HTML

IDDQD

Félkomoly játékblog azoknak, akik tudják, mi az IDDQD, és azoknak, akik nem. Kazuárokat is szívesen látunk.

Itt támogathatsz minket

PayPal:

Patreon:

 patreon_fejlec_kicis.png

Utolsó kommentek

BRÉKING: Késik a Duke Nukem Forever

2011.03.24. 13:01 miguel_

A játék, ami nekem egészen addig egy vicc lesz, amíg a kezembe nem vehetem, elméletileg hosszú, mármint rekordhosszú (14 év, azért az már lassan egy teljes játékosgeneráció) fejlesztési idő végén elméletileg május elején jelent volna meg. Nos, Randy Pitchford, a Gearbox Software főnöke pont erről beszél a lenti videóban.

Oké, ez most kivételesen tényleg jó videó, elüti a dolog élét, de én már azon sem lepődnék meg, ha poénból, vagy a nagyobb hírverés miatt packáznának velünk...

102 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://iddqd.blog.hu/api/trackback/id/tr602767782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TubeJunkie · http://eztnezd.blog.hu 2011.03.24. 13:17:45

Hát, gáz, de legalább a videó poénos lett! :D

moli 2011.03.24. 13:20:17

ugy latszik, a gearbox megvette a know-how-t is a 3drealms-tol.

Dester 2011.03.24. 13:26:11

Nebassz! Viszont a videót nem tudom megnézni itt... Nem szoktam ilyet kérni, viszont mivel DNF-ről van szó, muszáj... Megtenné valaki, hogy a linket (nem az embedeset) betolja hozzászólásba? Tehát a /watch?v=... formátumút. Akkor talán tudok vele valamit kezdeni.
Köszönöm előre is. (Azoknak, akik nem értik: munkahelyen vagyok, az atyaúristen is blokkolva van.)

algi 2011.03.24. 13:27:44

És mikor jön a Colonial Marines?

Dester 2011.03.24. 13:34:40

@Sydius: Köszönöm, a link jó, de továbbra sem tudom megnézni, a converter nem tud vele mit kezdeni. Néhány youtube videóval sajnos ez van. Sebaj, majd otthonról, azért nagyon köszönöm a linket.

moli 2011.03.24. 13:36:58

@Dester: browserben view source

<object width="425" height="344"><param value="http://www.youtube.com/v/afInpBJOb_Y&amp;hl=en&amp;fs=1" name="movie" /><param value="true" name="allowFullScreen" /><embed width="425" height="344" allowfullscreen="true" type="application/x-shockwave-flash" src="http://www.youtube.com/v/afInpBJOb_Y&amp;hl=en&amp;fs=1"></embed></object>

majd a kapott "afInpBJOb_Y" id-t beirod a watch-os urlbe

JonC 2011.03.24. 13:37:46

"Duke never comes early" :D

Dester 2011.03.24. 13:39:10

@moli: először azt próbáltam, de azt hittem kerül mellé valami plusz karakter az URL-be embednél, vagy hasonló, és azért nem megy. Azért köszi.

Cadaver!! 2011.03.24. 13:42:18

Májusról elhalasztották júniusra, már csak az évet kellene megtudnunk. trollface.jpg

Dester 2011.03.24. 13:45:22

@MrEd: köszönöm, de sajnos ez is tiltva van. :( A nagytestvér keze mindenhová elér. No mindegy, ez van. Viszont kezd égni a pofám, hogy a hozzászólások felét én teszem ki, úgyhogy hagyjuk rá :) Köszi srácok, hogy megpróbáltátok.

Adani 2011.03.24. 14:33:32

Én se tudom itt megnézni, leírnátok kb. miről szól? Majd otthon megnézem.

