HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Ha a Quake 1 ma készülne el

2011.11.02. 22:17 hancu

Felülünk egy köre a régenmindenjobbvolt-vonatra, mert ez tényleg vicces.

 

 

74 komment

Címkék: quake viccparódia

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr703349018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SplitGuy 2011.11.02. 22:42:01

Nem csak vicces, igaz is!

sikitomi 2011.11.02. 23:43:04

no, meg jo, hogy semmi ilyen jatekom nincs (csak azert sem peldalozom, gondolom nem kell :P) :DD

viszont a vegeert irigylem a sracot, en sosem tudtam ilyen jol rocket jumpolni :/

Tzupi 2011.11.02. 23:43:34

Éppen Fallout : New Vegas-ozok.
Megnéztem a videót, folytattam a játékot, és a videóban lévő speedrun után fájóan lassúnak éreztem a játékot :D

bucbuc 2011.11.03. 00:19:47

Csak annyi történt, hogy a konzolok elbutították az egész ipart. :)

És mindenki tapsolt nekik. :)

Régen még tanulni kellett egy játékot, akár stratégia akár akció. Ha vetted a fáradtságot meghálálta és olyan élményben volt részed, amiben ma nem igazán lehet.

Nevelő hatásnak sem volt utolsó a dolog.

Kontroller, fotelből, faszom. :) Ide vezet.

TickTickBoom 2011.11.03. 00:43:42

OFF:
@Tzupi: Ne tedd, annak a játéknak minden perce egy csoda, élvezd ki. :) Komolyan, ha filmre vinnék a játék íróival, egy közepesnél kicsit jobb rendezővel és néhány közepesnél nem sokkal rosszabb színésszel, instant klasszik lenne, Mad Max faszba tolt tamponnal zokogna tőle tele egy csomag százas zewát. :)
ON:
Miért zavar mindenkit ennyire, hogy vannak olyan játékok IS (a legsikeresebbek ráadásul), amik ilyen játékmenettel (gyors, pörgős, nulla MI, lineáris stb.) operálnak? Könyörgöm, akkor ne játszunk ezekkel, van millió más játék, amiben "gondolkodni is kell" (tényleg, mi másért ülne le játszani bárki is, miután egész nap műtött vagy tanított vagy vasat öntött... ) meg szabadság van benne, de ne sajnáljuk a másik 300 cilliárd ember örömét, és a lelki üdvükért se aggódjunk, amiért nem olyan "igazi kihívást jelentő, tökös" játékkal játszik, amiben a bosst csak egy kétfalas mandinerbe pattintott gránát detonációját meglovagolva röptünkben tudjuk csak sebezni a fitymafékén.

Tzupi 2011.11.03. 00:51:01

Azért ma is lehet találni olyan játékokat, amik nem lineáris interaktív mozik.Pl általam említett Fallout is.
Viszont ez olyan, hogy ki kell szolgálni a vásárló tömeget, és ők bizony az egyszerűen tanulható, lineáris cuccokat szeretik. Ami szépen néz ki DX11ben, akció, és kész.
Nekünk meg keresgélni kell kicsit jobban, de azért akadnak okosságok :)

Serathis 2011.11.03. 01:38:26

Nekem az egész "press entert" dologtól áll fel a szőr a hátamon. Minek az PCbe? Még régen, pont a Quake meg a Doomnál volt érteleme, mert ott a háttérben demo ment, de akkor meg nem villogott a pofámba mint idiótának.

HINT: Ha nincs menü, csak háttér, akkor magamtól is rájövök hogy valamit meg kellene nyomni.

Serathis 2011.11.03. 01:46:12

@Felsmukk: Ja igen, még valami. PERCEK mennek el logókra. Issssssssstenem.

Eliathen 2011.11.03. 01:47:01

@Felsmukk: Te rájössz, de a most cseperedő konzolgeneráció nem. Iphone-nal a zsebükben és guitarhero kontrollerel a seggükben születtek és MINDENT a SZÁJUKBA kell RÁGNI. Így vásárolnak. És sokan vannak...nagyon sokan.

Eliathen 2011.11.03. 01:48:43

Ja és a hinteket legtöbbször szerencsére ki lehet kapcsolni. Attól viszont, amikor közli egy játék, hogy kimentem a pályáról, "MENJÉVISSZAHÜLYE, NEM ÉRTED, hogy OTTAN KEEE JÁTSZÓDJÁ??" attól én is kiborulok.

