HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

  • Lóval ne: @Zolexx: A kidolgozottság a Microprose, Papyrus vagy más fejlesztők versenyjátékaihoz képest valób... (2024.03.29. 11:03) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • manson karcsi: @Zolexx: a stunts nagyon előremuató volt. 1990-ben arcade-ben olyanok jöttek ki, mint a moonwalker... (2024.03.28. 18:33) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • kemi242: Ennek a játéknak nekem a zenéje maradt meg. Emlékszem, osztálytársam hívott át, hogy hallgassam me... (2024.03.28. 09:42) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • Zolexx: Hát akkoriban az ilyen jellegű játékok csak a játéktermekben voltak csodák, esetleg valami gyorsab... (2024.03.28. 07:28) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • molnibalage: @Karvaly: Köszönöm. Meg még jó darabig a sorozat, de lehet, hogy lesz egy hosszabb szünet, mert re... (2024.03.27. 13:30) Checkpoint 5x20: Harci repülőszimulátorok
  • Utolsó 20

Játékok késnek a földrengés miatt

2011.03.16. 07:35 Stöki

A Japánt sújtó múlt heti földrengés hatásai közül a játékipart érintő következmények egészen jelentéktelenek, de játékblog révén mi mégiscsak erről írunk. Több, jellemzően PS3-ra készült játék premierjét ugyanis elhalasztottak a földrengés után. Egy zombiirtó lövöldözős játék, a Yakuza: of the End múlt héten jelent volna meg, a Motorstorm 3: Apocalypse című autóverseny pedig holnap – a kiadóik azonban mindkettőt elhalasztották, mert a játékok környezete főleg lerombolt városokból áll, és most nem lenne túl ízléses ilyesmivel előjönni. A Capcom pedig a Marvel vs. Capcom 3 két letölthető karakterét (Shuma Gorathot és Jillt) tette jégre. Új megjelenési dátumok még nincsenek, de a két játékra és a két karakterre biztosan számíthatnak később a játékosok.

A Disaster Report 4-et viszont el lehet felejteni, ezt a játékot teljesen leállították, tavasszal akarták kiadni, de nem fog megjelenni. Az Irem sorozata (Európában SOS: The Final Escape-ként ismert) egy túlélő kalandjáték-széria, amiben földrengés sújtotta városokból kell megmenekülni. A tokiói fejlesztőcsapat még elnézést is kért, pedig nyilván nem sejthették, hogy milyen katasztrófa sújtja március 11-én az országukat. Érdekesség, hogy a földrengés után az Amazonon megugrott a Disaster Report 4 előrendelése. Lent a leállított játék trailere.

Kapcsolódó hír, hogy a játékipar japán óriásai adományokkal segítik a földrengés okozta károk helyreállítását. A Sony és a Nintendo 300-300 millió, a Sega Sammy 200 millió, a Namco és a Tecmo 100-100 millió jennel járult hozzá az ország újraépítéséhez (százmillió jen körülbelül 240 millió forint). Sőt, még a Microsoft is beszállt kétmillió dollárral.

(via Kotaku)

31 komment

Címkék: katasztrófa japán játék leállítás

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr62743367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.03.16. 08:04:21

"kiadóik azonban mindkettőt elhalasztották, mert a játékok környezete főleg lerombolt városokból áll, és most nem lenne túl ízléses ilyesmivel előjönni. "

WTF? Ezek szerint akkor amíg van háború a Földön, addig nem ízléses háborús játékot kiadni? Soha nem értettem ezt a fajta mimózalelkűséget.

algi 2011.03.16. 08:42:48

@molnibalage: Ez a saját döntésük volt. Szerintem mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy részéről mit ízléses kiadni és mit nem.

zyrobs 2011.03.16. 09:22:26

Ehhez képest Hideo Kojima a twitteren: "I'm alright".

moli 2011.03.16. 10:11:24

@molnibalage: +1. de a baj az, hogy ha viszont megjelenik, akkor a sok atlagidiota ember felhaborodik, hogy de ezt igy hogy. es ezert vannak rakenyszeritve, nem sajat dontes.

algi 2011.03.16. 11:03:27

@moli: Szóval üzletileg nem érné meg a rossz pr. Elvégre a kiadó az egy vállalkozás.

