HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpont 4x03: A Gálya és társai - Olessák Róbert játékai

2018.02.09. 16:39 Stöki

A Commodore 64 végnapjai itthon elég mozgalmasak voltak, sok játékfejlesztő tette oda magát a kilencvenes évek elején pár emlékezetes játékkal - leginkább kalandjátékokkal. Bár ezek között gyakran említik A Gályát is, alkotója, Olessák Róbert kevésbé ismert itthon, mint mondjuk Rátkai István, pedig neki is elég kifinomult dolgai voltak. Hát most igazságot szolgáltattunk neki: meghívtuk vendégnek a Checkpointba.

podcast70.png

Robi mesélt is érdekes dolgokat arról az időszakról, amikor a Commodore Világ és az 576 KByte kiadója is játékkiadóba ment át, illetve más projektjeiről is. Annyi disclaimert még hadd írjak, hogy az adást december legvégén vettük fel, és korábban akartam kitolni, csak az addikciós téma beelőzött az aktualitása miatt - szóval a hírek ezért olyan tegnapiak. :) Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt, illetve itt, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt.

Shownotes, azaz az adásban hivatkozott dolgok:

Legközelebb napokon belül jövünk Checkpoint Minivel (toplistással), jövő héten pedig vendéges adás ÉS Mini is lesz. Arra kérünk benneteket, hogy ha éppen arra jártok, értékeljetek bennünket az iTuneson, akár csillaggal, akár szövegesen (azért jó ez nekünk, mert ennek függvényében sorol feljebb minket az Apple, illetve ajánl másoknak). Egyéb visszajelzések, észrevételek is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

 

Korábbi Checkpoint adások a negyedik évadban:

 

Még korábbi adások:

 

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból pedig a teljes harmadik évad.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Ezek pedig vendégszerepléseink A hiányzó darab podcastben és a Fun With Geeks YouTube-csatornán (van már második rész is!), illetve Stöki évekkel ezelőtti vendégeskedése a Konnektor podcastben.

A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20180208.png

További támogatóink:

Kiss András, Kúthy Előd, Hollósi Dániel, Mozoka, Nagy Gyula, Győri Ferenc, A Konnektor csapata, Kalázdi Tamás, Gortva Gergely, Attt, polish, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, RZP, Szauer Tibor, ricsi, abeddon, Valis142, Varga Bálint Bánk, SViktor, Balog Tamás, Koppn, csee, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, gilicze, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, Rudymester, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Huszti András, Invi, Coeris, Velicsek István Gusztáv, SzLacc, Tutu, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Müller Niki, Tresó Ottó, bigwhite, aboy, Sinus, bordiii, Nagyi, Gabesz, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, ArcadeMacho, Selmeci Dávid, Hájas Ákos, Rokborn, Lottsie, Valis142, CsikosZ, Gabe, Gytb, Oli, Udvardy Tamás

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk.)

44 komment

Címkék: retro podcast c64 checkpoint magyar játékfejlesztők

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr10013647224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alien 2018.02.10. 17:42:43

a lustaság teteje podcast nehogy már leírjátok és én két perc alatt elolvassam, majd meghallgatom élőben persze köszi

Guardian Hero 2018.02.10. 18:15:09

@alien: Vagy esetleg be is foghatnád a pofádat.

Részemről köszi a podcast-et, pont végig tudtam hallgatni az 1 órás futópadozás alatt. A téma érdekes volt, kicsit meglepett, hogy Robi mennyire nem a történet irányából közelített meg egy elvileg történetorientált műfajt. Szívesen hallottam volna többet arról, hogy ezzel szemben milyen játékmechanikai elemeket tartott fontosnak és miért, illetve ezeket hogyan valósította meg. A 14 irányítható karakteres real-time kalandjáték érdekesnek hangzik, már le is töltöttem egy kipróbálás erejéig.

