HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Az Apple tanulhatna a játékgyártóktól

2010.07.17. 11:28 Stöki

Az Apple megszívatta magát az iPhone 4 dizájnjával, mostanra nem nagyon lehet vitatni, hogy ebben a formában tervezési hiba az antennaként is szolgáló fémkeret. Mert hiába szép a telefon, ha telefonálás közben eldobja a jelet (és ha csak a júzerek egyszámjegyű százalékánál dobja is el, ez bizony akkor is tervezési hiba, akárhogy próbálja takargatni a sok fanboy). Az Apple előbb szoftveres hibát emlegetett, aztán persze kiderült, hogy komolyabb a baj, és tegnap bejelentették a remek megoldást: ingyen kotont telefontokot mindenkinek! Illetve az igazsághoz hozzátartozik, hogy aki ezután sincs megelégedve a telefonnal vagy nem hajlandó tokot használni, attól visszavásárolják a készüléket és cserére is van lehetőség, de az elsődleges gyógymód a tok. Furcsa megoldás egy még furcsább kommunikációs ámokfutás (júzerek arrogáns kiosztása, hiba kezdeti tagadása és elbagatellizálása, kiszivárgott, nem túl megnyugtató infók, csendbe burkolózás) után – ennek apropóján a Kotaku összeszedte néhány játékipari fiaskó megoldását. Zanzásítjuk alant, nekem az derült ki belőle, hogy az Apfel Reich Führere vehetne pár leckét problémamegoldásból a játékkütyügyártóktól. (For the record: az iPhone szerintem remek és fontos termék, a cég üzletpolitikájával van bajom, és nem először.)

Wii – elszakadó zsinórok. Pár nappal azután, hogy a Nintendo hadonászós konzolja megjelent, a netre is megérkeztek az első fotók megrepedt kijelzőjű tévékről, amik akkor sérültek meg, amikor egy hirtelen mozdulattól elszakadt a kontroller rögzítőzsinórja, és a kontroller lendületből nekicsapódott a tévének.
Megoldás: Vastagabb zsinórok a későbbi kontrollereken, a vékonyzsinórosokat ingyen be lehetett cserélni a strapabíróbbra. Később egy gumitokot is készített a cég, amitől nem csúszott annyira a kontroller – aki addig Wii-t vásárolt, ingyen megkaphatta a gumibugyit.

Xbox 360 – A Vörös Halál. A Microsoft konzoljának első sorozata hardverhibás volt, és elég magas volt a hibaszázalék (bár mai napig ellentmondó adatok vannak arról, hogy pontosan mennyi). A hiba a konzol megdöglését eredményezte, a halált a bekapcsológomb melletti vörös fények jelezték.
Megoldás: A hiba kijavítása a későbbi modellekben. A konzol garanciaidejének növelése 3 évre, a vörös halált halt konzolok kicserélése.

PlayStation 3 – ApocalyPS3. 2010. március 1. fekete nap a PS3 történetében: ezen a napon a Sony konzoljai világszerte sikertelenül próbáltak csatlakozni a PS3 online rendszeréhez. Sőt, néhány játékkal akkor is probléma volt, ha offline próbált játszani vele az ember.
Megoldás: A Sony szerint a PS3 órájában volt valami Y2K-szerű szoftverhiba, ezt javították 24 órán belül, de több konzolt manuálisan lehetett csak megszerelni.

DS Lite – hajszálrepedések. A kézikonzol észak-amerikai verziójának gyenge műanyagzsalui voltak.
Megoldás: A Nintendo szerint ugyan jelentéktelen problémáról volt szó, ingyen cserét/javítást ajánlott mindenkinek, akit zavartak a repedések.

Sony PSP – halott pixelek. Szintén elsősorozatos hiba: az első PSP-k nem kis részén könnyen megdöglöttek a pixelek.
Megoldás: Bár a Sony szerint általános hibajelenség ez az lcd kijelzőknél, kicserélte a hibás darabokat.

Sony PSP – rossz gombok. Nem csak a halott pixelek kísértették a PSP-t: a négyzetgomb hajlamos volt beragadni vagy nem reagálni.
Megoldás: A Sony kicsit tagadta a jelenséget, aztán felajánlotta, hogy kicseréli a hibás darabokat.

114 komment

Címkék: microsoft apple hiba sony psp xbox iphone wii nitnendo

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr582157052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moli 2010.07.17. 13:20:43

1) azert a nintendo eloszor tagadta a wiimote-zsinor-hibat!

2) """A kézikonzol észak-amerikai verziójának gyenge műanyagzsalui voltak."""
az en magyarorszagi dslite-om zsanerja is megrepedt, a szerviz ingyen cserelte az egesz boritast. de csak azert, mert garanciaidon belul voltam es mert tudatos vasarlonak adtam ki magam, kulonben elzavartak volna. a problema nem volt jelentektelen, a repedes eltorese utan a ds alja es teleje kulon-kulon logott, konkretan hasznalhatatlanna teve a konzolt.

szcsongor 2010.07.17. 13:20:58

@rockjano_: Úristen te akkora elvakult fanboy vagy, hogy az már fáj. 42 éves létedre kb 16 évesek szintjén érvelsz az általad istenként tisztelt Apple mellett, hogy nem nagyon lehet téged komolyan venni...

Nzoltan 2010.07.17. 13:21:07

Nem lehet összehasonlítani a két piacot. Az Apple és Sony között az az alapvető különbség, hogy míg az alma alapvetően hardvereladásból él(még), addig a konzolpiac szereplői a szoftvereladásokból tartják fent magukat. Mélyen a zsebbe kell nyúlni ahhoz, hogy valaki a konzolokhoz odaféthessen. Ez nyilván a DS esetében nem igaz, csak ott meg a warez van fent azonnal a neten és a fejlesztés is sokszorosába kerül az iPhone szoftverekéhez képest.

subabubba 2010.07.17. 13:22:37

Miért nem a mobil piacról hoztál példát? Ja, hogy ott nincs? :/

Savanyú Tasziló 2010.07.17. 13:22:42

Én használom az iPhone-t, iPadet, és iPodot - tökéletesen meg vagyok velük elégedve. Szerintem is ezek minőségi termékek. Samsung érintőképernyősöm volt előtte, a legújabb modell - de szerintem a nyomába sem érhet az iPhonnak. A hitvitákba nem szólnék bele, nem is értek úgy ezekhez a dolgokhoz, csak a saját tapasztalataimat mondom.

Gyagyás Tóni (törölt) 2010.07.17. 13:23:36

@rockjano_: "Ja és könyörgöm mióta vannak érintőképernyős okostelefonok??? Csak nem amióta egy nem telefongyártó betört erre a piacra??? mi volt elötte???"

Neonode

Beszoptad!

Nyiz · http://szubjekt.blog.hu 2010.07.17. 13:24:07

@moli: Pontosan ugyanez történt nálam is.

minden_nick_foglalt 2010.07.17. 13:24:29

az érintőképernyő szerintem egy nagyon szar input eszköz, lassabb, használat közben kitakarod, összetapicskolod.. semmi szükség nem lenne rá, csakis a trend miatt készülnek ilyen telefonok mert az emberek ezt veszik. és azért mert valamit megvesznek a droidok még nem jelenti azt hogy az jó is. lásd összes apple termék.. túlárazott, végtelenségig lebutított. léteznek alternatívák a termékeikre a nép mégis veszi, a legfélelmetesebb pedig az hogy úgy hiszik jó vétel volt amikor több pénzt fizetnek a gyengébb/kevesebb funkciókért. de mindenkinek joga van hülyének lenni :)

2010.07.17. 13:25:55

@Gyagyás Tóni:
Rosszul tudod!
Ha Sztív Dzsobsz azt mondja, hogy az apple találta ki az értintő képernyőt, akkor az úgy is van!
Ha Sztív Dzsobsz azt mondja, hogy B. Obama egy észak-kóreai diktátor, akkor az úgy van!

moli 2010.07.17. 13:29:28

@minden_nick_foglalt: szerintem is szar az erintokepernyo mint bevitel. hasonlo megfontolasbol szar a kinect is.

