HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Na jó, most már elég ebből: készül a fűszimulátor

2014.06.30. 15:57 Stöki

Remélem, nem csak én érzem úgy, hogy kezd unalmas lenni az indie fejlesztők körében népszerű paródiaszimulátor. Múlt héten ugye volt a kavicsszimulátor (amit van, aki pénzzel támogat), most meg itt a fűszimulátor, szintén a Steam Greenlight-esélyes játékai között. Kicsit mondjuk zavaró a trailere, mert lőni is lehet benne.

Ezt leszámítva sok meglepetés nincs abban, amit a játék ígér (esetleg csak a tehenek):


Dinamikus fűábrázolás
Realisztikus időjárás
Csodálatos környezet
Tehenek?!
Még több fű

A játék már a top 100-ban van, így nem kizárt, hogy a következő Greenlight batchban beteszi a lábár Steamre a kavicsszimulátorral együtt. Akit bővebben érdekel a dolog, látogasson el a játék oldalára, ahol már több mint kétezer komment gyűlt össze (elég nagy százalékban gyűlölködők), és ahol néha a fejlesztő is beszáll a mókába (ő láthatóan élvezi a dolgot).

Egyébként a múltkori poszt után egy kedves IDDQD-olvasó elkezdett gyűjtetni poénból egy sötét űrt szimuláló játékra, itt megtalálható. Nem rossz, de igazból nem ezt a szimulátort látnám szívesen, hanem:

  • elveszettzokni-szimulátor (magányosan heversz egy kanapé alatt, de soha nem talál meg senki);
  • egérszimulátor (nem tudsz irányítani semmit, téged vonszol egy nagy kéz az egérpadon, valahonnan jobbról egy normális játék is hallatszik, de abból nem látsz semmit);
  • köldökszösz-szimulátor (ehhez nem is fűznék kommentárt);
  • sátor-szimulátor (ez csak a szóvégi összecsengés miatt - hé, kevesebbre is épült már játék!);
  • szimulátorfejlesztő-szimulátor (egy indie játékfejlesztőt kell irányítani, és hülye szimulátorokat fejleszteni);
  • anti-szimulátorfejlesztő-szimulátor (mint az előző, csak ha a fejlesztő normális játék helyett idétlen szimulátort fejleszt, egy baszom nagy péklapáttal el lehet tángálni).

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr666458075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dester 2014.06.30. 16:03:55

Azért a köldökszösz képződési fizikáját (ahogy egyre nagyobbra nősz) nem lehet egyszerű leprogramozni. :P

És amúgy meg az utolsó előttihez... Game Dev Tycoon? :)

andthensome 2014.06.30. 16:49:32

De most itt... egy fűszál vagy? Vagy egy csomó?
Mert játékélmény szempontjából nem mindegy :P

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2014.06.30. 16:50:24

@Dester: A Game Dev Tycoon-ban nem csak szimulátorokat lehet fejleszteni... tudom, múlt éven fordítottuk- volt benne autósjáték is :)

Burwor · http://loot.blog.hu 2014.06.30. 19:42:08

Az utolsó kettő ötlet tetszik!

halaloszto 2014.06.30. 19:47:59

En negy honapja nyomom a fu temat eloben. Hat nem olyan egyszeru mint tunik. Tok kicsi a terulet, es megis ezerfelekeppen no annak megfeleloen hogy hol arnyekos, hol fogja fel az esot a nagy fenyofa, nem egyforma a talaj viztarto kepessege, stb. Tok szep az egesz, es egyik naprol a masikra kieg a kozepe, rajossz ott surubben kell ontozni. Vagy amikor probabol feloldottam egy kis mutragyat egy locsolonyi vizben, es kilocsoltam hogy mi lesz. Az lett hogy harom nap mulva lett egy nagy zold hullamvonal a fuben.

Vajk

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2014.06.30. 20:03:52

a főellenség meg a fűnyírótraktor lesz. dlc-ben készül a moha, a zuzmó, a bokrok, miniboss-nak a gyepszellőztető, season pass-ba be lehet rakni az elgyomosodást, a hangyákat és kártevőket is.

Serathis 2014.06.30. 20:04:40

Az utolsóhoz annyit hogy:
"-És ha hátbavágnám... egy szeneslapáttal?"
"-Tetszik ahogy gondolkodsz."

Unio 2014.06.30. 20:25:42

Ha nyerek a lottón, akkor megfinanszírozom keer_eye sötétségszimulátorának fejlesztését!!

Én az ördögszekér szimulátoromra szeretnék támogatást szerezni. Ez olyan lenne, hogy egy 80-as szintig fejlődni képes ördögszekérrel vagyunk, akivel mindig be vagy el kell gurulnunk a spagetti westernfilmek jeleneteibe, és persze ha elvonjuk a gonoszok figyelmét a gurulásunkkal, akkor sok xp-t kapunk és így a jó győz... vagy valaki. A jó, a rossz és a csúf végső jelenetében ezt persze eléggé nehéz kivitelezni, de ha sikerül, akkor 80-as paladin szekér lehetsz.
Persze free ride mód is lenne benne, amikor csak gurulnod kell a világba és úgy veheted fel a tetszőleges küldetéseket.
Igazán nem kérek sok pénzt, csak olyan 200 millió dollárt. 2-4 év múlva készen is lennék vele, persze egyéb támogatók jelentkezését szeretettel várom!!

zyrobs 2014.06.30. 21:48:44

Hülyén hangzik hogy fűszimulátor, de valójában nem olyan egyszerű az. A természet ugyebár végtelen konfigurációban tud terrain-t generálni, és bizony le kell kezelni az összes permutációt hogy a szimuláció hiteles legyen. Nem lehet pl. minden fűszál pont ugyanolyan.

