HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Közösség elleni izgatás

2013.01.11. 13:57 miguel_

Kedves olvasók! Veszélyes dolog jön, aki nincs oda az ötletért, hogy kommandósok törjék rá az ajtót, az jobb, ha most elnavigál valahova máshova. A velem maradó tökös legények (és az amúgy sem széles női közönség tagjai) először is tekintsék meg ezt a videót:

Hagyok időt, hogy mindenki leküzdje a szexuális jellegű izgalmat, letörölgesse magáról az izzadságcseppeket, visszaálljon a normális pulzus- és légzésszám. Ha megvan, akkor jöhet, amit a címben ígértem.

Felszólítok ugyanis minden velem együtt gondolkodót, hogy ha és amennyiben a Cyberpunk 2077 című játék nem lesz akkora orbitális királyság, mint amit a videó sugall, vegyük a kezünkbe az igazságszolgáltatást! Rohamozzuk meg a CD Projekt Red varsói, Jagiellonska út 74 03-301 alatti főhadiszállását, és válogatott kínzásokkal, magyar leleménnyel és kínai szamurájkardokkal véssük a fejlesztők eszébe: a jövőben nincs cseszekedés a játékosokkal!

Őszinte leszek, a játékról csak annyit tudok, hogy készül, de hogy milyen nézetből, milyen rendszerben, hány éves korhatárral, na ezeket egyáltalán nem. De a Witcher két része elég jó volt ahhoz, hogy a fenti, számos hatályos törvényt megszegő felszólításom ne legyen komolyan vehető. Sajnos volt már olyan, hogy a trailer jó volt, a játék meg, hát, nem olyan jó, mint a trailer, például a Dead Island kislányzombi-fejszétcsapós videója, még ma is kiráz a hideg tőle. De nyugi, azt lengyelek csinálták. Oh, wait...

109 komment

Címkék: videó per atyaúristen állatság

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr375012115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SplitGuy 2013.01.11. 14:35:26

Egy szó, négy szótag: zseniális!

Technikai szempontól is maradéktalan alkotás, csodálatosan kidolgozott részletekkel. A hangulat is nagyon ott van, átjön Night City därk hangulata, meg minden.

Akartam pár szarkasztikus megjegyzést is tenni ide, mint pl. "öcsééém, hogy kispórolták a mozgásanimációt szegény csaj arcáról, inkább golyóállóvá tették", de aztán rájöttem, hogy ez a videó nem érdemel negatív kritikát.

És uraim, ha most nem haragszanak zsebkendőt ragadva távozom.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2013.01.11. 14:53:03

tuti olyan lesz, mint a hard reset. pazar grafika, semmi egyéb.

Pretoryan 2013.01.11. 14:56:06

Cyberpunk 2020-al 1994-ben kezdtem játszani, a mai napig nagy rajongó vagyok, Gibbson kultista vagyok ilyen hangulatban játszottunk anno, és mindig is sajnáltam hogy nincs belőle számítógépes játék! Namost én nem az izzatság cseppeket törölgettem az elmúlt pár percben...

Amúgy ez "kínai szamurájkardokkal" fasza kis képzavar! :-D

miguel_ 2013.01.11. 14:58:23

@Pretoryan: nagyon meglepődnék, ha mondjuk tíznél több, valóban japánban készített kard lenne polgári forgalomban az országban. :)

Burwor · http://loot.blog.hu 2013.01.11. 15:05:25

De senkit nem zavar, hogy a rendőrök tüzelnek a mészáros csajra miközben egy MAX TAC ügynök áll tőle 1 méterre? Vagy a rendőröknek minden mindegy?
Kiváncsi lennék hogy lett aztán a lányból is MAX TAC ügynök (videó vége), kábító fegyverrel lőtték tarkón?

SplitGuy 2013.01.11. 15:20:08

@Burwor: Soha nem értettem én se, hogy a sorozat-epizódok végén miért hagynak lezáratlan, nem megmagyarázott részleteket. o.O

miguel_ 2013.01.11. 15:21:46

@Burwor: Ezt most úgy kell nézni, mint a pornót meg az akciófilmeket. Nyilván baromság az egész, de most azon izguljunk, hogy valami hasonló hangulat lesz a játékban is.

Burwor · http://loot.blog.hu 2013.01.11. 15:31:06

Az a youtube compilation jutott eszembe, hogy a macsó csávók sose néznek oda ahol valami robban, csak mennek elfelé keményen :)

Solmenir 2013.01.11. 15:37:44

Nekem nagyon szimpatikus a CD project red, azt hiszem a két Witcher résszel mindkét alkalommal igazán minőségi játékot tettek le az asztalra, és külön szimpatikus, hogy nem nézik hülyének a vevőket, nem fejik őket fizetős dlc-kkel, és mindkét résznek szabadon letölthető a DRM mentes verziója. Egész biztos vagyok benne, hogy most sem fogunk csalódni.

Cifu78 2013.01.11. 15:45:01

@Burwor: Sok más dolgot is lehet mondani. Például hogy a lövedékek szétforgácsolódnak a célba érve, még ha a csaj ruháját is találják el (szóval akkor a ruha is ilyen kemény lenne?).

Kár ezen kiakadni, ez nem a realitásokról fog szólni. A látványorgia viszont 100%-osan megvan, és ez a lényeg.

szekőcei 2013.01.11. 16:19:39

a "when it's done" le van védve? :D

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.01.11. 16:21:40

@MrEd: "kínai szamurájkardokkal"

Semmit nem tudsz az életről, míg nem ettél Sanghajban, a Huangpu partján, egy bajor étteremben "Hungarian Gulasch-t"! 8-) (Ezt eredetileg a "Made in" részére gondoltam a dolognak, de most hogy így jobban belegondolok, lett némi Gibsonra emlékeztető hangulata a mondatnak.) A videó kicsit a Dredd hangulatát is idézi.

bayard 2013.01.11. 16:27:41

de messze van még 2077...
:)

Chomy 2013.01.11. 16:29:12

Nonono. A Witcher első része volt jó. A második ki.aszott zseniális volt. (Simán GOTY imo) :)

Szóval én nem féltem annyira ezt a játékot, főleg, hogy Mike Pondsmith is velük van a projekten.

2013.01.11. 16:37:55

Látványorgia...

...és vajon hánytízmagos proci, hány tera HDD, hányszázgigaramos memó, meg videokártya anyámvalaga szükségeltetik ennek a csodának a futtatásához??? :(
Szép lesz, meg minden, fáj is a szívem, hogy NEM fogom kipróbálni (a Crysyssel, Battlefield 3-mal Deus Ex HR-nal egyetemben), de nekem itt elég volt. Az utolsó "új" játék, amivel játszani fogok, az a Starcaft 2 lesz, ugyanis belefáradtam abba, hogy orbitális, böszme barom sok erőforrást igénylő játékok miatt minden évben kidobjak az ablakon 200K HUF-ot. Sohasem voltam konzol-párti, de mostanra elegem lett a pc-ből. Sajnálom. :(

Chomy 2013.01.11. 16:50:10

Ja, és ami itt még nem merült fel: volt egy titkos üzenet a trailer vége felé elrejtve: media.pcgamer.com/files/2013/01/Cyberpunk-secret-message.jpg

:)

SplitGuy 2013.01.11. 16:58:03

@Chomy: Ez nincs meg valahol dekódolva? A szemem már nem a régi...

