HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Heti retro: Azok a *** Quickshot joystickok

2011.03.18. 12:45 Stöki

Elnézést mindenkitől, szabadidőm a nullához közelít, egyrészt azért, mert egy földrengés+atompara idején egy tudományos újságíró két lábbal hajtja a szopórollert, másrészt azért, mert átmenetileg ide is blogolok (akit esetleg érdekel, kövesse, lájkolja, nagy pofára esések várhatók tőlem). Persze az IDDQD közönsége nem maradhat Heti retro nélkül. Most az Imperium Galacticának kellene következnie, de ez átcsúszik a jövő hétre, és alibiposzttal próbálok impulzust küldeni a retroreceptoraitok felé. De a téma hálás, szerintem a kommentekben sok személyes sztori elő fog jönni, a rovat főszereplői ugyanis ezúttal a Quickshot joystickok.

Akinek idegenül hangozna a név, az valószínűleg fiatal, ez a márka ugyanis főleg a nyolcvanas években és a kilencvenes évek első felében volt nagy név. A Quickshot széria gyártója, az amerikai SpectraVision (később Spectravideo) egyébként játékkiadóként kezdte 1981-ben, külsősök fejlesztettek a vállalatnak Atari 2600-ra, Colecovisionre és VIC-20-ra, a cég meg terjesztette a programokat (Chase the Chuckwagon, Mangia, Bumper Bash – nem nagyon emlékszik már ezekre a játékokra senki). Aztán '82-83 körül a SpectraVision elkezdett hardverekkel próbálkozni, például a CompuMate című, Atari 2600-hoz készített billentyűzettel. Aztán SV, majd SVI sorozatnéven több számítógépet is készítettek, a későbbiek IBM PC-, illetve MSX-kompatibilis masináik is voltak, de egyik modell sem lett sikeres. Az 1983-ben beindított Quickshot termékvonal népszerűségéből viszont pár évig jól élt a cég, aztán az egyéb hardveres próbálkozások pénznyelése, illetve az olcsó klónjoystickok miatt 1988-ban becsukta a kaput. A Quickshot név ezután a Bondwellnél, majd a Toyo Holdingnál kötött ki, és egészen a múlt évezred végéig készültek Quickshot joystickok. Azóta nem nagyon hallani róluk (pedig még létezik weboldala a brandnek), de 1998-ig több mint 42 millió Quickshot joy örvendeztette (és idegesítette) a játékosokat.

Persze az eladásokhoz az is hozzájárult, hogy a 8-bites gépekhez készült joystickok (az eredeti Quickshotok sem, de a klónok pláne) nem voltak túl hosszú életűek, különösen, ha az ember például Daley Thompson's Decathlonnal játszott, amiben veszettül kellett ide-oda rángatni a botkormányt minden egyes sportszámban.

Én a Quickshot II Turbo modellből fogyasztottam el pár tucatot, amíg apám meg nem elégelte, hogy háromhavonta kérek új joyt. Szétszerelte az elromlott kütyüket, és kiderült, hogy a konstrukció nem igazán érdemli meg az egyéves garanciát, amit a joy mellé adtak (persze akkoriban mi is a Mariahilferen vettük meg a C64-et és minden kiegészítőjét, oda meg csak nem megy vissza az ember egy joycserére). A botrész alatt kis tüskék voltak, a joy rángatásakor ezek hozták működésbe a megfelelő irányokhoz tartozó mikrokapcsolókat. A mikrokapcsolók érzékeny része egy kifeszített rugó volt, ami erősebb mozdulatra könnyen elpattant a tüske alatt, főleg ha már túlvolt pár ezer üzemórán. És ha egy irány nem működik a négyből, akkor már nemigen tudod megcsinálni az Aztec Challenge-et (na jó, azt tökéletes joyjal sem egyszerű). Apám attól kezdve munkahelyén, az Autófelszerelési Vállalatnál fusiban megszerelte az elromlott Quickshotjaimat. Egy apró, rugalmas fémlemezzel pótolta az elpattant rugókat, amitől ugyan működött a joy, de a lemezkéknek olyan ellenállásuk volt, hogy komoly izommunka volt elmozdítani a botkormányt. Sokat erősödött a csuklóm azokban az időkben.

Azért a Quickshot érdemeiről se feledkezzünk el. A Spectravideo az elsők között gyártott igazán kézre álló, ergonómikus joystickokat, a Quickshot II Turbo ma is úgy simul a kezembe, mint egy marék selyem. Emellett a Quickshot termékek viszonylag olcsók voltak, legalábbis a nyugati piaci viszonyokhoz képest. És az autofire, ó igen, az autofire. A Wizard of Wor cikkben már leírtam, de hadd hozzam fel megint: Öcsémmel beállunk az Arena pálya két folyosójára, Quickshot joystickeinken onba pöccintjük az autofire gombot, és felhangzik a ptyiú, ptyiú, ptyiú. Nekem ez jelenti a nyolcvanas éveket.

A Spectravideo utódai aztán gyártottak már strapabíróbb joyokat Amigához, Nintendo és Sega konzolokhoz. Ezek közül a Super Warrior és a Maverick fedőnevűek lettek a leghíresebbek – azokban az országokban, ahol már húsz éve is volt rendes konzolpiac, ezek a modellek csalnak könnyeket a geekek szemébe ma, nem a Turbóhoz hasonló 8-bites modellek, amik nekünk jutottak.

További Quickshot-emlékek jöhetnek a kommentekbe, erről a linkről elindulva pedig rengeteg régi magazin Quichshot-hirdetését és tesztjét csodálhatjátok meg (a posztba is ezekből tettem kettőt). Jövő héten folytatódik a megszokott üzletmenet, és jön az Imperium Galactica, akár esik, akár fúj.

