HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Hatmillió lakosú Sim City-város

2010.05.04. 08:59 Stöki

Oké, nem mai darab, de mi ma csodákoztunk rá: egy The Imperar fedőnevű júzer lenyűgöző videót tett fel a YouTube-ra arról, hogyan építette meg három év alatt Sim City 3000-ben Magnasanti városát. Így:

A városban 6 005 407 virtuális emberke él (kábé annyi mint Hong Kongban). A végletekig optimalizált minden, kiterjedt metróhálózata van a városnak, nincs bűnözés, vízszennyezés és nincsenek forgalmi dugók. Az alkotó szerint ezt már nem lehet felülmúlni a játékban. Elhisszük, és leborulunk a fanatizmusa előtt.

44 komment · 1 trackback

Címkék: állatság fanatizmus sim city

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr211973100

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hatmillió lakosú Sim City-város - Videóval! 2010.05.05. 09:21:05

Oké, nem mai darab, de mi ma csodákoztunk rá: egy The Imperar fedőnevű júzer lenyűgöző videót tett fel a YouTube-ra arról, hogyan építette meg három év alatt Sim City 3000-ben Magnasanti városát. Így: A városban 6 005 407 virtuális emberke él (kábé annyi…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DGS 2010.05.04. 10:36:46

Külön durva, hogy a Kooyanisqatsi inspirálta a mintát.
De kár hogy az RL nem ilyen egyszerű, hogy addig buldózeroljuk+újraépítjük a várost amíg nem tökéletes, BP nem így nézne ki...

röntgenszeműlány 2010.05.04. 10:38:16

via Kotaku?

"nincsenek forgalmi dugók"

Például mert nincsenek utak. Amúgy Magnasanti.

manwithbeard 2010.05.04. 10:42:17

@DGS: Nem, viszont RL külső tőkét is bele lehet venni egy város felépítésébe, szóval "zöldmezős városoknál" elképzelhető egy ideális struktúra és felépítés azonnali kialakítása.
Bár ha megnézed, 50000 év kellett ahhoz, hogy ez létrejöjjön, ilyen léptékben valós életben is megvalósítható dózerolással és újraépítéssel a dolog.

Démonmac1 2010.05.04. 10:48:09

Adjuk neki oda a Budapesti főpolgármesteri széket.
Dolgozzon
egy hónap múlva tutira felakasztaná magát:)

DGS 2010.05.04. 10:50:48

Meg hogy a végletekig vitte az elvet miszerint egy sim maximum 6 négyzetet lép hogy elérje a legközelebbi uticélt/transzportációt. Bizony, bizony itt én is szivesen laknék; munkahely, éjjelnappali, rendőrség, kórház etc. mind-mind másfél km-en belül :D

Kabarészínész 2010.05.04. 10:51:17

kár, h kb. semmit nem értek belőle. lényeg, h RL-be több tényező van, mint mondjuk az individummal rendelkező ember...

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.05.04. 10:55:04

ez elég elmebeteg, nem mondom

Én a sim city 4-el próbálkoztam, egy idő uán baromi nehéz volt fenntartani egy várost, mert valami mindig tönkrement...vagy az orvosok keveselték a pénzt, vagy mínuszos voltam, vagy valami más probléma volt, de volt olyan, hogy egy kockát sikerült megtöltenem...

Azóta rájöttem a dolog lényegére...kell egy "kamuváros" ahonnan jön a víz és az áram nagyon olcsón, így van két dolog, amire már nem kell költeni...ha kinövi a város, akkor a másikban újat felhúni:D Bár ez csítnek számít kb:D

sockpuppet (törölt) 2010.05.04. 10:56:44

Őrület. Akaratlanul is felmerül az emberben, hogy hogyan lehetne ezt, vagy az erre szánt energiát igazándi, hasznos dolgora fordítani. Adódik a párhuzam ezzel az előadással:

www.ted.com/talks/jane_mcgonigal_gaming_can_make_a_better_world.html

röntgenszeműlány 2010.05.04. 11:00:58

@sockpuppet: Néhány embert jobb kedvre derített. Meg van ennek is a haszna.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.05.04. 11:25:46

