Idei utolsó nyereményjátékunk eredményhirdetése következik, ahol pontosan 1:13,8 volt a nyerési esély, hiszen 138-an jelentkeztetek a Perpetuum című magyar MMORPG egy hónapnyi ingyen játékot biztosító kódjaiért. A random.org szeszélye a következő tíz nyertest hozta ki: B. Viktor, B. Márton, S. Márton, K. Erik Ádám, P. Szabolcs, N. Dávid, H. Tamás, Sz. Dávid, L. Ádám, K. Gábor. Gratulálunk nekik, a kódokat elküldtük drótpostagalambbal. A többieknek köszönjük a részvételt, és vigasztalja őket a tudat, hogy természetesen 2011-ben is rengeteg nyereményjátékunk lesz majd.
Nekik hozott Perpetuum-kódot a Jézuska
2010.12.23. 09:00 Stöki
6 komment
Címkék: magyar mmorpg nyereményjáték eredményhirdetés perpetuum
Így készülnek a játékhősök
2010.12.22. 13:40 hancu
Az IDDQD követi a friss nemzetközi trendeket, és most a Wikileaks nyomán egy szupertitkos dokumentumot fogunk kiszivárogtatni, mégpedig azt a csillió dolláros knowhow-t, aminek alapján a világ összes videojátékának összes fő- és mellékszereplőjét, valamint főellenségét megtervezik a dizájnerek. True story!
17 komment
Címkék: játékfejlesztés viccparódia
Bomberman búcsúja
2010.12.21. 18:26 hancu
Ilyenkor már rég karácsonyi témájú viccesvideókat kéne posztolnunk, de csak azért se.
19 komment
Címkék: bomberman dorkly
Már megint újraéled a Commodore 64
2010.12.21. 08:39 Stöki
Engem meg már megint a rosszullét kerülget, mint mindig, amikor azt látom, hogy kedvenc platformomat megerőszakolják sliccből, szárazon, hátulról. Az abúzust most a Commodore USA nevű cég követi el, akiről már hallhattunk idén, Phoenix néven akarta piacra dobni ezt a borzalmat, de aztán kiderült, hogy mindenféle jogi problémák vannak a névhasználattal kapcsolatban.
Amikor az eredeti Commodore 1994-ben csődbe ment, a brand jogait széthordták mindenféle (főleg európai) cégek. Azóta egy kis darab jutott Barry Altmannak is, aki megalapította a Commodore USA-t, és évek óta rendületlenül próbálkozik a retróra fogékony pc-vásárlóknál (az Amigát is többféle formában tervezi újraéleszteni). Illetve valójában nem próbálkozik, mert kész terméket még csak képen láthattunk a cégtől, Altman egyelőre csak ideiglenes szerződéseket köthetett, az említett jogi problémák még nem rendeződtek.
Altman most éppen a C64x-szel támadta be a sajtót, ami egy, burkolatában a C64-et hűen utánzó gép, de van benne egy kétmagos Atom proci, két gigabájt memória, blu-ray meghajtó, hdmi-kimenet, meg még néhány jól hangzó parasztvakítás. Normál pc-ként működik, de van C64 emulációs módja is (arról nincs hír, hogy a blu-rayről hogyan lehet majd eredeti C64-programokat beolvasni). Egyelőre nem tudni, hogy mikor és mennyiért kerül boltokba ez a mutáns.
Én azt remélem, hogy soha. Drága jó, világháborút megjárt nagyapám mindig azt mondogatta, hogy „hagyjuk a holtakat pihenni”, és én valahogy így érzek a C64-gyel kapcsolatban is. A platform szellemét szépen megidézik az emulátorok, online közösségi oldalak és az olyan, alulról jövő kezdeményezések, mint a C64DTV vagy a Csokiban újra évek óta szervezett retrókiállítás (vagy ez a blog, ha nagyon szerénytelen akarok lenni). Nem kell, hogy ebbe beleszóljanak pénzéhes üzletemberek.
