HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Egyéves a Starcraft 2

2011.07.27. 00:01 hancu

Ünnepeljük a születésnapot a játék esport-aspektusának első évét bemutató videóval. Spoiler alert: tele lesz követhetetlen sebességgel klikkelgető koreaiakkal.

 

54 komment

Címkék: születésnap starcraft

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr903063327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bambula 2011.07.27. 09:25:40

Az igazi még mindig hátra van, a nagy koreai játékoskok még mindig BW-vel játszanak, egyenlőre nincs elég pénz az SC2-ben ahhoz, hogy átváltsanak rá.

Dester 2011.07.27. 09:51:01

@Bambula: ez már egy ideje nem állja meg a helyét.

HunDrenus 2011.07.27. 10:16:43

Hát, durva... gyorsan eltelt ez az év.
Ergo kb 15-16 hónapja játszottam először vele. Repül az idő. :)

Teszt.Elek 2011.07.27. 11:02:16

Én inkább ünnepelném a születésnapot egy SC2 kiegészítővel, ha már epizodikusra csinálták azt a vacakot, de oh wait.. a zerg kampány még mindíg csak valahol a messzi horizonton.. TALÁN idén kijön, de valószínűbb, hogy majd jövő nyáron.. a protoss kampányról már nem is beszélve.

Nem mondom, az ember kampány jó lett, érdekes meg minden, de annyira nem volt hosszú, hogy két év kihagyás elfogadható legyen. Egyszerűen csak arról van szó, hogy a Blizzard így próbál minél több pénzt kisajtolni a játékból, hiszen ha két év múlva adják ki, akkor kevéssbé fog szemet szúrni, hogy ugyanannyiba kerül, mint az eredeti játék, márpedig nem félnék nagyobb összeggel fogadni arra, hogy ugyanannyiba, vagy közel ugyanannyiba fog kerülni.

Biztos vagyok benne, hogy akit foglalkoztat az SC multiplayer, az roppantul örül a születésnapnak, engem csak arra emlékeztet, mennyire elkurvult a blizzard az utóbbi években.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2011.07.27. 11:05:43

És még mindig 15 000-ért lehet csak kapni. Miközben a legtöbb játékot pár hónappal a megjelenés után már fél áron adják.

Démonmac1 2011.07.27. 11:10:35

Bár collectors formában van meg, már nincs is fenn a gépen. (nem jött be)

Garamvölgyi Tamás 2011.07.27. 11:17:59

Ahhoz kepest, hogy mennyire beharangoztak a SC2-t, semmi ujat nem mutatott fel... legalabbis az en szememben semmit. A tortenet is egy hulladek.

Gabbesz 2011.07.27. 11:23:40

@sagia77: Mert a SC a multiplayerről szól, és nem a kampányról. Ilyen eccerű.

Tassadar 2011.07.27. 11:46:39

@sagia77: 10000-ért lehet kapni.

shushu2 2011.07.27. 11:50:51

@Gabbesz: Azért ha valamit 10 évig fejelesztenek, és a kieg várható 2-3 éves fejlesztését is a történetre hivatkozva nyomják, nem ártana egy épkézláb kampány.
Ja és "eccerű"-t csak az egyszerű emberek írják így ...

Drout 2011.07.27. 11:54:41

@Gabbesz: akkor miért is húznak le 3 bőrt?

devDavid · http://blog.hu 2011.07.27. 11:58:39

@Teszt.Elek: Ez első sorban egy online játék. Arra van kihegyezve. 1 év nem telt el fejlesztés nélkül: rengeteg javítás jött ki, iszonyatos balanszolás megy, hogy megpróbálják egyensúlyba hozni a játékot. A Terrán single player vonal eleve nem rövid, és pont, hogy újrajátszhatóra csinálták meg, alternatív vonal is van, valamint 4 nehézségi szint. Nemsokára Blizzard Con és akkor jelentik be a Zerg kampányt, ami elvileg idén karácsonykor jön (1.5 évnél). Ez nem rossz egy ilyen volumenű játéknál.

@sagia77: 10 000 forint a játék (12500 volt a kezdésnél) a kiegészítő elővételben szintén 10 000 forint. Ugyanez a WOW-nál több, plusz előfizetési díjat szurkolnak le érte.

@Bambula: De, már átálltak, és már több csatorna csak SC2 -t közvetít, mint a régi BW-t. Több pénz van benne, milliós versenyekkel világszerte.

