HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Checkpoint 1x13: Esportok

2015.10.25. 20:49 Stöki

Még éppen sikerült a hét legvégén teljesíteni a podcastpenzumot, és mielőtt hétfőre vált az óra, még begurítok egy Checkpointot a vasárnapba, akárcsak Kodiak egy gránátot a de_dust2 lépcsőfordulójában. Aki esetleg nem tudja, kicsoda Kodiak, és mi az a de_dust2, feltétlenül hallgassa meg ezt az adást. Aki meg tudja, az azért. Kodiak ugyanis mostani vendégünk - vagy ahogy egy időben nevezték: A Legenda.

podcast13.png

Polgári neve amúgy Török Balázs, de Kodiakként valószínűleg többen ismerik, ugyanis ő a hazai Counter-Strike-szcéna egyik legnagyobb neve, illetve részben az ő nevéhez kötődik az eddigi legnagyobb magyar esportsiker. Ebből adódik az adás témája is: a kalandjátékok. Nem ám, hanem az esport, Kodi szemével, meg kicsit a miénkkel. Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt >>illetve itt<<, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt.

Shownotes, azaz az adásban hivatkozott dolgok:

Legközelebb jövő héten Checkpoint Mini és benne a Blood, két hét múlva pedig megint vendéges adás. Jut eszembe, vendégre is tehettek javaslatot, aztán megpróbáljuk megkörnyékezni, akit lehet. Visszajelzések, észrevételek továbbra is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek a mostani adást (vagy valamelyik korábbit).

Korábbi adások:

1x01 (pilot) - A legelső videojátékok (vendég: nem volt)
1x02 - Gyűjtőszenvedély, retrózás a Csokiban (vendég: Sakman, egykori gurus, régihardver-gyűjtő)
1x03 - Chris Roberts játékai (vendég: Mazur, a Gamestar főembere)
1x04 - Filmélmény a videojátékokban (vendég: Klág Dávid filmesztéta)
1x05 - Doom, Quake, id Software (vendég: Sasa, egykori PC Guru-főszerk)
1x06 - Plus/4 játékoktól a Túlélők Földjélig (vendég: Tihor Miklós játékfejlesztő)
1x07 - Pornóba és játékba nem kell sztori? (vendég: Juhász Viktor játéksztori-dizájner)
1x08 - Játékok, amiktől megijedtünk (vendég: Brigi, horrorrajongó)
1x09 - FMV-k, mozik, renderelt cutscene-ek a játékokban (vendég: Vargatom, modellező a Digicnél)
1x10 - Magyarítások (vendég: Herbie, lokalizációs szakember)
1x11 - Nintendo (vendég: Schaffer "Plastik" Józsi aka. Angelday, Nintendo-fan)
1x12 - Játékzenék (vendégek: NecroPolo és Werdy a SIDrip Alliance zenekarból)

 

A Checkpoint Miniket pedig itt találod.

24 komment

Címkék: közösség podcast counter strike kodiak esport checkpoint CS:GO

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr758021287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a Bloom 2015.10.25. 23:09:24

@-Szűcs Gyula-: Ha az összejön, nemcsak letöltöm, de kiírom CD-re és kazettára is. :)

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2015.10.26. 09:03:08

@-Szűcs Gyula-: Meg egy Martin is fasza lenne! :) Vele mi van amúgy?

Kampec 2015.10.26. 10:15:41

CovBoy valóban ütős lenne :)

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2015.10.26. 10:39:27

DÉVÉNYI "ELEKTOR KALANDOR" TIBI BÁCSI!!!

action12 2015.10.26. 11:46:09

CoVboy tényleg jó lenne :)

at-tila 2015.10.26. 18:51:24

Az Armikrog megvan. Anno támogattam is kickstarteren.

