HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Játékvadászat: Bunyós-lövöldözős az Akadémia presszóból

2013.09.17. 08:52 Stöki

Valószínűleg friss rovatunk legnehezebb feladványa következik, lehet, hogy ez fogja elrontani a játékvadászat eddigi 100%-os mutatóját. Most ugyanis olyan játékot keresünk, amit egyik törzskommentelőnk, B-Bird hajt már évek óta, de inkább mondja el ő:

Najó, akkor én is bedobom azt, amit soha-senkisenem fog kitalálni, mivel körül vagyok véve régi játékfejlesztőkkel, játékőrültekkel. :-)

Side-scroll bunyós-lövöldözős arcade játék. Arcade gépen dobáltam bele a húszforintosokat az Akadémia presszóban a '90-es évek elején.

Emlékeim szerint két választható rendőr volt, akivel mehettél: piros vagy kék ruhás. Napszemüvegben, és irreálisan brutál nagy izmokkal megáldva. Nagyon klasszikus start: Rendőrautó balról begurul, kiszáll a zsaru és elindul az amerikai randomnagyváros egyik sikátorában. Téglafal, tűzlétra, kukák és a rosszfiúk jobbról-balról.

A hosszú-hosszú évek nyomozása, több száz játék átböngészése mobygamesen, google képkeresőn sem hozott eredményt. Kollégák is tanácstalanok voltak. Csupán csak annyit sikerült kideríteni, hogy leginkább az E-Swat és a Narc c. játékokra hajaz, csak itt rajzoltabb a karakter és ahogy írtam: izomkolosszus zsernyák, de közben kb. Gimli méret.

Ha valaki mégis kitalálná ezekből hogy miről is van szó, arra onnantól játékistenként fogok tekinteni. Eskübiza! :-)

Fel van adva a lecke, tisztelt kommuna. Nekem gőzöm sincs, mi lehet ez, csak egy NARC-videót tudok idetenni segítségként. Egyébként mennyire jó név már egy presszónak az, hogy Akadémia?

89 komment

Címkék: közösség játékvadászat

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr865519652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A_G_A 2013.09.17. 09:34:37

Pedig én emlékszem erre. De mivel utáltam ezt a stílust, ezért eszembe sem jutott megjegyezni a nevét. Ha jól emlékszem ebben is volt autószétverős rész, mint az SF2-ben. Meg kukarugdosás. Nem tetszett.

Martinus_Ursius 2013.09.17. 10:17:42

Tippek:
Bay Route
Bloody Wolf
Bionic Commando
Cyber Police ESWAT
Heavy Barrel
Metal Slug
Midnight Resistance
Renegade
Contra: Hard Corps

B-Bird 2013.09.17. 10:40:14

Sajnos egyik sem egyelőre! Köszönöm Stöki, hogy kiraktad a kérdésem! :-)

Korszakban egyértelműen a '80-as évek Amerikája volt, emlékeim szerint semmi sci-fi, sárkány, lézerpityu. A figurát meg tényleg úgy képzeljétek el, mint valami izomkolosszus Mega Man figura. Tehát nagyon alacsony volt, de jó széles. Tükröződő napszemüveg, szőke tüsi haj. És igen, A_G_A kommentjéből mintha rémlene, hogy SF2-höz hasonlóan, itt is volt autózúzás.

B-Bird 2013.09.17. 10:50:13

Ja és igen... elnézést előre is, ha elbazilikázom a 100% -t. Ígérem majd jóvá teszem! ;-)

eatmoregold 2013.09.17. 10:56:29

P.O.W. - prisoner of war, piros/kék köpcös kigyúrt, lőni is lehetett benne. Volt több változata.
www.youtube.com/watch?v=DSl3nCy7-dY

eatmoregold 2013.09.17. 10:59:41

Esetleg Double Dragon, ennek is millió változata volt, ha jól tudom.
www.youtube.com/watch?v=xb9P0YTeq5Y

Az Akadémia presszó melyik városban volt?

zyrobs 2013.09.17. 11:09:49

Az említetteken kívül még a Captain Commando az amiben kék figura volt, de a leírás többi része nem illik rá.