KKKKKK 2010.07.17. 13:29:57

Az az érv volt-e már, hogy a mac-ben ugyanolyan pc hardver van, mint a nem mac-nek nevezett ugyanolyan pc hardver?

Nyiz · http://szubjekt.blog.hu 2010.07.17. 13:31:03

@Gyagyás Tóni: Arról nem is beszélve, hogy WinMO-s okostelefonok is voltak már bőven az iphone megjelenése előtt, pl. a HP gyártásában, pl. a HW6515 vagy a H6315.

Kulminaator 2010.07.17. 13:32:26

@szcsongor: Azért mert azt mondta, hogy 42 éves grafikus, még nem biztos, hogy tényleg az és annyi ;)

***--***

Az, hogy a mekkintosz minőségibb mint egy pc addig volt igaz amíg nem lett tucattermék.Ma semmivel sem jobb vagy megbízhatóbb mint egy pc.

Dr 2010.07.17. 13:34:23

az iPad jó. Lásd pl itt:
iPad - Egy új eszköz az ügyvédi munkában
www.jogiforum.hu/hirek/23466#axzz0twD4Nt99

Urgod 2010.07.17. 13:34:49

Jó cikk lett :)

OFF: Kiskoromban játszottam egy platform játékkal, ahol egy macskával voltunk valami admirális szerelésben, és kutyák voltak az ellenségek. Nem tudja valaki a játék címét?

Nzoltan 2010.07.17. 13:35:51

@minden_nick_foglalt: Végtelenül lebutított? Akkor te még olyat nem láttál.:-)

lapos a Föld 2010.07.17. 13:38:00

ezt a hülyeséget! MIT KELLENE EZEKBŐL TANULNIA? AZ APPLE VISSZACSERÉLI AZ IPHONE 4-ET! A tok nem elsődleges gyógymód, ha akarod ingyen-tok nélkül is kicserélik a készüléket. Minek csúsztatni? Több így az olvasód?

Nzoltan 2010.07.17. 13:39:37

@Nyiz: Na tegnap volt a kezemben egy WinMo-s telefon. Háátááát. Nekem nincs ájfonom, de akkor már inkább valami Nokia alapteló. Ceruzával kell bökdösni, eltévedsz a menüben, folyamatosan visszapofázik, hogy ha ezt csinálod, akkor azt nem lehet, satöbbi. És a dekstop wines mindent okézz le faszság van benne.

Johnfive 2010.07.17. 13:41:50

@rockjano_: Az igazség sajnos az, hogy az OSX bizony korántsem olyan minőségű a motorháztető alatt, mint amilyennek az evangelisták láttatni szeretnék:
Egy 700e-es iMac-en azért még elég lomha...
A kifutó modell(fehér MacBook)-en, ami alsó hangon 330e volt egy elavulóban lévő hardware-el, szintén sokat homokórázott, meg a UI is szaggatot.
(vö.: a Vista (igen a Vista) száguld, hasonló kategóriájú gépen XPS 130(?)).
A UI usability meg kb. a Gnome szintjét karcolgatja, egyszerűen fapados a konkurenshez képest.
Tapasztalom, mert napi szinten dolgozom rajta.
Érezhetően nem számít prioritásnak már egy ideje az OS fejlesztése az Apple berkein belül.

Addig lehetett jönni a bullshit-tel, hogy az OS9-10 milyen faxa, amíg >=450e-ért lehetett csak megtapasztalni, de manapság már bárki felgyakhatja a gépére és kipróbálhatja...
Mostmár csak az iPhone/iOS maradt meg az utólsó védőbástyának, mert 200e-es ára miatt csak az veszi meg, aki eleve elkötelezte magát...

Johnfive 2010.07.17. 13:43:11

"Ja és könyörgöm mióta vannak érintőképernyős okostelefonok??? Csak nem amióta egy nem telefongyártó betört erre a piacra???"
Nem' Vö. WinMobile pl.

2010.07.17. 13:44:55

Sokan a Windows vs. Linux csatához hasonlítják ezt az Apple (Mac) vs. Windows csatát, de azért vannak lényeges különbségek. Nyílván itt nagyobb a konkurencia mert az Apple nem ingyé adja a cuccait, van saját hardver-kerete több platformon is (iNyavalyák + Mac). Ami viszont nekem leginkább feltünt hogy az Apple mögött nem látok semmit, mindig beharangozzák hogy korszakalkotó újdonság meg micsoda új design de én csak egy kütyüt látok amit lehet nyomkodni és ettől húde happy lesz mindenki, és ezt ordibállja feléd mindenki hogy az Apple jobb, az Apple szebb és ezért aki Applet vesz kvázi felsőbbrendű. No itt szeretném visszavezetni ezt a Windwos kontra Linuxra. A mellett hogy a Linux freeware, az oprendszerhez azért kell egy alapvető tudás, még ha nem is nagy, szóval ha Menőmanó hazaviszi az új gépét Linuxxal a fedélzeten ő nem fog tudni rajta mindent csinálni, ennek is köszönhető hogy akik azt hangoztatják hogy a Linux egyes esetekben jobb mint a Windows nem divatdiktátorok mint az Apple fanboyok, hanem tényleg látszik is rajtuk hogy értenek valamit hozzá, nem csak a levegőbe beszélnek, még ha egy kicsit geek-ek is. Persze lehet mondani hogy nem vagyok teljesen pártatlan, hisz én amúgy sem vennék soha semmi Apple cuccot, 100.000 HUF-ért mobilt, 300.000+ magyar királyi forintért számítógépet?! Majd ha nékem sok pénzem lesz....(de akkor sem veszek ilyen műanyag dzsuvákat). Igen, most már lehet trollkodni kedves fanboyok.

ebedli 2010.07.17. 13:45:53

@rockjano_:

"The first smartphone was called Simon; it was designed by IBM in 1992 and shown as a concept product[7] that year at COMDEX, the computer industry trade show held in Las Vegas, Nevada. It was released to the public in 1993 and sold by BellSouth. Besides being a mobile phone, it also contained a calendar, address book, world clock, calculator, note pad, e-mail, send and receive fax, and games. It had no physical buttons to dial with. Instead customers used a touch-screen to select phone numbers with a finger or create facsimiles and memos with an optional stylus. Text was entered with a unique on-screen "predictive" keyboard. By today's standards, the Simon would be a fairly low-end product; however, its feature set at the time was incredibly advanced."

en.wikipedia.org/wiki/Smartphone

Tehát az első érintőképernyős smartphone-t az IBM gyártotta. Az Apple mindig is csak mások ötleteiből élt, egy erőszakos design és marketingcég, semmi több.

dragi · http://digisample.hu 2010.07.17. 13:46:52

Azért az apple fanboyság mellett ami talán még szánalmasabb az a folyamatos célnélküli applefikázás.
Ez a "mindenki hülye aki apple terméket vesz/használ" hozzáállás elég nagy ostobaságról árulkodik.

Miért nem lehet egyszer normálisan vitatkozni?

A cikk pedig sajnos erősen csúsztat. Pláne, hogy több megoldást is ajánlott az apple, mindet ingyen. (vagy tok, vagy pénz vissza, vagy készülék csere)

Természetesen látom, hogy minden applefikázó komplett programozó, aki természetesen évekig dolgozott apple termékkel is, csak ő már nagy tudós, aki tudja, hogy az mind szar. LOL!

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.07.17. 13:48:12

@Dr: ez a link nagyon nagy!

A posthoz: a hiba a telefonban az, hogy a klasszikus antennát kiszedték a telefonból, hogy a helyére valami szolgáltatáshoz kellő cucc menjen, kell a hely a sok chipnek a belsejében, és a készüléket körbevevő fémdarab lett az antenna. Ez önmagában egyébként érdekes mérnöki kihívás, hogy hogyan lehet egy alapvetően design alakította fémdarabot úgy módosítani itt-ott, hogy antennaként is elműködjön. Mármost a hiba az, hogy ez a dolog (ami, ismétlem, a többi eszköznél fel sem merül, mert az antenna belül van) hibázik, ha kézzel megfogják, tehát a tok alapvetően megoldja a kérdést.