163 komment

Címkék: retro joystick heti retro hardver quickshot

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr242749338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Inner Circle 2011.03.18. 14:50:28

Érdekes, kölyökként mindig elvéreztem az Aztek-en, aztán jó pár évvel később az unokatesóm akadt ki rajta, hogy rossz a joystick (nem megy balra) és így nem sikerül, gondoltam megvigasztalom azzal, hogy én is elvérzek, erre sikerült egy félig döglött joystickkel végigvinni szinte hibátlanul :D Igaz, a Quickjoy ment balra, csak ehhez teljesen jobbra kellett rántani. Meg ha jól emlékszem, az első pálya volt a legszívatósabb, ahhoz meg csak fel-le kellett nyomogatni.
Valószínűleg innen jött a tévképzetem, hogy felnőtten minden játékban jobb vagyok. Negyven további próbálkozás és gyors halál után már kezdem felülvizsgálni ezt a nézetet :-)

Inner Circle 2011.03.18. 14:52:49

@bullseye: loller, ez a vacak nekem is megvolt (tán még meg is van, csak az egyik irány halt ki belőle), a felpattintható műanyag fedél télleg mindent vitt, szinte elfelejttette az emberrel, hogy a két idióta kar viszont semmire se volt jó :D

Csabulator 2011.03.18. 14:57:55

Basszus! Emlékszem, mikor majd' szétvetett az ideg, mikor nem tapadt normálisan a korong és mikor oldalra döntöttem a botkormányt, kb szkanderoztam a joyyal. :)

Ilyenem: www.quickshot.com/game_controllers/superw.html

És ilyenem: www.quickshot.com/game_controllers/war.html is volt, bár az utóbbiban nem vagyok biztos, szerintem az hamar megadta magát, azért nem emlékszem rá annyira. De a teteje miatt úgy rémlik, hogy volt ilyenem...

paráznabillegető 2011.03.18. 14:58:30

az én ultimate kedvencem a quickshot svi!!! rémlik valakinek?
hígfosszín bazinagy dobozon baloldalt egy hatalmas barna félgömb, jobboldalt pedig két nagy barna billentyű! aki először látta, aszitte, hogy valami elsőgenerációs egér!!! :)))

viszont a félgömbbel egészen precízen lehetett szimulátorokat irányítani, mint például az elite! summergames esetében se szerepelt rosszul, amolyan tenyérdörzsölős megoldás használata esetén... :p
na igen, ez az egy fajta sose purcant ki, rendkívül strapabíró konstrukció volt.

kazmer15 2011.03.18. 15:04:36

@szepi79 - Harciteknős idomár: nekem is ilyen Arcade volt, ez mindent túlélt, mellette a többi mind kihullott.

joco 2011.03.18. 15:06:36

Rúgópótlásra úgy látszik mindenkinek más volt a megoldása. Nekem volt egy már nem működő, huzalos "távirányítós" autóm, ennél a kormányzást adó huzal egy kb 1m hosszú acél spirálrugóban futott. Ebből csíptem le mindig egy megfelelő darabot, a két végét kihajtottam és beraktam a helyére. Kicsit keményebb volt mint az eredeti, de sokkal tartósabb.
Emlékszem, egyszer egy osztálytársam elromlott joystickját szereltem meg: iszonyat balhét csapott a bátyja, mikor meglátta a szétszerelt joyt meg apám szerszámait, de fülét.farkát behúzta, mikor látta, hogy megmentettük az amúgy használhatatlan cuccot. Nagy sikere volt ez a szocialista házibuhernak.

gregaba 2011.03.18. 15:06:48

"azokban az országokban, ahol már húsz éve is volt rendes konzolpiac, ezek a modellek csalnak könnyeket a geekek szemébe ma, nem a Turbóhoz hasonló 8-bites modellek, amik nekünk jutottak."

azért ennyire ne sajnáld le a 1990 körüli magyar állapotokat, én gyönyörűen elvoltam a c64+1541-emmel, akkor jött az utolsó c64-es játékhullám. :) 1991-től aztán már tényeg illett átnyargalni 16 bitre, lehetőleg A500-ra.

Dr. Cica75 2011.03.18. 15:08:19

"Sokat erősödött a csuklóm azokban az időkben." Ó azok a boldog tinédzserévek!

szepi79 2011.03.18. 15:08:49

@kazmer15: maga a joystick igen, de a kábele tönkrement állandóan, QS-okból volt mindig pótolva.

titan 2011.03.18. 15:12:29

Nekünk is a piros borzadály volt, csak átalakítva Enterprise-hoz, ugyanis annak a beépített joystickja kb. két nap alatt elvérzett (fólia alapú billentyűzet mellett fólia alapú beépített joy, gondolhatjátok, hogy a sportjátékokban mi lehetett)
És annak a piros mocsoknak tényleg csak akkor tapadt a korongja, amikor odébb akartuk emelni :D Régi szép idők.

Acsabi44 2011.03.18. 15:14:08

hohó, PitstopII-zés előtt mennyit nyálaztuk a haverral a tapadókorongok alját, de így sem tapadtak, a rajt utáni a kiszorítósdinál az vesztett, akinek előbb feljött a joystickje az asztalról...

jrugó 2011.03.18. 15:16:08

Ilyet vett más is rajtam kívül c64hez?
cache.gawker.com/assets/images/gizmodo/2009/06/coleco_colecovision_controller.jpg
Baromi olcsón árulta egy csákó egy nagy zsákból, már nem emlékszem pontosan hol.

kitfisto 2011.03.18. 15:18:24

nekem a maverick qs128f volt az utso az amigamhoz :) az legalabb birta a strapat :)

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2011.03.18. 15:19:44

Nálunk csap piacos szar játszott, szó sem volt ilyen úri mulatságról ;)

Bellagio 2011.03.18. 15:21:16

Nekem is QuickShot 2 Turbo volt, az igazan gyilkos a Summer Games sikfutas volt :))

powerage 2011.03.18. 15:21:28

Szintén villanykapcsolóból kiszedett rugóból javítottam a sajátomat...

Kár, hogy a PC-hez ezek a szirszar analóg botkormányok terjedtek el, főleg az emulátoros játékokhoz lennének nagyon jók a régihez hasonló változatok. Tényleg, léteznek ilyenek?

tacsaby 2011.03.18. 15:23:16

Hát nem tartósra tervezték ezeket annyi szent. De nekem annak idején zsebpénzkiegészítést biztosított. Apám bádogos volt, mindig volt vékony lemezből hulladékanyagja, én meg abból kivágdostam a kereszt alakú érintkezőt, és felszegecseltem a régi helyére. Kicsit keményebb lett a vastagabb anyag miatt, de tartósabb is. Aztán már a környékben én javítgattam 200 Ft-ért a srácok széthajtott joystickjait. :-)

Baromméter 2011.03.18. 15:29:18

@JonC: hajjaj. Summer Oplympic Games, gerelyhajítás :))

SadRedBucket 2011.03.18. 15:50:06

Jókat mosolyogtam a csillag pótlására tett népgazdaságot is érintő erőfeszítéseken...:) Én alufóliával körbetekertam (letört nyelvenként) 1 gyufaszálat, celluxal, szigszallaggal odaragasztottam a botkormány tövébe. A QS1-et egy rugó tartotta középen, a gyufaszál a továbbiakban sosem igényelt karbantartást, ment mintha új volna...:) a végén, amikor elajándékoztam a cuccot évek múltán már csak 1 eredeti nyelve volt. A tüzgombja sem mikrokapcsolós volt, ott is ha elkopott az érintkező felület, cellux-alufólia...A mikrokapcsoló viszont kifogott rajtam, max respect a gumival pótló kollégának! (emiatt szereztem a QS1-et, abban ilyesmi ördögi dolog nem volt)

Nu Zajec Pogodi 2011.03.18. 15:51:39

Könnyeket csalt a szemembe a post :) Én a LEGO után ezeken tanultam meg barkácsolni. Mindig a még működő mikrorugókat átszerelni az éppen eltört helyére (3 joyom volt abból 1 működötta végén) :D
Mit ne mondjak akkor sem voltak vékony ujjaim, a kép meg mindig előttem van ahogy szenvedtem vele.