Ez most viccen kívül egy olyan dolog amibe több cég hatalmas erőforrásokat beleöl, mert egyrészt az egy dolog hogy legenerálsz egy valósághű gyepet, de azt el is kell menteni úgy hogy visszatölthető legyen, az összes kinézettől függő fizikai hatást beleértve (hogyan hajlik a fű ha fújja a szél, hogyan fekszik el ha a karakter rálép, mi van ha kétméter magas a fű és tele van raptorokkal, stb).

Elég sok nagy cég nem kicsi erőforrást beleöl ilyesmi irányú fejlesztésekbe. Vannak például kommersz terrain generáló middleware platformok, erdőgenerátor, ilyesmik. De tényleg, keressetek rá! Ezek majd Unreal Engine szintű platformnak számítanak.

A bemutató video pl pont itt hasal el hogy minden fű ugyanolyan, illetve a fák között sincs variáció.

anarch 2014.07.01. 11:09:52

Hmm? Pl a CryEngine3 egy fűszimulátor, szóval voltmár :).

www.youtube.com/watch?v=_f77H2xZKpU

False_GOD 2014.07.01. 13:21:16

Stöki 5letei jók, de ez a bughalom meg nagyon nem :D

Rainse · http://bugnews.blog.hu 2014.07.01. 14:30:58

Hülyeség szimulátor? Mondjuk egy emberrel vagyunk aki valódi pénzeket költ el idióta szimulátorokra. Hé várjunk csak.......

redriot77 2014.07.01. 21:16:18

Stöki elveszett zokni szimulátorát továbbgondoltam. A játék címe: "Hol a faszomba van má'?"
Különböző dolgokat kéne egy rendetlen lakásban esetleg lakásokban (fizetős DLC!) megkeresni, ezek lehetnek egymáshoz kapcsolódó esetek is.

Pl. hol a faszba van a távirányító? Fotel párnája mögött? Hűtőszekrény tetején? Budiban a szennyestartó tetején? Kabát zsebében? Ha az megvan, akkor kiderül hogy lemerült benne az elem. Tehát jöhet az elemkeresés! (nyilván mivel rendetlenség van rengeteg lemerült elemet találnánk.) Ha ez megvan, tévé bekapcs - nincs adás basszameg! Szolgáltatót felhívni - szerződésszám??? OK, lehet megkeresni a kábeltévé-előfizetést!
Itt jönnének képbe a realisztikusan kidolgozott fiókok: iratos fiók össze-vissza behajigált elmü, távhő, dbh számlákkal, de lenne ott tizenöt évvel ezelőtti betárcsázós internet szerződés, 2009-es sziget programfüzet, vasaló, mosogép, dvd-lejátszó garancia jegyek. Persze némelyik borítékokban, amikből egyesével ki kéne szedni a papírt hogy lásd hogy egyáltalán mi a fasz van benne. Persze nem itt volna a kábeltévé előfizetés ügyfélszáma, hanem a zoknis-gatyás fiókban, a zoknik-gatyák alatt, a "fontos" papírok között.
Apropó zoknik: a zoknikkal lenne egy "keresd a párját!" minigame. Ez kifejezetten szemétparaszt kategóriás lenne, mert nem lenne elég mondjuk a szürke zoknikat összepárosítani: vigyázni kell arra hogy valóban konkrét zoknipárokat állítsunk össze, tehát két szürke zokni csak akkor alkot egy párt ha egyformán vannak megnyúlva és kifakulva!

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.07.02. 11:36:38

Sok baromság helyett mennyire jó lenne már egy kazuár repszim. Mint anno A10 - Tank Killer, meg Commanche, meg ezek... De lehet, hogy ezt már mondtam régebben.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.07.03. 13:56:20

@Sam. Joe: Nem igaz, hogy ennyi idióta szimulátoros bejegyzés van, de arra az iddqd stábja nem regál, hogy hajlandó lennék akár hosszabban is írni az Falcon 4.0-ról és utóéletéről...

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2014.07.03. 13:58:36

@molnibalage: Bocs, akkor szerintem elkerülte a figyelmem ez, nem tudom, hova írtál. Persze, hogy érdekelne minket egy jó Falcon-poszt.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.07.03. 13:59:21

@molnibalage: Én csak vendégblogger voltam itt tán' ha két post erejéig, úgyhogy nem tudok neked segíteni. Ahogy mondani szokták: "Én kérek elnézést!", de nem tudok segíteni, bocs.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.07.03. 16:51:29

@Stöki: Ok, akkor összerakok első körben valamit és véleményezheted, azt meglátjuk, hogy hogyan tovább. Igyekszem visszafogni magam, hogy ne legyen több tucat oldal. :)

A Wargame : Red Dragnról írtam egy rövidebb bemutatót a HTKA-nak és 40 oldal táján sikerült megállni. Igyekszem összegerelyézni érdekességeket.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.07.03. 17:13:06

@Stöki: Két PM-et neked a blog.hu rendszerén, lássuk, hogy átmegy -e a harmadik. :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.07.24. 02:19:47

Szegény Cipő nyugodjon békében, de nekem a poszter ötleteit olvasva egy néhai bumerángos komment jutott az eszembe:
" Írtam egy programot, mely egy Republic dalszövegeket író programot írt."
süti beállítások módosítása