HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Így klikkol egy gosu

2010.07.08. 09:37 hancu

Gosu a koreai gémerszlengben a profi játékos neve, a videó meg a The Hax Life című dokumentumfilmből való, egy SC- és egy WC3-játékos demózza benne, hogyan csinálják a 300-as APM-et. APM, mint action per minute, vagyis ennyi billentyűnyomás és egérkattintás egy perc alatt. 300 az másodpercenként ötös átlag, jól számolsz.

 

32 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr772136759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kabarészínész 2010.07.08. 09:53:18

új értelmet nyert számomra a nolifer fogalma...
mellesleg szép és jó, de én azért játszom, mert élvezem. nekik ez meg már munka. szegények. totál kiégtek. az megvan, hogy a tollat nemigen tudta megfogni? :D

Szedrencs 2010.07.08. 09:54:49

ez a 300 apm videón SOKKAL durvább, mint leírva...

Drout 2010.07.08. 10:03:28

Ezért nem akarom én komolyan venni soha a starcraftot és a wc3-at.

Értelmét veszti a stratégia az RTS-ben (amúgy ezen is lehetne vitatkozni, mert ez maximum taktika, RTT).

Klikkelőbajnokság az egész.

Moe Szyslak 2010.07.08. 10:13:44

Döbbenet.

@Drout - egyetértek. A Combat Mission-sorozat, na az stratégia.

copass 2010.07.08. 10:17:01

nemsemmli, elég szar lesz pár év múlva nekik,izületi problémák miegymás.

moli 2010.07.08. 10:31:13

erdekes szoftverergonomiai elgondolas, ott van egy szamitogep elotted, erre az embernek kell folyamatosan nyomogatnia, ahelyett, hogy fel tudna programozni az ai-t.

rootshaper 2010.07.08. 10:32:04

anno mikor Diabloztunk a haverokkal LAN-on, azon gondolkodtunk, hogy mikor dobja ki a windows kis felkialtojeles ablakba, hogy "Error: No more clicks left!" XDDD

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.07.08. 10:56:16

@Látnokzsálya: Még mindig jobb, mint cipőfelsőrész varrni egész nap eg yzsalag mellett, vag yszenet bányászni.

Lámadmirális 2010.07.08. 11:01:43

Látnátok engem Starcraftozni, tyüüüü.. Mikor még el is olvasom mi mit csinál:D Kb kinyomok 10 apm-et xd
De tényleg, mindennek van határa. Ez már nem is játék, ez valami... gombkombináció megjegyzés. Megjegyzel kb 2000 gombot hogyan nyomod egymás után+ egérklikk, majd ??? és profit.
Gusztustalan.

manwithbeard 2010.07.08. 11:12:35

@Látnokzsálya:
Nem nolifer, hanem élsportoló. Profi focisok sem (csak) azért játszanak, mert élvezik, és tovább is kinyújtják a határaikat mint élvezik. Mert ezért fizetik őket. Ezeket az Sc/Wc3 játékosokat is.

hancu 2010.07.08. 11:16:30

@Lámadmirális: Maximum a játék eleje a memorizált gombkombináció, mint a sakkozóknál a megnyitás, de a nagyja dinamikus reakció az ellenfél mozdulataira.

BoneSayeR 2010.07.08. 11:38:11

Tök jó, de nem cserélnék vele.

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2010.07.08. 12:51:27

Hát ezzel már úgy vagyok, mint a paraszt bácsi, az állatkertbe, mikor meglátta a zsiráfot:
"Má'pedig ilyen állat nincs!"
:-)

Máriusz 2010.07.08. 12:51:38

Aki látott már koreai starcraft meccset az szerintem simán megérti mihez kell ennyi apm. A meccseik izgalmasak, pörgősek, nincs olyan hogy ne történne valami, ne lenne mit nézni. Koreán kívül sehol máshol nem képesek ilyen szinten játszani ezt a játékot, és ez simán meglátszik a meccsekben is.

Én meg nem értem hogy teniszben mér kell ennyire nyögni minden ütésnél, mert még sose teniszeztem...

Dukefazon 2010.07.08. 13:03:48

Bazz... Ez az egész SC kóreában betegebb, mint hittem...

Lámadmirális 2010.07.08. 13:23:58

@Máriusz: De képesek, csak másutt nincs ilyen beteges cirkusz Starcraft körül, így nem is gyakorol senki erre.

mimindannyian · http://wmiki.blog.hu/ 2010.07.08. 13:29:02

Sokaknak savanyú a szőlő... Kár lenézni őket, élvezik és jól megy nekik. Akik itt nem cserélnének velük, azok sose fognak ilyen szinten játszani, de nem azért, mert nem akarnak, dehogy! hanem mert nem tudnak. Be kell ismerni a bénaságot. (én is az vagyok)

BoneSayeR 2010.07.08. 13:41:25

@mimindannyian: Sosem játszottam még a Starcraft-al, így nem tudom, hogy őstehetség vagy éppen tök béna vagyok-e, csupán én jobb szeretem a játék részleteit nézni, mint a billentyűzetet, meg a táblázatot az asztalon.

breach tru di walls 2010.07.08. 14:37:08

NaDa régebben azért gyorsabban verte a billt, csak azóta megöregedett - hozzá kell tenni neki van a legtöbb Starleague győzelme, 2 féle van 3-3 van neki, messze ő a legsikeresebb játékos az SC története során és sokáig az egyik leggyorsabb játékosnak tartották - de a mostani top játékosok között van egy pár elfajzott, akiknek már az 500at is súrolja az avgAPM.

