A válság jó hívószó, kattintják a népek, jól lehet vele magyarázni, meg ellenpontozni a dolgokat. Ebből kifolyólag minden egyes cikk, ami a játékipari pénzügyi helyzetéről szól, már hosszú hónapok óta vagy arra van felfűzve, hogy a játékpiac ellenáll a válságnak, vagy arra, hogy na most ütött be a válság a játékiparnak.
Most a Gamasutra hozott le egy szép hosszú elemzést arról, hogy mi is a valós helyzet, az október végéig összeszámolt eladási adatok alapján. Csak amerikai adatok, onnan is NPD-gyűjtés, ami mint tudjuk, a konzolos piacot nézi, és kb. 70%-ban fedi le, mert a Wal-Mart, meg pár hasonló teszkógazdaságos áruházlánc nem ad nekik infót. Akinek van egy kis ideje, böngéssze végig az ötoldalas eredetit, én csak pár érdekességet meg ábrát emelek ki.
Először is: így áll most a teljes piac forgalma, havi bontásban, a legnagyobb slágerek (MW2, Assassins Creed 2, az új Mario Wii-re, etc.) piacra lépése előtt. 2005-öt már nélkülük is lenyomta az idei év, 2006-ot majdnem, 2007 első 10 hónapját egyelőre szintén előzzük, a 2008-as (minden idők legjobbja) forgalom viszont elérhetetlennek tűnik.
Aztán lássunk egy összeállítást a különböző gépekről: akármennyire is a Nintendo hanyatlásáról szólnajk a kósza hírek, azért lazán agyonveri minden összehasonlítácban a Microsoftot meg a Sonyt, a PSP nagyon csúnyán meg van alázva már megint, és a PS3 végre rendesen veri a PS2-t.
Aztán: a játékok átlagára szűk két dollárt csökkent tavaly óta, eladott példányszámban pedig 14 millió lemaradás van 2008-hoz képest (na ezt nem fogja behozni a MW2). Ugyanez hardverfronton: 14 dollár és bő kétmillió példány a visszaesés.
(Ja, elég rusnya lett a post, de most nincs energiám formázgatni, inkább ráfogom a bloghura, hogy ennyit tud.)
Utolsó kommentek