(via Wired)
95 komment
Címkék: atyaúristen c64 hullagyalázás commodore usa
Megérkezett a robotkar
2010.12.21. 07:56 Stöki
Ferenc, az eBay-nyereményjáték nyertese örömmel és az alábbi videóval értesített minket arról, hogy megjött a nyereménye, az univerzális robotkar. A robotkar jól szuperál, Ferenc már a kockacukrot is ezzel teszi a kávéjába. A videót köszönjük, nem kis meló lehetett összerakni.
5 komment
Címkék: közösség ebay robot
33 milliárd halál Halo: Reachben
2010.12.20. 18:00 Stöki
Brutális infografikát közölt a Bungie honlapján a multira kihegyezett Halo: Reachről, tele érdekes adatokkal. Nem másoljuk ide, mert hosszú és szétnyúzná a blogot, meg úgysem látszana kicsiben. Lent van egy kis részlet belőle, akit érdekel, kattintson rá a teljes verzióért. Pár adatot azért kiemelnénk: a játékosok kevesebb mint három hónap alatt több mint 1,3 milliárd online meccset játszottak, összesen 24 ezer évnyi játékórát töltöttek a Reach bolygón. Az ölések száma 33 milliárd volt - ebből 11 milliárd kis Covenant csokker grunt, de még Bansheeből is elfogyott 235 millió. Az unlockolható medálokra, páncélokra és hangokra vonatkozó statisztika is van, a legkisebb szám 1000 – ennyien vették meg az ultranehezen (értsd: rengeteg meccsel összegürizett kreditért) megszerezhető villámló páncélt.
11 komment
Címkék: multi halo infografika halo reach
És aki a Super Mario All-Starst nyerte...
2010.12.20. 13:00 Stöki
..., az nem más, mint Á. Zoltán, majdnem 150 jelentkező közül. Gratulálunk neki, a nyeremény postán jut el hozzá. A többieknek köszi a részvételt, a Nintendo Magyarországnak meg a nyereményt.
2 komment
Címkék: nintendo mario nyereményjáték eredményhirdetés
Nyerj egy hónapnyi játékot magyar MMO-val!
2010.12.20. 12:00 Stöki
Van még egy utolsó nyereményjátékunk karácsony előtt: kaptunk tíz kódot a Perpetuum nevű, magyar fejlesztésű sci-fi MMORPG egyik fejlesztőjétől, Gargajtól (aki amúgy ismert demoscene-arc). A játék nemrég indult el, de máris van egy jelölése az mmorpg.com listáján a „2010 legjobb új játéka” kategóriában. A Perpetuum hagyományos előfizetéses rendszerben működik, de az általunk kisorsolt kódokkal 30 napig ingyen lehet játszani. Érdemes megnézni a játék honlapját, érdekes jellemzői vannak a játéknak (például az idő alapú karakterfejlődés, vagyis a karakter akkor is fejlődik, ha a játékos nem jelentkezik be). Aki szeretne kódot kapni, küldjön a szokásos emailre (a munkahelyükön Lotus Notes-ra ítéltek kedvéért: iddqdblog_KUKAC_gmail_PONT_com) egy levelet december 22., azaz szerda este 8 óráig, a levél szövege legyen egy emailcím, ahova a kódot küldhetjük. A jelentkezők közül kisorsoljuk a tíz kódot, a szerencsés nyertesek még karácsony előtt megkapják.
23 komment
Címkék: magyar mmorpg nyereményjáték perpetuum
WikiLeaks-játékok készülnek
2010.12.20. 07:36 Stöki
Érdekes projektet indított el két fejlesztő, a Gnome’s Lair blog mögött álló illető és bizonyos Jonas Kyratzes: az év sztorija, a WikiLeaks-botrány ihlette játékokat fognak készíteni. Persze készült már idétlen flashjáték ebből, de Kyratzesék szándéka az, hogy komoly és elgondolkodtató indie játékokat fognak fejleszteni (amik persze ettől még lehet, hogy Flasht fognak használni).
Mindketten dolgoznak már egy-egy játékon (a Gnome’s Lair gazdája egy szöveges kalandot csinál), és további fejlesztők csatlakozását várják a WikiLeaks Stories néven futó nonprofit projekthez, aminek van már honlapja és Facebook-oldala is.