Burwor · http://loot.blog.hu 2013.01.11. 17:03:08

@SplitGuy: @Cifu78: Sajnos nem értem ezeket miért nekem válaszoljátok. Teljesen mást írtam, nem látok összefüggést az én kommentem és a ti kommentjeitek között.

armitage 2013.01.11. 17:06:05

a végén még lesz cyberpunk reneszánsz.

armitage 2013.01.11. 17:11:36

"we're still building our dev team" – ajvéból jelentik :) a When It's Done™ szöveg meg pláne baljós, a legfőbb vaporware Duke Nukem Foreveré volt, aztán abból is mi lett

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.11. 17:12:09

@Selkath - Nightwish rulez!: dehogy kell 200k evente...:-)

procit kapsz mar 30ert, ami eleg, alaplapot szinten, egy tisztesseges vga-t is, a memoria pofatlanul olcso, szoval ez igy kb 100.

es masfel-ket evig elkaristol vidaman.

konzolhoz kell tv, a jatekok mirva dragak hozza, amit pcre megkapsz 5-10-20 euroert, az 30-40-50 konzolra.

oke, en buherator vagyok..:-)

SplitGuy 2013.01.11. 17:14:46

@Burwor: Azért írtam neked azt amit, mert nyilván ez csak ilyen teaser videó, amiben semmi nem történik, de mégis felkorbácsolja a hangulatot. Később jöhet egy teljes értékű trailer videó, vagy egy bővített teaser, amiben szépen lehull(hat) a lepel arról, hogy miért lőnek a zsaruk, miközben a nőci mellett egy másik kolléga is szolgálatot tejlesít, valamint hogy miként lett a csajból később TEK, akarom mondani TAC ügynök...

Egy teasernek pont az a lényege, hogy kérdéseket vessen fel, ami miatt nem tudsz aludni a következő infómorzsáig.

Ironfist 2013.01.11. 17:22:40

Igazából nem értem, ez miért sugallana akkora orbitális királyságot. Hiszen csak egy szép videó egy cyberpunk környezetben, de magáról a játékról gyakorlatilag semmit nem lehet megtudni róla. Oké, persze, jó dolog a cyberpunk, de ez azért még nem ígér semmit egyelőre :)

InversioN 2013.01.11. 17:23:20

@Selkath - Nightwish rulez!:
5 éve vettem egy gépet 300-ért, amiből olyan 50k-t simán megspórolhattam volna (1-gyel kevesebb vinyó, olcsóbb ház stb.) Azóta egyszer cseréltem VGA-t 40-ért. Pár címet leszámítva (BF3, Skyrim, Witcher 2, Shogun) a játékok többynire max.-on elfutnak full hdban, az említettek pedig mediumon.
Persze a gép csúnya tuning alatt van, de már megvétele óta és eddig nem volt vele probléma.
Ezt amúgy mindenkinek mondom. Aki játékra vesz gépet az szánjon még 10-20k-t jobb alaplapra és hűtésre, mivel a tuning nélkül tényleg sokkal hamarabb kell a csere. Ha a C2D-m 2,1 Ghz-en menne a 3,4 helyett nálam is rég esedékes lett volna.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.01.11. 17:36:17

@InversioN: igy van.

nekem is azert kell most cirka ket ev utan uj procit vennem, mert sajnaltam a lovet egy black editionre es most nem kepes rendesen meghajtani a 6950 cf-et az x4 945, mert 20%nal tobb huzast nem bir.

egyebkent en a konfiugomat 160-180 korul raktam ossze kb ket eve es ha nem lennek megszallott, meg boven elkaristolnek vele, mert az egy 6950essel is elszaladt a far cry 3 fullban, csak MSAA nelkul.

es ez volt az elso, ami leverte 8x msaa mellett 20 ala az fpst. elsimitas nelkul viszont 30-40 ugy, hogy minden mas a leheto legjobban fel van huzva 1920*1080 felbontassal.

kinsy 2013.01.11. 17:40:14

Gibson 4 President!
"Eat Hot Lead!"

Kéremkapccsoljaki!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.01.11. 18:05:00

Semmi különös, bár a SR engem soha nem is érdekelt. A DI mitől volt rossz játék? Nem ismerem, csak a trailert.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.01.11. 18:12:06

@Selkath - Nightwish rulez!: Bocs, de ezen röhögnöm kell. Én 2003 óta összesen kétszer vettem új konfigot. Az első mai áron nem volt 150 sem, a mostani kicsit 200 felett volt, de nem sokkal. Ha leosztod ez havi költségre, akkor mi jön ki? Havi pár ezer forintért van konfigod. Ez ma lassan két pizza rendelés ára havonta...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.01.11. 18:15:06

@molnibalage: Ja, és én újonnan vettem a gépet. Használt alkatrészekből potom áron lehet konfigot építeni. 1996 és 2003 között csak ilyen gépem volt. Igen, nem volt csúcsgép, de 2 éves lemaradással kevesebb, mint félárból raktam össze vasakat, ami diákmeló mellett igenis számított. Most csak elvi kérdés volt, hogy 230 fölé ne menjek, nem azért ment nem telt rá...

A régis vasamért kaphattam volna olyan 30-35k-t, de inkább odaadtam a tesónak ingyért, mert neki még régebbi volt, mint az én 2008 végi konfigom.

Link Elek 2013.01.11. 18:35:53

Vegyuk eszre, hogy a trailereket teljesen masik csapat csinalja, es semmi koze a jatek programjahoz, csak a grafikai elemeihez.

InversioN 2013.01.11. 18:39:33

@Link Elek:
Pontosan. Annak ellenére, hogy a DA2 és ME3 nem jött be, a DIGIC zseniális munkát végzett. Büszke is vagyok rá, hogy van egy világszínvonalú magyar csapat a témában.

Yeto 2013.01.11. 18:43:36

"Rohamozzuk meg a CD Projekt Red varsói, Jagiellonska út 74 03-301 alatti főhadiszállását, és válogatott kínzásokkal, magyar leleménnyel és kínai szamurájkardokkal véssük a fejlesztők eszébe: a jövőben nincs cseszekedés a játékosokkal!"

Szóljatok ha indulunk mert ha ezt elcseszik akkor tényleg nem győzni megyünk hanem pusztítani.

