HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

  • Lóval ne: @Zolexx: A kidolgozottság a Microprose, Papyrus vagy más fejlesztők versenyjátékaihoz képest valób... (2024.03.29. 11:03) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • manson karcsi: @Zolexx: a stunts nagyon előremuató volt. 1990-ben arcade-ben olyanok jöttek ki, mint a moonwalker... (2024.03.28. 18:33) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • kemi242: Ennek a játéknak nekem a zenéje maradt meg. Emlékszem, osztálytársam hívott át, hogy hallgassam me... (2024.03.28. 09:42) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • Zolexx: Hát akkoriban az ilyen jellegű játékok csak a játéktermekben voltak csodák, esetleg valami gyorsab... (2024.03.28. 07:28) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • molnibalage: @Karvaly: Köszönöm. Meg még jó darabig a sorozat, de lehet, hogy lesz egy hosszabb szünet, mert re... (2024.03.27. 13:30) Checkpoint 5x20: Harci repülőszimulátorok
  • Utolsó 20

Játékra kényszerítették egy kínai börtönben

2011.05.26. 20:21 Stöki

Annyira szürreális és durva sztorit közölt a Guardian, amilyet csak az élet tud írni. A lapnak beszélt egy 54 éves férfi, aki 2004-től három évet töltött egy Kína északkeleti részén levő börtönben. A nyilatkozó nevét persze nem árulja el a cikk, csak annyit, hogy korábban börtönőr volt, mielőtt a rács másik oldalára küldték volna. Hároméves büntetését azzal érdemelte ki, hogy megelégelve a lakóhelyén tapasztalt korrupciót, „illegális aláírásgyűjtésbe” kezdett.

A férfit, akit a cikk csak Liunak nevez, embertelen körülmények között tartották, Kínában a börtön ugyanis többnyire munkatábort is jelent: Liunak nappal néha bányában kellett követ törnie vagy ásnia, máskor evőpálcikákat faragnia egész nap, de volt olyan is, hogy autóüléshuzatokat szabott és varrt. Amikor pedig éppen nem dolgoztatták, átnevelő kurzusokon vett részt, ahol a kínai kommunista propagandaanyagokat kellett megtanulnia.

Éjjel pedig csak akkor térhetett aludni, ha lejátszotta az aznapi adagját. Liut ugyanis a börtönőrök este gép elé ültették, ahol egy MMO-val kellett játszania (hogy melyikkel, a cikk nem említi), és virtuális aranyat kellett termelnie.

A játékpénzt aztán a börtönőrök eladták igaziért, amiből persze Liu semmit sem kapott. Kapott viszont ütlegeket, ha nem volt meg a kiszabott aranynorma – ekkor a smasszerek műanyagcsövekkel verték össze a rabot. Liu szerint a játékbiznisz még jövedelmezőbb volt, mint a nappali munka. Háromszáz rab farmolta az aranyat 12 órás műszakokban, a gépeket soha nem kapcsolták ki. A börtönőrök napi több mint ötszáz dollárt is megkerestek a az aranyakkal.

Az ugye közismert, hogy Kína a virtuális pénzt napszámban összegyűjtő, majd azt valódiért eladó goldfarmerek paradicsoma, a Guardian-cikk szerint a világ goldfarmereinek 80 százaléka Kínában él. Az országban 2009-ben hoztak is egy törvényt, ami szabályozza ezt a gyakorlatot, eszerint csak kormányzati engedéllyel lehet virtuális pénzt eladni - ez elvben illegálissá tette a fent leírthoz hasonló gyakorlatot. Liu szerint azonban ma is léteznek börtönök az országban, ahol a rabokat a napi robot mellett farmolásra kényszerítik.

75 komment

Címkék: bulvár mmo durva goldfarming

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr192935109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

franxepe 2011.05.26. 20:38:17

de szeretek nem kínában lakni :)

BoneSayeR 2011.05.26. 21:20:24

Hatalmas WTF Kínának, ha ez így van.

Adani 2011.05.26. 21:57:11

Egy teljesen bekockult WoW-osnak ez lenne a paradicsom. Nyomhatja egész nap a WoW-ot és még lakbért meg rezsit se kell fizetni és kaját is kap, úgyis csak naponta 1x eszik akkor is gép előtt. A virtuális pénzeit elveszik ugyan ,de az úgyse érdekli csak az,h az összes karaktere magas szinten legyen.

