HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Angry Birds igazi csúzlival

2012.03.26. 19:56 Stöki

Állítólag az emberek naponta 300 millió percet játszanak el az Angry Birds nevű pofátlan Crush the Castle-klónnal sikerjátékkal. Az mbed nevű barkács-mikrokontroller alkotói úgy gondolták, hogy nekik már elegük van a hagyományos érintőkijelzős irányításból, ők bizony igazi csúzlival akarnak játszani.

Ehhez először is faragtak egy csúzlit. Aztán kifúrták, elhelyeztek benne drótokat, majd egy usb portot, magát a mikrokontrollert, egy nyújtásérzékelő szenzort és egy mozgásérzékelőt. Az egészet összehegesztették, ellátták a megfelelő kóddal, és már készen is volt az Angry Birdsre szabott spéci usb-s kontroller. A projekt részletes leírása kódokkal, kapcsolási rajzokkal itt megtekinthető.

Természetesen a mozgásérzékelő figyeli, hogy a csúzli milyen szögben áll, azt pedig a nyújtásérzékelő szenzor adja meg, hogy mennyire van kihúzva a csúzli – ebből a kettőből pedig összeáll, hogy a játékban a madárnak milyen szögben és erővel kell megindulnia a malacok felé. Szerintem bájos, bár azt azért megjegyezném, hogy a videóban gyanúsan sok a vágás, nem lehet igazán látni, hogy pontosan működik-e a cucc. (Egyébként én vagyok az egyetlen, aki a röfikkel szimpatizál ebben az elfogultan szárnyasbarát játékban?)

28 komment

Címkék: kontroller sufnituning angry birds

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr284341930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

K0vasz 2012.03.26. 20:20:59

A napokban volt szetencsém először kipróbálni az AB-t, és őszintén szólva nem értem, mi ez a kurva nagy hype... mert oké, jó játék, de rohadtul semmi extra nincs benne

Raziel-Anarki 2012.03.26. 20:34:26

egyetértek.

a chush the castle pedig sokkal jobb sztem, csak nem öltek ennyi pénzt a hypeoltatásába.

flamer 2012.03.26. 20:34:30

@K0vasz: A mainstream sikerek általában úgy néznek ki, hogy régi, jól bevált ötletek nagyon szépen becsomagolva.
Az Angry Birds meg az Avatar meg a Matrix meg a többi pont ezt hozza.

A film meg király :)

hoppá rézimi 2012.03.26. 20:38:40

@K0vasz: Ugye, hogy ugye? Még a trialt se volt kedvem végigjátszani. Az adja el, hogy nem kell hozzá agy.

hoppá rézimi 2012.03.26. 20:41:22

@flamer: Azt nem mondanám, hogy nagyon szépen van becsomagolva az AB. Inkább ilyen olcsó-proli kinézetű, ügyesen belőve ezzel a közönségét. (T.i. ha rakétákat kellene lőni idegen bolygón űrlényekre, akkor annak szűkebb lenne a közönsége, a szkifi téma miatt.)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.03.26. 20:49:35

Ha én készíteném a cucclit, akkor a nyélben helyeznék el egy 3 tengelyű accelerométert és a két villában egy-egy nyúlásmérőbélyeget, és szíjat egy lyukon át vezetném be.
Szóval szerintem meg lehet csinálni.

@K0vasz:
Én sem értettem, de egyszer egy tableten kézbe vettem és két óra múlva úgy kellett kicsavarni belőle :)

Savior 2012.03.26. 21:11:20

@hoppá rézimi: Szerintem meg igen, sőt anno a Crush the Castle-t pont a béna kinézet és fizika miatt hagytam nagyon gyorsan abba.

BTW az új Angry Birds az űrben játszódik, pontszerű gravitációval. :P

herpa 2012.03.26. 21:15:24

@Savior: Az sem egy új ötlet. Pl. Gravitee és Gravitee Wars. Ráadásul ezek jól is néznek ki.

Cherrx 2012.03.26. 21:35:52

Úgy is fogalmazhatok, hogy én is annyira a röfikkel szimpatizálok, hogy nem is játszok az Angry Birdsszel, csak hogy ne pusztítsam a röfiket.

ellipszis 2012.03.26. 21:43:56

Scorched Earth FTW ;)

we 2012.03.26. 22:31:19

@Lord_Valdez: azt megnézném melyik nyúlásmérő bélyeg tudná lekezelni a gumi nyúlását, ráadásul sokszor egymás után

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.03.26. 22:41:58

@we:
Nem a gumira ragasztanám, hanem a gumi végéhez.

Brosi 2012.03.26. 23:00:21

Scorched Earth az igazi. Nem ez a khm pénzklón :P

we 2012.03.26. 23:13:21

@Lord_Valdez: az nem jó, mert teljes felületen kell felragasztani és ha jól csak kb 10% alakváltozást visel el. Guminál nem működik.