B-Bird 2013.09.17. 11:10:05

@eatmoregold: Ez sem az, szerintem konkrétan rendőrök voltak, nem csak az, hogy kék ruha. Meg nem börtönből indult.

És nem is a Double Dragon, abban trikóban csoszogtak a csókák.

Akadémia presszó, Budapesten. Nem messze a régi Akadémia mozitól és (most már Természettudományi Múzeumként üzemelő) a volt ALFA mozival szemben, ami aztán kínai raktár volt, és "minőőő véletlen", kiégett. :-)

OLI76 2013.09.17. 11:11:46

Bunyós-lövöldözős játékok:

Gang Wars
Cadillacs and Dinosaurs (bár ebben vannak dinók)

Arilian 2013.09.17. 11:25:10

Lehetséges, hogy rosszul emlékszel, vagy keversz két játékot ennyi év távlatából.

B-Bird 2013.09.17. 11:40:25

@Arilian: Ha keverném is.. akkor sem láttam ennyi év után azt az izmos, napszemcsis, törpe karaktert. Mindegyiknél realisztikus méretük van, meg teljesen mások.

www.youtube.com/watch?v=1Bk04N-0ZLM

Leginkább ilyesmi volt, csak kevésbé realisztikus az ábrázolása a főszereplőnek. Meg amit Stöki is pasztézott: Narc.

iceddawn 2013.09.17. 12:06:17

Crude Buster, vagy másik nevén Two Crude?
www.youtube.com/watch?v=UErpVgQKRMI

Rihárdó · http://rihardo.uw.hu 2013.09.17. 12:43:04

Lehet hogy segítene, ha úgy kábé lerajzolnád a karaktert és beküldenéd a google képkeresőnek:D

B-Bird 2013.09.17. 13:16:51

@BenyoBoy: Sajnos egyik sem. Knuckle Bash -ben Elvissel csapatni mekkora rulz már!? :-)

@iceddawn: Na, a karakter ábrázolása már kezd hasonlítani, legalábbis méretben, de sajnos ez sem az. Ez valami punk figura.

@Rihárdó: ...Vagy egyszerűen írnék az összes régi fejlesztőnek, hogy "ugyanmá' aggyá mán listát az összes zsernyákos lövölde-side-scroll-bunyó cuccból, köszipuszika" :-)

Írtam amúgy már a presszónak is fb -n, de szerintem azt hitték, hogy NAV vagyok, és biztos a 15-20 évvel ezelőtti számlákat akarom megnézni. Degenyó vagyok! ;-)

B-Bird 2013.09.17. 13:22:54

Stöki, azért Akadémia, mert az út túloldalán volt a régi Magyar Királyi Honvéd Ludovika Akadémia. Amit 1945 -ben zártak be, és most újítják fel éppen. Meseszép lesz és ha jól tudom, újra katonai akadémiaként fog üzemelni!?

Az, hogy a presszónak vicces az Akadémia név, még egy dolog... de az, hogy nagyon sokáig ráadásul este sztriptízbárra alakult, priceless? :-)

SpaceCop 2013.09.17. 13:30:24

Hejhó!

Az oldalról begurulós autó a Crime City-ben volt (Miami Vice feeling, azt hiszem Taito), a szétgyúrt törpe zsaruk meg a Crime Fighters (Konami).

Pár huszast én is hajigáltam anno az ilyen Double Dragon klónok valahogy megmaradtak, bár a kedvencem a Robocop volt. :D

B-Bird 2013.09.17. 13:45:48

@SpaceCop: Crime City annyiban felel meg, hogy valóban ilyesmi volt a város, ládákat ugrottál át, és a kamera nézet csak oldalról volt, semmi térhatás. A karakter viszont továbbra sem izomállat zsaru.

Amúgy persze, hogy nehéz feladvány... van vagy 80.000 ilyen alkotás. Akkoriban naponta dobtak piacra ilyeneket. A gyanús nekem az, hogy zsarus témában viszonylag kevés volt, mégsem találtam soha a screenshotok között. :-(

eatmoregold 2013.09.17. 13:51:29

@SpaceCop:
Volt olyan, hogy robocop vs terminator, arra gondoltál? Azzal sokat játszottam :D

eatmoregold 2013.09.17. 13:55:23

@B-Bird:
Azért kérdeztem, mert Kecskeméten az Akadémia körúton volt egy Akadémia játékterem, én oda jártam sokat játszani 90es évek elején. :D

eatmoregold 2013.09.17. 13:58:39

Annyi ilyen játékkal játszottam, hogy teljesen felhúz, hogy nem tudjuk kitalálni :D...
Amúgy az a gyanúm, hogy Neo Geo-n volt sok ilyen játék ami feledésbe merült, és azoknak mindnek voltak arcade verziói.

