HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Már megint megszűnt az 576 kbyte

2010.07.03. 10:00 hancu

Szó se róla, nem mai a hír, de azért emlékezzünk meg róla, mégiscsak a legrégebbi, még élő magyar játékmagazinról van szó. Vagyis volt, két héttel ezelőttig. Konkrétan 20 éve, 1990-ben jelent meg az első szám, aztán valamikor 2000 környékén egyszer már összedőlt, aztán tavaly (-előtt?) újra beindult, és most úgy tűnik, végleg bezár, illetve online folytatja páyafutását.

A hivatalos indok "a modern idők nyomása", ami a gyakorlatban jó eséllyel annyit jelent, hogy már nem volt tolerálható a papír forma (meg a papírforma, ami szerint megy a levesbe a nyomtatott sajtó nagy része) veszteséges működése. Szerintem mondjuk önmagában azért az egy szál, irritáló és nagyképű mondatért, hogy "úgy érezzük, minden idők egyik legerősebb magyar játékújságját tudjuk letenni az asztalra", megérdemelték a bukást, aztán persze ki tudja, biztos vannak egy csomóan, akiknek hiányozni fog.

Ha már bukás: készült a történetről egy Hitler-videó is, és amiről Hitler-videó készül, az definíció szerint nem lehet jelentéktelen dolog. Nekem egy kicsit túl sok benne az öncélú, funkciótlan trágárkodás, és valószínűleg az egyes személyekre kihegyezett poénok felét sem értem (bár amikor a saját nevem felbukkant, azért csuklottam egyet, na), de azért nézzük meg: 

 

44 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr552126617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kandras 2010.07.04. 11:30:48

Nem értem, miért van bajod azzal, hogy ők úgy érzik, minden idők egyik legerősebbjei voltak.
Mindenki úgy érzi, hogy az övé a legjobb, szerintem az égvilágon semmi baj nincs benne.
Szerintem inkább valamilyen személyes sérelmed állhat a háttérben vagy én nem tudom, de hogy ebben a gondolatban semmi meghökkentő nincs, pláne nem olyan dolog, ami miatt a bukásukat kéne kívánnod az egészen biztos.
Amúgy nem vettem 576-ot nagyjából 97 óta (mást se), szóval nem őket védem, de konkrétan ebben a mondatban szerintem semmi extra nincs, ha más bajod van velük azt is leírhatod szerintem nyugodtan.

hancu 2010.07.04. 11:44:13

@Kandras: ???

Ezer éves haverom a megszűnt újság főszerkesztője, baromira nem örülök vagy kívántam a lap megszűnését. Viszont borzasztó visszásnak, nagyképűnek és ostobának tartok egy ilyen kijelentést, hogy márpedig mi vagyunk/voltunk a legjobbak.

Leadfoot 2010.07.04. 12:07:03

Nagyképű egy kicsit, nem vitás. De azért azt el kell ismerni, hogy az 576 a maga hibáival, gagyiságaival együtt fogalom volt, főleg a 90-es évek eleji időkben, mikor a konzolos és PC-s videojátékok kezdtek teret nyerni itthon.

És talán sosem vettem meg egyetlen példányt sem, de hányszor lapozgattuk a suliban a haverokkal szájtátva...

Szóval nem sajnálom, hogy megszűnik. Ez a dolgok rendje, az internet hihetetlen sebességgel gyilkolja a nyomtatott sajtót. Még az igen nagy nevű lapoknak is rettegniük kell. De mindig nosztalgiával fogok visszagondolni az 576-ra.

Kandras 2010.07.04. 12:16:52

@hancu: ezek szerint másképp értelmezzük a postot, szerinted KIJELENTIK, hogy márpedig ők a legjobbak, én pedig úgy értelmezem, hogy úgy ÉREZTÉK, hogy ők voltak a legerősebbek (gondolom tudatosan használták ezt a szót a legjobb helyett, bármire is célozzanak vele), ami szerintem egy sokkal gyengébb, szubjektívebb felütés, bőven belefér egy ilyen búcsúpostba.

BoneSayeR 2010.07.04. 12:21:43

Én szívesebben olvastam az árkatalógusukat. Számomra az 576 egy játékbolt.

G4tv.com 2010.07.04. 12:53:22

Inkább a GameSzar szűnne meg, az legalább meg is érdemli.

