HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

Harminc felett fura, aki játszik

2011.07.12. 09:27 miguel_

Mostanában egyre többször hangzik el: a videojátékok elértek a társadalmi elfogadottság egy olyan szintjére, hogy senkinek sem kell szégyenkeznie a hobbija miatt. Nos, úgy tűnik, azért még akadnak kerékkötők - a lenti videóból 2:11-től kiderül, hogy Amerikában is vannak olyan középkorúak, akik szerint minimum fura, ha egy férfi harminc éves korában is a számítógép előtt üti el az idejét (kivéve persze akkor, ha a gyerekével együtt teszi ezt).

Ha már a videóban látott hölgyek és úr lehettek ilyen sommásak, feldobok egy indokot én is: inkább játszom az otthoni gépen, mint dobálom a százast a kocsmaiba. De most nem?

 

43 komment

Címkék: wtf

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr483059734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arcz 2011.07.12. 10:04:50

30 felett napi 4 óra + játszani = metál

Kuz 2011.07.12. 10:08:05

de most de.
Másrészt meg, az bezzeg nem fura hogy hazaér munkából és csorgatja a nyálát a TV előtt mi?...
De mind1. Mire én 30 leszek senkit sem fog zavarni hogy néha dotázok egyet... (remélem) :P

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2011.07.12. 10:20:08

Portal 2 rulez, Duke Nukem Forever sux... 33 éves vagyok, úgyhogy tudom, miről beszélek... :DD

passaran 2011.07.12. 10:21:09

Haha... bőven 40 felett vagyok, de ha van elég időm, akkor játszok PC-n. A ME2-t pl. 3x vittem végig. Az a gáz hogy lassan az erre fordítható szabadidőből lesz legkevesebb :(

Dester 2011.07.12. 10:25:46

29 éves vagyok, de sajnos alig van időm játszani. Viszont nem tartom furának, és más sem tart annak emiatt a környezetemben. :)

sleepy_ 2011.07.12. 10:27:02

Regi zene. A videojatekok rosszak, ha fiatal vagy, rosszak ha idosebb vagy, mindig van valami indok. Es igen, Kuz-nak +1. Olyan ember mondja neked, hogy furcsa vagy, mert jatszol, aki 120 kilosan chipszet zabal a tv elott ulve, inspiraciojat es peldakepeit a VV-Odonke es BB-Nusika tipusu emberekbol meriti ,es meghal 55 evesen infarktusban, mikozben te melo utan elmesz edzeni, gyumolcsot eszel chips helyett, aztan delutan lovoldozol, vagy dotazol, vagy HoN-ozol, vagy Starcraftozol egy orat a haverjaiddal meg a kollegaiddal mikozben beszelgettek mondjuk TeamSpeaken, ami mondjuk kulon jo, mert amugy RL nem biztos hogy sokat talalkoznatok, mert a vilagban szanaszet szorva eltek. Nem kell foglalkozni ezekkel az emberekkel, agyatlan evolucios zsakutca mind, es a videojatekok fikazasa ezeknel valami aberralt vallas lett szepen csendben. Egyebkent a legelso komoly gamer generacio most 30 es 35 eves kor kozott mozog, es magambol meg a kollegaimbol (jo, szoftvert fejlesztek, bevallom)kiindulva nagyon jo felvevopiac vagyunk meg mindig.

KabalaJeno 2011.07.12. 10:32:48

Számomra a játék így 34 évesen egyfajta menekülő hely az asszony piszkálodásai elől.

IndaMuncher 2011.07.12. 10:38:22

Amikor megkérdezik csajok, hogy mivel foglalkozom és mondom hogy informatikus, már felére csökkentek az esélyeim. Ha tudnák, hogy néha nekiülök egy-egy játéknak is, hát onnantól már szóba se állnának velem. Még jó h van barátnőm aki úgyahogy tolerálja, de ahogy ismerkedgettem erre arra, hát lesújtó...
"Ezért tart itt ez az ország." Játszani sajnos nem menő, csak kölyköknek való a mai magyar szemlélet szerint.

Persze mindjárt jön egy indexes és bekommenteli, hogy a legjobb játék a Pina! :D (És igaza is lesz)

Kassian 2011.07.12. 10:41:26

Én 35 évesen is simán gamer vagyok és szinte minden nap játszom, elsősorban a WoW-al és mióta ingyenes lett, a TF2-vel is. Egyébiránt C64-en kezdtem az "ipart", de nem idegenek számomra a konzolok sem...:)
Egyszer rákap az ember és rajta is marad.

Tancilab 2011.07.12. 10:41:46

30 vagyok nemsokára 31, de nem csak én hanem a leendő feleségem is játszik. Kazuárt is meg Assasin's Creed-et is :D. Nem hiszem hogy ez probléma lenne, csak sajnos a szabadidő jelentősen bekorlátozza a játékórák számát.