Runkster 2013.09.17. 14:06:11

@Runkster: Bocs, látom, hogy ez már megvolt.

B-Bird 2013.09.17. 14:12:25

@eatmoregold: Látod, gondolj bele... én már évek óta keresem, tudom, hogy nincs annyira sok zsarus side-scroll, és még sincs a képek között. Ráadásul játékfejlesztő cégnél dolgoztam, ahol a főnököm engem tartott egy élő lexikonnak. Még a későbbi Holland Commodore főnöknek is úgy mutatott be, hogy "ő a mi játéklexikonunk"... és erre tessék. Rengeteg kispárna sarkát rágtam már rongyossá. ;-)

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2013.09.17. 15:06:15

bad street brawler? vagy más néven bop n' ruble, avagy bop n' wrestle?

B-Bird 2013.09.17. 15:12:04

@manson karcsi: Mit csinál Hulk Hogan az utcán azokkal a szegény ártatlan civilekkel? :-)

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2013.09.17. 15:13:36

@B-Bird: csavargatja a fülüket.
c64-en nagy kedvenc volt.

B-Bird 2013.09.17. 16:34:12

@Corifeo: Hogy Adolf szavaival éljek: nein, nein, NEIN, NEINNEINNEINNEIN! ;-)

nál 2013.09.17. 17:17:16

@JaT: @B-Bird:
A Combatribesban több karakter is volt, ezen a videón brutálkigyúrt és napszemcsis a faszi, bár csak kék ruhás, nem rendôr...
www.youtube.com/watch?v=_c4TFo6X7rI

SpaceCop 2013.09.17. 17:29:48

Hmmm....szóval a figurák olyan törpe izé szerűek voltak, mint pl. a River City Ransom?

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2013.09.17. 18:09:31

a 64th street nem volt még.

Houruck · http://houruck.hu 2013.09.17. 19:29:41

A végén kiderült, hogy a már felsorolt játékok emléke olvadt egybe és alkotott valami újat a fantáziádban. :D

zyrobs 2013.09.17. 19:42:09

Valami más konkrétum nincs a játékkal kapcsolatban? Esetleg nem rémlik valami cégnév ami leszűrné az egyébként tényleg 80000 különböző játékot? Sega, Namco, Konami, Taito, SNK, Irem, stb...

B-Bird 2013.09.17. 19:58:21

@nál: Sajnos nem ez az.

@SpaceCop: Annyira nem törpék, hogy ilyen mesefigura hatásúak legyenek. Rajzoltabb kidolgozás, de azért realisztikusabb, mint a River City Ransom.

@manson karcsi: Ezt is ismerem. Sajnos az "ismertebbek" között tuti nincs. Street of Rage, 64th Street... ezeket a klasszikusokat már ismertem, de egyik sem az. Tuti valami ritkább darab. De nem akarom elhinni, hogy csak én nyomtam a '90 -s években. A_G_A -nak is ismerős volt.

@Houruck: Ha így is lenne, legalább a karaktert felismerhetném valamelyik tippben. De mivel elég jól emlékszem dolgokra a régmúltból, így biztos vagyok benne, hogy nem mostam össze a fehér nadrágot a piros ingemmel. :-)

@zyrobs: Sajnos nem maradtak meg ezek a lényeges infók. Ha tudnám, valószínűleg már belefutottam volna. Annak idején néztem már ilyen meme rom adatbázisokat is, egyesével, meg több száz side-scroll screenshotot mobygames -n.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2013.09.17. 20:05:45

mug smashers? piros-kék, nyomi gnóm testalkat, bunyós?
ha nem, akkor ezekből esetleg: Big Fight: Big Trouble in the Atlantic, brute force, The Cliffhanger: Edward Randy, The Combatribes, Crime Fighters, Crude Buster.