Portalgeist 2011.05.26. 22:15:36

@Adani: Nekem azért van egy olyan sanda gyanúm, hogy ők ezt máshogy látják. Nem egész nap játszottak, és nem is biztos, hogy wow-val. Mást is dolgoztak, egy keményebb bányász műszak után már nem biztos, hogy wow-ozni akarsz, inkább lefeküdnél, de azt nem lehetett. És ha nem volt meg a norma, akkor megvertek. Én a paradicsomot kicsit máshogy képzelem. :)

Kulgar 2011.05.26. 22:56:27

És mellesleg a farmolás sem egy élmény. Nem raidelni jársz le a többiekkel és nem a karaktered húzod, hanem pl csak körbe körbe repülsz virágért meg kövekért, vagy egy rohadt mob-ot ölsz hogy essen az a szar amit aztán eladsz.

Adani 2011.05.26. 23:05:03

@Kulgar:

Olyan lehet, mit a WoW-ról szóló South Park részben mikor az erdőben elbújva diszkókat öltek, amiért 2 XP jár, h így tudjanak magas szintre fejlődni?

wowerman 2011.05.26. 23:14:27

@Adani: szerintem próbálkozhatsz még de ebből se jól, se poénosan nem fogsz kijönni

Toalettduck 2011.05.27. 01:21:04

@Stöki: "három évet döntött egy Kína északkeleti részén levő börtönben"

hogy dönthetnék én is 3 évet?

sockpuppet (törölt) 2011.05.27. 07:21:35

Nem aláírást gyűjtött ő, csak simán szólt, hogy héló, korrupció van a falumban.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2011.05.27. 08:39:23

Már az "illegális aláírásgyűjtés" mint büntetőjogi kategória is mennyire durva már.

Amúgy meg: ebből is látszik, hogy nem csak gigantikus lúzerség virtuális aranyat venni, hanem minimum kurvanagy felelőtlenség.
Gyerekek, ne tegyétek.

roby5 · http://indafoto.hu/sleeper3 2011.05.27. 09:12:19

'' Hároméves büntetését azzal érdemelte ki, hogy megelégelve a lakóhelyén tapasztalt korrupciót, „illegális aláírásgyűjtésbe” kezdett.''
HA LEHET NE ADJUNK MAR UJ OTLETEKET ORBANNAK ES NYOMORULT BANDAJANAK! UGYIS KINARA TEKINTGET MINTAKENT....

popocatepetl 2011.05.27. 09:19:54

@roby5: Pedig az az ötlet már igazán eszébe juthatna, hogy a magadfajta büdös proli semmirekellő csótányokat kilője bárhová.

TH 2011.05.27. 09:24:08

@popocatepetl: @roby5: mindkettőtöknek gratulálok a hihetetlen értelmes kommenteitekhez a témával kapcsolatban.

Jokerpofa 2011.05.27. 09:28:55

@Adani: ezt beirni egy geek blogra...nem irigyellek, testver, en is inkabb csendben meghuzom magam :)

hancu 2011.05.27. 09:29:07

És ezennel az orbánozást, csótányozást, meg úgy általában a hangnemet, amit a két jóember használt, testületileg, és kínai stílusú banhammerhasználatot kilátásba helyezve betiltom.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.05.27. 09:32:00

Azért valahol szánalmas, hogy egy igény termeli ki ezt...

TH 2011.05.27. 09:35:36

@hancu: ne tedd ezt, most kezd vicces lenni: @roby5:
:D

baliquez 2011.05.27. 09:35:36

Kínaiak tudnak élni, nem tudom mi ezen a felháborító, nálunk sem történik másként ha valami nagykutya lábára lépsz. Itt is bevezethetnék a börtönök wellneshotelből reszocializációs intézménnyé alakítását: nappal kapálni a biofarmokon (8 óra munka), ha közben eltöri a karját véletlenül - pl. rossz magaviselet tud olyan balesetet okozni - akkor meg felül a biciklire és áramot termel amivel a virtuális pénzt termelő (8 óra szórakozás) kollégái gépét hajtja. 8 óra pihenésük felét pedig - önkéntes alapon persze, mert el lehet menni a börtön leányvállalatába is fát vágni meg jeget aprítani éjszakánként (egy darab heringgel) - szakképesítés + társadalmi ismeretek megszerzésével töltik, hogy ne bűnözésben folytatódjon a karrierjük.