Iblys 2011.11.03. 03:09:35

Megnéznék egy most pár éve játszó fiatalt (de hülyén hangzik ez így 21 évesen) ha leültetném Dark Soulozni. Amióta tudom mi az az RPG azóta az RPG játékok a kedvenceim és még így is vért hugyozok néhány résznél. Amik mostanában kijönnek játékok annyiból állnak hogy egy szépen feldíszített folyosón sétálsz és akkor se tudsz meghalni ha olyan suicid hajlamaid vannak mint a legdurvább emósnak. De sajnos erre van igény, legutóbb a Dungeon Siege 3-ban csalódtam nagyot, szerencsére úgy tűnik a Skyrim hasonlítani fog az Oblivionra, kezd elegem lenni abból hogy a legtöbb játék kalitkába zár.

A videóhoz meg még annyit hogy nagyon igaz, főleg a DLCs rész, ami régen a játék része lett volna ma már eladják 3 DLC-re bontva, hogy még egy kis lóvét lehúzzanak az emberről.

Dzsini 2011.11.03. 06:26:10

Nekem ez jut az ilyen összehasonlításról az eszembe:
img.myconfinedspace.com/wp-content/uploads/2010/10/casual-hardcore-and-dwarf-fortress-gamers.jpg
A klasszikus Quake a kép szerinti Hardcore volt, és Casual stílusban gyártották újra.

Régen is megvoltak a "casual" játékok, most is megvannak - az, hogy régen a casual a Columns, Tetris, Donald Duck's Playground részleg volt, most pedig vannak köztük állejtős grafikával készülő, sokmillió dolláros produkciók is, attól még nem lesznek mások - könnyen, egyszerűen fogyasztható kikapcsolódás sok játékos részére. A hardcore réteg ugyanígy megvan most is (de mivel a casualnál sokkal kisebb az ilyen vásárlóréteg, így nehezebb megtalálni az ide való játékokat), a Dwarf Fortress és a többi roguelike játék pedig örök (és általában ingyenes, hiszen olyan kevesen fogyasztják, hogy maximum hobbiból fejlesztenek ilyesmit).

Terror Dzsoni 2011.11.03. 06:54:54

@Felsmukk: "Ha nincs menü, csak háttér, akkor magamtól is rájövök hogy valamit meg kellene nyomni"

Ez azé van me te okos vagy, de a 8 éves Pistike visszavinné a játékot a boltba, hogy nem lehet vele jáccani.

Egyébként ha ki lehet kapcsolni ezt az amúgy valóban idegesítő funkciót, akkor nem érdekel. de az esetek 99%-ban nem lehet kikapcsolni... :)

v150r · http://soundcloud.com/v150r 2011.11.03. 07:10:23

Valahol nekem is fáj a szívem, hogy a videó igaz, viszont eddig valamennyien "nagy", vagy éppen kultikussá vált címeket emlegettetek. A Quake is azért tudott ekkorát ütni, mert valami teljesen mást nyújtott mint a többi játék - nem csak grafika terén.
Szerintem legalább annyi hülyeséget fel tudnék sorolni, ami régen bosszantó és/vagy idegesítő volt, mint a mostani játékok esetében.
Persze azok inkább kiforratlan és/vagy nem jól átgondolt játékmenetbeli hiányosságokból adódtak, a mostaniakra pedig leginkább a "butított" jelző használható leginkább, mégis igaznak érzem ezt a gondolatot.
Lehet sajnálni, hogy a mai fps-ek többsége már csak és kizárólag a scriptelt eventekre épít, de ezeket a játékokat már teljesen más célközönségnek szánják, teljesen más piacra. néhány éve még a broadband luxusnak számított...

...ma már nálunk sem az.

Nekem sem tetszik, amit látok a legtöbb fejlesztőnél, ahogyan az se tetszik, amit az id a legutóbb lerakott az asztalra, de ez van. Szóval a videó arról is szólhatna, hogy a RAGE miért nem lett Quake (bár a látott anyag egyes elemeiben így is értelmezhető imo).
Talán másfél hete kapott el a láz, hogy utánanézzek néhány régi C64-es játéknak, amiket nagyon imádtam annak idején - néhány játék megmaradt, néhány nem, de vannak adatbázisok, melyekben kitűnően lehet turkálni. Találtam is párat, amikkel boldog órákat töltöttem el anno, de a nagy részüket utáltam, hiába emlékszem rájuk.
Ugyanígy van ez a "régi" pc-s játékokkal is. Valószínű, hogy lenne még hova fejlődnöm, de szerintem már nem maradt nagyon sok olyan játék az elmúlt 15 évből, amiről ne hallottam/olvastam, vagy ne próbáltam volna.
Viszont ez a 15 év igencsak csekély mennyiségű igazán kedvenc játékot tudott kitermelni számomra, melyek között meglepően sok az "új" játék. S hogy egészen pontos legyek, az elmúlt öt évben összesen négy olyan játék volt, ami igazán meg tudott lepni: először a Race Driver: Grid, majd a Borderlands, aztán a Mass Effect 2, most pedig a Deus Ex: Human Revolution. S ezek közül a Mass Effect második része maga mögé utasította a top 10-es listám első helyén (meglehetősen hosszú ideig) trónoló Fallout 1-et is, mert szerintem a ME 2 a legjobb dolog, ami valaha történt a játékok eddigi történetében.
Az Expansion Pack helyett van DLC, a 2x-es CD meghajtón akadozó intro helyett vannak logók, a hatvanezerszer elsütött gombkapcsolgatás és karhúzogatás helyett van Quick Time Event és még sorolhatnám...
eljön majd az az idő is, amikor ezek helyett is lesz más, s akkor majd azok fognak arról százsoros kommenteket írni, akiknek most a Modern Warfare a felülmúlhatatlan játékuk, mi pedig majd hátradőlünk szépen és milliomodszorra is végigtoljuk a Quake-et a naponta fényesre pucolt 486-osunkon, vagy Pentium 2-esünkön.

