Ha az ember egyszer összerak egy forgatókönyvgenerátort, utána mindenhol automatizálható sztorikat lát. Ilyen például a japán RPG-k műfaja, amikből én sokat mondok, ha 5-6-tal játszottam talán, mégis sűrűn bólogattam az összes sablonfordulatnál, amik Joe Juba (fogalmam sincs ki ő, de legalább ráírta a nevét a képre, így nem kell ismeretlenszerzőzni) Kisalföld méretű folyamatábráján jöttek szembe. Íme: (klikkért cserébe nagyra nő a kép)
Encounter! Obligatory Octopus!
2010.10.20. 10:02 hancu
26 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr272385457
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Leon121 2010.10.20. 10:38:55
Jajj hát a japán fejlesztők teli vannak kreativitással! Hát hogy lehet ilyen táblázatot összerakni, semmi valóságalapja nincsen, a japán fejlesztők teli vannak kreativitással (ja ezt már mondtam). És különben is, minden ami japán, az csak zseniális lehet, nem olyan, mint a nyugati szenny! Japán rulz, *érthetetlen japán kifejezések, menőséget kifejezendő*.
(Mindennemű szarkazmusnak látszó elem pusztán a véletlen műve.)
(Mindennemű szarkazmusnak látszó elem pusztán a véletlen műve.)
moli 2010.10.20. 10:53:04
-"hey, can i come with you?"
-"no"
-"haha, you're funny"
-"hey, can i come with you?"
-"no"
-"haha, you're funny"
-"hey, can i come with you?"
:D
-"no"
-"haha, you're funny"
-"hey, can i come with you?"
-"no"
-"haha, you're funny"
-"hey, can i come with you?"
:D
Peter Griffin 2010.10.20. 11:31:35
Nem vagyok nagy JRPG fan, hiszen ha jól emlékszem csak az FF7-et és FFX-et toltam végig, de a 7 nálam minden idők legjobb játéka. Biztos, hogy voltak benne sablonok, de mivel egy újszülöttnek minden vicc új, és nekem ez volt az első ilyen játékom, nem igazán tűntek fel. De a sablonokon kívül olyan részletesen kidolgozott mellékszálak, karakterek és óriási világ várta az embert, hogy teljesen magába szívott.
Egyébként filmeknél is sokszor van ilyen érzése az embernek. Sokan alapfilmnek tartják a Usual Suspects-et, amit én millió gengszterfilm után néztem meg, és tíz perc után már tudtam ki a hunyó.
Nincs új a nap alatt.
Egyébként filmeknél is sokszor van ilyen érzése az embernek. Sokan alapfilmnek tartják a Usual Suspects-et, amit én millió gengszterfilm után néztem meg, és tíz perc után már tudtam ki a hunyó.
Nincs új a nap alatt.
Bambula 2010.10.20. 11:38:04
Nagyon jó a táblázat, mint JRPG fan is jól szórakoztam :)
Egyébként szinte minden játék sablonos már, a legtöbb ötletet felhasználták. Inkább a tálalást, a játékmenetet nézem, maga a történet ... csak arra való hogy legyen benne nagy mellű nő meg Mr. Kemény Gyerek.
Egyébként szinte minden játék sablonos már, a legtöbb ötletet felhasználták. Inkább a tálalást, a játékmenetet nézem, maga a történet ... csak arra való hogy legyen benne nagy mellű nő meg Mr. Kemény Gyerek.
Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.10.20. 11:49:55
Én is kevés JRPG-t toltam, de tényleg mind ilyen.
LOL! Firagagaga varázslat. Lost Odyssey, anyone?
LOL! Country fair. Chrono Cross, anyone?
LOL! Firagagaga varázslat. Lost Odyssey, anyone?
LOL! Country fair. Chrono Cross, anyone?
Savior 2010.10.20. 11:55:30
@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: Majdnem. A country fair (inc. "Ha ha! You're Funny!") a Triggerben volt.
Amúgy a folyamatábra telitalálat :)
Amúgy a folyamatábra telitalálat :)
Leon121 2010.10.20. 12:23:31
@Bambula: Igenis lehetne még jó történetet kitalálni, és igenis van ilyenre is példa (pl az Alan Wake jut most eszembe, mint friss játék). Az, hogy hozzászoktunk már a sok szeméthez, még nem menti fel a fejlesztőket.
