HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Szecessziós Nintendo-játékcsajok

2011.02.16. 15:16 Stöki

„Egy nagy nörd vagyok, aki szeret rajzolni” – írja magáról Megan Lara, egy 22 éves amerikai lány, aki egy farmon nőtt fel, de gyökereitől elszakadva grafikus és illusztrátor lett. A hölgy lenti munkái a napokban megjárták a játéksajtót, ami nem csoda, nagyon megkapóan sikerült ráhúznia az art nouveau stílusjegyeit három Nintendo-játékhősre. A lenti képek bizonyára Alphonse Muchának is tetszenének, klikk az eredeti méretért.

Rendszeres IDDQD-olvasók már találkozhattak a háromból kettő játékcsajjal, Samus Arannal és Peach hercegnővel. Zeldával még adósak vagyunk, de hamarosan bepótoljuk, nem akarunk linkek lenni. (Zelda, link, ééérted.)

37 komment

Címkék: nintendo játék és művészet

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr622665516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2011.02.16. 15:44:23

A Peach irtózatosan jó.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.02.16. 16:22:53

@Bobby Newmark: Ez bónusz, nem számít játékcsajnak.

Bambula 2011.02.16. 16:26:10

Nekem a Zelda jön be nagyon. A háttérben pedig a játékból a kis ikonok mindháromnál, nagyon jó.

Toalettduck 2011.02.16. 16:48:29

skacok ez bejövős, főleg samus

Orvenyhivo 2011.02.16. 17:13:10

Kellemes tisztelgés ez a rég halott mester előtt, na. Mucha for president! :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.02.16. 17:20:48

@Bambula: Jaja, szép. Kárhogy nem tudom, hogy mi az a Legend of Zelda. :(

poseidon 2011.02.16. 19:25:30

Hmmm-hmmm... azért Peach-et sunáznám! :-)

wrhwk 2011.02.16. 20:15:59

A Linkes poénért most azonnal bannolják magukat, köszönöm. ;D

Kevin Levrone 2011.02.17. 11:38:44

@molnibalage: öööö internet? google? halló? hallóóóó? van ott valaki?

lokkoLori 2011.02.17. 11:48:13

off: már eddig is meg akartam kérdezni, de most akadtam ki annyira hogy megtegyem ... miért van az hogy az iddqd megnyitásába belerokkan szinte miden böngésző???!!!!

moli 2011.02.17. 11:56:13

@lokkoLori: nalam 100%-os processzormag-terheles van csak az iddqd.blog.hu-nal es a comment.blog.hu-nal (mas blogokat nem olvasok)
opera 11.01+ubuntu 10.10
szerintem valami javascript szabadul el (pedig nalam szurve van a google adsense, google syndication, google analytics, facebook.com, twitter.com es meg sok mas, igy joval kevesebb script es request fut le)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.02.17. 11:57:58

@lokkoLori: Sajnos nem tudom, próbáltam kinyomozni, eddig nem sikerült. Azt hittem először, hogy a FB, de nem.

moli 2011.02.17. 12:21:12

@lokkoLori: en megtalaltam, nalam az extjs kergeti halalba az operat, m.blog.hu/rsc/js/ext-core.js -t kell kiszurni, jo lesz. kar, hogy a kommentezes extjs-t hasznal..

hallari 2011.02.17. 12:49:09

@lokkoLori: gyenge a géped... Nekem is ez volt a gond, aztán tavaly vettem 75 pénzért egy négymagos AMD+integrált VGA kombós gépet és megszűntek az ilyen jellegű gondok. Ja és XP+Mozilla3.6.13 van a gépen.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.02.17. 16:46:01

@lokkoLori: Mert a blog.hu egy rakás fos IE8 alatt. A cégnél sajnos ezt kell használnom. Mondjuk van még pár ilyen free host oldal, ami ilyes fos. pl. a BKV figyelő oldal is ilyen.

DeFranco 2011.02.18. 09:26:02

Peach szerepében a korai Ábel Anita...

thinkEdem 2011.02.18. 09:43:22

[off]
@molnibalage: Szerintem ott az IE8 a rakás fos. ;)

@Stöki: A gondot elsősorban szerintem az okozza, hogy 20+ cikk jelenik meg egyszerre a főoldalon, amik legalább felében ott van egy flash videó... Felraktam egy flashblockert, rögtön begyorsult az oldal, és a prociterhelés is leesett... Nem lehetne a flash videókat a hajtás utánra rejteni? Vagy legalább csökkenteni a kifejtett cikkek számát? (Mondjuk az első 5-10 jelenjen meg leaddel, további 10-15 címmel, mint az rpg.hu-n domainváltás előtt?)