Aranytorkú Károly Művész Úr 2018.02.10. 19:52:33

Én egyszer - kétszer megpróbáltam meghallgatni ezeket a podcastokat, de borzalmas a hangosítás, szar, széteső beszélgetés kezdeményekkel szembesültem, a kereskedelmi rádiózás legrosszabb reggeli röhögcsélős műsorainak hagyományát felidézve. Na jó, tudom, ez most off, meg ez egy régi vissza-vissza térő harc itt, de szerettem ezt a blogot olvasni anno, kár érte.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2018.02.10. 19:56:51

@Aranytorkú Károly Művész Úr: Egyrészt a Mini adasokhoz van poszt is, pont a magadfajtak kedvéért. Másrészt a podcast által generált támogatás lehetővé tette ezt is: retro.land

zobor 2018.02.10. 21:54:36

Aranytorkú Károly Művész Úr: a legelejétől hallgatom a podcastet és a blogot is régóta olvasom. Amit írsz, egyrészt nem igaz, másrészt meg egy "amatőr", lelkesedésből készített dolgot ne hasonlítsunk már a profi szakmához!
Mellesleg ennek az "amatőr" podcastnek köszönhetően annyi érdekes tudásanyaggal és élménnyel gazdagodtam az elmúlt években a témát illetően, amiért baromi hálás vagyok a srácoknak. Arról már nem is beszélve - és biztos vagyok benne hogy rengetegen osztják ezen véleményem - sokkal emberközelibb például élőbeszédben meghallgatni a szakma nagy alakjainak régi sztorijait, mint Kis Donát, Szenttornyai László, stb.

Akit kicsit is foglalkoztat a retro, annak aranybánya ez a podcast, de

Savior 2018.02.10. 22:09:04

Végre!!! Na, majd valamikor jövő héten meghallgatom. :)

zobor 2018.02.10. 22:12:03

@alien: átlagos olvasási tempó: 220 szó/perc, átlagos felnőtt beszédtempó: 140 szó/perc. Ezek után biztos el fogod olvasni egy másfél órás műsor leiratát 2 perc alatt. :)

Flankerr 2018.02.11. 00:06:43

Úgy látom címlapos lett a poszt

inframazsola 2018.02.11. 03:24:10

@alien: talán valaki tartozik neked valamivel? a többi ember létezésének célja hogy te kevésbé und az életed?

TFire328 (törölt) 2018.02.11. 06:00:28

@Flankerr: +1. A "zinternet népe" már megint szétkurjantja a komment szekciót.

HellsAngel 2018.02.11. 08:45:13

Jo, hogy meghivtatok ezt az embert es ilyen szinvonalon elbeszelgettetek vele, jo volt hallgatni. A Galya meg rohadt jo jatek volt, szerencsere egyaltalan nem Roberta Williams elvei szerint keszult (ez a holgy velte ugy, hogy ha egy kalandjatekban a fejtorok logikusak, akkor barki napok alatt vegigjatszhat egy jatekot, raadasul az intelligens emberek elonyben vannak, ezert sokkal jobb, ha a fejtoroknek nincs semmi ertelmuk, mert igy egy kalandjatek akar evekig is kihivast jelenthet). Ehelyett integraltan epitkezett, az egesz egy ertelmes, mukodo vilagga rendezodik ossze. Erdekes az embernek az anyanyelven jatszani egy ilyen jatekkal, amibe be lehet irni ilyen parancsokat, hogy "vedd fel a kulcsot, nyisd ki az ajtot, menj be a szobaba, vegyel fel mindent aztan zard be az ajtot es tedd vissza a kulcsot". Meg erdekes PC-n napokig jatszani egy C64-re keszult jatekkal, ami ennyire intelligens, es az ember el is felejti, hogy emulatoron jatszik. Meg erdekes egy olyan jatekkal jatszani, amirol elolvasod az ismertetoben, hogy ket szereplo van benne, kivancsisagbol beirod a parancssorba eloszor az egyik, aztan a masik nevet, es hopp, atvalt a masik szereplore, aki teljesen mashol van, mert igen, jatszhatsz vele, kozben a masik meg pihizik:). Egy igazi kinai doboz.