Csacsis 2011.03.24. 15:15:14

Hogy miről szól? Leírhatatlan. :D Látni kell! :D

Adani 2011.03.24. 15:15:22

Forever Wait lesz belőle.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2011.03.24. 16:27:00

Úgy látszik, a cunami elvitte a DVD/Bluray gyárakat is.

adat 2011.03.24. 16:46:16

benne van a játék címében, h forever fogják fejleszteni.

Smacika 2011.03.24. 16:54:48

valamiért az lepett volna meg, ha kiadják...

rubberbandman 2011.03.24. 16:58:25

szerintem várjuk meg amíg tényleg eljönnek a disznófejű idegenek és élőben nyomhatjuk, nem ám lesötített szobában kontrollerrel.

Adani 2011.03.24. 17:42:07

Tök jó a videó, most néztem meg. Végül is csak egy napot csúszik az 14 év után semmi.

Serathis 2011.03.24. 17:44:09

Pedig már MAJDNEM kezdtem reménykedni...

Jack__Bauer 2011.03.24. 17:47:51

@Adani: hát május 3 és június 14 között azért több mint egy nap van...

Adani 2011.03.24. 17:49:25

Hónapot akartam írni.

dagger 2011.03.24. 17:53:32

akko ez most kamu vagy nem?... mer értem én a viccet csak nem szeretem...

naijtitu 2011.03.24. 17:54:38

Duke Nukem Never Ever

Attila1234 2011.03.24. 17:57:00

Egyelőre úgy néz ki, hogy nem kamu. A pre-orderesek már meg is kapták az e-mailt az új dátumról. :/

Civitas Fidelissima 2011.03.24. 17:58:28

Mondjuk ennyi idő után alap lenne, hogy ha az excelben volt autóverseny, ebbe minimum egy táblázatkezelőt beleraknak.

SakmaN · http://www.sargakazi.hu 2011.03.24. 18:09:22

@Cadaver!!: Ja, tesó, jól látod a lényeget! A hónapot és napot már tudjuk, csak az ÉVET nem... 3018 június 10/14?

Blogerovac 2011.03.24. 18:10:40

Szerintem ez egy marketing fogás és az ismertek tükrében ügyes, jóformán kihagyhatatlan :)

Murderface 2011.03.24. 18:23:09

Nekem nagyon bejött a videó :) Annak ellenére, hogy késni fog :P

themikka87 2011.03.24. 18:27:52

@Blogerovac: Egyetértek:) Sőt, bár biztos összeesküvéseket látok, én azon se lepődnék meg, ha eleve júniusra tervezték volna, vagy ha mégis májusban jönne, csak épp előtte szólnának egy héttel.(Lásd Radiohead) Ezt tényleg nem lehetett kihagyni, ennél jobb reklámja ugyanis nem lehet ennek a címnek. Erről híres, ezt a jó kis legendát kell erősíteni. Kérdés már csak az, hogy maga a játékmenet is legendás lesz-e, vagy megint csak az a tipikus 8,5-ös értékelésű hiányérzet, ami ilyen hisztériák esetében lenni szokott..

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.03.24. 19:21:20

Mondjuk ha a bejelentett ráadás késési idők nagyobb mértékben csökkennek mint két késési bejelentés közötti eltelt idő, akkor előbb utóbb menthetetlenül kiadódik a játék. Csak utána mi lesz? A nagy semmi üresség?

dibbler 2011.03.24. 19:32:07

Hááát, nem tudom, a Duke Nukem-nek biztos van hosszú távú goodwill értéke, ez az "érték" "tőzsdeképes", stb.
Mintha ez a fajta manipuláció is benne lenne a dologban. Innen nézve teljesen más a leányzó fekvése.