2013.01.11. 19:16:19

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Régebben én is buherátor voltam, lehet, hogy a régi beidegződés (meg a krónikus pénzhiány) miatt vagyok ennyire konfig-ellenes. Sajnos, nagyon makacs tudok lenni bizonyos dolgokban, hát igyekszem megváltozni - laptopot pl. már nem vennék játékra (megtörtént eset)... :D
Sajnos, az a baj, hogy az eddigi gépvásárlásaim során ár-ügyben valami mindig hibádzott (nyilván nem azt akarom, hogy ingyen hozzámvágják, de 2007-ben egy GeForce FX 6800-asért 45000 forint érdekes volt, asszem, kicsit át lettem b...va).

2013.01.11. 19:25:40

@molnibalage:
Sajnos, a hely KISvárosi mégKISebb kereskedő, a drága akkora árréssel dolgozik, hogy hiába lesz tőle egy veriheviasszaultübergiga erőműved, egy normál árkategóriás (átlagos árú) - mondjuk - webáruházas konfiggal szemben legalább 35%-kal drágábban kapod meg a gépet. Internetes rendelést pedig még mindig zsákbamacska-szagúnak érzem. Ráadásul, mivel évek óta nem foglalkozom számítógép-építéssel (még anno "egymagos proci-korban" vettem gépet), némely dologgal kapcsolatban eléggé tanácstalan vagyok, egy ravaszabb kufár - ha olyanja van - simán behúzhat a csőbe pl. alaplapokkal kapcsolatban.

2013.01.11. 19:37:38

Selkath gondolkodására (korábban) jellemző, informatikával kapcsolatban:

Intel - drága, elérhetetlen
AMD - óccsó, de néha leég (sic!) - volt rá példa!
Asus - KIRÁLY
Abit, MSI, Acorp, a többi - SZAR
NVidia - drága, de király
ATI - szar
Kingston - király, a többi szar
Seagate, WD (!) - király, van más vinyó is?
WinME, XP - királyok
Win98, Vista - szarok (és tényleg)
Win7 - no comment, nem ismerem (=SZAR)
Laptopok - Asus, Samsung - királyok
Laptopok - HP, Lenovo - szarok (ezt a kommentet egy méregdrága LENOVO-ról írom... talán mégsem olyan rossz gép :)))) )

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Hát, amint látható - kicsit sarkítva - tényleg egy csökönyös szamár vagyok a számtech-el kapcsolatban, de olyan vagyok, mint a bukott diák: majd igyekszem... :)

Pretoryan 2013.01.11. 19:49:40

@MrEd: értettem én, azért volt a "fasza" jelző :-)

különvélemény 2013.01.11. 19:49:51

@Selkath - Nightwish rulez!:

Ma már nem a hardver, hanem a játékfejlesztők költségvetése a szűk keresztmetszet a grafikánál.

Sanosuke 2013.01.11. 20:43:04

a videót elnézve : a lengyelek válasza a Deus Ex-re :D

Serathis 2013.01.11. 21:04:52

@Sanosuke: Azért a Human Revolution trailere, hogy idézzem: "Kettéhugyozza a Hollywoodi sorozatokét." Azt kell hogy mondjam, itt is ez a helyzet. Bár a HRé jobb volt mivel többet tudtunk meg a történetből.

nemecsek ernő áruló 2013.01.11. 21:04:59

"kínai szamurájkardokkal"
Láttam én már szamurájkardot, de az japán volt. :P
Vagy ez olyan, mint a kínai sushizó, vagy a kínai gyrosos Karinthy utcában? :D

@Sanosuke: Nekem is ez volt az első gondolatom. Azon gondolkozom, a Deus Ex és a Witcher szerelemgyereke milyen eredményt hoz vajon... Szerintem olyan rossz nem lehet. :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.01.11. 21:08:14

@Selkath - Nightwish rulez!: Öööö, ma összeállítasz egy konfigot, összerakják és az ország másik felére is kihozza xy csomagküldő szolgálat.

különvélemény 2013.01.11. 21:38:14

Ma egy középkategóriás vga visz mindent, mert csak "trükkök százaival" lehet megfingatni, valós, látható über grafikát (poligonszám, textúra) nem éri meg "legyártani" a fejlesztőknek, az sokba kerül.

Ezért szajkózzák, hogy vége a pc-s piacnak, de inkább az a helyzet, hogy túl erősek a pc-k, itt már programozni kellene (AI), meg grafikát tervezni (poligonszám), de az mind-mind rengeteg pénzbe kerül, ami nem térül meg.

Chomy 2013.01.11. 21:51:12

@Felsmukk: mindamellett, hogy a DE:HR trailerét marha nehéz lesz überelni, merthogy brutálisan jó (biztosan megnéztem/hallgattam vagy kilencezerszer), azt azért meg kell jegyezni, hogy ez egy teaser. A trailer később jön, mint ahogy a "rejtett üzenetben" írták is vala.

Én ettől se fosok annyira - lehet, hogy nem lesz olyan jó, mint a DE:HR-é, de ha ugyanazok a srácok csinálják, mint a Witcher 2 XBOX-os (enhanced edition) intróját, akkor nincs para.

@nemecsek ernő áruló: én azért ettől a címtől többet várok, mint hogy a "Deus Ex és Witcher szerelemgyereke". Ezek egy, a Cyberpunk 2020-ra épülő játékot fejlesztenek, és velük van az eredeti szerepjáték atyja is. Szóval nehogymá. :)

Chomy 2013.01.11. 21:55:22

@Ironfist: biztos nem ismered a CP2020-at... :) Ha ez a teaser neked nem ígér semmit, nézd meg az első kommentben linkelt IGN-es elemzést, abból lejön majd, hogy sokaknak elég sokat ígér ez. :)

nemecsek ernő áruló 2013.01.11. 21:56:14

@Chomy: Bevallom őszintén, iszonyú elfogult vagyok, mert mind a Witcher, mind a Deus Ex számomra a top játékok közt vannak, így amit írtam, az a legmagasabb izgalmi állapotban leledző, nedvesedő sci-fi geek manifesztációja volt, csak ilyen kis kommentben rohadtul nem jön át, hogy fél órája ugrálok a szobában körbe-körbe, mint egy kisgyerek. :D

Chomy 2013.01.11. 22:00:46

@nemecsek ernő áruló: ja, amúgy dettó. Nálam az elmúlt pár év két legjobb játéka volt. (Dragon Age-et, Skyrim-et, minden szart belevéve.) Szóval nem a fenti két címet akartam lekicsinyelni. :)

Sanosuke 2013.01.11. 22:10:41

@nemecsek ernő áruló: vagy az Örs vezér melletti kínai svédasztalos étterem :)

Sanosuke 2013.01.11. 22:14:01

"Hagyok időt, hogy mindenki leküzdje a szexuális jellegű izgalmat".
hol volt ilyen ?:)

Sanosuke 2013.01.11. 22:18:33

@nemecsek ernő áruló: erről egy videót megnéznénk szívesen :D

rognork 2013.01.11. 22:41:47

@Sam. Joe: én hefeiben voltam először oktoberfesten, hehe ;)

trolleádor 2013.01.11. 23:26:27

@Yeto: "nem győzni megyünk hanem pusztítani."

