HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Kontrollerrel doomozni ördögtől való?

2011.08.03. 08:00 Stöki

Szeretem a Doomot, nem kicsit. A folytatását pláne. A Doom II, az nekem életem legszebb évei, az első pc-m, amin elfutott, éjszakai mészárlások a kolesz 302-es szobájában, egy epic respawnszéria Laja shotgunja előtt, túlórázás helyetti deathmatchek az első munkahelyemen. Nem csoda, hogy nagyjából másfél-kétévente elkap a nosztalgia, és hirtelen mindennél fontosabbnak érzem, hogy végigtoljam a Doom II-t (ultraviolence-en, ofkoz). Így történthetett, hogy ez az a játék, amit a legtöbb féle irányítással toltam végig, vagy legalábbis próbáltam ki.

Kezdődött az egész a billentyűzettel. Jobb kéz a kurzorgombokra, kisujj néha kiszúr a numerikus billentyűzet felé, ha fegyvert kell váltani. Bal kéz középsőujj a Shiftre tehénkedik, mert rohanni mindig kell, mutatóujj a Ctrl-t püföli lövéskor, kisujj és gyűrűsujj a pont és a vessző billentyűjén, mert ezekhez rendeltem az oldalazást - illetve ez a kisujj a szóköz felé bök le, ha ajtót kell nyitni. Hosszas próbálkozásokkal csiszolt Tökéletes Kiosztás, valami, amiben mindig bízhatok (nem úgy, mint a korai RTS-ekben, ahol hol a jobb egérgombra mozdultak meg az egységek, hol a balra), egy biztos pont, amire nem hat sem a rendszer-, sem a klímaváltozás.

Aztán ez a biztos pont megrendült, amikor láttam Ender cimborámat egérrel játszani. Félelmetesen gyors fordulásokkal manőverezett, egyértelmű volt az egér előnye a kurzorgombokkal szemben, deathmatchben legfeljebb szerencsésen megküldött rakétákkal és fikavetővel (aka. BFG) volt ellene esélyem. Egy vizsgaidőszakban aztán megtanultam egérrel játszani. Addigi játékos beidegződéseimmel ez teljesen szembement, tehát a tanulás szörnyű kínszenvedés volt. Eleve nehéz volt megszokni, hogy bal kézzel oldalazzak és haladjak előre-hátra, de az igazi rémálom az egér volt. Az arra való, hogy a kurzort irányítsuk vele kalandjátékokban, meg hogy lehessen aknakeresőzni a Windows 3.1-ben - nagyjából ennyit képzeltem róla. Fordulni, egérgombbal lőni, később görgős egérrel fegyvert váltani - ez egészen más iskola volt, sok vesztes deathmatchem ráment, mire eljutottam az első igazi sikerélményekig. De a vizsgaidőszak végére már egész jól ment a dolog (bár Endert sosem tudtam lezúzni).

Aztán ugyanabban az évben ősszel Ender szólt, hogy az egér már nem menő, az igazi profik trackballt használnak. Az egyik szobatársam éppen akkor vett ilyet (ha jól emlékszem, 16 ezer forintért, amiért egy igazán fasza egeret és még két láda sört is kapott volna akkoriban, de ő mindig ilyen furcsa fiú volt), szóval minden adott volt, hogy kipróbáljam a Doom II-t a "hanyattegérrel". Gyötrelmes volt eleinte, de később kifejezetten fájdalmas, mert a hüvelykujjamat annyira túlerőltettem, hogy ínhüvelygyulladást kaptam. Szóval a trackballos végigjátszást valahol a 16. pálya környékén feladtam, és visszatértem a jó öreg egérhez. Évekkel később még kétféle kütyün dobtam be a törölközőt: az egyik egy palmtop volt, a másik egy okostelefon. Mindkettőre játszhatatlan Doom-verzió jött ki, a stylust és az érintőkijelzőt nem cacodemonölésre találták ki.

És persze képbe került a kontroller is, bár eleinte úgy néztem rá, mint napközis a finomfőzelékre. Húztam-halasztottam vele a megismerkedést, amíg lehetett, de amikor jött az első Xbox és vele a Halo, nem tudtam tovább elodázni a dolgot, így ez a 2001-es játék volt az első fps-em, amit kontrollerrel játszottam végig. Rettenetes volt, felidézte azokat a napokat, amikor az egérrel szenvedtem először. Két analóg joystick meg két pisztolygomb, ami fölött van két másik, de a jobb kézzel néha az ottani joy melletti színes gombokat is kell nyomkodni - WTF??? Már az első pályán meghaltam néhányszor, a másodikon pedig rögtön az elején sorozatban többször is, mert az istennek nem bírtam átnavigálni azon a rohadt hídon. Aztán másnapra kicsit jobban ment a dolog, harmadnapra megint, de gyakorlatilag az egész Halót rá kellett áldoznom, hogy megtanuljak kontrollerrel fps-ezni: csak a legutolsó pályákon tudtam élvezni is a játékot. Mégis megérte, mert onnantól kezdve már a többi konzolos shootert is gyűrhettem, sőt a kontroller kiosztása pár játék után kezdett logikusnak tűnni.

Pár hete aztán megint visszataláltam a Doom II-höz, és megint végigjátszottam - ezúttal kontrollerrel. Úgy ment, mint az álom. Jelentem, pisztolygombra is döglenek az impek, mint a parancsolat, és analóg joyjal is el lehet lépni a cyber demon rakétái elől. Csak a legutolsó pályán kellett sűrűn mentegetnem (valahogy mindig rossz ütemben küldöm a rakétát John Romero feje felé). Éreztem ugyan, hogy egérrel és billentyűzettel még simábban menne a dolog (főleg a fordulások), de kontrollerrel is élvezhető volt a játék minden porcikája. És egérrel-billentyűzettel nehezen tudtam volna olyan, ókori római kéjenceket megszégyenítő, kanapén fetrengős pózban végigtolni a játékot, mint ahogy tettem.

Az egérhez azért az idők során nem lettem hűtlen: ha az indexes CS- vagy Quake-partikba szállok be, csakis egeret használok. De ha csak kikapcsolnék egy kis lövöldözéssel, jön a kontroller, és mondjuk a Serious Sam HD. Vagy a Doom II.

Nem trollmágnesnek szánom a fenti irományt, inkább tanmesének. Egy kis morfondírnak a sok retrózás között, a múlt - néha túl sűrű - ködébe vetett iránymutató lámpásnak. (Aki mégis magára veszi, az magára vessen.) Mert bár nagyon szeretjük az IDDQD köré gyűlt közösséget, a blog kommentjeiben vissza-visszatér a konzolutálat, és nem egyszer jött már elő az fps-sznobizmus is. Pedig ez butaság, van létjogosultsága a pc-s és a konzolos játékoknak is, a kontrollernek és az egérnek is - miért kellene választani közülük?

99 komment

Címkék: kontroller megmondás doom

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr593118561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leon121 2011.08.03. 08:41:36

Ámen!