Ja és a Wizard of Wor .... :DD
Ennek talán csak az Archon ért a közelébe.

HomeGnome 2011.03.18. 15:57:46

@Semeretyevó: Erre emlékszem, be kellett nyálazni a tapadókorongot, és akkor frankón tapadt! :P
Volt nekem is a sima meg a piros turbó változatból is, sőt volt egy olyan nagyobb joy-om is, amiben még stopperóra is volt, bár az már nem quickshot volt azt hiszem..

DzsonMeklén · http://defenderdown.gportal.hu 2011.03.18. 16:15:48

Emléxem nagyon utáltam a kattogósabb mikrokapcsolós joyokat.

Érdekes a ZX Spectrumomhoz volt egy Kempston Joystickem annak ami kompatibilis volt a C-kel is, sokkal tovább birták a gyűrődést.

Meg azokat a kis joystickokat is szerettem, amiket a akciós C+4-ek mellé adtak, nagyomn jók voltak verekedős játékokhoz, csak sajnos egy-két év alatt bemondták az unalmast.

Zozi79 2011.03.18. 16:16:51

Mivel PC-vel egyáltalán nem játszom, legyen szíves árulja el valaki, hogy a mostani PC-s játékoknál miért nem divat a joystick?

ave 2011.03.18. 16:17:31

Sose felejtem, quickshot 1-gyel pit stop 2-ot jatszottunk ocsemmel es a kanyarokban mindig annyira nyomtuk oldalra a kart, hogy elengedett a tapadokorong es boing, bemostam a tesonak. :D

Szep is volt.

aBringakirály 2011.03.18. 16:26:30

quickshot 1. nem mikrokapcsolós, ezért szinte elnyűhetetlen, legalábbis az irányok. a felső gombot azért sikerült :).

Mivel bal kézzel használtam (jobbkezesként, csak hát a játéktermi automaták, ahol a bal oldalon van...), így a jobb kéz mutatóujjával nyomkodtam a fire-t. votl, hogy hólyagos lett akezem.

de a legjobb az autofire volt, űrhajós lövöldözős cuccnál nagyon kellett :)

JonC 2011.03.18. 16:30:43

@Nu Zajec Pogodi: mindenki isteníti a Wizard of Wor-t, én speciel utáltam :) az Archon viszont nagy kedvenc a mai napig.

kokoro 2011.03.18. 16:40:52

a QS turbo tapadókorongja jól tapadt egy plexi laphoz vagy tálcához de inkább ne tapadt volna, szét is tört :-)

mortal kombatot nem volt jó billentyűn játszani ketten egyszerre mert gyarkan "összeakadtak" a gombok, osztott képernyős játékoknál sűrűn előjött ez a probléma

@Adani: campelés szó rég be volt bevezetve az UT meg CS korszakban előtt, doom/quake multiban már ezerrel repkedtek a "mocskos kemper"-ek :-)

piszkosfred 2011.03.18. 16:51:29

Nekem is ez a piros (is) volt, fogyóeszköznek számított :)

Charlie Brown 2011.03.18. 17:04:33

Én Spectrumos és Competition Pro-s voltam, így Quickshotból csak egy analóg, PC-ra való jutott, de abból nem akármilyen, hanem egy Aviator:
www.retrogamingconsoles.com/wp-content/uploads/2009/10/quickshot-aviator.png

X-Winghez vettem, és állat jól be is vált.

@Gargaj: Competiton Pro piskóóótaaaa ??!! Az a piskóta párosával ette vacsorára a kviksotokat :D A CP az kérem egy _elpusztíthatatlan_ valami volt, a Decathlonok és Olimpiák meg sem kottyantak neki! Persze nem volt autofire, meg fancy ergonomikus pisztolymarkolat, de cserébe működött. :)

daito 2011.03.18. 17:04:35

Amikor először ültem le egy AT/XT valamihez, akkor néztem, de fura ez a madzagos dobozka, három gombbal. Minek hívják? Egér? És mire jó? És hol a dzsojsztik? :-)

Mondjuk voltam vagy 8 éves.

Sheepy433 2011.03.18. 17:19:28

oh, joy joy.. nekem spec semmi bajom nem volt veluk jatekok alatt, VISZONT attol mindig agyergorcsot kaptam, ha jatektoltes kozben (jo lassu az a kazetta) megmozditotta valaki a dzsojt, mert akkor szinte biztos volt, hogy a jatek NEM TOLT BE es lehetett kezdeni az egeszet ujra.

Feltham 2011.03.18. 17:24:16

Quickshot nem volt rossz joystick. Nekem sikerult annak idejen szereznem valahonnan ket tucat rugot es rugocserevel mikor eltort valamelyik kb 2 evig hasznaltam ugyanazt a joystickot.
Emlekeim szerint a rugok szabvanyos meretuek voltak valami olcso alkatreszben amit konnyeden be lehetett szerezni barmelyik elektronikai uzletben.
Ha akkoriban szoltatok volna sok fejfajastol meg kimeltetek volna magatokat.
Jah, igen a C64 idoszakaban meg nem hasznaltunk internetet igy nem is tudtunk volna informaciot cserelni :(

rbatty 2011.03.18. 17:35:55

Most már van néhány szónk a dzsolysztikkról is. :D

uni1002 2011.03.18. 17:36:22

A C16-hoz postán rendeltem, más a csatlakozója, mint a C64-é, valami magyar kisipari szövetkezett gyártotta, 2 hét alatt bedöglött. Szétszedtem, a kontaktusok gémkapcsokból álltak, a tűzgomb alapját egy parafadugó képezte.
Abszolút kisipari munka. Mikrokapcsolót nyomokban sem tartalmazott.
Aztán vettem egy igazi mikrokapcsolós joystickot, (noname coop.), és gyártottam hozzá csatlakozó C64-16 átalakító adaptert. Olyan jól sikerült, hogy sorozatban kellett a haveroknak is csinálni.
Aranyozott érintkezők, pici nyáklap, nem volt gond, véletlenül egy elektronikai cégnél dolgoztam.

