HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Hétvégi játékcsajok: Larry első hódításai

2011.09.24. 18:16 Stöki

A Larry széria az egyik legviccesebb kalandjáték-sorozat, ami valaha készült, írtunk már róla a Heti retróban, és a sorozat lányai is szerepeltek már a játékcsajrovatban, kétszer is, de ez nem akadályoz meg minket abban, hogy harmadszor is elővegyük a régi idők pixelnőit. Méghozzá a legelső Larry játékot, a klasszikusok közt is klasszikus 1987-es Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards-ot.

A játékban négy hölggyel lehet megismerkedni, kettővel a szó bibliai értelmében is. Az első, akivel találkozhatunk, egy név nélküli prosti, aki nem éppen mutatós, de igénybe lehet venni a szolgálatait – persze ha ezt megfelelő védelem nélkül tesszük, Larryn pokemon nő ott, ahol nem szeretné, és a játék véget ér. A játék eredetileg EGA grafikát virított, de 1991-ben készült belőle egy VGA-változat is. Balra az előbbi, jobbra az utóbbi (klikkre nagyobb méretben).

Aztán ott van még Fawn, egy igazán aljas csaj: miután a kedvéért szerzünk sprayt, adunk neki egy gyűrűt, kozáktáncolt járunk egy diszkóban, sőt elvesszük feleségül, a nő a nászéjszakán kikötözi Larryt az ágyhoz és lelécel a pénztárcájával.

Faithnél több eséllyel indulunk, Larry afrodiziákumokkal jól felajzza őt... aztán a csaj gyorsan elhúz a barátjához, mielőtt elmúlna a szerek hatása.

Végül ő Eve, akinél Larry révbe ér, és a játék is vele jut el a happy endig.

Persze a Larry 2-ből tudjuk, hogy a románc nem tart sokáig, de addig is:

Ez pedig a programból egy bónusz játékcsaj, már ha lehet annak nevezni.

26 komment

Címkék: retro erotika larry pénteki játékcsaj

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr63253556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sikitomi 2011.09.24. 20:27:04

a bonusz csajnal en is ezt irtam anno :D

bela2255 2011.09.24. 21:20:10

Az első CGA volt és elfért egy 360-as flopy-n, 2x buktam le vele a főnökömnél

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.09.24. 21:23:14

@bela2255: CGA is, EGA is, lehetett választani.

Xmas 2011.09.24. 21:36:59

Valaki mondja meg, mi volt az a rettentő régi platform játék, ahol képernyőről képernyőre kellett mászkálni balról jobbra, meg létrákon le-fel egy kardos Conan szerű fickóval, és CGA meg Hercules monitorokon is ment?

Xmas 2011.09.24. 21:45:02

Nem. Valami más.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.09.24. 21:45:35

@Xmas: Tudsz még adni valami támpontot?

sikitomi 2011.09.24. 21:46:30

@Stöki: atyam, na ezt mennyire utaltam anno :D teny, hogy meg fiatal voltam akkor, de inkabb ezerszer a prehistorik mint ez :D

KenSentMe 2011.09.24. 21:49:57

@Stöki: Nekem úgy rémlik, hogy a Larry 160x200c16 színben működik, ami ugye egy CGA üzemmód (tehát nem kocka, hanem ilyen pálcikásak a pixelek) .. és lehet, hogy az EGA-hoz külön van benne meghajtó, de szerintem nincs EGA módja olyan értelemben, hogy abban nincs több szín vagy nagyobb felbontás..

persze javíts/javítsatok ki, ha tévedek.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.09.24. 21:51:34

@VRbagoly: Ööö...simán lehet, én csak a színek számát néztem.

Xmas 2011.09.24. 22:02:07

@Stöki: Köszi a linket :) Megtaláltam ezen keresztül.
www.mobygames.com/game/amiga/targhan

LouiS 2011.09.24. 22:14:35

The password is: Ken sent me!

Imádtam Larryt! A telefonnál fel lehetett hívni a 911-et, mert a Sierra Hotline-t! Annyi jó apró poén volt ebben a játékban...

armitage 2011.09.24. 23:58:36

"She is TOPLESS!!!!"
:)

Dukefazon 2011.09.25. 00:44:50

Fawn nagyon vadítóan néz ki a VGA módban, imádtam ahogy pislogott, a cickói milyen hetykén álltak :) A biztonsági csaj is jó, de a final biccs béna. Most így elnézve őket sorban, a biztonsági csaj, meg az utolsó hasonlítanak nagyon egymásra a CGA képen. Én a LSL 6-ba szerettem bele az 576 Kbyte cikkje alapján, ne tudjátok meg milyen szenvedés volt, hogy nem tudtam játszani akkoriban vele!!!

