HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint 2x16: WoW és egyéb MMORPG-k

2016.11.04. 01:45 Stöki

Igen, ennek az adásnak múlt héten kellett volna megjelennie, de családozás és egyebek miatt mostanra csúszott, elnézést. Megérte várni rá, mert másfél órát beszélgettünk egy régi kedves vendégünkkel, Hancuval (akinek a gnóm WoW-karakteréről (Hunhancuki) nem találtam képet, szóval ha valakinek esetleg van az archívumában ilyen kompromittáló screenshot, küldje el üstöllést).

podcast33.png

Ígértük a szerepjátékos adásunkban, hogy majd az MMO-król is lesz egy külön adás - ez volna az. Hancu elég sok órát töltött a WoW-ban, és más online szerepjátékokat illetően is képben van, ezért eléggé magától adódott, hogy őt hívjuk vendégként, már csak azért is, mert a tavalyi nagy sikerű Blizzard-adásban elég jól muzsikált vendégként. Most is: rengeteg érdekességet és sztorit mondott a felvétel alatt, amihez MMO-szűzként én csak pár Wikipedia-infót és szóviccet tudtam hozzátenni. Ennek ellenére tök jó adás lett, ami némi önvizsgálatra késztet azért. Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt.

Shownotes, azaz az adásban hivatkozott dolgok (vagy azokról cikkek):

Legközelebb két hét múlva jövünk vendéggel, jövő héten pedig Mini, méghozzá egy pc-s klasszikus, amivel valószínűleg nagyon kevesen játszottak itthon, de mi nagyon szerettük. Visszajelzések, észrevételek továbbra is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit). Ha pedig arra lennél kíváncsi, milyen az, amikor vendégként szerepelünk egy másik podcastben, ide kattints.

Korábbi adások:

2x01 - A magyar játékfejlesztés gyökerei (vendég: Képes Gábor, a műszaki múzeum volt kurátora)
2x02 - Dokumentumfilm a magyar játékfejlesztésről (vendég: Matusik Szilárd, a film rendezője)
2x03 - Azok a régi jó mobiljátékok (vendég: Bodnár Csaba, a Mobilaréna szerkesztője)
2x04 - A Commodore 64 (vendég: Krissz, C64-guru)
2x05 - A Ubisoft játékai (vendég: Mazur, member of Team Mazur)
2x06 - Videojátékos filmek (vendég: Klág Dávid filmesztéta)
2x07 - Kézikonzolok (vendég: Edvi Timi)
2x08 - Ecco és a Novotrade (vendég: Szenttornyai László, az Ecco vezető fejlesztője)
2x09 - FPS-ek (vendég: HP a Gamestartól)
2x10 - Magyar játékfejlesztés a szocializmusban (vendég: Kiss Donát, a Novotrade volt CTO-ja)
2x11 - Azok a régi jó E3-ak (és más expók) (vendég: Sasa, volt PC Guru-főszerkesztő, most IGN-es)
2x12 - Digital Reality ,Imperium Galactica (vendég: Masell, volt Guru-alapító és a Digital Reality első vezetője
2x13 - Számítógépes szerepjátékok (vendég: Beregi Tamás játéktörténész)
2x14 - Rátkai átkai (vendég: Rátkai István játékfejlesztő)
2x15 - Játékfejlesztés a szocializmusban II. (vendég: Révbíró Tamás, a Novotrade volt művészeti vezetője)

 

A Checkpoint teljes első évadja ebből a posztból elérhető.

 

A Checkpoint Miniket pedig itt találod.

21 komment

Címkék: retro közösség podcast mmorpg checkpoint

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr411928787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Evoken 2016.11.04. 07:57:33

Nagyon vártam már! Gigalájk! World questelés alatt meghallgatom. :)

Bambula 2016.11.04. 13:18:02

Régen én is sokat mmo-ztam, szóval tetszett a stream :)
A Vanguard-ot az a faszi csinálta aki annak idején az Everquestet, de a játék elég bugos volt megjelenéskor, komoly hibákkal is (néha nem mentette el a szerver amit az ember csinált egy session-ban, mintha semmi sem történt volna..), de nekem tetszett.
A sleeper úgy müködött, hogy az előtte levő 4 guardian adott lootot, és ha mind a 4-et megölték, akkor a sleeper felébredt és végigrepült velious zónákban, és mindenkit megölt. Ezután eltűnt, és a 4 guardia is, azaz többé nem volt primal loot onnan.

hpeter 2016.11.05. 16:47:34

Jó kis adás volt, bár a Larkinor-t leszámítva nem játszottam hasonlóval se. :)
Harcművesek világánál is a Frei link jön!

meglivorn 2016.11.05. 23:26:11

Ahogy hallom a Secret World kimaradt, pedig a mai napig fut és megvan a maga tábora.