ojio 2011.03.18. 17:37:45

www.pressplaythenanykey.com/articulos/joysticks/quickshot_1.jpg - valaki emlegette. Utáltam, mert szar volt a fogása, és jobbkezes volt.
www.c64-wiki.com/index.php/Joystick - ilyen volt az első, egységcsomagban volt a c64-gyel. Hát ez is egy fos volt, 1 gombbal. Amikor szétesett (kettépattant a markolat), szigszalaggal erősítettük meg. Na, utána mindig tiszta ragacs volt az ember keze.
m.blog.hu/b-/b-oldal/file/quickshot-ii.jpg - kedvencem ez volt, a qs2plus. Ugyanolyan mikrokapcsolós volt, mint a a turbo, de a lapos, nagyobb talp jobb fogást eredményezett.

szepi79 2011.03.18. 17:38:07

@Zozi79: szimulátorokhoz talán még használatosak. egyébként pedig szerintem azért, mert nem olyan játékokat irnak, amit joystick-kel kényelmes lenne irányitani. legtöbbhöz egér, bill, bill + egér vagy kontroller kell, autósokhoz esetleg kormány. hogy ez most azért van-e, mert PCre sose készültek normális, minden igényt kielégítő joystickok, vagy pont fordítva van, hogy már az igény se volt meg rá soha, ezt a jóisten se tudja 20 év távlatából.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.03.18. 17:38:55

@szzsömi: :DDDD Ó igen, CoV #4, levelezési rovat, az első megalevél.

sanyix 2011.03.18. 17:45:28

Ilyen olimpiás hasonló grafikájú játék pc-re is volt. annak mi a címe? Nem emléxem.

K0vasz 2011.03.18. 18:09:17

QuickShot Warrior 123 FTW! Az volt benne a legjobb, h olyan "precíz" volt, hogy gyk. lehetetlen volt bekalibrálni pontosan középre:D
Előtte meg egy ehhez (www.flickr.com/photos/thanandyr/3482400825/) hasonló joystick volt, ami végül elnyűhetetlennek bizonyult (na jó, az egyik gombját sikerült olyan erővel nyomni, h kitört, de úgyis ott volt még a másik gomb:))

Savior 2011.03.18. 18:26:29

Én csak olyan hármat-négyet nyírtam ki, hiába, a sportjátékok nem tartoztak a kedvenceim közé. :)

Sir Zet 2011.03.18. 18:26:44

Wáá, ilyen piros talpúm volt nekem is, asszem a Spectrumhoz!:DDDD Csak a mikrokapcsolók kattogása maradt meg bennem:D

Figyel Castro 2011.03.18. 18:36:38

Szkanderben se volt ellenfél :)

paráznabillegető 2011.03.18. 18:42:35

@kitfisto: ó igen, ez az, de ez már valami turbózott színvilág, emlékeimben a standard festés él. :D

szs. · http://szabosandor.blog.hu 2011.03.18. 18:48:46

Nekünk valami übergagyi műanyag vacak volt, ami igen hamar megadta magát egy reccsenő hang kíséretében. Nagyapám elektroműszerész (vagy mi) volt, így szolgálatba helyezte magát. Szétkapta a formatervezett kockatestet és kiderül, mi a gond. Alul volt négy hajlított fémlap, amiket a kör alakú, leginkább egy BMX-kerékhez hasonlító műanyag vacak nyomott le, követve a hozzá rögzített rúd mozgását. Na ez a műanyag kerék tört darabokra, elég gyenge anyagból volt. Nagyapám szerzett valami igen erős műanyag lapot és ragasztássa-szegeccsel rárögzítette a kipótolt kerék aljára, "na, ez nem fog eltörni" felkiáltással. Nem is tört el - az első játék felénél széttörte az érintkezők fölé szerelt fémlapokat. De nem mertük megmondani neki, inkább elmentünk és vettünk egy normális példányt.

Sailorland 2011.03.18. 18:55:38

"Egy apró, rugalmas fémlemezzel pótolta az elpattant rugókat"

A turbo sorozat előtti Quickshot II verziónál ezt nálam konkrétan a söröz dobozok tetejéből kivágott darabok jelentették.

powerage 2011.03.18. 18:58:32

Ha már joystick és nosztalgia: ezzel van valakinek tapasztalata?

www.speedlink.com/?p=2&cat=414&pid=21424&paus=1

Adani 2011.03.18. 18:59:41

@Zozi79:

Repülősökhöz használnak. Nem is olcsó az, ami majdnem teljesen helyettesíti a repülő botkormányát.

Unokatesómnak olt régen sokat játszott ilyen játékokkal.

@kokoro:

Doom-ban és Duke3d-ben még nem használtuk, bár campelések voltak, de nem tudtuk,h ez a jó szó rá.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.03.18. 19:08:31

Ez az ergonomikus markolat nekem soha nem vált be. Rossz a fogás iránya, nagyon leeresztett könyökkel passzol csak a marokba, és én nagyon fárasztónak éreztem a függőleges fogásirányt, természetesebb a csuklót kicsit balra fordítva tartani. Nem csodálom, hogy néhányatoknak lestrapálódott a karja. Furán is nézhettetek ki matrózmódra megizmosodott jobb alkarral és a joystick fogásától megizmosodott bal tenyérrel. :-D

Quickshotom sosem volt, de a hírét már ismertem akkor is, nagyon elismeréssel beszélt róla néhány cimbora.

Az a kerek fejűt, a jobb oldali képen, amit itt Kempstonnak neveznek (mintha sosem hallottam volna a nevét) milyen néven ismerhettem? Nekem az volt a randevúk után az igazival való találkozás. Az nagyon jó volt. Abban tényleg mikrokapcsoló volt, nem úgy, mint néhány kommersz joystickben, kis zárt egységek, a javításuk szóba sem jöhetett volna, de szerencsére nem is kellett. És egy előrelátóan erős megoldással behatárolva volt a kitérítés, ami sok évesre kitolta a mikrokapcsolók élettartamát. Ráadásul még be is segítette a kart a nyolc lehetséges irány valamelyikébe, ami a pontosságát nagyon javította. Ergonómiailag biztos alacsony pontot kapna, bár az egyszerű kiképzés szabadonválasztott fogásnemet tett lehetővé, de szerintem egyéb szempontból vetekedhet a Quickshottal. Egy kipurcant másikból a jobb gomja alá beépítettem az autofire-t. Még megvan, csak már el van süllyesztve. Nem fogom eldobni, mert a PC analóg portjára is illeszteni lehet, megvan nekem egy kis áramköri rajz hozzá, és ma is teljesen jól működik.

Ha nektek megvan még a kedvenc joysticketek, emulátorhoz még viszonylag egyszerűen használhatóvá tehető.

