HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Hétvégi játékcsaj: Elizabeth a Bioshock Infinite-ből

2013.03.31. 15:49 Stöki

Mindenki el van ájulva a Bioshock Infinite-től (én is), a hét játékcsaja nem is lehet így más, mint Elizabeth, akit a játékosnak ki kell mentenie a lebegő városból, Columbiából. Az első két Bioshockkal elég magányos élmény volt játszani, mert a főhős egyedül szállt szembe a veszélyekkel. A Ken Levine vezette fejlesztőgárda ezen akart változtatni, és ez a törekvés aztán a sztorit és a játékmenetet is elég sokat formálta.

creating-elizabeth-bioshock-infinite1.jpg

A videojátékokban - és különösen az fps-ekben - a nők szerepe sokszor eléggé korlátozott, de Elizabeth az üdítő kivételek közé tartozik, ő a Bioshock Infinite egyik motorja. Harcokban muníciókat dobál a játékosnak, és különleges képessége – ezt-azt megidézget más valóságokból – igen hasznos segítséggé teszi őt. A játék története pedig nagyrészt körülötte bonyolódik, elég részletesen kidolgozott karakter, akit fel kell fedezni, meg kell érteni.

A lenti videóban a fejlesztők elmesélik, hogyan született meg a játékban ez a furcsa lány. Sokatmondó, hogy külön fejlesztőcsapat dolgozott Elizabethen (természetesen egy nő, Amanda Jeffrey vezetésével). Az animációkat Heather Gordon mozgásszínésznő mozdulatai alapján készítették el, és Elizabeth Courtnee Draper sorozatszínésznő hangján szólal meg – a videóban ők is beszélnek arról, milyen élmény volt nekik a munka.

Elizabeth persze máris elég népszerű figura lett a cosplayesek körében is, és ehhez máris kapcsolódik egy vicces sztori. Egy orosz modell és cosplayes, Anna Moleva nem kicsit hasonlít a karakterre, ezért az első artworkok megjelenése után beöltözött Elizabethnek. A képek felkerültek a netre, és hamarosan személyesen Ken Levine kereste meg Molevát, hogy lenne neki egy kis meló – így az orosz modell segítségével csiszolták véglegesre Elizabeth vonásait. A lenti galériában pár screenshot és artwork után Moleváról is kaptok pár képet, köztük azokat, amik felkeltették Levine érdeklődését.

122 komment

Címkék: bioshock cosplay pénteki játékcsaj

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr235185777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Loler 2013.03.31. 19:09:12

@Guardian412: Ne félj, tisztában vagyok ezzel én is, sőt azzal is, hogy én se tudnék hosszan hiba nélkül írni. A véleményedet semmi képpen nem akarom megváltoztatni, és csak segíteni próbáltam abban, hogy a véleményed jobban át tudjon jönni. Ha ezt támadónak vetted, akkor sajnálom, de én felidegesítettem magamat a hozzászólásaidat olvasva.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2013.03.31. 19:12:51

@Guardian412: Ha nem csak a slidersezéssel lennél elfoglalva, hanem mondjuk végigkattintgattad volna a galériát, láttad volna, hogy betettem.

Guardian412 2013.03.31. 19:16:22

@Loler: Nem vettem támadónak. Csak sajnálom, hogy nem az érdemi tartalom érdekel egy fórum beszélgetésben hanem, hogy milyen a helyesírás. Hidd el, ha nagyon akarok, akkor írok én helyesen is, mert ez a munkám. De légyszíves egy fórumon ne várd el azt tőlem, de mástól se, hogy minden fórumos bejegyzést, amit ráadásul az ember impulzusból ír, tízszer ellenőrizze posztolás előtt csak azért, hogy a helyesírás is megfeleljen egyeseknek. Sem én, se más nem fogja.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2013.03.31. 19:17:49

@Guardian412: Most már azért elárulom, hogy ez nem fórum.

Guardian412 2013.03.31. 19:18:18

@Stöki: Elnézést, nem tudtam, mert nálam a kép galléria nem nyilt meg. A legújabb Flash, vagy Java install óta a Chrome-om rendetlenkedik.

Guardian412 2013.03.31. 19:20:10

@Stöki: Elnézést. Jogos. Üzenőfal, vagy komment sarok, vagy minek hívják. A lényeg ugyanaz a helyesírással kapcsolatban. Nem oszt, nem szoroz, ahogy Fórumon sem. A lényeg érthető, olvasni meg tudtok.

ghavin 2013.03.31. 19:22:46

@Guardian412: Rendkívül korlátolt gondolkodásra vall, hogy a túlpörgetett amerikai excepcionalista jobboldaliság szellemében megvalósított utópiát/disztópiát csípőből liberális propagandaként könyvelted el. Már nem azért, de a XXI. századi jobboldalisággal összeférhetetlen az etnocentrizmusba és nativizmusba fulladó vulgárnacionalizmus, a társadalmi szolidaritást semmibe vevő meritokratizmus és vadkapitalizmus, s még sorolhatnám napestig. A játék egy olyan rendszer jellegzetességeit állítja pellengére, ami által a leszűrődő üzenet csakis a saját fiktív kontextusában bír valódi tartalommal, s legfeljebb allegorikus párhuzamok fedezhetőek fel a valósággal. Az, hogy neked sikerült a legkézenfekvőbb ideológiai ellenpár lejárató kampányaként interpretálni a játék történetét, dacára annak, hogy még számtalan alternatívája létezik az ábrázolt társadalmi rendnek, az a te egyéni paranoiád következménye, nem pedig a játék de facto hibája, hiányossága. Vagy akkor ezzel az erővel a BioShock 1-2 objektivizmus- és libertarianizmus-ellenes propaganda volt, a System Shock pedig a tudománycentrikus-technokrata racionalizmus elleni lejárató kampány.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2013.03.31. 19:24:25

Én már csak egy jó kávét kérek.

DC42 · http://barcelonaban.blog.hu/ 2013.03.31. 19:35:04

Ebből a bioszlájdersz játékból/világból filmet fognak csinálni. Nálam 95/100, liberális agymosott vagyok. Tiramisut kérek, este van már.

Módfelett Kényelmetlen 2013.03.31. 19:36:52

sztem is erősen túl van hájpolva ez a játék, vannak ugyan kétségbevonhatatlan erényei, de végeredményben csak egy agyatlan lövöldözés az egész, hosszú üresjáratokkal és némi elcsépelt politikai szappanopera beütéssel

az elején azt hittem olyan lesz mint a dishonored és örültem, de inkább olyan lett mint a painkiller (+ egy kis demagógia, meg csaj); nincs baj azzal se, csak kezeljük helyén a dolgokat

Guardian412 2013.03.31. 19:37:55

@Ghavin: Tévedés. A liberalizmust nem magamtól találtam ki, bár nekem is igen csak szembetűnő volt. Hanem maguk a fejlesztők ecsetelték büszkén még valamelyik interjúban. Ez nem korlátolt gondolkodás. És ha csak fele annyit időt öltek volna bele ebbe a politikailag korrekt baromságban és több időt a játékmechanikába és tényleges játék tartalomba (Nem a vizuálisba, mert az rendben van), akkor nem lenne egy C kategóriás program, amit csak a hype tart össze. Ugyanez volt a Mass Effect 3 esetében is. Ott is a kedves író annyira politikailag korrekt akart lenni és annyira arra fektette a hangsúlyt, hogy csak a játék végéről teljesen elfeledkezett. Ott is ha fele ennyi időt töltöttek volna a politikailag korrekt baromsággal, egy normális véget is kapott volna a játék.

És egy jó tanács; hogy olyan szavakat használsz, mint meritkratizmus, vulgárnacionalizmus, allegórikus párhuzamok, nem fogsz okosabbnak tűnni, se meggyőzni. Tehát felesleges ilyen téren strapálni magadat, mert az üres szövegelés, bárhogy is teríted, üres szövegelés marad. Még ha ilyen szavakat is használsz. A BioInfinite, a.k.a. BioSliders egy politikailag korrekt liberális propaganda akart lenni, ahogy a Mass Effect 3 is. És nem egy játékos vette ezt észre és nyit ilyen szép topikokat, mint "Liberal brainwashing for kids", "CNN comments calling Bioshock Infinite "Liberal Propoganda", "Liberal, politically correct propaganda", etc, etc... És miért? Nem azért, mert az emberek korlátoltak, vagy mert oly annyira szeretik a politikát. Azért írják, mert ez a korlátolt liberális maszlag benne van és az emberek ezt látják. Tetszik, nem tetszik, ez van.