TH 2011.09.25. 01:07:14

@VRbagoly: OK, kijavítalak,a Larry EGA módban ment, a pixelek kockák, nem pálcikák (ld. a tüzijátékot a mellékelt animáción pl.).
A CGA 16 színű üzemmódja nem igazán volt alkalmas játékokra ("160×100 16 color mode
Technically, this mode is not a graphics mode, but a tweak of the 80×25 text mode." innen: en.wikipedia.org/wiki/Color_Graphics_Adapter).
A grafika a wikipédia szerint is EGA (ahogyan az összes többi Sierra kalandjáték abból az időszakból): en.wikipedia.org/wiki/Leisure_Suit_Larry_in_the_Land_of_the_Lounge_Lizards

beszaurusz 2011.09.25. 07:35:35

@Xmas: Szerintem a Prince Of Persia-ra gondolsz... Őskor valóban :)

freddyD 2011.09.25. 07:37:21

Mekkora volt már, mikor az első részben szexelnek és a fekete cenzúra csík elkezd ugrálni ott az ágynál :)

Jaja, tiniként ezek örök emlékek. Az első három illetve a hajós az jó volt. Bár főként a harmadik leírás nélkül lehetetlen

armitage 2011.09.25. 07:57:47

@TH: @VRbagoly:
Az első PC-s játékok, amikkel játszottam 1986 körül — pl. Pango, Alley Cat, King's Quest (az első, akkor még nem számozták), Digger (a Boulder Dash elődje), Tetris, Xonix, Sun Tzu's Ancient Art of War — mind CGA-ban mentek, ami a játékoknál gyakorlatilag 4 színt jelentett (egy fekete, 3 a palettáról). Nyilván rondák voltak, de mégis hangulatosak, a Sun Tzu például az eredeti szörnyű CGA módban és a speakerből kiprüttyögő hangokkal az igazi :)

Az EGA valóságos képi kéjmámor volt a CGA után: nagyobb felbontás és egyidejűleg 16 szín a képernyőn. Elitségére jellemző, hogy a 90-es évek elején volt olyan BBS, amelynek a tagline-jában az állt, hogy "Nem csak az EGA-soké a világ!" :) Sajnos a színátmeneteket EGA-n ditheringgel pótolták, ez már erősen emlékeztette a játékost, hogy ott hiányzik pár szín.

Amikor bejött a VGA, ami egyidejűleg 256 színt tudott megjeleníteni a 262 144 színű palettáról, akkor mindenki fellelkesült, kész, fotorealizmus :) Az utána érkező Direct Color (32 ezer szín), High Color (64 ezer szín) és True Color (16 millió szín) képernyőktől pedig szimplán elájultak a júzerek :)

brump 2011.09.25. 09:32:38

@armitage: Hát igen, egészen a 386/486, az EGA/VGA és a Sound Blaster megjelenéséig/elterjedéséig a Commodore gépek jobbak voltak (játékokra specifikált) tudásban és teljesítményben. Az Amiga még utána is jó sokáig tartotta az egyre romló pozícióját a PC-vel szemben...

TH 2011.09.25. 09:49:40

@brump: jaja, mondhatni ott kezdett megőrülni a világ, amikor a munkára tervezett számítógépet elkezdték otthoni játékokhoz fejleszteni. :-)

@armitage: nekem a CGA és EGA korszak csak a régi játékokon keresztül volt meg, én rögtön SVGA-val indítottam, amikor áttértem PC-re az Enterprise-ról és Spectrumról. :-)

kyanzes (törölt) 2011.09.25. 10:34:25

Vagy a Paratrooper vagy az Alley Cat volt az első amivel PC-n játszottam. Meggyőződésem volt, hogy a COMMAND.COM valami játék, úgyhogy egymásba ágyazva elindítottam pár instanciát valami akció game beröffenésének reményében.

armitage 2011.09.25. 11:58:40

@brump: úgy, úgy :)

@TH: az szép kis minőségi ugrás lehetett :)

@kyanzes: pontosan :) ó, a korai PC-s élmények, amikor ült az ember egy ismeretlen gép előtt, annyit már tudott, hogy a futtatható programok neve .com vagy .exe végű, lapozgatta a directorykat és indítgatott mindent, amit lehetett. Aztán rendszerint bejött egy korabeli guru, a fejéhez kapott, aztán elmagyarázta, mi az a 3-4, ami tényleg játék :)

TH 2011.09.25. 19:38:03

@armitage: hát azért használtam PC-ket közben is, csak saját nem volt. De azért '95-'96 táján már erős igényem volt rá, hogy legyen egy PC otthon.
<OFF>
Erről meg eszembe jutott, hogy pár napja jutott eszembe, hogy '97-ben meg tönkrement a vinyóm, és hónapokig elvoltam floppyval...egy floppyra ráfért a DOS 6.22 és a Dos Navigator, más meg mi kellett volna? Volt pár játékom is, ami ráfért egy floppyra, úgyhogy nem kellett kizárólag a DN-be beépített - egyébként tök jó - tetrisre hagyatkoznom. A DN-ben meg remek text editor volt, amivel ki tudtam dolgozni az érettségi tételeket...:-)
</OFF>

BobaFett 2011.09.26. 14:03:23

bizony ez ment CGA-n is én azon toltam. aztán késöbb amikor megláttam EGA-n milyen, majd elaléltam.
alábbi linken van screenshot a CGA módról, szörnyű... (középtályon lesz)
www.agidev.com/projects/nagi/shots.php

B-Bird 2011.09.26. 14:51:10

@bela2255: Hercules, CGA, EGA, Tandy. Én Herculesen toltam, még CGA emulátor sem kellett: emu.com :-)

Stöki képei EGA-ból vannak.

Nekem valamiért a VGA változat nem tetszett annyira, mint az első kiadás. Talán már akkor kezdtem "retró" hullámokon lovagolni. Több Sierra Quest játék is kijött utólag VGA -ra, de azoknál is jobban megfogott az eredeti.
süti beállítások módosítása