Oooh, I see what you did there...

trolleádor 2013.01.11. 23:27:41

@Felsmukk: Igen, de az trailer volt, ez meg teaser, nem?

trolleádor 2013.01.11. 23:30:08

@Chomy: @trolleádor: Mgen, szóval előbb olvasni, aztán kommentezni.

A lényeg, hogy a CP2020 az Ars Magica mellett a kedvenc világom, és a Witcher után nagyon remélem, hogy valami jót fognak összerakni ezek a drága emberek.

Llychllyn 2013.01.12. 02:08:13

@Selkath - Nightwish rulez!:
Én is PCkkel együtt nőttem fel, 286-ostól felfelé volt már minden, ennek ellenére viszonylag keveset értek a buheráláshoz. Pláne, mióta tavaly vettem egy új PCt, és rá kellett jönnöm, hogy ez már különbözik a tízegynéhány éves vastól:)

A win 7 egyébként nem rossz, szerintem jobb is, mint az xp, de ezzel is csak ismerkedem. Asszem a 98 után a dos már csak valami emulátorféleképp van benne, de ehhez sem értek, csak cmdben szoktam néha csinálni dolgokat, mindenesetre ezt is lehet, értelmesebb a kezelése, jobb az egész, na.

A vistát nem ismerem, de állítólag jobban is jártam így.
játszani meg - ha tudok - ezeréves játékokkal szoktam, fpsből a doom, rpgből az nwn vagy a baldur's gate II a favorit, csak hát haladok a korral, úgyhogy most épp az Oblivionnal nem játszom idő híján.

trollhunter89 · http://trollhunter.blog.hu/ 2013.01.12. 08:30:21

Azért mert exoskeletonja van a csajnak, attól még a feje hátrabillenhetne egy centit ha egy ilyen golyó eltalálja. Vagy ez csak engem zavar?

Amúgy az elmúlt 10 évben egyszer vettem játékot (Fallout), de most lehet, hogy megint beruházok...

pizzaboy 2013.01.12. 09:25:47

@trollhunter89: ugyanmár egy tucatrendőrnek maximális eufóriát okoz, ha teljesen hasznavehetetlen fegyverrel próbál ártalmatlanná tenni egy gyanúsítottat :)

Gyulimali 2013.01.12. 10:14:20

@molnibalage:
...Öööö, ma összeállítasz egy konfigot, összerakják és az ország másik felére is kihozza xy csomagküldő szolgálat...

Az hagyján, de ha valami nem tetszik, akkor 8 napon belül a kereskedő KÖTELES tőled visszavenni, te csak a kb 2000HUF postaköltséget állod.
Ha ezt a 2x2000HUF-t összeméred azzal, hogy a kisváros zsivány PC boltosánál egy gépet kompletten megkap 200k helyett 220k-ért (ami csak +10%), akkor is már 12000-rel beljebb van.

Gyulimali 2013.01.12. 10:29:02

@Selkath - Nightwish rulez!:
Én is csatlakoznék a többiekhez. Az évi 200k az bizony nagyon durván túlbecsült összeg.
Én kb. 6 éve vettem egy C2D E6550-et, egy ASUS P5K SE lapot, asszem, akkor 2 GB DDR2 800-as RAM-ot, egy ASUS EN660GT passzívot, meg egy 400GB-s Samsung spinpointot. Meg, valami Chieftec féle, kb 13000-ba kerülő minőségi tápot.
Ez volt olyan 170k. Vettem még egy Samsung 940BW monitort is, (1440x900, 16:10 képaránnyal), talán 40k volt?
A C2D fel lett húzva a 333MHz-es FSB-ről 400-ra (2800MHz vs. az eredeti 2333MHz)
Mondjuk én csináltam az egészhez saját víthűtést, úgyhogy azt nem számolom bele.
Azóta a fejlesztéseim:
- +2GB DDR2 800 - talán 8000 HUF volt pár éve
- mSi nVidia GT460SE Cyclone, 1GB DDR - 48k 1,5 éve
- Samsung 840-es, 120 GB-s SSD, amin a Win7 pihen - 26k
- Win7 Home premium, OEM - 25k
Ezen felül van még a gépben 2 db Samsung 830-as, 64GB-s SSD RAID0 tömbben, amin a Linuxom figyel. (2x16000HUF de ezt most ne számoljuk bele, mert lényegtelen ebből a szempontból)
Ez összesen 370k 6 év alatt.
Szerintem nem vészes.
A tapasztalatom pedig a következő.
A fenti konfig a mai napig tökéletesen megfelel játékra is. Az új VGA-val gyakorlatilag nem találtam még játékot, ami ne menne a monitorok natív, 1440x900-as felbontásában max beállításokkal.
Azt mondjuk, hozzátenném, hogy azért 2012-ben kizárólad a Mass Effect 3-at vettem meg, és semmilyen más játékkal nem játszottam, szóval, lehet, egy Crysis 3 már nem menne döccenőmentesen.
De erre is megvan a stratégiám. (hamarosan egy mSi alaplap (25k), 16GB DDR3-1600 (16k), meg egy Core i7 3770k (~85k))
Ezzel pedig elleszek egy újabb 5-7 évig reményeim szerint.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.01.12. 10:34:12

@Gyulimali: Vagy másképpen nézve, egy átlagos és egy drágább netcsomag közti különbség az, ami egy gép árát jelenti 4 évig.

A 4 éves konfigomon is elindultak mai játékok, közepes felbontáson. Használtan kb. 40k (!) érő géppel. 100k-ból olyan tuti használt konfig raktható össze, hogy ihaj.

nemecsek ernő áruló 2013.01.12. 11:52:19

@Gyulimali: Én 1.5 éve vettem egy Dell Inspiron laptopot (Intel i3+GeForce 525M) 170-ért, meg 3 éve egy Samu monitort 50-ért. Egy petákot nem öltem bele azóta, még másfél évig gyári garancia van a laposra ablakon kidobás esetére is, és az F1 2012 full HD-ban, L.A. Noire 1366x768-ban minden féle döccenés nélkül hasít, a Deus Ex Human Revolution is tartja a stabil 40 frame-et még sok szereplős fizikai szimuláció esetén is, a GTA IV is csak bekapcsolt árnyékok mellett esik le néha 15 fps-re, de annál szarabbul optimalizált játékkal még nem találkoztam. Mindezek mellett soha nem volt túlmelegedés-problémám. Ezen a gépen még a 3-4 év múlva megjelenő játékok is legalább 1366x768-ban futni fognak megkötés nélkül, hogy egyetlen további fillért sem kell ráköltenem. :)

Egyetlen hátrány, hogy az egy generációval későbbi nVidia kártyáknak van csak DX11 támogatása, de azt már kibírom addig, míg új gépet veszek ~2 év múlva, nem olyan szar a DX10. :D

Szóval szerintem lassan értelmét veszíti az asztali gép tápolása, nem nagyon drágább a laptop, nekem pedig rohadtul nem hiányzik az ilyen-olyan kártyák vadászása, a laptopokkal kapcsolatos prekoncepciókat a Fujitsu Siemens féle hányadékok tartják fenn, normális lapossal a mobilitás mellett megkötések nélkül tudsz játszani. És ha elutazol, akkor sem kell lemondanod semmiről.