Amúgy tényleg egy agyonhype-olt játék. El lehet vele lenni, de hogy több millió példányban adták el... hihetetlen.

we 2012.03.26. 23:15:07

kimaradt, hogy "emlékszem". ötletnek nem rossz, csak itt nem megfelelő.

Chessterfield 2012.03.26. 23:25:19

@Raziel-Anarki: úgy látom nem én vagyok az egyetlen, aki a Crush The Castle-t már akkor rongyosra játszotta Kongregate-en, mikor a madaraknak még híre-hamva se volt.

ayatollah 2012.03.27. 01:30:32

@herpa: Gravetee Wars az tiszta Worms klón nekem

ayatollah 2012.03.27. 01:35:37

A Birds-öt szerintem a hangulatával adják el, zene, effektek, kisfilmek, stb. Gyerekeknek nagyon megfogós.

Nekem annak idején mikor én gyerek voltam a Worms jött be hasonlóképpen.

De tényleg Scorched Earth (amit mindenki csak Scortchnak hívott) az eredeti.

ayatollah 2012.03.27. 01:38:00

Birdsben van multiplayer?
Mert anélkül mondjuk elég gyík.

szbszig 2012.03.27. 03:05:35

Én nagyon sokáig nem tudtam, milyen játék is egyáltalán ez az Angry Birds. Már vagy egy éve hallgattam, hogy a csapból is ez folyik, mire belenéztem végre egy gameplay-videóba a neten. Így talán még nagyobb csalódás volt. Valami marha eredetit vártam, erre kaptam egy sima Crush the Castle-klónt. Újabb példa arra, a marketing mire képes.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.03.27. 07:04:42

Igen, ez tényleg egy klón, de próbáljátok ki. Nagyon addiktív.
Szépen meg van csinálva a fizikája, van pályák közti változatosság és a legfontosabb, hogy nagyon frusztráló, hogy valamelyik kis disznót, már megint nem sikerült kicsinálni.

@we:
Nem, nem. Fogsz egy bármilyen hordozót (pl. poliimid), ami erre az erőre van méretezve és arra van ragasztva a bélyeg. A hordozó két végén van egy-egy lyuk. Az egyik végét lecsavarozom a nyél anyagához, a másikba pedig befűzöm a gumit. Ekkor az erőt a hordozó veszi fel.
És mindezt tökéletesen el lehet rejteni a nyélben.

Rémbódess 2012.03.27. 08:32:32

@we: Lord_Valdez megoldásában az a pláne,hogy a gumi nyúlását nem direktben méri mint a nyúlásmérő esetében, hanem a rúgóerőt, ami arányos a kihúzás mértékével...

flea 2012.03.27. 10:54:12

Ehhez csak annyit tudok hozzászólni, hogy:

1) A Crush the Castle-nyúlás egyértelmű, de míg királyok, hercegnők és egyéb humanoidok vérzivataros halomra gyilkolásához kell egy bizonyos perverzitás, addig pofátlan disznók lemészárlása idióta madarak csúzliból kilövés általi falhoz kenésével, na az lehet minőségi feszültséglevezető időtöltés (csak az állatvédők valahogy meg ne tudják).

2) Ezzel együtt, mikor egyszer letöltöttem az ingyenes Chrome-os változatot egy segítőkész IDDQD-kommentelő jóvoltából, csak azért toltam 2 óráig, mert addig kitartóan reméltem, hogy majd rájövök, mitől olyan átütő a siker. De nem jöttem rá. (Hacsak nem a fenti 1 dolog miatt, de az nekem nem volt elég a rákattanáshoz.)

X) Aki még modellezi is, hogy a madarat hogy kell csúzlival kilőni, annak szerintem nagyon elvetemült fajta humorérzéke van.

Yarner · http://androlib.blog.hu 2012.03.27. 11:50:28

nem találtam meg az idézetet, úgyhogy reprodukálom: "A nagyszüleim nem értik, hogy amikor látogatóba megyünk, a gyerekeim miért kergetik az udvaron a csirkéket, hogy aztán, ha elkapták, röhögve hozzávagdossák őket a disznókhoz..."

flea 2012.03.27. 12:05:42

@Yarner: azt hittem, "... röhögve szétverjék velük a disznóólat"...

Kaleb 2012.03.27. 12:34:06

"Egyébként én vagyok az egyetlen, aki a röfikkel szimpatizál..."
Látom vannak itt még falusi gyerekek :D

cso zsi 2012.03.27. 23:01:34

A A Crush the Castle-val kezdtem én is, ott előbb-utóbb minden, általam bejárt pályát maximumra hoztam.
Viszont az AB korábbi részeiben még mindig van több olyan pálya, amit különböző platformokon (iphone, androidos teló, transformer laptop, ill. win-es pc), sem sikerült néha a minimumra sem megcsinálni.
Vannak trükkök, idő kell hozzá.
süti beállítások módosítása