K0vasz 2011.03.24. 19:39:07

Ajánlom nekik, hogy kibaszottul kurvajó legyen most már a játék (már ha kijön egyáltalán valaha)

Delebriel 2011.03.24. 19:55:37

Április elseje is közeledik lassan. :D

Elcseszett nick 2011.03.24. 20:25:31

A következő csúszás az lesz, hogy a játék ugyan elkészült, de még fejlesztik hozzá a járókeret kontrollert, hogy az eredeti célközönség is tudja játszani. :D

a Bloom 2011.03.24. 20:28:30

@themikka87: A hianyerzetet boritekolhatjuk. Nem lehet olyan jo jatekot csinalni, ami feledteti a 14 ev varakozast. Raadasul azota a lovoldozesre is rauntam mar.

Cifu78 2011.03.24. 20:56:01

Azt meg kell hagyni, hogy ez a valaha volt legjobb általam ismert bejelentése egy megjelenés csúszásának. Simán megbocsátom nekik ezek után. :)

Emlékszünk a Half-Life 2 esetén Gabe kínszenvedéseire? Na azt a mai napig nem bocsátottam meg...

Respect Gearbox. :)

janikahhh (törölt) 2011.03.24. 20:57:11

Egyébként az megvan, hogy a nemzetközi megjelenés tizedike, a rendes, meg 14? Gyanús ez, fölötte gyanús... A pre-order oldalakon meg még mindig május 3 a megjelenés. Hmmmm-

s.lac 2011.03.24. 21:06:59

sztem egy rakás nulla lesz a játék, a gameplay trailer alapján legalábbis. persze biztos sikeres lesz a sok év csúszás meg nagy hírverés után

themikka87 2011.03.24. 21:08:55

@a Bloom: Dettó egyébként, én is ezt próbáltam sugallni. Engem, amit eddig láttam, az alapján egyáltalán nem mozgatott meg... De a lelkes várakozók érdekében kívánom, ne legyen igazam!

Venza 2011.03.24. 22:04:40

ez az egész későbbre csúsztatás csak egy marketingfogás
így generálnak egy kis ingyenes reklámfelületet a játéknak

nemecsek ernő áruló 2011.03.24. 22:29:32

@Dester: @moli: I don't understand the problem. A video jobb alsó sarkán ott van egy kis gomb, ahol az emberd-kód, és a video linkje is kimásolható...

Doktor Kotász 2011.03.24. 22:42:52

Érdekel ez még valakit? :-D
De most őszintén?
Miből él az, aki ezt a játékot fejleszti?
Fogna egy motort, megírna egy 3 megás exét, és öt pályarajzolóval elkészíti a mapokat, azt csuma.

Állítom, hogy tíz geekkel összelehetne csapni egy fasza játékot. Grafikus motor az van a piacon. A pályákat meg 10 ember simán megcsinálja. A hangokat pár nap alatt fellehet venni egy stúdióban.

De hogyan készól ma egy játék?
Hát nem így. Nyolcvanan szerepelnek a stáblistában azok, akik csak a hangért felelősök. Ugyanennyien a grafikáért. A történetet, ami olyan egyszerű, mint a faék, külön meetingelik vagy ötvenen.

Na ezért kerül 10 rugóba egy játék.
Maga a futtatható program az 2-3 mega mindegyiknél, a grafikus motor meg adott. Ami egy kurva DVD-én rajta van, az maga a MAP, meg a hangok, meg az átvezető animációk. Egy 10 fős csapat egy év alatt bármit összedobhatna úgy, hogy a bokánkat fosnánk össze a gyönyörtől. Helyette százával döglenek egy projekten évekig, horribilis költségvetéssel, amit a magas árakkal a vevőkön akarnak leverni, és megy a rinyálás a torrent miatt.

The Great Destroyer 2011.03.24. 22:50:20

Valahogy nem lepett meg a hír :) Duke Nukem - Waiting - Forever...

xboxer 2011.03.24. 23:03:46

A sok várakozás után ez is csalódás lesz mint a GT5.
Bár szerintem a Duke eleve egy túlértékelt cucc. Műlegenda.

Kuruttya 2011.03.24. 23:19:12

Le merném fogadni hogy ez egy előre kitervelt marketing fogás.