Everyl 2013.01.12. 12:43:08

azért aki szerette a CP-t, azt kilóra megveszi egy ilyen teaser. Nem hiszek benne, hogy jó játék lesz, amolyan IQ light FPS lásd HR.

Azon meg, nem kell kiakadni hogy ott áll a robi mellett a CSWAT csóka, ők is annyira tele vannak dróttal, hogy az ő Empátiájuk is egy jegyű :-)

"A fickó a belerakott fémmel együtt nyomhatott vagy 250 kilót. Amikor a maglev-állomáson lekapcsoltuk már 15 embert lemészárolt. Beszállítás közben egyre azt hajtogatta, hogy ki nem állhatja azokat a vér- és víz- szatyrokat..."

Persze ma már picit bugyutának tűnik, de anno hogy imádtam ezt a világot :-)

Acsabi44 2013.01.12. 14:03:58

@Selkath - Nightwish rulez!: Nem értem, a SC2őt elbírja a géped, de a Deus Ex HR-t nem?

a Bloom 2013.01.12. 14:31:25

@Everyl: Ugy biza. Nem vagyok oda a lovoldozos jatekokert, de erre mar most felreteszem a penzt.

nemecsek ernő áruló 2013.01.12. 15:01:49

@Everyl: Csak megkérdezem: te játszottál a Witcher 1-2-vel?

Gyulimali 2013.01.12. 15:35:04

@nemecsek ernő áruló:
...utazásra van külön notebookom, de most nem az volt a téma. Az egy msi X262, valami C2D procival, meg 2GB RAM-mal, 12"-S 1280x800-as kijelzővel. Igaz, azt is úgy 5 éve vettem. Abban a 120GB-s WD HDD lett épp most lecserélve egy 64GB-s Samsung 470-es SSD-re. Nem tudom, nevezzetek maradinak, de nekem szükségem van az asztali gépre.
Noti téren a mostani is megfelel még mindig, és, ahogy a mostani kínálatot nézem, kb. a Macbook Air (szigorúan a 11"-os) illetve az ASUS zenbook akármicsoda érte el az ingerküszöbömet. Azok meg simán 300k, de inkább 400k felett vannak. Egy Noti legyen kicsi és könnyű. A munkahelyemen az elmúlt 5 évben Lenovo Thinkpad T500-asom volt. Nagyon strapabíró egy gép volt, de leszakadt a hátam, a 3,5kg-s súlyától. Most szerencsére egy Thinkpad X220 a céges gépem, csak, mivel eléggé durva a céges IT szabályzat, vinnem kell magammal a saját notimat is, ha DVD nézésnél többet akarok csinálni utazás közben.
Szegény én :-D !

Sadist 2013.01.12. 18:15:22

Egy kilőtt lövedéknek van hossztengely menti forgása, a torkolattűz pedig nem a lövedékkel egyidőben hagyja el a csőtorkolatot. Hiteltelen :-trololol

2013.01.12. 18:22:39

@Gyulimali:
Régi gépemben volt (több, mint 6 és fél évig bírta) egyí AMD Athlon 64 3800+ proci, cak ő került 91000-be és akkor a videokártyát (45000), meg a ramokat, házat alaplapot nem is említem. Egy igazi atomerőmű volt 2006-ban, szerettem. Kár, hogy kidőlt a VGA kártya (kisebbik baj), meg az alaplap (nagyobbik baj), VGA nélkül tök jól elment DOSBox-os gépnek, de alaplap nélkül...

Jelenleg egy Lenovo IdeaPAD Z570 remélhetőleg még sokáig boldog tulajdonosa vagyok, Dual 2,2GHZ Intel procival, 4gb RAMmal és egy NVidia 1gb VRAM is duruzsol benne. Sajnos, elsősorban játékra vettem, ami nem éppen szerencsés egy lapgépnél, hacsak nem 300K HUF feletti árkategóriás. Ez a gép 175000 forintba került. A későbbiekben szeretnék hozzá csatlakoztatni egy - lehetőleg - 22"-os monitort, meg egy billentyűzetet - mert azért játszani úgy az igazi (és mellesleg alig bírom megszokni a WSAD-t - FPS!).

@Acsabi44:
Szerintem elbírja a Deus Exet, még nem mentem utána, de CSAK EZEKÉRT az új gémekért még nem fogok fékevesztetten gépet fejleszteni, ez volt a fenti kirohanásom lényege.

2013.01.12. 18:31:17

@Acsabi44:
Basszameg. Gépigény.hu szerint a Human Revolution ajánlott gépigénye csak 81% (a minimum 100%). Valami AMD Phenom II X4, meg Core 2 Quad köll neki, a kétmagos procit ugyan leszarja - de épphogy leszarja. De úgy hallottam, hogy a mai játékoknál inkább a VGA milyensége az elsődleges - ezek szerint a proci is ugyanolyan lényeges? Ez régen volt inkább igazán mérvadó. Vettük is anno az embertelen gigahertzű procikat a gépekbe, a videokártyám meg egy szerény GF4 titanium akármi volt... :)))

nemecsek ernő áruló 2013.01.12. 19:18:54

@Gyulimali: Amiről én beszéltem, az a laptopok miatt feleslegessé váló asztali gép - általában.

paraszgyerek 2013.01.12. 21:34:15

@Selkath - Nightwish rulez!:
Ami nagyon nem mindegy az embertelen 3,2 gigaherznél, hogy az mondjuk 3x1066, vagy 30x100Mhz szorzataként áll elő. Az utóbbinál ugyanis a proci többnyire várakozik hogy valamit csinálhasson a memóriával.
És ez az aminek "etetnie kell" a vidikártya poligonjait, ezért nőtt meg a vidikártya jelentősége annyira az utóbbi időben.

Az irányvonal viszont sajna szerintem sem az igazi. A Deus ex és witcher is nagyon jó progik, de nem a kismillió poligon miatt.

Én inkább azt a "stilizált" rajzfilmjellegű 3D-t látom szívesen ami mondjuk az anno1440-ben vagy red alert-ben/starcraftban van, élőszereplőkkel és jó háttértörténettel. Azt az energiát amit a szem erezetének csillogására fordítanak, szívesebben költeném játékmechanikára- és egyensúlyra.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.01.12. 22:01:02

@Selkath - Nightwish rulez!: Akkor nagyon rosszul raktad össze a gépet. Soha nem volt nekem olyan, hogy a CPU többe került volna, mint a VGA, nemhogy kétszarannyiba. Inkább az a trend, hogy a CPU+alap kb. a VGA ára...