Aztán amikor elegendő zsetont dolgoztak+farmoltak össze ÉS van szakképesítésük amiben dolgozni tudnak, MAJD akkor mehetnek.

Ott van elbaszva a jelenlegi BV rendszer hogy nem az elítélt anyagi helyzetéből ÉS az elkövetett kárból számolják ki a forintosítható büntetést amit MEG KELL téríteni, hanem jutalomidőt adnak bűnöző úrnak, és a megkárosított társadalomnak küldik a számlát.

DArchAngel 2011.05.27. 09:36:19

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: Nálad a pont. Amíg van rá kereslet, addig lesznek, akik farmerkednek. És mint minden rabszolga munka, ez is Kínában a legolcsóbb.

Démonmac1 2011.05.27. 09:39:23

"Adani 2011.05.26. 21:57:11
Egy teljesen bekockult WoW-osnak ez lenne a paradicsom. Nyomhatja egész nap a WoW-ot és még lakbért meg rezsit se kell fizetni és kaját is kap, úgyis csak naponta 1x eszik akkor is gép előtt. A virtuális pénzeit elveszik ugyan ,de az úgyse érdekli csak az,h az összes karaktere magas szinten legyen. "

ha nap mint nap ugyanazt farmolod attól nem lépsz szintet (és az se mindegy, milyen szerveren játszol, milyen karakterrel)
u.i. én pl direkt vadászom a goldfarmerekre, legyen az player vagy bot.

Dester 2011.05.27. 09:45:47

@Kiráj vagyok bazmeg:
@roby5:

Eltévesztettétek a házszámot...

Németh András 2011.05.27. 09:49:19

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: és a cikk alapján ne vegyél pl autóhuzatot meg evőpálcikát se? meg semmit ami onnan jön hisz jó eséllyel kizsákmányolás meg gyerekmunka

és rendes aranyat sem jó venni, mert az aranybányák sem mindig a patyolattisztaságról híresek...

szóval abban igazad van hogy felelősségteljesen kellene vásárolni nekünk a világ fejlettebb részén, de nem hinném hogy a társadalmunk nyitott lenne erre...

baliquez 2011.05.27. 09:54:06

@DArchAngel: Az a helyzet hogy egyes vidékeken teljesen jó munkahelynek számít goldfarmernek lenni - ha napi egy csésze rizs helyett összejön kettő az kész nyereség, tömegeknek. Plusz nem kell gépsor mellett állnia a dolgozónak hanem ülhet a seggén amíg kifolyik a szeme a billentyűzetre.

Sok játékban nem nagyon lehet már botokat (afk, scriptvezérelt játékoskaraktert) használni grindelésre, és ha nem akarják a játéktulajdonosok (meg a részvényeseik) elveszteni a gazdagabb előfizetői rétegüket - akiknek esze ágában sincs grindelni de KELL nekik a leet motyó -, akkor bizony a csórók fognak grindelni míg világ a világ.

EVE-Onlineban pl. akit botoláson kapnak minimum kap egy hónap bant, ha másodszor is elkapják akkor beforgatják a pénztárcáját negatívba, de durván sokmilliárd ISK-el (1Mrd ISK kb. 5000.-Ft), negatív zsebbel pedig a karakter eladhatatlan.

Minden sokkal drágább lenne a játékokban ha nem lennének botok/farmerek, mert a casual playerek ideje több pénz mint a kockáké. Ördögi kör, de még mindig jobb MMO-t gyártani és üzemeltetni mint egy PC-játékot amit percek alatt letorrenteznek és onnantól nincs bevétel, az addigi kiadásokra sem.

DArchAngel 2011.05.27. 10:02:01

@baliquez: Igen, értem. Csak jelezni akartam, hogy ebben az esetben is érvényesül, hogy a felelőtlen fogyasztói magatartás más embereken csattanhat.