A Doom mondjuk pont könnyebb eset, mert ott legalább fel-le irányban nem kell célozni, szóval Halón edződött játékosnak már meg sem kottyanhat.

Neretil 2011.08.03. 08:44:28

Próbáltam de nem jött be, kell az egér a jobb kezem alá és kell a szabadság a beállítható gombok tömkelegével.

AlexWolf 2011.08.03. 08:56:18

Az a vicc, hogy kontrollerrel a TPS-eket simán tudom irányítani, viszont az FPS-eket nem. Pedig célzás meg mozgás szempontjából mind a kettő ugyanaz XBOX-on.
De valahogy az FPS-esket egér+billentyű kombó nélkül nem élvezem, és szörnyen balfasz vagyok nélkülük.

spaza 2011.08.03. 09:01:07

Jó írás, teljesen egyetértek. Én se tudtam elképzelni FPS-t kontrollerrel, na most friss boxosként azt kell monodjam, hogy működik a dolog! Pár játék (mármint játékcím) után már kiválóan működik a dolog, és már oda se figyel az emberfia.
A gombkiosztás szabadságáról meg csak annyit, hogy az irányításon kívül, ami ugye a 2 joy, van még 12 gomb (a D-paddel együtt) ha jól számoltam, vagyis 14, mert a joy-ok is benyomhatóak, ami azért elég kell, hogy legyen. Oké, hogy nem konfigurálhatóak, de hidd el azért hosszú órákat tesztelték, hogy hogyan is lenne a legfaszább...

Hispan07 2011.08.03. 09:09:13

én egyszerűen képtelen vagyok rászánni az időt a kontrollerre - de szerencsére max vendégségben találkozom konzollal, úgyhogy marad az egér. amúgy is, FPS-t még csak-csak, de RTS-t vagy RPG-t a jó öreg egér nélkül még hosszú ideig nem fogunk tolni - lásd még pl TC's Endwar, brrr..

smokey2k 2011.08.03. 09:15:11

quakelive-ot és a hasonlókat nagyon utálnád kontrollerrel hidd el :D

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.08.03. 09:24:20

@smokey2k: felhívnám figyelmed az utolsó előtti bekezdésre

Bicikliző medve 2011.08.03. 09:32:44

@Hispan07: RPG alatt mit ertesz? Mert ugye tobb fajtaja is van, a JRPG-ket pl el nem tudnam kepzelni eger + bill komboval :) Nyilvan egy falloutot meg nem tudnek elkepzelni kontrollerrel. Elelmes ember ezert tart pc-t is es konzolt is, mar ha van ra igeny.

Dester 2011.08.03. 09:58:21

Hm. Anno én Duke3D-t toltam rengeteget, és csakis billentyűzettel. (Egér nélkül.) Nosztalgikusnak tűnt az írásod, ugyanis engem is csak egyetlenegy emberke tudott megverni. :) Repültek az RPG-k és a pipebombok. :)

Most így visszagondolva nem is értem, hogy ment ennyire jól. A DNF-nél a billentyűzet/egér kombó teljesen természetesnek tűnik már, a két Duke között eltelt 13 évben teljesen átálltam rá. Most már elképzelni sem nagyon tudom, hogy kizárólag billentyűzettel játsszak FPS-t.

Viszont ott az XBOX360 controllerem a PC-hez is. Az autóversenyeket már ezzel játszom, meg pl. a Solar2-t. A DNF-nél is megfordult a fejemben, de ugyanazoktól félek, mint te anno a Halo játszásának a kezdetén, így nem próbáltam még ki. Vitathatatlan előnye a controllernek, hogy nem kell párnázott támlájú széken görnyedni a monitor előtt, hiába vezeték nélküli a bill és az egér is. Szóval nyilván kipróbálom. :)

Adani 2011.08.03. 10:03:23

Kontrollerrel nekem nem sikerült sose jól nyomni. Egérrel és billentyűzettel megy a legjobban az FPS. Balkezes vagyok így nálam egér bal kézben és jobb kézzel a nyilakkal előre-hátra bal jobb meg oldalazás. Egérrel görgővel fegyverváltás bal gomb lövés jobb gomb ugrás, középső gomb medikit, ha van ilyen. Doomnál még nem egerésztem, azt ritkán nyomtuk akkor még multiban, nálunk a Duke Nukem 3D volt az első ilyen, akkor sikerült 11 éves fejjel valamikor soros kábelt szerezi, amivel két gépet össze lehetett drótozni. A Duke-hoz meg tényleg kellett az egyedi billentyűkombó, mert nagyon sok gomb és funkció volt. Viszont volt benne digitális egérgomb lehetőség is, én pl. sokszor a balra vagy jobbra egérrántásra rátettem a medikitet így mindig gyógyult ha épp volt miből. Úgy működött,h be lehetett állítani, h pl. egér valamerre elrántása billentyűlenyomásnak számítson. RPG-t betettem mint kedvenc fegyver a görgő lenyomásra (középső gomb), görgővel meg fegyverváltás. A Quake meg maga volt az instencsászárság mikor scripteket is lehetett írni egy-egy gombra. (rocketjump).

passaran 2011.08.03. 10:05:06

Nem FPS téma ugyan, de én a FIFA sorozattal vagyok érdekes kapcsolatban. A 99-es résszel valami embertelen sokat játszottam, szénné volt moddolva - de nagyon tuti volt a játékélmény. Persze billentyűvel toltam. Amikor kezdett a sorozat elmozdulni a kontrolleres irányítás felé, akkor egyre nehezeb volt elfogadható billentyű kiosztást csinálnom magamnak :( Az utóbbi években meg gyakorlatilag csak kontrollerrel lehet vele jól játszani. Próbáltam sokáig, de nem áll rá a kezem a kontrolleres fifára :( Persze nincs annyi időm már mint régen :(

RaveAir · http://www.magyaritasok.hu 2011.08.03. 10:15:07

Egyik haverom vett magának valami kontrollerpuskát, és azzal próbált fps-t játszani.

Olyan 10 percig bírtam nézni a szenvedésüket...
Mondjuk bizonyára idővel ahhoz is hozzá lehet szokni, tehát nem feltétlen olyan rossz, mint első látására, de még mindig azt mondom, hogy az egér-billentyűzet páros a legjobb az ilyenekre, ha emberi ellenfelek ellen hálózat, vagy véletlenül klánszinten akar valaki fps-ezni. Azért ezek ellenére bennem van a kisördög, hogy egyszer majd kontroller segítségével is ki kellene majd próbálni a dolgot.

Adani 2011.08.03. 10:16:19

@Dester:

Régebben volt vezetéknélküli rádiós egerem ,de játékra nem az igazi, túlságosan lassan reagál és ugye elem kell bele, és hát bosszantó ha multizás közben merül le és nincs tartalék.