Garott 2010.07.04. 13:52:55

Én az 576 kbyte-ot 2000 ezzel előtt nem sokkal kezdtem venni a konzolos írások miatt, és az 576 konzol majdnem összes számát megvettem (az is hozzátartozik, hogy a többi konzolos újságot is vettem azidtőtájt). Nagyon színvonalas igazán jó konzolos újság volt. Ám az utolsó váltásnál egyértelműen PC-s újságot csináltak belőle. Teljesen megváltozott a stílus, és így már egyáltalán nem tetszett, így ezt az utolsó verziót egyáltalán nem sajnálom. Sajnos a magazin szerintem már régóta vegetált és ez várható volt.

Hispan07 2010.07.04. 16:18:11

Emlékszem, vmikor 96-ban láttam meg először, pont azt a számot, amiben Imperium Galactica (légyszi legyen nosztalgia rovatban!) és Redneck Rampage volt, háááát, odáig voltam és vissza. 97-ben már rendszeresen vettem, imádtam, rongyosra olvastam mindet. A cikkek minősége egész más volt mint a többi kortárs számítógépes újságban, volt bennük stílus, humor (!!), és kritikai elemzés - ami hatalmas előrelépés volt a korábbi már-már kézikönyv szerű leírásokhoz képest. CoVboy pedig vmi egészen zseniális Csevegő csinált, mai napig egyetlen levrov, amit rendszeresen olvastam.

De hiába volt nagyon jó az 576, főként a PC Guruval nem bírta a gazdasági versenyt - akkoriban sorban fejeltek be a honi lapok. Aztán amikor 100 oldalas lett az újság, vmi megtört (hiába no, Hancu és Stöki is akkor jelent meg ;)). A színvonal még tartotta magát, de egyre több volt a késés és izzadtságszag - sajnos várható volt, hogy szakítás lesz a vége. Pár hónap, és be is következett.

Emlékszem arra is, hogy pont kórházból, mandula műtét után jöttem ki azon a nyári napon, és első utam persze hogy az újságoshoz vezetett. Már messziről mosolygott rám a Diablo 2 felirat, én meg vissza. Belül pedig a sokkoló hír: CoVboy felmondott (kirúgták? mai napig sérelmezem, hogy nem búcsúzott el, nekem ő már-már családtag volt), vele ment TJ, VZ, Hancu, Stöki... Nekem itt lett vége az 576-nak. megszokásból még vettem pár hónapig, de az újak és a maradék cikkíró (mert ők már nem újságírók voltak) már közelében nem tudtak lenni a régi színvonalnak, az újság eljelentéktelenedett, megszűnt.

Amikor másfél éve újra indult, nosztalgiából megvettem, bele néztem, de persze én is megváltoztam, ő sem volt a régi, csak a név maradat. Én magam részéről remélem, hogy tudnak csinálni egy színvonalas online újságot ennek a patináns márkanévnek, a mai világban egyértelműen az a jövő - de egy IGN vagy Gametrailers mellé baromi nehéz lesz felnőni. Meglátjuk.

Mindenesetre isten nyugosztaljon 576, voltak nagyon szép éveink, nem feledlek soha.

Uriás 2010.07.04. 16:42:44

Én azon vagyok meglepve, hogy nem szűnt meg már régen az összes játékmagazin. Évek óta nincs semmi értelmük.

Brute 2010.07.04. 17:44:56

Véleményem szerint is a humorával és közvetlenségével tűnt ki a többi lap közül, bár én csak az 576konzolról tudok nyilatkozni azt vettem, ennek adtam egy esélyt, de ilyen Guru copy lett, amit nekem nem vett be a gyomrom. Konzolt sajnáltam,nagyon, de ez nem nagyon mozgat ,max csak azért, mert az 576 név kivonult az újság piacról.

@G4tv.com:
azt eltartja a "pécéswarez" közeg.

a kis lebowski 2010.07.04. 18:45:06

A Commodore Világot már meg sem említitek? Ott bukkant fel (számomra legalábbis) először a bizonyos Hancu from Elite Boys :) Kíváncsi lennék, még mindig akkora Vác drukker-e a post írója, mint akkor volt :)
Kis nosztalgia:
plastik.hu/2008/12/08/commodore-vilag/

Syolos 2010.07.04. 20:43:28

CoV volt a (magyar) világ legjobb számítógépes újsága, elsősorban CoVBoy-nak, az ő nagybecsű levelezés rovatának a cikkekbe való beleszurkálásainak köszönhetően.

the k0zi · http://k0zi.blogspot.com 2010.07.04. 21:07:02

Azért valljuk be, hogy az 576-nak már zöld volt a vére, annyiszor tért vissza a halálból. Vettem pár számot akkor amikor újra PC-s (is) lett, de amikor kinyitottam azt mondta braaaaains!