Dzsini 2011.11.03. 07:19:22

@v150r: QTE, mint újdonság? Dragon's Lair, 1983. (Amigára 1989), inkább mai formájában Shenmue, 1999.

mobiler 2011.11.03. 08:20:45

@Eliathen: Az irányításról 2 dolog jut eszembe. Amikor a Half-Life 2 manualja közölte hogy az irányítás maradt ugyanaz mint a HL-ben, ami új azt meg ugyebár bemutatták játék közben, tutorial itt már nincs, hiszen gyakorlatilag csak a HL1 tutorial textúráit kéne lecserélni, azt meg minek. Vagyis azzal számoltak hogy a kedves vásárlónak nem az első Half-life-ja lesz a 2-ik rész.
A másik az a Mortyr 2 volt, egyszerű lengyel shooter, de ha rossz helyre mentél akkor mesterlövészpuskát hallottál és lelőttek, nem kellett sokat próbálkozni, hogy tudd mire találták ki a lövészárkot.
Ehhez képest sok játék első pár pályája interaktív tutorial elmegyógyintézetből szökötteknek.
A videóhoz kapcsolódva: nem semmi egér nélkül, Sega Saturnon , vagy akár Nokia N95-ön quakezni, volt alkalmam kipróbálni, annak ajánlom akinek nem elég a hard pc-n egérrer OpenGL-ben 1280x960-as felbontással.(mondtam egy számot én a directq nevű directx-es meghajtóval viszem 1280x1024-en)

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2011.11.03. 09:10:38

Most biztos virtuálisan meg fognak engem itt lincselni, de én szeretem a mai FPS-eket, meg úgy általában a "nyomj X-et az ajtónyitáshoz" feliratokat.
Vén trotty vagyok, szóval nincs már időm arra, hogy együltő helyemben 12 órán át toljak egy játékot, és atom skilles legyek benne. Van, amikor 1-2 hét is eltelik úgy, hogy nem jutok hozzá az Anyaghoz (annó az MW2 5 órás szinglijét kb. 2 hét alatt játszottam végig). Olyankor igenis kurvára jól esik az ilyen szájbarágós infó, mivel már rég elfelejtettem, mivel kell előszedni az inventoryt, vagy melyik gombra van téve az interakció.

tamareaf 2011.11.03. 09:14:16

@mobiler: nekem valahogy úgy rémlik, hogy az első pálya oktató funkcót szolgált, nem dobott bele az akcióba, és elmondta, hogy melyik gombot kell megnyomni, ahhoz hogy tárgyat emelhess fel, vagy hogy ugorhass etc.

Egy játékkal akárki játszhat, vannak akiknek az a játék lesz az első játékélményük. Attól még nem kell leírni őket.

rognork 2011.11.03. 09:50:13

úristen mit szoptam a heroes2-vel, mire megtanultam vele játszani, angol tudás nélkül. a sok spell, az egymásra épülések, a fontos üzenetek...

numudal 2011.11.03. 10:16:03

Mennyire igaz te jó ég!
Battlefiled3 al mit szopok most!! Épp, hogy látok már egy értelmes fedezéket, sötétül is akép: 5 másodperc vagy meghalsz köcsög takarodjááá vissza!
Egy lővés kb bárhova a fazonon(térd ilyesmi) már döl is ki. Pálya felén csak mozizok, aztán nyomj egy "e"-t megint 6 mp mozi majd nyomj egy "x"-et megint 19 mp mozi... Faszom! Játszani ki fog?
Jövőre megveszem a játékot és végigjátsza magát helyettem? Ülök a munkahelyen hogy otthon fut a gépen a játek és gyűjti a frageket?

