HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Hétvégi játékcsaj: Scotia

2012.07.07. 18:01 Stöki

Tudom, hogy Mother Brainnel már a múltkor kitoltam veletek, de most ráteszek egy lapáttal: megint nem csinos/dögös játékcsaj következik, hanem egy emlékezetes főellenség (aki mellesleg át tud alakulni dögös csajjá is, ha éppen ahhoz van kedve).

Scotiáról van szó, a Lands of Lore egyik főszereplőjéről. Ezt a játékot a Westwood fejlesztette rögtön az Eye of the Beholder első és második része után. Az AD&D-hez kötött játékok után szerettek volna több szabadságot, ezért a sorozat harmadik részét már nem ők készítették (olyan is lett), hanem indítottak 1993-ban egy saját szerepjáték-sorozatot a Lands of Lore-ral. A játék nagyon príma kis dungeon crawler volt, szép grafikával, jó szabályrendszerrel és szokványos, de elfogadható fantasy sztorival, amit a főgenya, Scotia dobott fel. A nagy orrú boszorkány a játék elején egy gyűrűtől átváltozási képességeket kapott, itt kezdődtek a bajok. Felhívnám a figyelmet az arcanimációra (azért messziről jutottunk el az L.A. Noire-ig).

Később hőseink többször is Scotiába botlanak. Egyszer például a banya elzárja előlük az utat.

Máskor pedig átváltozva próbál tőlük elkunyizni egy kulcsot, majd amikor ez nem sikerül, szörnnyé alakul, és meg kell küzdeni vele.

És persze a nagy végső összecsapás is vele van – mi tagadás, csúf dolog az ajtófélfát karmolászva meghalni. (Bocs, csak belepofázós videót találtam hozzá).

A négy évvel később megjelent második rész már 3D megjelenítést alkalmazott, amibe élő szereplős alakok voltak néha beledolgozva (ez eléggé megosztotta a rajongókat, és tényleg ronda megoldás, de emlékszem, nekem anno bejött). Ilyen formában került be Scotia is megint a játékba, ráadásul ezúttal csalódott anyaként jelent meg – a második rész főhőse ugyanis Scotia fia, Luther. (Persze végül Luther győzött.)

Utólag nézve Scotiát, azért válhatott emlékezetes játék...khm...hölggyé, mert remek főellenség volt. Végigkísérte az első Lands of Lore-t, áradt belőle a gonoszság, és végig beszélt, remek szinkronhangon (1993-ban ez még nem volt magától értetődő). Sokkal markánsabb főellenség volt, mint bármelyik Eye of the Beholder szemétládája. A neve viszont kisebb rejtély. A Scotia angolul Skóciát jelent, de itt nyilván nem úgy kell értelmezni. Scotia Írország római kori neve volt, de hogy ez az elnevezés honnan eredt, arra több magyarázat van. Az egyik szerint a görög szkotosz, azaz sötétség szóból – talán erre utalva lett Scotia a borszorkány neve (a játékban ugyanis egy Sötét Sereg nevű válogatott horda vezetőjeként is emlegetik őt). Hát ennyit Scotiáról, aki többre kíváncsi, próbálja ki a játékot (kemény hat dollárért megkapja együtt az első és a második részt a gog.comon).

25 komment

Címkék: westwood pénteki játékcsaj lands of lore

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr154634924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Celtic 2012.07.07. 21:24:26

Ez csucs jatek volt. Mondjuk, ezzel is jo 10 ev kesessel jatszottam, de nagyon ott volt a hangulata. Masodik reszt talan csak elkezdtem, de gyorsan abba is hagytam, nem jott be.

Viszont erdekes, nemhoyg a csajt, semmit nem tudnek felidezni belole :(

Bambula 2012.07.07. 21:53:55

@Celtic: Nem vagy egyedül ezzel, én ugyan korábban játszottam a játékkal, és tudom hogy tetszett is, de semmi nem ugrik be, legfeljebb néhány dallamtöredék a zenéből.
Fura :)

SztupY · http://sztupy.hu 2012.07.07. 22:04:28

Én egyedül arra emlékszem hogy a bányákban volt egy szörny aki mindig ellopta az összes fegyveredet, és nagyon nehéz volt megölni.

2012.07.08. 01:35:59

Penge játék volt, aki viszont a fehér torony harmadik szintjét kitalálta (csak smaragdfegyverrel üthető, falakon átjáró és áttámadó szellemek), azzal elbeszélgetnék egy sötét sikátorban. :)

jawbone 2012.07.08. 02:37:49

"..Scotia angolul Skóciát jelent, de itt nyilván nem úgy kell értelmezni. Scotia Írország római kori neve"

ez mondjuk tomeny hulyeseg, Skocia angolul Scotland, Irorszag latin neve pedig Hibernia volt

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.07.08. 06:47:20

@jawbone:
Azért az angol szótár hozza Scotia-t Skóciának....