A DNF meg simán pocsék játék azt nemhogy egérrel inkább sehogy se játszom. Csak reménykedek, h majd lesz hozzá valami MOD, amivel játszhatóvá lehet majd tenni.

Duke-ben mi inkább a lézerbombákat szerettük sunyi helyre lepakolni és mi inkább az atomic-al nyomtuk, ahol be lehetett állítani,h ne látszódjon a lézersugár ill. h csak éjjellátóval látszódjon.

Adani 2011.08.03. 10:17:33

@RaveAir:

Régen volt nálunk egy ideig egy Nintendo ahhoz volt egy Lightgun nevű cucc na én akkor toltam puskával, azzal lehetett kacsákat lövöldözni meg vadnyugati rosszfiúkat.

Dester 2011.08.03. 10:19:37

@Adani: nekem nincs problémám a rádiós egérrel sem, ugyanis rádiós és zsinóros egérrel is pontatlan vagyok egyaránt :) A headshot nem az erősségem. Az elem meg nem hirtelen merül le, jó előre jelzi, és ha jelzi is, utána egy napig még elmegy azért lazán. Úgyhogy nálam ez sem gond.

A DNF-hez épp tegnap jött ki egy sok hibát javító patch, emeltek a textúrák minőségén is, de még nem néztem. A pocsék-nem pocsék vitába nem szállnék bele, nekem bejött, pont. :)

Az Atomicban a Fehér Ház pályáját nagyon szerettük, de ezekről a beállításokról nem nagyon tudtunk :) Vagy csak már elfelejtettem. ;)

Karvaly 2011.08.03. 10:38:10

A cikkhez nem lehet hozzászólni, mert jól lezárta Stöki a végére, gondoltam felvetem a WASD kontra kurzorbillentyűk kérdését (mert bal kézzel utóbbi a kényelmesebb, viszont előbbivel meg több gomb elérhető), erre azt is lelőtték. :)
Scriptelt billkombók, na erre mindig is lusta voltam, ezért csalásnak tartom. Pedig sokszor jól jönne az ideális rocketjump :)

sirpalee 2011.08.03. 10:39:50

Én is azt a tábort erősítem, akik mindkettővel játszanak, otthon befigyel a box és ps, a rendes pc mellé. Jó kontrollerrel játszani, de főleg azért mert kényelmes. Hátradőlök, kezemben lazán a kontroller és játszok kényelmesen. Egér, billentyűzet teljesen más élmény, nekem sokkal jobban szól a versengésről egy pc-s multi, mint egy konzolos.

Persze ehhez az is közrejátszik, hogy amikkel játszotttam konzolon (halo, killzone és bad company) sokkalta lassabbak ott mint pcn. Gyakran egyszerűen azért, mert nehezebb célozni, és emiatt lassabban halnak az emberek :D . PC-n meg jön egy rugóidegzetű tizenéves és lemészárolja az egész csapatunkat bc2-ben...

Karvaly 2011.08.03. 10:40:22

@Dester: a headshot titka az, hogy olyan ellenfelekkel kerülj össze, akik nem számítanak sniperre, ezért hajlamosak egy helyben álldogálni, egyenes irányban futni vagy ugrálni :)
Vagy a B terv, rengeteg gyakorlás, magas FPS-sel kombinálva.
Én az előbbit favorizálom.

sirpalee 2011.08.03. 10:41:14

Mondjuk az az érdekes, haveri társaság fele pc-s, másik fele konzolos. Egyik azt mondja, fúj pc mert görnyedni kell és hát geek, no meg évente kifizetsz kézzácötvenet. A másik meg, hogy noob konzolosok, mert nem tudtok célozni, nameg úgyis lealáznánk, ha közös szerveren játszanánk.

szepi79 2011.08.03. 10:42:09

@RaveAir: nekem konzolként wii van otthon, és azzal a kontollerrel nagyon élvezetes FPSeket játszani.... már azt a párat, ami wii-re megjelent, mert hát lássuk be, a hardware nem éppen erre lett kitalálva.

hogy ONabb is legyek: én anno még c64-el kezdtem a játékos pályafutásomat, joystickkal, és jobbkezes lévén ezt is szoktam meg. aztán mikor bejöttek a játékautomaták, street fighter2, mortal kombat, stb, ott mindig bal kézen volt a figura irányitása, és jobbal az extra gombok. na én azt nem tudtam sose megszokni, mindig keresztbe rakott kezekkel játszottam, és állandóan megkérdezte mindenki, hogy balkezes vagyok-e, és mindig jött a meglepi, mikor mondtam, hogy nem, hanem épphogy jobb.

viszont FPS/TPSben semmi gondom nincs a balkezes WASDvel, meg a jobbkezes egérrel.

csabez999 2011.08.03. 10:45:56

@Stöki: Az ilyen régi cuccoknál tényleg ilyen jól ki tudod használni a kontrollert? Nem emlékszek minden régi fps-re, de pl. a Doom 2 esetén bizos vagyok bennek, hogy ott még nem lehetett/kellett fel-le nézni, ugrálni, szörnyön belül célozni fejre vagy akármire, sőt lövöldözésnél mintha még be is segített volna a game (pl. a rakétavető "húzott" jobbra-balra, ha a szörnyike nem pöccre a monitor közepén volt)... vagy nem is annyira a kezelésen, inkább a sebességen javít?

Dester 2011.08.03. 11:00:27

@szepi79 - Harciteknős idomár: azt hittem, csak nekem van ilyen bajom, miszerint jobb kézzel irányítanám a figurát, és bal kézzel meg az akciógombokat vezérelném. (Én is ugyanígy vagyok, C64, joy, és a többi.) Sokáig ezért idegenkedtem a gamepadtól, de az XBOX360 controller elég jól el lett találva, azt meg tudtam szokni.

@sirpalee: akkor én a kettő közötti hibrid vagyok PC-n a konzolos controllerrel, egérrel/billentyűzettel és alkalmankénti xboxozással :)

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.08.03. 11:06:00

@Karvaly: Nem zártam le semmit, ellenben a napokban a blog.hu karbantartások miatt volt egy visszatérő bug, ami miatt nem lehet néha kommentelni.

Szóval hol látsz olyat, hogy lezártam valamit? Csak mert újraélesítésre általában megszűnik a bug.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.08.03. 11:08:51

@csabez999: Eleinte szokatlan volt, hogy nem tudok fel-le nézni, de ezt leszámítva semmi gondom nem volt.

Karvaly 2011.08.03. 11:11:15

@Stöki: Nem, természetesen hozzá lehet szólni fizikailag (hiszen én is megtettem), olyan értelemben nem lehet, hogy a cikk kerek egész, nem lehet 'belekapni' pro vagy kontra (hogy 'én igenis egérrel nyomom, és a kontrolleresek bénák' vagy 'egérrel már csak a maradiak tolják')

lajafix 2011.08.03. 11:39:53

nem látom a doom2 irányításához szükséges hatalmas kiharapott papírdobozt a kontrollerek között... :-)

Adani 2011.08.03. 11:44:12

@csabez999:

Így is van ott nem lehetett nézelődni, mert nem is nagyon voltak szintkülönbségek max. 1-2 lépcső, de egymás felett nem lehetett semmi. És igen rásegített a gép. Pláne ha BFG-vel (mi takonykilövőnek ill. turhavetőnek hívtuk) nyomtad.