KenSentMe 2011.03.24. 23:29:04

@Doktor Kotász: Szerintem rossz végéről ülöd meg a lovat. Azért kérnek el 10 000-et, mert a játékpiacon kialakult szokások szerint ilyen árnál a legmagasabb a profit.. és ennek egyszerűen matematikai okai vannak. Ha a játék ára p és adott p árszint mellett e(p) ember veszi meg, akkor p*e(p) profit adódik.. na most mivel e(p) egy monton csökkenő függvény (minnél nagyobb az ár, annál kevesebb ember veszi meg a játékot), ezért a p*e(p) függvénynek van valahol egy maximuma. És nem, nem ott van a maximuma, ha 100 Ft-ért adják, és nem is ott, ha 1000 Ft-ért.

(Arra is gondolj, hogy ha 1000 Ft-ért adnák, akkor a cégnek nem csak 10x annyit kéne eladnia a játékból, hanem 10x annyit kéne legyártania is.. ilyen szint mellett már az is nyereség, ha magasabb árnál összejön kb. ugyanaz a profit, de a gépeknek csak tizedannyit kell járniuk. Meg arra is gondolj, hogy amit szinte ingyen vágnak az emberhez, azt megbecsülni is képtelen.. igazából saját magával baszik ki az, aki 500 Ft-ért kezd el árulni egy játékot, mert mindenki azt látja, hogy "ember, ez gagyibb, mint a Tesco-s ezt-vedd-meg-játékok" ..)

És ha innen nézed, akkor arra is rájössz, hogy egy adott ötletet egy adott játékpiacon kialakult árra belőve, egy adott játékpiaci helyzetben kábé ugyanannyi profitot tudsz termelni (ezt ugyan nehéz megjósolni, de minden kiadó sok lovat futtat, úgyhogy átlagban azért megvan a hasznuk).

Na most ilyenkor mi éri meg neked? A várható profitnak elkölteni a 10%-t, megcsinálni a játékot teljesen patentra, aztán úszni a 90%-ban, vagy mindenféle gyanús módszerekkel nullára szorítani a költségeket, aztán esetleg egy förmedvényt kiadni és megszívni a torkosborzot?

algi 2011.03.24. 23:52:40

Persze, vannak geekek, akik ugyanilyen igényes játékot csinálnak. Pl. ez: blackmesasource.com/

Megjelenés: When it's done. Aha, kösz.

Egy profi fejlesztésnél vannak határidők. Ha csúszik a megjelenés, az azért van, mert átlépték a határidőket. Ezért lehet előre tudni, hogy mennyit fog késni. Egy amatőr projektnél meg: "Hát, izé. Most van a határidő, félúton tartunk, úgyhogy franctudja, mikor jövünk ki."

Wertzui 2011.03.25. 01:03:00

A Duke Nukem 4ever egyik expansion packja Duke Nukem 4metro lesz?

winy 2011.03.25. 01:33:32

az nem fura h eredetileg may 3 illetve nemzetközi may 6
most meg az átragasztás szerint hamarabb jön a nemzetközi?

hivatásos naplopó 2011.03.25. 02:41:15

zseniális a videó, abszolút passzol a játék pályafutásába :D

Dester 2011.03.25. 07:01:16

@Gerzsonka: a videó helyén egy fehér téglalap van. Nem jön be a flash sem, a proxy megeszi. Csak a szöveget látom bentről. Remélem így már érthető. :)

Viszont végre itthonról meg tudtam nézni, állati egy videó. :)

Malachi 2011.03.25. 07:32:57

fuckin' epic. hangosan és felszabadultan kacagok. baszki, hiányozni fog az ez az egész, ha egyszer megjelenik tényleg. ha belegondolok, szerintem még valamelyik PC Ultrában olvashattam először a megjelenéséről, lehettem vagy 19, te jó ég...

