A múlt héten véget ért CES-en a legfontosabb játékos témájú hír volt, hogy a Microsoft érzékelőkkel telepakolt, kontroller nélküli játékot lehetővé tevő kütyüje, a Natal idén karácsonyra már a boltokban lesz. Bár a show-n nem mutatták be a készüléket, pár nappal a CES előtt a Popular Science-nek sikerült egy exkluzív bemutatót kérniük, és megtudniuk néhány technikai részletet a Natal működéséről.
Aki nem tudná: a Natal szíve egy kis dobozka, amiben többek között 3d-kamera, hangszenzor és mozgásérzékelő található, így képes rögzíteni és figyelni a játékos mozgását a konzol előtt. Na de hogyan jön rá a rendszer, hogy a megmozduló izék közül mi tartozik a játékoshoz, és mi az, amit figyelmen kívül lehet hagyni, mert mondjuk csak a háttérben álló szobanövény levelét libbentette meg a huzat vagy a játékos macskája szaladt át a szenzorok előtt? Erre a válasz egy brutális méretű adatbázis, amit hangyaszorgalommal hoztak össze az MS mérnökei. A fejlesztéshez számtalan filmfelvételt és mocap-felvételt készítettek különféle pózokban levő emberekről, majd ezeken bejelölték, hogy hol található az emberek térde, csípője, könyöke, és így tovább. Mindezt minden egyes képkockán.
A végeredmény egy olyan adattömeg lett, amit referenciaként használhat a Natal: ahogy a 3D-kamera felveszi a játékos mozgását, a rendszer meghatározza a test különböző pontjait. Ezek alapján a fenti adatbázisból egy program összerakja, hogy a képen hol található könyök, térd, satöbbi, és azonosítja a testrészeket (körülbelül 30 különbözőt), az egyes testrészekhez valószínűséget is rendel, majd ezt követően felskicceli a játékos vázát. Ezt a folyamatot másodpercenként harmincszor ismétli meg, így tudja követni a játékos pontos mozgását.
Persze a rendszer még nincs kész, és az adatbázis is bővül még (bizonyára a Natal megjelenése után is lesznek pontosabb működést eredményező patchek), de a működési elv már nagyjából világos. Egyébként a CES-en volt alkalmam pár szót váltani David Hufforddal, az Xbox termékmenedzserével, aki azt mondta, hogy a Microsoft játékdivíziójánál most minden a Natalról szól, annyira, hogy például 3D-játékokkal nem is nagyon foglalkoznak. Hasonlót mondott minap a Financial Postnak Robbie Bach alelnök is, aki úgy fogalmazott, hogy a játékkiadók 70-80 százalékának van már natalos projektje. És kicsit be is szólt a Nintendónak, hogy ők nem csak saját projekteket fognak nyomni, hanem a külsős fejlesztőkre gondolva találják ki a fejlesztés menetét a Natalhoz. Na majd szűk egy év múlva meglátjuk.
Utolsó kommentek