Guardian412 2013.03.31. 19:42:37

@Módfelett Kényelmetlen: Igen. Egy Dishonored szerű játékmenet sokat dobott volna a BioSliders-en. Az egy nagyon hangulatos kis játék volt. Ha a Dishonored féle "nem kötelező mindenkit lemészárolnod" játékmenetet belevitték volna, az rengeteget dobott volna az egészen. De így tényleg inkább egy Painkiller szerű agyatlan hentelés lett az egészből, ami nem lenne baj, ha erről szólt volna az elejétől a Shock széria. De nem erről szólt.

kanálwarrior 2013.03.31. 19:52:42

Igen, ez bizony egy tökéletesen dugható hölgy.

ghavin 2013.03.31. 20:01:22

@Guardian412: Na jó, ezek szerint még korlátoltabb vagy mint azt először feltételeztem. Először is konkrét forrást kérnék arra vonatkozóan, hogy a játék fejlesztői közül bárki is liberális propagandaként hivatkozott volna a saját munkájára. Másodszor pedig nem értem, hogy fér össze a a te fejedben nyilvánvalóan mumusként leledző politikai korrektséggel az, hogy a játék egyik jelenetében konkrétan nagy nyilvánosság előtt szégyenpadra állítanak egy vegyes bőrszínű szerelmespárt, a játék tele van íreket, ázsiaiakat és feketéket vegzáló poszterekkel, illetve a Vox Populi nevű, Columbia páriáiból álló ellenállást sok szempontból terrorista csoportként ábrázolják. Ne gyere nekem azzal, hogy Columbia társadalmát feketén-fehéren gonoszként festik le - a játék első egy-két órája olyan idillikus képet fest le, ami például teljesen hiányzott a BioShock első két részéből, de még a civilek sem hatalomba belegárgyult pszichopaták, mint Rapture lakói. Az pedig, hogy a CNN és a többi szenzációhajhász médium mit állít a játékról, könyörgöm ne legyen már mérvadó, közel 15 éven keresztül ugyanezek a csatornák próbálták arról meggyőzni a közvéleményt, hogy a videojáték gyerekeket tömeggyilkosokká változtató, sátáni eredetű találmány.

Guardian412 2013.03.31. 20:16:03

@Ghavin: Most, hogy korlátoltnak hívsz, ezzel nem fogsz felidegesíteni, tehát még csak ne is strapáld magadat. És felnőtt ember vagy. Ha ennyire érdekel, rajta, nézz utána.

Amikor pedig a színpadra állítanak egy vegyes bőrszínű párt, ötleted nincs, hogy miért is teszik. Nem igazán mondják el a hátteret. Akár gyilkosok is lehetnek, vagy terroristák, és ezáltal pedig már is kimerül a politikailag korrekt manipuláció fogalma. És, hogy terrorista, nem terrorista, az mindig nézőpont kérdése, hogy mi.

Az idillikus rész az tetszett, de ott is már ment a szokásos, "Ha valami idillikus és rendezett, esetleg egy konzervatívabb szemléletet követ, az csak rossz lehet.". Miért? Mert nem értesz egy világot, vagy a filozófiát amit képvisel? Kaptunk egy egy oldalú képet Columbiáról, ami arról szólt, hogy mindenki egy szemét nacionalista, mert szereti az otthonát és nem szereti a felforgató elemeket. Sőt, ha hisz valamiben, akkor pedig egy fanatikus ember. És ha felelősséget vállalsz, esetleg szereted a hazád, akkor egy szemét, agymosott nacionalista vagy mint Duke, a Duke és Dimwittből. Ennyi. Választást nem is kaptál mint anno a Bioshock 1-ben, mert nagy valószínűséggel, így fórum vélemények alapján is, nem a szabadelvű Vox Populit választották volna a játékosok, hanem Columbiát. Csak a játék nem patriótákat, sem pedig felelősségteljes embereket akar nevelni, illetve példákat felhozni, mert az nem egyeztethető azzal amire a program eme részét szánták.

JosephSmith 2013.03.31. 20:20:47

Most vagy a wmiki, vagy a Lencsés István. Álnéven.

Pozse 2013.03.31. 20:33:00

Váó.
Egyszer olvastam valahol, hogy egy idő után nem arról szól a vita, hogy mi az igazság, hanem hogy kinek van igaza.

ghavin 2013.03.31. 20:34:47

@Guardian412:
Maga a szégyenpad/pellengére állítás, mint társadalmi gyakorlat a problematikus. Nem azért hangsúlyozom, hogy korlátolt vagy, mert így próbálok hatni az irányodba, mindössze nevesítem az általad elfoglalt álláspontról alkotott véleményemet. Ezen felül a játék az emlegetett bevezető szakaszban egyáltalán nem foglal állást az idillt illetően. Nem tudom, emlékszel-e, de csupán válogatott kevesek vehettek részt az első konfliktushoz vezető "szégyenpad" jelenetben, s magunknak is trükk révén kell eljutnunk erre a helyszínre. A nacionalista ideológia is csupán akkor tűnik fel teljes mértékben negatív színben, amikor (mint már írtam) etnocentrizmussal és nativizmuissal párosul. A hazaszeretet és excepcionalizmus között van ugyan átfedés, de mindkettőnek megvannak a maga határai. Attól, hogy a játék egy szélsőséges megnyilvánulási formáját mutatja be az utóbbinak, még nem propaganda. A vallási, de ha már itt tartunk bármilyen fanatizmus a konzervatív beállítódással megint csak totálisan összeférhetetlen. (Nincs kedvem még a mostaniaknál is cikornyásabb körmondatokban körülírnom ezeket a fogalmakat, csupán azért, hogy megspóroljak neked néhány google-keresést.) Ha az egyenlő feltételekért küzdő Vox Populi szerinted szabadelvű, s mindketten ugyanazt értjük a kifejezés alatt, akkor ezennel nem csak hogy korlátolt vagy, de olyan szinten elfogult, hogy eleve nem értem, miért pazarolod az idődet bármivel, legyen az interaktív játék, irodalom vagy mozgókép, amiről nem tudod előre, hogy teljesen illeszkedik a magadévá tett ideológiához.

Ebeneeeezer Goode 2013.03.31. 20:38:03

@Guardian412: te teljesen kész vagy :) örülhetsz, hogy itt olyan emberek posztolnak, akik képesek még veled is leállni normálisan vitatkozni. én máshogy közelíteném meg a témát, de akkor trollá válnék.

rïvïera 2013.03.31. 20:38:39

@Guardian412: Fú de állat! :DD

Nekem linux van fenn, de rég tervezem, hogy rakok fel egy windows-t is pár játék miatt, és ez lenne az egyik, mert szerintem a grafikája kibaszottul szépen néz ki (persze ha a játszhatósága szar, akkor azon nem tud segíteni).

Gondolom azért egyszer csak végig lehet nyomni, annyira azért nem szar? Vagy annyira liberális? :)) (egyáltalán mi a lófaszt jelent hogy egy játék "liberális"? Miért kell ezt az ostobaságot már ide is behozni?)

Guardian412 2013.03.31. 20:42:52

@Ghavin: Nevesítesz amit akarsz, de ezzel csak magadat íród le. És de, mikor egy játék CSAK és KIZÁRÓLAG a szélsőséget mutatja be, ahogy te is azt nagy szerűen leírtad, akkor az biza propaganda. Színezed ahogy akarod, de a propaganda az propaganda marad. Most, hogy azt hajtogatod, hogy korlátolt vagyok, azzal nem fogsz rám hatni. És, mint írtam, ezeket túlspilázott szavakat, mint etnocentrizmussal, nativizmuissal ás excepcionalizmus pedig felejtsd el, mert nem okosabbnak tűnsz tőle, hanem egy bohócnak, aki azt hiszi, hogy ha olyan szavakat használ, amit kevesebben ismernek, akkor hitelesnek fog tűnni, vagy okosabbnak. De, mint írtam, az üres fecsegés nyakatekert szavakkal is üres marad. Az üres süketelés detto. Egy picit elvagy kattanva magadtól az látszik, de legalább bohócot ne csinálj magadból, főleg ne egy olyan előtt aki érti is miről beszélsz és tudja, hogy a hangzatos szavak mögött semmi tartalom nem bújik meg.

JosephSmith 2013.03.31. 20:48:11

@Guardian412: "íród le"? Amúgy szerintem az mszp a judeobolsik előhadteste, vissza akarják szerezni a hatalmat... de én nem akarom hagyni

Guardian412 2013.03.31. 20:49:14

@Ebeneeeezer Good: Szerintem itt félreértés van részedről. Egyesek vitatkoznak, míg én csak az álláspontomat védem. Hogy ez egyeseknek nem tetszik, az érdekel a legkevésbé.

@rïvïera: Én annyira tudom a játékot ajánlani, hogy megtekintsd az első néhány pályát, hogy megnézd milyen maga a képi világ. Az tényleg szép. De az akció lapos, a sztori nem tudja eldönteni mit is akar és lényegében ez messze van attól amitől egy Shock játék Shock játék lenne. De fent kifejtettem mindent. És nem hoznám fel a politikai részét, ha ebben a baromságban hívők nem pakolnák tele a játékokat a poltikai korrekt agymenéseikkel. Egy játéknak a szórakoztatásnak kéne, hogy a célja legyen, nem a bújtatott agymosás. Filmek, könyvek detto. Ha nem lenne benne ez a korcs és agybeteg divatpolitikai irányzat, hidd el, akkor csak az Elizabeth-es részt írtam volna le, ahogy azt meg is tettem.

Guardian412 2013.03.31. 20:50:36

@JosephSmith: Elírás és nincs szerkesztés. Komolyan ez a legnagyobb bajod? Részvétem. Mint írtam feljebb, csak az köt bele a helyesírásba egy komment sarokban, aki semmi mást nem képes aduként felmutatni és értelmesen hozzászólni a témához.