RTSnip 2011.07.12. 10:42:08

Én is 35 vagyok, C64 óta szerelmem a játék, és ez így is lesz míg értem nem jön a kaszás vázzeh, de mielőtt elvisz még elkenem a száját az Archon II-ben. Nekem is inkább az a gáz, ha valaki feszt a TV előtt bambul. Mindegy az mi megy benne csak villogjon a képernyő. Lóf.sz.

Delebriel 2011.07.12. 10:54:34

Majd ha 30 fölött leszek (most 24) nem fog változni a hobbym az biztos. Az is biztos, hogy én nyugdíjas koromban nem Bingózni járok majd, hanem osztom majd a fejeseket, meg agyon Starcraft-ozom magam az aktuális résszel. :)
Ilyen szép jövőképre ki nem akarna megöregedni? :)

Celern 2011.07.12. 11:25:34

Hát azért ez nem tűnik valami rettentően nívós műsornak így első blikkre... Nem lennék biztos benne, hogy túl reprezentatív a videójátékozás általános megítélését illetően. :)

szogyenyi · http://jatekblog.blog.hu 2011.07.12. 11:27:22

Engem is szekálnak néha, hogy már felnőttem, de még mindig a játékokat nyüstölöm. Hát inkább, mint a kocsmában üljek. Nemde?

Depheusz 2011.07.12. 11:29:14

(Csak én vagyok itt ilyen fiatal? =o)
Nekem anno faterom játszott a Star Wars Episode I: The Phantom Menace-el (Istenem de jó játék volt). Mostanában már nem játszik, de régen ő is nagyon sok klasszikussal játszott. Bár azért beül néha mellém ha Bad Company 2-vel játszok (ő legalább érti az oroszokat), sőt ő is játszott már. Ha lenne több ideje akkor bizonyára játszana is ritkán.

SnakeHB 2011.07.12. 11:32:45

Kíváncsi lennék, mit mondanának a képregényekre, vagy a szerepjátékra. Azok talán már jobban elfogadott időtöltések középkorúaknak. Az is igaz, hogy kicsit mások a piaci viszonyok Ámerikában:
Ha 350 milló embernek csak az 1-2%-át érdeklik a fent említett szórakozási formák, az már 3,5-7 millió fős (Magyarországi foglakoztattotak száma +) piac, amire lehet építeni, és amit - tömegénél fogva - komolyan is kell venni, hiába tartja az ország fele idiótának őket.

A másik, amit én speciel nem értek, hogy ha napi 2-4 órát ülök a TV előtt, azt bármelyik nő normálisnak tartja, de ha egy kontroller is van a kezemben eközben, akkor már gyerekes gíknörd vagyok. Ugyanez a kockázás - szerpjáték, póker - gyűjtögetős kártyajáték, könyv - képregény esetében.

Wreck Garr 2011.07.12. 12:04:50

Hát nálunk szerencsére ebből sem lesz probléma, a feleségemmel azért is szerettünk egymásba, mert nagyon sok mindenben hasonlítunk, ez magába foglalta a számítógépes játékok, asztali szerepjáték (többnyire D&D) képregények, fantsy és sci-fi iránti rajongást is.
Így mielőtt a kisfiunk megszületett nonstop ment Heroes 3, vagy a Diablo 2 lanban (két gépünk van offkorsz:)
Az a vicc, hogy asszonykám alapjáraton barbárral tolja, nem szereti a support kasztokat, tehát ő megy előre zúzni, én meg nekróval termelem a csontikat...
Mostanában a gyerek mellett kevesebb időnk jut erre (meg ugye animéket is néz az ember fia/lánya)
De ha a csemete elkezd felnövögetni, és érdekelni fogja, akkor már 3-an fogunk lanozni!!!!

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2011.07.12. 12:10:41

Oké, a wiki talán nem Brittudósok, de:
en.wikipedia.org/wiki/Video_game_culture#Demographics
Az átlagos játékos 35 éves, kéremszépen.

Your argument is invalid.

Bicikliző medve 2011.07.12. 12:47:28

Igaz csak 26 vagyok, de baratnommel mi is toltuk az assassins creedet, meg a final fantasy-t :) Nem az a gaz, ha valaki 30 folott jatszik, hanem ha 30 folott meg mindig csak a munka (ha van neki) meg a jatek megy.

arcz 2011.07.12. 12:47:36

@HalálosHintalow: na, ha ilyen nőt találok, talán egyszer én is elkötelezem magam. addig is folytatom a harczot.

flea 2011.07.12. 12:47:59

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: Ámelikában, Herr Schnitzelpusskrankengescheitmeyer. A világátlag a húszas évei végén jár. (Ha élhetek képzvararral.)

m e o w · http://eletfalun.blog.hu/ 2011.07.12. 12:57:13

Én 37 vagyok, anno Primo-n és ZX Spectrumon kezdtem, és azóta is játszom. És nem is nagyon szeretném abbahagyni, igaz, a munka, gyerekek és háztartás mellett kénytelen vagyok az alvási óráimból ellopni erre a célra, de akkor is. Sőt, a gyerekeim is eléggé szeretik a nekik való számítógépes játékokat. Beteg vagyok?

moli 2011.07.12. 13:00:55

ekkora picsakat.
kum ba yah, bazdmeg.