Yarner · http://androlib.blog.hu 2011.05.27. 10:18:44

@Németh András: Ez az egyik legnagyobb morális kihívás a "fejlett" országok előtt, és már alaposan a sarokba festettük magunkat. Híres sztori lett az amerikai család, akik egy évet eltöltöttek kínai termékek nélkül.
A végére a gyerekek már teljesen kikészültek, mert hülye fajátékokon kívül semmit nem kaphattak, hogy csak egy dolgot emeljek ki :-)

Mindenesetre klasszikus igazság, hogy amiben pénz van, ott előbb-utóbb a bűnözés is megjelenik, de minimum a visszaélések. Jó péda erre ez a 'rabszolgafarmolás' (mert ez valójában rabszolgamunkáűra kényszerítés), meg a Dél-koreai korrupció a Starcraft körül.

JohnHenry 2011.05.27. 10:20:08

hmm, az ilyenek miatt nem lehet tisztesséeges áron aranyat eladni hordatagként.

moli 2011.05.27. 10:35:58

@Yarner: ez az?
www.amazon.com/Year-Without-Made-China-Adventure/dp/0470116137
konyvon kivul mas formaban letezik? (pl dokumentumfilm)

Yarner · http://androlib.blog.hu 2011.05.27. 10:50:24

@moli: Én csak a könyvről tudok, de elképzelhető, hogy lett belőle valami más médium is -- de az csak akkor lett volna érdekes, ha végig követi őket a stáb, utólagos interjúkkal már nem annyira poén.

bocs a fél-OFF-ért

Lescol 2011.05.27. 11:08:37

@JohnHenry: dehogyis ez a baj. az arany eladása nem emiatt nehéz, hanem a hordatagság miatt. nyomihorda.

:D:D

Tassadar 2011.05.27. 11:20:07

"A férfit, akit a cikk csak Liunak nevez, embertelen körülmények között tartották, Kínában a börtön ugyanis többnyire munkatábort is jelent: Liunak nappal néha bányában kellett követ törnie vagy ásnia, máskor evőpálcikákat faragnia egész nap," <-- Ez a része mitől embertelen? Ilyennek kellene egy börtönnek nálunk is...

NickNickNick · http://nemzetiagyhalal.blog.hu/ 2011.05.27. 11:36:14

a farmolásnál 1000x kifinomultabb módszerek vannak, amivel jóval gyorsabban jóval több virtuális pénzt lehet termelni, legálisan. amikor még WoW-oztam, az aukciós házban "tőzsdézve" (olcsón vesz, drágán elad) napi kb. 30 perc alatt annyit tudtam kaszálni, hogy soha egy pillanatig nem kellett "farmolnom".

flea 2011.05.27. 11:43:49

@TH: NEM LÁTTAM! :(((
( :D )
(elnézést az offért)

ORGASMUSFORSCHER 2011.05.27. 11:48:05

Egy "idôsebb" olvasónak írja már le valaki valami egyszerû módon, hogy mirôl is van itt szó.

Azt értem, hogy éjjel játszania kellett, de mi ez a farmerkodást, meg virtuális pénzeladás, stb.

Ebben mi a biznisz, hogy virtuális dolgot ad el az ember.... kinek?

Kösz elôre is.

Dr. A Jó Meglepően Izmos Hercege 2011.05.27. 11:51:33

Ez elég kemény büntetés tud lenni, valszeg nem napi 4 órát kellett farmolnia, hanem kb 17-18at.

Hancu, szerintem a BR-ben is felhasználhatod ezt, jelölj ki önkénteseket, akik farmolnak a guildnek :)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.05.27. 11:54:31

@Theodoro: mondjuk en is geek vagyok, de nem jatszok mmorpg-t es nekem sem teljesen tiszta farming, raid, stb kifejezesek mit is takarnak

pedig konnyen lehet, en mar akkor geek voltam, amikor te meg a betuvetes muveszetet tanultad..;-)

hancu 2011.05.27. 11:56:12

@Nick_: Ez igaz a WoW-ra. Azt viszont nem tudjuk, hogy milyen játékban farmoltak a rabok, és hogy abban milyen egyéb módok vannak a pénzszerzésre.

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2011.05.27. 11:58:36

Ehhez képest a trade chat spammelése valóban apró kellemetlenség.

Yarner · http://androlib.blog.hu 2011.05.27. 11:59:47

@Nard: Szerintem az napi 4 óra volt, csak mondjuk 10 óra kőtörés után, alvás helyett.