Ami meg az apple-nemapple vitát illeti, annyiban szeretem az apple termékeket, hogy a régóta piacon levő jó konkurenciának is jut a reklámozás miatt a figyelemből, pl nekem kb 2005 óta érintőképernyős telefonom van, a P910 nagyon bejött, jó cucc, de megmaradt rétegterméknek, és nem az ára, hanem a hájpolás hiánya miatt. Szóval csak így tovább, végre talán lesz netbook árú tablet PC is.

Nyiz · http://szubjekt.blog.hu 2010.07.17. 13:52:50

@Nzoltan: Nem mondtam, hogy jó, csak, hogy előbb volt :)

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.07.17. 13:53:20

@dragi: "Természetesen látom, hogy minden applefikázó komplett programozó, aki természetesen évekig dolgozott apple termékkel is, csak ő már nagy tudós, aki tudja, hogy az mind szar."

Azt figyeltem meg a környezetemben, hogy programozóknak csak akkor van iphone-juk, ha az a munkájuk, hogy arra programozzanak. A következtetésem: az iphone alapvetően nem műszaki érdeklődésűeknek való műszaki termék.

Következmény: a műszaki érdeklődésűek véleményt fognak nyilvánítani a műszaki termékről :D

La Mer 2010.07.17. 13:55:32

@somewhat damaged: az alma-fanboyok azért támadnak agresszíven, mert ha valahogy szóba kerül a cég és a termékeik, mindenki egy emberként kezdi el mocskolni, hogy de hát ez nem is tökéletes, ki van mosva az agyatok, csak a csilivili dizájn miatt adtok ki súlyos dollárokat ezekre. az ilyen megmondóemberek többsége életében nem használt mac-et, vagy "kölcsönkapta pár hónapig, és szar volt". az érvek roppant hozzáértésről tanúskodnak:
1. áá, minek ipod, hát most ugyanúgy tudsz zenét hallgatni bármelyik másik mp3-lejátszón.
2. mac-et csak a sznobok vesznek, ugyanolyan konfigurációjú pc-ket feleannyiért lehet venni.
3. az os x semmivel nem jobb, mint a windows, azoknak lett kitalálva, akik semmit nem értenek a gépekhez, hogy ne tudják elrontani.
4. hát ez az apple-only kompatibilitás valami pofátlan dolog. még ilyet.
5. rossz az antennája a 4-esnek, háhá, de hülyék vagytok, végig elhittétek a főnöknek, hogy az alma hibátlan, most aztán lerántottam a leplet!

Toalettduck 2010.07.17. 14:01:11

@Nyiz: ugyanez a gondom a sajátommal csak az háromnegyed év használat után purcant ki. 5 ezerbe fáj egy burkolatcsere, lehet hogy el kéne intéznem, de amíg még működik a másik dsem ráér a dolog.

dragi · http://digisample.hu 2010.07.17. 14:05:10

@flugi_: A vélemény az rendben van. A vita is. De az agyatlan fikázás (ez nem neked szól) szerintem nem ok.

Nekem szinte minden műszakis ismerősöm iphone user, de ettől még ugyanolyan emberek szerintem.

EvilHedgehog 2010.07.17. 14:12:37

@dragi: "Nekem szinte minden műszakis ismerősöm iphone user"

Én pont az ellenkezőjét tapasztalom, inkább a gazdasági beállítottságúaknál látok iPhone-t.

bloodymoon · http://legozombie.blog.hu 2010.07.17. 14:17:11

az apple-nem apple vita azért elég gáz... nekem van egy ipodom, nem hibátlan, de szeretem és amikor kaptam bár pofátlanul drága volt, de tényleg a(z egyik) legjobb (simán elfért rajta az a 30-40 giga amit rendszeresen hallgatok, ami akkor még nagy szó volt)
a többiről nem nagyon tudok nyilatkozni, mert nem ismerem őket (itunes az szar), de én se vennék iphone vagy mac-et, mert drága és egy átlagembernek akkoör se kell ennyiért egy mac, ha tényleg annyira kurvára jó mint mondják.

indapass90210 2010.07.17. 14:22:16

Nem kell bántani az apple fanokat. Aki ilyen drágán vesz cuccokat, azoknak csak egy része engedheti meg magának annak a beismerését, hogy nem megfelelő ár/érték arányú a beszerzett termék.

hu.wikipedia.org/wiki/Kognit%C3%ADv_disszonancia

Iridium 2010.07.17. 14:33:06

@KKKKKK: "Az az érv volt-e már, hogy a mac-ben ugyanolyan pc hardver van, mint a nem mac-nek nevezett ugyanolyan pc hardver?"
Hoppá, még nem.

A Mac-ek is PC-k, csak két és félszer szebbek (az árból ítélve).

saclos (törölt) 2010.07.17. 14:33:14

@Savanyú Tasziló: Samsung érintőképernyősöm volt előtte, a legújabb modell

LOL, ha lett volna ilyened, a típusát írtad volna, nem ezt a dzolidzsóker választ a Book of Jobsból.

Iridium 2010.07.17. 14:40:45

@ebedli: "Az Apple mindig is csak mások ötleteiből élt, egy erőszakos design és marketingcég, semmi több."
Ez nagyjából így is van. Én is azt vettem észre, hogy az Apple abban jó, hogy a már meglévő dolgokat újracsomagolja, trendivé, szexivé változtatja és újra eladja kétszer annyiért.
A legutóbbi, amit most reklámoznak reggeltől estig a Facetime, amit évek óta minden telefonban megtalált az ember, csak eddig nem tudta senki jól eladni.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.07.17. 14:41:13

@rockjano_: Leülhetsz - egyes. A HTCnek nagyon régóta vannak érintőképernyős okostelefonjai (egyszerűen azért, mert a windows mobile sok verziója nagyonrégóta igényli a touchscreent), a multitouch sem Apple találmány ám (Microsoft Surface-t érdemes megnézni), de ugye a legfőbb gond, hogy egy okostelefon kapcsán fontos egy komolyabb céges rendszerhez való kapcsolódás lehetősége. Egyedi alkalmazásokra is szükség lehet sok esetben ehhez, mint TELJESÉRTÉKŰ multitaskingra is.

Tudomásom szerint OS X sem malware biztos (sok okból). Úgy gondolom a tiszta titán házas, stb. eszközök, és sok más valóban minőségi megoldás vs iPhone kapcsán is nevetséges amit leírtál.

PCt nem tudsz használni - a fentiek fényében feltételezném, hülye vagy hozzá - de az utóbbi időben többször láttam Mac-en stabilitási problémát (pedig azt ritkábban látok) mint a saját mindennap használt PCmen.

Mac: "Ha elkerüljük a third party dolgokat amik fagyhatnak akkor stabilabbnak látszunk" irányban fejleszt
PCs világ: "Third party fejlesztés lesz, akár szarul összerakott PC is lehet, de ezzel együtt kell stabilitásra törekedni."

Nem véletlen az eredmény. Hozzáteszem: A PC instabilitásának az okai között élen vannak:

1. User nyilvánvaló hülyesége
2. Olcsó tápegység következményei
3. Egyszerűen rosszul megtervezett konfig, rossz / inkompatibilis / tuning miatt instabil alkatrészek
4. Inkompatibilis, a rendszerbe belenyúló third party programok felelőtlen telepítése...

Ezelőtt 15 évvel mondjuk grafikára egyértelműen a mac volt a jobb, ma már nem az.

2010.07.17. 14:41:39

@bloodymoon: "simán elfért rajta az a 30-40 giga amit rendszeresen hallgatok"

Na haver számolljunk kicsit: Egy 45-60 perc hosszúságú jó minőségű (192 kbp/s+) .mp3 nagyjából 80-100 mb helyet foglal. Szóval te azt állítod hogy nagyjából 300 óra zenét amit "rendszeresen hallgatsz" az mp3-don cipelsz? :D Most ezzel tényleg nem az Almát akarom bántani de azért most furcsa dolgot mondtál ami egy kicsit el lehet gondolkozni, tényleg szükséges-e ennyi zenét magaddal vinni. Amúgy én az ilyen fülbedugós zenehallgatásnak nagyon nem vagyok a híve, nagyon kevés olyan élethelyzet van ahol életképes. Sok barátom van akivel ha találkozom az utcán és ordítozom neki meg integetek felé nem vesz észre mert a füle be van dugaszolva, arról nem is beszélve hogy mikor a zombi tinik kilépnek elém az útra a logósukkal a fülükben azt sem észlelik ha rájuk dudálok mert a fejük vagy lehajtva vagy kapucniba csavarva, csak lefelé néznek és mennek előre, ha nem lenne bedugva a fülük legalább hallanák hogy mi van körülöttök, de így életveszélyesek. Persze nem mondom egy hosszú úton jó dolog lehet, de 300 óra zenét végighallgatni olyan 1 évet venne igénybe ezzel a fülbedugós technikával.

