HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

  • Lóval ne: @Zolexx: A kidolgozottság a Microprose, Papyrus vagy más fejlesztők versenyjátékaihoz képest valób... (2024.03.29. 11:03) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • manson karcsi: @Zolexx: a stunts nagyon előremuató volt. 1990-ben arcade-ben olyanok jöttek ki, mint a moonwalker... (2024.03.28. 18:33) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • kemi242: Ennek a játéknak nekem a zenéje maradt meg. Emlékszem, osztálytársam hívott át, hogy hallgassam me... (2024.03.28. 09:42) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • Zolexx: Hát akkoriban az ilyen jellegű játékok csak a játéktermekben voltak csodák, esetleg valami gyorsab... (2024.03.28. 07:28) Checkpoint Mini #235: Stunts
  • molnibalage: @Karvaly: Köszönöm. Meg még jó darabig a sorozat, de lehet, hogy lesz egy hosszabb szünet, mert re... (2024.03.27. 13:30) Checkpoint 5x20: Harci repülőszimulátorok
  • Utolsó 20

Checkpoint 1x07: Pornóba és játékba tényleg nem kell sztori?

2015.06.10. 14:49 Stöki

Podcastünkkel fantasztikus pontossággal tartjuk a kétheti adást, de profizmusunk nagyjából ki is merül ennyiben - legalábbis a mostani részben van pár elég amatőr hanghiba. Vagy egy mikrofon gerjedt, vagy valamelyikünk piszkálgatta az egyiket, de pár helyen van némi háttérzúgás, elnézést ezért. Amúgy jó hosszú lett ez az adás is, 70 perc plusz zene, reméljük, tartalmasnak találjátok.

podcast07.png

Mostani vendégünk a Van Helsing-játékok történettervezője-írója, Juhász Viktor volt, aki sok érdekes kulisszatitkot osztott meg velünk arról, hogyan alakulhat egy videojáték sztorija, és milyen akadályok lehetnek közben. Persze közben szó esett rengeteg régi játékról, amiknek valamiért emlékezetes volt a történetük, és sok példát hoztunk arra, hogy John Carmack híres idézete ("Egy videojátékba annyira kell történet, mint egy pornófilmbe") miért nem állja meg egészen a helyét. Embed lent, letöltőlink a nyilacska alatt, RSS feed itt, iTunes-oldal itt, Soundcloud-oldal itt.

Shownotes, azaz az adásban hivatkozott dolgok:

Legközelebb két hét múlva lesz új adás, egy hét múlva pedig lesz egy kisebb meglepetésünk. Visszajelzések, észrevételek továbbra is jöhetnek bátran, és azért is hálásak vagyunk, ha share-elitek az adást (vagy valamelyik korábbit).

Korábbi adások:

1x01 (pilot) - A legelső videojátékok (vendég: nem volt)
1x02 - Gyűjtőszenvedély, retrózás a Csokiban (vendég: Sakman, egykori gurus, régihardver-gyűjtő)
1x03 - Chris Roberts játékai (vendég: Mazur, a Gamestar főembere)
1x04 - Filmélmény a videojátékokban (vendég: Klág Dávid filmesztéta)
1x05 - Doom, Quake, id Software (vendég: Sasa, egykori PC Guru-főszerk)
1x06 - Plus/4 játékoktól a Túlélők Földjélig (vendég: Tihor Miklós játékfejlesztő)

27 komment

Címkék: retro közösség podcast checkpoint

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr427530702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yarner · http://androlib.blog.hu 2015.06.10. 16:15:40

Már csak Viktor miatt is hurrá!
Carmack nyilván el volt tévedve, bár hozzá kell tennem, hogy én pornóban is szeretem, ha van történet, szóval lehet, hogy csak félreértettük az öreget.

Bobby Newmark 2015.06.10. 16:58:32

@Yarner: Abból a szempontból igaza van, hogy ha _tökéletes_ a játékmechanika, akkor elég a pornófilmes mélységű sztori. Mint mondjuk a Doomnál és a Quakenél.