Dzsini 2011.11.03. 10:40:18

@numudal: Van ilyen játék is, ha erre van igényed: progressquest.com/
(ezeket hívják amúgy Zero Player Game-nek)

manwithbeard 2011.11.03. 10:43:58

@Dzsini:
A Shenmue brutális módon megelőzte a korát... sajnos a platform miatt (még ha akkor máson nem is lehetett volna megvalósítani konzolok közül), és részben a megelőzés miatt csak a szakma elismerését nyerte el, nem lett világsiker... pedig 2 évvel a GTA3 előtt tudta már azt, ami miatt a GTA3-t agyon istenítették. Akkoriban hatalmas játék volt, sajnálom, hogy nem érte meg a befejezést. El se tudom képzelni miket tudna az a csapat összerakni egy mostani generációs konzolon / PC-n.

Jaqen 2011.11.03. 10:45:17

Amúgy egoraptor pár napja csinált erről egy tök jó videót:
www.youtube.com/watch?v=8FpigqfcvlM&feature=channel_video_title

numudal 2011.11.03. 10:58:30

Pont, hogy nem ezt igényelném, hanem egy rendes, véres, nem lineáris, Majd mindegy milyen grafikajú, normális AIvel rendelkező fpst. Lehetőleg jelenkorban játszodjon. És legyenek benne kb használható csatajelenetek...

Ez tudom, hogy sok, de elvileg erről szolna a CoD MW sorozat és a Battlefield is... Medal of Honor (ezt még nem próbáltam)

Nade.. Fedzékből a társam lök ki, majd bedugja a fejét a tűzvonalba, aztán állnak egymással szemben 1mre aztán az ellen elkezd engem lőni a pálya túlvégén. E, X gombokat kell nyomogatni videonként (2 perces) 3 szor.... Neee má!

Dzsini 2011.11.03. 11:29:22

@numudal: De jól látható, hogy a tömegjáték nem erről szól, nem is ezért készítik - ilyen milliós eladásokat manapság a casual (ezen a blogon kazuár) fronton lehet elérni, a Battlefield és környéke tehát inkább casual háborús játék, azoknak (is) készítve, akik heti mondjuk 2-3 órát tudnak csak vele játszani, és így is szeretnének sikerélményhez jutni. Ha neked nem ez az igényed (tehát komoly csaták, stratégia, stb.), akkor vagy nem neked készült a játék, vagy nem megfelelő játszótársakat találtál. Igen, lehet komolyan venni, de akkor ajánlott egy válogatott, dedikált társaság összeszedése, mert az átlagos játékosok között átlagos játékra számíthatsz.
Hasonló probléma szerintem, mint amikor egy Gran Turismonál vagy Forzánál komoly szimulátor-jellegű viselkedést várnak a játékosok, hiszen "nagy név" . A nagy nevek a tömeget szolgálják ki, a tömegek pedig az első hozzászólásomban mutatott képen a "casual games" kategória felhasználói - ahova a Farmville-től a Bejeweled-en át a Starcraftig és a Battlefieldig minden belefér. Lehet ezeket is mesteri szinten játszani, akkor jut el a dolog a fenti videóban látható folyamatosan grenadejumpoló Quake játékosig, a sérülés nélkül Prince of Persiát végigjátszó játékosig, a koreai tévésztár Starcarft játékosokig és az ilyen Tetrisezőig:
www.youtube.com/watch?v=jwC544Z37qo
És ezek között igazából nincs különbség, játékórák ezreit ölték bele egy olyan játékba, amelyik egyébként egy átlagos játékos számára néhány perces vagy órás, kellemes elfoglaltságot jelent, és válogatott környezetben, válogatott közösségben játszanak.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.11.03. 12:31:50

Játszon az ember régi játékokkal. N+1 olyan cím van, amit még kipróbálni sem volt időm soha. Pár hete vettem meg a PoP triológiát nevetséges pénzért. Mindig is ki akartam próbálni. Nem volt rossz az első rész, de azért nem estem hanyatt tőle. A második rész már néhol idegesítő, a zene egyenesen borzalmas.

Teli van a padlás olyan régi RPG-vel, ami soha nem vot időm végigtolni. BG I-II (legalább már ezt is megvettem), NWN2 egyik kiegje sem volt még végigtolva, NWN első részhez olyan modulok vannak, hogy beszarsz, stb.

Persze nem csak RPG a világ, de a PC játéktörténelem sorozatban azért igenis látok olyanokat, amiket más stílusból kipróbálnék.

Tökéletesen el lehet szórakozni úgy, hogy nem jászolt 5 évnél újabb gammával. 2006 óra az aláábi játékokkal toltam, amik akkor újak voltak.

NWN2
Gothic III
Risen
Civilizaton V (Már nem játszok vele, mert nem nem csinálták rendesen, csak érdekelt, hogy mit tud.
Nehirm (TES IV, független gigamega mod, csak emiatt vettem meg a gammát, az eredeti nem is érdekelt soha)

Ennyi. Ez a mai játékipar számomra. Vicc. Ehhez képest az alábbi régi címeket vettem meg.