@ORGASMUSFORSCHER: olyan agyatlan unalmas tevékenység egy játékban, amivel stabilan lehet kis mennyiségű értéket szerezni a játék világában, pl. gyenge szörnyek halomra gyilkolása a végtelenségig. Ez egy sima játékosnak jobbára nem éri meg a fáradságot, de ez esetben ranszolgákkal végeztették el a dolgot - direkt erre a célra megalkotott kamu karaktereket irányíttattak a rabokkal, akik aztán a műszak végén leadják a zsákmányt. A cikkben írták, hogy kötelező kvóta volt.

Yarner · http://androlib.blog.hu 2011.05.27. 12:02:16

@ORGASMUSFORSCHER: Hogy mi a biznisz?
Sokan hajlandók befektetni egy kis valódi pénzt, hogy a játék világában gyorsabb előnyökhöz juthassanak. Van cég, aki ezt engedi, van, aki tiltja, de így is úgy is valahogy meg lehet oldani a dolgot.
Sok virtuális pénznek valós napi árfolyama van.

Durva világban élünk :-)

GoVegan (törölt) 2011.05.27. 12:05:50

@Démonmac1: nem vagyok nagy gamer, de sejtem mirol beszelsz, viszont arra kivancsi vagyok (minden negativ fennhang nelkul), hogy most bepillantast nyerve egy remelhetoleg nem atlagos goldfarmer eletebe, vajon a kesobbiekben is igy fogsz tenni? ertem ezalatt, hogy amikor legyaksz egy farmert, akkor eszedbe fog jutni, hogy ezzel esetleg a napi kvotajat veszelyezteted es a retorzioja eselyet noveled?

hancu 2011.05.27. 12:06:15

@ORGASMUSFORSCHER:

Kb. úgy képzeld el a goldsellinget, hogy mondjuk a játékban az egyik fő cél egy sárkány megölése. Ehhez alaposan fel kell készülnöd, spéci tárgyakkal, gyógyitalokkal, ilyesmikkel, plusz ki kell dolgoznod a szörny ellen a taktikát, aztán végrehajtani.

Namost ebből az igazán izgalmas dolog a taktika kitalálása és végrehajtása; az hogy veszel hozzá gyógyitalt, nem annyira. A gazdag nyugati játékos ezt úgy hidalja át, hogy neki filléreknek számító pár dollárért vesz virtuális aranyat a kínaitól, és ebből finanszírozza a karektere a játék számára izgalmas részét.

Kicsit leegyszerűsítve ilyesmiről van szó.

kisfaszú 2011.05.27. 12:11:30

我在中国监狱。他们迫使我评论博客。

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2011.05.27. 12:12:13

Én ezért nem engedném a karakterek közötti arany és felszerelés átadást. Vagy lehetne korlátozni: regisztrálhatja a családját meg 4-5 barátját, azokkal csereberélhet, de ismeretlen kínaival nem.
Erre egy teljesen illegális iparág épült ki, óriási összegeket mozgatnak meg és persze sehol sem adóznak.

Bélabácsi 2011.05.27. 12:17:49

Tehát akkor: aki ilyen online szarokat játszik ÉS még költ is rá, az közvetlenül is felelös is a modern rabszolgatartás egyik válfajáért.

Ha a gyerekem tehát megnö annyira hogy érdekelni fogja a számítógép, asszem tudom hogy lesz beállítva a tüzfal.

2011.05.27. 12:29:51

És tényleg 3 évig nem aludt? Ha 12 órában farmolni kellett...

Jokerpofa 2011.05.27. 12:35:14

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

"pedig konnyen lehet, en mar akkor geek voltam, amikor te meg a betuvetes muveszetet tanultad..;-) "