„Ha játékfejlesztő vagy, csatlakozz hozzánk és készíts játékot olyan bűnökről, amiket a kormányok megpóbálnak elhallgatni” – írja Kyratzes a blogján. „Használd a művészetedet a demokráciáért és szabadságért folyó küzdelemben. A művészet és a művészek nem valami vákuumban léteznek. Néhány ember majd azt mondja, prédikáltok, de ezt vegyétek bóknak: a prédikáció a megtalált igazság kinyilatkoztatása, a művészetnek pedig a vallásban és a revelációban is vannak gyökerei.”
Szép szavak, de ahogy látom, egyelőre nem túl hatásosak: a Facebook-oldalnak kemény 26 követője van eddig.
(via GameSetWatch)
18 komment
Címkék: indie wikileaks
És akik a Pixelhősök példányokat nyerték...
2010.12.19. 15:00 Stöki
Még egy nyereményjáték-eredményhirdetésünk van mára, délben ugyanis lejárt a Pixelhősök-játék határideje. Egy játék nevét vártuk, amit kilenc másik játék kezdőbetűjéből lehetett összeolvasni. A kilenc játékot screenshotrészletekből lehetett kitalálni, íme a screenshotok megfejtése:
A kezdőbetűkből összeolvasható játék neve pedig így Bard’s Tale volt. Utólag belátom, hogy kicsit könnyű volt ez a rejtvény (legközelebb majd megkeverem a kezdőbetűket), de legalább rekordot döntöttetek: ennyien még soha nem jelentkeztek IDDQD-s nyereményjátékra. 312 helyes megfejtés jött, ezek közül kellett hármat kisorsolnunk, így minden megfejtő elég rossz (1 százaléknál kevesebb) eséllyel indult. A tömegből a következő három olvasó nyert egy-egy Pixelhősök könyvet: F. András, Ü. Bálint és V. Csaba. Köszönjék a Vince kiadónak, Fortuna istennőnek és a random.org véletlenszám-generátorának. A nyerteseket értesítettük, a többieknek köszönjük a részvételt.
24 komment
Címkék: nyereményjáték eredményhirdetés pixelhősök
Milyen platformokra torrenteznek legtöbbet?
2010.12.19. 11:49 Stöki
A TorrentFreak nevű torrentügyi szakportál szép összesítést adott ki a napokban arról, hogy 2010 végén milyen arányban torrenteznek a netezők különféle tartalmakat. Mint a portál lenti grafikonján látható, leginkább filmeket és zenéket töltenek le, a játékok mind a torrentek száma, mind az adatforgalom alapján a sor végén kullognak (a számok minden nagyobb trackeroldal adatait tartalmazzák).
Persze az arányok nem jelzik egyértelműen az egyes kategóriák népszerűségét, illetve a torrent hatását az adott iparágra. A „video” kategóriában például benne vannak a mozifilmek, sorozatok, tévéműsorok – nyilván darabra nagyságrendekkel több készül ezekből egy évben, mint játékból, így a torrentek száma is nagyobb. Az igazi érdekesség a kategórián belüli elemzésnél található, ahol sajnos elég szűkszavú a cikk, csak a platformonkénti torrentszámokat adták meg. Ami így alakul mostanában:
Az nem meglepő, hogy a pc vezet, viszont én azon kicsit megdöbbentem, hogy a PSP a második, illetve az Xboxot magasabb helyre vártam a listában. Az Xbox kategóriába egyébként az előző generációs Xbox is beletartozik, mint ahogy a PlayStationbe a PS1, PS2 és PS3 is (és főként a PS2 hozta össze a fenti helyezést, tekintve hogy a PS3-játékokat elég körülményes warezolni). Kár, hogy részletesebb bontásban nincs meg a grafikon, de azért így is érdekes számok ezek.
