Oktatójátékok évtizedek óta léteznek, a komoly céllal készült játékok (serious gaming) közül valószínűleg ezek vannak a legtöbben. Viszont jó oktatójátékot nehéz készíteni, az önfeledt szórakozás és a tanulás nem könnyen összeegyeztethető fogalmak. A Tabula Digita cégnek viszont matekot tanító játékaival sikerült megragadnia a gyerekek figyelmét – egyes szülők szerint túlságosan is.
Történt, hogy az új-mexikói Albuquerque néhány iskolája a védelmi minisztérium támogatásával megvásárolta a Tabula Digita új játékát, a DimensionM-et. A játék ízig-vérig fps, amiben néha egyenleteket kell megoldani (és ha jól sejtem, a pontszámban is többet számít a matekozás, mint a másik lelövése). A fenti videón a DimensionM New York-i bajnoksága (mert ilyeneket is rendeznek a gyerekeknek) látható. Érdemes megnézni, bár jó kérdés, hogy a gyerekek a matek vagy az fps-elemek miatt sikítoznak ennyire.
Szóval, Albuquerque-ben néhány szülő ügy találta, túl sok akció van ezekben az oktatójátékokban. A helyi KOAT-TV-nek akadtak ki, és egyenesen azzal vádolták az iskolát, hogy az a játékkal elősegíti a videojáték-függőség kialakulását. Az egyik iskola illetékese viszont védelmébe vette a játékot mondván, ezek a 21. század oktatási segédeszközei, és semmi baj nincs azzal, hogy a gyerekek a játékban nemcsak a műveletvégzési sorrendet sajátíthatják el, hanem jetpacket is használhatnak.
A játékból itt látható egy demo, lehet vitatkozni azon, hogy mennyire hatékony így tanítani. Az biztos, hogy merész húzás volt a Tabula Digitatól a játék, illetve annak elődje, a Dimenxian. Ez utóbbinak egyébként a szlogenje sem túl szülőbarát: „Learn algebra or die trying”, azaz „Tanulj algebrát vagy halj meg, miközben megpróbálod”.
(via Kotaku)
Utolsó kommentek