HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Szalad az idő, mint a japán szupervasút: Leeroy Jenkins 10 éves

2015.05.12. 18:00 Stöki

Hihetetlen, hogy már tíz éve született a világ talán leghíresebb videojátékos mémje. Igen, Leeroy Jenkinsről van szó, akinek ámokfutása 2005. március 10-én került fel egy World of Warcraft-fórumra. Történt, hogy egy csapatnyi játékos éppen nagy stratégiai tanácskozást tartott arról, hogyan kellene lezúzni a szomszédos teremben levő sárkánylényeket, amikor egyikük karakterének nevét csatakiáltásként használva - Leeerooooy Jenkiiiiins!!! - berohant a terembe hentelni. A többiek szaladtak utána, de csúfos véget ért az egész. Valahogy így:

Az eset szinte azonnal mémmé, majd legendává vált wowos körökben, aztán később azon kívül is, annak ellenére, hogy sok jel utalt arra, hogy az egész videó megrendezett volt, és ezt igazából Leeroy gazdája, Ben Schulz sem tagadta. Akárhogy is, Leeroyt megörökítette több játék és médium is (hogy mást ne mondjak, a WoW-ban is van egy kapcsolódó achievement, amit a videóban látható sárkányok gyors lezúzásával lehet megkapni), a csatakiáltás azóta is vissza-visszaköszön a legváratlanabb helyekről. És ennek már tíz éve.

23 komment

Címkék: mém wow leeroy jenkins

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr647454102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RegularZombie 2015.05.12. 20:07:15

Nem, az nem lehet, az azt jelentené, hogy a Warcraft 2 meg 20 éves. bahh

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2015.05.12. 21:11:44

és szalacsi? gátvéder? hanyasvagytedisznó?
magyar netre magyar mémet!

Komojtalan 2015.05.12. 22:34:40

Most már simán egyedül is meg lehet csinálni. Visszanézve különben semmit nem változott a WoW, hiába a sok kiegészítő. Alapban volt 1M HP a bossnak és volt 1k DPS, most van 50M és 50k DPS. Hyjal tulajdonképp már AQ 20 -ban is megvolt, stb ... Persze kell az újdonság, mert ki játszana már az alap WoW -wal? Az Anarchy onlinet nem fejlesztették, gyakorlatilag 2005 -ös szinten van (illetve 2001 -es, akkor jelent meg), nem is játszik vele csak pár ezer ember (max.), pedig 2005 -ben amikor ingyenessé tették az alapjátékot szinte moccanni nem lehetett Old Athenban, vagy Romeben. Kijött 2 fontos kiegészítő a Shadowlands (2003) és az Alien invasion (2004), utána 2 kevésbé fontos, csak a játékot könnyítették velük, de 2009 óta semmi, csak ígéretek.

Bambula 2015.05.13. 08:04:47

@Komojtalan: Az AO jelenlegi állapotát én is sajnálom, pedig a játék világa és hangulata nagyon jó, de ahogy írod is, sok éve nincs semmi változás benne, kiürült, annak pedig semmi értelme hogy egy massive online player game-ben az ember egyedül játszogasson.

BecezettNadragHater 2015.05.13. 09:18:50

@Komojtalan: Mért, te munkát vártál a blizztől, lehúzás helyett? Naiv, naiv, az összes mmo arról szól, hogyan tudjuk sok lopással és minimál munkával minél több embert átverni. Kb olyan ez mint a játékos újságírás.....

Komojtalan 2015.05.13. 09:29:29

@BecezettNadragHater: Ezt azért így nem állítanám a WoW -ról, de sok más játékról igen. Aki az eredetitől játszott annak vissza-visszaköszönnek ismerős elemek, de mi újat lehet kitalálni? Nem a tűzből kell kiállni, hanem a savból, ha abból sem akkor meg viharfelhő alól. Viszont a havi díjat óriási lehúzásnak tartom én is, évi 40-50k -t nem ér egyetlen játék sem, 10 év alatt valaki eljátszott már egy autót, rosszabb mint a félkarú rabló :-).

Drout 2015.05.13. 11:01:56

Nem olvastam, hogy megrendezett lett volna, de bármi lehet. Attól függ mit tekintünk annak... akkoriban menő volt még felvenni a raideket, de abszolút nem tudhatták, hogy sikeres lesz.

Drout 2015.05.13. 11:04:19

43,5 millió nézettség a lowres videón... nem semmi

Bobby Newmark 2015.05.13. 12:49:26

@Komojtalan: Eh, az az Anarchy Online nem sokat erőlködött, hogy megfogja az új pléjereket. Valami elbaszottmód unalmas volt az első 10 szint, dettó full ugyanolyan instákkal. Nagyon hamar elég lett belőle. Lehet, hogy később jobb, de nem jutottam odáig, hogy jó legyen.

