HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Tim Schafer csak bámul, hogy játsszák végig a játékát

2015.03.10. 17:45 Stöki

Még év elején írtunk a Devs Play sorozatról, amiben fejlesztők játszanak régi játékaikkal (vagy néznik, ahogy mások játszanak vele), és kommentálják az egészet. A sorozatzáró már több mint egy hónapja felkerült a Youtube-ra, szóval nem friss videó, de csak most volt időm rendesen végignézni, és véteknek érezném, ha kimaradna a blogból, hiszen Tim Schafer Psychonautsát tolják benne. És aki tolja: egy speedrunner rajongó, aki olyan kunsztokat művel, hogy Schafer is csak néz.

Akinek esetleg kimaradt (könnyen lehet, mert annak idején elég rosszul fogyott), a Psychonauts egy elképesztően vicces platformjáték rengeteg ötlettel, nálam az abszolút kedvencek között van nemcsak a Schafer-életműben, hanem globalice. Akinek viszont nem maradt ki, annak fog sokat mondani a lenti videó.

Elképesztő ugyanis, hogy speedrunnerünk (Stephen Kiazyk) milyen kerülőutakat talált, és milyen bugokat kihasználva rohan végig a játék nagy részén kb. egy óra alatt. Például mi az a nagy ugrás a tó fölött 26:20-nál? És nem sokkal utána emberünk megmutatja, hogyan lehet lebegni úgy, hogy a főhős még nem szerezte meg a képességet, 28:05-nél a versenyen egyszerűen végigugrál, a Milkman pálya meg agybontó úgy, ahogy van. És 58:30-nál arra az ugrásra már Schafer is azt mondja, hogy "nem is értem, mi történt".

Kiazyk közben kedélyesen beszólogat a fejlesztőknek, de ők jól veszik a lapot, és nagyon hangulatos videó kerekedik az egészből sok-sok kulisszatitokkal. (Tudtátok például, hogy a színházi pályán a kritikus által dobált szavakat a Feketék fehéren című borzalmas film kritikái ihlették?)

6 komment

Címkék: videó speedrun psychonauts

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr227257513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.03.10. 19:03:51

Az egyik legidőtállóbb játék. Onnan tudom, hogy kb 3 éve játszottam végig, és bár kicsit "lassúnak" éreztem a tempóját, de a játékélmény szinte teljesen belémégett. Mikor megtaláltam a diszkós csaj elméjében azt a kis szobát, ahol kiderül, hogy (ha jól emlékszem) tanárnő volt, és a gyerekei bentégtek egy épületben, az a pillanat hagyta a legmélyebb nyomot bennem.

mcbrian 2015.03.11. 10:02:50

Teljesen agyament, mégis szenzációs játék. Pedig én mindig is utáltam a platformereket, de a történet, meg a látvány teljesen magával ragad. Nem is tudom, hányszor feküdtem neki, utoljára még tavaly is. Sajnos a végére elég szemétparaszt lesz (milliméterpontos ugrások kellenek), így a hentes-cirkuszos résznél mindig elvesztem a türelmem.

False_GOD 2015.03.12. 08:27:48

@keer_eye: Semmi felhasználót dehonesztáló, durva,semmi elvakult nemzetszocializmus ,sértő komment? Mi van, ellopták az accountod? Vagy ezt a csodás hozzáállást csak facebookon szereted előadni?

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.03.12. 08:37:34

@False_GOD: Ezt nagyon gyorsan hagyd abba, hogy teljesen offtopic, személyeskedő flémet kezdesz egy poszt alatt.
Utoljára szóltam.

False_GOD 2015.03.12. 09:24:49

@Stöki: A múltkor beszélgettünk valamiről, és nem fejeztük be, úgy is mondhatnám, nem adtad meg nekem a lezárást. Ezen okból kifolyólag érzem úgy, h te azóta is folytatni akarod azt a párbeszédet. Nem mellesleg eléggé gáz, h az előző, helyeslő kommentemet törölted, olyan, mintha tudnál a problémáról, amit felvetek, de nem mersz ellene tenni, mert az életeddel fizetnél érte. Megnyugtatlak, az internet nem így működik, elsősorban a szabad, de kultúrált vélemény-nyilvánításra lett kitalálva. Én pedig így járok el. De jön a a terror felőled, már látom.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.03.12. 09:44:51

@False_GOD: Az iménti kommentedben elkezdtél gyalázkodni, a figyelmeztetésem után - naná, hogy töröltelek.

A múltkori beszélgetést pedig én részemről lezártam azzal, hogy nem értünk egyet, tehát szerintem nincs semmi olyan probléma, amit kezelni kellene. Másként látjuk a dolgokat, de te ezt valamiért képtelen vagy elfogadni.

Főleg azzal van amúgy bajom, hogy tök offtopic kezded el ezeket a cseszegetéseket, random posztok alatt. Ha ennyire becsípődött neked valami, írj nekem levelet, folytassuk ott. Ígérem, válaszolni fogok.
süti beállítások módosítása