@szepi79 - Harciteknős idomár:

Én is C64-en kezdtem és hát ott mikrokapcsolós Joy volt mint irányító eszköz (vagyis inkább mikorkapcsolós ugyebár), ott viszont csak az volt, én bal kézzel rángattam azt is.

Chocho86 2011.08.03. 12:01:59

Én tavaly télen vittem végig először Xbox 360-on és nagyon élveztem, azóta pedig nekiestem UV-n is, igaz, még csak a felénél járok, mert kevés az időm. Furcsamód viszont én is kontrollerrel élveztem a legjobban, sőt, manapság több FPS-nél bejön a joy mint annak idején. A Halo 3 volt az első konzolos FPS-em (és játékom), ott még nagyon irritált, de a végére belejöttem és a Reachnél már halálpontos fejlövésekkel operáltam Legendaryn. Bár szó mi szó, megértem a fanyalgókat, az autoaim komoly előny lehet bizonyos játékoknál.

Dr. Cica75 2011.08.03. 12:04:33

Nos, én voltam az a szerencsétlen, aki elhitte, hogy a trackball a meno :). Es en vettem a rohadt draga Gemius TB-t is, de aztan hamar rajottunk, hogy bizony aki ezt javasolta, csak szo... szoval csak viccelt. De addig fajdalmas volt, valoban :D.

Gr3nT 2011.08.03. 12:05:46

Igen, érintőképernyőn fps-ezni olyan, olyan mint Ford szavaival élve "sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas"

De kontrollerrel csak Mortál Kombatozni lehet, meg Máriózni :D, na jó meg autózni, de az már nem annyira jó.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.08.03. 12:07:57

@Cica75: Jé, nem Tarzan volt? Bennem úgy maradt meg.

labi 2011.08.03. 12:14:42

Mindent meg lehet oldani, ha nagyon akarja az ember.

Nekem pl amikor megkaptam ezer éve a Tie Fighter-t, éppen nem volt pénzem joystickra... Így egy golyós egérrel futottam neki...
Az egér kifeküdt a végére, de végigjátszottam.
De az tuti, hogy nem vállalnám be még egyszer. :)

szepi79 2011.08.03. 12:19:42

@Dester: jaja, a vicc az, hogy konzolos kontrollerrel simán kézre esik a bal kézzel mozgás.

atila68 (törölt) 2011.08.03. 12:24:18

A drog rossz.
Biztos esemény valószínűsége egy.
Kontrollerrel FPS-ezni nem lehet.

atila68 (törölt) 2011.08.03. 12:25:22

@Gr3nT: Ja, és kontrollerrel autóversenyezni sem lehet.

2011.08.03. 12:30:10

Én vagyok az egyetlen, akinek a Doom eredeti irányítása (amit Stöki az első bekezdésekben lefestett) teljesen borzasztó volt?

Tudom, egy tehetségtelen béna ifjú suhanc vagyok, de egy Cyberdemont nem tudtam legyőzni eredeti irányítással. Mai napig a mai FPS-ekben hagyományos WASD + egér kombinációval játszok.

De félreértés ne essék, ettől még imádom a Doom-ot. =)

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2011.08.03. 12:35:00

Pont a hétvégén toltam PS2-n a MOHAA-t, hát már az első, partraszállós pályán meghaltam egymás után 10x a koontrollerrel bénázás miatt! :)

lerchenfelder 2011.08.03. 12:36:58

velkám bek stöki.

darklands?

szepi79 2011.08.03. 12:44:11

@atila68: mondjuk azt billentyűzettel sem leányálom.

Chocho86 2011.08.03. 12:48:04

@Katamori: Én sem szerettem billentyűzettel irányítani, kezdettől fogva hanyattegérrel nyomat. Azzal jó volt, de nekem is fájt tőle a kezem egy idő után.

Dr. Cica75 2011.08.03. 12:48:15

@Katamori: true story, Cyberdemon billentyűzettel atomnehéz (vagy rengeteg idő).

szepi79 2011.08.03. 12:49:21

@Cica75: én le tudtam verni, de tényleg sokáig tartott.

Dester 2011.08.03. 13:20:04

@Stöki: Nekem az volt a furcsa, amikor VR sisakkal _tudtam_ felfelé és lefelé is nézni a Duke3D-ben. Jó, ott volt a Page Up/Down, de azt a kutya se használta emlékeim szerint.

@Gr3nT: a kormány az igazi persze, de a controller a billentyűzethez képest megváltás autós játékoknál. Lehet korrektül kezelni a megcsúszást és adagolni az ellenkormányzást finom gázzal, és a többi. A billentyűzetnél ezzel szemben "bináris" a dolog, az ujjal sűrűn pöcögtetős kanyarodást nem tartom alternatívának. Jó a controller.

Bobby Newmark 2011.08.03. 13:28:58

FPS-hez és RTS-hez jobb kéz alá egy érzékeny és pontos egér, bal kéz alá meg ez (nostromo):
drh2.img.digitalriver.com/DRHM/Storefront/Company/razerusa/images/product/gallery/razer-nostromo-gallery4.jpg

Kontroller tök jó emulátoron side-scroller játékokhoz, árkád autós játékhoz, néhány TPS-hez (ahol nem kell nagyon célozni, mert mondjuk karddal gyaszatolós).

Árkád röpködőshöz joystick+nostromo.

Szimulátorhoz joy+billentyűzet.

Ha szeretnék autózni, akkor vennék egy kormányt pedállal, így elvagyok billentyűről is.

Minden játékstílusnak megvan a hozzá való ideális kontrollere. Eltérni lehet, csak nem érdemes, főleg ha nem is muszáj.

csabez999 2011.08.03. 13:32:17

@Adani: Szintkülönbségek azért voltak, én rendszeresen haltam úgy meg, hogy mentem a fal mellett, és fentről "lekarmolt" az imp vagy vmi egyéb közelharcolós ellen :)

először talán a hereticben volt nézelődés, de úgy torzította a perspektívát, hogy nem használta senki.

csabez999 2011.08.03. 13:33:23

@Cica75: én végignyomtam a CyberDreams-t keyboarddal, izzadtam rendesen, de doomban meg lehet csinálni bármit keyboarddal :)

sirpalee 2011.08.03. 13:33:39

@ċsirke72: Nem csak igazi sznob pécések / konzolosok :)

Hispan07 2011.08.03. 13:42:47

@ċsirke72: igazad van, természetesen az euro-amerikai klasszikusabb értelemben vett szerepjátékokra gondoltam, JRPG-k és Mass Effect féle hibridek más lapra tartoznak

Bobby Newmark 2011.08.03. 13:43:58

@Adani: Rádiós egérrel nekem az a problémám, hogy nehezek azok a nyomorult elemek benne. Én úgy vagyok vele, hogy inkább legyen könnyű egy egér, annál könnyebb és pontosabb mozgatni. Franc cipelje mérföldeket azt a holt súlyt, ami a kábelt váltja ki. A kábel csak néha akad be, a rádiós/infrás egér meg mindig nehéz.

terran 2011.08.03. 13:44:54

nem tűnik túl jónak ez a kütyü RTS-hez..

qwertzu 2011.08.03. 13:45:29

Hát a kontrolleres FPS-hez én már öreg vagyok, nem tudom elképzelni, hogy beletanuljak. Amire igazán kíváncsi vagyok, hogy a kontrolleres irányítás autoaim nélkül is használhatónak találja-e valaki? Mert úgy azért "könnyű", hogy a célra tart helyetted a gép.

