HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Elég vicces bug van a Bloodborne-ban

2015.04.07. 13:32 Stöki

A gémerkommuna nagy része a PS4 éppen aktuális csúcsjátékán, a Bloodborne-on pörög, ami egyrészt baromi jó néz ki, másrészt baromi nehéz. Én is tolom, nagyobb mennyiségben már a pronyó ellenfeleket is nehéz lenyomni, hát még a bossokat. De most megtudtam, mit kell csinálni, ha egy főellenféllel nem bírok el: csak hagyni kell menni a konzolt vagy 12 órát, és újra próbálkozni.

A bugot egy meatballz nevű Reddit-júzer fedezte fel, de azóta többen is megerősítették. Nem tudni, pontosan mi okozza (az Eurogamer várja még a Sony reakcióját), de valamilyen memory leak állhat a jelenség hátterében, vagyis használaton kívüli memóriablokkok nem szabadulnak fel rendesen, így hosszú távon a szabad memória lecsökken. Aminek az a tünete, hogy ha elég sokáig (meatballz saccolása szerint 12 óráig) nonstop futni hagyod a játékot, a bossok egy csomó különleges támadási formával nem próbálkoznak, vagyis jelentősen könnyebb lesz végezni velük. Ráadásul egyes kommentelők szerint a 12 órába a PS4 rest módja is beleszámít.

Itt van például az egyik főgenya, Martyr Logarius, teljes harci valójában:

Ez pedig szintén ő, 12 óra után picit fáradtabban:

Egy másik Reddit-júzer, Selekah több monszteren is tesztelte a hibát, és úgy tűnik, a főellenfelek mind lebutulnak, ha fél napja üzemel már alattuk a vas. Vagyis aki teljes pompájában akar szívni a játékkal, néha kapcsolja ki a konzolt. Igazi férfi amúgy sem használna ki ilyen kiskaput (nem, a túrót nem).

12 komment

Címkék: bug bloodborne

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr877346974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

False_GOD 2015.04.07. 14:02:34

Ez pont olyan bug, ami nem kíván vért. 12 óra nem rendeltetés szerű használat után jön elő. Ennyi belefér.
Még akár pénzt is adhattok érte, persze nem a lehúzós konzol árat.

Szellsz 2015.04.07. 15:59:23

Vagy csak beleírtak valami olyan okosságot, hogy ha már régóta próbálkozol egy boss-szal, akkor szépen lassan butul, hogy ne vesszen el a sikerélményed.

Rainse · http://bugnews.blog.hu 2015.04.07. 16:52:20

Nem azért, lehet, hogy csak a fáradság teszi, de ennek a grafikáján mi is a gyönyörű??? Komolyan ez a csúcsjátéka? Még jó, hogy PC párti vagyok...

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.04.07. 17:00:41

@Rainse: Nem úgy gyönyörű, hogy váááóócsilliópoligon és úúúúúderészletestextúra, hanem a dizájnja fasza. Legalábbis nekem nagyon bejön, pl. ez a komor városrész.

www.youtube.com/watch?v=JyfeBHAfpZQ

Horthy McFly 2015.04.07. 17:47:03

Én nem igazán értem, hogy mit esznek az emberek ezeken a játékokon (Demon's Souls, Dark Souls meg ez). Hasonlítsuk már össze ezt a bossfightot mondjuk egy Devil May Cry 4-essel: melyik tűnik jobb szórakozásnak? Miért szenved ezzel bárki?

www.youtube.com/watch?v=GWAdq72Zm7s

mbm 2015.04.07. 17:52:42

Nem bug, hanem horgász edisön

hunLuki · http://ittroll.blog.hu/ 2015.04.07. 19:16:32

@Horthy McFly: Mert szórakoztató. Nehéz, koncentrálni kell benne és ha sikerült legyűrnöd az ellent, akkor cserébe iszonyat nagy a sikerélmény.

Alapvetően én az összes játékkal így vagyok: mindig hardon játszok. Nekem ez jön be, másnak meg az hogy easy-be hentel. Emberfüggő.

DS90 2015.04.07. 21:02:46

Ez biztos hogy bug? Nem lehet hogy csak szimplán a játék felismeri hogyha x ideig szenvedsz egy helyben, talán csak szimplán béna vagy és nerfeli az ellenfeleket?

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2015.04.08. 08:34:10

van egy játék ippadokra, unreal engine-es, valami god armor vagy shield, ilyen railline shooter-szerű. abban van ilyen, hogy sokszor halsz meg, mert kurva nehéz az összes boss, de ha meghalsz, akkor tápolódsz.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2015.04.08. 14:34:06

A legtöbb mostanában futó F2P játék is tele van memoryleak-ekkel. Tudom, mert olyan kevés memcsi van a gépemben, hogy azt gyorsan teleszarják.

BTW, nem vért kívánó bug, de azért annak a programozónak levágnám a kezét, aki leak-es játékot ír. :P vagy egyáltalán bármilyen leak-es programot. A kedvencem ebben a témakörben, egy csak HW kulccsal futó, szerver alkalmazás, szerver oldali HW kulcs driverének a szivárgása volt. Ami, akkor két nap alatt kifektetett egy fullos, brand new IMB RS szervert, mi meg vakarhattuk a fejünket, hogy miért hasal le péntekről, hétfőre rendszeresen a sokmilliós szerver...

Egyébként, ha tényleg a leak a ludas, akkor sem kell 12 óráig folyamatosan futtatni a játékot, csak indíts el multitaskban minnél több olyan appot, ami még memóriát zabál. Teszemazt, menjenek filmek, zenék, bármi a háttérben. Így kevesebb helyet kell megtöltenie a bugnak. Nincsmit. :)

darkmore82 2015.04.08. 21:10:48

Hát érdekességnek lehet nem rossz, de kb. centiped skippet is csak a pyro only karimmal csináltam...
Kár hogy csak ps4 exc, mert a design tényleg atomjó, remélem a dark borne 1-2 pc-re is jön majd! :-)

rept_ai 2015.04.10. 16:20:29

@Skulo: ennek az utolsó bekezdésnek fuss neki mégegyszer... pld olvasd el a cikk első mondatát... aztán a "Ráadásul egyes kommentelők szerint a 12 órába..." kezdetűt is :D
süti beállítások módosítása