Ki emlékszik még a 576-os TV adásra? :)

Tarsoly 2010.07.04. 21:40:04

@teh k0zi: Én! :D Ott találkoztam életemben először a Warcraft 3-mal. És totál be voltam sz*rva, hogy megeszik az entek (valamelyik őrtoronyfajta, azt hiszem) a fákat, és hogy ez mekkora állat már. És még azóta is az. :P

HomeGnome 2010.07.04. 22:50:10

Megszűnt? Miért, újraindult? Kicsit le vagyok maradva. Mondjuk én csak a 90-es évek elején vásároltam, amikor megjelent mint a CoV konkurenciája, színes képek, csomó ismertető friss játékokról, lovag a borítón :D, Martin és Zolee, régi szép idők.. :~)

v150r · http://soundcloud.com/v150r 2010.07.05. 06:17:05

az 576 mindig is a legjobb újság volt (na jó, a CoV is). talán 2000-2001 körüli az utolsó újságom, utána már kicsit át lettek csoportosítva a kiadásaim. lehet, hogy én vagyok túlzottan addikt, de máig előszedem a régi kiadványokat (nem csak az 576 lapokat), pedig már számtalanszor olvastam őket. még most is úgy érzem, hogy az 576 volt a legjobb lap. az újabb kiadásokkal nem találkoztam semmilyen formában sem, szóval nem tudom, hogy milyen volt. azt viszont biztosra veszem, hogy azt a szintet nem érte el, mert azt nem is lehet szerintem. sajnálatos a dolog, de az a helyzet, hogy ez sajna várható volt. dzsirszofvór és egyebek nélkül nem lehet eladni egy újságot, mert a tizenéves korosztály gyakran még a nevét sem tudja leírni helyesen, ettől fogva baromira nem érdekli őket szerintem az, hogy egy cikk, teszt, vagy bármi más, milyen stílusban van megírva. osztom azt a nézetet, hogy a pcx-gamestar és a pc guru is inkább egy magyarra fordított kézikönyv volt annak idején, mintsem értékelhető teszt. ebben volt más az 576, és a szememben ettől nagy máig is.
respekt srácok!

Archenemy 2010.07.05. 09:12:50

"úgy érezzük, minden idők egyik legerősebb magyar játékújságját tudjuk letenni az asztalra"

"úgy érezzük," + "egyik legerősebb"
!=
"márpedig mi vagyunk/voltunk a legjobbak. "

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.07.05. 09:18:42

@Hispan07: Online játékhírekkel már Dunát lehet rekeszteni, de egy magyar nyelvű Gametrailers klónnak szerintem van létjogosultsága. Akik annyira azért nem értik az ángélust, hogy meg tudják nézni az (egyébként szerintem elképesztően jó) magazinműsoraikat és a rivjúkat, azoknak nagyon be fog jönni.
Különösebben nem is kerül túl sok munkába és pénzbe összedobni ezeket (legalábbis sokkal kevesebbe, mint egy papírújságot), persze a kérdés inkább az, hogy legalább nullszaldósan ki lehet-e ezt hozni Magyarországon, és nem kurvulnak-e el a kritikusok a webshop nyomására.
Részemről hajrá, én drukkolok nekik.

sertésmájkrém 2010.07.05. 09:38:16

@hancu: Ez mindig is jellemző és taszító volt az 576 ban.

Dr. Cica75 2010.07.05. 09:45:44

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: Meg kell, hogy cáfoljalak, ehhez nagyon, nagyon sok pénz kell, tapasztalatból mondom.

SBT 2010.07.05. 11:21:44

én cseppet nem sajnűlom hogy megyszűnt az 576. megvan egy régi még aszem 2002-es számuk amiben benne volt egyik favorit játékomról egy 4 oldalas teszt. az 1. oldal és a 2. oldal fele azzal volt kitöltve hogy a f@sz cikkírő nemvolt képes telepíteni a játékot! (egyébként ajáték a Serious Sam: The Secon Encounter volt) végül meg ha jól emlékszem max 80%-ot adtak meg rá és teljesen lehúzták. tudjátok mi a véleményem az 576-ról? (a konzol imádók forduljanak el) egy naggy kalap fos ami televan sok kis csicska konzol buzi cikkiróval és még a pc-s játékokat is konzol buzikkal teszteltetik. és ezé bármi ami pc-n van azt lehuzzák. nemcsoda hogy lőtek a pc-nek. me sok kölök az 576-ot olvasa és ott amit lehuznak azt nem veszi meg. van egy osztársam aki 576-ot olvas és amire nme adnnak meg 90%-ot azzal nemgof játszani, vagy még 80%-nál jócskán meggondolja hogy megveszi-e... szal... BONTSUK A PEZSGŐT!