legyel ra buszke :D

Lurian 2011.05.27. 12:36:58

En lattam mar borton belulrol (korbevittek, mielott barki beszolna :-)). A rabok ott is dolgoztak: focilabdat varrtak, meg valami elektronikai kutyiket rakosgattak ossze (valami egyszerut). Szerintem az sem jobb/ rosszabb. Egyebkent valaki feldobta itt az aramtermeles lehetoseget. Az mar nekem is eszembe jutott, hogy a bortonok bizony valoban megtermelhetnek a sajat aramukat (a kajat nem hinnem, hogy 100%-ban meg tudnak oldani). Tobb ertelme lenne, mint a labdavarrasnak. Egyszeru fizikai munka, tiszta korulmenyek kozott. Biztosan sokan megcimmognak, de akkor a kukasok/ arokasok/ csatornatisztitok erdekeben miert nem lep fel senki? A kobanya valoban gaz, de ha az ember a buntett elkovetese elott mar tisztaban van a lehetosegekkel, akkor ugyebar maganak kereste. (Itt nem a kinai urgere gondolok, csak magyar viszonylatban beszelek.) Cruzin for a bruzin, ugyebar...

baliquez 2011.05.27. 12:39:07

@online távmunkás: nem megoldás az accountok IP szerinti korlátozása, nagyon lekorlátozza a játékélményt ha nem tudsz mondjuk az általad vázoltak miatt új társaságba lépni. Tömegesen lépnének le az előfizetők, szóval nem jó ötlet.

Ha valakit érdekel az RMT - Real Money Trading - világa (és bírja az ángliusok nyelvét) ajánlom ezt a videót, internetes-űrhajós játékban levő ("virtuális") vagyonbiztonságról szóló előadás. Azért idézőjel mert nem csupán a tőzsdén jegyzik a nagy MMO-játékok üzemeltetőit hanem a virtuális fizetőeszközöknek is nem csupán napi árfolyama van és erre specializált brókerek (!) követik el a tranzakciókat gyakran minimum több ezer dolláros tételekben, hanem magukat a tárgyakat is meg lehet vásárolni IRL (valódi) pénzért, látványos példa ez a site: www.items4eve.com/

Olyannyira nagy biznisz hogy a szervezett bűnözés masszívan igyekszik tért hódítani benne: ugyanebben a játékban - a szóbeszéd (és a látszat) szerint - cirillbetűvel író alvilág több mint százmillió forintnyi befektetéssel kapitálhajó*-flottákat építve/vásárolva és mozgósítva olyan területeket foglalt el játékosoktól ahol biztosítani tudja magának a virtuális pénztermelés zavartalanságát, napi többmillió forintnyi bevételt kikonvertálva a való világba. A politikai térkép cirka egynegyedét magukévá tették egy év alatt.

*A játékban játszható legnagyobb űrhajó-osztály (titán) járművei értéke - ennyiért lehet pénzért megvenni - valamivel több mint 800000.-Ft/db, egy mezei alphasniper flottahajó is párezer forint, a flottacsaták meg olyan 200-300x2 játékos között zajlanak jobbára. Ezeknek a negyede-harmada megsemmisül az összecsapások végére - volt olyan nap nemrég hogy a ruszkik öt titánt buktak. Szóval elég szigorú zsetonok pörögnek a virtuális játékokban.

☉ ☾ 2011.05.27. 12:43:45

A magyar adózott összegek elköltésének átláthatatlan és cinikusan titkolt formái azt sejtetik, kínai börtönben ültök mindannyian.

Yarner · http://androlib.blog.hu 2011.05.27. 12:50:03

@baliquez: eddig is nagyjából tudtam, de most már fix, hogy az EVE-nek közelébe sem fogok menni. Már csak az hiányzik, hogy ha véletlenül sikeres legyek, egy este bekopogjon hozzám béhány kigyúrt ukrán fiatalember...

@Bélabácsi: Amint azt fent kibeszéltük, a megállapításod kb. minden termékre igaz, ami Kínában készül, kezdve a sportcipőktől a barbibabán át a mobiltelefonokig. Ez egy kirívó eset, itt valódi ranbszolgamunka folyt (kényszerítés, nuku ellenszolgáltatásért, stb), de általában "csak" éhbérért, embertelen körülmények között készül a napi használati cikkeid úgy 80-90%-a.