Hát ha ebben ő élvezetet talált, akkor tök jó.

manwithbeard 2010.05.04. 11:30:18

@sockpuppet: Ez kicsit az a kategória, mint mikor a jogvédők számolgatják, hogy ha a 1millió warez letöltő nem tudta volna lewarezolni, akkor az 40millió dollár bevétel lenne :) Sajnos az emberi energia nem valami általános dolog, amiből csak úgy lehetne venni, hogy kéne 500 egységni egy hasznos dologhoz.
Ettől függetlenül nem lepne meg, ha az illető munkájában is ilyesmivel foglalkozna. Akik ennyire képesek belemerülni egy dologba, azok általában megszállotjai a témának. Van egy ismerősöm, aki helyijáratos buszsofőr, majd műszak után hazamegy és mindenféle busz szimulátorokkal játszik a PC-jén. Van ilyen :)

sockpuppet (törölt) 2010.05.04. 11:31:48

@röntgenszeműlány: Én is haszontalan dolgokkal töltöm a szabadidőmet, szóval eszem ágában sincs támadni emiatt az illetőt, csak ebben egyértelműen látszik a lehetőség valami épületesebbre.

Stökinek meg gratula ehhez:

"Akadémiai újságírói díjat kapott Stöki. Kollégánk, Stöckert Gábor újságíró, az Index tudományos rovatának szerkesztője a fiatalok körében történő széleskörű internetes népszerűsítéséért, a tudományos újdonságok szakszerű feldolgozásáért, a magyar kutatókkal készített tartalmas interjúiért kapta az elismerést."

comment.blog.hu/2010/05/04/hirek_rantott_sajt_melle_4

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.05.04. 11:39:12

@sockpuppet: A szabadidő olyan valami, amit kizárólag haszontalanul lehet eltölteni. Ha hasznos, az már munka.

röntgenszeműlány 2010.05.04. 11:39:45

@sockpuppet: "Stökinek meg gratula"

Csatlakozom!

röntgenszeműlány 2010.05.04. 11:42:07

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: Hát, erről nem vagyok meggyőződve. Elég gyakran van haszna, akár pénzben mérhető haszna is a szabadidős tevékenységeknek. Inkább úgy definiálnám, hogy olyan dolog, amit akkor is csinálnánk, ha nem lenne haszna.

AvgDvl 2010.05.04. 11:52:39

Milyen élete lehet annak, aki képes 3 évet elb.szni erre?

Szeretem, egyik nagy kedvencem volt az SC3k, de azért ez valahol szomorú.

moli 2010.05.04. 11:58:37

@AvgDvl: viszont o valamiben a vilag legjobbja. (az 6.5 milliard ember)

pixelpiréz plüssvitéz · http://kigondoltam.blog.hu 2010.05.04. 12:09:29

@zéka:

Ezt a csítet az életben is ismerik, csak ott todományos néven "kizsákmányolásnak" híjják.
(= adott populáció igényeinek kielégítése egy távoli, leszart populáció munkájával.)

Arilian 2010.05.04. 12:12:33

Igen, pont ezt akartam mondani, a 6M ember szemete meg valahol rakódik le, de az meg kit zavar :)

Az autómentes város szimpatikus, de a mentők hogy mennek ki? Metróval?

nabu 2010.05.04. 12:22:26

@AvgDvl: Nem biztos, hogy olyan borzasztó élete van, sok embernek van hobbija, sokan a megszállottjai. Lehet, hogy emellett sikeres mérnök vagy programozó vagy mit tudom én. Persze valószínűbb, hogy szomorú élete van, de legalább talált valamit, amit a végletekig szeret csinálni, sok embernek ennyi sincs.

manwithbeard 2010.05.04. 12:27:34

@AvgDvl:
Ehhez azért tudni kéne, hogy pontosan milyen formában is foglalkozott ezzel. Mert lehet, hogy 3 évig tartott, de mondjuk hetente 5 órát foglalkozott vele, és azért tartott ilyen sokáig.

monstermagnet 2010.05.04. 12:50:02

ha jól szórakozott vele, és mondjuk nem tették lapátra csak emiatt a munkahelyén/nem vált magányos pince-nerddé, akkor 'hasznos' volt (ha nem is anyagilag kimutatható módon), nem kell ezt túldimenzionálni...