Van 2010.07.05. 11:31:48

ömmm... a "hancu"-t amúgy hogy kell ejteni? Én is a CoV-ban találkoztam a nevével (állandóan nyerte a doboz lemezeket), és azóta foglalkoztat ez a nagy kérdés.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.07.05. 11:39:34

@Van: Gödöllő, Vác környékén van sok "Hanula" vezetéknév (én legalábbis még csak arrafelé hallottam), tehát én a fonetikusan átírt becenévre szavazok: h-a-n-c-u, és nem Hanszú, vagy Hanku, Henku, Henszu variációkra.

Rémlik még a CoV-ból egy Hanula Zsolt from Vác City aláírás is. Amúgy egyáltalán nem lepne meg, ha egy játékújságírói karrier a COV levrovjában egynéhány Megalevéllel kezdődne. Igazából hol máshol?

Bobby Newmark 2010.07.05. 11:42:05

@Garott: Eheh, "PC-s újságot csináltak belőle"?

Akkor gondolom arról fogalmad sincs, hogy miért pont 576kbyte... (Amiga 512+Commodore64)

Szerintem meg ott kurvult el az egész, amikor Martin elkezdte nyomatni a konzolos és mangás faszságait, amire rajta kívül szerintem a kutya nem volt kíváncsi az egész országban... Kb annál a pontnál hagytam abba az újság vásárlását.

upperclass 2010.07.05. 11:48:25

Én vérbeli CoV rajongó voltam, az 576-ot afféle sznob-burzsuj izének tartottam, mert nagy volt, csili-vili és drága, meg asszem C64-gyel nem is foglalkoztak nagyon. Valahogy úgy voltam vele, mint most az Apple-lel.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.07.05. 11:53:49

@Cica75: Huhh, akkor (nyilván) nem látom át az ipart. Én úgy képzeltem, hogy kritikus kezébe nyomják a cuccot, ő végigtolja egy pár nap alatt, felveszi az ingémeket, megírja a cikket, aztán összevágják, egy narrátor felmondja rá a szöveget, és tadaam!
Kell hozzá 3+1 ember (vágó, narrátor, hangmérnök + újságíró) kb. összesen 20 órányi munkája, plusz a cikk díja. Saccper kábé 250 ropi lehet. Heti 2 videó (GT-n ennyi saját anyag jelenik meg) az havi kb. btto két misi. Ennyit még egy Kukutyin Bt. is ki tud köhögni, nemhogy az 576.
Az első 6 hónapban nyilván bukó lesz, de ha működő finanszírozási modellt találnak ki rá, egy idő után lesöpörhetik a piacot.
Tisztán webshopból nem lehet megoldani (2 misi nyereség a szokásos 10% marginnal kb. havi 1.500 eladásból jön ki - napi 50 játék) szóval okosnak kell hozzá lenni, de nem lehetetlen.
Ultrakúl magyar nyelvű játéksite + saját webshop + bejáratott brand azért eléggé jó eséllyel hoz majd nyereséget. Ennél nagyobb előnnyel nem nagyon lehet indulni.

Portalgeist 2010.07.05. 13:11:16

Sziasztok!

Az újságról már nagyon sok mindent leírtatok, bizony, volt klasszikus korszaka, hanyatlás, meg többszöri újraélesztés is.

Viszont néztétek mostanában a honlapjukat? Ilyen igénytelen munkát már nagyon régen láttam. Zéró dizájn, lassú, megbízhatatlan, rossz adatokat dobál ki, hiányos az adatbázis, és még lehetne sorolni. Azért érdekes a dolog, mert a korábbi honlap fényévekkel jobb volt, simán lehetett volna bővíteni azt is új funkciókkal. Így rosszabb lett. Látszik, hogy nem éli fénykorát a cég...

Dr. Cica75 2010.07.05. 16:22:51

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: Na igen, de szamold bele a studio kiepitesi koltseget (also hangon 4-5 millio forint egyszeri kiadas), plusz az irodaberlet es a kiszolgalo szemelyzet (portas, konyvelo, stb.) beret, plusz nem art venni legalabb egy dedikalt video szervert (2 misi/darab), plusz meg a sitenak is kell futni valahol (1,5 millio forint webszerver). Mindehhez szerverterem berleti dij, szerveradminisztrator. Ha Tecson csinalod, akkor vidszervert nem kell venni, viszont akkor a beveteli lehetosegek is aranyosan csokkennek, mert sok minden nem tudsz megcsinalni Tecson, amit sajat vidszerveren igen (pl. preroll).

