Érdi Gergő a nap hőse. A Szingapúrban élő, 35 éves banki programozó sok vesződséggel járó, de annál szebb átmeneti hobbit választott magának: elhatározta, hogy visszafejti az Időrégész kódját, és ha már ott jár, meg is csinálja a pécés átlagjóska számára fogyasztható formában. (Aki esetleg nem tudná, hogy mi fán terem az Időrégész, illetve Rátkai István többi C64-es szöveges kalandjátéka, az sürgősen olvassa el korábbi posztunkat).
Gergő elképesztő munkával, Vice emulátorból dumpolgatva göngyölítette fel a játék kódját, aztán Inform 6 programnyelven újra létrehozta a klasszikust. Közben pár kisebb bugot (vagy inkább szövegértelmezési finomságot) is javított, de amúgy nem nyúlt sem a szöveghez, sem a grafikához.
Május 23-án készült el egy kezdetleges verzióval, akkor óriási büszkeségünkre az IDDQD Facebook-csoportjában osztotta meg ezt, majd június elsején itt történt a zárt bétateszt is. Mostanra csiszolta készre a játékot, a projektről hosszú posztot írt a blogjában, és a játék linkjeit is itt találjátok. Glulx alatt (letöltöd, felteszed, elindítod benne a játékot - nem bonyolultabb egy emulátornál) megy zene is, grafika is, a webes verzióban zene nincs, de elég jól el lehet vele így is szórakozni (különben is, annak idején a kazettás törésben még grafika sem volt). Lásd lent (a grafika nem pont ott van, kicsit összébb rántottam a screenshotot).
Gergőnek óriási riszpekt, a facebookos olvasóknak köszönet a projektben nyújtott segítségért, Gergőnek pedig óriási riszpekt (kettő is jár neki, legalább). Kíváncsi vagyok amúgy, Rátkai mester mit szól ehhez, szóval aki ismeri őt, esetleg hívja fel a figyelmét a posztra (amúgy is meg akarjúk hívni Checkpoint-vendégnek).
És akkor DOB PÉNTEKI MUNKA, JÁTSZIK IDŐRÉGÉSZ REMAKE. (Ha valakinek végigjátszás kell, itt találja.)
Utolsó kommentek