Perillustris 2010.05.04. 12:54:02

@nabu: Nem értem, miért címkézitek meg a szomorú jelzővel.

Ha valaki naponta 1-2 órát TV-zik, az tuti szomorú? S ha például éjjeli őr valahol?

Perillustris 2010.05.04. 13:04:33

Egyébként kb. 10 éve a Sim City 2000-ben nekem is többmillió lakosom volt. Már nem foglalkoztam vele, csak éjjelre bekapcsoltam, mert minden olyan optimális volt, hogy hozzá sem kellett nyúlni. Aztán reggel leromboltam pár házat, és a helyére tettem ezeket: wpcontent.answers.com/wikipedia/en/5/5c/Simcity2000_Arcology.jpg

Ebben 65 ezren éltek darabonként. A fél térképen már ilyenek voltak. Aztán meguntam, abbahagytam.

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.05.04. 13:33:35

@piréz vitéz / plüssmacsó: jéé tényleg:D Úgy érzem az életben mi vagyunk a leszart populáció:D

Drout 2010.05.04. 13:38:41

Láttam ma egy kopasz embert az infoparkban IDDQD pólóban (ezzel a fonttal ahogy itt a logóban van)

TonyCaviar 2010.05.04. 13:46:30

Tragédia. Tökéletes város nem létezik. Ha létezik, az maga az unalom. 3 évet eltölteni vele az meg egyenesen dögunalom. A simcití eleve idegesítően kaptafa, monoton játék, egy rohadt kanyarodó utcát nem lehet vele építeni.

gromit 2010.05.04. 13:56:08

nekem 1 millio lakos kornyeken mindig kifagyott a gepem... :S

larry 2010.05.04. 14:35:09

Láttam egyszer egy filmet az autistákról. Ott volt egy csóka, aki kockás lapon megtervezte a jövőbeli lakását, majd az udvarát, majd az utcáját. Ma az eredeti alaprajz köré egy teljesen közművesített, szabályozott forgalmú várost tervezett, ami jelenleg egy komplett szobát elfoglal, de még nincs kész.

2010.05.04. 15:28:22

Jajj, ez gáz. Miért nincsenek utak? Az én városaimban, amikkel játszottam, annyi utat felhúztam, mint a rosseb. Volt is dugó, de azért működött. sokkal életszerűbb volt, mint ez a sűrű katyvasz. Én inkább "fölül" építkeztem a SC3000-ben, metróra rendszerint már elfogyott a keret... És nálam volt szeméttelep is, mint egy igazi városban (Budapest?) - persze nem a város közepén :))). És nem üzleteltem más városokkal, mert általában geciszar feltételeket szoktak kicsikarni.

pixelpiréz plüssvitéz · http://kigondoltam.blog.hu 2010.05.04. 15:50:33

@Arilian:

Hova gondolsz, ebben a városban nincsenek betegek! (Se tűz, se bűnözés, ofkoz.)

@larry:

Pen & paper Sim City, hehe.