Mr Pé (törölt) 2010.07.17. 14:51:06

Az tény és való, hogy az Apple a divatot szerető és arra igen sok pénzt elverő emberekre utazik, él belőle. Mint az Iphone a fehér Macbook és társai. ( Valamiből kell élni )
Viszont azt ne felejtsük el, hogy bár Magyarországon nem sok de külföldön szinte minden nagy cégecske ( filmesektől kezdve a hangtsúdiókon át ) haználja évtizedek óta az Apple gépeit és programjait, mert az egyszerűségével és megbízhatóságával legyalázza az összes többi gyártót. Emellett a programok ( gondolok itt a Final Cut csomag és a Logic ra ) jóval olcsóbbak mint a többi gyártó jóval bonyolultabb kreálmánya.
Tényleg a BBC től kezdve az Abbey Roadon át a 20th Century Fox is velük dolgozik.

Amúgy ki lehet próbálni, vegyünk egy 2 gigás macbook prót, kössél rá egy 4 sorround csatornán dolgozó hangkártyát, meg egy projektort ami fogad HD jelet. Aztán nyiss meg egy szerkesztőt, csinálj vagy 20 sávnyi hangot és pakold a HD1080i alá. Majd nyomd meg a Space gombot és jéé ... megy. Nem dob fel ok vagy mégse hibaüzeneteket. Meg kezd el szaggatni a HD mikor a kurva virusírtó nekiáll a háttérben megzabálni az összes memóriád.

Szóval szerintem azért át kell gondolni ki mit mond az Apple dolgaira.

La Mer 2010.07.17. 14:58:27

@Bermuda: "Szóval te azt állítod hogy nagyjából 300 óra zenét amit "rendszeresen hallgatsz" az mp3-don cipelsz? :D"

szerintem gondold át ezt még egyszer.

dragi · http://digisample.hu 2010.07.17. 14:58:44

@TheElf: Nálunk a mac hosszútávon stabilabbnak bizonyult, mindenféle állítgatás és tweakelés nélkül, munkára (nem grafika). Nyilván az apple sem hibátlan (sőt, elég távol áll tőle), de itt is első helyen szerepelnek az álatalad említett problémák, mint user nyilvánvaló hülyesége.

Az osx sem teljesen vírus, etc. biztos, de tény, hogy sokkal immunisabb, mint a win, de nyilván ezt inkább a unix alapoknak köszönheti, és nem kifejezetten saját magának.

Nekem eddig az volt a személyes tapasztalatom, hogy jobb minőséget adnak (apple). Ha csalódnék ebben, vagy pl. az én szakmámban a win elérné azt a kompatibilitást és stabilitást mint ahol most a mac van, valószínűleg váltanék.

Bár az őszinteséghez hozzátartozik, hogy itt ami összerakott úgymond custom pc melóra, és mindenben megfelel a követelményeknek, hát nem igazán olcsóbb, mint egy almás gép.

kokoro 2010.07.17. 15:02:03

Nállam is pár hét használat után elrepedt a DS Lite zsanérja, persze elküldtek a fenébe (vidék rulez) de pár ezerért rendeltem utángyártott burkolatot kínából és kicseréltem saját kezűleg, azóta eltelt pár év és semmi baja nincs.

I'mYourFriend 2010.07.17. 15:05:20

2 éve van iphone-om. Mostanra utálom, de még pár nap mire le tudom cserélni. Soha többet Apple.

rockjano_ 2010.07.17. 15:07:56

@Johnfive: Na jó van látom ha van egy karakán vélemény mindenki nekiesik nembaj...

Ez az egy hozzászólás amihre talán érdemes válaszolni.

"Egy 700e-es iMac-en azért még elég lomha..." ..öööö :-)))) az én 550e-es i7-es 27 colos iMacemen azért elég jól elmuzsikál, és kérlek a windowshoz ne hasonlítsuk te is tudod hogy nem egy kategória. Minden komoly grafikus ekőbb-utóbb mac.en dolgozik egyszerűen azért mert jobb gyorsabb és ha jó minőségű PC-vel hasonlítod össze még csak nem is drága. (ugye azt tudod hogy a 27"-os iMac LED-es kijelzője mennyibe kerül magában majd 3 kiló, és gondolom azt is tudod hogy mennyire jó képfeldolgozásra minden kalibrálás nélkül).

Ami az iPhonokat-Pad-eket illeti... hááát elvtársak mindenki azt mond meg gondol meg vesz amit akar, a tény az hogy vannak ilyen eladási chartok (tudom marketing bullshit :-))) és az van hogy a iPhone egyszerűen lemos mindenkit a picaról. LEMOS...!!! Ez van..ez tény a többi csak duma.

Melyik ilyen árú telefonból adtak el 3 milliót ennyi idő alatt??? Meséljetek...

És ez nemcsak marketing meg hasonló (reality distortion field) ez azért van mert jó..egyszerűen jó. Mondom ezt úgy hogy nekem sincs mert nekem is gondjaim vannak az iTunes-al meg a flash-el stb... de tudom hogy előbb-utóbb úgyis lessz.

Az Apple egyszerűen tud. A Microsoft meg válságban van (gondolom azért ebben egyewtértünk) Ja meg a Nokia is és a Sony Ericcson is.

Az Apple piaci értéke már meghaladja a Microsoftét. 10 évvel ezelött majdnem csődbe ment a cég, én még emlékszem rá. Osztán jött Steve...

EvilHedgehog 2010.07.17. 15:09:56

@rockjano_: "Az Apple piaci értéke már meghaladja a Microsoftét. "

Ez már meg lett tárgyalva máshol.

rockjano_ 2010.07.17. 15:10:00

@TheElf: "Leülhetsz - egyes."

nem ülök le... az iPhone óta van minden más cégnek komolyan vehető érintőképes telefonja. Úgy meglepték vele a konkurrenciát mint az iPod-al

Emlékszel még milyen volt az első iPod??? (én igen, kb 10 éve volt) Mennyire nem hitt benne senki...mindenki kinevette..aztán lesöpörte a piacot...

powerage 2010.07.17. 15:10:53

Stöki, én értem, hogy kell néha egy-két kommentvadász beírás, de holnapra már térdig fogunk állni a könnyes szemmel rejszoló applefanokban...

rockjano_ 2010.07.17. 15:11:42

@EvilHedgehog: Attól még igaz. Mondj nekem az XBoxon kívül sikeres Microsoft terméket az utóbbi időből.

Nagyképüség....innováció hiánya... tehetetlenség...felfújt lufi...és alapvetően szar szoftverek (csak volt egy jó időszakuk azért terjedt el annyira, nem volt konkurrencia)

rockjano_ 2010.07.17. 15:12:56

@dragi: Köszi, te vagy ez első kommentelő aki tudja miről ír...megkönnyebülés...

rockjano_ 2010.07.17. 15:14:00

@ebedli: "Tehát az első érintőképernyős smartphone-t az IBM gyártotta. Az Apple mindig is csak mások ötleteiből élt, egy erőszakos design és marketingcég, semmi több."

Ez szimplán baromság...

rockjano_ 2010.07.17. 15:15:41

@szcsongor: "Úristen te akkora elvakult fanboy vagy, hogy az már fáj. 42 éves létedre kb 16 évesek szintjén érvelsz az általad istenként tisztelt Apple mellett, hogy nem nagyon lehet téged komolyan venni..."

