Ha valaki azt gondolná, hogy a játékok azért jók (szemben mondjuk a való élettel), mert bármi történik a programban, az ránk nincs hatással, az üljön le, és gondolja újra. A Lose/Lose című játékkal kapcsolatban az orosz rulett jutott eszembe előszőr, lévén ebben a shoot 'em up stílusú programban mindennek következménye van: minden egyes lelőtt alien űrhajó egy letörölt fájl a gépen (vagy ahogy a honlap fogalmaz: KILLING ALIENS IN LOSE/LOSE WILL DELETE FILES ON YOUR HARDDRIVE PERMANANTLY). A játék készítője, Zach Gage elmondta, hogy azt hitte, senki nem játszik majd a Lose/Lose-zal, ehhez képest a ranglistát vezető szuicid idiótának 4912 pontja, azaz törölt állománya van. Persze nincs kizárva, hogy a toplistán avernus néven szereplő szociopata nem a saját otthoni gépén pusztított dögvészt, hanem a sarki Wal-Martban, de a teljesítmény mindenképpen figyelemreméltó. Gage egyébként a "mégis miért készített egy ilyen játékot?" kérdésre egészen épelméjű választ adott: a program üzenete pont az, hogy mindennek van következménye, még annak is, ha a játékokban gyilkolászunk - csak azért, mert kapunk egy fegyvert, még nem muszáj használnunk is azt. A programozó (aki amúgy magát hardcore gamernek tartja, és már alig várta a Modern Warfare 2 megjelenését) akkor lenne boldog, ha a Lose/Lose hatására az emberek kicsit elgondolkoznának, ha a játék profánsága társadalmi vitákat indítana - nos, ha lesz pár multi, aki beperli a munkaidőben játszó idióták miatti adatvesztés okán, lesz alkalma vitázni, az biztos.
(Tudom, már ezren rákkantittottak a linkre, így talán későn szólok, de a Symantec nevű biztonsági cég trójaiként azonosította a játékot, bár ártalmasságát alacsonynak ítélték a szakemberek. Kérek mindenkit, hogy ne játsszon olyan helyen, ahol számottevő kárt okozhat, a játék tényleg letöröl random fájlokat.)
Utolsó kommentek