@Adu_Asz: ez szintén nem igaz ebben a formában. A történetekhez hűek maradtak.

Bocs mindenitől, hogy védem őket, de a Starcraft 2 igenis jó lett. Van akinek nem jön be, ezt el is hiszem, nekem sem tetszik minden "bestseller". Újítottak benne, szép grafikát rittyentettek hozzá, és 1 év után is foglalkoznak vele. Valamint a kezdő játékosokra is gondoltak, nem engedik össze őket full profikkal, szinteket hoztak létre _miattuk_.

Apropó: ha kevés a Single Player vonal, nézd meg az online részben a custom mapokat, rengeteg bele illőt készítettek már.

üdv,
Dávid

Gabbesz 2011.07.27. 12:00:06

@shushu2: Akarsz egy IQ-duelt? Úgy írom az egyszerűt, ahogy akarom. :D Egyébként mitől nem épkézláb a kampány?

Gabbesz 2011.07.27. 12:01:24

@Drout: Ugyanazért, amiért a Star Wars sagáról 117 csillió bőrt. Mert van aki szereti és megfizeti.

Cadaver!! 2011.07.27. 12:12:34

@Bambula: A GSL supertournament győztese kb 90.000 dollárt kap, ebből egy évben kettőt rendeznek, a Code S győztese úgy 40.000-et, ebből most megy idén a negyedik.
A nagy BW bajnokság, az OSL győztese olyan 40.000 dollárt kap és 2-t, 3-at rendeznek belőle egy évben.
Azt nem nagyon tudni, hogy a top BW játékosok mennyi fizetést kapnak (Flash, Jaedong olyan negyed millió dollárt évenként), de nem a pénz miatt nem váltanak. Nekik a BW a szenvedélyük, az életük, miért váltanának? Valószínűleg sose fognak váltani, hanem majd szépen visszavonulnak. Másrészt Koreában a BW még mindig népszerűbb, míg Koreán kívül pár tízezer embert érdekel. Az SC2 pedig szó szerint milliókat.

Aki nem érti mit lehet ezen nézni, annak ajánlom az MLG-t most hétvégén www.majorleaguegaming.com/ csatlakozzatok be péntek, szombat vagy vasárnap este. Akit egyszer megfog a Starcraft az többet nem ereszti.

Dudadoktor · http://napiduda.blog.hu/ 2011.07.27. 12:38:00

Egyetértek devDavid-al, soha rosszabb játék ne jöjjön ki mint az SC2. Teljesen rendben van, az ára is és a kapott érték is, felesleges rinyálni.

devDavid · http://blog.hu 2011.07.27. 12:47:59

@Drout: Azért jön ki 3 részben, mert ez egy bevétel orientált cég, és míg van rá kereslet ki is használja azt. Aki nem ezt tenné az hülye. Na de mi ezzel a baj? Leszurkolod érte azt a 10.000 forintot 1,5 évente (havi bontásban ugye ez azért nem annyira sok, főleg ha aktívan játszol vele) cserébe lesz szerver 15 év múlva is...

Én 12.500 forintért vettem meg első napon, hogy sok-e érte? 1 éve nem játszottam mással, havi 1000 forintot meg megért nekem. :) Nem sokalltam érte a pénzt, sőt sajnáltam, hogy nem gyűjtőit vettem meg, nem a felesleges kacatokért, hanem a játékon belüli kiemelt tartalomért.

Nem fanatikus vagyok, csak szimplán szeretek vele játszani és még mindig leköt.

üdv,
Dávid

Teszt.Elek 2011.07.27. 12:58:08

@devDavid: Aki szereti a multiplayert, az ünnepeljen csak. Engem hidegen hagy, lévén nem szeretem azt a clickfestet amiről az RTSek, és így többek között a kirakati darab SC2 is szól.

Félreértések elkerülése végett: nem zavar, hogy van akinek ez tetszik. Nem akarom megtéríteni a népet, csak kifejtettem, hogy vannak olyan emberek is (és nem vagyok ezzel a nézetemmel egyedül), akiknek ez az évforduló csak egy keserű emlékeztető a blizzard elkurvulására.

Oh és a játék a közhiedelemmel ellentétben nem csak a multiplayerről szól. Van egy nagyon érdekes és gazdag története és egy jól elkészített single player kampány, ami jó pár órányi kellemes szórakozást jelentett. Már csak ezért is roppantul várom a következő részt, csak hát a teherautó ami hozta elakadt valahol a hóviharban.