Bergeroth 2011.03.16. 18:41:13

A Prohardveren azt írják, hogy a szilícium ellátással is gondok lehetnek majd mert, idézem:

"Ez főleg a NAND flash lapkákat, a DRAM-okat, a mikrovezérlőket, az LCD paneleket és az egyéb, LCD monitor gyártásához használt alkatrészeket illetve anyagokat érinti. Japán a világ legnagyobb szilíciumellátója, amit a félvezető-komponensekhez alkalmaznak. A teljes ellátás nagyjából a 60%-át adja a globális termelésnek. Ha ez megszűnik, annak még rosszabb hatása lesz, hiszen nem csak a fent felsorolt részegységek ára fog nőni, hanem a MOSFET-ek és a bipoláris tranzisztorok is drágulhatnak."

"Mivel a szállításokat egyelőre valószínűleg visszafogják vagy szüneteltetik a következő két hétben, a globális ellátási láncnak is nagyjából ennyi ideje lesz, amíg ki nem fogynak a készletekből. Emiatt a hónap végéig, április elejéig még nem lesz érezhető a katasztrófa hatása, és talán a harmadik negyedévig az árak növekedésével sem kell számolni."

lolperec 2011.03.16. 18:56:26

pedig állat ez a földrengéses játék, szerintem könnyebb olyasmit lelkileg feldolgozni, amit előtte eljátszik az ember, ezért vannak a gyakorlatok is, de vizuálisan tényleg seítőleg tud hatni. Persze más megélni, meg az is máshogy néz egy ilyen játékra aki megélt már egy ilyet, de vannak erre szakértők. szerintem nem kellene finomkodni, max elhalasztani, ha a hazai piacra szánják, külföldön már tegnap megjelentettem volna :)
ilyen az üzlet, mindenki azt magyaráz bele amit akar, az AT&T is ingyenessé tette a hálózatából Japánba irányuló hívásokat, ez lehet egy segítő gesztusnak és gusztustalan üzleti húzásnak is nézni, de szerintem a lényeg, hogy mindenki jól jár, a vállalkozás a reklámmal és a kedvezményezettek is a lehetőséggel. ennyi.

Cs@tLós 2011.03.16. 19:22:04

Jah, anno én is játszottam az SOS:final escape-pel, brutálisan élethű és nyomasztó volt, és nem utolsó sorban mocsok nehéz. Nem tudtam, hogy sorozatot csináltak belőle...valahogy maga a koncepció nekem 1 játéknál kimerült...plusz ott vmi olyasmi volt a csattanó, hogy mesterségesen generálták a földrengéseket, ha jól rémlik.
Azért nem adják ki sztem, mert az emberek képesek azt hinni, hogy hasznot akarnak húzni a földrengésekből, nem fogják azt sem fel, hogy egy ilyen játék évekig készül.

csillámpóni 2011.03.16. 19:26:10

Úgy hallom, a földrengés miatt késik a Duke Nukem Forever is.

Százholdasközöny 2011.03.16. 20:04:37

A Motorstorm már megjelent, kicsiny hazánkban is kapható már.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.03.16. 20:39:58

baromság ilyenek miatt halasztani/törölni. senki nem tehet arról, hogy földrengés volt.
viszont az a japán lánynyálpop a trailerben pusztítóbb mint a földrengés+cunami kombó.

miguel_ 2011.03.16. 21:04:16

@Százholdasközöny: A japán megjelenést tolták el, amennyire tudom.

Csigataposó 2011.03.16. 21:09:59

Ahelyet hogy kiadnak oktato jelleggel, hogyan es mit csinaljunk foldrenges eseten, hogy tuleljuk... :(

Zozosoft 2011.03.16. 21:57:10

Szerintem legokosabb az lett volna, ha a bevétel x%-át felajánlják a károsultak javára.

repp 2011.03.16. 22:06:16

A Motorstorm 3 visszatartásáról csak pár napja jött a hír, így az első szállítmányok már kint vannak a boltokban.

Azokat nem veszik le a polcokról, eladják inkább.

Miután elfogytak, nem megy ki újabb készlet, amíg a Sony fel nem oldja a forgalmazási tilalmat.

Tehát nagy rajongók vegyék meg most, vagy várhatnak hónapokig...

Jester 2011.03.17. 00:00:20

Én akkor egy kerek hónapig nem Quake-ezek.