Elszórakozik itt az ember a sok tejfölös szájúval :-))))

rockjano_ 2010.07.17. 15:17:30

@Leadfoot: "Na most én nem kívánok beszállni az Apple VS PC vitába, de ez azért elég rossz párhuzam.
Egyrészt a Mercedes azért is drágább a Skodánál, mert megfizeted rajta az emblémát.
Másrészt a Mercik mostanában (mondjuk, hogy az utóbbi 15 évben) legendásan sok elektromos hibát produkálnak, pl. a W210 és W220 szériák nyűgjeivel és azok javításival kapcsolatos horror sztorik oldalakat töltenének meg."

Valamennyira az Apllenél is meg kell fizetni a logót persze (mint mindenütt) de azért ha a Marci ennyire szar lenne már régen becsődölt volna és senki nem venné...már pedig nem ez látszik az utcákon.

AZért én elszenvednék egyben...

moli 2010.07.17. 15:22:57

@rockjano_: megleptek a konkurenciat, mert ok tudtak, hogy az erintokepernyo szar navigalasra, dehat a divat elsodor, az embereknek a szar kell, muszaj volt lepni.

dzsefi 2010.07.17. 15:27:27

az azért vicces, hogy minden második komment a rohadékszemtéelvakult apple-fanatikus trolloktól akar megvédeni, miközben a "gonosz" oldal kemény 2-3 hozzászólással van jelen, nem ellentmondásos ez egy picit? Gyanítom, hogy komplexusai nem elsősorban a mac-tulajdonosoknak vannak, legalábbis itt... :)

rockjano_ 2010.07.17. 15:28:22

@moli: próbáltál már használni érintőképernyős telefont? vagy akár egy GPS-t???

Szerintem nagyon jól lehet használni ha jól van megcsinálva. Jó a GPS-emen kicsit lassú, de az iPhonok mások ott azonnal megy minden.

I'mYourFriend 2010.07.17. 15:29:06

@rockjano_: azert ez a "lesoporte a piacot" duma nekem ott kezd el csusztatasnak tunni, hogy tudjuk mindketten: az emberek elhanyagolhatoan kis hanyada okos, ugyanekkora hanyada buta, a tobbi egyszeruen allat. A nagyrabecsult chart-ok meg statisztikai csodak sose azt mutatjak, mi az intelligens lepes, meg mi a valodi technikai innovacio, hanem azt, amit a nagy tobbseg szeret (ertsd: az állatok). Ezek utan ki a banatos faszomat erdekel, hogy egy chart mit mutat? Hiszen csak a selejt emberek selejt velemenyet abrazolja...
Az iphone-omon azt tanultam meg az Appleről, hogy mindent szeret primitiven leegyszerusiteni. Ezert is van erintokepernyos forradalom: mert mint vmi bébi, mindent szeretnek megfogni, tapogatni meg szajukba venni az emberek. Ezt meglovagolja az Apple, es jol csinalja, le a kalappal a helyzetfelismerese elott! De ettol meg nem fogom azt hinni, hogy amit alkot, az valoban innovacio, mert ha innovativ lenne, akkor nem az emberek elhulyulesehez jarulna hozza a termekeivel.
"A programozok hiaba probalnak, nem tudnak lepest tartani a felhasznalok elhulyusevel." Az Apple meg sem probal lepest tartani, inkabb segiti, gyorsitja az olyan emberek tomegeinek butulasat, akik valodi tudas nelkul ernek el eredmenyeket.

Nezd meg magad. Designer vagy? Egy normalis, termeszetes vilagban a szakmad halott lenne, egyszeruen nem lenne letjogosultsaga. A designerkedes megkeredt volna a barlangrajzok meg az agyagedenyek mintainak szintjen...

rockjano_ 2010.07.17. 15:29:25

@dzsefi: Na ja így van mindig...fiatalok, csórók, komplexusok...pattanások... nehéz ezeken úrrá lenni :-)))

rockjano_ 2010.07.17. 15:35:31

@I'mYourFriend: Teljesen más a véleményem.
A gond szerintem hogy a világ kezd annyira bonyolult lenni hogy azt az emberek többsége nem képes követni. Valóban az Apple arra törekszik hogy a felhasználónak ne kelljen olyan dolgokkal szembesülnie amire a legkevésbé sem kiváncsi és nem is igazán fontos számára.

Az nemcsak az iPhonera vonatkozik hanem a MAcOSX-re méginkább.

Installálj be egy printert a windowson és a mac-en és azonnal érted a különbséget. Én megcsinálom mindkét helyen de a nagyanyámnak legfeljebb a mac-en van esélye rá.. és ő is ember ő is akar számítógépet használni.

"Designer vagy? Egy normalis, termeszetes vilagban a szakmad halott lenne," Miért is??? Ennek semmi értelme, vagy minden ami művészet az felesleges? Az árúkat ne csomagoljuk be szépen mert az csak gonosz marketingfogás?? Vagy esetleg hozzá tartozik egy ország vizuális kultúrájához is???

A marketing, a design nem csak gonosz pézkeresés hanem bizonyos mértékben művészet is...alkalmazott művészet...

TakerOne · http://www.taker.hu 2010.07.17. 15:46:49

" Egy normalis, termeszetes vilagban a szakmad halott lenne, egyszeruen nem lenne letjogosultsaga. A designerkedes megkeredt volna a barlangrajzok meg az agyagedenyek mintainak szintjen... "

Ez a legfélelmetesebb dolog amit régóta olvastam bárhol is. Jézusom, ilyen emberek léteznek? Mindenféle igény nélkül a szépségre, esztétikára, dizájnra?
Nem csoda, hogy a "dizájn", mint termékkategória luxus fogalom, ezt begyöpösödött, bekeseredett, csukott szemmel járó, szánalmas emberi robotok, akik a mindennapok mókuskerekébe vannak betörve, rendben van, hogy nem értékelhetik, mert nem jutnak hozzá (ki is linkelte a kognitív disszonancia wiki szócikket?) , de hogy egyesekből már az igényt is kiölte a saját nyomorúságuk, az azért brutálisan durva.

I'mYourFriend 2010.07.17. 15:50:40

@rockjano_: ha a nagyanyad akar szamitogepet hasznalni, akkor szamitogepet fog hasznalni, nem Mac-et. Attol, hogy konnektorba dugod, monitora van, billentyuzete es processzora, meg nem biztos, hogy szamitogep (hello jobbklikk :) ). Ha a nagymamad szeretne ujsagot szerkeszteni professzionalis eszkozokkel, vagy ugyanigy szabasvarras mintakat kesziteni az unokaja profi programjaival, akkor jo a Mac, de a szamitogep es a szamitastechnika nem a Macnél kezdodik, és foleg nem ott er veget. Persze nem kotelezo egyetertenunk, es ez igy van jol a liberalisok szerint.

A nyomtato telepitessel kapcsolatban: en sose kaptam informatikai kepzest/oktatast, de egy szaros winfos verzio se volt eddig, ami gondot okozott volna szamomra. Nyilvan az en hibam, pedig ha az elozo kommentemben emlitett 3 fele emberi csoport koze kene besorolnom magam, akkor szeretnem azt hinni hogy en legalabb a butak koze tartozom, mert okosnak nem erzem magam, allat meg annyi van... :)

A muveszet onnantol nem muveszet szamomra, hogy penzt keresel vele, mint ahogyan a szex egy kurvaval es a szeretkezes a gyereked anyjaval technikailag ugyanaz de megis erezhetoen masrol szol... :)

I'mYourFriend 2010.07.17. 15:54:26

@TakerOne: termeszetjaro, turazni szereto ember vagyok. Your argument is invalid.