De tartotta is magát hozzá:
Doom, Quake - minimális sztori az epizódok közti szöveges képernyőkön elmesélve, ticsung viszi a hátán az egészet, és azon nem is lehet mit javítani
Quake 2 - valahogy kicsit bénábbnak érződő fegyverek és mozgás, van is neki singleplayer sztorija, alküldetései, stb
Quake 3 - nincs is sztori, de úgy egyáltalán, de megint tökéletes zúzda
Doom 3 - van sztori, a gyilok a klausztrofób szűkfolyosós engine miatt szerintem elég fostaliga
Quake 4 - nekem kimaradt, de mintha nem is id software lenne, hanem talán Gearbox vagy Raven..? (ja, megnéztem, Raven) Tehát nem számít.
Quake Wars - multi only tehát sztori megint überminimál, fasza kis Battlefield koppintás, jól összerakott mechanikákkal
Innentől nem követtem, azt hallom, hogy a Rage a szar sztori miatt hasalt el? Akkor ezek szerint a játék nem volt elég fasza, hogy elvigye a hátán a szar sztorit. :)

Szal valahogy így, szerintem...

Before · http://azbeszt.blog.hu 2015.06.10. 17:07:38

@Yarner: pornóba tényleg felesleges, már csak a színészi kvalitások miatt is, de játékba egyenesen kötelező!!

Savior 2015.06.10. 20:47:08

@Bobby Newmark: Hát igen, ezért van, hogy alig bírtam ezeket végigjátszani. Azért az értelmetlen hentelés / logikázás / ugrálás sem sokkal izgalmasabb, mint a reszelés.

Ráadásul ugye a pornó az átlagfogyaszó szempontjából véget ér az első (második?) jelenet végénél (közepénél?), játékban meg nem árt kicsit tovább fenntartani a figyelmet...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.06.10. 22:46:59

Ezt a kurzust ismeritek? Játékok történetvezetése szempontjából érdekes.

Online Games: Literature, New Media, and Narrative
www.coursera.org/course/onlinegames

kalbász 2015.06.11. 09:24:10

Bőcsészek és teri precsit.

kalbász 2015.06.11. 09:25:10

@Yarner: Pontosan. Azért mert jókor volt jó helyen és persze tehetséges is volt _akkor_, nem jelenti azt, hogy mindenben szentírás amit gondol.

kalbász 2015.06.11. 11:06:17

@A_Nacik_Áldozata: A kezdetektől látszik, hogy a konzolok milyen károsak. Kényelmesek és károsak.

Donjon 2015.06.11. 11:20:59

A Golden axe esetén melyik főboss utáni titkos pályára gondoltok?
Mert ugye a játéktermi verzióban végetért a királyi pár megmentésekor a sztori, de a pc-s verzióban még bemehettél a dungeonba és ott várt az igazi boss.
Ha ezek után is volt még pálya, akkor asszem elő kell vennem újra GA-t. :)
Amúgy játszottam több verzióval és résszel is mame-n és volt egy GA2 ami nagyon tetszett, sokkal hosszabb volt, mint az eredeti és kentaurral is pofozhattad az ellent. Valamint voltak benne elágazások.

_Cactus_ · http://gergo.erdi.hu/ 2015.06.11. 13:41:07

A Chip's Challenge szerintem nem Lynx-en lett nagy, hanem benne volt a negyedik Microsoft Entertainment Pack-ben és amiatt ismeri szerintem mindenki. Egyébként én úgy emlékszem, hogy anno hatalmas móka volt.

Komojtalan 2015.06.11. 15:18:19

@_Cactus_: Nem emlékszem, de szerintem én C64 -en vittem végig vagy 20-30 pályát, nekem eléggé tetszett, nem tudom miért hagytam abba.

Bobby Newmark 2015.06.11. 19:36:37

@Savior: Oké, nem szereted a stílust, van ilyen. Ebben az esetben az a kérdés, hogy hány gyenge klónt játszottál végig _ezeken_kívül_? Na ugye.
Akkor azért buta gyaszatFPSnek csak ezek a legjobbak...

Savior 2015.06.11. 21:38:23

@Bobby Newmark: Bocsánat, de nem sikerült teljesen dekódolnom az üzenetet. Mi az a "gyaszatFPS"? Ha nem szeretném a stílust, pláne miért játszanék gyenge klónokkal? Stb.

Mindenesetre az FPS-sel semmi bajom, játszogattam azért mindkettővel multiban. De ahhoz, hogy az SP lekössön, nekem kell a történet.

Ravenor 2015.06.12. 08:26:07

Egész jó retro cucc, nem mondom hogy nincsenek hiányosságok, de jó.

Ravenor 2015.06.12. 08:51:02

@Savior: Szerintem a tipikus, AAA címes, semmi munkát nem belefektető fps-eket érti alatta. Tehát cod, bf.

