HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Hogyan működik a Project Natal?

2010.01.13. 15:28 Stöki

A múlt héten véget ért CES-en a legfontosabb játékos témájú hír volt, hogy a Microsoft érzékelőkkel telepakolt, kontroller nélküli játékot lehetővé tevő kütyüje, a Natal idén karácsonyra már a boltokban lesz. Bár a show-n nem mutatták be a készüléket, pár nappal a CES előtt a Popular Science-nek sikerült egy exkluzív bemutatót kérniük, és megtudniuk néhány technikai részletet a Natal működéséről.

Aki nem tudná: a Natal szíve egy kis dobozka, amiben többek között 3d-kamera, hangszenzor és mozgásérzékelő található, így képes rögzíteni és figyelni a játékos mozgását a konzol előtt. Na de hogyan jön rá a rendszer, hogy a megmozduló izék közül mi tartozik a játékoshoz, és mi az, amit figyelmen kívül lehet hagyni, mert mondjuk csak a háttérben álló szobanövény levelét libbentette meg a huzat vagy a játékos macskája szaladt át a szenzorok előtt? Erre a válasz egy brutális méretű adatbázis, amit hangyaszorgalommal hoztak össze az MS mérnökei. A fejlesztéshez számtalan filmfelvételt és mocap-felvételt készítettek különféle pózokban levő emberekről, majd ezeken bejelölték, hogy hol található az emberek térde, csípője, könyöke, és így tovább. Mindezt minden egyes képkockán.

A végeredmény egy olyan adattömeg lett, amit referenciaként használhat a Natal: ahogy a 3D-kamera felveszi a játékos mozgását, a rendszer meghatározza a test különböző pontjait. Ezek alapján a fenti adatbázisból egy program összerakja, hogy a képen hol található könyök, térd, satöbbi, és azonosítja a testrészeket (körülbelül 30 különbözőt), az egyes testrészekhez valószínűséget is rendel, majd ezt követően felskicceli a játékos vázát. Ezt a folyamatot másodpercenként harmincszor ismétli meg, így tudja követni a játékos pontos mozgását.

Persze a rendszer még nincs kész, és az adatbázis is bővül még (bizonyára a Natal megjelenése után is lesznek pontosabb működést eredményező patchek), de a működési elv már nagyjából világos. Egyébként a CES-en volt alkalmam pár szót váltani David Hufforddal, az Xbox termékmenedzserével, aki azt mondta, hogy a Microsoft játékdivíziójánál most minden a Natalról szól, annyira, hogy például 3D-játékokkal nem is nagyon foglalkoznak. Hasonlót mondott minap a Financial Postnak Robbie Bach alelnök is, aki úgy fogalmazott, hogy a játékkiadók 70-80 százalékának van már natalos projektje. És kicsit be is szólt a Nintendónak, hogy ők nem csak saját projekteket fognak nyomni, hanem a külsős fejlesztőkre gondolva találják ki a fejlesztés menetét a Natalhoz. Na majd szűk egy év múlva meglátjuk.

7 komment

Címkék: microsoft ces natal csodálatos technika

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr891669564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moli 2010.01.13. 17:24:43

a mukodesi otlet egy nagy ganyolas. abszolut nem elegans. ehhez meg hozzajon, hogy mindent mozdulattal kell csinalni (let's tap valaki?), szintiszta bukas.

manwithbeard 2010.01.13. 19:46:57

Félreérted, hogy miről van szó. Itt nem beprogramozzák az egyes lehetséges testhelyzeteket, hanem minták alapján tanítják a programot.

Tájfájter 2010.01.13. 20:07:49

Valahol olvstam, hogy arcfelismerő progi megbukot mikor színesbőrűeken tesztelték.... kiváncsi lennék, hogy ezt a programot tesztelték-e olyanokon akinek esetleg hiányzik egy végtagja, vagy mozgásában korlátozott....

moli 2010.01.14. 09:56:33

@Cathfaern: elolvastam az eredetit, hat csak a lenyeg nem jott at a forditason. igy mar azert szebb, de tovabbra is tartom, hogy a mezonyben harmadik lesz.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.01.14. 13:09:11

OFF
@algi: Oooo...Felicica. Szeressük. Jócsaj, van humora, és gamer nerd. Szerintem tutira robot.
ON:
Nem nagyon hiszek ebben a Natalban, annyi mindenen elbukhaz az egész, hogy valami rettenet. Pedig dejó lenne ha működne, igazi, hagyományos értelemben vett bulikütyü. Szorítok neki.

Akabuto HUN 2010.01.28. 08:09:40

Igen én is szorítok neki mert én kíváncsi vagyok rá
de érdekes miért pont Xbox ra csinálnak először ilyet szerintem PC előnyösebb és könnyebb lenne vagy nem jól gondolom?
süti beállítások módosítása