2010.07.17. 16:00:51

@La Mer: Nem az Apple ellen lázadok, de ezeknek a fülbedughatós műanyagszaroknak nem látom semmi értelmét, pedig minden hülyének van, bár hálaistennek talán végre kimegy a divatból. Telljesen tönkreteszi a fiatalok hallását és elvonja a figyelmüket, miért nem lehet legalább azt amit szeretünk (zenét) normális körülmények közt meghallgatni? Tudom népszerűtlen leszek ezért a kijelentésért hogy márpedig egészségkárosító hatása van a fülhallgatónak, sőt megkockáztatom még azt is meg fogom kapni hogy maradi és fejlődés-ellenes vagyok. Semmi baja nem lesz az embernek attól ha évi néhány-tíz órát benne van a fülében, de eltereli a figyelmét az embereknek, és ezt tapasztalatból mondom: kész zombik lesznek. A 30-40 gb zenére pedig a 300 óra telljesen reális, mert szinte biztos hogy .mp3 formátumban van, de mégha mondjuk .flac vagy egyéb csúcsformátum is, akkor is közel 72 óra zene, amit fül- vagy fejhallgatón meghalgatni nem éppen egészséges dolog. Értem én hogy ő arra gondolt hogy ennek az óriási zene mennyiségnek csak a töredékét hallgatja rendszeresen, de ekkora tömegnek a töredéke is nagy, na, érted mire gondolok. Az meg hogy azt mondom rá hogy iPod vagy hogy empéhárom/négy lejátszó telljesen mindegy, hívhatom Boriskának is, ugyanaz.

TakerOne · http://www.taker.hu 2010.07.17. 16:03:19

@I'mYourFriend: "A muveszet onnantol nem muveszet szamomra, hogy penzt keresel vele"

A művészet az azt befogadó szemében válik művészetté. Úgy tűnik, hogy fordítva ülöd a lovat. Azért kellene értékelni egy dizájner munkáját, mert a TE életedet teszi kellemesebbé, amikor ránézel, vagy használsz egy olyan tárgyat, ami szép, tetszik. És MINDEGY, hogy miért tetszik, akár azért, mert annyira egyedi, akár mert trendet teremtett, mert az ok ennek az érzelemnek a megjelenésekor irreleváns.
Pénzt pedig azért kapnak a dizájnerek, mert a szellemi munkájukat nyújták egy produktum létrejöttéhez, konkrétan ami a kinézetét illeti. Nem értem, hogy ezt hogy lehet ilyen szinten leminősíteni, ahogy te teszed...

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2010.07.17. 16:07:54

ez egy teljesen értelmetlen cikk volt, mégpedig "Az Apple tanulhatna a játékgyártóktól" címtől kezdve.

hogy miért?

1. Wii - elszakadó zsinórok: "Később egy gumitokot is készített a cég, amitől nem csúszott annyira a kontroller – aki addig Wii-t vásárolt, ingyen megkaphatta a gumibugyit." <-> az Apple ingyen gumibugyit ad, annak, kai kéri, aki korábban megvette, kifizeti neki.

2. Xbox 360 - vörös halál: "a vörös halált halt konzolok kicserélése" <-> az Apple felajánlotta a készülkéinek cseréjét azoknál, akik visszaviszik az üzletekbe.

3. plusz, amire nem hoztál példát, hogy az Apple visszavásárolja 30 napon belül a készülékeket, ha valaki nincs vele megelégedve.

a következő lépésben azt várom kíváncsian, hogy vajon a lesz-e BRÉKING NYÚZ, hogy kígyózó sorokban viszik vissza a készülékeket visszavásároltatni az Apple-höz? na, ha lesz, akkor lesz folytatása ennek az antennakérdésnek, ha meg nem lesz... akkor azt hiszem könnyű lesz belétni, hogy egy ócska lejáratásról volt szó csak a kezdetektől fogva.

I'mYourFriend 2010.07.17. 16:08:39

@TakerOne: Azzal egyet ertek, hogy egy művész művével való szembekerülés során elönt a jóérzés, az életem kellemesebbé válik ettől. De a megélhetési művész és a megélhetési politikus közt számomra vajmi kevés különbség van, legalábbis ha a hitelességet veszem alapul. Nem tudom, így mennyivel érthetőbb számodra...?

netangel 2010.07.17. 16:08:55

@dragi: "...az én szakmámban a win elérné azt a kompatibilitást és stabilitást mint ahol most a mac van [...] itt ami összerakott úgymond custom pc melóra, és mindenben megfelel a követelményeknek, hát nem igazán olcsóbb, mint egy almás gép."

Már csak azt kellene tudnunk, hogy pontosan milyen szakma is az, illetőleg milyen munkafolyamatok, milyen követelmények vannak abban a szakmában. Csak a megfelelő összehasonlítás miatt.

netangel 2010.07.17. 16:11:00

@rockjano_: "Minden komoly grafikus ekőbb-utóbb mac.en dolgozik egyszerűen azért mert jobb gyorsabb és ha jó minőségű PC-vel hasonlítod össze még csak nem is drága."

Lehet, hogy néhány (tíz) éve még így volt, ma már egyáltalán nem ez a jellemző. Javaslom, nézz szét a nagyobb DTP-s/grafikai cégeknél.

TakerOne · http://www.taker.hu 2010.07.17. 16:14:08

@I'mYourFriend: Ne mondd már, hogy nincs egyetlen olyan tárgyad sem, amit ha kezedbe fogsz, eszedbejut, hogy hú, dejó, hogy ezt vettem, mert (akár többek közt) ez tökjól néz ki, örülök, hogy birtokolhatom, pedig mennyivel csúnyábbak is vannak.
Kezdd a ruhásszekrényben mondjuk...

2010.07.17. 16:14:52

@TakerOne: Bonyolult dolog ez, különösen itt hazánkban, hiszen mi "most" jöttünk a Szovjetunióból ahol a dolgoknak a funkcionalitásukon túl nem volt semmi plusz értéke, egyszerűen ott az hogy design nem létezett, nem azért mert előtte nem volt hanem az oroszok kiölték a hétköznapokból. Csak nagyon kis mértékben volt a tudatos design érzékelhető, esetleg olyan dolgokban mint a rádió vagy a telefon, mikor nyugaton már a csavarhúzónak is saját formaterve volt, ebben le vagyunk maradva ez tény és való, történelmi okok miatt. De nézz csak rá egy '80-as években készült keleti autóra (mondjuk Lada) és egy nyugatira (Volvo), a keletiben a funkcionalitás van előtérben, mikor nyugaton már a funkcionalitás tökéletesítése után tudtak koncentrálni a designra is. Az Apple vs Windows-hoz hasonló csatákat is ilyennek látom, akinek a szépség fontosabb az szinte biztos hogy az Applet választja, akinek meg a funkcionalitás az úgyis a Windowst.

Johnfive 2010.07.17. 16:14:58

@rockjano_: " és kérlek a windowshoz ne hasonlítsuk te is tudod hogy nem egy kategória"
Végülis, attól függ melyik Windows-al:
A Win98-al kb. pariban van usability feature-ök terén... :D

privateer 2010.07.17. 16:21:20

dolgoztam én is apple gépen egy időben.
Nem mondom hogy jobb vagy rosszabb.
Neki is megvannak a maga hibái.

Ne menjünk ebbe bele. Kb olyan mint a win vs. linux vita.

I'mYourFriend 2010.07.17. 16:23:59

@TakerOne: hm... igen, valoban van olyan targyam, amire ha ranezek, tetszik, es orulok, hogy azt vettem meg. De ezek a szememben a kezmuvesseg szintjeig jutottak, ami a funkcionalitas+szepseg egyuttese, nem a muveszet, ami a "penisszel festettem" kategoria. Pl. megneztem a honlapodon a munkaidat, es tetszenek, foleg, mert en pl. sose tudtam palcikaembernel jobban alakot rajzolni, te pedig a fenyek jatekat, a mosolyt is vissza tudod adni (nyilvan nem fenykep minosegben de igen jol). Ez igy muveszet, melynek celja az, hogy valami szepet alkoss. Ha ennel a pontnal nem all meg a folyamat, es a cel a megelhetes lesz, akkor az a muveszet elkurvulasa. Ennel nem fogom tudni jobban megmagyarazni, meg nem is latom ertelmet, mar igy is olyan lettem mint ezen a kepen a ficko...: img210.imageshack.us/img210/9259/dvsig.gif

TakerOne · http://www.taker.hu 2010.07.17. 16:32:20

@I'mYourFriend: Azért ezt az elkurvulás dolgot lehetne feszegetni. Pl ha valaki azt mondja nekem, hogy itt ez a felület, fess rá bármit, amit szeretnél, és fizetek érte, akkor elkurvultam? Vagy ha megadja a témát, de azon belül bármit festhetek, akkor kurvultam el? Vagy ha megad egy konkrét képet, és kifestem úgy, ahogy szeretné, ahogy talán az országban senki más, akkor kurvultam el?

