HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Légy ember, maradj ember

2011.07.21. 19:17 hancu

A Deus Ex Human Revolution az a játék, aminél rendszeresen kivételt teszünk egyik alapelvünk alól, miszerint az IDDQD-n az nem hír, hogy X játékhoz kijött egy új trailer. A legújabb előzetes élőszereplős, és konkrétan kettéhugyozza a hollywoodi film- és tévésorozat-trailerek 99%-át.

59 komment

Címkék: trailer deus ex szuperneed

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr603087152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moli 2011.07.21. 19:21:29

tul nagy a varakozas, nagyok az elvarasok, igy csalodas lesz a jatek. oke, tobb megoldas van, de akkor is linearisnak tunik. raadasul hiaba van tobb megoldas, az embernek akkoris egy stilusa van.

K0vasz 2011.07.21. 19:31:45

Én már egy ideje nem hiszek a trailereknek, akármilyen jók is... úgyhogy jöjjön csak ki a játék, és legyen jó:)

Gatts 2011.07.21. 19:34:56

Kissé District 9 hangulatú a trailer. Nem Neill Blomkamp műve? :)

Filmet belőle!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2011.07.21. 19:37:43

@K0vasz: Ezzel én is így vagyok, annyiszor láttam már, hogy minden jó dolog benne volt a trailerben, de ami azon kívül volt...

Celern 2011.07.21. 19:43:07

Hát én bevallom, hogy szégyenszemre kipróbáltam a kiszivárgott bétát - túl kíváncsi voltam - és csak annyit tudok mondani, hogy simán hozza az elvárt színvonalat. Sőt.

arby 2011.07.21. 20:15:03

IGENBAZDMEG DEUS EX GOTYAY ALL YEARS

dragon83 (törölt) 2011.07.21. 21:26:44

@moli: Bocs, de semmi értelme sincs annak, amit írtál. Most több megoldása van a feladatoknak vagy lineáris? És hogy jön ide az emberek stílusa?

Az első részt biztos nem szárnyalja túl, de elvárom, hogy egy nagyon jó játék legyen a DX3.

bp @ LONDON · http://london.jatekszoba.hu/ 2011.07.21. 21:27:35

A játék zseniális. A látványvilág zseniális. Az atmoszféra megfoghatatlanul zseniális - ez az élőszereplős montázs azonban elmarad az eddigi rendertrailerek hangulatától szerintem.

Zarbon 2011.07.21. 22:21:51

sarifindustries.com/

kis kedvcsináló a játék mellé, nagyon igényesen meg van csinálva, a videóban is sok jelenet erről az oldalról van

MichaelKnight 2011.07.22. 00:38:06

Nekem ez a sorozat kimaradt az életemből,de most az IDDQD lobby hatására megvettem a második részt, és WOWWW!!simán kenterbe veri a mai játékok nagy részét, szóval engem meggyőzött annyira, hogy egyből lecsapjak majd a 3-ra!

Gargaj · http://gargaj.umlaut.hu 2011.07.22. 00:40:04

Elso 1 perc zeneje mekkora pofatlan Dark Knight nyulas mar :D

Lurian 2011.07.22. 01:28:50

@bp @ LONDON: Haha! Alakulunk! Egy számgépes játéknál az ember már elvárja, hogy csak animációk legyenek, mert az élő emberes trailer már mesterkéltnek számit... Augmentation rulez. Mű rulez. :-)) Szerintem jól meg volt csinálva. Éppen azért mert jól összehozták az "élőhúsos" karaktereket az animációkkal. Szerintem zavarbaejti az embert, és nem tud vele mit kezdeni. Részemről is filmet kéne belőle csinálni. Nem mellesleg ez a nem túl távoli jövő...