FiNN 2013.09.17. 20:37:34

64th. Street - A Detective Story v
D D Crew

B-Bird 2013.09.17. 23:28:59

@manson karcsi: Ááá... kezdem feladni! Biztos csak álmodtam akkor, vagy lehet a 7976. kommentben lenne a helyes válasz. :-)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.09.18. 00:11:12

Játéktermes játékot is lehet? Mert legalább 3-4 van, amit évek óta nyomozok. Hova kell küldeni a kérdéseket?

rognork 2013.09.18. 07:02:47

@B-Bird: mellesleg ebben a hozzászólásodban eltaláltad a lényeget. Nem álmodtad, de biztos máshogy emlékszel. Én most néztem meg 20 év után egy videót magamról, és kiderült, hogy a felére rosszul emlékszem, pedig fontos esemény volt.
A C64 játékokra mindig úgy emlékszem, mintha eszméletlen grafika, állat akció lett volna. A 80-as évekbeli filmek dettó. Aztán ugye mégsem.

B-Bird 2013.09.18. 08:17:52

@rognork: abban a kommentben csak vicceltem. Ha visszaolvasod, írtuk is, hogy nehéz, mert rengeteg side-scroll játéktermi játék volt. Azt is írtam, ha 1-2 másik usernek is igazat akarnék adni, akkor is: hol az a karakter?
Elhiszem, hogy könnyebb ráfogni a másikra, hogy ő a hülye, csak mert egy nap alatt a kb. 50 tipp között nem volt, miközben több ezer ilyen jött ki, de jelen esetben biztos nem így van. :-) PONG! -al kezdődött a játékkarrierem, és nemigen nőttem ki belőle azóta sem, sőt... az egyik félszoba most épül ki retró játékszobának, szépen gyűlnek a konzolok, régi gépek. :-)
Régen is tudtam, hogy milyen egy C-64 grafika, most is. Úgyhogy tartom magam, van ilyen játék, csak ez még egy tapasztalt, játékőrültnek is nehéz falat sajnos. :-(

A_G_A 2013.09.18. 09:38:30

Még mielőtt csak ketten lennék helikopterek;
Ha tippelni kellene, ( két óra múlva ;) ) akkor Street of Rage. Nincs nevekkel ellátva a játékadatbázis a fejemben, de mostanában számos MSX emus kaland után rá kellett jönnöm, hogy akkoriban sok terem magasról beleürített a beállításokba, sokszor köze nem volt a gépen lévő feliratok, és a benne lévő játéknak egymáshoz. Mivel a nagyjából kompatibilis gépekben egy panelcserével másik monitoros gépre lehetett állítani az eszközt, ezért van mégegy tippem:
Azért lehetett a két zsaru törpeméretű, mert a monitort rosszul állították be. Ugyanis emlékeim szerrit nem azok voltak. MSX-szel nézd meg a pár fenti játékot elkúrt, összenyomott screen-ratio értékkel, hátha.
De ha addig jön egy igazi megfejtés, meghívom a nyertest egy sörre, és felrakom neki a laposra a játékot, nyomjon vele néhány kört INGYEN :) Akár korabeli huszast is kereshetek, ha megvan még. ;)

B-Bird 2013.09.18. 10:50:25

@A_G_A: Street of Rage -t jól ismerem, és beugrott volna már akkor, amikor először láttam, hogy ez biza az.
A játéktermi gép külsejét azért sem jegyeztem meg, mert ahogy írtad, sokszor belepiszkáltak és más volt a külső, mint a belső.
Igen, gondoltam rá én is, hogy összenyomhatták a képet, ezért tűnhetett a karakter Gimlinek, viszont emlékeimben a többi elem, ellenség nem volt préselt.