catshannon 2011.03.25. 07:58:32

rotfl, de nagyon:) ezek jó arcok:)) meghát, ha eszembe jut, hogy ezt az egészet komolyan venni...hát spirálba tekeredik az agyam, annyira abszurd!
Ja és hány stúdiónak kell még átpasszolni a játékot, mire valaki rájön, hogy át kell nevezni Duke Nukem Tomorrow-ra?:)

lAce 2011.03.25. 08:02:53

@algi: Azért vicces ez az okfejtés a határidőkről pont ennél a cikknél :P

Prostatikus Vogon Jeltz 2011.03.25. 08:05:14

@Doktor Kotász: baszki neked igazad van.
Ráadásul nekem van is egy ilyen izém, fél megás launcher.exe fájlokat lehet vele generálni.
Tud valaki rajzolni? Gyorsan összedobhatnánk egy világsikert!
/facepalm

Ja, a 10ezer huf a világnak ezen felén sok. Nyugaton is kb ennyi, ha átszámolod a valutát, csak ott negyedennyit dolgoznak érte...

◄ViZion 2011.03.25. 08:12:30

Ez nem hír. A hír az lenne, ha egyszer megjelenne. Szerintem már presztízsbőlé sem szabadna kiadni.
Várjátokcsak... 4ever...
:)

Dester 2011.03.25. 08:56:05

@Malachi: én még 2004. szeptemberében írtam a Terminal fórumán:

"Lapozgattam egy ősrégi ZED magazint, és a következő cikk mosolygott rám (1998. 8. hó):

Forr a levegő a Duke Nukem körül! Nem sokkal azután, hogy a cég bejelentette, a játék a Quake II módosított ENGINE-jét fogja használni, George Broussard, a 3D Realms elnöke egy újabb érdekes hírrel szolgált. Úgy döntöttek, hogy az eddigi fejlesztéseket sutba dobják és az Unreal "motorját" fogják felhasználni a Duke Nukem Forever készítésénél. Broussard szerint a változtatás nem sokban fogja előretolni a játék megjelenésének idejét.
"Az adatfájlok konvertálása már megkezdődött, valószínűleg csak pár hetes csúszás lesz emiatt. Annak ellenére, hogy nehéz döntés volt, az ID Software-rel a viszonyunk továbbra is ugyanolyan jó marad, mint eddig volt. Ez teljes egészében üzleti döntés volt, és mi továbbra is azt szeretnénk elérni, hogy a Duke Nukem Forever egy remek játék legyen." - mondta Broussard.
A nyilatkozat azért is érdekes, mert nem is olyan régen maga Broussard mondta, hogy az Unreal engine-je nem szimpatikus neki, az internetes játék és az igen magas hardverkövetelmények miatt. Ha hozzávesszük azt, hogy a Duke Nukem Forever megjelenése már így is több, mint fél évett csúszott, valamint azt, hogy Steve Miller - az Apogee elnöke - tagadta azt, hogy üzleti döntés volt az áttérés az Unreal engine-re (a szerződések megszegése miatt az Apogee-nek és a 3D Realms-nak rengeteget kell majd fizetnie az id-nek), akkor a játékos igencsak törheti a fejét: vajon mi is van a háttérben?

Most, immáron 6 év elteltével mindannyian tudjuk, hogy mi igaz ebből is mi nem. A szívem hasogat..."

Link: forum.terminal.hu/viewtopic.php?f=6&t=21296

Akkor még csak 6 éve... Most már mennyi is? :)

Bicikliző medve 2011.03.25. 09:09:35

@a Bloom: en is ezen gondolkodtam. Szimpla fpskent nem tud sok ujat mutatni, foleg egy 14 eve kiadott jatek utodjakent... Max a jo poenok menthetik meg, estleg egy extra jo sztori (ami a duke-nak nem erossege).

