HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Játékvadászat: Egy tankos, egy logikai

2013.09.15. 12:57 Stöki

A tegnapi poszt után hirtelen elképesztően népszerű lett a Játékvadászat rovat, vagy 30 levél áll sorban, úgyhogy most rögtön kettőt is bedobok - már csak azért is, mert az egyik megfejtésében szinte biztos vagyok. Vera írja, hogy:

Szeretném a segítségeteket kérni ahhoz, hogy megtaláljak egy játékot, amivel még gyerekkoromban játszottam.

A kilencvenes évek vége körül játszottam vele.

Arra emlékszem, hogy minden pályán kap az ember néhány tárgyat, és azokat "összerakva" lehet tovább jutni. Pl. bomba, ami felrobban, egy egér, ami fut a mókuskerékben, ezzel meghajtva valami mást, szóval egy sorba kellett rakni ezeket a dolgokat, és nem is tudom, talán valami labdát ezzel eljuttatni A-ból B-be. Tudom, ez nem sok infó, inkább csak arra emlékszem, milye izgalmas volt, mert kellett gondolkodni rajta, szóval tulképp egy logikai játékról van szó.

Szóval ez szinte biztosan a The Incredible Machine, inkább csak az a kérdés, hogy melyik része. A legelsőről itt egy videó:

Jóval nehezebbnek tűnik CsabiV8 játékát megtalálni, legalábbis nekem nem volt hozzá elég támpont. De biztos vagyok benne, hogy a kommuna ezt is megfejti egy napon belül. Íme a részletek:

Nagyon megörültem ennek a játékkereső kezdeményezésnek, ugyanis van egy játék, amit kb. 15 éve keresek.

Felülnézeti tankos játék DOS alá. Van a gépnek és a játékosnak is egy bázisa, amit fal véd és ezt kell megsemmisíteni. A tankok 90 fokban tudnak fordulni és mindenféle tereptárgyak nehezítik a dolgunkat. Nos, ilyen játékból több is létezett. Amit én keresnék, az csak japán vagy kínai feliratokkal rendelkezett, voltak különböző powerupok (nagyobb tűzerő pl.), plusz szintlépésként egyre nagyobb és brutálabb tankjaink lehettek. Mindezek mellett akkori viszonyokhoz képest gyönyörű grafika.

[UPDATE: Pár óra alatt meglett kukatr kommentelőnknek köszönhetően: a Battle Europe nevű 1993-as játék az, itt egy videó róla:]

38 komment

Címkék: közösség játékvadászat

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr885515187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2013.09.15. 13:19:23

az első az a t.i.m. első része, a második meg a battle city.

Keshik 2013.09.15. 13:34:46

*nod* TIM és Battle city, aka TANK ^^

K0vasz 2013.09.15. 13:55:02

Tyű, nekem anno nem a TIM, hanem a The Incredible Toons volt meg, ami gyk. ugyanaz volt, csak ilyen rajzfilmes megoldásokkal :) az után találkoztam csak a sima TIM-mel, ami így már tök béna volt

www.youtube.com/watch?v=C-7LgrEUOL4

Plague 2013.09.15. 14:08:18

A másodikra én is a Battle City-t tippelném.

vanguard-pi 2013.09.15. 14:30:34

Volt a Battle City-nek DOS-os verziója? Esetleg valami klón?

Nekem is egyből ez jutott eszembe a második kérdésre, csak túl sok részlet nem stimmelt. Eleve egy japán nyelvű játék DOS-on nekem kicsit furának hangzik. Mindíg az volt a benyomásom, hogy ezeket leginkább a külföldieknek portolták oda.
Ettől még lehet pl. egy emulált famicom verzió, de annak meg nem olyan elképesztő a grafikája.

Wild Colonial Boy 2013.09.15. 15:48:58

A másodikról a Return Fire jutott az eszembe. Valószinűleg nem az, mert az nem japán, de ideírom, mert megérdemli, különösen 2 játékossal volt marha élvezetes...
Volt egy bázis, amit dzsippel, tankkal, harckocsival és helikopterrel lehetett támadni - egyszerre mindig egy járműt irányítottál.

www.youtube.com/watch?v=fyGy5rzyKGM

zyrobs 2013.09.15. 16:54:18

Én is a Battle City-re gondoltam, de az nem volt PCn, NES emulátor meg nem volt cask a 90-es évek végén.

Ezenkívül ott nem volt a gépnek bázisa, és nem kaptál szintenként komolyabb tankot.

kukatr 2013.09.15. 17:04:18

Hát ha már megy a kérdezősködés, akkor én is egy hasonló tankos játékra lennék kíváncsi. :) Dos-os játék, egész jó grafika, második világháborúban játszódik. A cél, hogy minden ellenséges tankot elpusztíts a változatos pályákon. A terep elpusztítható volt, csak 90 fokban tudtál fordulni és lőni, vehettél fel fejlesztéseket: erősebb páncél (nagyobb tankká nőttél), erősebb sebzés, Alt-ra előhívható légitámadás, plusz élet. Igen sokat játszottam vele.