AlexWolf 2011.07.22. 08:41:52

@Zarbon: mivel, hogy a videó végén írják, hogy "feltörték" a sarifindustries.com-ot, ezért ott a videó automatikusan elindul és, ha meg akarsz nézni bármi mást szétesik a kép.
Überzseniális.
A legjobban várt játék részemről az idén (most, hogy Mass Effect átcsúszott jövőre).
Amúgy innen üzenem a magyar forgalmazónak, hogy kapja be, de keményen mély torokra! Mi az, hogy nincs Magyarországon gyűjtői a játékból? Angliából kellett előrendelnem, nem a pénzt bánom, hanem, hogy a megjelenés napján nem tudok majd játszani a gémmel. Ugyan ez volt a Fallout New Vegas-szal is.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2011.07.22. 09:01:06

A brutális reklámhadjárat alapján a forgalmazó is bízik benne, jó lesz ez.

Everyl 2011.07.22. 09:17:03

Ez a vidi kellemesen cyberpunkos, egyedül az emberség elvesztését hiányolom, mint mellékhatás a cyberware-rel operáló játékokból (lásd CP).

hancu 2011.07.22. 09:23:10

@Everyl: Kicsit fura, hogy ezt hiányolod, miközben az egész videó, úgy ahogy van, erről szól. :)

Yarner · http://androlib.blog.hu 2011.07.22. 09:27:35

A trailer mint film és előzetes is rohadt jó, de a sztori, amit feldob kifejezetten zseniális. Amikor Gibson papáék annak idején elkezdték pedzegetni a kibertestrészeket a cyberpunkban, eszükbe nem jutott, hogy ilyen lehetőségek is rejlenek benne... Ehhez valósággá kellett, hogy váljon a hálózat, hogy kiderüljön, sokkal nagyobb parasztságoknak nyit kaput, mint azt egy sci-fi író megálmodta volna - most ezt a kettőt összetéve egy sokkal valószínűbb, sokkal rémisztőbb sötét jövőképet kapunk.

Általában nincs időm komolyan játszani, de ennek lehet, hogy nekimegyek. Ha csak a felét hozza az elvárásoknak, nekem hatalmas élmény lesz, az fix.

moli 2011.07.22. 09:28:26

@dragon83: nincs kedvem felhozot tartani, nezd meg a gameplay videokat.

thinkEdem 2011.07.22. 09:36:06

@dragon83: A több megoldás és a linearitás nem zárja ki egymást: attól még, hogy több úton eljuthatsz A-ból B-be, ugyanúgy A-ból B-be kell menned, hogy utána mehess C-be. Ha érted, mire gondolok.

thinkEdem 2011.07.22. 09:39:09

@dragon83: Az emberek stílusa meg úgy jön ide, hogy ha alapvetően izomból szereted megoldani a feladatokat, akkor hiába lehet az őrt esetleg türelmes munkával félrecsalni, vagy lefizetni is, te inkább odamész, és leütöd. Mert az a stílusod. :)

Cadaver!! 2011.07.22. 09:43:44

@MichaelKnight: Rossz résszel játszol. Tessék megvenni az 1.-t, túllépni a graifkán, és ledöbbeni. Ha ez a game csak fele olyan lesz, mint az 1, már évjátéka.

Cadaver!! 2011.07.22. 09:55:39

@thinkEdem: Minden lineáris a Morrowindet kivéve. És még abban is lineárisan jönnek a fő küldetések sorban (hacsak oda nem mész a főellenhez, és le nem nyomod).

Ezt én még mindig nem értem. Tehát ha csak lövöldözni lehet az jó. Ha lehet lövöldözni, kung-fuzni, lopakodni, hackelni, beszélgetni stb az nem jó, mert úgyis mindenki csak az egyiket fogja választani? És ha nem? Ha többször végig akarja vinni különböző stílusban? Vagy azt mondja, herpderp én most ezen a pályán lopakodni akarok? Ilyen ember nincs?

moli 2011.07.22. 10:00:47

@Cadaver!!: azert nem jo, amiert nem jo egy erintokijelzos mobiltelefon jatekra, amiert nem jo egy mobiltelefon turagps-nek, amiert nem jo egy mobiltelefon internetezesre. mert kompromisszumosan latja el a feladatat. igenyteleneket kielegithet, de sose lehet csucsmegoldas.
aki szereti a lopakodos jatekokat, az vegyen lopakodos jatekot. aki a henteloset, az henteloset. sokkal jobb minoseguek lesznek, ha kifejezetten csak arra keszulnek.