JosephSmith 2013.03.31. 20:53:38

@Guardian412: Hogy tudtál ennyire félregépelni? De mindegy, nem ez a lényeg. Örülök, hogy találkoztam valakivel, aki megért engem. Az a lényeg, hogy a bajnai már játékokon keresztül kommunikál, és ezt meg kellene előzni.

ghavin 2013.03.31. 20:56:03

@Guardian412: Az egész -Shock széria premisszája az, hogy a végletekig túlfeszít egy ideológiai tömbre alapozott utópiát/disztópiát. Diskurzusunk ezen pontján most tényleg belátod, hogy szerinted (ismétlem, SZERINTED én semmi esetre sem gondolnám így), minden ilyen koncepciójú alkotás valójában propaganda az Állatfarmtól kezdve, a Gyermekkor végén át, a Fahrenheit 451-ig bezárólag? Vagy csak azért gurult el nálad a gyógyszer, mert a szóban forgó játék most történetesen az általad imádott nacionalizmust állította a középpontba? Tényleg ennyire nehéz lenyelned a békát, hogy az évente tucatszámra megjelenő katonai FPS-ek mellett kijött egy ilyen játék is? Egy a mennyiből, százból, ezerből?

Továbbá tudnál érdemben reagálni a mondandómra, ahelyett, hogy a szóhasználatomon rugózol? Továbbá kértem korábban egy forrást is az általad emlegetett fejlesztői nyilatkozatról.

Guardian412 2013.03.31. 20:59:37

@JosephSmith: Gyors gépelés átka. Előfordul. Szoktak cifrábbak is lenni, főleg ha nagyon gyorsan gépel az ember. És a lokális politikát és a helyi politikai idiotizmust tényleg nem kéne belehozni a témába. Én sem tettem, mert nem erről szólt a lényegi mondani való.

Guardian412 2013.03.31. 21:08:12

@Ghavin: Látszik, hogy még mindig imádod a nyakatekert szavakat, mert akkor fontosabbnak hiszed magad és okosabbnak hiszed magad. Itt egy kis segítség azoknak akik nem értik, hogy miről beszélsz ez a kedves emberke...

- Premisszája = Előzménye
- Diskurzus = Beszélgetés

Mint látható a nagy semmit mondja el nyakatekert szavakkal. Ghavin. Mint látható így is lelehet írni a mondani valót, mindenféle háttér nélküli sznobizmus nélkül. Próbáld ki. És nem az általam imádott nacionalizmust (Hívd Patriotizmusnak, mert nézőpont kérdése), mert én nem foglalok igazából egyik beteg oldalt sem állást. De a pofátlan, agybeteg liberalizmust azt utálom a legjobban, főleg mikor megpróbálják az embereket manipulálni a játékokon keresztül, aminek pedig a célja a szórakoztatás lenne. És én érdemben reagálok a mondandódra, csak mint látható, mind amellett, hogy nyakatekert szavakat használsz, a szövegértelmezés az nem tartozik az erősséged közé (Mert mint írtam; Magad uram, ha szolgád nincsen. Ha ennyire érdekel a forrás, felnőtt ember vagy és a Google-t is tudod használni. Keresd meg.). Tehát baráti jó tanács; tanulj egy kis szövegértést, mielőtt nagyon belemerülnél a szinonima szótár használatába. Jót fog tenni és kevésbé fogsz bohócként tündökölni.

bullseye 2013.03.31. 21:15:12

Mocsok liberális propaganda, még hogy egyenlőség a feketéknek?! Mi lesz a következő, fekete elnök?!

Spoiler!
Szerintem kicsit felületes a játék helyenként, erősen nyúlja Fringe alapmotívumát (csak trükkösebben), a visszatérő főellenfél szánalmas, és a legvége nekem ijesztően logikátlannak tűnt. És nagyon tetszett az egész.

Remélem az egyik DLC a Lutece páros történetéről szól, mert ott van még pár kérdés.

ghavin 2013.03.31. 21:27:53

@Guardian412: A premissza nem elsősorban előzményt, hanem "ígéretet" jelent (premise), általában az adott kreatív termék koncepcióját illetően. A diskurzus annyiban árnyalja a beszélgetés jelentéstartalmát, hogy nem csupán üres fecsegést, de érdemi vitát is feltételez, aminek kapcsán egyre kétségesebbé válik számomra, hogy te erre partner lennél, hiszen megint csak a szóhasználatomat vegzálod, ahelyett a hozzászólásom tartalmi részére reagálnál. Most sem válaszoltál érdemben: attól, hogy ésszerűtlen gyűlöletet érzel egy ideológia iránt, ami valóban csak közvetve jelenik meg a kérdéses játékban - mint már írtam, nem csupán egyetlen, tehát a liberalizmus létezik alternatívájaként a Columbia által képviselt szélsőséges utópiának, aminek jellegzetességei a faji/etnikai alapú (etnocenctrikus), más nemzeteket és kultúrákat eleve alacsonyabb rendűnek tekintő (nativista), vallási fanatizmussal párosuló nacionalizmus, ami sem 1912-ben, sem 2013-ban, de még csak a játék saját valóságán belül sem elfogadható alapja egy társadalmi berendezkedésnek (mégiscsak egy szeparatista, az Egyesült Államokból kivált "városállamról" van szó). Az egész érvrendszered ezer sebből vérzik. Például a régóta várt nyilatkozat forrását is immáron egy órája próbálom meglelni az internet kies bugyraiban, egyelőre sikertelenül. No nem mintha a alkotói szándékot előtérbe helyező kritika ne lenne korszerűtlen, ó nem is tudom, immáron két évszázada. A baráti jó tanácsodat pedig dugd fel magadnak. Egy állítólagos író felrója nekem, hogy választékosan fogalmazok (az eszem megáll) - még WC-papír gyanánt sem használnám azt a szemetet, amit a korlátolt gondolatvilágod kiokádott magából.

Guardian412 2013.03.31. 21:34:27

@bullseye: "ég hogy egyenlőség a feketéknek?! Mi lesz a következő, fekete elnök?!"
- Nem ezzel van baj. Szerintem ilyet senki sem írt. De egy játék maradjon csak játék, ami mindenkinek szól, etnikumi, vallási és egyéb hovatartozástól és politikai beállítottságtól függetlenül. Egy játéknak a szórakoztatásnak kéne, hogy a célja legyen, nem pedig a bújtatott agymosás. Az agymosásra ott vannak az újságok, a blogok és a média többi része. De miért kell politikát, ráadásul csőlátású, befolyásoló politikát egy szimpla akció-kalandjátékba rakni? Nos? Erre adja már meg valamelyik itteni emberke a választ.

@Ghavin: Előzmény, ígéret, a te szövegkörnyezetedben mindkettő helytálló. Mint írtam ezt a magasröptű sznobizmust meg jó lenne ha felfüggesztenéd, mert ettől nem leszel se hitelesebb, se okosabb. És nem állítólagos író, hanem tényleg az vagyok, bár nem tudom, hogy munkám miként jön ide. De a választékos fogalmazásodat azt azért hozom fel, mert az nem más, mint a nagy semmi tálalása hangzatos szavakkal. Ezért hozom fel. Mert utálom az üres fecsegést, főleg mikor ilyen hangzatos szavakkal próbálják meg a nagy semmit olyan aranyosan tálalni. Ha beszélgetni akarsz, tedd normálisan, választékosság nélkül. Tudod miért? Mert ha van a mondanivaló mögött tényleges tartalom, azt nyakatekert szavak nélkül is előtudod adni. De miután te is tudod, hogy a nagy semmit adod elő, inkább a választékosság mögé bújsz, mert ez az átlagembernél beválik. Csak nálam ezzel most picit mellélőttél.

Metz 2013.03.31. 21:35:53

@Ghavin:
@Guardian412:
Egyikotok sem tiszta teljesen :D :D mit hisztiztek itt, inkabb jatszatok....

bullseye 2013.03.31. 21:49:05

@Guardian412: Amerikában a déli államokban akadtak ilyen emberek, gondolatok, jó eséllyel kisebb városok is, nem csak 1912-ben, de még később is. Az meg azért nem a liberális agymosás csúcsa, hogy valaki negatív színben tünteti fel a rasszizmust. Nagyon sajnálom, ha emiatt a neonácik nem képesek élvezni ezt a játékot, tényleg, annyira rossz nekik amúgy is az életük a rettentő üldöztetés és elnyomás miatt, és most még ez is...

Amúgy a későbbiekben a játék eléggé árnyalja a képet a Vox Populi-nak köszönhetően, de persze aki csőlátású és nem jut el odáig, annak már hiába. És akkor még ott vannak az írek is!