CsabiV8 2013.09.15. 17:44:18

Köszi annak, aki próbál segíteni!

A Battle City nagyon hasonlít rá, csak grafikailag amit én keresek változatosabb és szebb volt. Amennyire emlékszem valami erdős pályák is voltak, ahol lehetett a fákat irtani, voltak egymásra pakolt hordók, amik robbantak és mintha 2. világháborús lett volna (na utóbbiban már egyáltalán nem vagyok biztos).

Szerintem egyébként kukatr-rel ugyanarról a játékról beszélünk.

dmitrij 2013.09.15. 17:50:32

Istenem, mennyire imádtam én a Timet!!! :)

CsabiV8 2013.09.15. 18:50:27

@Ironfist: nagyon hasonló. Szebb volt a grafika, amennyire emlékszem ott nem voltak fekete részek a pályán, minden meg volt rajzolva szépen, még havas pálya is volt (kb. a 4. szint környékén).

kukatr 2013.09.15. 19:12:38

@CsabiV8: Eszembe jutott, hogy amiről én beszélek, abban is kínai/japán jelek voltak a menüben. Szinte biztos, hogy ugyanarról beszélünk. :)

CsabiV8 2013.09.15. 20:09:03

@kukatr: Letöltöttem, mindjárt kipróbálom. Ha ez az, akkor az emlékek nagyon megszépítették a grafikát. :))))

kukatr 2013.09.15. 20:19:51

@CsabiV8: Hát igen az emlékek már csak ilyenek.:)

CsabiV8 2013.09.15. 20:22:51

@kukatr: Ez az! Örök hála, köszönöm.

Sajnos kicsit szaggatottan megy, nem tudom, hogy gyárilag ilyen vagy csak a dosbox-ot nem szereti. Na mindegy, gyorsan végigtolom az első pályát. :)

De jó!

kukatr 2013.09.15. 21:53:03

@CsabiV8: Örülök, hogy segíthettem. Jó játékot! :)

Fokszi 2013.09.15. 21:56:58

A fejléceteken szerepel egy fehér ruhás vívó figura, én azt a játékot keresem, amelyikben az a karakter van. Megmondanátok lécci, hogy melyik játék az? :)

Bobby Newmark 2013.09.15. 22:19:08

@CsabiV8: A DosBOX-nak lehet állítani a "processzor" sebességét. Alapból CTRL+F11 és CTRL+F12 a csökkentés és növelés.

3000 ciklus az alapbeállítás, az egy olyan 386-osnak felel meg kb, de úgy 20000-ig fel lehet tolni (nálam legalábbis, egy C2D 3GHz-n.).

Ha elkezd szaggatni a hang, vedd vissza, mert akkor már a valós procid nem bírja az emulációt.

CsabiV8 2013.09.16. 08:33:48

@Bobby Newmark: Köszi a tippet, majd kipróbálom. Most megnéztem a videót, azon is ugyanilyen darabosan mozog, szóval lehet, hogy ez egyszerűen ilyen (nem emlékszem, hogy régen hogyan futott).

Staniol 2013.09.16. 10:20:39

Sziasztok, nekem is van egy igen nehéz feladványom.
C64.
Felülnézet, horizontálisan scrollozós repülős.
Amire emlékszem: apró fehér repülőkkel kellett lőni és bombázni.
Amitől egyedi volt, hogy különböző tipusú gépek voltak, mindegyikből műás mennyiség állt rendelkezésedre. Volt gyors, lassú, bombázó, messzire lövő, stb.
Az emlék olyan régi (1990 talán), hogy az idő biztosan megszépíti, (meg lehet nem is emlékszem már jól), de jól szórakoztam vele.
Évek óta keresem,nem könnyű, előre is köszi!

B-Bird 2013.09.16. 11:01:31

Nem a témához kapcsolódik, de mivel itt szakértők és segítőkészek a jónépek, feldobok 2 kérdést a játék világából:
1, A fővárosban merre lehet régi játékokat venni? (nes, snes, gameboy, atari, sega...) A licitálós meg apróhirdetéses oldalakat ismerem, meg egy konzolboltot ismerek, ahol viszonylag nagy kínálat van ezekből, de vajon ismertek-e még ilyen helyeket?

2, Évtizedekig úgy tudtam, hogy a Genesis, meg a Mega Drive két külön dolog. Gáz tudom, de aztán ez elmúlt... viszont ciki/nemciki mai napig nem tudom, hogy van-e nagy különbség a Mega Drive és a Mega Drive 2 között. Erősebb? Vagy csak más külső burkot kapott?