A szoveges kalandjatek arany eve kb. 1980 volt, amikor a Zorkos sracok ugy ereztek, hogy egy penznyomda mukodik az alagsorban. Magyar nyelven az 1994 korul mar nalunk is kifuto C64-re ilyen minoseget produkalni felettebb onzetlen cselekedet volt. Az ilyen embereknek kozossegileg kell megfinanszirozodniuk es sztaroknak lenniuk a sajat szubkulturajukban, mert az egybites parasztok fule sajnos nem fogadja be ezt a mufajt.

gregaba 2018.02.11. 11:15:38

Én csípem a podcastot mint megoldást, hisz nyilván közvetlenebb és vágatlanabb, mint az írott interjú, ráadásul egy az egyben halljuk az "alkotó" hangját. Ugyanezért bírom a rendezői kommentárokat a blurayeken.

Viszont a kilóméter hosszú Patreonos listával valamit csinálhatnátok, mert külön sportág legörgetni a kommentekig. :D

gregaba 2018.02.11. 11:17:58

Ha már CoV-ról is szól a podcast: a 3 CoV-os arcot meghívtátok már, mint a korszak legendáit?

gregaba 2018.02.11. 11:21:02

@HellsAngel: "A szoveges kalandjatek arany eve kb. 1980 volt"

Inkább 1983-87 szerintem, akkor már volt nekünk egy Magnetic Scrolls és egy Level9 is, ráadásul a Lucasfilm-féle Labyrinth (1986) is félig-meddig text adventure.

CCnick 2018.02.11. 12:16:23

@HellsAngel: "A szoveges kalandjatek arany eve kb. 1980 volt" XZ80-on meg VIC20-on?

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2018.02.11. 19:53:38

A kardhalakon nagyon ledöbbentem, nekem is megvolt, bár máshol hallottam a sztorit. Pedig 1986-ban már rég kijött a Gyűrűk ura, ezexerint nem minden kockafej hallott róla.

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2018.02.11. 20:52:50

Nem hittem volna, hogy lesz ilyen, de most meg kell védenem a podcastet mint formátumot, nemtom, Aranytorkú Károly Művész Úr mit hallgat meg hol (nincs tévém, a rádióm kézműves), de az átlag agyatlan reggeli rötyörészés szintjét jóval veri még a legbénább Checkpoint is (kifejezetten béna amúgy nem nagyon volt (leh-leh), legfeljebb számomra kevésbé érdekes).

bonsaicane 2018.02.12. 00:17:08

@gregaba: hat a tamogatolista engem is zavar, de ugye a penzbol elnek...

kis szovegbubi (+szam) ikonra nyomva egybol leugrik a kommentekhez, meg normalisabb bongeszo (opera) hosszabb gorgetesre kidob egy (az elejere/vegere vivo) nyilat is:)

fubenalvo · http://hungame.blog 2018.02.12. 12:23:11

Nekem aranytorkú és alien kifakadása igazából egy dolog miatt furcsa. ...ez már a negyedik évad. miért pont most? :D
Én speciel a Checkpoint miatt szoktam rá a podcast-okra és nekik köszönhetem azt is, hogy a konnektort is megismertem. Azóta ezek állandó részei minden hétnek.

Annak meg kimondottan örülök, hogy megint egy magyar fejlesztővel beszélgettetek. Jópofa amikor egymás között haverokkal ökörködtök, de mégis ezek a legjobb adások. Még ilyet! ;)

larry 2018.02.12. 14:25:30

@fubenalvo: Az Index címlapos posztok bevonzzák a kazuárokat meg azokat, akik régen jártak erre, és még a Heti Retro-n szocializálódtak. Ilyenkor mindig van egy kis podcast-picsogás.