themikka87 2011.03.25. 09:41:02

Egyébként akár következő Retro rovat lehetne az eddigi DNForever változatok és kijelentések története, ha már.. :D Na, na? :) (Q2: pcmedia.ign.com/pc/image/article/844/844395/duke-nukem-forever-20080108091742605.jpg Unreal: www.sg.hu/kep/2003_12/duke2.jpg Bár ezeket a képeket úgyis mindenki ismeri :)

BBird 2011.03.25. 09:42:38

Bréking! Az én kratos nyereményes GT5 pólóm is késik! ;-( Ebből is Forever lesz... :-P

moli 2011.03.25. 09:45:39

@Gerzsonka: ha a szures miatt nem jon be neki a video, akkor a video jobb also sarka sem jon be.

Bobby Newmark 2011.03.25. 11:17:20

@rubberbandman: Hát az a veszély nem fenyeget, hogy kontrollerrel játsszak FPS-t...

Bobby Newmark 2011.03.25. 11:41:32

@algi: Ez meg egy aranyos dolog, Newell éppen most próbálja ezt saját ötletként előadni. Úgy tűnik a sok zsír alatt nem nagyon van gerinc...

Lásd:
www.sg.hu/cikkek/80758/a_valve_csapataban_a_thief_es_system_shock_dizajnere

"hétvégén a Valve főnöke, Gabe Newell arról beszélt, hogy milyen jó móka lenne elkészíteni a Half-Life első részének HD változatát"

Úgy tűnik sokminden változott a Counter-Strike óta, nem felvásárolják mostanában a lelkes amatőröket, hanem eltapossák.
Hozzáteszem, hogy ez Gooseman példájából még érthető is, az az ember szvsz egy tehetségtelen senki, aki jókor volt jó helyen. CS-nél bugosabb "kész" modot én még életemben nem láttam.

algi 2011.03.25. 12:29:00

@Bobby Newmark: Mondjuk a Portal 2-t még felvásárolták. (Ugyanabból az intézetből, mint a Portal 1-et.) Őszintén szólva én nem gondolom, hogy eleged tudunk ahhoz, hogy ítélkezzünk. Azt is el tudom képzelni, hogy nem hagyták magukat felvásárolni. Szerintem van bőven arrogancia a Blackmesa Source projektnél is.

@lAce: Azért azt gondolom, te is sejted, hogy ez a játék már nem az a játék, amit az elején kezdtek el fejleszteni. Az amatőr csapatok amúgy simán fejlesztik ugyanilyen sokáig a projektjeiket, csak ők nem közlik, hogy késni fognak, szimplán nem mondanak határidőket, meg 1.0-ás verziókat kiadnak mindenféle feature-ök nélkül, és bár felhasználóbarát a termékük, megválogatja a barátait.

KenSentMe 2011.03.25. 12:59:23

@Bobby Newmark: Jó, de azért azt lássuk be, hogy ezek a lelkes amatőrök a Valve copyrightos anyagainak a farvizén evezve vigéckednek..

szerintem ez inkább a birtokháborítás minősített esete.. ha nekiállnék játékot fejleszteni a disney-figurákkal meg tininindzsa teknőcökkel, akkor nem érne nagy meglepetés, ha eme dolgok jogainak birtoklói megkeresnének diszkrét módon levélben, hogy szedjem le a mancsomat az ő aranytojástojó tyúkjukról..

moli 2011.03.25. 13:09:45

@VRbagoly: ..es ez oli meg a kreativitast. plusz ha a valvenek ingyen elkeszul a bm, akkor el tudnak adni egy rakat hls-t vagy hl2-t ujra, mert azokban van a required asset (igy, magyarul)

algi 2011.03.25. 14:17:45

@moli: Az öli meg a kreativitást, hogy nem lehet akármit lemásolni? Heh! Ha olyan kreatívak, találjanak ki valami eredetit! :D

@VRbagoly: A Valve megkereste őket, és azt kérték, hogy a névben ne szerepeljen, hogy Source. Tudtommal állítólag ennyi történt.