15 komment
Címkék: torrent elemzés warez
Az eBay-játék eredményhirdetése
2010.12.19. 09:39 Stöki
Hát már megint megnyertetek nekünk egy eBay-nyereményjátékot. Az általatok küldött tárgyötletekből összeállított bevásárlólistánk ugyanis több szavazatot kapott a magyar eBay (született Jóljár Jolán) Facebook-oldalán, mint a Gépségszalon listája. Így egyik olvasónknak meghozza a Jézuska a tárgyat, amit kinézett: a véletlenszám-generátor ezúttal B. Ferenc olvasónknak kedvezett, nyereménye az általa választott robotkar. Gratulálunk neki, használja egészséggel ezt a remek geekajándékot! Egy nyereményt a legjobb kommentelőnek is adott az eBay, és úgy sejtem, ő is IDDQD-olvasó, legalábbis a mi listánkra szavazott. Ő egy egyterás vinyóval gazdagodott. Köszi mindenkinek a részvételt!
1 komment
Címkék: közösség ebay nyereményjáték eredményhirdetés
Itt az első pornójáték Kinectre
2010.12.18. 10:19 hancu
Extrém nagy jövőbelátó tudomány ugyan nem kellett hozzá, amikor nyáron megjósoltuk a kinectes szexjátékok eljövetelét, de azért egy ugyehogymegmondtuk címkét megszavazok a hírnek, miszerint már fut az első kinectes irányítású pornójáték demója. Pécén. Meghekkelt driverekkel. És mivel a Microsoft elzárkózik az AO (adults only, a 18+ kategória feletti besorolás) megjelölésű játékok engedélyezésétől a dobozon, a ThriXXX demüjából vagy pécés cucc lesz, vagy valami csak feltört Xboxon futó cucc. Vagy semmi se. Mindenesetre most ezt tudja az alfaverzió:
13 komment
Címkék: szex kinect ugyehogymegmondtuk
A világtörténelem legjobban eltalált könyvcíme
2010.12.17. 18:28 hancu
És a legdurvább, hogy ez nem vicc, a könyv tényleg létezik, illetve létezni fog, előrendelhető az Amazonon vagy a Book Depositoryn, 288 oldal (!!!) lesz, és jövő februárban jelenik meg. For dummies.
9 komment
Címkék: könyv omfg owned farmville
Pénteki játékcsaj - Ivy
2010.12.17. 11:44 miguel_
Még a karácsonyi hangulat előtt le szerettem volna tudni Isabelle Valentine-t, azaz Ivy-t a Soul Caliburből, mert akkora mellei vannak, hogy még a legliberálisabb olvasóink is felháborodott e-mailekben tiltakoznának amiatt, hogy feldöntötték a fát az orvul előbukkanó orbitális keblek, és összetörtek a díszek, még az a malacos is, ami már megvan '83 óta.
Ivy karakterével kapcsolatban több furcsaságot is említhetnénk, és nemsokára végig is megyünk egy páron, azonban véleményem szerint mindennél megdöbbentőbb maga az alapötlet: bár nyilvánvalónak tűnhet, hogy a japán készítők (akik mint tudjuk, nem teljesen kerekek, ha nőkről van szó) "akkor most csináljunk egy csajt, akinek akkora melle van, mint a Jupiter" felkiáltással kezdtek neki a kreatív folyamatnak, pedig nem - először a kígyókardnak nevezett fegyver koncepciója volt meg (amúgy darabokra bomló kard volt az oka annak, hogy az eredetileg tervezett Playstation helyett Dreamcastra jelent meg az első rész: a PS nem volt képes kezelni a spádé fizikáját), csak aztán jött a szereplő neme, fizikai megjelenése és előtörténete. A folyamat elején felvetődött pár olyan ötlet, ami így utólag azért jó, hogy kukába került, mert Ivy sem férfi ninjaként, sem múmiaként, sem kislányként nem lenne ennyire ütős. Az előtörténet fuldoklik a hónaljszagú klisékben, tényleg csak címszavakban: eloekeloe csalaad neveli fel STOP az apja egy kard kutataasaaba hal bele STOP az anyja meg az apja halaalaaba STOP kideruel, hogy nem is a bioloogiai szuelei voltak STOP alkímista lesz, csinaal egy sajaat kardot STOP de koezben szolgaajaavaa teszi a gonosz STOP atyaég, távirati stílusban ez még rosszabb.
38 komment
Címkék: csajok atyaúristen wtf meztelenkedés pénteki játékcsaj csodálatos technika

Utolsó kommentek