MongooseHUN 2018.02.12. 15:17:24

Nekem 1 kérésem lenne. Lehet, hogy apróság, de jó lenne ha az MP3 file-ba be tudnátok tenni az Album Art-ot. Köszi :-)

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2018.02.12. 16:32:51

A podcast jó, mert akkor is hallgathatod, amikor nem olvashatsz (vezetés közben, mosogatás közben, boltban sorban állva, éjszakai buszon bóbiskolva, stb. stb.)! Aki olvasni akar, olvassa a Podcast Minit (aka Kétheti Retró), ott van leirat is. Meg ott van az IDDQD társblogja, Grath Retro.landje, igazi aranybánya, alapos posztokkal. Tényleg, azok nem fognak ide is felkerülni, mint korábban? És akkor a Gutenberg-galaxis kövületei sem hőbörögnének annyit a McLuhen-galaxis térhódítása miatt!
;)

warrenbarton 2018.02.12. 17:24:37

Vau Tv-s checkpont lesz?

inframazsola 2018.02.12. 19:11:21

@MongooseHUN: én azt bírnám, ha a fájlnévben lenne valami utalás a témára, néha összegyűlnek a részek a telómon és akkor nem tudom, hogy melyik melyik.

Rudymester · http://retrofaktor.blog.hu 2018.02.12. 20:09:36

@inframazsola: Érdemes valamelyik podcast alkalmazást használni, ott megvan a cím mellett a tartalom is.

zobor 2018.02.12. 21:57:46

@inframazsola: ezzel én is így voltam, míg rá nem találtam a podcast addict nevű appra, próbáld ki, nagyon jó!

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2018.02.13. 09:19:21

@Stöki: Haha, most hallom, kit emlegettetek a hírekben!
:)
Várom a retró adást a Warlords 1-2-ről, a Keen szériáról, az X-Wingről, a Sim Farmról, az Alien Breedről, a Future Warsról, a Wacky Wheelsről, a Jack Orlandóról, a Touché-ról, a Gabriel Knkght sorozatról, az Észkerékről, a Prisoners of Ice-ról, az Amazon Queenről és a Shadow of the Cometről!
;)

Vendégötletek:
- Gáspár András éy Meszlényi Péter a Stormregiontól: miért nem lett Diablo / Baldur's Gate szerű gamma 7th Age címmel a Magusból?
- ugyanez csak Cherubionosokkal: milyen lett volna a Skandar Graun RPG?
- az észkerék alkotója mit csinál most? milyen poénokat tenne egy remastered változatba a VICO kaztta meg Torgyán helyett?
- ki követte el a legendás Duke Nukem szinkront? (nekem Bolla Róbert színészt / trailerhangot mondtàm, aki akkoriban 30 éves volt)

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2018.02.13. 12:31:08

Skandar Graun RPG van, megjelent Káosz néven, de állítólag nem túl jó.

hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%A1osz_Szerepj%C3%A1t%C3%A9k

gregaba 2018.02.13. 12:37:01

A fenti kiegészítéseként még pár vendégötlet:

- ős-Novotrade arcok az Impossible Mission időkből
- a Last Ninja 1 eredeti magyar elkövetői

Ők már nyilván mind hatvanon túliak és nem lenne könnyű levadászni őket -- de engem pl nagyon érdekel a 80-as évek C64-es hőskora, és ami ebből Magyaro-ra jutott.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2018.02.13. 13:14:40

@Keresztény szellemiségű luxuskurva:
Tudom, hogy ez megjelent, hiszen értelem szerűen egy videojátékos blogon nem a pen&paper Káosz RPG-re gondoltam, hanem az RPG műfajú PC-s Cherubion játékra.
;)

Van 2018.02.13. 15:24:23

@-Szűcs Gyula-: Ugye tudod, hogy olyan is van? World of Chaos a neve és nem lett túl sikeres.