Bobby Newmark 2011.08.03. 13:54:24

@terran: Ha ez nekem szólt :), akkor mondom, hogy valóban nem a legtökéletesebb, kicsit kevés a gomb. Viszont mind tetszőlegesen állítható és makrózható.

Hüvelykujj alá D-pad-re 1-2-3-4, kisujjnál shift, fölötte control (ezekkel az egységcsoportosítás megvan, ha négynél több csoportot akarok, meg vagyok lőve), a WASD helyére a kameramozgatás, a maradék gombra a játékspecifikus gyorsbillentyűk (főbázis kijelölése, egységgyártás, néhány sűrűbben használt egység gyorsbillentyű).
Többi egérrel.

Én csak DoW2-zök, ahhoz tökéletesen elég, nemtom, pl SC2-höz mennyire lehet hasznos.

Blobov 2011.08.03. 13:56:58

Stöki: ez mind nagyon frankó, de mikor lesz végre heti retro: Darklands???

Adani 2011.08.03. 14:10:27

@Bobby Newmark:

Való igaz, meg anno létezett egy progi, amivel lehetett húzni a ps/2 portot, h gyakrabban kérdezze le az egér pozícióját így még lehetett gyorsítani az egérmozgást. A rádiós egérnél ez nem ment.
Csodálkozom ,h még senki se hozta fel az invert mouse témát. A Duke-nál alapeset volt ,h fordítva működött az egér ha felfelé toltad lefelé nézett és viszont. Sok játékban ott volt az invert mouse opció annak, aki ezt ott így szokta meg. Nekem sose okozott gondot, de sokan tanulták meg így.
Balkezesként nálam sosem volt a WASD kombó nyerő, inkább nyilak+egér WASD helyett nyilak meg a numerikus 0-ra lehet valamit rakni meg a ctrl-ra vagy a shift-re.

Bobby Newmark 2011.08.03. 14:20:42

@Adani: Ahh, invert mouse... :) Szintén örök vitatéma.

Mindkettő megmagyarázható (felnézek, tehát FEL, vagy hátrahajtom a fejem, tehát LE), és egyébként kb egy hét alatt át lehet szokni.
De tényleg Duke a bűnös, és én is már örökre az invertnél maradok.

Amit viszont soha nem fogok megszokni, az a konzolportoknál az eltérő x és y érzékenység. Azért azt bedarálnám kutyakajának, aki engedi úgy kijönni a PC portot, hogy ez a séma úgy marad konzolról. (aláírom, hogy kisjoyon úgy jobb, de egéren meg lehet tőle őrülni)

WASD vs kurzor témában általában a júzer kezének a mérete szokta eldönteni a témát, aki szeret és tud is messzire nyúlkálni, annak jó a kurzor is.
Szerintem az lassú, és kevés az elérhető gomb.
Hozzátenném, hogy Nostromo előtt, amíg billentyűről játszottam, addig sem WASD-on toltam, hanem eggyel eltolva, ESDF-en. Nekem a balra egy sornyi gomb is kevés volt, főleg, hogy utálok bármit is a capslockra rakni(mert random üvöltözök tőle játékon belüli cseten, tiszta tourette's). Másik fele, hogy az F-en rajta van a kis bütyök a gépíráshoz, úgyhogy sötétben sokkal könnyebb megtalálni, mint a WASDot.

moli 2011.08.03. 14:25:39

@Adani: @Stöki: legyen szavazas az invert mouse-rol! kivancsi vagyok az aranyokra
en vagy 5 eve altam vissza a normal-ra, valoszinu a casual-odasom miatt.

moli 2011.08.03. 14:28:07

@Bobby Newmark: nekem az elso dolgom az, hogy pc-n(!) konzolba irom, hogy m_yaw 0.033 - ha lehet
sokkal jobb eltero erzekenysegu x/y-nal iranyitani.

szepi79 2011.08.03. 14:31:20

@moli: én is inverttel kezdtem, de aztán valamelyik gammában nem volt benne az opció, és "átszoktam a simára". már nem vágom, mi volt az, de azóta már eszembe nem jutna invertezni.

Dr. Cica75 2011.08.03. 14:37:49

@szepi79 - Harciteknős idomár: A WoW :). Azota alltam at en is normalra.

balcso 2011.08.03. 14:47:55

@Dester: az "ujjal pöcögtetős kanyarodás" tényleg nem az igazi.

Azóta sem értem, hogy ha a c64-es TD-ben, meg a Grand Prix Circuitban, Street Rodban, stb. úgy volt a kanyarodás, hogy ne térjen vissza egyenesre a kormány, hanem a joyyal kellett újra középre/egyenesbe húzni, akkor az újabb játékokban miért nem lehet így megoldani...

Emlékszem ráhúztam a kormányt/kocsit a kanyar ívére, és már ment is be szépen, mint egy igazi. Ha meg csúszott ki, akkor pici fék, és kész. Kanyar végén vissza egyenesbe, aztán gáz!

Dester 2011.08.03. 14:50:45

@Bobby Newmark: nekem mázlim volt a fent leírtak miatt, így én pont nem "kurvultam el". De lehet, hogy pont az alapbeállítása miatt is idegenkedtem az egértől. No meg volt autoaim is, így nem is kellett feltétlenül.

themikka87 2011.08.03. 14:59:59

Nekem az egérre átállás könnyebb volt, legalábbis semmi frusztrációra nem emlékszem ennek kapcsán. A konzolos lövészettől féltem, de végül egy nap alatt simán bele tudtam rázódni a Black irányításába PS2-n. Talán még hangulatosabb is, hogy ravasz-szerű helyen van a lövés gomb. A gyors-fordulások mondjuk nem mennek úgy benne, mint Quake 3-ban a repülés közben körbeforgás, de nyilván konzolon ehhez az irányításhoz passzintják azt is, mennyire van ilyen sűrű forgásra szükség.