A bobbal való nekifutás, az is igazi gyilkos volt. Lehet, hogy valami téli játékok csomagban szerepelt, de lehet, hogy önállóan. Szerintem nem alaptalan a gyanúm, hogy az első ilyen ... Games játékot egy joystickgyártó cég csinálta. :-))

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.03.18. 19:17:57

A Commodore újságban hajdan megjelent egy kis fényképes leírás egy "lábjoystickről". A lábbal kellett billegetni egy felületet, ha jól emlékszem. Nem volt halott ötlet, de valószínűleg külön kiképzést igényelt a használata, közben a billentyűzeten kezelni a fegyvereket. Vagy a lábbal kormányozod a vadászgépet, kézzel meg a fegyvert tartod célra. :-) Volt egy játék, amelyet tényleg két joystickkel kellett irányítani.

Egyszer összeállítottam, fáradságos munkával valami régi tévéhez való soklábas kétállású kapcsolóból egy átkapcsoló dobozkát a két port között. Mert az disznóság, hogy az egyik játékot ezen, a másikat azon kellett irányítani. Sajnos ez már csak a legutolsó C64-es korszakban jutott eszembe, vagy akkor tudtam már csak megcsinálni. A C64-eshez nagy buherálások folytak. Az RS-232-es portról még üzemi gépsorellenőrző interface-t is vezéreltek kis cégek. Komoly, emlékszem leírásokra. Lehet, hogy még atomreaktort is.

Nem találom, hogy ki írta, de én is álmodoztam egy olyan elektronikáról, amely az autofire-hez hasonlóan a kétfelé rángatást helyettesítené. Egy potméterrel hangolva verhetetlen lett volna a nekifutásokban.

Rozisoft 2011.03.18. 19:21:40

Nekem a kapcsolók jól bírták, ellenben a vezetékével. Az állandó elrakások miatt megtört és megszakadt néhány (egyre több) szál. Mivel a csatlakozója nem volt megbontható, ezért kívülről vezettem bele vissza a a megfelelő lyukba a vezetéket. Egy idő után egész jól nézett ki a csatlakozó... :)

copass 2011.03.18. 19:30:33

emlékszem amikor megkaptam a gépet (c64-II, datasette,2 quickshot turbo II) volt vmi 25 E asszem. az vmi baromi nagy pénz volt akkoriban,köbö ugyanennyi volt egy floppy meghajtó is hozzá!:)
nekem jól bírta mind a két joy, a rángatós játékoknál szerencsésebb volt a tövénél "rángatni" csak óvatosan újheggyel nem marokra fogva, így nem adta meg magát a mikrokapcsoló olyan hamar.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.03.18. 19:32:39

@szepi79 - Harciteknős idomár: "PCre sose készültek normális, minden igényt kielégítő joystickok"

Így van! Egyszer a MediaMarkt polcán végignéztem az összeset, minimum tízet. Elmentem a legdrágábbakig is, végül is megnézni lehet. És egy sem volt kifogástalan! 15-17 ezer forintért sem. A legjellemzőbb hiba, még drágábbaknál is, hogy nincs a karnak ellenállása, és az istennek nem tér vissza középre. Nem hiszem, hogy én lennék az egyetlen, akinek ilyen kellene. De volt, amelyiken a kapcsolók voltak siralmasak, olyan is volt, amelyiken csak két kapcsoló volt, és volt olyan is, amely már ránézésre is törékeny volt. Ráadásul ha a csak önmagukban, játék és más próbalehetőségek nélkül kitett példányok már érezhetően el vannak nyűve, az olyan, mintha kitennének fölé egy kis táblát hogy "EZ SZAR". A C64-re csináltak izmos, komoly joystickeket, PC-re ez valahogy nem megy. (Van nekem egy kis holmi, egy kis pöcök egy könnyen lenyomható gombbal a tetején, valami csekély pénzért vettem, még ez volt a legjobb ár–teljesítmény arányú, amit valaha láttam. A Tie Fighteren nagyon toltam, és ez bírta. Szégyen.)

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.03.18. 19:34:43

@Rozisoft: "kívülről vezettem bele vissza a a megfelelő lyukba a vezetéket."

Ezt egy picit részletezd, mert ijesztő kép formálódott a szemem előtt.

Meridian74 2011.03.18. 19:40:13

A képeken szereplő joystickok nekem is megvoltasm, mind tönkre is ment előbb vagy utóbb... az első képen szereplő joyt viszont saját magam szereltem meg kölyökként. A lelke egy vékony suriken formájú kereszt lemez volt, az pattan el. Ezt én dobozos üdítőital dobozából kivágott ugyanolyan forma segitségével pótoltam, kevésbé volt rugalmas (meg megszenvedtem vele mire megfelelő módon hajlott), de működött és sose tört el utána :)

errrrrrrrrr 2011.03.18. 19:57:19

óhe! a kviksotkettő igazi ellensége a sex olympia nevű játék volt.

usernev 2011.03.18. 20:03:17

Hát nekem megvolt az egész sorozat. :)
A haverok tönkrement joyait felvásároltam és az alkatrészekből javítottam a környéken mindenkinek.
Volt egy haverom, az a Decathlon miatt már akkor feltalálta az irányító konzolt. Pár joyból kiszedte az alkatrészeket és ráforrasztotta egy nyákra. Négy buborékkapcsoló voltak az irányok és 1 kocsányon lógott róla a tűzgomb xD
Bárkit meg lehetett verni vele!

Rozisoft 2011.03.18. 20:08:11

@Androsz:
Tehát: a joystickot magát szét lehetett szedni, de a csatlakozót nem. A csatlakozó "female" volt, vagyis a lyukak mélyén figyelt az érintkező. a joystikot szétszerelve kimértem, hogy melyik vezeték van megtörve, majd beforrasztottam a saját drótomat a helyére a joystickban. Ezután az eredeti vezetékre kívülről rátekerve vittem a helyettesítő kábelt (telefongyári látogatásból származó 1 eres darabot) a csatlakozóig. A csatlakozó fejen a már megtalált érintkezőt tartalmazó lyukhoz kis vájatot véstem a csatlakozó felszínébe, abba fektette a drótot miután a végét bedugtam a lyukba. Mivel egyeres kábel volt tartotta a formát, nem mozdult el a vájatból. a vájat vésésével, megoldottam, hogy túl vastag legyen a csatlakozó és így nem szorult, illteve nem mozdult el a vezeték sem mikor a jolit cstlakoztattam.