games.gamepressure.com/game.asp?ID=6830

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2018.02.13. 15:46:39

@Van: Hinnye, kösz!!!
Azt nem is tudtam, hogy végül tényleg megjelent!
Akkor tényleg el kéne kapni a fejlesztőket, hogy miért nem lett sikerjáték külföldön a kultikus félork harcospap RPG-je!
:O
Bár mondjuk sejtem... Biztos ebben is gennymanók, meg "Hé ork! Fedezz hátulról! Ooooh, oooh, ne így, te cenk!"-típusú hülyeségek voltak, mint a regényekben!
:P

Attila Lénárt 2018.02.13. 22:56:26

Na 30 év után végre kiderült számomra is hogy mit kerestek a kardhalak az útvesztőben! :) Erre nem gondoltam volna, de hatalmas! Nekem is megvolt a könyv és nagyon nagy élvezettel olvastam.A logikus programozás alapjait onnan tanultam meg. C64-em nem volt de TVC igen!Persze én is írtam szöveges kalandjátékokat belőle de sajnos nem volt kinek megmutatni csak a magam szórakoztatására írtam, mert tényleg a legnagyobb kaland maga a programozás volt! :)
users.atw.hu/oli76/tvc24.php

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2018.02.28. 00:33:34

Kis színes: a +4-re készült Kincsvadász c. szöveges kaland térképe meg sok minden mása a Kardhalak és kincsekből származott, bár kardhal eléggé el nem ítélhető módon nem volt benne (csak iszonyú gagyi indijános-utánzat borítókép, a nyereményakcióra nem emléxem).

plus4world.powweb.com/software/Kincsvadasz

rosettif · http://istennyila.hu/ 2018.03.01. 23:02:49

@Keresztény szellemiségű luxuskurva: Ez egy kordokumentum, becsüld meg. Valószínűleg az első kommersz magyar nyelvű kalandjáték borítója, mely egy kisebb csoda folytán fennmaradt.

A "nulladik" az Eureka '84-ből (mivel az még angol nyelvű volt).

Majd '85-ből van már vagy egy fél tucat, de azokat nem adta ki senki.

A legjobb tudomásom szerint ez a Kincsvadász az egyik olyan első, amit kiadtak és forgalmaztak is. Illetve van még egy, A hős lovag:

plus4world.powweb.com/software/A_Hos_Lovag

'86-os mindkettő, és C16/Plus/4 (a legtöbb kalandjáték ezen volt, a C64 csak a második).

Kardhalak és kincsek feldolgozás amúgy jópár gépre megtalálható (pl. C16, Primo, Enterprise).

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2018.03.02. 13:08:40

A hős lovag megvolt eredetiben meg a Kincsvadász is, ma már sajna nem, pedig elsózhatnám kemény 1500 pénzért. Azon azért csodálkoznék, ha +4-en lett volna több kalandjáték, valószínűleg feltűnt volna... Párat (Hobbit, Erik the viking, ilyesmik) pont C64-ről portoltak, de ez volt a max.

rosettif · http://istennyila.hu/ 2018.03.02. 16:39:36

@Keresztény szellemiségű luxuskurva: A magyar nyelvű játékokra értettem, hogy több. (Persze részben azért is, mert hozzáadódnak a 64-es portolások is.)

AarPoe 2018.03.12. 08:55:24

Jó kis adás volt! Annyi kiegészítést, hogy olyan nem létezik, hogy "Commodore 64 végnapjai". Amíg a mai napig ez az a platform, amire a legtöbb játék kijött (igen, csak a Boulder Dash-nak több része van, mint amennyiből pl. a CoD+C&C saga áll), és amíg egyetlen Giana Sisters képes volt lemosni a Nintendo egyetlen említésre érdemes játékát, a Mario-t, addig szerintem ez megállja a helyét. Persze ki mit szeret, de a számok azért magukért beszélnek.

Grath 2018.03.13. 09:32:39

@AarPoe: a gyengéd trollkodást félretéve senki nem tudja, hogy Spectrumra vagy C64-re jelent-e meg több játék, de szerintem mind a DOS, mind a Windows platform felülmúlják őket számokban.

Bobby Newmark 2018.06.02. 05:16:33

@zobor: És a szórással mi van? Én az átlagnál sokkal gyorsabban olvasok.

