HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Soha nem látott képek a Doom I-II-ből

2014.12.11. 14:33 Stöki

Tegnap volt 21 éves a Doom. Nagy megemlékezést nem tartottam, mert már rengetegszer írtunk a játékról - nyilván több cikket a húszéves évfordulóra is -, de 21 Amerikában nevezetes szám, ugye a törvény szerint innentől kezdve szabad alkoholt inni. Ebből az alkalomból maga John Romero, a Doom I és II egyik fejlesztője tett ki a Twitter-falára pár tucat, korábban soha nem látott képet a játék fejlesztéséről. Szkenek, fel nem használt textúrák, screenshotok, fotók, csodálatos gyűjtemény, amiből pár jobb képet szemlézek most.

Ez például egy sosem használt faltextúra:

wall29_1.jpg

Az archvile egy támadási fázisa egyenesen a videószkennerből. Az ellenfelek figuráit lemodellezték, majd több pózban beszkennelték, és az így kapott képeket (mint pl. a lentit) átrajzolgatták.

archvile-atak5.jpg

A pókdémon és a mancubus modellje vár a szkennelésre.

b4kep6cciaepg8y.jpg

A hell baron gyurmamodellje. Látszik, hogy a gyurmát egy modellbábura dolgozták rá.

baronofhell.jpg

A BFG egy korai verziója. Egy csomó plazmabogyót lőtt volna ki, de ez eléggé lelassította a képet, ezért született meg az ismert egylövedékes változat, amihez aztán a BFG-t magát is átrajzolták.

bfg2_1.png

A Doom II borítója, ami sosem volt. Julie Bell fantasy festő műve, de Romeróék szerint a cyber demont nem kapta el igazán, ezért rajzoltattak újat egy másik fantasy művésszel, Brommal.

cover.jpg

És ha már cyber démon, róla is van szken:

cyberdemon-scan-2.jpg

A főhőshöz többféle elhalálozás is készült, de volt, ami nem került be a játékba. Például ez:

death4_1.png

Meg ez:

death_1.png

A rózsaszín démonnak (mi csak tehénnek hívtuk) pedig nem volt modellje, egy dinoszauruszfigurát rajzolgattak át.

dem2b_1.png

Nevezett démon csúf véget ért, sajnos a játékba ez sem került be.

dem9_1.png

"A legjobb játékkritika ever" - írja Romero. Őrült cuki, úgy, ahogy van.

level.jpg

A pókdémonnak eleinte terveztek mágikus támadást is, ezért emeli fel a karjait (he? voltak karjai?). Aztán úgy döntöttek, hogy a gépágyú is elég.

magic2_1.png

A második rész utolsó pályáján (Icon of Sin) levő híres rejtett szobában John Romero levágott feje nyígott. Itt a fotó, ami alapján megrajzolták ezt a kis easter egget.

rom_1.png

A fotó maga amúgy a Newsweek egy fotózásához készült, nem pont ez, de ez a sorozat. A képen Jay Wilbur és a két John, Carmack és Romero.

romero_doom_id.jpg

A revenant (bár nekem csak kosaras) egyik támadási fázisa a szkennerasztalról.

sk-fist1_1.png

A lost soul első verziója. Jót tett neki, hogy átrajzolták.

skull1_1.png

Egy háttértextúra, amit sosem használtak.

sky8_1.png

A Doom II titkos pályáján a Wolfenstein 3D katonái is megjelentek. Itt a bizonyíték rá, hogy még az is felmerült, hogy ne a VGA, hanem az EGA verziót használják.

ssw6v_1.png

Végül egy kép, ami címképernyő-háttérnek merült fel, aztán elvetették.

title2_1.png

A teljes múltidézésért pedig klikk Romero Twitterére, érdemes.

27 komment

Címkék: évforduló doom john romero

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr346974947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.12.11. 14:46:51

" Na de mi az ahhoz képest, ahogy Stöki összerakta az Index.wad-ot, azaz a szerkesztőség térképét?" :)

PixelDrake · http://ludens.blog.hu 2014.12.11. 14:48:34

Az a belezős kettéesés igazán maradhatott volna. :(

21 ezer Ft 2014.12.11. 15:00:25

Tényleg nem kapta el a ciberdémont :)

Kültag 2014.12.11. 17:50:21

Az BFG-rűl ángilus nyelven:
"After the green plasma ball detonates, and after the damage is calculated and deducted from the target that received the direct hit (if any), the area effect of the BFG is calculated. Targets that fall within a specially defined area will take varying amounts of damage.

Simply put, the blast area is like an imaginary 'cone' or 'fan' of damage traces that briefly extends outward from the attacking player. The cone always points in the direction that the weapon was fired. For instance, if you originally fired the weapon in the northwest direction, the cone will always face northwest, regardless of which direction you're facing at the moment of detonation.

...

There are 40 traces, and each one does 1-8 random points of damage in a 16-iteration loop. Meaning each trace will do between 16 and 128 points of damage.

Because these traces radiate outward from the attacker in a fan shape, a target will more likely be hit by a given trace if he is close to the attacker. Therefore, targets closer to the attacker will generally take more damage because they are hit by more traces.

If a target is very close to the attacker (for instance, standing right next to him), the target might be within the hit range of all the traces. The amount of blast area damage in this situation would be between 640 and 5120 points. However, all traces would not necessarily be absorbed by that target, and might move on to other targets."