Ravenor 2015.06.15. 10:21:55

Nem lehet interaktív rejtvényt feltenni?Nem baj, de jobb lett volna, ha hagytok kibontakozni.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.06.15. 10:31:33

@Ravenor: Én csak három, tejesen offtopic betűt láttam, sorry.

Ravenor 2015.06.15. 10:42:05

@Stöki: Az is volt, jól láttad. Csak közben nekem is meló akadt, és megakadt a projekt. De nem sértődök be, ha azt mondod, ilyen hülyeségekkel ne rongáljam a fórum részt.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.06.15. 10:50:17

@Ravenor: Hát, ha nem sértődsz meg, akkor azt mondom. :)

DrBala 2015.06.15. 14:26:42

@Stöki: Mikor lesz Heti Retro? Valami jó kis cikket már rég olvastam. Nem is emlékszem, hogy mit szavazott meg a banda legutoljára.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.06.15. 14:28:08

@DrBala: Half-Life. Sajnos nagyon kevés időm van már hosszú cikkekre, de igyekszem. Egy tüneti kezelés mindenesetre a héten debütál a hetiretroínségre.

Ravenor 2015.06.15. 16:59:38

@Stöki: jó, akkor ha lesz tüneti kezelés, akkor te is kapsz pár nap haladékot, de ha azután se kapunk féléletet, meg utána a rendszeres kulisszatitkokat a retro rovatként tálalva, akkor elvisz a népharag :D

kicsicsuvi 2015.06.17. 00:53:19

@Stöki: Fú basszus, kultúrálatlan vagyok, nekem az mindeddig kimaradt. Pont a napokban jutott eszembe hogy be kéne végre pótolni az elmaradásaimat, ez mégiscsak könnyebbnek tűnt mint a bűn és bűnhődés, szóval itt figyel a gépemen. Így viszont már megvárom a cikket mielőtt nekiállnék, kérlek ne várass túl sokáig :)

VikMorroHun 2015.06.26. 19:26:41

Megjegyzem, számomra ludonarratív disszonancia terén sokkal zavaróbb az, amikor pl. az Uncharted 2 végén az egyik társunk összeégett arccal haldoklik, a főszereplőnek lehetősége van meggyógyítani (a sztori alapján is, ráadásul az utolsó főellen harc előtti átvezetőben még be is mutatják, hogy "na, itt van a gyógyító gyanta, még a régi hegeket is eltünteti, csak el kellene vinned neki"), ehelyett mindent felrobbant, majd a végén kiderül, hogy tulajdonképpen semmi baja sincs a csajnak (ugyan már, hiszen csak egy gyújtógránát robbant az arcába, fél óra alatt simán felépül).

Vagy a Batman: Arkham City vége, ahol Jokert kivisszük a rendőrautóhoz, de nem lehet helyette inkább elvinni Taliát a Lázár-gödörbe újraélesztésre. Mi akadálya lett volna? Semmi. (Hogy visszakanyarodjak az eredeti gondolatmenethez) - ennél sokkal kevésbé zavaró az, amikor pl. a Jade Empire történetében sietnünk kellene, de leállunk minden kisebb-nagyobb városban teljesíteni a 20 fő és 40 mellékküldetést, mire eljutunk a célig, hogy megmenthessük a mesterünket...

VikMorroHun 2015.06.26. 19:46:40

Jó az, ha többféle befejezése van egy játéknak, és ezek a játékos döntésein múlnak. Ugyan nem játszottam végig az elejétől többször, de azért több befejezést is megnéztem a Heavy Rainből, nem sokkal a végétől próbálgatva őket. Mondjuk ami szerintem a legjobb volt, az az első lett, ami egy "kicsit" szomorkásra sikerült. A Last of Us ugyan tényleg csak egy befejezéssel rendelkezik (bírom, amikor játékújságírók sajnálkozva közlik, hogy nem lehet folytatást készíteni a történetből - pont ez a befejezés az, amiből nagyon komoly konfliktus forrás lesz a folytatásban, ha lesz (csodálkoznék rajta, ha a Sony nem rendelte volna meg egy ilyen sikeres játék folytatását).

Ugyanakkor ez a befejezés teljesen értelmetlenné teszi a főhősök utazása során átélt szenvedéseket, mindazt, amiért küzdöttek. Arról nem beszélve, hogy a civilizáció összeomlása után 20 évvel már igencsak fogytán vannak a készletek, lőszerek, egyebek. Ha nem sikerül talpra állni (márpedig Joel alaposan el...ta a dolgokat), és elfogynak a maradék készletek, akkor hogyan fognak túlélni?
süti beállítások módosítása