Sim City 4 (szintén csak megnézni.)
Heroes IV
Imperium Galactica II
NWN 1
Flaming Cliff 1.1
DCS Ka-50

Egyik szimmel sem toltam szinte semmit. Csak megnéztem, hogy mire jók. Hát videó készítésen kívül nem sokra az én szememben...

manwithbeard 2011.11.03. 14:50:06

@Dzsini:
Nem szabadna addig senki játékfejlesztés közelébe engedni, amíg ezt a videót végig nem nézte.
Amúgy a Portal 1 is nagyon jó példa erre, ott sincs semmi instrukció, mégis mindig egyértelmű / könnyen ki lehet találni, hogy mit kell csinálni.

IndaMuncher 2011.11.03. 15:40:27

@TickTickBoom: Azért ez egy kicsit túlzás, engem a fallout nagyon frusztrál. Nem nekem valók a "Nagy" rpg-k úgy látszik.

v150r · http://soundcloud.com/v150r 2011.11.03. 17:11:22

@Dzsini: tökéletesen igazad van a Dragons Lairrel, a Shenmue pedig kimaradt, mivel konzolos cucc.
Ebben "tévedtem", de azt hiszem, hogy a gondolatmenet ettől még ugyanúgy megáll.

tamareaf 2011.11.03. 19:47:51

@Cathfaern: a Shenmue-nak azért meg voltak a maga hibái. szvsz akciódúsabb lehetett volna, így kb folyamatos cutscene nézés volt, meg sok sok várakozás. A verekedős részeken és a QTE-ken kívül sok kihívás nem volt benne. A játék nagyrésze arról szólt, hogy mész A-helyre, ahol azt mondják menj B-helyre ahol azt mondják menj C-helyre. Voltak időzített részek, ami esetén nem tudtál csinálni semmit akár fél óráig is. Az üres részeket max a játékteremben lehetett eltölteni. A Shenmue 2 már sokkal jobb szerencsére, de még ott is nagyrészt ez a sétálj és hallgasd meg a párbeszédeket a játék?menet

tamareaf 2011.11.03. 19:56:27

@molnibalage: érdekes, a PoP I szvsz elképesztően eltalált. Forradalom volt amikor megjelent. A II-t nem szerettem a rengeteg backtracking miatt, a III-at meg kihagytam, egyfelől nem jött be a QTE. Nemrég öcséméknek megvettem PS2-re, és nem rossz, de a trilógia leggyengébbike.

TES IV-et szokás lehúzni, érdekes módon, a crpgaddict egyik kedvenc játéka. Ráadásul a moddolatlan X-es változat.

Egyébként abban egyetértek, hogy 5 évnél régebbi gámákkal el lehet szórakozni, nekem épp a gépem nem nagyon szereti az újabbakat :)

De azért minél régebbi a játék, annál több a szivatós design elem, meg régen kevesebb volt a sztori, kivéve kalandjátékoknál meg az rpg-knél.

manwithbeard 2011.11.03. 20:35:50

@feamatar:
Persze ez tény, és így is lehet nézni a dolgot, de... bárkivel beszélhettél, bemehettél a boltba, venni ezt azt, élt a világ, stb... ha az ember belemerült, akkor nem az volt a baja, hogy csak rohangál fel-alá, hanem hogy francba már megint este van :) Amúgy időt fel lehetett gyorsítani...
Ja és amit nem is említettem, hogy az utolsó utcaszéli koldusnak is szinkronhangja volt... SW:ToR valaki? :)

K0vasz 2011.11.03. 22:25:10

Sztem mindent a helyén kell kezelni, és akkor nincs para. A BF3-ra pl. nem úgy kell tekinteni, mint egy FPS, hanem mint egy interaktív mozi, és akkor tök szórakoztató:) Az FPS nálam pl. ott kezdődik, h VAN ÉLET, és nem az van, h kicsit bepirosodik a képernyő széle, majd 3 mp várakozás után újra fullon van az energia... meg mutatja, h hová dobták a gránátot... Szerencsére viszont vannak normális FPS-ek is, mint a TF2 vagy a L4D2:)

tamareaf 2011.11.03. 22:38:07

@Cathfaern: sajnos az időt nem lehetett felgyorsítani, kettőt épp most tolom, és csak ha van egy megbeszélt időpontom, és odaérek a megbeszélt helyre, akkor írja, hogy wait vagy cancel. Na akkor tudok várni egy adott időpontig. Az utcai hangok egy idő után ismétlődnek.