Tulazon 2015.05.14. 22:29:14

a Psych egyik részében a bűnözőt hívták így:
www.youtube.com/watch?v=e2NjHagrVCs

Komojtalan 2015.05.15. 11:30:53

@Bobby Newmark: Erre csak azt tudom mondani van sokkal rosszabb is, ráadásul nem is kevés. Ha jól tudom ez volt a második MMORPG, WoW még csak tervben sem volt, nem volt miből kiindulni. Pont az első sziget a változatos, vannak küldetések, ha kijutsz a szigetről utána lesz sablonos. Megszakítja ezt 3 statikus insta (már ahova járnak is), de gyakorlatilag team missionból lehetett fejlődni (meg most már daily quest), meg pár 10 szint borgozás (kinti ellenség). Ami elvitte a játékot az a rengeteg variáció, twinkelés, meg a sci-fi környezet. 200 szint, implantok (300 szint), ruhák, buffok, stb ... Van aki arra van rágerjedve, hogy 6. szinten felvette a GA1 fixer (egy faj) ruhát, miközben normális twinkkel 20. szint körül tudja felvenni, míg twink nélkül kb. 30. szinten, mert nem szint függő (WoW), hanem tulajdonság függő: Agility, stamina, stb ... A felvétel és a buffok lejárta után a ruha 25% -on üzemelt, mert akkor még annyira kevés saját pont lehetett, a többi buff, implant, stb ... A tulajdonságokat sem a játék osztja el, hanem szintlépésenként kapsz 5-15 pontot, azt csinálsz vele amit akarsz. A WOW -ban van egy X szett, amit mindenki el szeretne érni, semmi változatosság. Aztán az AI kiegészítővel bejöttek a AI páncélok, de azok sem kész lootok, hanem tárgyakból lehet előállítani több fajta skillel. Szintén nem WoW, hogy tailoring 525 -el tudsz csinálni X itemeket, hanem 12 féle szakma van: chemistry, weaopon smithing, stb ... és ezek kombinációjával tudsz 1-1 lépést elvégezni. De ha erre teszel, akkor nem jut a 6 féle varázs tulajdonságra, meg a fő abilitykra, stb ... Iszonyú bonyolult játék volt és épp ezért teljesen változatos karakterek voltak, de erre ma már nem is biztos hogy lenne igény. A SL kiegészítő ezt a vonalat vitte tovább, az AI már egyfajta uniformizálás (alien páncélok), a LE, meg a Xan meg egyértelműen a játék könnyítése volt, szinte semmi újdonság. Aki SL -el és AI -val be tudott rakni egy 300 -as symbiantot (implant SL turbózása), az óriási király volt, Xannal már csak 1-2 hely a kérdéses, annyival több tulajdonságpont lett.

Ha valaki belenéz, akkor azt látja hogy mekkora szar, nem történik benne semmi, monoton az egész, mint én a Metin 2 -ben, vagy sok MMORPG -ben. De 1-2 hónap után rájön mennyi lehetőség van, nem is tudja kihasználni mindet, mert nem is ez volt a cél. Kell 3-4 karakter hogy megismerje a játék egészét és még az sem elég, mert pl. Hezakot (alapjáték tulajdonképpeni fő bossa), még egy full 220/30/70 -es karakterrel sem könnyű legyőzni, nem hogy egy froob 200 -as teammel/raiddel, AI páncélok és Xan fegyverek nélkül, Hollow island (alapjáték másik vége) meg egyenesen legyőzhetetlen 2-3 220/30/70 -es ember nélkül.

Persze ehhez társaság kell, mert annyi finomság van a játékban, amit egyedül több év kiismerni, ugyanez a bajom az EVE onlinével, annyira bonyolult, hogy elindulni sem tudtam, mert nem játszik senki vele az ismeretségi körömben.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.05.18. 08:18:43

kérem vissza a régi iddqd blogot :(

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.05.18. 08:39:21

@enpera: Na most ezzel a poszttal meg mi volt a baj?

BecezettNadragHater 2015.05.18. 08:42:57

@Stöki: Biztos nem én vagyok más névvel......

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.05.18. 10:40:07

@Stöki: csak a "régenmindenjobbvót" jött rám :D

Szóval retro hardvert , játékokat akarok, meg ilyesmiket.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.05.18. 10:48:02

@enpera: Ez egy retro hír. :)

Heti retróra sajnos nagyon nincs időm, amióta család van, ezzel nem tudok mit kezdeni, valszeg nem nagyon fog változni a szitu. Alkalomszerűen azért összedobok egyet-egyet, és Adsr kolléga is retro hardvert, de mostanában neki sincs ideje. (Amúgy a retroűrt hivatott részben betölteni a podcast, bár tudom, hogy az más műfaj, de időben nekem jobban jön ki.)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.05.18. 10:54:07

Vendégszerzők esetleg nem jelentkeznek? játékretroban pl... a tehernapló is csak vegetál

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2015.05.18. 10:57:51

@enpera: Hát volt itt egy lelkes vendégszerző, csak pár kommentelő elüldözte :(

BecezettNadragHater 2015.05.18. 13:26:15

És mért? Mert biztos nem ok nélkül..... de a kollegának igaza van abban, hogy visszatérhetne a retro rovat....nekünk az jön ki jobban időben :)

FZ6R 2015.05.19. 20:27:07

Erről a videóról jutott eszembe a kor másik nagy videója, az Onyxia Wipe Animation. Ezen is lehet még most is röhögni egy jót:
www.youtube.com/watch?v=HtvIYRrgZ04
süti beállítások módosítása