Ennél részletesebben már csak képen tudném megmutatni, de nincs meg, mert eladtam az egész hóbelebancot, hogy megvegyem életem első PC-jét... :)

K0vasz 2011.03.18. 20:18:50

@powerage: na ilyet akartam én is linkelni - vmi hasonló volt, aminek csak a gombja tört ki, de a karja bírta a strapát:)

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.03.18. 20:23:09

@Rozisoft: Hű, öregem, ez nagyon furmányos megoldás volt. Bennem már az a vízió merült fel, hogy te a csupasz drótokat machináltad bele a gép aljzatába. Bár végül is a te módszered rokona ennek. :-) Hol voltak még azok az idők, amikor egy D-Sub dugaszt megvehetsz a boltban...

Zozi79 2011.03.18. 20:23:47

@szepi79 - Harciteknős idomár: pont ez a furcsa, hogy amikor autós játékot játszanak itt mellettem (munkahelyen :D ), és a nyilakkal kűzdenek, amikor joy-jal szerintem sokkal könnyebb lenne. Mint pl. a Forma-1-es C64 játékban, aminek nem jut eszembe a neve.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.03.18. 20:27:49

@Meridian74: Ember, te egy kis acéllemezt pótoltál alumíniummal, és a megoldásod működött! Ismerem a leírt kapcsolófajtát, elég brutális. Ez már inkább a mikORkapcsolósnak nevezett kategóriába tartozik. Lehet, hogy te jobbat is csináltál a gyárinál. Leleményes fajta a magyar. :-))

errrrrrrrrr 2011.03.18. 20:29:04

last ninja, hostages, boulder dash, commando, ace...
háhh, régi szép idők. nem vórkraft meg hasonló b..iságok

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.03.18. 20:33:26

@Zozi79: Nyilak... Micsoda luxus. Az megvan még, amikor öt ctrl-os (vagy C= ?) kombinációval helyettesítettük a 2-es portra dugandó joysticket a munkahelyi stb. gépen? Később persze már világos volt, hogy miért működött, de első ízben ezt még fel kellett találnia valakinek. Az átlós irányok különösen fejlesztették a zongorázó izmokat. És mi ezzel játszottuk az Impossible Missiont. A magyar leleményes, de nem is normális.

Zozi79 2011.03.18. 21:09:17

"Később persze már világos volt, hogy miért működött"

Nekem ez lehet hogy kimaradt; miért működött?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.03.18. 21:43:49

@Zozi79: A billentyűzet egy 8x8-as vonalmátrix metszéspontjaiként kezeli a billentyűket, lényegében ugyanúgy, mint a PC-n. Viszont a játékportok JOY vonalai ugyanerre a buszra voltak bekötve, ami miatt a joystick kitérített állapotában, ha jól emlékszem, nem lehetett billentyűt leütni. Vagyis lehetett, de azt a joystickek valamilyen irányú kitérítésként érzékelte, vegyítve a valódi helyzettel. Emiatt bizonyos billentyűkombinációk ugyanazokat a jelvonalakat aktiválták a CIA1 chip bemenő lábain, mint a joystick. De fordítva is működött: ha mindkét joyt egyidőben mozgattad, billentyűleütéseket lehetett utánozni. Ezzel el lehetett szórakozni néha. De ezt már csak akkor lehetett megérteni, amikor az ember megnézegette a C64 áramköri rajzát. Mert volt! Azt hiszem, az egyik Data Becker könyv mellékleteként jelent meg. Nagyon alaposan dokumentált masina volt az, jó is volt vele dolgozni. Akkor még nem volt ezerféle hardverkomponens a képhez, hanem volt a gép, és kész. Ami nálunk működött, az Norvégiában vagy Törökországban is ugyanúgy működhetett.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.03.18. 21:51:26

@Androsz: Nem is kellettek feltétlenül kombinációk. Azért lehetett a játékok egy részében a space-szel tüzelni, mert az a billentyű volt az 1-es port tűz vonalán. A másik négy billentyűre már nem emlékszem, de azok egyszerűen elérhetőek voltak, a 2-es port már nem.

Adani 2011.03.19. 09:45:19

@Androsz:

A C64-es korszakban voltak joygyilkos játékok, de a korai PC-s korszakban is voltak billentyűgyilkos játékok. Pl. nekem két billentyűzeten sikerült a space-t kinyírni. Az egyik bűnös, amire emlékszem a Xenon 2 Megablast volt, ugye az űrhajóval tüzelni a space-el lehetett és ha gyorsan ütögetve verted jobban tüzelt. Wolf3d-ben meg a titkoshelyek keresése ment space-el. Volt még pár space ütögetős játék (vmi focis is volt ahol a passz volt a space). Volt két olyan billentyűzetem, amik teljesen jól működtek kivéve a space-t. Az egyiket sikerült megcsinálni úgy, h legalább akkor bevette jobb oldalt ütötted le. Ha középen vagy ha bal oldalt akkor hol igen hol nem. Volt olyan már 1999 vége körül mikor netezés közben adta bea kulcsot végleg a space, de ugye netkapcsolatot nem szakítunk meg ezért, akkor még ugye modemes net volt sokszor olyan letöltésekkel, amiket nem lehet folytatni és már vagy 60% lejött. Billentyűt cserélni meg nem mertem, mert ps/2 esetén előfordult,h megfagyott tőle a gép vagy az új egyáltalán nem ment. Közben ment az IRC meg a netezés, ezért jobb híján vágólapra kitettem egy space-t és ctrl+v-vel illesztettem mindig be. :). Máskor meg mikor valamiért megfagyott a billentyűzet évekkel később akkor sem léptem ki a netkapcsolatból emiatt hanem, WinXP féle képernyő billentyűzet aztán hadd szóljon, kicsit lassú volt a meg sok félreklikkelés, de a netkapcsolatnak maradnia kell. És nálunk nem is volt 150 ft-os kedvezmény, de ugye az ország nagy részén, ahol Matáv volt ott ugye ha megszakad a net ismét +150 ft.

Zozi79 2011.03.19. 09:50:05

@Androsz: Ez igen! Micsoda műszaki titkokat tud meg az ember utólag :-) Köszi!

tundrazuzmo (törölt) 2011.03.19. 10:19:17

Nekem úgy rémlik, hogy az autofire gomb néhány játékban egyenletes, de lassú tüzelést biztosított. Normál módban, veszettül klikkelgetve kb. kétszeres tűzerő volt biztosítható.

Persze emlékszem olyan űrhajós arcade-ra, aminél a fel-le irányba kellett csak mozogni, az autofire pedig összefüggő lőszerfüggönyt biztosított...
:)

tundrazuzmo (törölt) 2011.03.19. 10:44:32

@jrugó: Ilyen nekem is volt! Csak nem tudom, honnan. Szerintem kgst piac.