@hallari: Remélem, csak vicceltél. Mármint azzal, hogy egy weboldalhoz négymagos procit vegyen a user...
[/off]

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.02.18. 09:46:53

@thinkEdem: okés, most levettem a posztszámot 25-ről 15-re, hátha ez is gyorsít valamit

sajnos a blog.hu nem olyan szofisztikált, hogy be lehessen állítani a plusz címmel megjelenő posztokat

thinkEdem 2011.02.18. 10:18:10

@Stöki: Nálam érezhetően gyorsult, de dobtam e-mailt.

hallari 2011.02.20. 11:01:01

@thinkEdem: Nem vicceltem... Kétmagos is elég /a munkahelyemen olyan van/. Itthon van egy másik gépünk /anyám használja/ 8 éves P Celeron 2.4, 1 giga Ram, Radeon 9200 videók., és a leggyengébb minőségű Youtube videók is 100% leterhelés mellett futnak /akadozva/. Ja és Linux van a gépen. Több szakcikkben is írták, hogy a Java borzasztóan leterheli a procit, ezért hozzák be a HTML5 szabványt, hogy a videókártya is ki legyen használva. Állítólag a Mozilla 3-nak ezt már tudnia kéne. Kipróbáltam HD 1080P videót futtatva /a négymagoson/, és a proci terhelés ugyanúgy 80% körül ingadozott, mint ősszel, a régi Mozillán /állandóan be van kapcsolva a Task Manager pont ezért/. Úgyhogy a hardver kihasználás finoman szólva sincs a topon - ezt megunva vettem a bivaly (?) konfigot.

thinkEdem 2011.02.20. 11:05:48

@hallari: Ha egy weblaphoz nem elég egy netbook, akkor a weblap rosszul van elkészítve.

hallari 2011.02.20. 11:28:31

@thinkEdem: Ebben teljesen igazad van, a gond csak az, hogy a weblapok 90 %-a anyám régi gépén borzalmasan felnyomja a procikihasználást. Röhej, hogy egy 240p videó /nagyjából ez a mobiltelefon szint/, miért is fut akadozva egy relatíve még mindig gyors procin, aminek van videókártyája is. A Mozilla pedig azon is 3-as verzió fölött van, tehát elvileg kéne használni a videókarit is. A reklámok természetesen le vannak tiltva, de ez is csak kicsit tehermentesítette a gépet. Egyszerűen szinte minden csigalassú azon a gépen. Tudom, a fejlesztők is panaszkodnak, hogy az elképesztően változatos hardverkörnyezet miatt szinte lehetetlen az optimalizálás, de szerintem biztos lehetne finomítani. Csakhát ugye nyugaton diktálják a tempót, ott pedig nem gond évente-kétévente hardvert cserélni-újítani, úgyhogy a szoftver fejlesztők is valszeg erre álltak rá: "miért fektessünk bele több munkát egy weblapba/programba a szükséges minimumnál? majd az egybites júzer szépen vesz egy új vasat, amin minden gond nélkül elszaladgál". És lőn. Ha nem akarok végehossza nélküli vitákat a fejlesztőkkel, programozókkal stb., akkor muszáj ezt választani. Én is sajnálom a jó kis régi gépet, semmi baja, nyugodtan lehetne használni, de egyszerűen olyan a tempója, mint a nyugdíjas lajháré. Sajnos.

thinkEdem 2011.02.20. 11:34:31

@hallari: Két oka van az akadozásnak: 1. az ati linux driverek még mindig nincsenek sehol, köszönhetően az ati hozzáállásának. 2. Celeron. Cseréld le egy ugyanolyan sebességű nemceleron procira, és rájössz, miről beszélek.
Nekem egy 3.0GHz-es nemceleron procim van, egymagos, és egy msi nvidia gf7100. Csak azok a weblapok nyomják fel a prociterhelést, ahol 3-nál több flash program fut.
Az ilyen programozókat meg szöges lapáttal ütögetném.