moli 2011.03.25. 14:23:52

@algi: nem lemasolni, atalakitani. igen.

algi 2011.03.25. 15:16:07

@moli: Láttál már állítólagosan kreatív írók és fejlesztők által életben tartott univerzumot? Életemben nem láttam annyi ötlettelen táporgiát, mint a Star Wars Expanded Universe-ben vagy A Gyűrűk Urából táplálkozó fantasy irodalomban. (Nincs nagyobb gyilkosa a szabadon szárnyaló fantáziának, mint az R-22 Spearhead.) Az nem a kreativitás megnyilvánulása, hogy pályaépítő, meg szörnymodellező szakik a Half-life 1 pályáit alapul véve dolgoznak pályákon, meg a Half-life 1 szörnyeit modellezik le részletesebben. Sőt, ha gyakorolni kellene a modellezés technikáját anélkül, hogy az embernek a kreativitására kellene támaszkodnia, ez lenne a legalkalmasabb gyakorlat.

moli 2011.03.25. 15:35:32

@algi: a gyuruk ura sem isteni alkotas, azt is osszemasoltak valahonnan. ugyanigy a tengeralattjaro, a macskako, a műsziv, a pitbull.

algi 2011.03.25. 16:34:41

@moli: Összemásolták valahonnan? lol. Talán pontosabb kifejezés, hogy te meg ezt hallottad "valahonnan," aztán kiritka nélkül elfogadtad.

moli 2011.03.25. 16:37:27

@algi: nem is rovid a szocikk: http://en.wikipedia.org/wiki/J._R._R._Tolkien's_influences

algi 2011.03.25. 16:41:12

@moli: Ha te ezt lopásnak nevezed, akkor elég furcsán használod a fogalmakat.

moli 2011.03.25. 16:41:34

@algi: de magat a half-life-ot se mondanam forradalmi jateknak.

algi 2011.03.25. 16:41:57

@moli: Mármint másolásnak.

moli 2011.03.25. 16:42:17

@algi: rakerestem a "lopas" szora itt, a kommentek kozott, nemhogy en, de mas se hasznalta. nem ertem, mire gondolsz.

algi 2011.03.25. 16:42:47

@moli: Nem is a játékot másolják, hanem az univerzumát.

moli 2011.03.25. 16:44:32

@algi: marpedig az is ossze van ollozva a fent irt muvekbol, mint mas minden a Foldon. kimasolt egy otletet innen, egyet onnan.

algi 2011.03.25. 16:45:22

@moli: Masters of crosspost.

Amúgy, ha arra gondolsz, hogy a HL világában is számtalan sci-fire utalnak, az ugyanúgy elég távol áll az eredetiktől, ahogyan A Gyűrűk Ura. A modellezők (ahogyan a mainstream fantasy irodalom írói) egy az egyben átveszik az eredetik alapján kidolgozott szörnyeket.

algi 2011.03.25. 16:48:11

@moli: Írj három olyan elemet a felsoroltak közül, amit lemásolt!

moli 2011.03.25. 16:53:38

@algi: nem erted, felejtsuk el a gyurukurat. a vilagon MINDEN mas otleteibol osszeollozott ferc. beleertve az autogumit, a sargarepat, a napelemet, a plussmackot.

algi 2011.03.25. 16:58:12

@moli: Ha minden fércmunka, akkor miért nem megfelelő példa A Gyűrűk Ura, hiszen akkor az is fércmunka? Te linkelted be a cikket, amely taglalja az összes befolyást A Gyűrűk Urára, és nincs egyelőre nem találtam a cikkben olyan példát, amit lemásolt volna. (A "cop" betűkombináció egyetlen egyszer szerepel az oldalon, a lábjegyzet "copyright" szavában.) Ez megdönti az állításodat.