2011.07.12. 13:17:04

mert ha a kanapén ülve meccset néz az nem ugyanaz

sockpuppet (törölt) 2011.07.12. 13:57:44

Szerintem sem fura, pedig én nem gondolom, hogy az egyetlen másik választás a másik fajta gépezés. Bármelyik másik szórakozási formával összevethető, amíg tudja az ember mértékkel csinálni. Nem kell ilyen alacsonyra lőni.

redkzin 2011.07.12. 14:16:25

29 körül nem volt időm játszani, dolgozni kellett.
Most így 40 felett a heti 4 raid simán belefér. ;-)

Vészmadár · http://foxhole.blog.hu 2011.07.12. 14:26:30

@HalálosHintalow: Nincs egy húga/nővére/barátnője, hasonló érdeklődési körrel? XD

DrBala 2011.07.12. 14:30:22

34 éves vagyok. Egy komoly kapcsolatom részben a sok játéknak köszönhetően ráment. Így utólag kár érte.

Mi számtechesek-játékosok többször hozzuk fel azt mentségnek amikor a hobbink után érdeklődnek, hogy "De hát jobb minthogyha a kocsmában ülnénk nem? Nem iszunk, nem verjük el a pénzt, nem kurvázunk. Otthon vagyunk!"
Hát ezek ma már csak részben igazak.
Piálás: Egre több haver (30 felettiek) játék közben isznak. Nah nem bessegelnek mint állat, de egy-két pálesz, söröcske lecsúszik.
Pénz: A normálisabb játékok is pénzbe kerülnek. Némelyik olcsóbb, vagy drágább, vagy havidíjjas. Persze tény, hogy még mindíg olcsóbb, mint a kocsma.
Kúrvák: Háát.. Ez ugye macerás. Viszont ott van ugye egy csomó "randevús" oldal, ahol csak úgy flörtölget az ember. Aztán kitudja mi lesz belőle. Amúgy köszönet a Csajok és Pasik alkotóiak, több numerát is köszönhetek neki.
Otthon vagyunk: Testileg. De az sem általában a használható formában. 1x azért rúgtak ki még anno a klánból, mert a Molten Core raid uccsó előtti bossnál az asszony jelezte, hogy jó lenne elővenni a bélyeggyűjteményt. Beírtam, hogy Go AFK, sorry, my gf wanna do something.... 39 ember várt rám, végig toltuk, majd másnap kaptam a kicket. 2-3 könyörgés után vettek csak vissza. Ugyanez az asszonynál nem működött.

deuscreator 2011.07.12. 14:31:40

Hehe, amikor először mutattam meg az asszonynak a Red Alert 2-t, egy hétvégénk szinte csak erről szólt.. Azóta csak nagyon óvatosan esünk neki, de ez leginkább az önkontroll eredménye: ha nekiállunk, tuti elmegy a fél hétvége vagy az egész este..

Mazlee 2011.07.12. 14:36:48

egyértelműen a mérték a kulcs.

no meg valljuk be a játékosok többsége itthon biztos hogy biztonsági másolatokat használ. nem mindenki, de a többség. jóval olcsóbb hobbi ez mint pl szörfözni, síelni, teniszezni, hobbiautót szerelni, RC modellezni... de ha valaki ezeket az "egészséges" hobbikat csinálja mértéktelenül az szintén rámehet az kapcsolatára akármijére.

az én asszonykám se tolerálja ha túl sokat játszom mivel munkahelyen is gép előtt ülök... ezért én is visszafogtam magam és ő sem cincál engem. persze mindig mondom neki hogy ha van épp akkorra jobb ötlete akkor dobja fel és mérlegelünk.