Gabriel_mtb · http://pedalfordulat.blog.hu/ 2011.03.17. 06:50:29

Jó stratégia, ha kiadóként bejelentem, hogy mégsem adom ki a kész játékot a földrengés miatt. Egy ilyen katasztrófa mellett az nem hír, hogy megjelent. Így be lehet kerülni a hírekbe, szimpatikus lesz a cég és át lehet tenni egy megfelelőbb időpontra a megjelenést. Most Japánban nem térülnének meg a promóciós költségek. Szerintem.

Kabarészínész 2011.03.17. 08:20:59

a Total War Shogun II-től elvártam volna egy olyan gesztust, hogy a bevétel 5%-át felajánlják a japóknak. de lóf*szt

moli 2011.03.17. 09:49:52

@MrEd: http://kotaku.com/#!5782042/sony-europe-pulls-ps3-game-out-of-respect-for-japans-earthquake-victims

pecs2010 2011.03.17. 10:14:10

jajdesajnállak titeket.
nehéz jelzőket találni erre a posztra.

pecs2010 2011.03.17. 10:16:17

lesznek poénok és viccelődések is erről a cunamiról, ahogy minden katasztrófáról.
ilyen posztok is. hónapokkal a tragédia után.
DE NEM AKKOR MÉG BAZMEG AMIKOR A HULLÁK SEM HŰLTEK KI ÉS ÖSSZE SEM SZÁMOLTÁK ŐKET.

MagyarZizzi (törölt) 2011.03.17. 10:37:05

@pecs2010:
Mégis mi a baj a poszttal? Nem viccelődik, nem tiszteletlen, egyszerűen hírt ad róla, hogy melyik játékok kiadását halasztották el vagy mondták le. Egy számítógépes játékokkal foglalkozó blog mi másról írhatna a témával kapcsolatban?!

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.03.17. 10:42:21

@MagyarZizzi: Szerintem a cikkel nincs is gond, a kommentek akaszthatták ki pecs2010-et.

JayJay 2011.03.17. 10:42:58

@pecs2010: szerintem itt senki nem a földrengésen viccelődik, nevet vagy poénkodik, csak egy másik szemszögből tekintettek rá, a blog szempontjából. Szerintem senki nincs itt, akit ne érintett meg volna valamilyen szinten ez a tragédia, és annak a következményei.

Ezt félretéve pedig, egy ilyen szimulátor, ami túléléssel foglalkozik, nem hogy ténylegesen segíthet lelkileg átvészelni ezeket a gondterhes időket (már aki képes túltenni magát ezen pszichológus segítsége nélkül), de akár tényleges ötleteket adhat arra, miképp kell túlélni egy ilyen katasztrófát, mi a teendő, miben lehet segíteni. Ilyenekről nyugodtan csinálhatnának szimulátort. Persze gondolom ez nem csak arról szólt volna pontosan, ahogy a japánok elvontságát ismerem, hanem az érzelmekről és sok háttérben megbúvó tartalomról.

algi 2011.03.18. 11:16:56

@pecs2010: Mégis hogy beszélsz az áldozatokról? Annak az örve alatt, hogy kritizálod a posztot, csak fröcsögsz a szerencsétlenül jártak kontójára.

Yarner · http://androlib.blog.hu 2011.03.18. 16:47:02

A sors különös iróniája, hogy az SOS 4 eredeti megjelenési napja 10-e lett volna, azaz a rengést megelőző nap.
Üzletileg nehezen értelmezhető, de kegyeleti okokból nagyon tisztességes, hogy leállították a gyakorlatilag kész projektet.
Ráadásul hálálkodhatnak az égieknek, hogy nem azzal kerültek be a sajtóba, hogy "a játék, ami megjósolta a rengést", avagy "az elátkozott videójáték, ami romba döntötte Tokiót".

Vészmadár · http://foxhole.blog.hu 2011.03.18. 17:29:10

Poszthoz:
A Square Enix leállította 13-án az összes MMO szerverét, minimum egy hétre. ma jött a hír, hogy 22-ig biztosan nem kapcsolnak vissza.
lodestone.finalfantasyxiv.com/pl/news/detail?newsId=b2d94ce85b5b5569be0dedee33feb43eae851f58

Az indok - energiatakarékosság. riszpekt.
Mind a Final Fantasy XI MMO, mind a Final Fantasy XIV MMO minden szervere leállt. Nem igazán emlékszem, hogy valaha természeti katasztrófa miatt lekapcsoltak volna egy (két) játékot teljesen.
süti beállítások módosítása