H0lyhead 2013.01.13. 00:44:38

Óh, nincs fél éve, hogy elolvastam W. Gibson "Sprawl-trilógiáját", a "Count Zero" volt talán az eddigi legjobb könyvélményem.

Tiszta szerencse, mert ennek fényében ma már egészen másképp nézek egy ilyen teaser-t, mint előtte tettem volna.

Elég rendesen ömlik a hangulat a képekből, ilyenkor mindig szurkol az ember, hogy normális történetet, rendes irányítást és minden mást építsenek az ötlet köré, mert ha így lesz, akkor ütni fog.

u.i:

@molnibalage: Off komment, de érdekelne: Te a HTKA-s molnibalage vagy, aki az F-15 cikk írója? Nem gondoltam, hogy van rajtam kívül olyan ember, akinek ennyire szerteágazó az érdeklődési köre. :)

@Felsmukk: Te pedig még mindig Hatba vagy az SWC-ről igaz? Imádom, hogy még az interneten is mindenhol ismerősökbe botlik az ember. :)

Serathis 2013.01.13. 11:26:05

@H0lyhead: Most már inkább Hatba voltam az Arathoron. Fkin pandas.

Everyl 2013.01.13. 11:53:59

@nemecsek ernő áruló:

az eggyel igen és elhiszem, hogy a kettő még az egynél is jobb volt :-)

Szerintem:

Ha épp fantasy éhséged van, akkor remekül behúz a sztori és elfeledteti veled, hogy hack&slash játékkal játszol.

Viszont, mivel anno lelkes RPG fan voltam, így nagyon kritikusan nézek egy készülő Cyberpunk 2020 világban játszódó CRP-re.

Természetesen én lennék a legboldogabb, ha kapnánk egy ízig vérig CP játékot, ahol az empátiád csökkenésével silányulnának a párbeszédek (lásd falout low IQ), vagy épp hajadra kenhetnéd a méregdrága Trauma Team kártyádat mert claymore ellen nem véd. :-)

Persze meglátjuk, hogy átmerik-e venni a CP harcrendszerét :-)

Acsabi44 2013.01.13. 12:56:46

@Selkath - Nightwish rulez!: www.geforce.com/optimize/guides/deus-ex-human-revolution-tweak-guide#1
Nézd meg ezt, itt leírja, hogy hogyan lehet a lehető legtöbbet kihozni a játékból, ha gyenge a géped.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.01.13. 17:47:09

@H0lyhead: Igen, én vagyok. Mindenhol ezt a nicket használom.

Miből gondolod, hogy szerteágazó az érdeklődési köröm? :)

AIvarez 2013.01.14. 08:14:37

@Selkath - Nightwish rulez!:
Én kb. egy ugyanilyen Vaiot vettem 2 éve 160ezerért. És eddig nem volt játék ami ne ment volna rajta. Skyrim is mediumon tök simán elfutott.
Szóval az egyáltalán nem igaz, hogy ma 300k -t kell költeni egy gamer laptopra.

light 2013.01.14. 08:15:09

@Selkath - Nightwish rulez!: nem gondoltam volna, hogy létezik még egy ilyen elborult elméju ember, mint én. :)

Én is ezeket a gyártókat preferálom, talán annyi különbséggel, hogy anyagi helyzetemnek köszönhetoen nekem az
Intel ugyan drága, de elérheto.

Oprendszerrel kapcsolatban Llychllyn-el értek egyet. Jó a Win7, régi játékokhoz meg felraktam egy virtualboxot. Nagyon régiekhez, meg ott a dosbox.

Viszont a legröhejesebb az, hogy összeállítok egy gépet, amin a mai játékok röhögve elfutnak, és 90-es évekbeli játékokat futtatok rajt :D

kukatr 2013.01.14. 13:32:01

Érdekes. Ha az ismerőseim beszélnek róla, akkor kocka vagyok. Ha az itteni kommenteket, akkor meg kazuár.:D
Én elköltöttem a gépemre 200.000 Ft-t, az elmúlt !nyolc! év alatt. Ennek picivel kevesebb, mint felét két éven belül. Hat éven belül nem akarok más alkatrészt venni hozzá. Minden játék elfutott nálam, legfeljebb nem maxon, vagy ha ott hagytam, akkor néha szaggatott. Oké, Far Cry-t, és Crysis-t nem próbáltam, nem is érdekel. Deus Ex: HR tökéletesen ment, a Serious Sam 3 kevésbé, max beállításokkal.
Mondjuk engem kevésbé lehet megfogni a grafikával, egy idő után csak a játékmechanikára és a történetre figyelek. Lényegtelen, hogy nagyon szép, szép, vagy kicsit szép a játék.
Hol vannak azok a 'szép idők', amikor Warcraft 3 demót játszottam 400MHz-es procin... a játék alapból szaggatott, a csaták diafilmek voltak.

Hogy on is legyek a blogon, Gibson óta nekem a cyberpunk implantátumos gyilkolászósdinál többet jelent. Eddig ez csak eye candy, se több, se kevesebb.

anarch 2013.01.14. 13:43:49

@Gyulimali: Samsung 940BW? Amikor standby-ba van kapcsolva akkor hallat fura hangokat ritmikusan a bekapcsoló kék led-gyűrű villogásával szinkronban? Ha igen, akkor kezdj el guglizni kondenzátorokat, a Samsung akkoriban kötött szerződést egy hipergagyi gyártóval nagy lelkesen. Szal ha előjön, guglizz rá erre: CapXon Samsung meg a saját verziószámod.

anarch 2013.01.14. 14:00:57

@Everyl: "ELVILEG" az íróval közösen alkotják a játékot. "ELVILEG" nincs mögöttük kiadó, aki beleszóljon, hogy márpedig ide ilyen-olyan izét kell csinálni mert az jól fogy. Az engine is adott, a Witcher-2-ét akarják felhasználni.

announcement:
www.youtube.com/watch?v=n8GVUPr2to4

Tehát a körülmények adottak, már csak rajtuk múlik :).

bunyoka 2013.01.14. 17:02:41

Az egész videó erről szól: voltor.narod.ru/cp2020/051.htm

És a kiscsajt is beszervezik C-Swatesnek, ennyi, aki ismeri a CP 2020-at, annak szerintem nem újdonság

Amúgy másnak is feltűnt, hogy 0:44-nél a háttérben lévő reklámban a CP 2020-ban szereplő egyik rajz van?

Gyulimali 2013.01.14. 18:03:30

@anarch:
Semmi ilyesmi nincs vele. Van rajta egy anarchista pixel, az alján középen, ami úgy 2 évente libafos zöld lesz, de azt megkapirgálom egy kicsit, aztán, akkor megjavul. Mondjuk, az is igaz, hogy nem igazán van standBy-ba kapcsolva soha. Vagy megy bekapcsolva, vagy simán lekapcsolom az egész IT infrastruktúrát a világító kapcsolós hosszabbítómmal.

