HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint 7x03: Újságírástól a játéktesztelésig

2021.04.02. 21:59 Stöki

Mindig jó, ha volt kollégát láthatunk vendégül a stúdióban (ami alatt most a Zoomot kell érteni), úgyhogy örömmel beszélgettünk Kozma Zoltánnal, akit Kozyként ismerhettek kilencvensok-kétezerkevés környékén a gémerújságok olvasói. Kozy nyakig benne volt a konzolos lapokban, aztán amikor azok leszállóágba kerültek, váltott, és szerencsét próbált a játékiparban... hogy aztán ott is sikeres karriert építsen, és mai napig keresett szakemberré váljon a QA (vagyis a tesztelés) terén.

podcast157.png

És hát nem lett rövid adás, hiszen Kozyval végigbeszéltük a játéklapos kalandjait (elég, ha csak annyit mondunk, hogy CoVboy törzshelye, a legendás Tóth kocsma mellett lakott), aztán a játéktesztelésről, illetve konkrét játékokon végzett munkáiról is szót ejtettünk. A hangminőség volt már jobb is (távoli felvételnél ez sajnos előfordul), de megszokható, és a kontent reményeink szerint feledteti az enyhe dobozhangot. Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt, >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt. És már van Discord-szerverünk is, ha ott bandáznál a többi Checkpoint-rajongóval, hosszabb cikkekért pedig irány a Retro.Land felé.

Shownotes, avagy az adásban elhangzott mindenféle:

Legközelebb pár nap múlva jövünk Checkpoint Minivel. Arra kérünk benneteket, hogy ha éppen arra jártok, értékeljetek bennünket az iTuneson, akár csillaggal, akár szövegesen (azért jó ez nekünk, mert ennek függvényében sorol feljebb minket az Apple, illetve ajánl másoknak). Egyéb visszajelzések, észrevételek is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

Korábbi Checkpoint adások a hetedik évadban:

 

Még korábbi adások:

Ebből a posztból elérhető a teljes első évad, ebből a posztból a teljes második évad, ebből a posztból a teljes harmadik évad, ebből a posztból a teljes negyedik évad, ebből a posztból pedig a teljes ötödik évad.

A vendéges (nem mini) Checkpoint adásokat itt találod, a vendég nélküli Checkpoint Miniket itt találod.

 

Vendégszerepléseink:

A poszt végén pedig következzen Patreon-támogatóink avatár- és névsora:

halloffame_20210214.png

További támogatóink:

Kiss András, kopeszku, Hollósi Dániel, Huszti András, Peter, AnnieC, Kurucz Ádám, Nagy Gyula, Lidérc, kfgyk kfgyk, Horváth Zoltán, Bojki, Szőke Attila, Zila, jurgen_habermas, RZP, ricsi, abeddon, Koppn, TheLastNinja, GLiSKARD, Ninju, Sándor Tamás, Jezernyiczky Tamás, ezven, Bajka Zalán, Szabó Zoltán, kisakos, Varga Balázs, Smiley, Coeris, SzLacc, Zelenák Zoltán, Glad, Steveboy, HuSkizo, Tresó Ottó, aboy, Sinus, bordiii, Fanyuvo, Élményborz, Edvárd, Hájas Ákos, Lottsie, Oli, Udvardy Tamás, oplenti, Palkó D. István, gyulaur, Neriana, Ergoproxy83, Milo, ArcadeMacho, Gergő, Havasi László, Ateela Wrink, Vidra, kszicsillag, Markó Gábor, Seci, NPanyo, zsovez, Alien Mindbender, Csíkos János, Tofi, Tamás, KrApN3k, periklesz, pec, Magunsz, Rauminen, Fattykány, Nagy Tamás, Tusák Károly, Krapulax, Peter, Gytb és patex 1987.

(Ha nem látod a listában a nevedet, pedig támogattál vagy ha valami változtatást szeretnél, írj nekünk! Esetleg keress rá, nincs-e megválaszolatlan leveled tőlünk. Illetve bocs, régebbi felvételek miatt pár adást csúszhat a hangsos-képes főhajtás.)

15 komment

Címkék: retro podcast újságírás checkpoint zen studios

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr6316488864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2021.04.03. 08:02:41

a bang bang racing mai napig megállja a helyét a micro machines klónok közt.

Leadfoot 2021.04.03. 08:06:25

A "Stöki macskát szkennel a Fókuszban" mutatványt azért megnéztem volna. :-D

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2021.04.05. 10:33:20

A mexikói ipari pánkzenekar az nem a Hocico volt? Ezek a félelmetes szadómazó emberek amúgy kb. olyanok, mint bárki más, meg olyan sokan nem is lehettek bőrszerkóban, max. a színpadon.

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2021.04.05. 11:50:54

A tesztelés az meg nem fejlesztés, a tesztelés az tesztelés. Programokat nyomogatni olyan hatalmas hozzáértést nem igényel, mint csinálni.

HUNspike 2021.04.05. 12:09:47

sajnálom, hogy az 576 konzol mellett más konzolos magazinok nem jutottak lélegzetvételhez, pedig a Playtime!-ban és Multiplay-ben megvolt a potenciál, és sokkal hc-bb volt mint az ilyen Picsa M Lee féle újságírók, akik a kétoldalas cikkből egyet arra használtak fel, hogy szétfikázzák az olvasókat, hogy ők már nem tudják milyen garázsban haverokkal osztott képernyőn játszani, mert manapság mindenki online multizni akar :DDD azért a káröröm a mai napig megvan bennem, hogy részben az 576 hatalmas pofája miatt elpártoltak az olvasók, aztán Balogh Zsoltikának nem tetszettek már az eladások.
A Multiplay-nek amúgy k*rva jó volt a DVD melléklete, például volt rajta Animátrix (két megnézett rész után rávettem magam, hogy megvegyem eredeti DVD-n).