Mellesleg a játékipar éppen azért küzd, hogy művészeti ágként is elfogadják (és ezzel nem Miranda fenekére gondolok, bár szívesen tenném), és ebbe belefér, hogy az agyatlan lövöldözés közben néha egy pillanatra megállnak szólni, hogy azért nem szép dolog vaskampókkal széttépni felebarátainkat, meg ilyesmik.

ghavin 2013.03.31. 21:50:19

@Guardian412: Így írok. Nincs vele célom, nem akarok semmilyen szerepben sem tetszelegni ezáltal - ez van, tedd túl magad végre rajta és válaszolj érdemben a feltett kérdéseimre, illetve reagálj az érveimre, máskülönben részemről lezártnak tekintem ezt a parttalan vitát. Üres fecsegés? Végre kifejtettem, hogy mi is értendő az általad kifogásolt kifejezések alatt. Cserébe viszonozhatnád a szívességet azáltal, hogy végre bemásolod azt a rohadt linket. Ha ezek után sem vagy képes felismerni a mondandóm értelmét, akkor én már végképp nem tudom melyikünk a nagyobb idióta: te (ez alap), vagy én, amiért leálltam veled vitatkozni.

Nagyon tiltakozol a korlátolt jelző ellen, de őszintén szólva te vagy az eddigi legkorlátoltabb kommentharcos, akivel valaha dolgom akadt nem-feltétlenül-politikai témában. wmiki-t még nem übereled, de majdnem, köszönhetően annak, hogy kimondva átlag felettinek tartod magad, miközben hangyafasznyit nem nyújtottál a hihetetlenül nagy arcod alátámasztására azon túl, hogy rinyálsz valami állítólagos liberális manipulációs összeesküvés miatt. Ez viszont annyira közhelyes tevékenység az ún. "patriótáktól", hogy a "mitől is vagy te átlag feletti" kérdés mögötti kérdőjel így valóban gigászi méretűvé növekszik. Szóval?

toroloco 2013.03.31. 22:17:15

@Guardian412: elolvasva az első 9-10 hozzászólásodat akkor most mi is a mondanivalód?
a judeoliberális baloldali játék kiadók elnyomják a szitya konzervatív játékosokat?
a szabad kőművesek már a játék kritikákat is manipulálják?
mindez egy játék blogon?
időjárás jelentést merjek még nézni vagy már azt is ideológiai alapon rétingelik?

Guardian412 2013.03.31. 22:20:39

@Ghavin: Írsz így a francokat. Amióta szóltam, hogy ezt ne erőltesd, azóta egyre kevesebb szinonimát használsz szerencsére. Pl. nézd meg az utolsó posztodat. Egy darab sincs benne. (Ez azt jelenti, hogy képes vagy tanulni, ami jó jel. :) Csak így tovább!). És nem tiltakozom a korlátolt jelződ ellen, mert mint írtam nem érdekel. Még írtam is, hogy ne is fecséreld erre az idődet, mert felidegesíteni nem fogsz a ilyen gyerekes kezdeményezésekkel. És mint írtam alapfokú szövegértelmezés a barátod. Próbáld ki. Egy picit fordítva ülsz a lovon jó komám. Én nem akarok neked semmit se bizonyítani. Te akarod, hogy bizonyítsak neked, mert te "megköveteled". De miután engem nem érdekel, hogy itt mit követelőzöl, nem fogok itt neked semmit sem alátámasztani, már csak azért se. Így jártál. :)

U.I.: Egyszer viszont majd légszíves azt meséld el, hogy kinek hiszed te magadat, mert az tiszta sor, hogy te valami oltári nagy embernek képzeled magadat hatalmas választékossággal és hatalmas intellektuellel, csak az a baj, hogy rövid beszélgetésünk alatt kiderült, hogy háttered ahhoz, hogy ilyen magasról beszélj másokkal, az nincsen. Tehát baráti jó tanács; lépj ki a kis illúzióvilágodból, vagy ne lepődj meg ha összetörik a kis kristályvalóságodat, amit olyan nagyon elvakít. Ez utóbbi nagyon tud fájni.

Guardian412 2013.03.31. 22:27:32

@toroloco: Szövegértés a barátod. Szórul szóra menj végig azon amit írtam és ha nem érted, az már nem az én gondom. Amúgy furcsa, hogy a Szabadkőművességet felhozod, mert a játék elég érdekesen, gúnyosan ábrázolja a Holló Testvériséget (Szabadkőműves részleg), mindenféle értelem és kontextus nélkül (Mert a játékban a Holló Testvériség pályának semmi értelme nincs, azon kívül, hogy ott van és gyártja a feszültséget ellenük.). És az utóbbi időben a liberálisok nem igazán vannak jóban se az egyik csoporttal, se a másikkal, mert nekik is úgymondt picit elegük van a nagyon szabad eszmékből. De gondolom ha ezt valaki megemlíti, az meg egyből Szabadkőműves, esetleg Holló Testvériséges lesz. Végül is így megy ez. Csak egyszer rájöhetnétek, hogy van olyan ember aki egyik oldalt sem áll, csak utálja a politikát, főleg a bújtatottat, és főleg játékban.

ghavin 2013.03.31. 22:35:43

@Guardian412: Meg is nőtt a hozzászólásaim terjedelme. A szövegsűrítés záloga a széleskörű szókincs (belegondolni sem merek, hogy milyen idegőrlő olvasmány lehet a könyved, ha ezzel az alapfokú "praktikával" sem vagy tisztában). A szövegértelmezéssel nincsenek különösebb problémáim, ezért is tettem fel a többosztatú kérdésemet, idézem:

"...tényleg belátod, hogy szerinted (ismétlem, SZERINTED én semmi esetre sem gondolnám így), minden ilyen koncepciójú alkotás valójában propaganda az Állatfarmtól kezdve, a Gyermekkor végén át, a Fahrenheit 451-ig bezárólag? Vagy csak azért gurult el nálad a gyógyszer, mert a szóban forgó játék most történetesen az általad imádott nacionalizmust állította a középpontba? Tényleg ennyire nehéz lenyelned a békát, hogy az évente tucatszámra megjelenő katonai FPS-ek mellett kijött egy ilyen játék is? Egy a mennyiből, százból, ezerből?"

Ha a válaszod továbbra is annyiból állna, "hogy hejjehujja hazafiság, liberalizmus pföjj - BioShock Infinite patriotizmus disztopikus szatírája, tehát liberális ármány, ismét pföjj", akkor inkább ne fáradj, értettem elsőre is. De hát ezzel megint csak oda jutunk, hogy a könyved ellenére is egy félanalfabéta, korlátolt idióta vagy, akinek a véleménye a játék kapcsán minden, csak nem mérvadó. Több ízben is megadtam arra a lehetőséget, hogy tisztázd magad, nem éltél vele, ennyi a történet.

Guardian412 2013.03.31. 22:43:30

@Ghavin: Hova nőtt meg a mondani valód tartalma te nagyon zseni? Utolsó szinoníma nélküli kommented 171 szavas. Két szinonimával a posztod 220. És négy és hat szinonimával is bőven 200 felette. Tehát nekem ne ködösíts hülyeségekkel ha lehet. A szinonima lehet praktikus, de mint látható még csak nem is úgy használod, hogy praktikus lenne. És ezzel a "belegondolni sem merek, hogy milyen idegőrlő olvasmány lehet a könyved" című támadási technikával felesleges újfent próbálkoznod. a, így a jelenlegi szövegértésed megnézve, neked lehet, hogy bonyolult lenne (Bár nem is az ilyen díszpintyek a célközönség), b, ilyennel ugyancsak nem tudsz felhúzni. Tehát próbálkozz újra. Kapsz egy kis időt rá. És, hogy te milyen lehetőséget adsz nekem... nos, leírom még egyszer, szép lassan, hátha megérted. Nem érdekel sem a követelőzésed, sem az, hogy te itt milyen lehetőségeket adsz (Olvasd el betűről betűre, szóról, szóra és elemezd, alany, állítmány, egyéb alapján ha eme kis mondatocskát képtelen vagy értelmezni.).

toroloco 2013.03.31. 22:44:48

és tényleg én vagyok a barom mert még olvastam tovább is hozzászólásokat
@Ghavin: "A premissza nem elsősorban előzményt, hanem "ígéretet" jelent (premise), általában az adott kreatív termék koncepcióját illetően"

premissza=előzmény, alapinformáció, kiindulópont (logikában gyakran használt).
premise amire és ahogy hivatkozol, film, könyv játék esetén
=kiindulópont, alapkonbepció ami meghatározza történetet/cselekményt (plot) nem pedig arra vonatkozó ígéret

és ezen triviális ismeretek birtoklásához még diploma se kell (gyanítom, hogy egy idegen szavak értelmező kéziszótára is elégséggel szolgálna, esetleg a barátod gugli). az össze vissza beszéléshez viszont semmi de semmi nem szükségeltetik.

kérem kapcsoljam ki magam!

ghavin 2013.03.31. 22:58:08

@toroloco: Nem vedd zokon, de abban a kontextusban, amiben eredetileg használtam a kifejezést, végeredményében nem teljesen tökmindegy, hogy én (ezek szerint tévesen) hogyan értelmeztem? Vagy most már az is össze-vissza beszélésnek számít, hogy a -Shock videojáték sorozat hagyományosan disztópia?