Ezen néha érdemes elgondolozni.

aljaskuszobab 2011.05.27. 12:51:32

"Biztosan sokan megcimmognak, de akkor a kukasok/ arokasok/ csatornatisztitok erdekeben miert nem lep fel senki?"

azok, akik nem értenek egyet a rabok dolgoztatásával, egyszer nézzék meg mennyibe kerülnek az államnak!

régen be kellett volna vezetni a rabok dolgoztatását, hogy a letöltendő minél nagyobb részét ki lehessen velük fizettetni. mégiscsak nevetséges, hogy valakit lecsuknak emberölés miatt, ül 20 évet és ha azt mondja, hogy nem akar dolgozni, akkor nem is kell neki (itthon tilos a kényszermunka). az adónkból meg csengetik a milliókat, hiszen etetni is kell szegény rabot, meg fűteni is neki...

természetesen nem értek egyet azzal, AMIÉRT kínában börtönbe lehet kerülni. de semmi gondom a kőtöréssel vagy az arany farmoltatással.

hancu 2011.05.27. 12:57:23

@aljaskuszobab: Na de itt ne arról van szó, hogy a rab dolgozik állam bácsinak. Hanem arról, hogy a rab dolgozik nappal állam bácsinak, plusz éjjel a smasszer magánbizniszének. És utóbbi az, ami azért minimum aggályos.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.05.27. 12:58:48

@Theodoro: buszke is vagyok a korai nyolcvanas evekre, amikor is egy zx81 is szamitogepnek szamitott:-)

meg amikor 87ben kozepiskolaban a ht1080z nevezetu csoda ele leultettek, amiben mar benne volt a magno es famintas tapetaval volt az oldalan diszitve:-DDDD

es mekkora cucc volt mar, hogy az enterprise 128ban kulon hang es grafikus csip volt..;-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.05.27. 13:27:37

@Lova: ami igen hamar elfaradt benne, nekem vegul egy hatos facsavar volt betekerve a helyere..;-)

meg mind a mai napig megvan, bar bekapcsolni nem kapcsoltam be mar vagy 10-15 eve..

tenyleg..
ra kellene dugni a tvtunerre..:-D

Ired (törölt) 2011.05.27. 13:41:51

@Lurian: az nem igazan mukodokepes otlet, hogy a rabok termeljek meg az aramukat
megis hogy gondoltad? szobabiciklivel generatort hajtananak?
amennyi energiat eloallitanak, annyival tobbet kene enniuk, annak pedig a megtermelese sokkal tobb energiat hasznal fel :)

aljaskuszobab 2011.05.27. 13:46:20

hancu: nem olvastam el az eredeti cikket, de ha ez tényleg teljesen magánbiznisz, akkor miért nem tűnt fel senkinek 300 számítógép és 300 rab, akik éjjel-nappal farmolnak ?

szerintem inkább arról van szó, hogy az állam (mint sok hasonló országban) elnézi a korrupciót, de bele is számolja a fizetésekbe. magyarul az őr szinte semmit sem kap, abból él, amit összeszed magának feketén, cserébe ebben nem is akadályozzák.

ha nem is szószerint, de az államnak dolgozik az a rab.

hancu 2011.05.27. 13:52:23

@aljaskuszobab: Szinte biztos, hogy tényleg ilyen "a felettesek félrenéznek, míg megkapják a maguk jutalékát" típusú biznisz, ahogy mondod. Na de ettől még, hogy a korrupció plusz egy rétege épül még rá a rabszolgatartásra, nem kéne egy kalap alá venni azzal, hogy a rab dolgozik a büntetése részeként, hogy kitermelje a fogvatartása költségét. Amivel elv szinten szerintem sincs különösebb gond.

Lurian 2011.05.27. 14:25:27

@aljaskuszobab: Teljesen egyetertek. Amig a borton szanatorium, addig nincs nagyon elrettento ereje sem. Mondjuk a munkaval nem is elrettenteni kene, hanem ertelmet adni az egesznek. (Mondjuk egy eselyes seggbepumpalas is eleg elrettento, de tegyuk fel, hogy ez egy tokeletes vilag es olyan nincs is. :-))
Gyanitom, hogy a hazai bortonokben "megtermelt" javak nagyreszere effektive nincs is szukseg, szoval az onfentarto borton valoban nem utopia.

Lurian 2011.05.27. 14:28:32

@hancu: Ez valoban igy van. Szerintem aljaskuszobab arra gondolt, hogy maga a buntetes nem gaz, ha hasznos (marmint a tarsadalomnak foleg). A bortonorok maganakcioja viszont torvenytelen, szoval gyanitom nekik is le kene majd huzni par evet a sitten.