Everyl 2011.07.22. 10:17:06

@hancu:

akkor én értettem félre :-(

Nekem az jött át, hogy kapsz valami "bónusz" szert az implantátum mellé, amit folyamatosan szedni kell, különben igen csak elromlik a délutánod, tehát egyfajta árúkapcsolás :-)

A CP-ben egyfajta személyiségbeli változást eredményez a sok vas, melynek hatására egy pszichopátiánál veszélyesebb mentális betegséget nyer meg az ember, a cyberpszihózist, ami amolyan hollywoodi pszihopata = nincsenek érzéseid, de ha valaki felidegesít, akkor dara. :-)

hancu 2011.07.22. 10:21:58

@Everyl: Tudom, játszottam cyberpunkot :) Én ebben a videóban ahhoz nagyon hasonló üzenetet látok, kicsit másképp összerakva, még cinikusabban, és talán logikusabban is: szedned kell a drogot, különben kilöki a szervezeted az implantokat.

thinkEdem 2011.07.22. 10:27:23

@Cadaver!!: "Minden lineáris a Morrowindet kivéve." Ebben az állításban sem vagyok teljesen biztos, a Morrowindben sem csinálhatsz bármit bármilyen sorrendben, mert ha túl erős ellenfélhez mész oda, lecsap (tapasztalat). Ilyen fokú nemlinearitás pedig már több játékban is szerepelt, lásd pl. Sacred 2, vagy Fallout 2, ahol a küldetéseknek között van ugyan "ráépülés", de mehetsz, amerre akarsz. Tökéletes nemlinearitást úgysem lehet egy nem-sandbox jellegű számítógépes játékban megvalósítani.

"Tehát ha csak lövöldözni lehet az jó. Ha lehet lövöldözni, kung-fuzni, lopakodni, hackelni, beszélgetni stb az nem jó, mert úgyis mindenki csak az egyiket fogja választani?" Senki nem mondta, hogy nem jó. Azt mondtuk, hogy az, hogy A feladatnak többféle megoldása van, egyáltalán nem helyetetesíti a nemlienaritás valamilyen szintű megjelenését. Az, hogy többféleképp megoldható, mindenképp szélesíti a céljátékosokat (az is végigtolja, aki ütni szeret, és az is, aki lopakodni), de az emberek 90%-a nem fogja kétszer végigtolni, mert mondjuk a lopakodós típus nem szeret ütni, és úgy nem fogja végigjátszani.

thinkEdem 2011.07.22. 10:30:54

@moli: Ezzel viszont nem teljesen értek egyet, lásd előző kommentem: ha lehet lopakodni és lehet ütni is (és mondjuk mindkettő normálisan van megoldva), akkor többen fogják szeretni a játékot. Lásd fallout 2: végigtolhatod überharcossal is, de ismerősöm mondta, hogy összerakott olyan karaktert, aki a rátámadó banditákat nem lelőtte, hanem kidumálta magát, és még a fegyvereiket is elkunyerálta...

moli 2011.07.22. 10:35:46

@thinkEdem: de a karakternek az a tulajdonsaga fejlodik, amit hasznalsz, ha pedig diverzifikalod, semmiben sem lesz jo.