Sztyepan Asztahov 2011.07.27. 13:01:02

Szerintem az SC2 mind single playerben mind multiplayerben jól sikerült. Magától a történettől nem vagyok annyira elragadtatva, de a történet is hoz egy erős B kategóriás színvonalat szerintem. Viszont maga kampány elég változatos. Összesen talán két pálya van emlékeim szerint, ahol csak az abból a játék, hogy az ellenséget le kell gyalulni. Kellett hozzá egy kis kreativitás szerintem.

Magával a multival is elégedett vagyok, amennyire egy bronz ligás elégedett lehet. Aki nem akar egy APM hős lenni, annak ott vannak a különféle costum mapok, nekem pl.: a Desert Strike, meg a Income wars a kedvencem. Ezeknél nem annyira kattintani kell tudni, inkább jó egység kombinációra van szükség, meg tapasztalatra, hogy a másik mit fog lépni. Rendes multit én már hetek óta nem is játszottam.

Ugyanakkor a Blizzard üzletpolitikája engem is zavar. Egy kiegészítőért fizessek majdnem annyit, mint magért a játékért?? Ez egy vicc.

victor vacendak 2011.07.27. 13:15:45

Én nem értek hozzá, mint itt a sok okostojás. De a SC2-nél esztétikusabb strat számomra csak a WiC, és ennél jobb története is csak annak van. Én rühellem a multiplayer-t, a kampányt viszont többször végig játszotam, mindig van benne valami új. Valóban drága, de hát ez van.

Drout 2011.07.27. 13:37:50

"az évforduló csak egy keserű emlékeztető a blizzard elkurvulására."
+1

BoKK 2011.07.27. 13:53:17

1:40 első sor, koreai pedomaci WTF?

Én is megvettem első nap kicsit játszottam vele, megkövetem, nézem a profik meccseit ,de nekem se jött és tényleg bár ki bármit mond csak annyi változattatást tettek bele ,hogy ne lehessen totális lehúzásnak mondani bár a harmadolás már az. Sablonos kicsit se eredeti csak azért követem mert ez az egyetlen RTS amivel játszanak. Közben olyan fasza játékok mint a World in Conflict eltűnt :'''(

HunDrenus 2011.07.27. 13:54:31

Szerintem nem lehúzás a játék. Van benne tartalom rendesen. A kampány brutal nehézségen valóban elég durva és hosszú-hosszú órákra leköt. A multiplayer is nagyon jó. A ladder meccsekben veled azonos szintűekkel kerülsz össze, így a gyengébbeknek is sikerélmény, valamint többszáz nagyon jó custom map van, amikkel szintén egy élmény játszani!

A három részben való kiadás pedig szerintem érthető. A következő két részt nem úgy kell felfogni, hogy kapunk még 10 pályát és fizess... A kampány hasonló hosszú lesz, mint a WoL-é és új "felépítése lesz". Ez alatt azt értem, hogy RPG-elemekkel lesz megpakolva, a lényeink "átalakulnak", fejlődnek, stb.. Érdemes megnézni az eddig kiadott videókat róla.

BoKK 2011.07.27. 13:55:45

Ja ,de a nagy LAN kupák ahol a közvetítésbe a nézők tapsa is be hallatszik iszonyat hangulatos és imádom (talán ezért se fogadja be a szervezetem a GSL-t).

Cadaver!! 2011.07.27. 14:10:36

@Teszt.Elek: A Blizzard annyira elkurvult, hogy 8 év alatt kerek 1000ft-ot emeltek az aktuális RTS-ük árán. 2002/08-as Guruban ugyanis 12.000 ft-ért szerepelt a Warcraft 3, míg az SC2 13.000 volt 1 éve (és még -10%, ha neten rendelted, tehát még olcsóbb is lett, jé).
Ezért a 13.000 ft-ért kínált a játék egy erős, 1. nekifutásra kb. 20 órás kampányt, ami a sok achiemevementnek és 4 nehézségi foknak, valamint néhány döntési lehetőségnek köszönhetően magas újrajátszhatósági fokkal rendelkezik. Egy erősen kompetitív multiplayer résszel, amelybe bárki könnyedén beszállhat, és megtalálhatja a helyét. Valamint egy brutálisan erős pályaszerkesztővel, amelyben ügyes kezek fantasztikus mapokat alkottak, mindenféle stílusban.