Ami meg készül és "egyedi ötlet" pl. az Ever, Jane www.everjane.com/

ensomhet 2016.11.06. 03:14:36

A Rift-et is lehetett volna még említeni, viszonylag gyakran jönnek hozzá tartalmak. Az egyedüli MMO, amivel a WoW-on kívül huzamosabb ideig tudtam játszani, talán azért, mert nagyon hasonló ahhoz, bizonyos dolgokban előremutatóbb is.

GépBalta 2016.11.07. 12:45:48

A Guild Wars valóban azért is tudott megmaradni és virágozni a WoW mellett, mert az egyes fejezetek nálunk potom 7000 forintért volt megvehető az első fejezet, és semmi további költség nem volt. Később az összes további fejezettel kiegészítővel ami az elkövetkező 4-5 évben megjelent sem volt drágább a játék 30 000 forintnál és ezzel minden kontent a tied szerverleállásig.
A másik ami miatt sikeres volt, hogy teljesen más végéről fogta meg a dolgokat mint a WoW, és a többi hasonló MMORPG. Inkább olyan volt mint egy singleplayer RPG ahol lehet 2-8 fős coop-ban játszani. Viszonylag ügyesen elkerülték (főleg a későbbi fejezetekben) az ölj meg 100 000 vaddisznót típusú grindelést, gyakorlatilag kb. 10 óra alatt lehetett az embernek egy maxos karaktere, fullos páncéllal, perfekt fegyverekkel. Ez így elsőre hülyén hangzik a többi grindelős MMO-val összehasonlítva, de igazából a többi MMO-ról is azt mondták hogy előbb a max szint utána a fun, a GW-ben pedig eléggé hamar jött a fun. Ami miatt ez így működött, az a jól eltalált kaszt és skillrendszer volt. Tulajdonképp ez adta a játék sava-borsát, mert hiába volt 10 óra után fullos karaktere az embernek onnantól kezdődött az igazi fejlődés. Viszont nem a karakter fejlődött hanem a játékos(ok) akik egyre jobban megismerték a skilleket és egyre jobban megtanultak csapatban gondolkozni.

rognork 2016.11.07. 13:56:03

a majkás sorozat címe: csillagok küldötte.

www.cigarettatoltogep.com · http://www.cigarettatoltogep.com/ 2016.11.07. 15:00:00

RÉgi szép idők... Oké, hogy a WoW-ért fizetni kell, de olyan atmoszférája van, ami szerintem minden játékost képes magával ragadni... Nekem sokkal jobban tetszett a Vanilla, TBC, Wotlk vonal... jobb volt a kicsit lassabb, farmolósabb időszak... nah mind1 RIP WoW :(

tectactd 2016.11.07. 17:10:10

@meglivorn: Az Ever Jane sajnos inkább egy vicc, mint valami amiből még játék lehet. Volt alkalmam kipróbálni... sírvaröhögős, de nem azért mert annyira jó :D

GépBalta 2016.11.08. 00:09:02

@GépBalta: Az Arenanetnek a Guild Wars 2-vel sikerült jó nagy csapdába csalnia magát. Nyilván hozzá kellett nyúlni az előző részben lefektetett jó 10 éves alapokhoz, különben mindenki sírt volna, hogy dehát ez ugyanolyan, viszont így, hogy teljesen megváltozott a játékmenet rengetegszer előkerül, hogy dehát ez már nem is olyan. Igazi van/nincs rajta sapka eset. Ezek után sok ezer játékos maradt az első résznél amit így kénytelenek életben tartani, profitálni viszont szerintem nem nagyon tudnak belőle, hiszen jó öt éve nem jön hozzá semmi új tartalom, legfeljebb bugfix. Kíváncsi vagyok meddig húzza még az első rész, de a múltkor amikor néztem még elég sok játékos volt így nem hinném, hogy egyhamar kihúzzák a dugót. Gondolom a Blizzard végignézte az Arenanet szívását, és levonta a tanulságokat.

A nem RPG MMO-k közül egyébként egy említésre méltót tudok a hőskorszakból, a Navyfieldet. Koreában fejlesztették és 2002 körül jelent meg, az első sikeresebb MMORPG-k farvízén, sosem lett nagy siker, de a mai napig megy. Egyszerű izometrikus nézetű már akkoriban es rémesen elavult grafikájú a két világháború korszakának haditengerészetével foglalkozó játék volt, ahol a cél az volt, hogy minél jobb hajót és minél skillesebb legénységet grindeljen magának az ember, aztán elsűlyessze vele az ellenség hajóit. Borzasztóan elavult bugos motorja volt, elképesztően rossz netkódja, igazi ázsiaiMMO-s szívatások voltak benne. Igazából semmi említésre méltó nem lenne az egészben, ha jó 6-8 évre rá pár orosznak nem tetszett volna meg annyira, hogy megcsinálja ugynazt tankosban. Aztán másik pár orosz megcsinálta repülősben aztán hajósban, megint mások mechesben, Mad Max roncsautósban, űrhajósban meg még ki tudja hányféle harcjárművesben. Lényeg, hogy a World of..., a War Thunder, a Hawken, a Mech Warrior online, a Robocraft, Heroes & Generals és a többi hasonló játéknak mind ez volt az öregapja.