Everyl 2011.07.22. 10:40:14

@hancu:

Szó se róla, jobban passzol a mai profitorientált ciklikus fogyasztói társadalomhoz. :-)

A trailer pedig nagyon jól rámutat a céges mentalitásra, simán beilleszthető lenne a mai világba egy gyógyszergyár lobbi elenes kisfilmnek is. :-)

Hmm, céges, meg szóló, áááh de rég volt, de jó volt :-)

Fr3d 2011.07.22. 10:56:30

Heh, egy ilyen stilusu filmet/sorozatot el tudnek viselni. :)

A jatek meg.. :D

dm996 (törölt) 2011.07.22. 12:37:23

Hat nemtom. Nekem ez a trailer nagyon nem jott be, meg az elso fele so-so, de utana nagyon elkezd kozhelyeket puffogtatni, meg amugy sem egy nagy durranas az egesz. A mai jatekokat ismerve pedig a jatek sem lesz az, kb elore tudom vizionalni a dolgot: kijon, kiprobalom, par ora mulva uninstall, es inkabb eloveszem az elso reszet. Bar ne lenne igazam, de 10-bol 9-szer ez tortenik manapsag velem :(

paraszgyerek 2011.07.22. 12:41:33

Szerencsére a valóság nem ennyire brutális, azért az emberben megvan az egészséges viszolygás attól hogy késsel belevágjanak egy kütyüért, bármilyen szuper képességekkel is kecsegtet a dolog.

Viszont az érzékeink/képességeink technikai meghosszabbításaként felfogható az autó, mobiletelefon, GPS/laptop is - ilyen értelemben már régen kiborgok vagyunk.

De ezen az alapon már a marhával szántó ősapáink is annak minősülnek :-)

Az igazi Trebics 2011.07.22. 12:57:18

@paraszgyerek: az emberben megvan az egészséges viszolygás attól hogy késsel belevágjanak egy kütyüért

Biztos vagy te ebben? Látogass el ide:

testmodositas.blog.hu/

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.07.22. 13:33:13

Jól néz ki, csak épp játékról nem árul el semmit.

@MichaelKnight:
Próbáld ki az elsőt. Sokkal jobb volt...

thinkEdem 2011.07.22. 13:38:17

@moli: Azt hiszem, nem értettél meg.
Van Pléjer1, aki nem szeret gondolkozni, csak a gyakásra megy. Van Pléjer2, aki nem szeret annyira öldökölni, jobb szereti a lopakodós játékokat. Van Pléjer3, aki meg inkább a logikai dolgokat, gondolkodást szereti. Van Pléjer4, akinek mindegy, és szereti többféleképp is megoldani a dolgokat.

Van négy játék. Mindhárom játékban A-ból B-be kell átjutni úgy, hogy van egy őr, egy zárt kapus fal, és egy automata lövegtorony.
Játék1 esetén az őrt le kell lőnöd, az ajtót felrobbantani, a lövegtoronyhoz kézigránátot vágni.
Játék2-ben egy kavics eldobásával el kell terelni az őr figyelmét, az ajtó zárját fel kell törni, meg kell várni, hogy a lövegtorony épp ne arra nézzen, és úgy jutsz be.
Játék3 esetén mind a két fenti megoldás jó, sőt, az őrnek megpróbálhatod beadni, hogy benthagytál valamit, ha megfelelően válaszolsz a kérdéseire. Vagy leütheted, kilophatod a zsebéből a kapu kulcsát és elvághatod az áramot a lövegtorony alól.

Az első két játékkal a fenti merítésből 1-2 játékos játszana csak, a többi otthagyná. A harmadik játék mindegyik pléjert lekötné, mert megtalálná a számítását. Nem kell diverzifikálnod, mert egyféleképp fejleszted a karakteredet (már ha van fejlesztés), de nem kényszeríti rád a játék a stílusát. Ennyi.

paraszgyerek 2011.07.22. 13:48:57

@Az igazi Trebics: Oké, módosítok. Az emberek többségében, szvsz :-)
( bár őszinte leszek a weboldalt csak a 18-as karikáig nyitottam meg, lélekben ettől fiatalabbnak érzem magam :-D )