Bicikliző medve 2011.07.12. 14:38:54

@Mazlee: "persze mindig mondom neki hogy ha van épp akkorra jobb ötlete akkor dobja fel és mérlegelünk. " Vigyazz ezzel ,mert a vege az lesz ,hogy mindig csak ő talal ki mast, te meg csak gepezni akarsz... :)

Mazlee 2011.07.12. 14:48:19

@ċsirke72:

szerencsére azért nekem is van pár ötletem :)

Eléanor 2011.07.12. 19:48:18

@SnakeHB: Cáfolnám azt a bármelyik nő kijelentést. :P
Én előbb nézem azt hülyének aki TVt néz. Tizedszerre ugyanazt a filmet, ami amúgy is van vagy harminc éves, csak mert azt adják éppen. Már megint.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2011.07.12. 20:27:13

Elnézést, de ennél szalonképesebben nem tudom megfogalmazni: Ki nem ***rja le, hogy tőlünk balra néhány ezer kilométerrel egy pomádés hajú ötvenes fickó, aki kétségbeesetten próbál harmincasnak kinézni, illetve két hasonló korú hölgy, akik nagy valószínűséggel sokkal többet költöttek már eddig is plasztikai beavatkozásokra, meg méregdrága szépségipari termékekre, mint amennyit én valaha is fogok játékokra, konzolokra, meg hasonlókra mit gondol az egyik kedvenc szórakozásomról?

Wreck Garr 2011.07.13. 07:56:57

@Vészmadár:

Van két huga, mindkettőnek van kapcsolata, de egyik sem ilyen beállítottságú. Szerencsém volt. :D

b0c1k4 2011.07.13. 09:58:50

en 30+ vagyok (gyerek meg nincs), de unokaocseimmel rendszeressen csinalunk Lanparty-t (nomeg amugyis neha tolok kis cod/bf/sc2/akarmi-t)

reKorrekt 2011.07.13. 11:28:33

Haverral (33) még most is gyakran leülünk egy H3/4/5 hotseat-re néhány sör társaságában és pont leszarjuk hogy ki mit szól ehhez.
Elhiszem hogy apáink 3x fölött nem tologattak csapkodós lepkét, de talán kicsit változott is azóta a világ...

dragon83 (törölt) 2011.07.14. 17:23:43

Inkább játszok (majd) 30 felett, mint ilyen kivénhedt k*rvák műsorait nézzem. :)

Bánatos Exkavátor 2011.07.18. 15:57:00

Megnyugodtam, hogy a 37 éves fejjel a Black Opsba eddig beletett cirka 170 órám nem rendhagyó :)

Jól kell egyensúlyozni a meló-család-kikapcsolódás háromszögben. Néha sikerül, néha nem. Ha piszkál az asszony visszább veszünk.

Kevin Levrone 2011.07.18. 21:10:28

amikor a csaj az utolsó kérdés közben gúnyosan nevet, kicsit idegroham kapott el...
persze, tré, ha valaki 30 évesen játszik, de ő meg a gyerekétől 25 méterre lévő szobájában a vibrátorával "játszik", vagy msn-en próbál egy partnert keresni a félrekúráshoz, az normális, igaz? meg még ki tudja miket művelnek ezek az echte amerikai housewife-ok arrafele...

COLT 2011.07.24. 11:51:15

A sok kocka már túlreagálja, már ha egy rossz szót is mond valaki a videójátékokról azonnal ugranak rá. Én speciel inkább dobálom a százast a kocsmába, pedig eléggé én lennék a játékok célközönsége, vagy megnézem 49edszerre is ahogy a Die Hard 3-ban Bruce Willis kikapja a blokkolás gátlót a merciből és egy 360 fokossal agyon darálja a Kelet-Németeket a Berettájával yeeeeeeee. Egyébként néha én is játszok: GTA: Vice City, Half-Life2.

deruyter 2011.08.01. 13:22:45

Elég gagyinak tartom, ha fikázzák, azt aki felnőtt fejjel is játszik. A gamer csak egyszerűen azzal tölti a szabadidejét, amit szeret csinálni. Van aki pecázik, van aki autókat bütyköl, van aki lepkét fog. Az ilyenek is igyekeznek beállítani a hobbijukat úgy mintha hasznos lenne, különben ők is megkapják a "elbassza az idejét " kritikát. Nekik sajnos könnyebb dolguk van. (Megjegyzem azért tudok az átlagosnál egy kicsit többet a számítógépekről, mert rákényszerültem és nem utolsó sorban atz angol tudásomnak is jót tett.) Aki munkamániás, az is azért dolgozik 18 órát, mert azt szereti. És általában nem azért, mert feláldozza magát a nemzert vagy a család oltárán. Aki meg igen, az lúzer. Aki meg fikáz, az olyan, hogy általában ahhoz is hülye, hogy rájöjjön, hogy mit kezdjen a szabadidejével (lásd. még takarításmániások), vagy egyszerűen ahhoz a korosztályhoz tartozik, akinek nehéz élete volt is nem volt szabadideje. Én 37 leszek, a civ1-gyel csatlakoztam be a számítógépes stratégiai játékok világába és azóta is ez a hobbim. Mmegtaláltam az egyensúlyt, az asszony sem cseszeget, persze ehhez az is kell, hogy ő is el tudja magát foglalni. Ha lesz gyerek, akkor nehezebb lesz, de majd valahogy csak megoldom ezt is. Például karakterfejlesztésként fogom fel...
süti beállítások módosítása