Harag atya 2011.08.03. 15:11:42

En is friss boxos vagyok, es nekem a Halo 3 - Halo ODST - Halo Reach szepen ott figyel (bar az ODST alatt neha olyan depis az egesz, hogy leszurnam magam a fenykarddal, bar a Reachet szenne toltam, az ODST-t nagyon utalom emiatt), az elejen arra gondoltam, hogy a Halo I nem okozott gondot PC-n sosem. Itt meg, a sztori, a keret mas, szebb a grafika, vegulis ugyanaz a program, es szivas van. Aztan a Gears of War 2 alatt nagyon megszoktam, (nekem a GoW2 a Stoki Doom2je). Sot, ott olyan jo erzes, hogy az ember tenyleg huzza a ravaszt, hogy valahogy megnyugtat, es azon kapjuk magam a lakotarssal, hogy orditva-vicsorogva henteljuk a nepet. Aztan a Halo-k is szepen atjottek, vegigtoltam mindet, tobbszor is (az ODST kivetelevel).
Egyetlen gondom a balfek rasegites, mert mindig tulrantom, a masik a precizitas megkerdojelezhetosege. Egyszeruen nem vagyok vele pontos, egerrel meg egy CS waron nem tudtam hibazni.
A masik, az a guggolas. Na, azt gyulolom. (Bal joy lenyomva tart) Nem, es nem es nem megy!
De: Fable meg h'n's RPG johet rajta, nagyon kiraly, ahogy remeg a kontroller a kezedben.
Aztan tegnap megjott a Witcher 2 Premium edition meg a Dragon Age II (PC mindketto). A Witchert meg nem probaltam ki (csak nagyon olcso volt a Tesco Entertainmentnel £24.50 ha jol emlekszem, meg szep, hogy johet), a Dragon Age I-et meg most maxoltam ki, es azt tudom, hogy ki is jott X360-ra.
Azt el se merem kepzelni, hogy milyen kontrollerrel (skillek hasznalata, pause, ellenfel kijelolese)...
Be kell latnod, Stoki, hogy mindenre nem OPTIMALIS a kontroller (Halo Wars elmenyek?), neha meg nem is hianyzik az eger vagy a billentyuzet. De az igaz, hogy a DoomII-vel szerencsed van, mert ott ha eltalalod a vizszintes iranyt, utanna a program raigazitja a lovedeket a kivant magassagra.

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.08.03. 16:09:36

@Harag atya: "Be kell latnod, Stoki, hogy mindenre nem OPTIMALIS a kontroller"

Szerencsére sehol nem is állítom ezt.

Komáromi Teréz Atya 2011.08.03. 16:36:37

A GTA IV-et mindig gamepaddel tolom, de tegnap este, amikor már harmadszor kaptak szét egy pályán, átváltottam bill+egérre. Olyan könnyen végigvittem, hogy cheatnek éreztem.

Bobby Newmark 2011.08.03. 17:03:30

@Komáromi Teréz Atya: A legjobb, ha mindkettő ott van az ember keze ügyében. Gyalog bill+egér, és ha autóba szállsz, akkor kézbe veszed a kontrollert vagy a kormányt.

Cadaver!! 2011.08.03. 18:03:51

Nekem anno haver a Quake1-en mutatta meg az egeres irányítást, akkor ő rdfg-re állította, és invert mouse-ra (az is volt a default, ha jól emlékszem), azóta is ezzel a kiosztással játszok. Jó is, mivel balkezesként a wasd nagyon közel van az egérhez, valamint rdfg kombóval könnyebben el lehet érni a 7-8-9-et, ahol a jobb fegyverek voltak ugye a régi szép időkben (sniff-sniff azok az idők amikor még 10+ fegyver volt egyszerre az embernél).
Egyéb állandó beállítások: h - use, y - reload, alt - ugrás, space - guggolás.
Néhány éve bekrepált az egerem, és a bal gombja egy nyomás után több klikket regisztrált, átállítottam windowsban, hogy a bal gomb legyen a jobb klikk, és a jobb gomb legyen a bal, viszont játékokban továbbra is normál módon használtam a gombokat. Én villámgyorsan hozzászoktam, de bárki, aki a gépemhez leült instant agyfaszt kapott. :)

Kontrollert pc-n kb 2 játékhoz használtam, az egyik a Metal Gear Solid 2 volt, ha valaki végigtolta egér + billentyűzet kombóval leírhatná, hogy hogyan konfigurálta be.

Dester 2011.08.03. 18:07:00

@Komáromi Teréz Atya: én is próbáltam boxon controllerrel, de PC-n bill+egér szigorúan, hiába figyel ott a controller is.

szepi79 2011.08.03. 19:18:59

@Cica75: szerintem már korábban megtörtént nálam a váltás, de most hogy igy mondod, lehet tényleg az volt...

K0vasz 2011.08.03. 19:38:11

Én még sose játszottam FPS-t kontrollerrel, de én azt szűrtem le az általad elmondottakból Stöki, hogy:

1. Legalább egy játékot végig kell szenvedni, mire az ember ráérez (ami 8-10-akárhány óra "játékot" jelent)
2. Ha már megy kontrollerrel a dolog, akkor is, egérrel még így is jobban lehet FPS-ezni

Úgyhogy én inkább maradok a jól bevált WASD+egér kombónál:D

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.08.03. 19:48:11

@K0vasz: 1. NÁLAM így működött, de mint írtam, az egérnél ugyanez volt.
2. Inkább úgy mondanám, hogy pontosabban.

Komáromi Teréz Atya 2011.08.03. 20:34:10

@K0vasz:
A F.E.A.R. 3-at játszottam végig kontrollerrel, szinte semmi gondot nem okozott. Szerintem tanulójátéknak ideális.
Az más tészta, hogy nevével ellentétben sokat kopott a renoméja, mivel annyira ijesztő mint egy mákos bejgli.

Komáromi Teréz Atya 2011.08.03. 20:43:28

@Bobby Newmark:
Amióta a Logitechemmel kipróbáltam a Battlefield 2-ben a helikoptert, megvilágosodtam. Ami billentyűzeten kínszenvedés volt, gamepadon természetes. Viszont emberek ellen katonaként gamepaden hajkitépős, sírvagörcsölős szenvedés.
Autós játékot viszont már csak gamepaddel játszom. Egyik ismerősömnél kipróbáltam PS2-őn a NFS Most Wanted-et. Meglepett, hogy mennyire kézre áll az irányítás, és nem görcsöl be a kezem, mint billentyűzeten.

Komáromi Teréz Atya 2011.08.03. 20:45:56

@Dester: A logitechem hűti a kezem. Ezt sajna a legtöbb bill. és egér sem tudja.

Harag atya 2011.08.03. 21:49:17

@Stöki: Ja, ne hari, nekem olyan ize volt az utolso bekezdesnek, mintha kontroller-aktivista lennel, egy igazi jogvedo anti troll harcos. :)

Es meg valami:
"egérrel-billentyűzettel nehezen tudtam volna olyan, ókori római kéjenceket megszégyenítő, kanapén fetrengős pózban végigtolni a játékot, mint ahogy tettem."