Aztán tönkre is ment hamar

Van 2011.03.19. 13:07:31

Úgy látszik én marha szerencsés voltam, mert az egész C64 korszakomat kibírtam eggyel. Bár az egyik gomb már halódott, de nagyon pontosan mozgott. (Nem is ártott, pl. Flashbier-hez.)

tundrazuzmo (törölt) 2011.03.19. 13:16:38

@jrugó: És a legidegesítőbb az volt, hogy telefonzsinór volt hozzá, az a kunkorodós fajta, az pedig mindig húzta ki az eszközt a kézből...:)

sys_64738 2011.03.19. 15:04:30

Régi szép idők... Szerencsére már villamosipariba jártam, amikor az első képen szereplő joy javítására került sor. A házon lévő tűzgomb alá valódi mikrokapcsoló került, nem ez a "pattanó lemezes" változat. Valamelyik rádiótechnika újságban ha jól emlékszem megjelent az "autófire" kapcsolási rajza egy 555-ös IC vel. Azt is elkészítettem, ment bele a házba. A kapcsolója meg a felső tűzgomb helyére. Két potival megoldottuk, hogy az autófire sebességét lehessen állítani. Nem emlékszem már melyik játékban volt, hogy a sima lövés ezzel az autófire megoldással folyamatos vonallá vált.
Később az írógépszalag dobozába (kb 5x5 cm), meg szappantatrókba gyártottunk joy-t mikrokapcsolókkal. Amíg nem lehetett kapni csatlakozót, 2 oldalas 2 mm vastag nyomtatottáromköri lapból marattunk. Érdekes volt a csatlakoztatás, de 10-ed áron elkészült az eredeti árához képest, és szereztünk egy csomó jó pontot a műhelytanárnál amikor ezekkel babráltunk :)

szepi79 2011.03.19. 16:26:05

@Zozi79: no ilyet se láttam még, PCn joystickkel autóversenyt. erre speciel tökéletes magyarázatot tudok adni: csak autós játékhoz, ha már költesz rá, jobban megéri kormányt venni, árban kb. ott van, mint egy joy. ha meg nem költesz rá, jó a billentyűzet is. némely esetekben még jobb is (pl. NFSben, amikor driftelni kell - vagyis az a cél, hogy a kocsi fara minél jobban kicsússzon, és ezért kapod a pluszpontokat)

algi 2011.03.19. 16:59:05

@szepi79 - Harciteknős idomár: Én nagyon imádnám hangulatilag, ha kormánnyal tolhatnám a TrackManiát vagy a GTA-kat, de úgy értesültem, hogy ezek a játékok pont inkább arcade jellegűek, úgyhogy nem kell kormány a precíz irányításhoz, sőt, többnyire direkt hátrány. Állítólag a kormány inkább olyan szimulációs, guminyomás-beállítgatós játékokhoz jó.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.03.19. 17:48:16

@Adani: Én egyszer találkoztam olyan billentyűzettel, amin nem lehetett segíteni. A barátom gyereke némi kólát öntött rá, és az behatolt a két fólia közé, amit aztán nem lehetett szétszedni úgy, hogy a fóliára felvitt érintkezők némelyik ne tépődjön fel. Az én billentyűzetem becslésem szerint minimum tizenkét éves, és a világon semmi baja sincs. :-))) Megszoktam, és nem szívesen térnék át másra. Pár évente szétszedem, a billentyűket az asszony megsikálja, én addig alkohollal végigtisztogatom a gumitappancsokat, aztán hajrá. Amíg nem törik valami, addig szerintem menni fog.

Van olyan, tévé távirányítójánál lett ilyen állapot, hogy a gomb alján lekopott a műanyag érintkező réteg, amely lenyomáskor összeköti a két egymás mellett levő kis érintkezőfelületet. Apró alufóliadarabkákat ragasztottam kétoldalú celluxszal a billentyűk aljára, és hajrá. :-)) Lehet ám, hogy nálad is csak ilyen probléma volt,

A képernyőbillentyűzet nagy túlélő-ötlet volt menet közben. :-)

Hát igen, a Matáv kedvezménye. 46 perc alatt érte el azt a határt, amikortól már ingyen ment a további nethasználat. Én nem tudom megtippelni, mi lehett ennek az oka, de valamiért mindig 46 perc múlva szakadt meg a vonal. Egyszer, amikor már sokadszor azért könyörögtem, hogy az 10 kbps (!!!) sebességre korlátozó szarságot vegyék már le a vonalamról, hogy megkaphassam a nekem elvileg járó 50 kbps-t, megemlítettem a telefonban a szervizes gyereknek ezt a véletlen egybeesést. Egy pillanatra megakadt a lélegzete. Mocskok voltak. Ha csak voltak. Egyébként amikor végül kijött valaki, és levette a vonaltöbbszöröző vagy miféle elnevezésű eszközt a pincében levő dobozban az én vonalamról, találomra feltette egy másik vezetékre. A reklámjaikban ezt a megoldási jellegzetességet elfelejtették közzétenni.

@Zozi79: Azt hiszem, fel fogom tenni a rajzot a wiki.prog.hu-ra. Érdekes nézegetni. Pedig nem érdemlik meg, mert ahhoz is lusták, hogy a jogi feltételeikből kivegyék azt a baromságot, hogy az oda feltett anyagokon senki nem változtathat. A prog.hu-n elhelyezett kódrészletekre ennek talán még lehet értelme, nade basszus, egy wikin??? Ahol a rendszer alapja az, hogy bárki bármihez hozzáteheti a saját tudását? És még egy dolog nagyon tetszik: amit oda felteszel, az onnantól az övék, és sehol máshol nem teheted közzé soha többé. Ha valaki ki akar cseszni veled, akkor felteszi oda egy programod kódját, aztán te leszel seggbe rúgva, ha erről nem tudva máshol szétosztod a programodat.

Szóvá tettem ezeket a hülyeségeket, a válasz az volt, hogy törölték. Én értem, hogy nem feltétlenül komoly az ügyvédekkel való elvi fenyegetőzés, de pont egy programozók által építgetendő oldalon nekem ne akarják megmagyarázni a "valószínűtlen" kifejezést. Programban, programozók számára ez a fogalom nem létezik, ugye. Marhák.

szepi79 2011.03.19. 18:08:21

@algi: nekem van kormányom, de kizárólag NFShez. GTA-nál én se tudom elképzelni, mivel ember üzemmódban mindenképpen bill+egér kell

kicsigee 2011.03.19. 18:12:30

Ha jól emlékszem erről a borzalomról mondták, hogy bírja majd a strapát. farm3.static.flickr.com/2142/2303487007_144d710a47.jpg
A végén addig sem bírta mint a hagyományos joyok.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.03.19. 18:33:30

@kicsigee: Á, igen, tényleg! A főnököm egyszer vett egy ilyet, amikor az irodája még C64-es "flottával" üzemelt. Kuriózumnak jópofa volt, nyilván a trackball ihlette, de ezzel játszani szerintem elég nehezen lehetett. Főleg azt nem értettük, hogy miért volt a gömb felülete teljesen sima.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.03.19. 18:52:04

@szepi79 - Harciteknős idomár: A Colin McRae II-n egyszer kipróbálhattam kormányt. Az nem volt rossz. Főleg hogy egyébként nincs is jogsim. De később hallottam, hogy a kormány elég nehezen javítható módon tönkrement, pedig nem volt nagyon nyúzva.