Bobby Newmark 2011.07.22. 13:55:41

@moli: Mégis az ilyen játékok söprik be az év játékai díjakat, pont azért, mert több bennük a lehetőség. Az, hogy neked nem kell, az egy dolog. Mindenki más meg pont ezt élvezi. Lehet, hogy nem olyan profi benne a lopakodás, mint a Splinter Cell-ben, vagy olyan profi a hent, mint a Bulletstormban, viszont nem unom meg 10 perc után ugyanazt csinálni 1763. alkalomra, hanem eldönthetem, hogy ÉN hogyan akarom megoldani a problémát.
Végtelenül többre értékelek egy olyan játékot, ami JÁTÉK, és RAJTAM múlnak az események, nem pedig a mostanában divatos, átvezetőanimációkkal megszaggatott csőszerű interaktív mozi, ahol azt csinálom amit KELL, és ÚGY játszom a rám szabott szerepet, ahogy azt a "rendező" kitalálta.

Másik fele, hogy speciel én meg hardverben is az integrált cuccokat szeretem, nincs kedvem 8 kütyüt magamra aggatni a különböző célokra, ha vehetek egy olyat is, ami minden funkciót ellát.
Aztán leszarom, ha a telefonom nem produkál az utcai zaj mellett stúdióminőségű lejátszást, mert nem vagyok hülye, hogy irreális elvárásaim legyenek.

moli 2011.07.22. 14:02:18

@Bobby Newmark: de igy egesz eletedben mindenbol csak maximum kozepes minosegut kapsz, elvezel.

Archenemy 2011.07.22. 14:06:46

@moli: kivéve szabadságból/kreativitásból/felfedezésből, abból egész jó minőségűt a többi "specializált" játékhoz képest

moli 2011.07.22. 14:13:22

@Archenemy: kreativ, ha narancssargan vilagit a szellozoracs?
vagy inkabb a littlebigplanet, minecraft? de meg egy scribblenauts is jobban toleralja a kreativitast.

Bobby Newmark 2011.07.22. 14:14:33

@moli: Minden célra a megfelelő minőségűt. Én azt az embert nem fogom megérteni, aki megveszi a 10000 forintos Sennheiser _fülbedugós_ fülest, nyilvánvalóan mobil eszközhöz. Nem tudom ki vesz ilyet, de ha lehet kapni, akkor biztosan vannak ilyenek. De ha valaki utcai zaj mellett kihallja a különbséget két füles zajszintje közt, az jelentkezhet nálam egy szopásért.

Egyébként meg a mai topminőségű kütyüd egy éven belül kerül a középkategóriába, én ha ma veszek egy kommersz szar GPS-t, az összehasonlíthatatlanul többet tud, mint az 5 évvel ezelőtti csúcskategória. Innentől kezdve fölöslegesnek érzem a minőséghajszolást, legalábbis IT téren. Kézzelfoghatóbb, értéktartó cikkek esetében látom értelmét, de ebben a kategóriában nem.

Szal a minőség relatív és időfüggő informatika témában. Nekem arra igényem nincs, hogy személy szerint én hajtsam a pénztárcámmal a világ informatikai innovációját.

Archenemy 2011.07.22. 14:15:38

@moli: gondolom autóból is van neked egy ami városba van, egy ami vidékre, egy terepre, egy ünnepélyes alkalmakra, egy csajozni, egy mert keveset fogyaszt, egy amivel a családod szállítod, meg egy mert tetszik a formája.

Ha nem így van, akkor sajnos mindig beéred a közepes minőséggel meg mindenféle kompromisszumokkal.

Bobby Newmark 2011.07.22. 14:20:27

@moli: Kevés olyan játék van ám, ahol nem a pályaszerkesztők által behatárolt területen tevékenykedhetsz csak és kizárólag... Ahová rajzoltak neked folyosót, oda mehetsz, ahová nem, oda meg nem.

A mai játékok közt már az a furcsa, hogy ott a szellőző, de nem KÖTELEZŐ arra menni és nem az az EGYETLEN út.