Perillustris 2010.05.04. 16:08:05

A Sim City 4-gyel játszottatok? Nagyon profi tervezés kell az igazi sikerhez.

deada 2010.05.04. 18:10:52

nekem ebben a struktúrában az nem tetszik, hogy ez tulajdonképpen kis közösségek egymás mellé helyezett sokasága, gondolom a map maximális méretéhez igazítva. Ez így nem egy globálisan működő rendszer, hanem kis autonóm egységek halmaza a rendelkezésre álló területen. Itt igazából az lehet az érdekes, hogy a csóka kitalálta azt az optimális legkisebb egységet, amiből sokat egymás mellé helyezve is optimálisan működik tovább. Mondjuk én nem játszottam soha a sc-vel, ezért lehet, hogy hülyeséget írok mindjárt, de ezzel a metrohálózattal - ha jól láttam - pölö szart se érne a valós életben. Milyen már az, hogy nincs egyik metróvonal se összekötve a másikkal? Mi van ha én az alsó csücsökből a felsőbe akarok elutazni?

Kuruc_Lord 2010.05.04. 19:03:18

Lehet,hogy a fickónak nincs élete de azért én örülnék,ha képes lennék egy ekkora várost fölhúzni. Azért ez már tényleg valami :D.
uff.

troll · http://picsogo.blog.hu/ 2010.05.05. 14:10:34

Nekem ott szokott elmenni a kedvem az ilyen játékoktól mikor értelmetlen dolgokat kell csinálni, hogy (a játékban) jól működjön valami.

Még iylen fasságot, hoyg a lakóknak nincs kedvük6 kockánál tovább menni.
Akkor se ha feleannyiba kerül üzemeltetni a várost?
(stb)

bakker. Így képződtek hasonló alakzatok pl a caesar játékokban is (és klónjaikban).

2010.05.05. 20:28:21

Emlékszem, volt egy egyszerű csalás SC3000-ben, amikor év vége volt, meg kellett állítani az időt, az adókat gyorsan maximumra tenni, majd elindítani az időt. Az évváltáskor megkaptuk a megemelt adót, majd gyorsan megállítani az időt, és visszavenni a régire, hogy ne legyen galiba. Így egy kis plusz pénzhez lehetett jutni. Plusz a legjobb biznisz a szemét átvétele volt a szomszéd városoktól. Később még az áram is abból jöhetett. Persze szennyező, dehát mire elfogy a föld, annyi pénzünk lesz, hogy mindegy mire cseréljük az erőműveket.

Amúgy ez nagyon szép optimalizációs feladat volt a készítő részéről, biztos ismerte a SC3000 algoritmusába épített "intelligenciát", ami szabályozza a város életét, és így dolgozta ki a terveket. Szép munka azért!

anarch 2010.05.07. 12:47:02

@piréz vitéz / plüssmacsó: Mondjuk öregek se nagyon. A várható életkor 50 év... Az egészségügyet beáldozta a maxi városmérethez. Az utsó előtti városában az életkor eloszlás egyenletes volt, 100 évig is éltek az emberek, csak ugye ők már nem dolgoznak => kisebb a termelés. Tehát a megoldás: levenni az egészségügyet annyira, hogy a munkaképes kor végére kihaljon a lakosság....

Na, ezért nem javasolnám a valós életben ezt kipróbálni. Báááár, mennyi is most Magyarországon a várható életkor? És a nyugdíjkorhatár?

Foulcrow 2010.05.10. 09:16:10

Kicsit méhkaptár jellege van, legalábbis ez jön le a hasonló felépítésű struktúrák egymásmellé helyezéséből. A méheknél bevállt :D, de egy virtuális modellben létrehozott utópia igazából nem egy tisztességes kiindulási alap egy létező város megvalósításához.

Dzsini 2010.05.21. 12:11:27

hosszú interjú a készítővel (igen érdekes!):
www.viceland.com/blogs/uk-games/2010/05/10/the-totalitarian-buddhist-who-beat-sim-city/

a kedvenc zárszó:
"Anything else you’d like to add?
If anyone’s wondering, I am not autistic, or a savant, nor suffer from OCD, or suffer from any other form of clinical mental disease or illness for that matter."

Dzsini 2010.05.21. 12:31:37

ja, és a savegame:
imperar.webs.com/magnasanti.htm
(természetesen SimCity 3000-hez)
süti beállítások módosítása