^LutheR^ 2012.07.08. 07:25:42

A kulcs kunyizáskor a szeme színéből jöttem rá annak idején, hogy nem az igazi Dawn. Nyugodtan át is lehet adni neki a kulcsot, ekkor később a várban visszaszerezhető.

A fehér torony 3. szintje akkor válik kezelhetővé, amikor a kockát kezded el használni a szellemek erejének elszívására.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2012.07.08. 08:56:12

@jawbone: Mielőtt töményhülyeségezel, esetleg fontold meg, lehetséges, hogy egy országnak több neve is volt/van?

A Scotia bizony Skócia, csak Scotlandnál régebbi név. Kb. mint nálunk Itália és Olaszország.

Hiberniánál ugyanez, egy egyszerű Wiki-kereséssel megtalálod:
"The Romans also sometimes used Scotia, "land of the Scoti""

órarugógerincű felpattanó 2012.07.08. 10:34:12

Egyik első játék volt valódi sztereo hanggal.

Nekem sima SB-m volt, mono, de a havernál SB Pro volt, és ott az introban is már, amikor a lovas átvágtatott a hídon, frankón átment a hang az egyik oldalról a másikra, bazi jó volt.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2012.07.08. 12:46:02

Hű, ezt mennyire szerettem. Mármint nem Scotiát, hanem a Lands of Lore-t. A harmadik része viszont borzalmas volt, pár óra játék után abba is hagytam.

DocBulywood 2012.07.08. 13:41:24

Ez volt az egyetlen - majdnem - RPG, amit végig vittem. Mégpedig Conrad-dal és Akshel-lel. Mondjuk Akshi-val könnyebb volt valamivel, mert kapásból el tudta lőni a 4. szintű Spark varázslatot és szintlépésnél az MP-je fantasztikusan emelkedett.

Tök jó, h a gémben a kis ablakban "animálva" volt, hogy léptél előre-hátra stb.

Észveszejtő animáció volt, amikor megkapta az ember a Health varázslatot, azok a buborékok...

Emlékszem, az 576-ban azt írta a cikkíró, h amikor Timothy-t - vagy kit, a szőke köcsögöt - lerakjuk és csatlakozik Baccata, annak kellemes varázstudása van. Csodálkoztam, h Baknak mindösszesen 18 MP-je volt és 3. szintű varázslónak tartva "kellemes" a varázstudása. Lóf.szt. Béna állat volt, élből állásmentés és visszaírtam egyes szintűre. Mindjárt jobban muzsikált. :-)

Voltak ládák, melyeket a Lockpick-kel kellett kinyitni, csakhogy a Rouge - rúzs? hogyan kell kiejteni? - szint alig változott. Szerencsére volt egy loltrn.exe nevű file, melyet Darklord írt és abban be lehetett kapcsolni, hogy ne várjon a program az ütés után, egyből lehessen csépelni.

Star-t valakinek a kezébe, trainer be és pár click után már szintet is lépett a rouge...

Ja, ha valaki emlékszik, az egyik helyszínnek a zenéje nagyon hasonlít a Naruto anime egyik zenéjére... :-)

A játéknak egy óriási hibája van: nagyon gyenge az animáció. Például a barlangi embereknek kb 10 fázisa van. Nagyon darabos, nekem ez annyira nem tetszik, de a játék hangulata, zenéje - bárki bármit mond - még mindig nagyon jó.

Leszarom, hogy Kereszt-tűz, vagy eSeLI-be kell kötni 2x4GByte-os videokártyákat, meg van már 7.1-es ríltek hangvezérlő, meg 20 gombos egér, meg 3D-s FPS. Csak játék nincs. Van helyette 3-5 DVD helyet is elfoglaló "játékprogram", melyet fél nap alatt végignyom az ember.

A Lands of Lőre nem ilyen. Itt csak azért is végig akarod vinni, ha hajnalodik, akkor is.

K0vasz 2012.07.08. 14:25:30

Uhh, erre az intróra emlékszem:) Magára a játékra már kevésbé, mert olyan sokat nem toltam vele (asszem elég sokat kellett "pofázni" benne, és akkoriban max. szótárazgatással tudtam megfejteni az angol szövegeket... a ketttő meg azért maradt ki, mert 4 cd volt, meg annak már pentium kellett, viszont durván jól néztek ki azok a renderelt animációk:)

Gault 2012.07.08. 18:13:35

Emlékszem az újságok azért húzták le a játékot, mert mennyire "giccses" az eobhoz képest, szebb grafika, élénkebb színek, jobb hangok stb.