Gargaj · http://gargaj.umlaut.hu 2010.10.20. 12:38:36
@Leon121: Az Alan Wake nem a Ragyogasra hajazott eppen? :)
Delebriel 2010.10.20. 12:47:28
@Bambula: Nekem most a Medal of Honor-ban ugrott be ez. Szokásos, járművel száguldás (Quad vagy Motorosszán), majd hirtelen lesérülsz, valaki hurcol te meg kómásan pisztollyal lősz. Nem volt az se rossz játék, de ott is tele volt sablonnal.
Ami meg a JRPG-et illeti, részemről egyel se toltam, de azért van itt egy-két elem ami nem csak a Japán RPG-kre vonatkozik szerintem.
Ami meg a JRPG-et illeti, részemről egyel se toltam, de azért van itt egy-két elem ami nem csak a Japán RPG-kre vonatkozik szerintem.
rootshaper 2010.10.20. 12:51:11
@Leon121: lehet persze, de azt konyvben irjak le. aki meg nem olvas, az vessen magara... amikor en mar megcsomorlok a jatekoktol, inkabb eloveszem Clive Barkertol a Korbacsot, oszt elolvasom huszadjara is. olyan tortenetet SOHA nem krealtak meg semmilyen videojatekban. meg akkor sem, ha Clive Barker is segedkezett... =)
rootshaper 2010.10.20. 12:54:54
@Delebriel: jaja, szinte a cyber-faszkodasig minden stimmel a hagyomanyos fantasy rpg-kre is.
harmadreszt meg a legelso komment szarkazmusara reagalva tokeletesen egyetertek vele. a japanoknak nem a fantaziajuk nagy, hanem a gyomruk vesz be sokkal tobb szart mint a mi europai gyomrunk. szerintem senkinek sem tartana semmibol 6faszu demoncybermutansszornyet kitalalni, ez nem fantazia, ez pusztan aberracio. es hogy erre meg kereslet is van japanban, az meg roluk mond el sokmindent, nem rolunk, fantaziatlan europaiakrol...
harmadreszt meg a legelso komment szarkazmusara reagalva tokeletesen egyetertek vele. a japanoknak nem a fantaziajuk nagy, hanem a gyomruk vesz be sokkal tobb szart mint a mi europai gyomrunk. szerintem senkinek sem tartana semmibol 6faszu demoncybermutansszornyet kitalalni, ez nem fantazia, ez pusztan aberracio. es hogy erre meg kereslet is van japanban, az meg roluk mond el sokmindent, nem rolunk, fantaziatlan europaiakrol...
Leon121 2010.10.20. 14:11:14
@Gargaj: Nem sok köze volt a Ragyogáshoz. Igaz, egyszer van egy ajtót-baltával-átütős jelenet, ami után Alan is megemlíti Nicolsont a filmből, illetve a környezet is tipikusan Kinges (nem véletlenül, egyrészt bevallottan inspirációs forrás volt, másrészt még idéznek is tőle, rögtön az intróban - sőt, a stáblistában is megemlítik). Viszont a sztorinak nincs köze hozzá.
Leon121 2010.10.20. 14:14:49
@rootshaper: Ezzel (a komment második felével) tök jól megfogalmaztad azt, amit én inkább csak éreztem eddig. :) Teljesen egyetértek. És ez a fajta aberráció egy horrorjátékban abszolút jól jön, minden máshol inkább csak gagyi. Pláne, ha még komolyan is próbálják eladni. Még önmaguk paródiájaként, egy komolytalan játékban elmegy.
piroe 2010.10.20. 15:15:00
a nyereményjátékok győzteseinek kihirdetése még folyamatban?
.kakaó 2010.10.20. 15:29:05
@rootshaper: A kevesebb tabu kevesebb korlátot jelent a készítőknek. Míg egyik oldalon - ahogy mondtad is - ez több szennyet eredményez, a másik oldalon pont emiatt nagyobb esélye van végigvinni egy művésznek egy a sablontól eltérő ötletét. Míg a Disney futószalagon gyártja az újabb egész estés családi rajzfilmeket, addig a Studio Ghiblitől nagy többségben eredeti és tartalmas meséket kapunk tele fantáziával - mindezt 6faszu demoncybermutansszorny nélkül. A különbség csak annyi, hogy míg a meséket a világpiacra írják, addig a JRPG-k inkább a hazai piacra készülnek.
