, hogy keressem azt, ami örömmel tölti el tudatomat.

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.11.04. 22:16:45

@moli: Szóval az időd véges, és pont ezért kell minél több dologgal foglalkozni.

moli 2011.11.04. 22:39:05

@(त्वष्टृ): ...es ezert toltod azzal az abnormalis, ertelmetlen, hasztalan tevekenyseggel az idod, hogy egy idegen, nevtelen, szanalmas senkinek irogatsz...
ha tenyleg igy erzel, akkor en kerek elnezest, mert komolyan nem kene.

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.11.06. 21:03:28

@moli: Beszélgettünk moli. Sajnálom, hogy így fejezed be. Minden jót.
süti beállítások módosítása