Na de hogy legyen egy kis elképzelés, figyeljétek a képen a nagy darab állatot jobb-felső sarokban:

metalarcade.net/wp-content/uploads/2011/07/SOR2.jpg

Na most ebben a keresett rendőrös játékban a főszereplő is ilyesmi volt, csak Gimli méretben. Feszült rajta a rendőring, ami rövid ujjú volt. Plusz felnyírt, tüsi szőke haj, semmi szakáll, bajusz, semmi. És a klasszikus amcsis rendőrös tükröződő napszemüveg.

jikininki 2013.09.18. 14:32:12

amúgy ma már miért nem csinálnak ilyen játékokat?
én egy hd collection-nek is örülnék
final fight
punisher
cadillacs and dinosaurs
ezek annyira adták, hogy na
ami leginkább hasonlít az a castle crashers ps3-ra de az annyira gyerekes.
nekem valami jó kis erőszakos oldszkúl game kéne
a shank jutott még eszembe, de az meg túl 2d-s, nincs le fel mozgás

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2013.09.18. 15:42:22

OFF
A 93-os Dungeons and Dragons: Tower of doom fantasy beatemupból és az utódjából a Shadows over Mystara játékból most nyáron jött ki Chronicles of Mystara néven duóválogatás - mondjuk ott erősen az eredetit jelenítették meg új gépeken.
ON

B-Bird 2013.09.18. 15:47:24

@manson karcsi: Elkezdtem átnézni őket... K-nál járok. Bele is futottam egy másik régi favoritba: Knights of the Round. Ezt még Kőszegen toltam, a SZOT üdülőben, 1994 márciusában az aulában. :-) Rögtön tőle balra volt a Moonwalker, asztali arcade. Haver beledobta az összes félretett pénzét, csak hogy kipörgesse. Ezek a játékőrültek... szörnyű! :-)

B-Bird 2013.09.18. 16:06:02

@manson karcsi: Arcade lista kilőve, nem volt köztük. De szerintem erősen hiányos ez is, mondjuk ha szigorúan vesszük, akkor ez csak Beat lista.
A shooter külön szekció lehet?

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2013.09.18. 17:57:41

@B-Bird: lehet az a baj, hogy rosszfelé vezettél minket a verekedőssel. mi van, ha csak lövöldözős volt?

ez a kipörgetés nagyon román szokás. én végigjátszani szoktam. ;)

a mame-ben van gyári kategórialista, ha gondolod, töltsd le a legújabbat, indítsd el, és nézd meg, miket hoz a beat'em up-ra.

B-Bird 2013.09.18. 19:35:31

@manson karcsi: Mert én már csak ilyen kis aljas gci vagyok. :-) Amúgy sajnos nem emlékszem, hogy volt-e bunyó benne, a pisztolyra emlékszem. De mivel annyira klasszikus balról-jobbról menős volt, amcsis rosszfiús, hordós, ládás, rendőrös... hogy gondolom bunyó is ment. Főleg mivel a karakterek nagyobbak voltak picit a megszokottnál, nem volt annyi szabad tér, mint egy double dragonban pl.

Román szokás? Én régen végigjátszottam, aztán körülöttem mindenki ezt mondogatta, hogy "kipörgettem" "végig toltam" "nyomtam". Nem csináltam belőle ügyet, loptam a vakerát. :-D De amúgy igazad van, legyünk úriemberek! Le a szlengekkel, vesszen a férgese! :-)

Köszönöm jó uram a tippet, kipörgetem a listát... óóó bázel, szóval átfutom. :-)

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2013.09.19. 06:42:39

na akkor utolsó tippnek: forgotten worlds.

B-Bird 2013.09.19. 08:26:37

@manson karcsi: Nem nyert. Ránéztem tegnap a Mame listára... Közel 21e cím van!?!? :-) Azt hiszem pár évre előre megvan a hobbim. ;-)

Bobby Newmark 2013.09.19. 16:34:51

@B-Bird: Az biztos mind különböző játék? Egy-egy játéknak szokott lenni 8-10 verziója, a népszerűbbeknek akár kéttucat is...