Egyébként nekem kicsit ez volt a gondom a San Andreas-al is, remek dolog, hogy lehet csinálni benne frizurát, meg gyúrni menni, de a 40 óra játékidőből max 1 órát ha foglalkoztam vele, de utána nem érdekelt.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.11.04. 09:31:46

@feamatar: Elsőre annak tűnt. Valójában 0 szabadságod van, a kamerakezelés elképesztően gyenge, a lefelé ugrálás miatt nem is vittem végig, mert elbaszott az irányítása is.

www.youtube.com/watch?v=9rY5hDEGU3Y

A 3:20-nál levő résznél soha nem tudtam elkapni a pillanatot, hogy lefele is ugráljon a szerencsétlen karakter. Felfele mindig elsőre összejött. Mivel a mentési ponttól 4 perc oda elmászni a 10. után hagytap a francba. Megnéztam a legvégét a youtubon és kész.

A 2. résznél a harc alatti zúzda zene fos, ezért kénytelen voltam kikapcsolni a zenét is. A pályák sötétek és elég ötlettelenek. Az 1. részben még jópofa az ugrálgatás, de egy idő után azért unalmas. A harc sok elemmel bővült, apró gond, hogy alig tudom előhozni őket. Kénytelen vagyok easy szinten nyomni, bár vagy 2 hete nem játszottam vele. Az első színvilága is jobban tetszett.

Mi az a QTE? A II.-ban én sem vágom, hogy akkor most mikor van múlt és jelen. Kicsit idegesítő.

anarch 2011.11.04. 10:05:36

@v150r: Mondjuk az ME2 kifejezetten negatív példa: DLC-hegyek (beleértve a fegyvereket, páncélokat stb. ld a videót) és még mindig nem voltak képesek kiadni egy teljes verziót (GOTY) belőle, holott már nem adnak ki hozzá DLC-ket és a következő rész is régóta kint van már.

Mint játék, egyet értek veled; de mint termék? Tökéletesen igazak rá a fenti paródia elemei.

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer:
A hint-ek ki/be kapcsolhatóak... az átgondoltabb játékokban :).

Marcellus_Magnus 2011.11.04. 10:31:00

Ne felejtsük el, hogy a "hardcore" játékosgeneráció együtt nőtt fel a játékok irányításával. Legtöbbünk valószínűleg 2D-s platformereken kezdte, és az első FPS-ünk is egyszerűbb volt (pl. fel/le nézés nélküli). Full 3D-ben mozogni és célozni egyszerre nem egyszerű feladat egy kezdőnek, főleg olyan nézetből, ami erősen korlátozza a helyzetérzékelést.

Úgyhogy ha egy fejlesztő szeretne új embereket is bevonni a közönségébe (márpedig a grafika miatti magas költségek mellett a lehető legszélesebb közönséget kell megcéloznia), akkor figyelembe kell vennie ezt is. A régi játékosoknak évtizedeik voltak arra, hogy elérjenek a játékod nehézségi szintjére - az újakat egy tutorial alatt kell megtanítanod rá.

moRtiZ 2011.11.04. 11:11:51

Quake: 320x200 r_picmip 5 ^^. Ennyi. Jól emlékszem e? :D

Terézágyú 2011.11.04. 12:46:02

Én mostanában megint elővettem a Quake1-et, de disznó módon notargettel játszom...

asd123321dsa 2011.11.04. 14:00:23

Vicces vagy nem, pont a minap vendégeskedtem egy ismerősömnél ahol teszteltünk vmi xbox-os autósjátékot: a lényeg hogy ha kimentél a pályáról v megelőztek _vissza lehetett tekerni az időt_, mint a prince of persiában. Játéknak nem kihívás, filmnek meg nagyon gyenge a program, a legszomorúbb talán mégis az volt, hogy a srác őszintén élvezte az egészet és rendkívül büszke volt magára, hogy milyen jól játszik. Nincs már itt miről beszélni, évek óta...

asd123321dsa 2011.11.04. 14:07:17

Még annyit, hogy visszagondolva a régebbi játékok elég komoly módon fejlesztették a szem-kéz koordinációt, logikus gondolkodást, kombinatorikát, küzdőszellemet, nyelvtudást, stb... Gyakorlatilag játszva lehetett tanulni, bár ezt a szülők nem látták be mi meg nem tudtunk róla. Ma már ez nagyon nincs meg ami elég szomorú.

moli 2011.11.04. 14:43:53

@asd123321dsa: na, azert nem arrol van szo, hogy barmennyit vissza lehet csinalni! az egy kepesseg, amit be kell osztani. van lehetoseged a hibad javitani, de csak kicsit. ettol mivel jobb a granat egy lovoldozos jatekban? az is csalas, mert tobb ellenfelet ol meg egyszerre, nem mint a golyo.

v150r · http://soundcloud.com/v150r 2011.11.04. 16:49:51

@anarch: a Griden kívül mindegyik általam kiragadott játékra igaz ez a bohóckodás. Engem ez a dlc mánia csak annyiban zavar, hogy sokkal jobban örülnék, ha csak akkor lenne letölthető tartalom meg micropayment, ha órákban mérhető plusz élményt adna hozzá a jelenlegihez, mint ahogy a Borderlands, vagy a DXHR - Missing Link esetében láttuk (a ME2 esetében is csak ugye ott volt más is, amit te is említettél...).