Gyakorlas kerdese, a WoW mellett sokmindent tanultam... :)

Na, elnezest megegyszer.

Es volna itt meg valami: jovore Kinecttel is vegigtolod?

Stöki · http://iddqd.blog.hu 2011.08.03. 21:57:49

@Harag atya: Noprobl. Na, azt azért nem tudom elképzelni, hogy Kinecttel rendes fps-t lehetne irányítani, nagyon hiányoznának a gombok.

taleskenis 2011.08.03. 23:48:40

"egérrel-billentyűzettel nehezen tudtam volna olyan, ókori római kéjenceket megszégyenítő, kanapén fetrengős pózban végigtolni a játékot, mint ahogy tettem"

Na, ezek után merje azt mondani valaki, hogy a konzolosok nem lusták! :D Viszont nem értem a konzol-kontroller párhuzamot. PC-n ugyanúgy lehet kontrollert használni. Mondjuk fordítva nem, de csak arra célzok, hogy ahhoz nem kell konzol, hogy kontrollerrel játssz. Tehát ez nem érv a konzol mellett.

@Harag atya: "Gyakorlas kerdese, a WoW mellett sokmindent tanultam... :)"

LOL. Erről a Southpark jutott eszembe. Make Love, not warcraft! A verhetetlen fószer is billentyűzettel a hasán nyomta.

HODOR · http://fsckthat.blog.hu/ 2011.08.04. 00:47:02

Duke Nukem 3D-t anno billentyűzettel toltam végig haver gépén, de akkor már a Quake-re ráállt agyamnak kínszenvedés volt az irányítás. Tavaly végig vittem a HRP-t vagy miaszösz a mod neve, immár egérrel, kész megváltás volt. Ráadásul abban vertikálisan is lehet rendesen célozni.

Lurian 2011.08.04. 14:47:06

@Harag atya: Basszus nalam ugyanezek figyeltek be! :-)) Fable 2, Halo ODST, Gears of War 2. :-) Van PC-m, meg Xbox-om is, de a boxot mar csak videozasra hasznalom, mert a kontrollert megszokni szamomra lehetetlen. Egre-foldre kerestem egy emulatort a billentyuzethez, de semmi olcso/ hasznalhato (80 juroert talaltam csak). Az ODST szenvedes, a Gearsben lehetetlen az eger utan celozni. Szerintem a kontroller egy fos. Ugy tunik mar nem allok at. Viszont a Witcher lehet, hogy jobb lesz azzal. A billentyuzet + eger kombo altalaban okes, itt viszont a bal gombbal kicsit utok/ jobbal meg nagyot, az eleg gaz. Nagyon szar lett az iranyitasa, ugyhogy - gondolom - kontrollerrel mar csak jobb lehet.
Szamomra az egyik legnagyobb pofon a Dead Space 1 volt, ahol nem lehetett atkonfigolni a gombokat. Kurzorhasznalokent a WASD leosztasra sem tudok raallni valahogy. Lehet, hogy bennem van a hiba... :-))

Lurian 2011.08.04. 14:50:36

@Stöki: Probalta mar valaki Kinect-tel a Fighters Uncaged-et (spec Kinect cucc)? Annyira szarul van megirva az erzekeles, hogy az valami elkepeszto. Sima bunyos program, de meg az is borzalom, pedig elviekben adna magat a koncepcio. (Terdrugasnal pl neha fejel, meg hasonlok.) Mar csak az FPS-ekrol jutott eszembe.

anarch 2011.08.04. 15:43:50

WASD-ra nekem a Wolfking nagyon bejött, alapvetően a mozgáson kívül szinte mindent a hüvelykujjal csinálsz, és azt a részét nagyon jól megcsinálták. Sajnos a kisujj viszont nagyon nem ergomókus vele, szóval a shift/ctrl cuccok mindig átkerülnek nálam az egér hüvelykujj gombjaira :). "Rendes" billentyűzeten a WASD a Wolfking után nagyon kényelmetlen.

Harag atya 2011.08.04. 18:50:52

@taleskenis: Termeszetesen WotLK alatt ertendo, az uj raidekben annyit kell rohangalni, hogy azt mar nem vallalom be, meg annyira intenzivek a raidbossok, hogy raidhealkent (meg off off-tankhealkent) inkabb ugy nezhetek ki, mint egy zongorista, amikor a loot felpattanasaig billentyuzeten ketkezzel (jobbal idonkent kivaltva az egerre) tolom.

@Lurian: a GoW II jo trening, ott meg lehet tanulni elni a kontrollerrel, bar az eleje roham-shotival-csipobol-gyomorra kombokkal telt, a fold alatti palyan, mikor mesterloveszkedni lehet, es ugye szamoljak, akkor mar hardban is szepen jottek a fejesek. Az igaz viszont, hogy Xlive-on csak a coop temakkal tolom, mert pvp-ben elkalapalnak rohadtul. De miutan hugommal 5 evig csak coop ment a CnC: Generals, a Dio II es a tobbi, nekem a pvp valahogy nem adja amugy sem.

Amugy meg az Xbox 360 nagyon bejott. Most vettem meg egy logikai HoMnM reszt, ott nem reflexbol kell tolni, igy ott nem zavart egyaltalan.

Ami engem az XB360-ban zavar, hogy nincs eleg splitscreen tema sajnos, bar ha valaki tud jot, akkor varom.

Lurian 2011.08.04. 21:46:38

@Harag atya: Hat nemtom, hogy megszokom-e valaha is. Azert ha valaki tud egy mukodokepes billentyuzet+eger emulatort, az szoljon! :-)
Sajnos splitscreen-ben en sem tudok segiteni. :-/

Sieg 2011.08.05. 09:02:24

Senki sem állítja, hogy nem lehet FPS-t játszani kontrollerrel, csak távolról sem ideális. Az előnye a fotelből játszhatóság, ez eddig nem is probléma, ha valaki bevállalja a rosszabb célzást és lassabb fordulást a kanapén fetrengésért, miért is ne.

A probléma ott jön elő, hogy konzolra is "kötelező" kihozni az FPS-eket, sőt az az elsődleges platform. Éppen ezért az egész dizájn kontrollerre van szabva (auto-aim), és ez az, ami betesz azoknak, akik "rendesen" akarják játszani.

Mellesleg az FPS-ek egyre inkább kompetitív multi játékok, ahol az irányíthatóság és pontosság elvesztése karosszékben kiterülésért nem opció.

Mondjuk a kontrollerre tervezésnek nem ez az alapvető baja, hanem a felhasználói felületek, mert összetett UI kezelésre az igazán szörnyű a kontroller. Ennek köszönhetjük, hogy egyre kevesebb ilyet igénylő AAA játék jelenik meg, illetve a kontrollerre butított UI-kat.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2011.08.05. 11:01:29

Aki szereti a kihívásokat, annak ajánlom a tapipadot, azzal a beállítással, hogy billentyűzethez éréstől számított egy másodpercre letilt. Sikerült néhány Portal pályát így megcsinálni :)

Erről jut eszembe egy kiváló és olcsó partijáték, a Paint alkalmazás. A feladat, hogy ki tud szebb macit rajzolni fejjel lefelé fogott egérrel.