Értelmetlen hülyeség összehasonlítást meg lehet végezni végtelen számban, pl a Scribblenauts lehet, hogy kreatívabb, de szarabbak az animációi, a szinkronja, meg a sztorija. Valamit valamiért.
Mi lenne, ha inkább a saját kategóriájában keresnél valamit, amivel összehasonlítod?

moli 2011.07.22. 14:21:26

@Bobby Newmark: egy gps logger 12 ev alatt ha elavul. az 1-2-3 ev mulva megjeleno iphoneon tovabbra sem lesz gomb a videojatekhoz. a 30 evvel ezelotti slr minoseget soha nem fogjak utolerni a mobiltelefonok (haboruban sem).

@Archenemy: pont ez a lenyeg, hogy ahol tehetem, ahol csak rajtam mulik, az idomon, a belefektetendo energiamon, ott igenis.

Bobby Newmark 2011.07.22. 14:25:19

@Az igazi Trebics: Oké, módosítsunk a kijelentésen:

"minden EGÉSZSÉGES emberben megvan az egészséges viszolygás stb."

Így nem jutunk ellentmondásra, de kizártuk a homlokukba acéllemezt, meg a pöcsükbe golyókat implantáltató baromarcúakat.

Bobby Newmark 2011.07.22. 14:26:46

@paraszgyerek: A marhával szántó ősapáinkat maximum bioborgoknak tekinthetjük, nincs bennük kibernetika egy apró árva bitnyi sem.

Bobby Newmark 2011.07.22. 14:37:16

@moli: Biztosan igazad van, annyira rettentően nem érint a GPS téma, én még tudok térkép alapján tájékozódni. :P
Egyébként meg eltévedni sem a világ vége. :D Legfeljebb némi emberi interakcióra leszek kényszerítve, amit azért lehet, hogy valahogy csak-csak el tudok viselni, a kivételes alkalomra való tekintettel. :P

De jó, akkor legyen a GPS egy olyan dolog, amiből érdemes beruházni egy minőségire. Mire még? Mi az a számítástechnikával kapcsolatos cucc, ami az élettartama alatt nem avul el szánalmasan?
Monitor, talán? Bár LCD-set még nem buktam be, de a CRT-k jellemzően tönkrementek, nem azért cseréltem le, mert elavultak volna.
Meg mondjuk egy asztali zenecucc. (ez is többek közt attól függ, hogy hová kerül, 2x2m-es lyukba nem éri meg high-end hangtechnikát építeni)
Mást talán nem tudnék mondani.

Archenemy 2011.07.22. 14:41:22

@moli: na cserébe hogy nem trollkodtál vissza, válaszolok egy rendeset is :)

szóval nekem pl. azért jönnek be az ilyen fallout, arcanum, stb. jellegű játékok (tehát ahol egy feladatot többféleképpen is meg lehet olndani), mert az egyféle megoldást (pl. "mindent lelőni") nagyon egysíkúnak és unalmasnak tartom. Tudom, hogy a quakeben jobb lövöldözni, a thiefben lopakodni, a simsben meg emberekkel baszakodni, de ha ez mégis össze van gyúrva egy játékká, az egy olyan plusz élményt ad nekem (a "perzisztencia-élmény", az élő világ és a szabadság illúziója, tehát hogy mindez egy játékban, egyszerre van), ami nekem fontos. Ez egy olyan extra minőség, egy olyan szempont, amit valaki vagy figyelembe vesz, vagy nem (pl. nem fontos neki).

moli 2011.07.22. 14:42:36

@Bobby Newmark: a tevekkel is az a baj, hogy szukseg volna kulonvalasztani a kijelzot az elektronikatol, mivel a kijelzo valoszinuleg jo lenne meg 10 evig, raadasul az a legdragabb resze (kiveve az r&d-t). csak ki kell talalni ra egy csatolot, mint az alaplap-bovitokartya eseteben.

de annyira offtopik lettunk, hogy befejeztem.

beszeljunk inkabb az ontopik prohardver.hu/hir/bionikus_szem-kamerat_szeretne_egy_amerikai_no.html -rol.