Aki végigszenvedte kocka nélkül a fehér tornyot, annak örökre beégett az emlékezetébe az az érzés, amikor szalad felé a szellemkígyó a semmiből, főleg mikor félholtan pihenni szeretne.

@somewhat damaged: egészen biztosan nem csak smaragd karddal lehet ütni őket, mert anélkül csináltam sokáig, az csak valami pluszt ad szellemek ellen.

2012.07.08. 18:26:42

@Gault: én is úgy értettem, az sebezte csak őket igazán, viszont csak kettőt lehetett találni a háromtagú csapatnak.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2012.07.09. 00:29:28

@DocBulywood: Ha már így megkérdezted, rogue és nem rouge, ejteni meg nagyjából úgy kell, hogy "róg".

Persze senki nem fogja érteni, hogy miről vartyogsz, hiszen a hőskorban mindenki rúzsnak mondta. :)

Mad Mind 2012.07.09. 10:00:49

Nekem megvan mindhárom eredeti dobozos verzióban. A három sem volt rossz szerintem, de teljesen más mint a két első az biztos.

flea 2012.07.09. 10:17:38

@Stöki: és nem is olyan régi név ez, hiszen még használatban kellett lennie, mikor Nova Scotiát elnevezték :)

De hát ugye közismerten az a baj a világgal, hogy az okosok tele vannak kételyekkel. :P

DocBulywood 2012.07.09. 13:14:25

@Püspök utcai gombaszedő:

Szóval a rúzsozást kellett fejleszteni és 6-7-8-dik szinten már "maguktól" nyíltak a ládikák a játékban. :-D

@Gault:

Úgy van! Asszem' Upper Opinwood-ban két fatönkben volt egy-egy zöld kard. Azokat benyomtad Baccata két kezébe és csak úgy osztotta a szellemeket a Vájttóverben.
A Valean's Cube pedig több szellemre hatott, ugyan ott.

Kurva jó zenéje van Ivel városában - is, legalábbis nekem nagyon tetszik.

Bármennyiszer újra lehet kezdeni, egy kicsit mindig variálja a tárgyakat - nem mindig ugyan ott lehet rájuk bukkanni, ez tök jó.

Dobnék egy hátast, ha valaki átkonvertálná C-64-re.

Leon és a kollégák, nem csinálnátok meg? Kéne még pár labirintus bele... :-)

@Mad Mind:
Mutimutimuti!

Typ3 2012.07.09. 15:52:41

OFF

A "belepofázós" videó egyik nagy kedvencem, "kikoskia" első Let's Play sorozatának vége. Szeretem ezeket nézegetni, szerintem van egy stílusa a srácnak. Azóta már sokmindent végigjátszott, főleg RPG-ket és kalandjátékokat (a LoL második és harmadik részét is). Most éppen a Space Quest 3-mal és a Neverwinter Nights kiegészítőjével küzd...

Ha valakit érdekel: www.youtube.com/user/kikoskia

ON

Dester 2012.07.09. 20:41:28

Lehet, hogy velem van a baj, vagy szimplán csak túl öreg vagyok, de ezeket az intrókat, rajzolt háttereket, karaktereket a teljes 320x200x256-os felbontással ma is ugyanolyan gyönyörűnek és lenyűgözőnek találom, mint akkor. Hiába, megvolt annak a maga bája, hogy nem toltak mindent az ember képébe, és egy pixelbe egy kisebb világot is bele lehetett képzelni.

(Ja, ez a játék nekem anno kimaradt, de az 576-ban sokszor elolvastam a leírását. :))

Gsnake 2012.07.09. 21:54:57

@Dester: akkor már legalább ketten vagyunk "bajosak" :)
Én sem játszottam végig ezt a játékot, többször nekikezdtem, de mivel koleszos közös gépen játszottam vele, soha nem volt annyi gépidőm, hogy végigtoljam.

Én az Another World intróját is csodálom mai napig.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2012.07.10. 07:22:28

írország római neve hybernia volt. ;)

Dester 2012.07.10. 09:51:29

@Gsnake: az is, meg ezt imádom még, a humora miatt is:

www.youtube.com/watch?v=ET_98IcvoTI

korporál jolán 2015.06.25. 22:25:09

Csak félve jegyzem meg, hogy engem ez a Scotia név és vele együtt a Skócia országnév erősen emlékeztet a Szkítia névre.
süti beállítások módosítása