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2013.03.31. 23:33:24

@Ghavin: Őszintén csodálom a türelmed és a kitartásod.

dr. Dolan 2013.03.31. 23:50:07

Félig OFF:Mi a közös ezekben a játékokban?
-BF3
-TES V:Skyrim
-DmC:Devil May Cry
-Guild Wars 2
-Diablo III
-Sim City
-Tomb Raider
-Dead Space 3
-Bioshock Infinite
Elárulom:
A közös jellemzők
-60$ digitális árcédula(a.k.a semmi dvd/doboz stb..)
-Day 0 DLC,Season Pass
-Lebutított játékmenet a sorozat korábbi darabjaihoz képest
-A költségvetés nagy részét a marketing teszi ki
-A pofás külső mögött nincs igazi tartalom (ez főleg igaz a DmC és a Skyrimra)

bullseye 2013.04.01. 00:01:32

Könyörgöm ne keverjük a patriotizmust és a nemzeti sovinizmust!

algi 2013.04.01. 03:39:49

@dr. Dolan: Ezek közül csak a Tomb Raiderrel játszottam, de marha kíváncsi vagyok hogy találtad ki azt, hogy lebutított játékmenet és nincs mögöttes tartalom.

nemecsek ernő áruló 2013.04.01. 09:38:11

@dr. Dolan: Én játszottam a Skyrimmel, nem tudom, mi a bajod vele. Most, hogy végre elérhető itthonról is, benn van a Steam wishlistemben, csak egy 75%-os leárazásra várok, hogy megvehessem. :D

algi 2013.04.01. 09:49:11

@nemecsek ernő áruló: A Skyrim állítólag jobb is volt, mint az előző Elder Scrolls.

youtu.be/4ZUynhkal1I

Miért van olyan érzésem, hogy az egész lista bullshit volt?

nemecsek ernő áruló 2013.04.01. 09:51:38

@algi: Az előző Elder Scrolls játékokkal sosem játszottam, de a Skyrim introja, a kivégzés, sárkány-támadás olyan jól össze lett rakva, hogy az egész világ pillanatok alatt beszippantott.

Khayness 2013.04.01. 14:07:41

@Guardian412: Majdnem két éve posztoltam utoljára blog.hu-s felhasználónevemmel, gratulálok, ennyire mély nyomott hagyott rajtam a gondolatmeneted, hogy vettem rá a fáradságot és előhalásztam ismét. :)

Véletlen nem te írtad az Atmosz című könyvet Eggo Moralli néven?

Hogy legyen egy kis ON is: Tanulópénzem megtanultam, hogy sose szabad a hájpnak bedőlni. Alig tudtam valamit a játékról, direkt nem követtem a fejlesztését, csak az elmúlt pár hétben néztem róla trailert. Egy magával ragadó, érdekes sztorijú FPS-re számítottam és azt is kaptam.

Valóban nem tökéletes, az auto save rendszer nem tudom kinek a fejéből pattant ki, sem a narráció, sem a játékmeneti kihívások nem indokolják, hogy ne menthessen az ember kedve szerint.

Elizabeth valóban egy jól megkreált karakter, kár hogy a sztori olyan hirtelen ér véget, sokkal jobban kiaknázhatták volna a Bookerrel való viszonyát a történet ismeretének fényében. :)

Geribácsi 2013.04.01. 16:07:05

Őőő, hát ez nem 96%-os gamma... Metacritic szerint az :( (sajtó értékelése) Userscore 9.0, ez már közelebb áll az igazsághoz, akarom mondani az ízlésemhez, de ez is "kissé" magas. Ez egy jó közepes játék, én kb 70% kiosztanék rá, ennyi.
Ha megnézitek a 95%+ metascore átlaggal rendelkező címeket, én nem igazán értem, hogy az Infinite hogy kerül ebbe a klubba. Valszeg remek sajtókapcsolatokat ápolnak, gratula hozzá.

Geribácsi 2013.04.01. 16:10:09

Opsz bocs, itt a link:
www.metacritic.com/browse/games/score/metascore/all/all?view=condensed&sort=desc

Ilyen címeket előz be lolmár:
Red dead redemption, Portal 2, GTAIII

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.04.01. 17:52:21

Lenne egy hülye kérdésem. Melyik az első két rész...?

bullseye 2013.04.01. 18:00:10

@molnibalage: Hát létezik a sima Bioshockból is kettő (a cikk szerintem rájuk utalt), de van korábbi shock is (en.wikipedia.org/wiki/System_Shock

bbandi 2013.04.01. 19:05:20

@algi: Hú ez mennyire jó videó. Mellesleg:
-Skyrim nem volt beszerezhető itthon letölthetőként. Boltban ha jól emlékszem 11k volt, ami épp 50$-nak felel meg.
-Majdnem fél évet kellett várni az első DLC-re, season pass természetesen nincs
-Játékmenet szinte teljesen megegyezik az Oblivionnal, ami szerintem - kizárólag játékmenetben - jobb volt, mint a Morrowind
-A tartalmat meg remekül leírja a fenti videő.

algi 2013.04.01. 19:35:11

@bullseye: @molnibalage: Ráadásul a System Shock 2 most fillérekért beszerezhető a gog.comtól mindenféle extrákkal.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.04.01. 23:05:04

@algi: Nekem még mindig nem világos igazán. Az ősrégi '94-es gammát a PC Guruból ismerem. Aztán jött ez a mostani, aminek volt valami hasonló elődje. Akkor mi a negyedik a 2x2-ből?

algi 2013.04.01. 23:43:54

@molnibalage: Nem tudom, ki hogyan számolja, én mindig konkrét címeket mondok, mert sok közük nincs egymáshoz a Shock játékoknak.

Wulfgar 2013.04.02. 00:32:40

@Guardian412: Már bocs, de nekem a hozzászólásaidból az jött le, hogy írtózatos Aliens:CA valamint system shock fan vagy. Végig csak az Aliens-t hozod fel példának, ami azért kapott olyan szar értékelést amilyet, mert egy grafikailag elmaradott, bughalmazt adtak ki, síkhülye AI-val. Bár nem játszottam vele 1percet sem, de kétlem, hogy hatalmas játékélményt nyújthat így. Ellentétben a Bioshockkal, amit elejétől a végéig élveztem, és amiben akkorákat néztem, hogy ihaj(nem akarok spoilerezni, de aki azt hiszi, hogy semmi köze az előző Bioshockokhoz, az téved, csak nem kötődik annyira szorosan). A System shockot meg csak látásból/hallásból ismerem, már legalább 8-10éve, hogy játszottam a 2. résszel kb 10percet, de nekem nem tetszett, őszintén szólva azt sem tudom, kik készítették, illetve, hogy van-e bármi közük a Bioshockhoz(bár abból ítélve amit láttam nem lehet sok).

algi 2013.04.02. 03:16:03

@Wulfgar: Az Aliens: CM-re ki vetette rá magát az előzetes videókat látva? Volt, aki különösen izgalmasnak találta az alábbi videót?

youtu.be/2fHv4wQJfSY

FPS ilyen szögletesen és nehézkesen utoljára talán kb. 20 éve mozgott. És ez egy olyan videó, amire büszkék voltak.

Szálka 2013.04.02. 17:30:17

A játék hatalmas. Megértem, hogy van, akinek nem fűllik a foga hozzá, egyáltalán nem rpg. A harc nem rossz, de a város és a sztori úgy ki van dolgozva, hogy azt se bánnám, ha nem lenne benne, hanem az egész csak a felfedezésről szólna. Egyszer már végigtoltam, másodszorra megnézek minden egyes posztert, minden egyes lemezjátszót, minden kis sarkot és a lélegzetem eláll. Valóban egy virtuális világ, és - főleg a nagy havazások alatt - utáltam kijönni belőle. Hihetetlen művészeti teljesítmény. Washingtonhoz, Franklinhez és Jeffersonhoz imádkoznak az agymosott szektások, akik a felhők fölött lebegő városban laknak, ahol felborultak a valószínűség szabályai... Hol látunk ilyet más játékban, a sok ork-terrorista-űrszörny-zombi között?

Death/Mortis 2013.04.02. 20:06:43

Végre, találtam egy helyet ahol magyarul is megoszthatom a véleményem másokkal komment-falon( igen, bizonyára nem kerestem eléggé, tudom); egy csöpp csömöröm is támadt az angol nyomása alatt( jahj, mit nem adnék egy szebb interkontinentális nyelvért: mondjuk a kínai, német vagy akár a trónon maradott latin személyében).

