Mielőtt még belemennénk a részletekbe, mindenképpen tegyük hozzá az elmúlt 12 évben kötelezővé vált kommentárt: hahahhahahahhahahhahahahhahha.
Szóval megjelent a Gamesauce magazin első száma, amiben Scott Miller mesél Duke Nukem projektekről, szemrebbenés nélkül, ahogy szokott. Azt mondja, a következő években óóóriási Duke-visszatérésnek lesz szemtanúja a világ, több Duke-játék már 2010-ben kijön, és a kazuároknak szánt verziók mellett több nagy, klasszikus játékprojekt is fut.
A Shacknews számbavette, mire gondolhat Scott: elvileg van két fejlesztés alatt álló iPhone-os Duke-játék, van a Nintendo DS-re és PSP-re szánt Duke Nukem Tilogy, van az Xbox Live Arcade-re készülő Duke Nukem Manhattan Project, van a Duke Begins, amiről annyit lehet tudni, hogy a Gearbox (Brothers in Arms, Borderlands) fejleszti, és legutóbb Facebookon egy D-Day nevű rejtélyes valamit is belengettek Millerék.
És persze ott van a hírhedt Duke Nukem Forever, amiről hősünk azt mondja, hogy ugyan a fejlesztőcsapatot nyáron szélnek eresztették, de ez nem jelenti azt, hogy a játék meghalt volna. És azt is mondja, hogy jól haladnak a 11 éve (!) bejelentett Duke mozifilm munkálatai is, amit már tényleg elég nehéz röhögés nélkül megállni.
A legérdekesebb rész talán az, amikor Scott arról beszél, hogy mégis mi a fenéből élt a 3D Realms az elmúlt évtizedben, amikro csak annyit láttunk tőlük, hogy félévente egyszer azt mondják, hogy na, egész jól halad a Duke Nukem Forever, de idén már tuti nem lesz kész. Hát ebből:
"Duke Nukem 3D was made for $300,000, and we made back 25 times our investment--not to mention all of the third-party Duke console games that sold well. Plus, we made a killing with Wolfenstein 3D. And we made the biggest killing on Max Payne! We made $30 million in royalties on that game (off of a $2.5 million investment), plus another $48 million selling the IP to our publisher. Oh, and we were also part owners of Gathering of Developers when that was sold to Take2. And finally, we have been pretty lucky with other investments, both in the stock market and in other studios."
Szóval dolgozni ugyan nemigen dolgoztak, de valljuk be, ahogy a Max Payne-ből kiszedték azt a 78 millió dollárt, az már-már könnyfakasztóan szép.
Utolsó kommentek