Az egyébként evidens, hogy minden mű tartalmaz az általunk ismert világra utalásokat, különben csak véletlenszerű események egymásutánisága lenne. A művek egyik - ha nem egyetlen - célja ugyanis a reflektálás. Ha te ezt összetéveszted azzal, ha valaki fogja, és egy az egyben lemásolja egy másik mű elemeit (ahogyan a fantasy irodalom lemásolta a tündéket, törpöket stb.), akkor nagy hibát követsz el. Olyan hibát, amit nem bocsáthatok meg. Számíts arra, hogy az embereim ellátogatnak hozzád a közeljövőben. :) (Bocs, ezt nem tudtam kihagyni.)

moli 2011.03.25. 17:17:10

@algi: nade az alapvetes az, hogy egy 13 eve keszult jatekot ne hagyjunk amatorok (nem penzszerzes erdekeben) altal 2011-es grafikaval, jatekmechanikaval megujitani, kihasznalva az eredeti tortenetét, hirnevét (es talan a hl2 texturait, modelleit, ezt nemtom), azert, mert az lopas. szemben azzal, hogy ez segit kinevelni ujabb jatekfejlesztoket, ujabb otleteket, ujabb rajongokat, ujabb portolasi technologiakat, raadasul noveli az eredeti hirnevet, erteket.

ettol teljesen fuggetlenul, raadasul tudtommal a sztori sem teljesen azonos, hiszen az a jatek mar kesz: ugy hivjak Half-Life Source a Valve-tol.

nemecsek ernő áruló 2011.03.25. 17:21:49

@moli: Azóta már tisztázta, köszi!

algi 2011.03.25. 18:19:06

@moli: Az alapvetés az volt, hogy ha a Valve nem hagyná elkészíteni a Black Mesa modot (mint ahogyan hagyja), akkor az megölné a kreativitást. Nos, ha valaki kreatív, akkor ki tud találni egy saját sztorit, amihez pályákat, meg szörnyeket modellezzen.

mediocris 2011.03.25. 19:21:58

@algi

Tudnád nekem körvonalazni azt a határvonalat ahonnan valami már "lopásnak" számít?

Más: A hozzászólásaidból úgy érzem nem vagy jártas a copyright témakörben. A Mickey egér törvényről hallottál már? Megjegyzem a karakter története megérne egy külön mi(e)sét.

"Olyan hibát, amit nem bocsáthatok meg."

Örihari :D?

Doktor Kotász 2011.03.25. 21:21:50

@VRbagoly: A kereslet-kínálat görbe és a profitmaximum összeföggéseivel én is tistában vagyok.

Én azt kritizálom, hogy egy projectben már annyian vesznek részt, hogy a túl sok embernek köszönhetően már egymást hátráltatják az érdemi munkavégzésben. Tehát ez az egész kezd olyan kereteket ölteni, mint a 80-as években a BKV, ahol a szerelőműhely öltözőjében fociznak.
És akik ott dolgoznak, azoknak ez tökéletesen megfelel, a részvényeseknek meg bemesélik, hogy ez így jó. Mennek a meeetingelések, a határidők értelmetlenül hosszúak, de azokat sem tartják be.
Ha pedig egy szoftver piacra kerül, akkor egy nagységrenddel nagyobb az illegális letöltők száma, mint a vevőké. És ezt az egészet úgy próbálják megoldani, hogy konzolra dolgoznak, mert ott nehezebb lopni. Ha jól tudom, a PS3-at még megsem hekkelték, az XBOX360 pedig nem hálózatképes, ha megpiszkált.
A játékipar egy magasköltségú vízfej...

moli 2011.03.26. 15:50:15

@Doktor Kotász: mar meghekkeltek, nem is akarhogy: az alairokulcs is megvan.

Dukefazon 2011.05.08. 15:12:55

Hát ez cseppet sem poén. Meg a jó kurva annyukat is. Mondjuk biztos nem veszem meg megjelenéstől számítva fél éven belül, addig túl drága lesz még.
süti beállítások módosítása