rbatty 2010.10.20. 16:22:21
@moli: Nekem ez nagyon bejön. Beteg vagyok? :D
rbatty 2010.10.20. 16:49:27
A folyamatábra király. Ilyet lehetne összerakni más műfajú játékokra, meg filmekre és tv-sorozatokra is. :D
Dester 2010.10.20. 17:13:56
Ez hatalmas, végigolvastam, kemény :) Főleg az a rész, amikor hónapok múlva "tér" az ember vissza a játékba, és már halvány fingja sincs, hogy ki kivel van :D Több játékkal is jártam már így: Oblivion, Fallout3, GTA3-4, stb :)
Dukefazon 2010.10.20. 19:13:05
Azért azt mindannyian érezzük, hogy közel sem ilyen egyszerűek a JRPG-k és nem ezért szeretjük őket. Ennyire nem lehet lesarkítani semmit, mert akkor semminek nem lesz értelme. Én szeretem a Final Fantasy sorozatot és nagy eséllyel szeretni fogok mindent, amit a Square vagy a Konami kipottyant. Amúgy nem arról van szó, hogy hazai piacra gyártják, mert Japánon kívül is nagyon szeretik az ilyen cumókat.
Ok, hogy bárki tud 6farkú monsztert csinálni, de nézzetek meg egy nem japán, de japánnak látszó játékot (Red Ninja a PS2-n), valahogy nincs esszenciája, ezért olyan jók a japán játékok. Már persze aki szereti. Vannak olyanok, akik rühellik az egészet, már csak ha meghallják, de hát ez van, nem kell mindenkinek mindent szeretni.
És végül pár szó magáról a post-ról, nekem nagyon tetszett, néhol jópofa fordulatokat tett bele. :)
Ok, hogy bárki tud 6farkú monsztert csinálni, de nézzetek meg egy nem japán, de japánnak látszó játékot (Red Ninja a PS2-n), valahogy nincs esszenciája, ezért olyan jók a japán játékok. Már persze aki szereti. Vannak olyanok, akik rühellik az egészet, már csak ha meghallják, de hát ez van, nem kell mindenkinek mindent szeretni.
És végül pár szó magáról a post-ról, nekem nagyon tetszett, néhol jópofa fordulatokat tett bele. :)
rbatty 2010.10.20. 20:05:27
@Dukefazon: Senki se gondolja (az ép elméjűek közül), hogy ennyire le lehet sarkítani a JRPG-ket, csak néhányan ürügynek akarják felhasználni fikázáshoz és kötekedéshez. :)
Sharpe · http://www.book-fun-factory.com/farfun/ 2010.10.20. 21:14:47
Egy kicsit túl epés ez a folyamatábra, de ettől eltekintve nagyon szellemes. A JRPG-k pedig sok embernek bejönnek sokaknak meg nem, és különböző minőségű darabok léteznek, de ha valamit, hát általánosítani azt nem lehet velük kapcsolatban.
Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.10.21. 08:04:09
@Savior: Tényleg, basszus, a Chrono Trigger volt az. /me FAIL! :)
Leon121 2010.10.21. 08:44:07
@Dukefazon: Ezzel nincs is baj, hiszen tényleg sarkít nyilván az ábra. A lényeg az, hogy sok japán-buzeráns (már elnézést a kifejezésért, de bizonyára mindenki ismer ilyen személyeket) valamiért automatikusan felsőbbrendűnek, "művészibbnek" tartja a keleti stílust, míg a nyugati számukra automatikusan az ötlettelenséget, fantáziatlanságot jelenti. Holott ötlettelenségre, fantáziatlanságra, sablonos felépítésre a japán munkákban is ugyanúgy van példa, ahogy a fenti ábrán is sokan felismerni vélték a jRPG-k főbb elemeit, meg az eltúlzott, aberrált, giccses látványvilág is tipikus visszatérő elem. Emellett pedig igazán ötletes, fantáziadús megvalósításra is ugyanúgy van rengeteg példa a nyugati kultúrában is. Szóval semmivel sem jobb a japán művészet sem, mint a miénk, legfeljebb másabb.
SztupY · http://sztupy.hu 2010.10.21. 10:53:12
Ja, a nyugati játékok legalább ismerik mi az hogy nem lineáris játékmenet.
Utolsó kommentek