Szedrencs 2010.07.05. 16:44:56

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: szerintem nagyon el vagy tévedve a számokkal.

Egyébként meg mindig rossz érzés, amikor egy printmagazin lehúzza a rolót... :(

ojio 2010.07.06. 11:11:12

minden idők egyik legjelentősebb - szokásos médiabaromság:
A {valami} minden idők egyik leg{akármibb} {izéje} volt.

"minden idők egyik leg{akármibb}" - voltak olyan izék, amik akármibbek voltak, és voltak olyanok, amik nem voltak akármibbek. Szóval ezzel semmit sem mondtak.
"volt" - vagyis most már valójában egy nagy túró.

ojio 2010.07.06. 11:12:26

Lásd még: hermetikusan elzárt, legkevesebb X áldozat...

röntgenszeműlány 2010.07.06. 11:33:02

@hancu: Azt írják, EGYIK legerősebb, ami mindenképpen igaz, bármit is jelentsen az erősség. Teljesen reálisnak tartom, még úgy is, hogy a személyes listámon elég hátul vannak.

antaru:P · http://vrshangrila.blogspot.hu/ 2010.07.06. 14:50:04

@teh k0zi: "braaaainnnss!"
heheh...:D ez hatalmas...:D

Mr. Blowfish 2010.07.08. 02:05:43

Az igazat megvallva fostos szar volt az utóbbi években az 576KByte. Gyakorlatilag egy kúrva hosszú reklámújság volt, amit az 576 bolt adott ki.

A szétválás előtt volt az igazi a magazin a 90es évek végéig. Aztán amíg el nem kezdtek késni a megjelenéssel addig még vállalható volt a KByte, utána már csak szenvedett a random főszerkesztők alatt. Ellenben a Konzol nagyon jó volt a végső pillanatig, ami leginkább Martinnak volt köszönhető aki (legalábbis a lap hasábjain) valami zseniális forma.

Szóval ideje volt már a nagy "katalógusukat" mellőzni, és megmaradni a kicsinél. Nyilván nem várna el az ember egy GameInformer színvonalat, de azért pár eredeti cikk, és némi stílus nem árt egy újság jövedelmezővé tételéhez.
De annyi baj legyen, több erőforrás jut az online részre, meglátjuk abból mi lesz.

flamer 2010.07.09. 01:33:59

Én akkor akadtam ki az 576-ra, amikor - miután belevágtak a játékárusításba - nekiálltak nyomatni a dumát a szerzői jogvédelem rendkívüli fontosságáról meg a Dunába lövettek volna mindenkit, aki lemásol bármit is, a Hot Rod elején meg ott vigyorgott a Reds intro (ami még egy korábbi életszakaszukat képviselte)

noname.c64.org/csdb/release/?id=50239

kokoro 2010.07.09. 05:12:27

@flamer: hehe a comgame kft vagy mi volt a neve, ment a másolás biznisz ezerrel :-)

Nekem leginkább az 576 rajzolt borítós korszaka tetszett (amikor a COV volt a nagy konkurencia, meg a Guru) ha jól emlékszem kb. 93-ig tartott aztán áttértek az idétlenebb kinézetre és jött a konzol őrölet meg a manga mánia

Edward Nygma 2010.07.09. 07:33:10

CoV, 576kbyte, Guru...
És látom, sokan még azt is tudják, ezek a nevek honnan származnak. Hát ilyen vén trottyok járnak ide? :D

iBKV 2010.07.09. 12:18:59

CoV, 576kbyte, Pc Guru (A régi régi, nem a vogel-ös), PC-X, PC-ZED... régi szép idők. Emlékszem, mindig rohantam az újságoshoz és vettem a sok papírt....

Soha nem lesz már ugyanolyan... :)

wowerman 2010.07.12. 16:56:03

576 már akkor megszűnt amikor a Gamestarral "összeolvadtak". Aztán sokáig csak az 576 konzol ment (meg a boltok, ugye).

csinnadara 2010.09.20. 17:38:24

Hancu, te nem számítasz ebben a témában, mivel az akkori fő vetélytárs CoV-nál voltál többszörös levelező partner, kezdő firkász.
Az öregek még emlékeznek pár dologra.
süti beállítások módosítása