Nem hiszem, hogy sokan egyetértenek majd velem abban, hogy igenis szükség van olyan eszközökre, amik megakadályozzák a játékszoftverek illegális másolását, terjesztését, magyarán lopását. Ne is menjünk bele hát a szokásos vonalon lefutható, parttalan szó-dzsiudzsicuba, hanem vessünk egy pillantást arra, hogy szívja meg az a kiadó, aki nem hallgat a szép szóra.
Van ez a Ubisoft nevű cég, többek ismerhetik, általában olyan játékokat adnak ki, amik Tom Clancyvel kezdődnek, vagy ha nem, hát az Assassin's Creed 2-t. Nos, ez a banda találta ki, hogy ők majd megregulázzák a komisz PC-s játékosokat, és kitalálták a következő rendszert: ahhoz, hogy valaki játszani tudjon a frissiben megjelent AC 2-vel (esetleg a Silent Hunter 5-tel), folyamatos internetkapcsolatra van szükség, mert a játék folyamatosan megpingeli a Ubi szervereit, és ha ne adj' Isten megszakad a kapcsolat, akkor a program is leáll - kilép a pause menübe, és addig nem is lép vissza, amíg ismét össze nem csicsereg a távoli gépekkel.
Persze ez már a bejelentés napján sokaknál kiverte a biztosítékot, hiszen a módszer semmi másra nem jó, mint a programot legálisan megvásárló szerencsétlenek szívatására, mert legyünk nyugodtak: azok a crackerek, akik a többi másolásvédelmi eljárást megtörték, képesek az ilyen furmányok megkerülésére is. Sőt, szinte az első reakció is az volt (még a játékokat "közismerten ingyen kapó" szaksajtó részéről is), hogy oké, tegyük fel egy jobb világba lépünk, mindenki megveszi a játékot, de akkor is, mi lesz, ha a Ubi szerverei mondják be az unalmast? Sokkal nagyobb vállalatok sokkal komolyabb feladatra kitalált, katasztrófavédett rendszerei is kapituláltak már megfelelő körülmények között, hát pont a Ubisoft mérnökei találnák ki a tökéletesen bombabiztos módszert?
Természetesen nem (bármennyire is ezt állították a hivatalos FAQ-ban). Az elmúlt két napban megtörtént az, amire mindenki számított: a szerverek elérhetetlenek voltak, sokan bele sem tudtak kezdeni a frissen megvásárolt játékukba, a kiadó pedig a hivatalos bocsánatkérésnek korántsem mondható twitben fejezte ki sajnálatát annak az "5%-nyi embernek, akit érintett a túlterhelt szerverek problémája". Öröm az ürömben, hogy eddig igazán jól működő crack sem készült az illegális változathoz, bár már két release is kijött - az egyik ráadásul valami orosz cucc, ami eleve nem jósol sok jót.
Közepesen fontos kérdés, hogy mi is történt valójában. Vajon annyian vették meg a két játékot, hogy nem bírták a gépek a sok bejelentkezőt? Nem valószínű. Sokkal inkább vicces kedvű hekkerek döntöttek úgy, megmutatják, miért nem ez az út vezet a 100 százalékosan jogtiszta szoftver birodalmába. A Ubisoft is a DoS-támadásra veri a balhét, persze valaki házhoz megy a pofonért, az ne lepődjön meg, hogy egy egész csapat vár rá.
Utolsó kommentek