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.11.04. 18:51:59

@feamatar: Ha már így előjött a téma. Nincs valahova felrakva a palota teljes 3D modellje valahova képként? Csak hogy egyben láthassa az ember, hogy mit barangol be. Nagyon látványos lenne.

anarch 2011.11.04. 20:35:59

@v150r: Borderlands GOTY "kedves". Gyakorlatilag kapsz egy dvd-t és töltsd le a "maradékot"... ami nagyjából 5GB. Ki sem lehet írni egy dvd-re a DLC-ket, csak hogy mellétegyem az alaplemeznek :). De legalább kiadták GOTY-ban, ez tény :).

Fallout 3-nál szépen becsomagoltak két lemezt az összes DLC-vel, oszt játsz :)). Ez kiszolgálás :). Hatalmas világ, azt csinálsz amit akarsz, szimpatikus...

asd123321dsa 2011.11.04. 21:33:22

@moli: ez egy elég rossz hasonlat volt, remélem tudod miért. a gránátnak megvan a maga rendeltetése, amit ha valaki rosszul használ meg lesz az eredménye (mondjuk egy zárt liftben nem biztos hogy célszerű. ennek ellenére pl. schumit még nem láttam, hogy visszatekerték volna ha nem jött be egy kanyar... lehet hogy ez egy limitált "képesség", mindenestre a program nem fukarkodott a mannával, bár így sem értem mi egy autóverseny játék lényege, ha nem a versenyzés. igaz 3 percel többet nem is voltam hajlandó eltölteni ezzel az ingerszegény autós filmmel.

moli 2011.11.04. 22:35:05

@asd123321dsa: mario kart-tal jatszottal mar? mekkora marhasag mar, schumi sose dobalt bananokat a palyara!
videoJATEK.

Ironfist 2011.11.05. 00:32:11

@Iblys:
"szerencsére úgy tűnik a Skyrim hasonlítani fog az Oblivionra, kezd elegem lenni abból hogy a legtöbb játék kalitkába zár."

Ezen a részen nagyot nevettem, mikor az obliviont, meg a - ha lehet, még lebutítottabb - skyrimet RPG-nek nevezted :D

v150r · http://soundcloud.com/v150r 2011.11.05. 11:45:43

@anarch: Mindenkinek egyéni szuverén joga eldönteni, hogy neki milyen játékok tetszenek, részemről a Fallout 3 nem az a játék, ami említésre méltó, legalábbis a pozitív példáknál semmiképpen.
Lehet, hogy a Bethesda tudja, hogy mitől lesz kényelmes egy GOTY Edition, de jó játékot még nem annyira tudnak csinálni.

kukatr 2011.11.05. 17:40:55

Hát nálam a legújabb Deus Ex ásta el magát a két kettes szintű Typhoon legyőzi a bossokat és mellé még regenerálódok is játékmenettel. Hard nehézségen esetleg majd három kell?:S
Nem kell nekem Jagged Alliance 2 expert ironman nehézségi szint (amit a sok bug miatt nem mertem még kipróbálni :D), de azért ez már egy kicsit sok (azaz kevés) amit kihívásként kapok.

[corristo] 2011.11.06. 18:12:44

@Cathfaern: a portal egyben GLaDOS végigpofázza a szinteket és egy csomót segít.

[corristo] 2011.11.06. 18:15:52

@Marcellus_Magnus: ez tök jó felvetés, most visszagondoltam arra, amikor anyagi okokból évekig nem tudtam új gépet venni, és új játékokkal játszani. akkoriban jöttek be a 3D-s játékok WASD+egér kombóval. amikor később lett új, erős vasam, és elkezdtem tolni az akkori friss játékokat, hát volt pár nehezebb órám, pl. a Black & White-nál. teljesen jogos, amit mondasz.

[corristo] 2011.11.06. 18:17:57

@Ironfist: RPG az, csak éppen túlságosan könnyű és unalmas, amit a hatalmas világgal próbáltak kompenzálni. (ami aztán visszafelé sült el, mert az oblivion olyan nagy, hogy képtelenség olyan otthonosan belakni, mint mondjuk a gothic 1. vagy második részét.)

Ironfist 2011.11.06. 18:59:28

@[sy]:
Szerintem max kalandjáték.