-Többszöri csúszás után full bugosan jött ki!
-A feladványok egy része túl könnyű más része egyáltalán nem fun, mert egyáltalán nem adja magát
-A karakteren aranyosak, és a világ szépre van gyúrva
-A játék rövid
-A zene jó - már ha nem fagy ki egy bug miatt végleg -

Az egész olyan mintha egy nyolcvanas évek végig kilencvenes évek eleji rajzfilmben lennél szereplő. Vannak jó pillanatai, de igazából ezze la technikával és egy kis bugtalanítással sokkal jobb játék is lehetett volna. Mintha csak ötlethiány lett volna.

at-tila 2015.10.26. 18:52:46

@-Szűcs Gyula-: Az lenne az ultimate epicness

Sam8888 2015.10.27. 15:18:05

Khm... Az autósportok azért igencsak igénybeveszik az ember fizikumát! Menjetek el gokartozni, ha rendesen toljátok neki nem fogtok tudni kiszállni!
A másik az a motocross, ami a küzdősportok után a fizikumot legjobban igénybe vevő sportág...

cse' 2015.10.27. 16:04:10

A szivarvanyos utalas 42:40-tol elegge odaver :)

at-tila 2015.10.27. 17:01:23

Bocsi a fentebbi helyesírási hibákért :)

analoque · http://analoque.blog.hu 2015.10.28. 18:29:22

A volt Konzolos/ 576-os Martint be lehet ugrasztani vendégnek?

A_G_A 2015.11.03. 08:35:16

Még egy szavazat Covboyra :) Martinnal együtt, azaz egyszerre még viccesebb lenne.
Bár engem a rejtélyes Vári Zoli is érdekelne.

Itt az adásban pedig; Emlékszem az utolsó itthoni WCG-re. Amikor a következő évre megszűnt a Quake meg a csé, csak annyit mondtak nekünk, hogy nem voltak az itthoniak elég jók. Simán elhittem, mert láttam mit művelnek. Álldogáltak a pályán, keresgélték mi hol van stb. Tisztán olyan érzésem volt, hogy én a későbbi szánalmas kétszázikszezredeik Quakelive rankingemmel is nyugodtan ott lehettem volna.
No meg egy keményebb online FPS meccs tényleg fizikailag megterhelő, folyamatos koncentráció, melette erős reflexekkel reagálni mindenre, persze nem a kemperes punnyadásra kell gondolni. Mindezt mondom úgy, hogy valódi sportot is űzök.
Ha Kodi épp az indavideón dolgozik, megoldhatnák, hogy mobilon is menjenek a videóik, akár beágyazva is, mert youtube-bal pl. már nincs probléma.
Az, hogy ő milyen, az egyik egértesztjéből kiderül. „...az egeret meg kell emelni ha elfogy a hely...” Ó bazzeg, hát mekkora reakcióideje van ennek az embernek! Alap, hogy low sense meg crawl grip-hez kell beállítani az egeret, amit meg kell tanulni használni. Akkor nincs emelgetés.

Karvaly 2015.11.05. 13:17:21

@A_G_A: Nem hiszem, hogy CoVboy vállalná, a korábbi interjúiból az derült ki, hogy ez az egész "közösen nosztalgiázunk, és közben megmondom a frankót" dolog hidegen hagyja.
Bár persze, ha elég sört ígérnek neki...
www.youtube.com/watch?v=gQ8hS8hmLqM

A_G_A 2015.11.20. 10:51:38

@Karvaly: Nem kellene megmondania a frankót, elég ha csak beszél. Az is érthető ha kiábrándult az egészből, itt csak beszélgetnie kellene egy régi barátjával.

DS90 2015.12.06. 19:46:41

Ez nagyon jó volt! A rész végi szám mi volt?

DS90 2015.12.07. 22:00:48

@Stöki: Oh, igen, köszi >.<

Pene 2015.12.26. 16:09:49

@A_G_A: "Az, hogy ő milyen, az egyik egértesztjéből kiderül. „...az egeret meg kell emelni ha elfogy a hely...” Ó bazzeg, hát mekkora reakcióideje van ennek az embernek! Alap, hogy low sense meg crawl grip-hez kell beállítani az egeret, amit meg kell tanulni használni. Akkor nincs emelgetés."