A WC3 Frozen Throne pedig 8000 ft volt megjelenésekor. Ugyan nem tudjuk, hogy a Heart of Swarmban mi lesz, mennyiért de máris túl van árazva, ugye? Akkor a Blizzard már a WC3 idején is kurvult? De hát azt írod, hogy most vagyunk tanúi az elkurvulásnak, akkor a WC3, és a kiegészítő árazása teljesen rendben volt? Vagy akkoriban még mindent warezoltál, és rohadtul nem érdekelt, hogy mi mennyibe kerül? Most meg veszel néha játékot, és zavar, hogy megkérik az árát néhány játéknak? Vagy hogy van ez?

Dudadoktor · http://napiduda.blog.hu/ 2011.07.27. 14:15:58

Meg most nem azért, de szerintetek mi gerjeszti az árat? Megsúgom: az igény.

Igényt is lehet gerjeszteni persze sokmindennel, akár úgy is, hogy nem teszünk a termék mögé lónak a faszát se. Na a Blizzard tesz, mindig is tett, azért tart itt ahol, és azért veszik meg 12.000Ft -ért az 1 éves játékot. És ezek az emberek nem érzik átverve magukat, sok sok órán, napon, hónapon, éven át tartó szórakozást nyújt nekik.

Aki ezzel nem ért egyet, az egyszerűen írja azt, hogy jó, de neki nem tetszik, nem jön be, XY játék inkább a kedvence, és kész. De szarozni, meg lenézni egy SC2-őt....

Bicikliző medve 2011.07.27. 14:20:35

@devDavid: cserébe lesz szerver 15 év múlva is...
Ha lenne benne LAN akkor lenne szerver 1000 ev mulva is ingyen...

devDavid · http://blog.hu 2011.07.27. 14:40:33

@ċsirke72: a LAN-os idők már elrepültek a széles sávú internet elterjedésével. Javaslom fizess elő egyre, szerintem megéri! :))

üdv,
Dávid

victor vacendak 2011.07.27. 14:43:29

@devDavid: ha nincs net, akkor mi van? Marad a LAN. Csak sajnos a netnáci fejlesztők ezt teljesen figyelmen kívül hagyják. Általában.

Dudadoktor · http://napiduda.blog.hu/ 2011.07.27. 15:31:29

Legalább annyira bonyolult manapság netet csiholni bárhova, mint LAN-t. Végső esetben egy pizza árából megoldja a társaság (_HA_ amúgy valamiért nincs, vagy épp ledöglött).

Szerintem ez már nem szempont manapság, de azért lovagoljatok rajta.

moli 2011.07.27. 15:42:07

@Glider pilot: nem hiszem el, hogy ennyire nem ertitek.
tenyleg?

victor vacendak 2011.07.27. 16:07:04

@Gabbesz: mobilnet? Ne röhögtess. :-D
Mennyibe kerül az? Nem vagyok milliomos. Van egy kicsi, lassú, 500 MB limites Vodám, de hiába, mert vagy túl vastag a városban az épület fala, vagy a hétévégi házban, az erdő közepén nincs jel. Vagy csak borult az ég. Mindig van valami baja. Ősszel lejár az 1 év, le is mondom.
Legalább az Ubi diszpécser megígérte, hogy a jövőben mellőzik, az állandó netkapcsolatot igénylő játékokat. Neki is írtam pár sort...:-)

Gabbesz 2011.07.27. 16:15:22

@victor vacendak: Te ne röhögtess. Pirosmobilosnál internet easy 3000 forint. Ha ennyi pénzed nincs, akkor nem milliomos nem vagy, hanem csóró vagy. :D

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2011.07.27. 16:23:44

@Drout: hja, hol vannak már a lost vikings-es idők.

Dudadoktor · http://napiduda.blog.hu/ 2011.07.27. 16:29:16

@moli: tényleg nem értem, mert ez nekem kb 5 éve nem probléma, és nem is lesz. Összeül egy társaság játszani (már itt elvérzett a dolog, én pl évek óta nem tudok ilyet szervezni, teljesen meghalt, de tételezzük fel hogy más tud). Mindenkinek van legalább egy 150-200eFt körüli gépe, + egy 10-15 forintos játéka, egyéb szoftverekről ne is beszéljünk, minek, hiszen mindenki tisztában van vele, hogy a magyarok kizárólag linux alatt jászanak, wine-al.

