Ha valakit esetleg érdekelne a válasz arra a kérdésre, hogy "vajon mi a fenét tesz a Microsoft a PC-s játékok fennmaradásáért azon a rendkívül lovagias cselekedeten túl, hogy belépett a PC Gaming Alliance nevű gittegyletbe", az figyeljen jól, mert lehet, hogy itt a nagy nap.
Azt csicsergik a madarak a dróton, hogy a redmondiak 200 millió dollárt terveznek belefeccölni a... Na mibe? Igen, a facebookba, egészen pontosan a CrowdStar elnevezésű cég felvásárlásába. Most persze valószínűtlen, hogy a legelvakultabb közösségi játékfogyasztókon kívül sokan csapnának a homlokukra a vállalat neve hallatán, ellenben az fix, hogy mindenkinek van legalább egy haverja a fáccsén, aki folyamatosan Happy Aquarium üzenetekkel, meghívásokkal és ajándékokkal fossa tele a nyitóoldalt. Na, hát ez a halnevelgetős tamagocsi az, ami megragadta az MS fantáziáját, és a pletykák szerint a PC-s játékipart az elmúlt három évben ennyi pénzzel összesen nem támogató redmondiak tényleg elköltik majd fél Afrika GDP-jét erre a projektre (jelenleg csak ott tartunk, hogy a Microsoft az egyik jelentkező az üzletre).
Persze ha egy kicsit kapitalistább szemszögből nézzük a dolgot, a Windows Phone 7-et tegnap bejelentő szoftveróriás nem csinál hülyeséget, hiszen elemzők szerint a közösségi portálokon közzétett játékok forgalma 2012-re elérheti a 2 milliárd dollárt, és ebből a tortából valószínűleg sokan elfogadnának egy szeletet, márpedig a CrowdStar 50,1 millió felhasználóval pillanatnyilag a negyedik legnagyobb porció a piacon. Ráadásul ha azt vesszük, hogy az EA pont kétszer ennyi milliót költött a szintén ezen a területen fickándozó Playfish-ért, az MS tulajdonképpen egész olcsón megúszhatja a beugrót a Web 2.0-ba.
Utolsó kommentek