Bobby Newmark 2013.09.16. 11:19:08

@CsabiV8: Eh, igen, azt én is néztem, miután elküldtem a kommentet.
Mindegy, ha ezen a konkrét problémán nem is segít, máskor azért még hasznos lehet az információ. :)

Staniol 2013.09.16. 13:36:39

@Fandi: Hasonló, de sajnos nem ez.
Kissé letisztultabb grafikára emlékszem, és csak modern kori repülők voltak.

Staniol 2013.09.16. 14:19:33

@Fandi: És persze köszönöm!

Bobby Newmark 2013.09.16. 14:34:57

@Fandi: Ez de jópofának tűnik! Kár, hogy nem 25 évvel ezelőtt jutott tudomásomra... :P

Staniol 2013.09.16. 19:21:59

Köszi, sajnos ez sem az, ez oldalnézetes.
De ez mekkora volt játékterembem, rengeteg huszasom bánta!

Sanosuke 2013.09.16. 20:51:37

tetszik ez a kezdeményezés nagyon :)
most én is kérdezek.
régi c64 játék.
egy süllyedő hajóról kelett összeszedni az aranyrudakat mielőtt a többi utas összeszedné, vagy elsüllyed a hajó.
régen ennyit játszottam vele.
nagyon egyszerű grafikája volt, pálcikaemberek voltak benne.

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2013.09.16. 22:00:28

@B-Bird:
a 2-re a válasz. Belsőben nem erősebb. Főleg a kinézete más természetesen, de amúgy a legfontosabb különbség, hogy: a fülhallgató bemenet eltűnt+ az audio/video kimenet megváltozott.
Korábban a kimeneten mono hang volt pl. a fülhallgatón jött ki sztereó. Itt már az egyedi RCA kompozit kimeneten jön a sztereó.

A kép minősége jobb lett, de a hang sokak szerint jobb volt az első változatnál (ugyanis a hangrendszer felépítése is megváltozott) - gondolom fülhallgatóval.

Plusz más az adaptere is, mint az első változatnak, így nem kompatibilisek.
Eltűnt még az RF antenna kimenet is, a csatornaválasztóval együtt.

A Genesis 3, meg a Genesis 4 (Firecore) változatok már rosszabbak, ott több a különbség:D

B-Bird 2013.09.16. 23:47:31

@Sunsetjoy: Hát amilyen whitelightfightright fülü vagyok, a hang kevésbé tűnne fel nekem. Mondjuk kinézetre szebbnek vélem a Mega Drive 1-t.

Viszont akkor már csak egy kérdésem van: Láttam már Genesis játékot, meg Mega Drive -t (Legalábbis dobozon). Most akkor ez azt jelenti, hogy valójában amire Genesis van írva merőlegesen, az made in USA?
Meg akkor simán lehet Mega Drive kazikat tenni a Mega Drive 2 -be, gondolom!? :-)

Köszi a segítséget egyébként! ;-)

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2013.09.17. 08:27:37

A Genesis made in USA (azért Genesis amúgy, mert nem tudták levédetni a hangzatos Megadrive nevet).

Megadrive kazik simán mennek Megadrive 2 konzolon.

Genesis és Megadrive kártyák alakjukban különböznek egy kicsit. Plusz ott a régiózár megléte is (amit a nyelv+ a PAL/NTSC kombinációval ellenőriz) - főként a 94 utáni Genesis játékoknál fordulhat elő probléma- a régiózárat a játék figyeli, hogy hová dugják be éppen:)

Ezt vagy hardveresen, vagy pl. Game genie kiegészítővel lehet esetleg kiütni. Bár egyes játékok mindenféle ügyeskedés nélkül futnak :)

www.sega-16.com/forum/showthread.php?10948-GUIDE-Import-gaming-on-your-Mega-Drive-Genesis

De most már hanyagoljuk a csúnya OFF-ot. :D

Bobby Newmark 2013.09.19. 16:09:17

@Sanosuke: Waterline. Szerintem én nem ezen a néven ismertem, alig találtam meg...

Itt találod:
c64.hardwired.hu/games/w/w.htm

Sanosuke 2013.09.19. 21:35:13

@Bobby Newmark: szerintem ez lesz, köszönöm.)
jutúbon nincs róla videjó :o

Bobby Newmark 2013.09.20. 10:01:59

@Sanosuke: Nincs mit. Egyébként ha C64-et keresel, simán érdemes megpróbálni rákeresni gúglin a játékmenet címszavaira magyarul(ezt is így találtam meg :P). Dohi oldala szerintem az egyik legteljesebb C64 témában az egész neten...
süti beállítások módosítása