Flankerr 2021.04.06. 15:50:51

@Keresztény szellemiségű luxuskurva:
"Programokat nyomogatni olyan hatalmas hozzáértést nem igényel, mint csinálni."
Ebben nagyon nagyon tévedsz.

thief 2021.04.06. 16:19:22

Furcsa hogy sokszor emlegetik az akkori minőségi cikkírást.... akkor miért mesélik sokan hogy rengeteg volt a külföldi cikk fordítás és az utolsó pillanatban kapott anyag alapján írt cikk. 576 konzol pl teli van ilyen mesékkel amik benne se voltak a játékokban csak írni kellett valamit ;)

vidra_ 2021.04.07. 14:06:16

Mint előttem már írták, a tesztelés egyáltalán nem lebecsülendő, komoly felkészültséget, szakértelmet és sok tapasztatot igénylő munka. Precízen meg kell tervezni, mit és hogyan kell tesztelni, milyen bemenet esetén milyen kimenetnek kell előállnia a kisebb részegységek és a teljes rendszer tekintetében is. Komplex rendszerek esetén ez igen nehéz feladat. Az automatikus tesztek írása pedig konkrétan programozási feladat.

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2021.04.07. 16:54:56

Én is ezt csinálom, de nem hasonlítanám össze a tevékenységem a terméket valójában létrehozó kóderekkel, akik nélkül tesztelgetni se nagyon lenne mit... Manuális teszteket pl. egy közepesen hozzáértő (értsd: tud írni-olvasni meg angolul) laikus is végig tud nyomogatni jól leírt esetek alapján, sőt némi gyakorlással még meg is tudja ezeket írni, ha van hozzá dokumentációja és rálátása a fő folyamatokra.

Concrete · http://beton.blog.hu 2021.04.07. 21:10:37

Eléggé offtopic, de már nagyon sokszor felmerült bennem:

Miért tartjátok rossz játéknak a Theocracy-t? Sok szempontból formabontó volt, tudomásom szerint az Imperium Galactica-tól induló egyedi, magyar ízekkel - pl. grand és real time strategy kombinálása, az idő múlásának állíthatósága.
Nekem nagy kedvencem, emlékszem, mikor a Windows 7 korszakban eszembe jutott és az oprendszer miatt nem tudtam elindítani, még álmodtam is róla:) (Utána virtualbox-al megoldottam, most pedig szerencsére már létezik rajongói patch.)

Akivel valaha beszéltem róla és játszott is vele, mind imádta, többen szinte betegesen rajongtak érte. Szóval nem teljesen értem a lenéző gúnyt, amivel beszélni szoktatok róla...

Hozzáteszem, nekem a Nexus: The Jupiter Incident és a Joint Task Force is a kedvenc játékaim közé tartozik. Pedig viszonylag finnyás vagyok, és sok cuccot kipróbáltam életemben - elismerem, hogy néhány arcade game-et leszámítva, szinte csak PC-n.
Biztos van bennem elfogultság a magyar mivoltukból eredően, amit azonban árnyal, hogy régóta game-kompatibilis az angoltudásom, és pl. a S.W.I.N.E., több másik hazánkban termett játék egyáltalán nem tudott lekötni. Az itt felsoroltakat viszont az IG-kal együtt mesterműnek tartom.

Ja - és ha már írok - a másik fájdalmam: Volt egy nagyobb társaság a kétezres évek elején, gimnazista koromban, akikkel naponta összejártunk, kis túlzással az általunk használt PC-n elfutó összes local multiplayer játékkal nyomtuk. Hiába nem volt szép a Mortal Kombat 4, az egész időszak viszonylatában is az egyik best of lett, a FIFA, a Worms, a Lego Racers és PSX emulátorban futó Tekkenek mellett. Szóval valamit csak tudhatott az is;)

Malch 2021.04.07. 22:27:36

Óriási köszönet az adásért. Nem csak maguk a témák voltak érdekesek (a magyar gamer-újságírás hőskora mindig is a szívem csücske volt), de Kozy is érdekesen mesélt a játékfejlesztés egy olyan szeletéről, amiről eddig csak a Blood, Sweat and Pixels-ben olvastam.

+1: Életemben összesen 2 Playtime-ot vettem meg (akkoriban még nem volt semmilyen konzolom, sőt PS2 is csak pár évvel később), de mivel egyszerűen imádtam a Final Fantasy 7-8at, beszereztem a 9-10-et címlapon hozó számokat és utóbbit (ami egyébként a Halo-s lapszám is volt) fogalmam sincs, hányszor olvastam újra. Most is, ahogy belelapoztam, előjöttek az emlékek, Grath Halo cikkében/tippjeiben rendesen voltak bekezdések, amiket előre mondtam magamban - szóval köszi még egyszer :)

.DnP. 2021.04.08. 18:35:52

Nekem is van működőképes Vectrexem Stöki, ha égető vágyat éreznél egy mindstormra :)

Flankerr 2021.04.09. 22:17:39

@Keresztény szellemiségű luxuskurva:
Ehhez képest a tesztelőink mindenféle java és egyéb nyelvekben írogatják a tesztjeiket (selIDE pl.), most épp geb-et tanulnak ezerrel.

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2021.04.09. 23:10:20

Biztos vannak ilyenek, meg olyanok is, akik nem írogatnak nyelveken, csak eszközöket nyomogatnak meg hibajegyeket küldözgetnek max.
süti beállítások módosítása