H0lyhead 2011.07.22. 15:04:57

Én még naivan várom a játékot, nagyon tetszik minden amit eddig láttam belőle.
Egyébként a storyline-hoz hozzászólva: Mi kommunikáció szakon azt tanultuk, hogy a cyberpunk közösség a harcol az elnyomás, eltömegesedés, és hasonló negatív skandalumok ellen, gerilla stílusban, vagy földalatti mozgalmakhoz hasonlóan(lásd: Szárnyas fejvadász). Nah most én simán el tudom képzelni, hogy ezeket a bionikus testrészeket a cyberpunk hekkerarcok feltörik, a chipeket kihajítják , és saját fegyverükkel harcolnak a gonosz "cég" ellen. Ennél fogva még ha a valóságban is megjelennek ilyen kiegészítések pár 10év múlva, jó eséllyel mi is kikapathatnánk a chipeket és egyéb nyomkövető szarokat belőle, így ilyenfajta "befolyás" az emberek fölött nem alakulhatna ki. Persze a drog attól még ugyanúgy ott marad, de legalább csak az az egy negatív következménye van :) Ettől függetlenül jó kis történet ez, alig várom, hogy kipörgessem.

Bobby Newmark 2011.07.22. 15:05:05

@moli: Érintőlegesen ontopik. Ezek a kütyük fognak a későbbiekben "hozzánk nőni", belénk kerülni implantátumként. Másik fele, hogy az elavulás majd az implantátumok esetében sokkal égetőbb probléma lesz. "Mikor cseréled már le a karod, Béla?"

www.sg.hu/cikkek/47230/a_gyakorlatban_is_helyt_all_a_bionikus_kez
"A műkar négy különböző mozdulatot képes kivitelezni, míg az emberi kéz huszonkettőt,"
Katonai fejlesztés, DARPA.

Kontrasztként egy mondat a Neurománc első oldaláról:
"A régimódi műkar feldunnyogott, ahogy gazdája egy újabb korsó utánnyújtotta; orosz katonai protézis volt, hétfunkciós, erővisszacsatolásosmanipulátor, piszkosrózsaszín műanyaggal borítva."

A különbség csak annyi, hogy nem orosz, hanem amerikai, és nem hét funkciót tud, hanem még csak négyet.

H0lyhead 2011.07.22. 15:08:31

Jah, és mielőtt valaki beszólna, hogy mi az, hogy mi a cyberpunkokról tanulunk egyetemen, komm. szakon, ez a dolog csak egy mellékszálként jött elő az egyik előadáson, de persze aztán jól kiveséztük :D A kommunikáció igenis komoly szak, ne tessék elvenni az állami támogatást!! :)

Eliathen 2011.07.22. 19:16:42

OH
MY
GOD.
Felállt a hátamon a szőr...ebből remélem film is lesz.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2011.07.26. 21:32:23

electronic old man, running the world.
but i wanted lemon-lime!

2011.08.03. 10:49:20

Jaj, jön a Deus Ex 3, istenkém, jaj, gépet kell vennem, GÉPET KELL VENNEM!!! :D

@Bobby Newmark:
Az én Sennheiser fülhallgatóm csak 7500-ba került. :P Mindent a zenéért, naná!

@-holy-:
Komm szakra jártam én is és nekünk konkrétan volt egy ilyen (választható) kurzusunk, hogy sci-fi és kiberpunk (sic!). Kár, hogy a tanárnő (!) nem kamázta a Star Wars-t (csak azt az egy sagát!), abból írtam volna a beadandómat, így "maradt" a Dűne (Herbert) birodalma... :)))

moli 2011.09.12. 10:36:34

@hancu: Re: index.hu/tech/2011/09/11/ember_isten_gep/
mi ez az echelon-tanu? a websiterol nem volt vilagos..
süti beállítások módosítása