B-Bird 2013.09.19. 17:00:22

@Bobby Newmark: Igen, láttam. De akkor is maradna jó pár ezer. Régen már kifolyt a szemem ilyen listát átböngészve. Most meg kevesebb időm van rá. Majd mindjárt megbízok valakit, cserébe adok neki egy Master System II -t. :-)

BobaFett 2013.09.19. 20:32:10

Nem lehet hogy csak roszul emlékszel már milyen volt, ezért nem ismered fel ?
Én pl. anno sokat nyomtam balatonon a strandi lebujban a robocop x-edig részével. (annyira azért nem nagyon sokat, mert sose kaptam elég zsét rá). Szóval felnőtt fejjel végig akartam vinni, ha anno már nem sikerült, így amikor eljött az emulátor korszak végignéztem az összes robocop részt, de egyikben sem ismertem fel azt a bizonyost. Pedig tutira robocop volt, csak az emlékeimben másmilyen :)

Edgecrusher 2013.09.19. 20:41:40

@BobaFett: Ebben van valami...visszagondolva egy csomó játéknak megszépül a grafikája, aztán amikor dosboxon elindítom, csak pislogok, mint egy kosár kismacska, hogy "öö ez nem is így nézett ki..."

zyrobs 2013.09.19. 20:45:26

Nekem is van amugy 1 játék amit kiskorom óta keresek: sima gyümölcskosár nyerőgép (lásd: Cherry Bonus III), annyi egyéni ismertetőjele van, hogy ha a bónusz pörgetéseknél (1-es bar kötés, harang kötés, stb) kijön egy Super Bar kötés, akkor kapsz még egy bönusz kört, ahol sötétkék háttérrel próbál kipörgetni egy Szfinx rajzát. Úgy emlékszem El Dorado alcímmel futott. Demózás közben szintén mutatta ezt a szfinxes pörgetést. 1993-4 körül láttam, egy Gyulai wellness hotel "alagsor"ában, a Rex asztal mögött, és pénzbedobós volt a gép. Még a régi huszasokkal ment, emlékszem stócoltuk őket a szobában. (Ugyanebben a hotelben 1-2 évvel ezelőtt a szobák felé vezető úton, egy aulában, több hasonló gép is volt - közöttük a Metro Cross; a szállodával szemközt pedig volt hozzá tartozó uszoda ahol meg volt minimum egy Tini Nindzsás haladós-verekedős, játszhatatlanul nehéz gép. A hotel nevére sem emlékszem...)

Tudom hogy ilyen gépekből egymillió változat van, de erre az El Dorádóra még nem találtam semmi infót a neten, MAME-ben sincs, szeretném tudni hogy létezett-e vagy csak álmodtam kiskoromban.

algi 2013.09.19. 21:01:41

@Edgecrusher: Egyébként szerintem ezért is jár tévúton ez a nagy retroőrület. Unom, hogy a legtöbb indie videojáték másról se szól, csak arról, hogy pixeles a grafikájuk. Pedig én pl. nem azért szerettem a Last Ninja 2-t, meg az Ace of Acest, mert olyan rossz volt a grafikája, hanem épp azért, mert annak idején ezeknek volt a legszebb grafikájuk. És valljuk be a Shadow of the Beastnél se a gameplay volt a forradalmi, hanem ahogy megoldották a térhatást! Anélkül halálunalom lett volna.

Kíváncsi vagyok mondjuk, hogy ez a retroőrület időben eltolható-e. Tehát lesz-e olyan játék, aminek direkt lebutítják a grafikáját olyanra, amilyen az első Half-Life-nak volt (High Def package nélkül) vagy a Tomb Raider első részének.

Szerintem 3D-s grafikával ez már nem működik, az egyszerűen ronda, ha nem hoznak ki mindent a 3D-ből.

B-Bird 2013.09.19. 21:03:23

@BobaFett: @Edgecrusher: olvassatok vissza, már leírtam, hogy miért nem szépült meg nekem. Végig kísértek a játékok, mai napig tart, már dolgozom is a szakmában, dolgoztam is és ami a legfontosabb: Ha keverném is, attól még a karakterről pontos leírást tudtam adni: izom, szőke, zsaru, lő, semmi sci-fi, zsaru napszemcsi, rendőrautó, stb. Tehát amiket mutattatok, azok között nem voltak ezek.
Volt régebben egy másik arcade játék, amit hasonlóan sokáig kerestem. Pontosan le tudtam írni, hogy mit láttam, azt még korábban is pumpáltam apróval, és amikor megtaláltuk, pontosan azt kaptam, amire emlékeztem. A másik, hogy találtam megint egy adatbázist, 1800as évektől gyűjtik a gépeket, kb. több száz csillió játékgép volt... nehéz lesz így megtalálni, főleg mivel csak akkor láttam, tehát nem egy klasszikus, amit mindenki ismer. :-)