Szóval összedugják a cuccot, és hopp, Vér Istvánka internetje akinél a szeánsz zajlik, NEM működik. Ezuátn ezek az emberek nemt udják megoldani a mobilnetet, ha beledöglenek se, mert szegény csórók, így lógó orral hazamennek.

Volt már valaki amúgy ilyen szituba? Vagy tovább megyek: az SC2 megvásárlói közül szerinted hány kerül élete folyamán ilyen szituba?

victor vacendak 2011.07.27. 16:49:51

@Gabbesz: sávszélesség? csak netezni lehet vele (letöltés nélkül), játszani nem. És mivel már írtam, hogy pirosmobilom van és az tragikusan szar, mert sehol sincs jó vétel, ügyefogyottá vált a vicced. Mert jó vicc volt...
De a probléma lényege az, hogy valamiért mindenkinek az az érdeke, hogy 24 óróban a neten legyél. Ott játssz (ha nem is MORPG, de légy on-line mert különben a játék nem fut, lásd Ubi), ott éld az életed, a faszbukon, twitteren, ott tárold az adataidat (cloud) stb. Én ebből köszi, de nem kérek.

victor vacendak 2011.07.27. 16:51:50

@Glider pilot: a LAN partik a legszebb emlékeim közé tartoznak a kétezres évek elejéről. FIFA, Delta Force, UT. Modemes korszak, de szép is volt...

Dudadoktor · http://napiduda.blog.hu/ 2011.07.27. 17:24:43

@victor vacendak: nekem is, csak úgy 95-től, és pl jelenleg is szervezünk egyet a baráti körrel (igaz, vagy 5 éve volt utoljára). Alap, hogy legyen net. Ha beszarik, akkor pedig lesz mobilinternet. Ez már csak ilyen, alkalmazkodni kell, de nem hinném, hogy ez olyan rettenetesen nehéz.

Másrészt nálam otthon átlagosan évente 1 napot áll az internet (mezitlábas adsl), ezt is 2-3 alkalommal történi 8-12 órás leállásokkal hozza össze.

Szóval akinek ez a legnagyobb gondja, azt én szimplán csak irigylem :)

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2011.07.27. 18:26:43

lanpartit hozó élmény a tunngle-n (vpn) keresztüli játék. igaz, hogy 1mbit-nál gyorsabb net kell hozzá, viszont nem vérpistikékből áll a community. a magyar közösségbe is vén sznob faszok járnak (ez pozitívum ám).

Dudadoktor · http://napiduda.blog.hu/ 2011.07.27. 18:38:45

A lanpartiban nem a lan volt a király, hanem hogy nem otthon kockultunk, hanem összejöttünk, berúgtunk, együtt gámoltunk, ezt meg nem fogja hozni semmilyen vpn :)

Komáromi Teréz Atya 2011.07.27. 21:35:03

@Glider pilot: Pontosan! Arról nem is beszélve, ha kifárad a társaság ott van még egy rakat couch coop cím : Marvel Ultimate Alliance, Trine, Bionic Commando Rearmed és persze a Tekken 3 - 4 - 5.
Néha én is meglepődök h pár feles után milyen kombókat hozok elő Yoshival vagy a kapoerás csajjal. :)
Amikor haveromnak nem volt ott gépe, akkor meg splitscreenen toltuk a Left 4 dead 2-őt! No az se volt semmi!

Cadaver!! 2011.07.27. 21:58:51

@victor vacendak: Akkor neked jó hírem van, ugyanis a legújabb Driver gamebe visszahozzák eme featuret.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.07.27. 23:21:42

@devDavid: Én nem vagyok SC játékos, de akkor úgy megkérdezem, hogy mi a péklapátot csináltak 10 évig, ha kiadás után kell ennyire balanszolni...?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2011.07.27. 23:24:29

@devDavid: Sok helyen itthon csak álom az 1-2 Mbites sávszél és azt is röhejes pénzért mérik.

Magyarországon vagy szar lassú mikorós net van, vagy ilyenolyan ADSL. A magyar vállakozási és lehúzási trendet figyelembevéve 10 év múlva is ADSL net lesz, mikor a fél világ már üvegszálazik...

kisPocok 2011.07.27. 23:42:31

@molnibalage: nem 10 éve fejlesztik, és balanszot a végletekig csináljak. 1mbps simán elég sc-hez sztem.

terran 2011.08.02. 15:40:56

@molnibalage:

hát Mo. a világ legjobbjai közt van net terén egyébként
süti beállítások módosítása