Serathis 2013.01.14. 23:07:03

Arra azért kíváncsi lennék hogy a CD Project mikor vette meg a Blizz cinematickot x.X

Everyl 2013.01.16. 10:58:10

@bunyoka:

rögtön a 2. oldalról :-)

Komojtalan 2013.01.17. 09:24:04

Csak nézek ki a fejemből ezen árak láttán. 200k gépre, 90k videokártyára? Minek? Pontos összegeket és időpontokat nem tudok, de talán 20 év alatt költöttem ennyit az összes gépemre. Amire emlékszem 90 -es évek elején 40k -ért vettem 386 SX25 -ös gépet hírhedt 12" Reuters monitorral. Pinballnál szép csíkot húzott a golyó :-), kicsit lassú volt a frissítés. Akkoriban még nem kellett kukába dobni a gépet, lehetett alkatrészeket cserélni, lett DX40, 486 DX2 66, majd Celeron 366, AMD 3.2, most AMD 3.5G 4 magos. Ez 4 gép, jó lehet picit alábecsültem a 200k -t, de a legutolsó fejlesztés: AMD 3.5, alaplap, 4G RAM kijött 40 -ből. Ha a monitort is ide számítjuk legyen 400k 20 év alatt. A gép milyenségről nem tudok nyilatkozni, 1900x1200 használom, WoW tökéletesen megy. Spektrumon nőttem fel, ezért amikor áttértem PC -re óriási visszalépés volt a megjelenítést tekintve: 27" TV vs 12" monitor, ez mostanra helyrejött, mert 27" -os monitorom van. Csak új alkatrészeket vettem mindig, persze az alsó árkategóriából. Lehetett volna a 3.5 AMD helyett 4.5G Intelt is venni vagy 45x -ös áron, de tényleg annyival többet tud?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.01.17. 11:06:34

@Komojtalan: Ha '93 vagy '94 táján vetted 40k-ért azt a gépet, az mai áron 190-220k HUF. Tehát tutira többet költöttél gépre, mint 200k. Ugyanis ilyen összehasonlítánál mindent a mostani áron kell venni.

(Egy példa. Ezért nincs értelme pl. azt mondani, hogy mennyir olcsó volt egy rephordozó a II. Vh előtt, mert akkor áron 45 millió USD volt mondjuk asszem a USS Lexington, ami mai áron cirka 700 millió. A mai Nimitz 4-5 millárd, viszont mennyivel is tud többet? Na ez a lényeg.)

Nézd meg, hogy mi jön ki ma 220k-ból. Pont ennyiért vettem gépet 2-3 hónapja. i5-2400S 2.5GHz, HD7850 2GB, 16 GB RAM, 128 GB SSD, mindez egy nagyventis Sharokoon házban, totálisan túlhúzva is csendes, mint állat - venti 33%-on sem pörög - tehát nem zajos átlagkonfig.

(Bátyus gépe gyak. használhatatlan az én szememben - pedig alig egy évvel vette előtem kb. ugyanannyiért mint én - úgy, hogy gyengébb a konfigja.A legtöbb játék úgy meghajta névleges (!) teljesítményen a vasat, hogy 3 méterről az emberi beszéd alig hallható, úgy pörögnek a ventik.)

A házban van egy régi DVD író, és két régebbi HDD is, amik önmagukban fájtak vagy 50k-ba és a 2008 végi, már elég tér 1280x1024-es 17" monitor akkor volt 45k.

Még, ha el is adtad a régi vasakat, akkor is simán 400k felett költöttél mai áron.

Nekem csak 2003 óta 3 HDD, egy VGA, egy alaplap, két RAM cella és 2 DVD írót kellett cserélni... A 3 HDD-ből egyet garanciálisan cseréltek a másik kettő kuka, mert abból az egyik használt volt.

Szóval véleményem szerint a 400k is igen harmatos becslés részedről mai áron.

Bobby Newmark 2013.01.22. 01:23:08

@algi: Nem volt az olyan rossz... Kicsit béna, kicsit hiányos Deus Ex 1 remake, de jobb, mint a semmi...

algi 2013.01.22. 05:14:14

@Bobby Newmark: Azt leszámítva, hogy az utolsó fejezet játszhatatlan, a játék vége pedig rosszabb, mint a Mass Effect 3-é.

dzsingiszbatukan 2013.01.22. 14:57:13

@algi: az invisible war a szivembol vagott ki egy darabot

Bobby Newmark 2013.01.23. 00:45:49

@dzsingiszbatukan: Azt nem szabadott hagyni. Kb a második helyszínen hagytam abba, és felé sem néztem többet.

Bobby Newmark 2013.01.23. 00:50:05

@algi: Hát ebből szerencsére semmire sem emlékszem. :) Miért játszhatatlan? Nekem úgy rémlik, semmi bajom nem volt vele, azon túl, hogy már gyorsan túl akartam lenni rajta...

A vége meg ugyanaz, mint az első részé. Tökmindegy, addig mit csináltál a játékban, kiválaszthatod, mi legyen a záró videó. Béna, nagyon kamu "többféle befejezés", de ez már az első részben is pont ilyen szar volt. De nem a végükért szeretjük a játékokat amúgy sem...

algi 2013.01.23. 02:17:04

@Bobby Newmark: SPOILER

Én a zombiapokalipszisre céloztam. Tudom, hogy vannak, akik überfaszák a játékban, és mindent megoldottak azzal a 360 fokos gránátvetővel, de én lopakodásra és az őrök egyenkénti csendes leszedésére szakosodtam a játékban, ahogyan a játék arra meg is tanított.

Az egy dolog, hogy megváltozik a játék természete, ez még akár jó is lehetett volna, hiszen a gameplay tükrözheti az apokaliptikus változást a történetben. Ez rendben is lett volna, ha lettek volna alapvető funkciók az irányításban, mint pl. az ütés. A Mass Effect 3-ban pl. nincs guggolás, de nem is zavar, mert sehol sincsen rá szükség. Azt viszont nehezen viselem el, hogy az egyetlen közelharci módszer a HR-ben egy összetett mozdulatsor, amely leszívja az aksit, mert arra lett kifejlesztve, hogy a legprofibb elit katonákat is kiiktassa. (Pl. a megtért renegát katonákat nagyon nagy élmény volt két duplamanőverrel leszedni egy láthatatlanság közbeiktatásával.) De amikor százával jönnek a zombik, akkor nehezemre esik elhinni, hogy a hősünk, aki egy mamutcég biztonsági főnöke a tömeglázongások idején képtelen arra, hogy a zombi módjára közeledő civileknek betörje az orrát egyetlen mozdulattal. A L4D civil túlélői sokkal alkalmasabbak a feladatra, mert képesek hátralökni a támadó zombikat. A biztonsági főnökünk a HR-ben képtelen a hátralökés mozdulatára. De most komolyan: mi az, hogy nincs ütés?