Lurian 2011.05.27. 14:31:16

@Ired: Hat azert erre nem vennek merget. :-) Egyebkent a szobabringa jo otlet. Meglenne a napi mozgas, hasznosan toltenek az idejuket, maguknak dolgoznanak... A kajatobbletet meg meg lehetne oldani csokival. Abban van kaloria doszta. :-))

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.05.27. 14:36:26

en a kondigepeket generatorokra kotnem es gyuras kozben ellatnak a fiuk a varos arammal..;-))

hancu 2011.05.27. 14:36:40

@Lurian: Hát, egy anonim vádat, ami ráadásul egy nyugati újságban jelent meg, alighanem kiröhög a kínai bíróság, ha egyáltalán eljut addig. Egyáltalán ki vinné bíróság elé a dolgot? A legendásan erős kínai civil jogvédő szervezetek?

Lurian 2011.05.27. 14:37:00

@hancu: Az a gaz, hogy mindenkinek igaza van. :-) Mondjuk a nap vegen a rabnak tokmindegy, hogy kinek termelt, ha nem sajatmagarol van szo. A rabok verese viszont mas teszta. Az szimpla szadizmus. Arra nem nagyon van mentseg (max a mar emlitett otvar/ nem letezo fizetesek, meg egy beteg gyerek otthon...). Rabszolga vert rabszolgat?

Lurian 2011.05.27. 14:39:47

@hancu: Na ja. Ez olyan mint az elmeleti fizika. :-) Tegyuk fel, hogy nincs legellenallas. :-) Tegyuk fel, hogy egy tokeletes vilagban elunk. :-)

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.05.27. 18:07:22

Nekem az elkövetett "bűn" tünt fel először. A régi kommunisták inkább a bevádoltakat vitték el. Ezek az új kapitalista-kommunisták inkább a feljelentőt büntetik, hogy ne legyen zavar a bizniszben. Ráadásul komoly lehetett a vád, mert még nyilvános aláírásgyüjtés is volt. Hiába már a komcsik se a règiek.:)

Lurian 2011.05.28. 12:21:09

@hancu: Hancu, ez kicsit offtopic lesz, de gondoltam megkérdezem. :-)
Egy nagyon kedves ismerősöm bátyja animátor. Olyan dolgokat csinált, mint pl a Mass Effect 3 trailere (nem egyedül, ketten csinálták), de dolgozott az Assassin's Crred kezdőanimációjában, a Mark of Chaosban, és hasonlókban. Egyébként meg a DigicPictures egyik (?) vezető animátora volt. (Jelenleg Londonban dolgozik 3 hónapja.) Érdekes lehet esetleg egy interjú vele? Nem ígérnék semmit, mert még nem kérdeztem meg/ saját ötlet, de nagyon rendes srácról van szó, és lehet, hogy szívesen beszélne a munkájáról. Ha gondolod megkérdezem.

Démonmac1 2011.05.30. 13:52:39

Késve néztem ide vissza, de hogy ne maradjon megválaszolatlanul

@GoVegan: "GoVegan 2011.05.27. 12:05:50
@Démonmac1: nem vagyok nagy gamer, de sejtem mirol beszelsz, viszont arra kivancsi vagyok (minden negativ fennhang nelkul), hogy most bepillantast nyerve egy remelhetoleg nem atlagos goldfarmer eletebe, vajon a kesobbiekben is igy fogsz tenni? ertem ezalatt, hogy amikor legyaksz egy farmert, akkor eszedbe fog jutni, hogy ezzel esetleg a napi kvotajat veszelyezteted es a retorzioja eselyet noveled?"

A goldfarmerkedés és tsai) a többi rendesen játszó játékosnak a játékélményét csökkenti.
(Kb olyan mint, a kiskereskedő és a multi viszonya)
Úgyhogy: igen. A csalók és a goldsellerek, valamint esetleges farmbotok ellen 100% os Dzsihád van érvényben általam.

moli 2011.05.30. 14:09:17

@Démonmac1: mar maga az otlet is nevetseges, hogy nem.
eletkeptelen.

Celtic 2012.01.12. 19:59:45

@molnibalage: Veres gyemant c. film. Azt is igeny termeli ki...
süti beállítások módosítása