0: claw :)
1: Egy 2009-es videóból idézel, amikor még nem volt akkora divat a szőnyeg méretű egérpad. De még ezek elterjedése óta is van bőven emelgetés, főleg az fps-ek műfajűban. Nézz meg pár profi meccset, ahol látszik az egértartó kéz mozgása is :) Ha sikerül, akkor nézz olyat, ahol CS:GO-ban awp-zik az arc. Meg fogsz lepődni :)
Szóval van emelgetés mind a mai napig :)

A_G_A 2015.12.26. 21:24:43

@Pene: Igen van, és amatőrnek tartom. High sesnse-hez pont nem méretes egérpad kell mert nagyon kevés mozgással tud a delikvens pontosan célozni, ez nem kicsit gyorsabb, az emelgetéssel szintén tizedmásodperceket veszít, ami lehet bőven a halál pillanata. emiatt mondja azt hogy már nem olyan jók a reflexei, pedig csak eleve a rossz technikához, beidegződésekhez szokott hozzá. Ez pont olyan mint amikor versenyen görgővel váltanak fegyvert, nem pedig gombokkal, amik közelre lettek beosztva. Létezik ez is, de a teljesítményt és a hatékonyságot rontja. Lehet valaki a legjobb is egy világversenyen rossz technikával, de ez inkább a többi versenyző sara. Eszembejut az a gyorskorcsolya olimpikon, aki úgy nyert, hogy előtte az összes esélyes elesett, pedig ő kb. fél körrel maradt le, kétszer is.
0: Rosszul írtam, előfordul :)

Pene 2015.12.29. 16:30:30

@A_G_A: lehet, hogy te amatőrnek tartod az emelgetést, de ettől létezik, sőt, a top játékosoknál is normális.

ilyenkor mérlegelni kell, hogy a kisebb sensitivity-vel elérhető pontosabb célzást szeretnéd-e, vagy éppen ebből beáldozol valamennyit a gyorsabb, nagy szögű fordulásért. előbbi esetben lehet, hogy néha emelned kell az egeren annak újrapozicionálása miatt.

tessék, itt egy lista a top játékosok beállításairól: docs.google.com/spreadsheets/d/1UaM765-S515ibLyPaBtMnBz7xiao0HL5f-F1zk_CSF4/edit#gid=1762004852

ha megfigyeled az f oszlopot, láthatod, hogy ha 360 fokot akar fordulni egy-egy játékos CS:GO-ban, ahhoz 40cm felett kell az egerén mozgatni. és ha ehhez hozzáveszed, hogy általában az egérpad közepén vagy ahhoz nagyon közeli helyen van általában az egered, akkor simán emelgetned kell az egered, mert a pad széléhez értél. és remélem látod a neveken, hogy ezek a legnagyobb sztárok, akik a legnagyobb jóindulat mellett sem nevezhetőek amatőrnek. persze te tarthatod őket annak, csak ekkor olyan érzésem támad, mintha a nagyit rakná el a befőtt.

A_G_A 2015.12.30. 01:22:27

@Pene: Akartam írni, hogy loop...
Leírtam ugyanis miért amatőr (nem az angol jelentésére értve).
A befőttes beszólásra sem reagálok inkább, utálom fölöslegesen fényezni magam, főleg hogy múltidőről lenne szó.
Legyen más témából egy hasonlat; Magasugrásban rengeteg világcsúcsot és olimpiát nyertek egykor hagyományos ollózással, aztán egyszer valaki háttal ugrotta át a lecet. FPS Esport még (már) nem tart ott, hogy új kezelési technikákat kezdjenek el használni. Nézz meg egy hivatásos* RTS versenyzőt hogyan játszik ordenárénagy pályákon. Az ujját nem látod a mozgástól, viszont alig mozgatja az egeret. Ott már rég használják a high sense technikát.