Duncan Tee 2016.11.08. 13:58:01

D&D online még tényleg mindig megy, és szvsz a legjobb MMO. Egyetlen hibája, hogy nem annyira massively multiplayer :) inkább co-op vagy solo élmény.

Karakterfejlesztés nagyon részletes, de aki elég jó twitch játékos az bénább karakterel is elboldogul. Az apróbb küldetéseken kívül mindegyiknek a sztorija is ott van, és van belőle úgy 250-300...

Sajnos a játékosbázis nem túl nagy, de még mindig fejlesztik (1-2 hete volt új tartalmas update). Mondjuk az mítosz, hogy free, de belenézésre jó a free változat, és sokszor van 50%-os kedvezmény a DDO pontokra, amiből a kalandcsomagok megvehetők.

Aki beszáll, annak azt javaslom, baráti körrel (min 1-2 emberrel) derítsék fel, mert a DDO pont farmoló kínaiak, stb miatt legrosszabb élmény is lehet egy zergelő partiba beszállni.

HN0rbert 2016.11.08. 18:50:53

Előre is elnézést, hogy beleugatok. Sose játszottam egyik MMO-val sem, de ez nagyon bántja a fülemet.

www.youtube.com/watch?v=zVzCz8QGHoE

Köszönöm. :)

GépBalta 2016.11.10. 23:54:42

Volt egy magyar próbálkozás is abból az időből, amikor mindenki MMORPG-t próbált csinálni, a 3DMagicbox által fejlesztett Renaissance: The Chronicles of Chronia. Persze az egész inkább csak ötletelgetés volt, mindössze néhány concept art, két utcányi pálya és pár karakter készült el. Sajnos az MMO piacon pár fős garázsprojekteknek sohasem osztottak lapot, befektetőre pedig hiába vártak. Maga a játék középkori környezetben játszódott volna, kicsit földhözragatdabb (csak human karakterek, kevés mágia) stílusban. A tervek szerint a szokásos megyek gyakok játékmeneten felül valódi szerepjátékos elemek is kerültek volna a játékba, de igazából ezek többsége megvalósíthatatlan volt, és szerintem igény se lett volna rá. Itt van pár kép: www.mmorpg.com/renaissance-the-chronicles-of-chronia/screens
Egyszer egy checkpoint minibe meghívhatnátok a fejlesztő srácokat megkérdezni tőlük, hogy: "Ti ezt komolyan gondoltátok?"

Bobby Newmark 2016.11.11. 10:13:53

@GépBalta: Na ez egy érdekes kérdés, hogy kell-e kényszeresen változtatni.

Szerintem nem. A legnagyobb baromság néha. Ha egyszer jól működik valami, és az emberek szeretik, akkor minek csak azért is belebarmolni? Kit érdekel, hogy 10 évesek az alapok? A sakké meg ezer, aztán mégsem akar minden tábla gyártója új szabályrendszert hozzá...

Én ettől egyébként hülyét tudok kapni, a kedvenc sorozataimat baszták ezzel tönkre. Battlefield, Thief, Hitman, mind úgy járt, hogy "újítsunk, mert az kell", aztán hulladékká "újították" a játékmenetet, mikor nekem kizárólag grafikai frissítésre és új tartalomra volt igényem. Viszont szétcseszett játékmenettel meg elmehetnek a faszba az új kontenttel.

Szóval nem értem, hogy ez a jelenség miért létezik egyáltalán.

mavaker 2016.11.12. 13:59:03

the shadow of yserbius !!! köszönöm köszönöm, évek óta próbáltam rájönni ,h mi volt az a játék amivel én annyit játszottam, h még egy nagy spirálfüzetben azt is írtam, miből mennyit öltem..KÖSZI

bunny.hu · http://www.divecenter.hu 2016.11.18. 20:47:30

Kimaradt a még él felsorolásból a Rift, vagy a LOTRO pl. és lehetett volna beszélni azokról is.
Nagyon jó adás volt, szét röhögtem az agyam, köszi érte.

VikMorroHun 2016.11.20. 20:33:01

Szintén kimaradt a Star Trek Online. Előfizetősnek indult, aztán ingyenes/mikrotranzakciós modellre váltott. Máig működik, és ízig-vérig Star Trek játék.

MelakFromSZTSZ 2016.12.12. 18:29:38

Elder Scrolls Online sem volt a menün

Zephyrous 2016.12.19. 20:03:35

Blade and Soul, Vindictus, Ragnarok Online, Tree of Savior, Skyforge, Tera, stb.
Sok kimaradt, de nem baj, mert így legalább van alapja egy 2. résznek, ami inkább az ázsiai mmorpg-k irányába fog mutatni! :D
Várós ^^
süti beállítások módosítása