[corristo] 2011.11.06. 19:52:46

@Ironfist: ööö...akkor itt definíciós probléma lesz. az én szótáramban a kalandjáték a monkey island pl. mit nevezel te rpg-nek?

Ironfist 2011.11.06. 21:09:45

@[sy]:
Hát, fene tudja... pl a Baldur's Gate-et, Fallout-ot, Might and Magic 1-2-3-4-5-6-7-et, ilyesmit. Gothicot azért nem mondom, mert az kimaradt.

Ironfist 2011.11.06. 21:10:45

@Ironfist:
Aha, viszont Planescape tormentet :)

Viszont a Morrowind, de főleg az Oblivion - és az eddigiek alapján a Skyrim is - nem több, mint egy némi RPG elemekkel fűszerezett interaktív tájnézegető :D

Démonmac1 2011.11.07. 14:20:33

Bár hc játékosnak tartom magamat, de a q sorozatot nagyon utáltam. (pedig még játszani is játszottam vele)

moli 2011.11.07. 19:55:01

meglehetosen szar jatek a Rage.
nem tudom, a jatek vege pontosan mennyi volt az obsessive–compulsive-om, de 97% vagy folotte.
undorito grafika, unalmas palyak, ketszer kell atmenni minden kuldeseten, masodjara visszafele. megerdemli azt a 40%-ot, amit a metacritic-en a felhasznaloktol kapott.

nemecsek ernő áruló 2011.11.08. 12:04:12

@asd123321dsa: Ez a Codemasters féle F1 lesz, és lehetőség megvan rá, de nem kötelező, ráadásul nehézségi fokozattól függően a visszajátszások száma erősen korlátozva van versenyenként. Doomnál/Quake-nél is anyáztál az istenmód miatt, ugye? Ugyanaz a kategória!

Egyébként el kell fogadni, hogy a játékok többsége a casual gamereknek készül, akik munka után még picikét leülnek szórakozni, ezért a sok könnyítés, mert a casual bizony ha tizedjére sem sikerül a pályát megcsinálnia, a sarokba vágja a szoftot, és legközelebb leshetjük, hogy megveszi a játékunkat.

A nagy pénz nem a játékokat letorrentező kisiskolás/egyetemista generációkban van, sajnos! És ettől függetlenül vannak piszok jó játékok, amik adott esetben nehezek is tudnak lenni, ha Nightmare fokozatra kapcsolod. Bár jobban kell keresni, és nyitott szemmel kell járni.

Watt25 · http://sablonvalasz.blogspot.hu 2011.11.10. 13:40:25

@[sy]: Ja, pl. ilyenekkel, hogy "Sajnáljuk, de ezt a pályát lehetetlen megoldani." :)

báró Csekonics 2011.11.10. 14:49:42

Milyen igaz :-(
Még 286-oson volt egy 'Alien Breed' nevű játék - múltkorában pakolás közben akadt kezembe egy régi kis noteszom, abban oldalakon keresztül írtam le a végigjátszás menetét, annyira bonyolult volt...

Most meg gyakorlatilag a 'bármerre mehetsz' játékokban is csak egyetlen egy módja van a továbbjutásnak, hiba (és a döntés tulajdonképpen) kizárva - tényleg interaktív mozi.

báró Csekonics 2011.11.10. 14:52:05

@báró Csekonics: hülyeségeket beszélek, Dark Seed a játék neve.

Dukefazon 2012.01.02. 01:00:37

Jaj, ez most nagyon tetszett! :D Nagy volt az oltás az elején, de a beszólás a végén az nagyot ütött!

coldrun17 2012.02.15. 11:59:30

Szeva! Van egy kis problémám: a Quake1 legutolsó pályáján vagyok ,de középen az a szörny nem akar megdögleni. lőttem quaddamage-el is de nem hat rá. Néztem végigjátszás videókat is ,de én hiába ugrok át a teleporton nem történik semmi. illetve néha lávába esek és meghalok. Ha valaki tud akkor segítsen. Kösz. Ja meg még 1. Hogyan lehet a quake1 be strafelni? a 3-ba megy (nagyjából) de ebbe nem tudok.

moli 2012.02.15. 14:53:07

@coldrun17: szeva, akkor kell belepni a teleportba, mikor a lebego csillag a csapos testebe belep (oda teleportalsz ki, ahol a csillag eppen jar)
lehet strafeelni

coldrun17 2012.02.15. 15:53:45

Köszi szépen. elég láma vagyok ,hogy nem jöttem rá. de hát nem ehhez szoktam. amúgy nagyon faxa a quake1

petykagyilok89 2012.02.22. 18:07:12

Nem semmi a videó. Q1 DLC-t mindenkinek! :D
süti beállítások módosítása