Az én szememben a játék egy rendkívül megalkuvó, kompromisszum-kész, nyugatról s keletről is pénzelt terroristához (valódi, nem az amerikaiak által 2001 után kitalált típusú) hasonlítható, aki elég figyelem felkeltése után kirobbantja a ház plafonját, aztán felszívódik s a szerencsétlen játékos állhat a törmelékek között, kezében az egérrel, illetve kontrollerrel.
A játék története érdekes, változatos, de már láttuk pár helyen( a Sliders marha jó példa, ahogy azt Havastanárúr, Őrző412 okosan fel is hozta) s sajna olykor-olykor meg is inog a saját gondolati mértékének súlya alatt( nem feltétlenül csak a bevégződésére gondolok), gondolom, hogy lehessen nyomatni a magyarázni szolgáló DLC-ket.
Látszik a végeredményen a nyíltabbá tévő törekvés( www.psxextreme.com/ps3-news/9341.html), de ugye semmi nem lett belőle s hiányzik is a programból ez a jogosan elvárt, a felhők s úszó épületek látványa támasztotta szabadság.
Elizabeth egy idő után sótlanná válik(nem, nem elírás): nem használták ki a karakterét s ennek a legkézenfekvőbbnek tűnő magyarázata az, hogy meg akarták tartani a 15-20 órás játékidőt s a lövöldözést is; a kettő együtt, ekkora intervallumban nem megvalósítható( az RPG általában, amik ezzel dolgoznak alsó hangon 30-40 órásak).
Nem éreztem csőben magam, FPS-léptékben igenis több-mint-elégséges a mozgástér. A környezeti elemek közül csak a letarolt területek nem koppintották a földre az állam( várható volt a becitálásuk, de reméltem, hogy az irracionálisak kicsit elrugaszkodnak a bejáratott sablonoktól, de végül kiderült: mégsem)
Az ellenfelek változatosak. Végigolvastam az összes hozzászólást, már nem idézem vissza ki emlegette, de az eddigi akármilyen-sokkos játékok közül itt küldték a játékosra a legkülönbözőbb hullajelölteket, bár néhánynak té'lleg nincs releváns prezentációja.
Annotáció: Ez egy jó, 85% körüli játék, élvezetes, akcióval telített, a maga esetlen módján el is gondolkodtat( akkora szavakkal dobálódzik, amekkorákat egyszerűen képtelen megemelni) és lyukas, utazva a fizetők pénzére; mondjuk mi nem?

Guardian412 bizonyosan ált. isk.-ás vagy középiskolás töri tanár. Francokat, ezt ruletten is megtenném!

Sanosuke 2013.04.02. 21:40:25

utóbbi hónapok legjobb játékai, a Tomb Raider, FC 3 és a Bioshock 3 :)

ennyi.

Sanosuke 2013.04.02. 21:54:49

@algi: ha már SS 2 akkor a Deus Ex-ét is ajánlom mellé :)

nemecsek ernő áruló 2013.04.02. 22:00:58

@dr. Dolan: Egyébként ebből is látszik, hogy nem játszottál a Skyrimmel, különben nem ilyen idióta listák keresgélésével, és rajta való mérgelődéssel töltenéd az időded, hanem csak azt várnád, hogy hazaérhess, és ismét vívhass a farkasokkal a havas hegycsúcsokon. :D

Én játszottam vele, és basszus nem nagyon tudok pillanatnyilag jobb FPS-RPG-t elképzelni. És ezt nem kazuárként mondom, hanem régi "nagy öregként", még C64-el, és ATARI-val kezdtem. :)

Guardian412 2013.04.02. 22:37:13

@Wulfgar: Nem vagyok A:CM fan, de a sok review olyan hibák miatt húzta le azt a programot, ami ebben az overhype-olt ócskasában is ugyanúgy megtalálható az elejétől a végéig.

- Lövés nélkül végiglehet rohanni a legtöbb pályarészen, mert annyira hülye az A.I. (Kivétel annál a résznél amelyiknél megkötik, hogy gyilkolj le X-et és akkor tovább mehetsz. A:CM-ben ez benne volt, ahogy a BioInfinite-ben is.).
- Teljesen lineáris pálya design. Detto mindkettőben megvan.
- Ócska FPS mechanika. Ebben az A:CM még talán jobb is volt, mert a BioInfinite FPS mechanikája egy vicc.
- Jellemtelen fő és mellékszereplők. Elizabeth-et kivéve kétdimenziós és üres az összes szereplő.
- Kiszámítható sztori (Már a játék felénél lehetett tudni, hogy mi lesz a vége.).
- Gyenge dialógusok (Mert az első két Elizabeth-es órát leszámítva a dialógusok nagyon gyengék. Ennyit talán az A:CM is feltudott mutatni.).
- Errand boy hangulat (Ez főleg a közepén illik a BioInfinite-re.).
- Robotmozgás. Na most lehet, hogy csak nálam jelentkezett ez a hiba, de Elizabeth néha azért előadta a robottáncot egyes mozgásfázisoknál. Tehát ez a hiba is benne van.

Két dologban jobb a BioInfinite az A:CM-el szemben... hosszabb és szebb. De ennyi. És a BioInfinite a hosszúsága miatt unalmasabb is, mert a vége fele kegyetlen mód ellaposodik, főleg az elejéhez képest. És ezekért a hibákért kapta az A:CM a rossz review-kat és az kapott 45%-ot, holott ebben az agyonhypolt buta lobotómiás ócskaságban ez mind ugyanúgy benne van (És az A:CM-et azért hozom fel, mert az sem egy 45%-os program, ahogy ez sem 96%-os. Mindkettő úgy 60-65% környéki, nem több.). Tehát a grafikai és művészi designt leszámítva miért is olyan jó ez a játék? Mert a grafikát és művészi designt leszámítva semmi olyan nincs benne amitől jó és egyedi lenne. Még a sztori lényege is a BioShock 2 és Minerva's Den teljes egyvelege, tehát még emiatt sem semmi extra, mert a Sliderskedést leszámítva az összes csavart ellőtték egy résszel korábban (Kapcsolat a főhősök közt volt a BS2 főcsavarja, illetve a ki a főellenfél az pedig a BS2 Minerva's Den főcsavarja volt.). Tehát még sztoriban sem tudott semmi újat felmutatni a BioInfinite. A System Shock 2, az viszont nagy kedvencem, meg egy okos játék volt, amit a BioInfinite-ről nagyon nem lehet elmondani. Tehát az SS2-höz képest még homokbuta is egyben. Az SS2-ben a logplay-ben szereplő karakterek karakterek voltak. És az SS2-nek amúgy elég sok köze van a BioShock gárdához, mert a fődesigner és író ugyanaz (A BioShock 1 az ezért is SS2 ripoff, mert ott pedig az SS2 sztorija és karakterei lettek átnevezve, de ugyanazokat a csavarokat használja a kettő. Ezért sem értik sokan, hogy miért is olyan ász maga a BioShock 1 sztorija, mert egy copy-paste-rename az egész a System Shock 2 után.).

@Death/Mortis: Ne rulettez, mert vesztenél. :)

Guardian412 2013.04.02. 22:48:38

@Khayness: "Véletlen nem te írtad az Atmosz című könyvet Eggo Moralli néven?"
- Nem, ő nem én vagyok. Én nem használok álnevet. A sajátom is jól működik. :)

Ebeneeeezer Goode 2013.04.03. 00:39:41

@Guardian412: érdekelne a könyved. mi a címe?

AlexWolf 2013.04.03. 10:30:41

Most mi tényleg direkt etetünk egy 33 hozzászólásos trollt?

Guardian412 2013.04.03. 10:38:28

@AlexWolf: Az őszinte vélemény kimondás, főleg ha ki van fejtve az a vélemény, az nem trollkodás, csak azoknak akik szűk látókörűségüknek köszönhetően nem képesek elviselni más véleményét. Te mint látom ebbe a kategóriába tartozol. Ez sajnálatos. De a vélemény az vélemény marad, akár tetszik, akár nem.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2013.04.03. 11:04:47

@Guardian412: Azért ne lepődj meg, ha év végén bekerülsz a szokásos kommentválogatásunkba. :)

AlexWolf 2013.04.03. 11:09:01

@Stöki: Még büszke is lesz :D

Guardian412 2013.04.03. 11:17:03

@Stöki: Ha ennél gyerekesebb módon nem tudod kiélni a frusztrációdat, és / vagy azt, hogy valakinek más a véleménye és az elvárásokkal ellentétben nem tetszik valami, és még ki is fejti, rajta hát. De nekem nem azért tetszik, vagy nem tetszik valami, mert a közösség elvárja, illetve társadalmi kötelezettség ebben az agy mosott világban. Nekem nem tetszik, ki is fejtettem, hogy miért. Ez van. Lépj túl rajta. Ha pedig nem tudod az emberek azon véleményét elviselni, ami nem azonos a tiéddel, akkor pedig ne vezess nyilvános blogot, hanem írogassál magadnak. Ilyen egyszerű,

@AlexWolf: Jól látod. Írjon bele az év végi kommentválgoatásba. Majd legfeljebb azt is személyesen fogom dedikálni. :)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2013.04.03. 11:35:04

@Guardian412: Kommentjeid sűrűségét és számát elnézve szerintem kettőnk közül te vagy a frusztráltabb. :) Te gondolsz agymosottnak meg szektásnak mindenkit, akinek más a véleménye, mint a tiéd. Te tényleg nem is érzed, mennyire arrogáns ez a hozzáállás?

Az ilyen kommenelők jutalma, hogy év végén pellengérre kerülnek - nem frusztrációból, hanem azért, hogy hadd szórakozzon más is rajtuk.

Még egyszer: nem a véleményed tartalmával van gond, hanem a stílusoddal, illetve azzal a szemlélettel, hogy a te tévedhetetlen és megkérdőjelezhetetlen véleményed az egyetemes univerzum elfogadott általános igazsága. Miközben kurvára nem az.