Toalettduck 2010.07.08. 15:04:49

Tutira elsőosztályú kokszon vannak.

rootshaper 2010.07.08. 15:44:46

@BoneSayeR: ott a kulcs a mondatodban: TE. de ok meg nem... miert faj ez mindenkinek? nem tudom megerteni.

azt imadom ebben az egeszben, hogy aki mondjuk fociban eler valamit, az az ember mar valaki, azt tisztelik meg drukkolnak neki. de a mai napig itt a 21. szazadban is ha valaki mondjuk egy PC jatekban er el valamit, akkor az bena geci kocka nolifer szar... pedig lehet 10x olyan jol keres mint te a teszkoban arurakodokent besavanyodva. es meg elvezi is, mert jatszhat, ott a kihivas, hogy elverje a nala jobbakat, benned hol a versenyszellem? sehol... ez a nagy kulonbseg koztunk meg korea kozt, ezert tud ott tartani ahol, es mi ott, ahol. ez egy ilyen dolog.

nem ertem azt sem, mikor valaki buszkelkedik WoW-ban, hogy vegigverekedtek magukat Icecrown Citadel-en pl. es akkor a sok nyomorek savanyu szarhazi meg nyomatja nekik, hogy "huuu deszarok vagytok bazmeg, mer ti ott ultok egesz nap a gep elott, en meg bezzeg ugyanugy ott ulok de meg mindig seholsetartok mert egy bena szar geci vagyok es konnyebb sirni miatta mint tenni ellene"

persze a mondat masodik felet mar nem mondja az illeto, csak erzi, de igy erosebbnek hiszi magat, pedig ugyanazt csinalja, csak sokkal de sokkal benabban.

el kell ismerni, ha valaki tehetseges es ugyes, ez van, ehhez is kell tehetseg, mert minden jott-ment nem tudja ezt megcsinalni, nyilvan azert ot mutatjak a videoban es nem Gipsz Jakabot aki akkor lat eloszor SC kepernyot.

ezen el lehet gondolkodni, es lehet a vilagot is kicsit jobb szemmel nezitek majd.

BoneSayeR 2010.07.08. 17:18:40

@rootshaper: De mivel én nem, így épp ezért nem cserélnék vele. Nem kezdtem atomtámadásba Korea ellen, és még csak nem is fikáztam, nem értem mi a gond, de gondolom általánosságban beszéltél azokhoz akik ebben érintettek.

rootshaper 2010.07.08. 19:27:09

@BoneSayeR: igen, igy van, csak azert a te nevedhez irtam, mert a te hozzaszolasod miatt jutott eszembe.

Laciii 2010.07.08. 21:06:39

A 10x olyan jól keres mögül lemaradt pár nulla, nekik ez tényleg munka, de messze nem szegények, sőt.
Ráadásul a koreai csajok szemében ugyanolyan sztárok, mint az európai focisták.
Én cserélnék.

Peptid 2010.07.09. 12:10:48

Egyébként van valakinek 300 apm körüli élménye? SC-ben nem tudom milyen, de wc3-ban egyszerűen lassul az idő miután megszoktad. (Vagy az agyad gyorsul hozzá, ez relatív) Ez ugye lehetőséget ad a helyzetek pontosabb felismerésére, döntéshozások gyorsítására stb. ami az üzleti életben nem lehet annyira rossz, ha majd a koreai cégek elkezdenek terjeszkedni.

moRtiZ 2010.07.09. 12:52:57

Ügyesek a srácok. Akik meg nolifer kockáknak tartják őket, azoknak megsúgom, hogy Dél Koreában a népszerűségük a rocksztárokéval vetekszik. Azt hiszem mást nem is kell mondanom.

TH 2010.07.09. 16:09:57

@mimindannyian: @rootshaper: Én rohadtul nem nézem le őket, de ettől még nem is vágyom arra, h. ilyen szinten tudjak játszani...mint ahogy focibajnok sem akarok nagyon lenni, mert irtózatosan sok energiát és időt követel, bármit is akarsz kiugróan jól csinálni. Én ennél lustább, és kényelmesebb vagyok. De ettől még ugye gondolhatom azt, h. nem biztos, h. az ő életük jobb lesz ettől, ugye? :-)

Szal én nem cserélnék velük...nem is tudnék így játszani, de nem is akarnék így élni...
ld. a @pizzaboy: által linkelt cikket, ha magadtól azt gondoltad, h. tök jó élete van egy ilyen koreai "élsportolónak"...

Démonmac1 2010.07.12. 18:50:37

Érdekelne egy általuk* ajánlott klaw /egér
Pontosan típusra meghatározva, erről is olvasnék szívesen:)

terran 2010.07.12. 22:45:53

@Démonmac1:
én elmondom neked, hogy a legtobb koreai progamernek az egyik legolcsóbb féle samsung billentyűzete van, egérnek a legtobbjuk pedig a jó régi logitech mini opticalt használja.

itt mondjuk razer egér volt a videóban, mert ezt a csapatot(wemade fox) a razer szponzorálja ha jól tudom.

Én amikor aktívan, sokat "edzve" játszottam(napi 2 óra tuti megvolt, de átlagban több), kb 180-220 volt az APMem Starcraftben
süti beállítások módosítása