* Magyar nyelvben a profi szót olyan emberre értjük, aki valamihez nagyon magas szinten ért, de nem hivatásszerűen foglalkozik vele. Mint az olasz dilettanti, ami pont az ellentettje a magyar hasonhangzású szónak, azaz műértő. Az angol professional szó jelentése, hivatásos. Sajnos már itthon is sokszor összemossák a magyar professzionális szóval. Igen, ugyanonnan jön, viszont közel hasonlóan félrehonosodott szó mint a szia, a flex, a winchester, a stíl, az olfa vagy a pendrive. .

A lényeg, ha valakik nincsenek a ranking listákon, nem nyernek versenyeket mert mondjuk nem érdekli őket, ugyanúgy lehetnek kiemelkedően jók valamiben. Nézz rá egy utcazenészre.
Ha kb. havonta nézel be egy sokmilliós felhasználóbázissal rendelkező online akármibe, és még így is kb. kétszázezredik vagy, akkor sem szerepelsz a világ legjobb 10 versenyzőinek felsorolásában.
Na jó, túltoltam a témát.
Ja, meg persze igazad is van, légy vele boldog...

Pene 2015.12.30. 13:11:33

@A_G_A: Abban igazad van, hogy az fps esport még nem tart ott, mint az rts esport. Komoly előnyt hozott össze utóbbi Dél-Korea révén. Viszont én nem hasonlítanám össze a kettőt, mivel teljesen más a két játékcsoport, és nem biztos, hogy azokon a tereken van lemaradva, amiről itt épp vitatkozunk (gyk. periféria használat), inkább szervezeti téren és társadalmi beágyazottságban, valamint az általam csak esport kultúraként aposztrofált témakörben.

Amit megtehetsz egy SC2-ben, azt nem játszhatod el CS:GO-ban. Előbbinél az egységek csoportosítása, az építés, a unit mozgás állapotváltásai, a mapon történő váltások stb. egytől egyig megoldhatóak billentyűzettel és egérrel is, mivel azt a játék built-in tartalmazza, így egyértelmű, hogy a technikailag gyorsabb, billentyűzetes irányítási technika lett a győztes. Viszont ugyanez közel sincs meg egy fps-ben. Célozni nem fogsz tudni billentyűzettel, ami ott a legfontosabb része a játéknak. Ezért teljesen más technikákat is követel meg.

High sense beállítást direkt nem használnak a profik fps-eknél (tisztelet az egy-két kivételnek), mivel egy hosszabb távon leképezett egérmozgással pontosabban lehet célozni. Igazad van, hogy magasabb sens-zel úgymond gyorsabban odaérne a delikvens egere és ezáltal a célkereszt is a megfelelő helyre (bár itt nem tudom, hogy éppen ms-ekben mérve mekkora időtartamról is beszélhetünk), viszont ez olyannyira finom mozgásokat igényelne, amihez már nem elég tökéletes szerv az emberi csukló (nem véletlen az sem, hogy annyi koreai profi panaszkodik csuklóproblémákra, vagy épp hagyja abba a karrierjét, mert már szétmentek az ottani ízületei). Vagyis saját akadályába ütközik a játékos, amit az alkar bevonásával tud orvosolni.

Ezen felül, ha már sportos példát hozol fel, akkor beleesel a saját csapdádba. Az rts egérhasználat ugyanúgy lehet amatőr a jelenlegi szinten, mivel azt is meghaladhatja a jövőben valami új technika.

Ha igazad van, akkor éveken belül el fog terjedni a high sens technika a profi fps játékosok körében is, és kb. csuklóból fognak játszani, az alkart nem is mozgatva. Viszont én közelről figyelve az fps közösséget közel sem azt a trendet látom kibontakozni, ami az rts-eknél elterjedt.
süti beállítások módosítása