A feleségem mesélt egy jellemző esetet, ide tartozik. Egy tanfolyamon az előadó projektort használ a laptop képének kivetítésére. Egyszer sikerült elcsípnie egy Sony projektort, annak végre jó is volt a képe. Egy kis láb emelte meg az elejét a szükséges szögbe. Ez a láb pár percenként összecsuklott. Mert a feltehetőleg komoly összegbe kerülő, valószínűleg márkás optikát használó szerkezetre egy szar műanyag lábat adott a neves cég, amelyen már megkoptak a recék. Így vannak megtervezve, összerakva a márkás termékek is. Ez is megmagyarázza, hogy miért is adják meg magukat jól megtervezett joystickek is egy meglepően gyenge pontjukon. Az a baj, hogy ha valami tönkremegy, még talán lenyelhető, de amikor valami ökörség miatt lesz használhatatlan egy egyébként jó állapotban levő szerkezet, attól elborul az ember agya. Egy Braun villanyborotvám azért vált egyszerre használhatatlanná, mert a műanyag burkolatban belült letört egy vékony nyelvecske. Nem javítható, nem helyettesíthető. Kész, vége. Ilyesmiért az oroszoknál lecsukták volna a tervezőt, legalábbis régebben. Máshol ezt talán még be is terveztetik a termékekbe, a joystickekbe is.

▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ 2011.03.20. 12:43:51

Félbetört zsilettpengével lehetett helyettesíteni a joy-ban eltört kapcsoló nyúlványokat. Meg 2 ft-ért lehetett venni mikrokapcsolót boltban és kicserélni és jobb lett mint volt. Mai napig működik.

Adani 2011.03.20. 14:14:17

@Androsz:

Ma már fogyasztói társadalom van, azért történek ilyenek. Alkatrészt nem adunk hozzá, ha ilyen hülyeségek miatt elromlik meg nem tudod használni vegyél újat. Bezzeg a régi Hajdú mosógépet meg a többi technikát lehetett javítani, a elvízkövesedett benne a fűtőszál fillérekért kicserélte a szerelő és kész.

Láttam már én is olyan modern cuccot, amit még szétszedni se lehet, mert elbaszott semmivel sem kompatibilis csavarok vannak benne.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.03.20. 16:56:08

@Adani: Hajszárítóban találtam már olyan csavart, ami úgy van tervezve, hogy csakis befelé lehet csavarni. Egyszer. Szétfúrtam a csavarfejet, és azért is szétszedtem, hogy kipucolhassam. Velem nem fognak kicseszni. Azóta már vagy ötszöt szedtem szét, most már csak egyetlen alig feltűnő szigszalagot kell levenni róla, ezek szerint ötszörösére hosszabbítottam meg a gyártó által elképzelt élettartamot. Szakadjanak meg. Ha harc, hát legyen harc.

Éjjelibagoly 2011.03.21. 17:35:04

@szepi79 - Harciteknős idomár: Ahogy nézem ez házilag készített cucc,de jó 10-12 éve létezett ennek gyári változata IBM gyártmányban is.Úgy volt megoldva,hogy a numerikus padra rá kellett tenni egy műanyag keretet aminek a tetején volt maga a joykar azért volt jobb és praktikusabb mint ez mert nem tudott elmozdulni használat közben.:)

Man_Who_Laughs 2011.03.22. 01:51:59

Rohogni fogtok de nekem van otthon egy bontatlan ( igaz a csomagolas serult sajnos, de akkor mondjuk ugy, hogy gepbe meg nem volt bedugva) Quckshot 2 Turbo a polcon. Ha nem serult volna a csomagolas, mar raktam volna fel e-bay-re hatha valami gyujtonek hianyzik.

stoppos76 2011.03.22. 17:33:26

Cobra joystickja volt valakinek?

moli 2011.03.23. 17:17:26

@szepi79 - Harciteknős idomár: na, ez tuti nem mukodokepes. balra nyomasnal lenyomja a fel-le-t is, kozben szepen kitepi a jobbrat a billentyuzetbol.

szepi79 2011.03.23. 18:37:06

@moli: az nem volt szempont most a keresésnél, hogy működjön is. :D csak emlékeztem, hogy valaha már volt hasonló idea, és ha már megtaláltam, gondoltam megosztom mindenkivel, had lészen boldokság az mennyekben, és evék vala homárt.

oplenti 2011.03.23. 18:43:31

fúúúú, mennyit nyüstöltük ezeket! és mennyit bosszankodtunk az alacsony élettartam miatt...:)))

egy komolyabb international karate partitól simán felmondták a szolgálatot, kerülhetett elő apám forrasztópákája a szerszámosból...:))))

moli 2011.03.24. 16:57:40

@powerage: ez egy sima pc-s usb joystick amihez adnak emulatort es nehany romot.

Adani 2011.03.24. 17:40:13

@moli:

Nekem van egy ilyen a Saturnban lehet kapni Vice C64emulátorral megy 99 játék is jár hozzá, de bármelyik C64-es játékkal megy. a van kettő akkor multizni is lehet.

Viszont van valódi C64-es is csak nehéz beszerezni nekem is csak nehezen sikerült. Commodore DTV a neve egy komplett C64 Joy-ba építve, alapból 30 játék, de a nyákon az összes C64 port megvan némi bütykölgetéssel lehet hozzá bármit csatlakoztatni, amivel egy C64 elbír. Van benne 2 MB memória is, ahová elvileg lehet játékokat feltölteni, ha ismertek valakit, aki jártas ebben szóljatok. Maga a DTV csak egy RCA kábelből áll.

nemecsek ernő áruló 2011.03.24. 22:40:30

@algi: Aláírom. A GTA gamepaddal az igazi, ha megszoktad, utána kínszenvedés billentyűkre visszaállni! :) A kormány meg maradjon meg a World F1 Sports Car GT Evolution jellegű játékoknak.
süti beállítások módosítása