Guardian412 2013.04.03. 11:43:13

@Stöki: Egyáltalán nem vagyok flusztrált, csak veled ellentétben én nem akarok népszerűségi versenyt nyerni minden kommentemmel. És senki nem mondta, hogy tévedhetetlen vagyok és, hogy ez az univerzális igazság. Max azért hiszed annak, vagy azért nem tetszik, mert valahol te is tudod, hogy amit leírsz erről a lobotómiás BioInfinite-ről, nem igazán takarja a valóságot, sőt, hogy köszönőviszonyban sincs a valósággal. Mint írtam, ha nem tetszik a komment, vagy a kommentelő stílusa, vagy szemlélete, akkor ne írj nyilvános blogot, hanem nyisd meg a Word-öt, firkants bele pár sort és mentsd el a HDD egy eldugott kis szegletébe.

És ha tényleg ez a legjobb szórakoztatásod, hogy azokat, akik kommentelnek a blogodon, akár jó, akár rossz véleményt, leginkább rosszat, pellengérre kerülnek, ez azért elárul valamit a szellemi színvonaladról. Mint írtam. Csináld. Engem nem zavar. Max. ingyen reklámnak fogom fel. Azt pedig meg is köszönöm. :)

dr. Dolan 2013.04.03. 12:37:50

@nemecsek ernő áruló:
Elárulom végig toltam egyszer a főtörténetet.
Kezdtem egy Khajitot.Első dolog ami meglepett,hogy nem lehet az elején kiválasztani a class-t,a birthsignokat és a skilleket,hogy milyen irányba menjek. Az első szintlépésnél meglepett,hogy nem kell aludnom,utána felhoztam a "csillagképet".
És itt ért a döbbenet:Élet,mana és kitartás(stamina) amire rakhattam. Semmi komplex dolog. Utána megláttam a CoD perkeket.
Mondom, biztos legalább a küldetések és a céhek érdekesek. Egy fityiszt. Az NPC-k érinthetelenek és ugyanazokat ismétlik. Probáltam egy lopakodós/íjász karit csinálni és egyből felvettek a mágusok céhébe. A tolvaj céh egy vicc, megcsináltam kb 5-6 küldit és én voltam a tolvajmester és kb egyszer kellett csak lopnom.
A föküldi a szokásos mentsd meg a világot,te vagy a kiválasztott.
Ugyanolyan barlangokba voltam végig. Lineárisan elementem az aktuális gonoszig, lenyomtam összeszedtem a küldetéstárgyat és véletlenül minig volt egy ajtó ami egyből a kijárathoz vezetett. A logikai feladatok rém egyszerűek voltak.
A sárkányokkal való harc egy vicc,semmi nehézség nem volt vele(nem könnyűn játszottam)
Kb 5-7 óra alatt végeztem és soha többet nem nyúltam hozzá.

dr. Dolan 2013.04.03. 12:39:59

@nemecsek ernő áruló:
Én ilyenkor inkább régebbi játékokkal játszom, mert azok 10+ év után is lekötnek pl. HoMM 2-3, AoE2, C&C Decade vagy Kotor II

nemecsek ernő áruló 2013.04.03. 12:41:19

@dr. Dolan: Nahát, ezzel is kezdhetted volna, ahelyett, hogy idióta táblázatokkal terhelsz, amit úgyse fog senki elolvasni! ;)

Mint mondtam, én a Morrowind/Oblivion részekkel nem játszottam, nincs összehasonlítási alapom, de nekem tetszett a Skyrim.

nemecsek ernő áruló 2013.04.03. 12:43:10

@dr. Dolan: "Kb 5-7 óra alatt végeztem"
Omájgád, én 5-7 óra alatt kb az intron jutottam keresztül. Nagyon pepecselős vagyok, azt hiszem! :D

Wulfgar 2013.04.03. 14:35:00

@Guardian412: Az teljesen rendben van, hogy nem tetszik a Bioshock, de könyörgöm amiket felhoztál érvek, hogy miért "szar" azok nekem nem tűnnek másnak, csak kertelésnek.
"ócska fps mechanika" - Oké, de magyarázd már el, hogy mi ócska benne, nekem ez a mondat ugyanis valahogy nagyon nem jött át.
Teljesen lineáris - Nézz körül, az FPS-ek 90%-ban még akkora területet sem járhatsz be mint a bioshockban...
Kiszámítható sztori - Most akkor Te lehet, hogy egy jós vagy, mert bár vannak dolgok amikre lehetett számítani, rengeteg olyan dolog volt a sztori végén, amire viszont még "Alexander Mestermágus" sem számított.
A robotmozgással én nem találkoztam, de rendben van, lehet, hogy van 1ilyen bug, csak a többség megúszta.
Az Aliens:CA meg azért lett 45% mert egy mozgó bughalmaz, a játék grafikája iszonyú mértékben elmaradott, ráadásul köszönőviszonyban sincsen a gameplay trailerekben mutatottakkal, ócska animációk (ami nem csak néhány embernél jelentkezett), miközben az is legalább akkora hypeot kapott mint a bioshock...
A kommentjeidből meg valahogy nekem még mindig az jön le, hogy Aliens:CA fan vagy aki frusztrált, hogy lehúzták a játékát és most egy másik szintén hypeolt játékon próbálja kitölteni ezt a frusztrációt...

A véleményes/blogos dolog meg kétélű, az Ő blogja, innentől kezdve azért rak be egy válogatásba, azért banol... stb amiért akar. 1blogon nem feltétlen van szólásszabadság, akkor sem ha úgy gondolod.

Guardian412 2013.04.03. 16:54:04

@Wulfgar: Rendben, ahogy kérted, tessék, kifejtem.

- Az FPS mechanika. Van egy egy-két centis kör célkereszt. Ha ebbe akár csak a lába is belelóg az ellenfélnek, akár egy pixelnyit is, legyen akár 50 méterre, akkor a hand cannon-tól, de néha még a shotgun-tól is megfekszik, fejlövéssel!!! (Csak próbáld ki. A találati rendszere a játéknak egy vicc. Sokszor kapott az ellenfél a handcannontól gyomorlövést, vagy láblövést, de a fejlövés animot töltötte be a játék.). Én két fegyvert használtam a játék majd negyedétől, felétől, a shotgunt és a hand cannont, mert mindkettő abszolút jó volt mind közelre, mind távolra. És az ilyen mechanika már 2000-ben is gázos volt. És most 2013-at írunk, ahol azért lézerdot-os, picit rángat a célkereszt a trendi (Még a lehúzott Resident Evil 6 is képes erre), és nem a kapsz egy bazi nagy célkeresztet azt lőjj ahova akarsz, úgy is találni fog bámilyen messze is van az ellenfél. Továbbiakban Vigort nem is kell használni a játékban, mert abszolút felesleges (Én jó esetben ha egyet használtam, a sokkolást, mert azt már a BioShock-ban is szerettem. De ha nem kell jóformán egyáltalán használni, akkor meg felesleges belerakni. A BioShock-ban nagyon sok elem kötődött a képességekhez, itt pedig jóformán semmi sem. Csak az elején, a kapunyitáshoz kellett a Vigor, mikor megmutatták, hogy ez is van benne. Azt ennyi. A sokkolásig nem is használtam egyszer sem, mert felesleges volt). Továbbiakban ott voltak a ruhák, amiknek ugyancsak díszítőelem hangulata volt, mert értelme azoknak sem volt igazán (Kontra BioShock, ahol azért a skillek elég sokat számítottak.).

- A sztori az szerintem azért volt kiszámítható, mert ismerve Levine régebbi munkáit számítható volt, hogy valamit újra felfog használni a sorozatból, ahogy a BioShock-ban is tette a System Shock után (Van ami nem változik egy írónál.). És igaz, hogy a BioShock 2 és a Minerva's Den az nem az ő szüleménye, de a sorozat az igen. És a felénél már volt egy-két esemény ami miatt tudtam, hogy nagyjából ezen a vonalon fog menni az egész és ez lesz a vége. Mondjuk azt, hogy ha író vagy, akkor nem nehéz kikövetkeztetni, hogy egy másik író, hogyan ír, milyen trükköket alkalmaz, főleg ha ismered a régebbi munkáit.

- Teljesen lineáris még a BioShock-hoz képest is. Nem másik FPS-ez képest, hanem a sorozat régebbi tagjaihoz képest. A régi BioShock-ban amikor felfedezted a várost, volt backtracking és volt, hogy egyik részlegből a másikba kellett menni, megkeresni ezt, meg azt, majd vissza, használni, stb, stb... Itt csak akkor volt backtracking, mikor volt a négy, ismétlem összesen négy opcionális küldetés, hogy találj meg egy ládát, vagy egy gombot. És az is csak opcionális volt és sok értelme nem volt az egésznek.

- A robotmozgás az mint írtam lehet, hogy csak nálam jelentkezett, de míg a játék folyamatos volt, azért Elizabeth néha beadta a robottáncot, főleg lakatnyitásnál.

És tudom, hogy az A:CM grafikája elmaradott, de nem volt egy bughalmaz. Legalább is amivel én játszottam abban kb. ugyanannyi bug volt, mint a BioInfinite-ben (Amit már a karneválnál sikerült kifagyasztani, mikor Retry-t nyomtam az egyik vurstlis játéknál és ott beállt végtelen ciklusba és mind a menü, mind az irányitás meghalt.). Ennyi hiba volt kb. az A:CM-nél is, mert ezt ott is sikerült előhozni a második pályán. És nem vagyok A:CM fan, de miután ugyanazok a hibák miatt húzták le azt, ami ebben is benne van, párhuzamot azért lehet húzni. Az sem egy 45%-os program, ahogy ez sem egy 96%-os.