Fura egy elképzelésed van a művészetről, dehát ez nem egy egzakt fogalom, szóval hadd legyen...

Johnfive 2010.07.17. 16:38:14

@rockjano_: "...gondolom azt is tudod hogy mennyire jó képfeldolgozásra minden kalibrálás nélkül..."
Ok, de ezek a panelek, csak a legdrágább modellekbe kerülnek, az összes többiber marad a gagyibb.

sockpuppet (törölt) 2010.07.17. 16:47:33

"Később egy gumitokot is készített a cég, amitől nem csúszott annyira a kontroller – aki addig Wii-t vásárolt, ingyen megkaphatta a gumibugyit."

Sajna mi ebből is kimaradtunk, a MotionPlushoz viszont teljes ruha jár, úgyhogy mostanra (köszönhetően a Sports Resortnak meg a Red Steel 2-nek) nekem már sikerült felöltöztetni a Wiimote-okat.

kukatr 2010.07.17. 16:51:42

@Hivatásos beszólóművész: ha már stílusosak akarunk lenni, akkor iTroll-ok.:)
a kommenteket nem olvasom el, az ITCafén már meguntam az iFlame-t.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2010.07.17. 17:11:52

OFF.

@netangel: tapasztalatból mondom, hogy osx alatt a photoshop pl. kilométerekkel ráver a pc-re, kisebb teljesítményű gépen is. amikor megvettem a MacBook-omat (13,3"), kíváncsiságból mindenki meg akarta nézni bent a cégnél, mert nem is értették, hogy miért vettem ilyet (iPhone programozás), és nem Win-t. ez egy szimpla core2, 2GHz, 2 GB Ram + integrált videókártya, hétköznapi használatra. az irodában a grafikus egy 2,4Ghz kétmagos intel procit működtetett, 3 GB rammal + 512 MB-os Ati videókártyával.

feltettük a CS4-et (ez volt az ő gépén is), és lássuk egy 600 MB-os állománnyal hogy boldogul a CS4 osx alatt.

kegyetlenül kenterbe verte a "kis" fehér MacBook (nem Pro!) az asztali gépet, ami mindenestől (monitorostól, ami ugye szubjektív) többe került, mint ez a kis jószág. villámgyorsan töltötte az óriásplakát (ez volt a tesztanyag) bármely összetevőjét, módosítani, hozzáadni, rétegeket kikapcoslni/bekapcsolni nagyítani/kicsinyíteni egy pillanat műve volt, és azonnali eredménnyel látszódott minden.

ugyanezt kértem, hogy mutasa már meg, hogy milyen win alatt, mert nekem ebből nem tűnik lassúnak semmi. el se tudom képzelni, hogy milyen gyors lehet akkor a CS4 win alatt. (hittem ezt akkor)

a meglepetés pofán vágott, mert akadozott, percekig(!) töltött egy szimpla scollozásnál is, a nagyítás egy kisebb kávészünet volt, és bármilyen műveletenél ami még az én avatatlan, soha photoshoopt nem látott szememnek is hihetetlenül gagyi/lassú/időigényes volt.

ez nyilván nem az osx előnye vagy a win hibája, talán a CS4 lett ennyivel máshogyabbul megírva, de döbbenet volt a különbség az osx javára.

ON.

2010.07.17. 17:38:34

@rockjano_: Ez nem válasz. Azon dolgozol, azt ismered, ettől nagyszerűnek tűnik. Mikor leülök egy Unix elé, nem tűnik nagyszerűnek, bármennyire is állítja az aki töviről hegyire ismeri, hogy mégis az.

Aki nem akar fizetni a különcségért, használjon Linuxot. Az OSX is gyakorlatilag egy csillivilli BSD unix.

2010.07.17. 17:41:20

@holex: talán össze volt retkelve már mindennel a PC, vagy nem megfelelően konfigurálva. A kettő között összesen annyi különbség lehet, hogy az OSX alá nem kell vírusirtó. Bármelyik Win-es vírusirtó iszonyatosan megfogja a fájlműveletek sebességét.

dragi · http://digisample.hu 2010.07.17. 18:05:50

@netangel: audio (studio, live, post production, etc.)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2010.07.17. 18:18:21

@powerage: oké, elgyengültem, elismerem

@holex:
1. Ja, csak a Wii kontrollerére azért kellett tok, mert kicsit csúszott, nem azért, mert nem működött rendesen - az iPhone antennamizériájára nem tartom elfogadható megoldásnak az ingyentokot.
2. Ja, csak előtte még megpróbálta elkenni a problémát, hazudozott összevissza szoftveres gondról meg nem létező problémáról (miközben mint kiderült, nagyon is tudták előre, hogy ez lesz/lehet).
3. Ezek után hadd ne essek ettől hasra.

Kígyózó sorok szerintem nem lesznek, ha tényleg igaz, hogy csak a vevők 2%-át érinti a probléma. De milliós eladásoknál azért az bőven tízezres nagyságrendet jelent, és egy ilyen cég, mint az Apple, nem engedhetné meg, hogy ennyi vevőt egyszerre próbál hülyének nézni, aztán parasztvakítani a probléma tüneti kezelésével.

Mr.Fish 2010.07.17. 18:29:05

Én csak azt nem értem, hogy miért zavar bárkit az, hogy én os x-et használok? Miért leszek én ettől geek, vagy fanboy, vagy akármi? Kipróbáltam, elégedett voltam vele, váltottam tíz évnyi windows használat után. Először zavart, hogy lekorlátoz. Aztán megtanultam használni ugyanúgy, ahogy anno megtanultam a windows-t is, és most már nem érzem, hogy bármiben korlátozva lennék. Te szereted a windows-t? Használd azt, engem nem zavar, téged se zavarjon, hogy én miről kommentelek.

Mr.Fish 2010.07.17. 18:32:04

@I'mYourFriend: Egy idális világban mindenkinek az a munkája, amihez a legjobban ért. Ha egy festőművész meg tud abból élni, hogy képeket fest mások megelégedésére, akkor ez egy nagyszerű dolog, nem elkurvulás. Téged ne zavarjon az, hogyha valaki pénzt kap egy munkáért, aminek az elvégzése az illető számára kellemes tevékenység. Vagy a munka csak akkor munka, ha kínkeserves?

Mr.Fish 2010.07.17. 18:33:48

És bocs, hogy OFF-olok, de azt hiszem a hozzászólások már rég nem a cikkről szólnak, hanem az egymás elleni támadásokról egy olyan értelmetlen dologban, hogy XY az almát jobban szereti, mint a narancsot.

Johnfive 2010.07.17. 18:53:54

@holex: Ilyet én is kipróbáltam: ugyanolyan géppel OSX és Win között nem tapasztaltam érzékelhető különbséget...
(El kell hogy szomorítsalak: az Adobe hülye lenne két teljesen külön fork-ot gondozni a semmiért.)

Johnfive 2010.07.17. 18:56:18

@Mr.Fish: az senkit nem zavar szerintem. Használd nyugodtan. Viszont az ostobán hülyének nézős magyarázkodás (többnyire)szokta zavarni az embereket...

mediocris 2010.07.17. 19:12:25

Ha lenne igazság a Földön akkor nem a Palm megy csődbe hanem az Apple. Apple: amikor a funkcionalitást felülírja a design és a trend.

Malachi 2010.07.17. 22:26:21

@Johnfive: csak néhány kérdés: neked van négyes iPhone-od? tapasztaltál antenna gondot? mennyiben befolyásolja az életedet az Apple ostobán hülyének nézős magyarázkodása? mennyiben befolyásolja az életedet, ha egy felhasználó meg van elégedve egy termékkel, történetesen egy bármilyen Apple cuccal? egyszóval miért érdekel téged a probléma annyira, hogy több hozzászóláson keresztül vitázz egy elégedett felhasználóval? valami bánt?

mindegy amúgy, csak mindig érdekelt miért pofáznak bele az emberek olyasmibe, amiről halvány segédfogalmuk sem lehet. csak úgy általában, szól ez minden hater-nek aki felbukkant itt korábban. mert ha van egy telefonod és eldobálja a hívásokat és tököd tele az egésszel, akkor oké, jogosan osztod a céget itten Stöki zseniálisan alattomos postja alatt. mert az kb. erről a gondról szólt, ha már úgyis ennek van szezonja. bár köze nincs az IDDQD eddigi szellemiségéhez, de mindegy. szóval ha szar az iPhone4-ed, hát sajnálom öreg, megértelek.

bármilyen egyéb esetben meg buta vagy. már nem azért, csak úgy. például, mert itt toszod el az idődet feleslegesen és csinálsz hülyét magadból a többi birkával egyetemben. most kellett ez neked? ugye, hogy nem.