Plusz a szöveg átfutható felületesen, a hanganyag nem. Kereshető is. A podcast meg faszom szekvenciális.

Az lehet, hogy te szereted, de hogy szarabb adatformátum, az tény, ne akarj már róla vitát nyitni!

Bobby Newmark 2018.06.02. 05:27:05

@AarPoe: Lemosni? Azt mégis hogyan kell érteni? C64-re nem volt hivatalos port (csak egy Giana Sisters sprite csere "hack"), úgyhogy nem volt mit lemosni. Szumma eladásokban meg a Mario a világranglista 5. helyén áll 40millió fölötti példányszámmal.
Szóval ez a lemosás pénzügyi értelemben elég vicces kijelentés.

És játéktechnikailag is, tekintve hogy a Giana Sisters egy bődületesen pofátlan Mario koppintás.

Elképzelni nem tudom, mi jár a fejedben, mikor ilyeneket írsz.

zobor 2018.06.02. 09:14:01

@Bobby Newmark: A vitát egyrészt te szítod, a labdát meg visszadobnám : az lehet, hogy te nem szereted, de a többségnek itt nincs gondja a podcast formátummal, nem értem, azt várod hogy a kedvedért majd plusz napokat dolgozzanak a srácok, hogy meg legyen írásban is?

Grath 2018.06.03. 21:01:43

@Bobby Newmark: Egyrészt tény, hogy vannak előnyei az írott cikknek. Hidd el, én aztán imádom a formátumot, mostanában hosszabb cikkeket írok, mint bármikor korábban.

Viszont a podcastnek is vannak olyan előnyei, amellyel egy cikk nem tud versenyre kelni.

1) nem kell hozzá képernyő és nem kell hozzá 100%-os odafigyelés. Vezetés, tömegközlekedés, repülés, edzés, kirándulás és megannyi élethelyzet van, ahol tudsz podcastot hallgatni, de sehogy vagy csak nagyon nehezen tudnál egy hosszú cikket olvasni.

2) az előre megfogalmazott, optimális esetben lézerfókuszált cikkek helyett a podcast improvizatív, hisz akkor is beszélgetésre épül, ha éppen tényekről beszélünk. Ez azt jelenti, hogy a résztvevők személyisége és kémiája sokkal jobban átjön egy vidám beszélgetésen, mint egy objektívre szabott cikken, és szerintem sok podcastnál ez fontosabb is lehet, mint a téma.

+1) A podcastokat szöveggé alakítani szerintem óriási hiba lenne, még akkor is, ha ez lehetséges lenne. Angol nyelvre vannak 1USD/perc-nél induló szolgáltatások, ahol valami szerencsétlen egyetemista leírja őket, de ez az 1-2 órás adásainknál túl nagy költség lenne (no és ilyen a magyar nyelvre nincs is persze). De mondom, még ha sikerülne is önszorgalomból, vagy valami hallgató szent elhivatottságától, szerintem élvezhetetlen lenne a szöveg, mert ezek kaotikus, ide-oda kacskaringózó beszélgetések. Én is tudom, hogy néha nem hagyunk válaszolni a vendégnek, mert küzbekérdezünk; beszélgetésben szerintem elmegy, írásban zavaró lenne.

Plusz, ha lehetséges, Stöki szóviccei írásban még szarabbak lennének...

Bobby Newmark 2018.06.06. 14:17:43

@zobor: Persze, nyilvánvalóan abból a tényből, hogy te hülyeséggel érvelsz, egyértelműen következik az, hogy én mit akarok vagy nem akarok csináltatni a blogszerzőkkel.
Ez egy kristálytiszta logikai lánc, egyetlen apró bakugrás nélkül.

Leszarom, hogy mi tetszik a többségnek vagy mi nem, ha van valamiben 100% szórás, akkor ne érvelj átlaggal, mert az faszság! Ennyit mondtam, nem többet.
süti beállítások módosítása