Innentől kezdve csalás volt az egész játék, mert nem a karakter képességei voltak hiányosak, nem is az én képességeim voltak hiányosak (L4D2-ben azért sikerrel túléltem pár játékot), hanem az irányítás volt hiányos. Egyszerűen nem voltak olyan funkciók, amit elvárt a játék önmagától. Ez olyan, mintha egy versenyautós játékban nem lenne autóm, hanem gyalog kellene végigmennem a pályán. Persze, lehetséges, csak épp baromság.

A játék vége pedig hajszálpont ugyanaz volt, mint a Mass Effect 3-nak, ami olyan botrányos volt, egy különbséggel: hogy nem tudtam meg semmit a karakterekről a végén, hanem egy leereszkedő, lekezelő hangsúlyú monológot kaptam arról, hogy Afrikában szegények éheznek.

Ráadásul - ami a legdühítőbb volt - a játék rossz válaszokat adott a saját kérdéseire. Ha azt választom, hogy mindenki tudja meg az igazat, akkor annak az az eredménye, hogy az emberek elfordulnak a modern technológiáktól. Ami szerintem baromság. Ha az a játéknak az üzenete, hogy a technológiának nem válik hasznára az információszabadság, akkor egyszerűen nem értek vele egyet. Ezért nem szabad kész válaszokkal előállni, ezért kell inkább kérdéseket felvetni.

Az a zombis probléma mellett apróság, hogy hősünk nem jut se lőszerhez, se fegyverhez a cégtől az első alkalmat leszámítva. Miután a bevezető beszélgetésben vázolja a főnök az első küldetést, és megkérdezi, hogy ez alapján milyen fegyvert kérek, soha többet semmilyen fegyvert nem kapok, és lőszert is a hulláktól kell lopnom, meg a feketepiacon vásárolnom. A biztonsági főnöke a mamutcégnek a feketepiacon vásárol lőszert.

Egyébként az se feltétlen lett volna hülyeség, hogy egy ilyen kontextusban hozzáférhessen a hősünk valamilyen területre ható nemhalálos fegyverhez, mondjuk könnygáz-gránátokhoz. Mert végül is bár a zombi apokalipszis rész váratlan volt, de a játék végig lebegtette, hogy a tömegek egyszer fel fognak lázadni. Én már vártam a játék második felében, hogy mikor törnek be a lobbiba a tüntetők. (Akkor legalább biztonsági főnökként kellett volna viselkednem bérgyilkos helyett.) Úgyhogy számítottam volna ehhez szükséges eszközökre. (Sima ütés manőver, vagy lökés, vagy könnygázgránát, vagy akármi.)

Nem mondom, a játék lényegét, a lopakodást, az őrök kiiktatását, nagyon élveztem. Azt is, amikor észrevettek, és hirtelen élesre fordult a helyzet. Imádtam, amikor pillanatok alatt kellett leszedni a rám rontó ellenséget mesterlövész puskával. A beszélgetős részeket is élveztem volna, ha a játék elmagyarázta volna, hogyan működnek. Rá kellett gúgliznom, hogy mit jelentenek az egyes felvillanások. És amíg nem értettem, addig következetesen rontottam a saját helyzetemen a beszélgetésekben.

A boss fightokba most nem megyek bele, mert az érdekes módon jóval több embernél kicsapta a biztosítékot, mint a zombis rész vagy a befejezés. De azok alapján, amiket olvastam a játékról, nagyon úgy tűnik, hogy elsiették az egészet, és tulajdonképpen félkészen adták ki. Ehhez képest egész jó lett, a nagy része játszható és élvezetes.

Bobby Newmark 2013.01.23. 11:33:36

@algi: Nagyon nem foghatott meg engem a játék, ha erre a zombis témára már nem is emlékszem... Vagy kicenzúrázza az agyam, annyira rossz volt, nem tudom... :P

Ha már itt tartunk, Syndicate-tel tudott valaki egy óránál többet játszani? :) Első főellenségig bírtam idegekkel, azóta félre van téve.

algi 2013.01.23. 12:23:43

@Bobby Newmark: Én egyszer végigjátszottam a Syndicate-et, de amikor újabban elővettem, képtelen voltam megcsinálni az első küldetést. Valahogy elfelejtettem mindenről, mit hogyan kell csinálni, ráadásul az emlékeim szerint gyönyörű grafika is borzasztó pixeles lett.

Bobby Newmark 2013.01.23. 12:54:29

@algi: Az új remake-ről beszélek. FPS, olyan kicsit, mint a Deus Ex HR, de annál sokkal agyatlanabb zúzda. Van benne kanyargolyó, meg agybasztató implant, meg ilyen hülyeségek...

Az első résszel igazából csak anno rég játszottam, amikor új volt, de a Wars-t azt kb egy éve végigjátszottam újra, illetve majdnem, mert a legeslegutolsó pálya most is ugyanúgy kifog rajtam, mint tizenöt éve... :P

algi 2013.01.23. 17:44:49

@Bobby Newmark: Na, arról meg is feledkeztem.

Csacsis 2013.01.28. 07:20:55

1. Szerintem bármilyen is lesz a gamma, ezért a videóért már megérte.
2. Nem kell több 100.000-et fizetni egy konfigért. Én pl 2 éve vettem intel E7600-as procit és a 9600 GT-met is most cseréltem le passzív 7750-esre. Királyságul futnak a gammák. Hozzá kell még tenni, hogy persze mindenki döntse el, mi a fontos. MaxFPS max grafikával vagy pedig normál szép játékélmény. A mostani konzolok már nem annyira szép grafikájúak mint a PC-k. NEkem mindkettő van. És a PC-s játékok sokkal megfizethetőbbek! (pl steamen 3 euróért most volt fent DEUS EX Human rev. Ez csak elég occsó? Xboxra qva drágák még mindíg a szoftverek.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.01.28. 12:47:28

@algi: Az UFO1-et anno superhuman szinten vért izzadva, de végigtoltam. Utána a nevezett progit betöltöttem és pár óra után meguntam. Annyira csapnialóan szar irányítása volt, hogy soha többet nem vettem elő.

algi 2013.01.28. 13:51:13

@molnibalage: Elárulok egy "titkot": az UFO1 eredeti verziójában volt egy bug, ami az első küldetés után visszaváltott könnyű fokozatra. A "Gold" változatban kijavították, de tudtommal sajnos nem az kapható a Steamen. www.ufopaedia.org/index.php?title=Known_Bugs#Difficulty_Bug

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.01.29. 15:54:44

@algi: Én is elárulok egy titkot, ismerem ezt. Nekem nem olyen változatom volt. Gőzöm sincs, hogy honnan volt, de nekem működöt. (1997-ben toltam végig.)

Onnan lehet ezt tudni, hogy végig brutálerős pszi támadásokkal szivattak. A játék elején azt számolgattam, hogy ki éri meg a 3. bevetést... :)

Ha bugos lett volna, akkor sétagalopp lett volna. Nem volt az. Az utolsó két szinten szétszopattak.
süti beállítások módosítása