És lehet, hogy az ő blogja, de mint írtam, mint egyik szakmabeli a másiknak, hogy ha nem bírja a más ember szempontjait, esetleg véleményét, akkor ne írjon nyilvános blogot, mert csak magából csinál hülyét ezzel a "Ha nem tetszik amit hallok, ha nem tetszik a szempontod, akkor az év végi szégyenfalon fogsz kikötni.". Rajta hát. Az a legszebb, hogy meg is írtam, hogy ez csak az én véleményem és nem akarom őt meggyőzni (Azt hiszem a negyedik, vagy ötödik kommentben volt ez.). És miután nem láttam semmilyen feliratot, se figyelmeztetést nagy villogó neon betűkkel, hogy itt nincsen szólásszabadság, akár tetszik, akár nem, én pedig leírom a véleményemet. Miután másokkal ellentétben én nekem nem szándékom népszerűségi versenyt nyerni, leírom amit gondolok az adott produktumról. Pont.

Felagund 2013.04.03. 18:02:48

Az egészhez annyit szeretnék csak hozzátenni, hogy viszonylag rövid időn belül játszva a BioShock 1-el és a 3-mal, hogy előbbin összeszartam magam, illetve borsódzott a hátam a világtól, utóbbi egy kellemes limonádé, amely semmilyen különösebb érzelmeket nem keltett bennem, kiváló volt könnyed ebéd utáni kikapcsolódáshoz...

Lehet, hogy ez volt a szempont, de azért e...

Sanosuke 2013.04.03. 18:49:21

aki játszott már vele biztosan látta a Comstock birtokon azt az érdekes szobrot.
Lord Comstock legyőzi a gonosz háromfejű kígyót.
egyik feje néger, másik kínai, a harmadik meg zsidó.

ez igazi délieknek készült játék akkor ?

dr. Dolan 2013.04.03. 20:32:57

@nemecsek ernő áruló:
Nekem a Skyrim tetszett,csak a fentebb leírt hibák miatt nem nevezném RPGnek. Inkább volt akció játék.
Az első egy két órában pl nem foglalkoztam a történettel csak kalandoztam és feltűnt,hogy még nem láttam sárkányokat :D aztán kapcsoltam,hogy haladni kéne,mert nem volt egyetlen dragon shoutom se :D( pedig ez volt a nagy feature)

taleskenis 2013.04.03. 23:07:44

@Guardian412:
Én csak azt nem értem, ha le tudod írni a véleményed tördelten, viszonylag jó helyesírással, "BioSliders", "liberális propaganda" és "liberális agymosás" nélkül, akkor miért nem ezzel kezdted? Azt pedig minden IDDQD olvasó tudja, hogy régen minden jobb volt, talán Elizabeth melleit leszámítva.

Posztszkriptum: A szólásszabadság az nem ilyen liberális izé?

Guardian412 2013.04.03. 23:46:29

@taleskenis: Én leírtam röviden tömören. Nem gondoltam rá, hogy ennyire ki kéne fejtenem. De megkértek rá, így megtettem. A BioSliders név meg nagyon is illik erre a programra, ahogy a propaganda jelző is. Azt most csak azért nem fejtettem ki, mert azt már megtettem korábban.

"Azt pedig minden IDDQD olvasó tudja, hogy régen minden jobb volt, talán Elizabeth melleit leszámítva."
És igen, ezzel egyetértek. A karakter maga nagyon jól megvan tervezve, de mondjuk a modell hölgy is helyes, akiről mintázták.

"Posztszkriptum: A szólásszabadság az nem ilyen liberális izé?"
A szólásszabadság az szimpla emberi jog amit mag a modern civilizáció illúziója tépáz meg, és amit a liberalizmus megpróbál magának folyamatosan kisajátítani, pedig mindenkié, vallástól, etnikumi hovatartozástól függetlenül. Pl. nem hiszem, hogy az Őslakos Indiánok oly annyira liberálisok lettek volna, pedig náluk nagyobb volt a szólásszabadság, mint a jelen kultúrában bárhol, bármikor eme kis törékeny, lassan forgó kék-zöld golyóbison (Sőt, nálunk még bűnözés sem volt, se kapzsiság, se adók, és mi hívtuk őket barbároknak. Valahol el van az emberiség tévedve.). A liberalizmus az mindig is a szájkarate nagy eszméje volt, ami elhiteti az emberekkel, hogy ha hangoskodsz és hangzatos szavakat használsz, akkor már több vagy, jobb vagy, és zéró munkával is megváltod a világot, illetve feltalálod a Spanyolviaszt. Kb. a szokásos. Ha liberális vagy, akkor kapsz egy +20-es perma intelligenciát és +10-es karizmát. A rossz hír, hogy a világ nem így működik. Csak erre nem igazán akarnak rájönni, mert az hazavágja a kis törékeny kristályvalóságot amibe oly szépen ringatják magukat. És ahogy valaki oly találóan megjegyezte egy másik BioSliders fórumon, ennek a programnak a története is, mint minden liberális baromságé, arról szól, hogy mindig minden a fehér ember hibája. Bármi amit a fehér ember csinál az rossz, fanatikus, erkölcstelen. Semmi másról. Azt a sok liberális díszpinty elfelejti, hogy ők is ugyanebbe a fehér népcsoportba tartoznak, ami ellen általában szeretnek olyan szépen propagandát gyártani. De hát nagy az égiek állatkertje és mi pont a legnagyobbon élünk, telis-tele gyönyörű példányokkal. :)

AlexWolf 2013.04.04. 10:22:24

Köszönjük Molnár F. Árpád!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.04.04. 13:29:01

@Stöki: Tipikusan olyan bicskanyitogatós stílusban írt, mint a kontegóhívő idióta balfaszok...

kanálwarrior 2013.04.05. 13:41:44

@molnibalage: Azért mert konteóhívő. Az utolsó kommentje alapján a white genocide projektbe szopódott be.

Sanosuke 2013.04.05. 16:17:19

azt tudja valaki Elizabetnek miért hiányzik az egyik kisujja ?
vagy kiderül a játékból ?

Sanosuke 2013.04.05. 22:35:42

@AlexWolf: azért nyugodtan leírhatod.
szeretem a spoilereket :)

kék megaman 2013.04.07. 00:41:57

@Guardian412: tudvalevőleg zsidó csajszit kell a játékban megmenteni, ken levin és a csapat nagyrésze szintén egyértelműen az. ezek után mit vártál? white aryan resistance-t?

Atisz 2013.04.15. 18:14:12

Bár nem igazán fog kapcsolódni a témához ("hétvégi játékcsaj"), de azért közbe szólnék.

A szubjektív vitára - Ghavin és Guardian412 eszmefuttatására - reflektálva: ezt szerintem egy kicsit túlreagáltátok :)
Ez csak egy nyomorult játék, amiben természetesen van egy korrekt kis sztori és eléggé összetett is, de szerintem nem fogja megreformálni a liberalizmusról és a nacionalizmusról kialakított univerzális képünket (még akkor sem, ha mi Magyarországon mind2 fogalmat elég tévesen, torzítva ítéljük meg, köszönhetően a kádár-kori és a rendszerváltás utáni pár évtizeden át tartó agymosásnak).

A játék alapjában véve szerintem rossz, aminek csupán egyetlen oka van: a Bioshock név. Az első rész ugyanis olyan magasra tette a képzeletbeli lécet, hogy a folytatás(ok) számára világossá vált, az alatt már csak átlimbózni lehet.
Rapture vízalatti világa nélkül a Bioshock franchise olyan, mint egy Porsche 911 Trabant motorral. Ezt szerintem kár is ragozni, aki játszott az első résszel, tudja miről beszélek.
Mondom mindezt úgy, hogy játszva a System Shock 2-vel szerintem maga a Bioshock is tulajdonképpen csak a System Shock lebutított, mai színvonalú változata (ez mondjuk nem teljesen igaz, hiszen az alapkoncepción - meghatározott időnként cyber-modulokat/adam-et kapunk, amivel továbbfejleszthetjük képességeinket - kívül szinte minden más). A Bioshock vízalatti világa azonban olyan atmoszférát teremtett (a kellően elborult történettel együtt), hogy instant classic-ká vált.
Az Infinite mindezeket figyelembe véve tehát csak az újszülöttnek minden vicc új elgondolás alapján élvezhető.

Egyébként valaki írta, hogy filmet fognak belőle csinálni, ami csak 2 dolog miatt nem igaz:
1.) A stúdió és a rendező közötti költségvetési nézeteltérések (ami az olcsó tucatvígjátékokat és a viszonylag kiszámítható költségű animációs filmeket kiéve állandó problémaként vannak jelen a filmgyártásban) miatt lefújták a tervet és elég biztosan állítható, hogy ebből film már nem lesz.
2.) Amennyiben lett volna, az a jóval látványosabb és kevésbé izzadtságszagú 1. részből készült volna, nem pedig az Infinite-ből.
süti beállítások módosítása