moli 2011.02.20. 11:52:22

@hallari: alljon meg a menet, egy weboldal nem egyenlo egy 1080i h264 videoval! a java-nal meg gondolom a flash-re gondoltal. a videokartyas gyorsitas sem ugy mukodik, hogy berakok egy videokartyat, azt mar gyorsit, hanem kovetelmenyei vannak (gpgpu). a fejlesztes kenyszeiteserol pedig: az emlitett celeron(!) 2.4 idejeben xbox1-en jatszottunk, azt azert ideje mar cserelni.

hallari 2011.02.20. 12:47:16

@thinkEdem: Gondolkodtam már a cserén, de egyszerűen nem bírom rávenni magam, hogy erre a gépre még költsek. Anyámnak meg jó így is, megkérdeztem. A programozási "alapelvek" pedig valahol a Windows 3.1 után csúsztak el ebbe az irányba és csak most mutatkozik egy halvány remény, hogy megtörik a hegemónia.

hallari 2011.02.20. 13:03:05

@moli: Igen, a flash player-re. Eddig a JAVA-val összekapcsolva láttam mindig /nem vagyok szakember/, ezért feltételeztem az azonosságot. A videókártyás gyorsításról pedig leírtam, hogy mindkét gépen az újabb Mozilla van, amiről azt olvastam, hogy a HTML5 szabványt használja, tehát a gpgpu-nak benne kell lennie /pont ez lenne a lényeg/. Vagyis nemcsak ott van egy videókari oszt maj' lesz valami, hanem ki is kellene legyen használva. Pedig nincs, szintén leírtam /a Task Manager-ből legalábbis erősen úgy tűnik/. A kényszerített fejlesztésről pedig szintén írtam: ezért vettem a négymagos AMD-vel szerelt cuccot. Játékra pedig Xbox 360-at használok, mert az legalább optimalizált, nem kell installálni, bűvészkedni, torrenttel/jelszóval/CRC hibával stb. bajlódni. Igaz, nem olcsó, de arra az évi egy-két játékra, ami érdekel és leköt, nem sajnálom a pénzt.

NoP 2011.02.20. 15:16:40

Első hozzászólásom, üdvözlök mindenkit! :)
@hallari: Borzasztóan össze vagy keveredve! A HTML5 egy szabvány, abban nincs GPGPU... maximum annak a TÁMOGATÁSA. Ahhoz, hogy azt kihasználd, megfelelő videokártya is kellene... a Radeon 9200 sajnos semmiképp sem minősül annak. Mint előttem is írták, a lassulásod oka az Ati és Linux kombinációja. A Java-t meg nem is tudom hogy keverted a Flash-hez. :)

hallari 2011.02.20. 17:23:50

@NoP: Rendben. Hagyjuk a Java-t és a flash-t, nem vagyok szakértő. Radeon 9200 kilőve. De mi a helyzet a négymagos géppel, amiben egy Nvidia Geforce 7025-ös dolgozik, viszont a processzorhasználaton ez nem látszik? Értem ezalatt, hogy 80 % körüli a CPU használat Mozilla 2.x és 3.x alatt is.www.youtube.com/watch?v=XSGBVzeBUbk Referenciának ezt a videót használtam, értelemszerűen a legjobb felbontást kiválasztva.

NoP 2011.02.20. 19:18:59

Az alapján, hogy a prohardveren "Újabb olcsó megoldásokkal rukkol elő ősszel az NVIDIA" (prohardver.hu/hir/ujabb_olcso_megoldasokkal_rukkol_elo_osszel_az_nvidia.html) címmel találtam róla hírt 2007-ből (!), sajnos a GeForce 7025 sem mai csirke, GPGPU-ként nem használható (DirectX9-es). Linuxon pedig korábban nagyon ment a sírás, hogy gyenge a hw-gyorsítás támogatás a flash-alapú videolejátszásban... Itt (www.roytanck.com/2008/11/18/whats-up-with-linux-and-mac-flash-performance/) pl. azt írják, hogy a Flash 10 sokat gyorsult a kilenceshez képest, de még így is jóval lassabb, mint más platformon.
Lehet, hogy csak egy mag dolgozik neked 80%-on, a többi pedig pihen?
Javasolnék egyébként egy szakmai fórumban történő problémafelvetést.

NoP 2011.02.20. 19:21:41

@hallari: De röviden:
1. Linux+Adobe Flash
2. Nincs GPGPU-d, nem fog neked majd letöltődni a Firefox 4, 5, 6-os főverzióival sem.

hallari 2011.02.23. 10:34:46

@NoP: Köszi a részletes infókat.
süti beállítások módosítása