A dosbox megoldásnál csak egy kérdés: Régen is dos alatt futott? Mert ha mondjuk játéktermi gépen, aztán most meg dos alatt, akkor nem csoda, ha pislog az ember.
RoboCop meginthasonló... lehet, hogy nem mame -ban kerested? :-)

Edgecrusher 2013.09.19. 21:13:50

@B-Bird: Általánosan értettem, én azt vettem észre, hogy dos-os játéknál is ténylegesen megszépül az emlékekben a grafika. Lehet attól, mert a régi játékokat ugye nem a grafikával próbálták elsősorban eladni, hanem a játékélménnyel...

Év alapján nem lehet szűkíteni vajon?

B-Bird 2013.09.19. 22:50:38

@Edgecrusher: Valahogy nekem sosem szépült meg a játék. Lehet mert mindig vittem magammal a retró dolgokat. A mai napig megvan az Atari 2600, ami a legelső gépem volt és néha még ma is előveszem. Ugyanúgy tudom élvezni a Super-Ferrari -t mai napig.

B-Bird 2013.09.19. 22:52:13

@Edgecrusher: Ja és év... hát régen ugye nem 1hét alatt vesztek ki a piacról a gépek, így simán el tudom képzelni, hogy 93-88 közötti lehet. Szerintem 1994 már túl késő volt neki.

BobaFett 2013.09.21. 10:22:08

@B-Bird:
természetesen MAME címeket néztem meg.
És nem is feltétleg megszépülésröl van szó, legalábbis nem a grafikai érdelmében, hanem az egész összhangról.
Pl ugyanígy vagyok a crusader no remorse/no regrettel. anno nagy kedvenc volt és 1-2 éve elővettem, és mondom mi ez a darabos mozgás, régen nem ilyen volt, meg kicsi a felbontás stb. :) persze ugyanaz volt régen is, csak azóta az ember annyi jobbat látott, hogy nem akarja elhinni, hogy ilyen gagyi volt :)

killerbee 2013.09.21. 13:17:49

a gyartora mar nem emlekszel?

itt is erdemes esetleg bogaraszni, gyarto/board szerint vannak rendszerezve a jatekok:
system16.com/

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2013.09.22. 12:29:24

Lassan érdemes lesz megkérdezni az Akadémia presszót. ;)

deto (törölt) 2013.09.22. 17:13:03

super mario?

B-Bird 2013.09.23. 10:57:43

@killerbee: Ha emlékeznék, valószínű nagymértékben le tudtam volna szűkíteni a keresést az évek során.

Viszont köszi a linket, vasárnap délutánom-estém rászántam. Átnéztem az összes gyártó, összes gépét. Egyik sem volt az. A több, mint húszezres listát még nem volt erőm átfutni, főleg mivel ott nincsenek screenshotok belőle. :-(

@Stöki: Nem merem, veszélyes hely az ottan. Amúgy már írtam nekik fb -n, de tojnak a farmra, nem reagálnak.

@deto: Na végre, hogy valaki kitalálta! ;-)))

B-Bird 2013.09.23. 12:03:32

@killerbee: Asztabaszta... hogy milyen oldalak vannak eldugva a világegyetem hálózatán! Hozok hozzá pop-corn -t és kezdem nézni őket! ;-) Danke!

B-Bird 2013.09.25. 10:50:15

@killerbee: Végignéztem a listában szereplő Arcade játékokat, mindet... Egyik sem.

Kezdem azt gondolni, hogy lehet nem valami USA dolog lehetett, hanem európai vagy nagyon ritka dolog!?

killerbee 2013.09.25. 10:59:32

@B-Bird: akkor tenyleg valami specko cucc. :)

www.arcade-museum.com/ - de ez tul nagy halmaz.

B-Bird 2013.10.17. 14:26:53

@nyisziati: A pályaelemek ilyenek igen, hordók, ládák, sikátorok, de nem ez az. Sajnos! De örülök, hogy még van, aki segíteni akar rajtam! :-)

nyisziati 2013.10.17. 15:26:03

@B-Bird: sajnálom, hogy nem tudtam segíteni. :(
süti beállítások módosítása