Johnfive 2010.07.17. 22:40:49

@Malachi: Az ostobán hülyének nézős dolgot, speciel az Apple evanghelistákra értettem, de valóban: SJ nzilatkozatára is eléggé találó...
(Amúgy az osses iP. közül eddig az iP4 a legszimpatikusabb, de az ára meg az AppStore miatt önszántamból valószínüleg sosem fogok beruházni rá.)
"...ha egy felhasználó meg van elégedve egy termékkel, történetesen egy bármilyen Apple cuccal?"
Rosszul látod az engem nem zavar, az zavar (és igen bánt), hogy egyesek a blog hozzászólásait triviális hülyeségekkel (és engem mint a blog és a hozzászólások olvasóját ostoba módon hülyének nézve) tömik tele hozzászólásokkal kb. bármelyik blogot.
Engedd meg, hogy ez zavarhasson...
Ha ez butaság, akkor butaság, egy percig nem állítottam, hogy inteligens dolog, de olyan jól esik okosabbnak lenni másnál (tudom, mac-evangelistánál, nehezebb céplontot is választhatnék :) ), és beledörgölni a saját... hmmm, na szóval érted :)
Egy percig nem állítottam, hogy okosabb vagyok másnál, de ki kérem magamnak, hogy ilyen triviális ostobaságokkal próbáljanak meg etetni, mint egyesek...
"mert itt toszod el az idődet feleslegesen és csinálsz hülyét magadból a többi birkával egyetemben. most kellett ez neked?"
Szálmalomharc? Meb baj az önértékelést növeli :).

Nzoltan 2010.07.17. 22:41:31

A design nem mindig fumkciótól mentes. Éppen ellenkezőleg. A legszebb formatervek alakjának, anyagának mindig van értelme. Az apple termékeinek egy alumínium darabból kimart számíógépházai a legmerevebb felépítést biztosítják. Nem sok olyan merev számítógépet láttam még mint az alu macbookok. Más gyártók gépei nyitáskor mindig nyekeregnek, csavarodnak. És két év múlva nem hullanak szét.

Johnfive 2010.07.17. 22:44:40

@Malachi: "mennyiben befolyásolja az életedet az Apple ostobán hülyének nézős magyarázkodása?"
Kb. olyan, mint ha Kim Dzsong Il magzarázná a honfitársainak, hogy miért is jó éhezni és az imperialisták ellen harcolni... De mégegyszer: nekem nem SJ-vel, vagy az Apple Inc.-el van bajom, csak a (nem túl inteligens) Apple fan-okkal. :)

Nzoltan 2010.07.17. 22:44:47

@Johnfive: Szerintem meg az iTunes a legjobb cucc a kategóriájában.
Persze felhasználó vagyok, nem programozó. Soha nem akartam hekkelni a kütyüket. Mac-en laikusnak nincs jobb alternatíva. Minden az ember szájába van rágva, és minden egy klikkelés távolságra van.

edington 2010.07.18. 15:24:40

Tíz éves korom óta használok pc-t, tanultam dos-t, 3.11-es wint, egyedül mentem rá a 95-re, az xp-re. Programozgattam keveset, írtam ezt-azt, de abbamaradt. Hardcore pc userként szeretem azt, a lehetőséget, hogy megoldjam a problémákat amik nem lennének pc nélkül. Állítok a képernyőn, felhúzom az órajelet, a kezemben érzem a változtatás lehetőségét.
Nem használok Apple termékeket éppen a korlátozott lehetőségek miatt. Azért használnak sok helyen mac-et mert nem szeretnek a beállításokkal vesződni, nem igénylik a változatoságot. Nekik a design kell, meg a simplicity. Nem jobb a pc, de a lehetőségek tágabbak, több a program, játék, fejlesztés, innováció.
Majd su.(steve után) elválik a szar a májtól.Az ember egy marketingzseni, éppen ezért idegesítő, kiváncsi vagyok merre mennek, ha a többiek behozzák a design lemaradást.

skaven 2010.07.19. 11:29:49

eleg sok embernek az a legnagyobb problemaja az apple cuccokkal hogy kurva dragak :) ettol meg nem lesznek szarok, max irigykedni lehet azokra, akiknek ilyen van, akiknek meg ilyen van, azok nyomhatjak a sznob dumat.

az igazsaghoz hozza tartozik hogy vannak nagyon jo termekeik.
de.
mikor vettunk 3 cinema displayt, 6 darab ment at a kezunkon, mire lett 3 hasznalhatonk, mert ilyen szinten hibasak a panelek. ha mar megvan a jo panel, akkor tenyleg szuper a monitor, de enyhen szolva duhito, hogy ilyen szinten selejtes a nagyreszuk. ettol fuggetlenul nem hasznalnek mast.
(ja, ugy latom hogy ez itt hozza tartozik a kommentekhez: 30 eves grafikus vagyok, jo 8 eve nyomom).
6 apple billentyuzetbol 4 rohadt gyakran beragad nalunk (egy ev hasznalat utan mar boven jelentkeznek problemak). van rajta 2 usb slot, amit gyk. egyaltalan nem lehet hasznalni, mert mar egy bena egy gigas pendrivera is azt irja ki, hogy nincs eleg energia a szamara. kb. szart sem lehet beledugni. a 15k-s billentyuzetet kb. 20 forinttal tette volna dragabba, ha normalisan megtervezik, ehelyett beleraktak az apro betus leirasba egy mondatot, hogy az usb szarul mukodik. ettol fuggetlenul nem cserelnem le a billentyuzeteket, sokkal jobb rajta gepelni, mint barmi mason.
ha visszanezem az elmult 1-2 ev apple termekeit / szolgaltatasait, nem volt egy olyan dolog sem, ami nem lett volna tele hibakkal. megrepedezo boritasok, bugokkal teli oprendszer frissites, hibas antenna, stb.
aki azt hiszi hogy az oprendszer kodja miatt nincs sok virus a macre, az buta. ha elernek egy kritikus szintet a felhasznalok, akkor siman ra fogjak szanni a programozok azt a + fel orat, hogy ezen a platformon is fusson a legujabb virusuk. csak eppen erre a mac felhasznalok 95%a semmilyen szinten nem lesz felkeszulve, es az elso ilyen virushullam kurvasok sirast fog eredmenyezni.

mindent osszevetve az apple termekek nagy resze semmivel sem jobb a tobbi gyartoenal, csak esetleg jobb a design, viszont teljesen zart a platform. par cuccok viszont kurvara hasznalhato, ha kifog az ember egy mukodokepeset es meg tudja fizetni. viszont az enyhen szolva duhito, hogy ennyi penzert azon kell izgulni, hogy amit megveszel, az fog-e rendesen mukodni.

sugabubus 2010.07.27. 08:25:55

@rockjano_: az őrület első jelei közé tartozik, amikor valaki elkezd három kérdőjelet és öt felkiáltójelet használni. aztán majd jön az őrült kacagás meg a többi
:)

gareet 2010.08.04. 10:06:54

én csak ezt az iTunes szar dolgot nem értem, mit használtok ti? a szar, bugos, fagyogatós, csúnya és hulladék winampot? Lefogadom, hogy filmezéshez meg bsplayer a király nektek :D
iTunes messze a legkényelmesebb és legjobb feature-ökkel:) rendelkező Zene lejátszó bár filmre nem szeretem az tény

moli 2010.08.04. 10:08:02

@gareet: quodlibet, regebben foobar2000

gareet 2010.08.04. 10:15:39

hah kényelemben sehol sincs az itunes-hoz, bár loslesshez használom:D
süti beállítások módosítása