Csak azért jutott eszembe, mert nekem ez az egérre áttérés billentyűzetről téma teljesen saját útkeresésből, természetes módon adódott. A WASD kiosztást például magamnak találtam ki, és nagyon meglepődtem az első játékon, amiben ez volt az alap, hogy honnan tudja, hogy ezt szeretem. Azért a WASD, mert sok quake gyorsbillentyűt használtam. Azért egér, mert így tudtam a legtermészetesebb módon részt venni a virtuális térben. És ugye meg lehet tanulni mással is irányítani a játékot, de minek.

Adani 2011.08.05. 12:36:18

@flugi_:

Na látod ezt még sose próbáltam ki. Quake, UT, CS vagy akár Crysis játék laptopos tapipaddal. Kínszenvedés lehet és sztem nem is túl hatékony mire tapipaddal becélzod az ellent addig 5x kapsz headshotot. Laptoppal nyomtam már FPS-t multiban, de mindig egérrel, nem pedig tapival.

thinkEdem 2011.08.05. 13:59:07

Ööö... a bal kezed kisujja nem tört el, amikor a többi ujjad fölött átnyúlva a space-re ugrott? ;P

thinkEdem 2011.08.05. 14:54:49

@Stöki: Ja izé... Ctrl és Shift nálam már évek óta berögzült a bal control és Shift-re, mert anno ha egy játék beállításainál bal ctrl-t nyomtál, akkor a "Control" jelent meg, ha a jobbat, akkor a "Right Control"... :P (A pont és vesszőt meg épp ezért valahogy az agyamban a tab-ra és a 0-ra konvertálta...)

CzB · http://faszkivan.blog.hu/ 2011.08.07. 16:14:30

@sirpalee: Ki mondta, hogy évente kéne 100 ezreket költeni a PC-re? Ma már egy 2-3 éves konfig köszöni szépen és jól el van, mert egyszerűen stagnál a fejlődés.

Dukefazon 2011.08.18. 22:31:15

Én pár hete szereztem be a PS1-es Duke Nukem-et. Hát nem egyszerű. Játszottam már PS3mon FPS-ekkel, és mindig azt éreztem, hogy igen-igen, de az egérrel úgy fordulnék a monszterre és durrantanám szét az agyát, hogy az mesébe illő lenne. De nem az, hiába PS3mazok már évek óta, valahogy az FPS mégsem az igazi. Viszont játszhatók és élvezhetők, de az egeret és ahogy te is mondtad, a gyors ráfordulást nem tudja überelni semmi. Még Wii-n játszottam egyéb megoldással, de szintén lassú a Red Steel-ben a képernyő szélére mutatással kell fordulni. Az sem egyszerű, de tanulható. Ja, amúgy ha jól tudom, PS1-hez is volt egér régen (lásd: Bedlam). Jó irás volt, köszönjük!

Dukefazon 2011.08.18. 22:40:23

Ja, még egy dolog, stylus-al lehet FPS-t játszani. Én Nintendo DS-en játszom a Dementium 1-et 2-t, nagyon kényelmes fordulni és célozni, egyedül a DS-t szar fogni, mert eléggé görcsbe van a kezem, de magam a stylus nagyon jó itt.

Void Bunkoid 2011.11.07. 12:54:06

én mindkettővel nyomom, gyakorlatilag - ez ugye az augusztusi kommentekhez képest új - Rage boxon pl nem használ autoaimet. És mégis lehet vele célozni.

Ahogy Stöki írta, ja, egérrel pontosabban lehet folyamatosan az ellen fején tartva a célkeresztet headshotolni.

Viszont, manapság ugye általában a legtöbb játék arra akar kilyukadni, hogy realizmus...azt pl az egeres irányítás soha nem fogja kismértékben sem visszaadni, legalábbis megnézném én azt az embert, aki futás közben tűpontosan tart egy AK-47est egy körömnyi célon, lövés közben...na ebből a szempontból, bármennyire is fikáznak a cséharcosok, bizony a kontroller jóval realisztikusabb célzásélményt produkál - aki nem hiszi, próbáljon meg elsütni egy igazi lőfegyvert, általában az a tapasztalatom, hogy teljesen képzetlenül, tapasztalatok nélkül általában tíz emberből nyolc nem képes elsőre egy standard 9 mm-es pisztolyból leadott lövéssel eltalálni egy _ember méretű céltárgyat_ - tíz méterről...

Adani 2011.11.07. 13:14:06

@Void Bunkoid:

Az FPS sosem a valóságról szólt. Elvégre a való életben nem úgy működik a dolog ,hogy egy hátizsákban cipelsz magaddal 8-10 fegyvert, pisztolytól az aknavetőig. Meg ugye ha az aknavető olyan nehéz, hogy nem tudsz vele futni, akkor nem csak akkor nem tudsz ha a kezedben van, hanem akkor se ha csak nálad van a táskában. Valamint ha már annyi golyót kaptál különböző testrészeidbe, hogy a halálodon vagy (1% életerő) akkor nem tudsz futni).

Reactor 2012.04.09. 21:55:06

Kontrollerrel Doom-ozni nem ördögtől való, csak egy hatalmas kreténség. Kb. mintha be akarnál venni egy szöget, de ösztönös emésztő gyűlöletet érzel a kalapácsok iránt, és vállfával próbálnád meg...

A Doomnak elég intenzív a nehézsége már harmadik fokozaton is (a NIGHTMARE fokozatról már nem is szólva), mire szépen megfordulsz és becélzol egy nem túl gyorsan haladó ellenfelet, már kétszer telibe is csűrt tűzgolyóval. Az olyan szuperszörnyekről nem is beszélve mint az Arch-Vile vagy a Pain Elemental...megnézném hogy ezeket valaki kontrollerrel leszedi.

És ez szerintem még csak nem is minden; a Doom-ban automata célzás volt. Ha ötven emelettel volt feljebb a szörnyeteg,akkor is eltaláltad. És akkor most nézz meg egy mai modern FPS játékot, ahol már legtöbbször hajszálpontosan kell céloznod. Egyszerűen esélytelen.
Ezenkívül, ha hordozható felszerelés birtokában vagy (hordozható medikit, pajzs stb.), azt hogy aktiválod kontrollerrel? :D Nem akarom tudni.

Void Bunkoid 2013.09.22. 19:23:20

@Reactor: elnézést a másfél évvel későbbi reakcióért :)

hát egy ilyen kontrolleren van 16 darab megnyomható gomb (sőt, van egy jóféle logitechem, amin HÚSZ), általában kézügyben. Úgy kell aktiválni, hogy megnyomod a hozzá tartozó gombot :)
süti beállítások módosítása