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2014.12.11. 17:51:01

a rome.ro doménnel szedte össze a román tinibulát.

efi 2014.12.11. 19:52:02

És a főhős (bármilyen) halálát hol is lehetett látni?

zyrobs 2014.12.11. 21:05:23

@efi: A Doom 2 megnyerésénél, amikor a játék bemutatja az összes szörnyet név szerint (gombnyomásra meghalnak és jön a következő), a Cyberdémon után az utolsó figura a főhős.

rognork 2014.12.11. 21:10:20

megvitattuk a cimborákkal, és arra jutottunk, hogy ez volt a pc és a game aranykora, illetve az aranykor kezdete.

Brekicc 2014.12.11. 22:33:37

@rognork: Ez egy kicsit ellentmondásos nem gondolod? Most az aranykor volt, v. a kezdete?

Kültag 2014.12.11. 22:43:31

@rognork: Talán a Doom volt az első játék, amiben az átlag júzer úgy érezte, hogy már nem csak egy pixel kupacot irányít a képen, hanem ő tulajdonképpen része a játék világának.

Emlékszem, hogy úgy az ötödik-nyolcadik hasonló játék jött már ki (Doom2, Descent, Heretic, Duke Nukem, Dark Forces), és az újságírók még mindig Doom klónoknak hívták őket, és sóhajtoztak, hogy hány bőrt húznak még le erről. Nem vették észre, hogy egy zsáner született.

Void Bunkoid 2014.12.11. 23:10:17

@Kültag: hááát azért annak idején a kis köhögős 386-osomon low detailben felére kicsinyített képernyőn a Doom is eléggé pixelparádé volt :P

de mostmár tök f*szán fut dosboxban :)

shred 2014.12.12. 09:55:04

A tehenet én csirkének hívtam:)

Kültag 2014.12.12. 09:58:10

@Void Bunkoid: Én annak idején kifejezetten a Doom][ miatt kértem a szüleimtől IBM pc-t a Plus/4-es helyett. Mit kaptam? 286-ost. Nem baj, később bőven bepótoltam.

Ha megnyerem a lottó ötöst (ez azután lesz, hogy egyáltalán elkezdek játszani), lesz a villámban egy játékszoba, ahol egy hosszú asztalsoron ott lesz egy teljes, eredeti, fullextrás masina minden 4-gyel osztható sorszámú évből. És akkor újra Doom][-zni fogok a '96-os konfiggal.

Bobby Newmark 2014.12.12. 10:30:51

Az 576kbyte-ban volt a rövid játékismertetők közt egy kép a Doomról némi nyáladzás közepette, amin valami ismeretlen rakétavető-féle két rakétát küld bele a semmibe. Az is fura volt.

Romero meg úgysem mossa le magáról soha, hogy egy nagyképű pöcs, akármennyire is akar itt jófejkedni.

Pistának jó lesz 2014.12.12. 15:56:10

A "tehén" rendes neve felénk disznó volt, a színe miatt.

norbert79 2014.12.12. 16:22:37

Még valami a BFG9000-ről változásának okáról: Megölte az UPX-en futó DOOM2 sessiont... Az volt a másik probléma vele, hogy a túl sok csomag miatt szétfloodolta volna a játékmenetet, ezért is írták át. Persze később finomodott az évek alatt, de az elején ilyen megfontolás is közrejátszott.

Kültag 2014.12.12. 16:31:47

Emléxem, a Spider Mastermind gépágyújának hangja az egycsövű sörétes lövésének hangja volt.

Volt a Doomoknak egy marha jó alienes átírása, új szörnyek, fegyverek, hangok, pályák, minden, marha jó volt. A láncfűrész a rakodógép volt, a kis kacsóival lehetett szorongatni a kukacok nyakát. Eredetileg ugye a Doom az Alien játék változata lett volna, csak aztán nem lett belőle biznic.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2014.12.12. 19:56:55

@norbert79: az 1.0 változat padlóra küldte a cégnél a komplett netware hálózatot. nem kis cégről beszélünk.

Void Bunkoid 2014.12.13. 14:21:07

@Kültag: igen, erre én is emlékszem, ámbár még így is rengeteg az Aliens-utánérzés a játékban :)

2014.12.23. 20:11:47

@Kültag:
Szia! Nincs erről az alienes .wad-ról valahol valami link? (torrent nincs, az tuti) Nekem megvolt régen, sokat is toltam vele, csak aztán valahogy eltűnt az idő (meg a winchesterek) forgatagában. Most meg kéne nagyon. Segítsetek, plíz! :)

2014.12.30. 21:49:49

@Kültag:
Köszöntem! Ja, és BÚÉK MINDENKINEK (IDDQD-kommentelők)!!! :)))

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.01.09. 02:04:48

@Kültag: " Doomoknak egy marha jó alienes átírása"

- 7-es korridor, ha jól emlékszem a címére?

Kültag 2015.01.09. 18:49:47

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Ha erre gondolsz:
www.mobygames.com/game/dos/corridor-7-alien-invasion
ez egy Wolfenstein átírás, de nem a filmekből ismert Alien saga része. A fent linkelt egy Doom ill. Doom ][ átírás. A Corridorral nem játszottam, a doomos Alien moddal egy keveset, és tényleg jó volt, rendes élienes hangulata volt, és kivitelezése is kiváló volt, ahogy erre ~20 év után emlékszem.
süti beállítások módosítása